بهترین بازی های E3 2014 | بخش آخر

در ۱۳۹۳/۰۳/۲۸ , 11:35:36

قسمت آخر از سری مقالات بهترین بازی های E3 2014 .

۸.Dragon Age: Inquisition

یکی از مورد انتظار ترین بازی های سال که سه سال در دست ساخت بوده است، بالاخره نمایشی ده دقیقه از گیم پلی خود در نمایشگاه E3 داشت و ظاهرا بازی میکسی از دو بازی قبلی سری است. برای طراحی “محیط باز” بازی از Skyrim الهام گرفته شده و شاید تنها تفاوت طراحی این دو بازی این باشد که “عصر اژدها: جستجو” به مراتب از رنگ های شاد تری استفاده کرده و اتمسفری فانتزی تر دارد. اژدهایان گوناگون در بازی وجود دارند و نبرد با آن ها دشوار است.

کاراکترهای قابل بازی از نژاد های گوناگون (همانند “عصر اژدها: ریشه ها”) نیز به این بازی برگشته اند. نژاد های “انسان”،”الف”،”کوتوله” و حتی “کیناری”((Qunari نیز قابل بازی هستند. مبارزات بازی صرفا “بکش و برو جلو” و استفاده از همان دکمه های تکراری نیستند و بیشتر بر روی تاکتیک تیمی و یا قابلیت های انفرادی تمرکز می کنند.

“نمای تاکتیکی” (Tactical view) نیز این بار برای تمامی پلتفرم ها در دسترس است و منحصرکامپیوتر های شخصی نیست.از نظر داستانی، “بایوور” (Bioware) قول داده است که تصمیم های گرفته شده در طول بازی تاثر زیادی بر روی داستان بازی خواهد گذاشت چرا که بازی دارای ۴۰ پایان مختلف است. به گفته ی “بایوور”، “عصر اژدها: جستجو” عظیم ترین بازی نقش آفرینی است که ساخته اند.

۷.The Evil Within

“شیطان درون” از خیلی جهات شبیه شاهکاری همچون “رزیدنت ایول ۴” است و این به هیچ وجه چیز بدی نیست.در واقع، این همان چیزی است که طرفداران “شینجی میکامی” و ژانر وحشت به آن احتیاج داشتند. شاید اولین نکته ی راضی کننده در مورد این بازی این باشد که اکثر مواقع “فرار کردن” بهترین گزینه است و این یعنی گلوله های زیادی در بازی وجود ندارد و از آن مهم تر، برای این که مهارت “سباستین” در استفاده از سلاح های گوناگون را بیش تر کنید، باید بر “صندلی ارتقاء” بشینید و هر بار یکی از قابلیت های “سباستین” همچون حمله ی تن به تن، استقامت و حتی هدف گیری را ارتقاء دهید. دشمنان بازی نیز بسیار هوشمند هستند.

وقتی به آن ها شلیک می کنید و آن ها بر روی زمین می افتند، دلیل بر این نمی شود که آن ها قطعا مرده اند چرا که وقتی نزدیکشان می شوید آن ها شما را سورپرایز می کنند و در نهایت کشته می شوید. به گفته ی یکی از طراحان بازی “هیچ چیز در این بازی مجانی نیست”، حتی بسته های کمک اولیه! در دموی نشان داده شده، “سباستین” از یک بسته ی کمک اولیه بزرگ استفاده کرد و تمام سلامت از دست داده را دوباره به دست آورد اما ناگهان به علت آمپول تزریق شده، “میدان دید” (field of view) تغییر کرد و حالتی گیج کننده گرفت و “سباستین” به دام یکی از دشمنان افتاد. یکی از دشمنان بازی که ظاهرا از شخصیت های اصلی بازی است،”روبیک” (Rubick) نام دارد و هر ازگاهی ناگهان همه جا به شدت تاریک می شود و “سباستین” را تعقیب می کند و در حین تعقیب اگر به او شلیک کنید، او به شما نزدیک تر می شود و تند تر تعقیب تان می کند! این نکته را در ذهن داشته باشید که او تقریبا غیر قابل کشتن است و بهترین گزینه “فرار کردن” است.

۶.The Order: 1886

“دستور: ۱۸۸۶” مورد انتظار ترین بازی پلی استیشن ۴ برای من است. می توان بازی را میکسی از چندین سبک مختلف دانست. اکشن سوم شخص cover-based و گاهی ترسناک(!) که نمونه اش در کنفرانس سونی نشان داده شد. بازی دارای لحظه های سینمایی زیادی است که هیچ کدامشان از پیش رندر شده نیستند. در دموی نشان داده شده، نکته ای که جلب توجه می کرد، تفنگ شخصیت اصلی بود. این تفنگ که Thermite Rifle نام دارد، دو قابلیت دارد; می توانید به سوی دشمنان ترمیت بپاشید و سپس به سوی شان تیراندازی کنید یا ترمیت در حال سوخته شدن را به سمت شان پرت کنید تا بسوزند.

سنگرگیری بخش مهمی از بازی است و برای پیروزی در نبرد لازم است. تیراندازی کور، عوض کردن سنگر و … نیز در این بازی وجود دارد.یکی دیگر از نکات جالب نشان داده شده در دمو، قابلیت وارد شدن در حالت حرکت آهسته همچون “مکس پین”(Max Payne) است. البته این مشخص نیست که این قابلیت هرازگاهی قابل استفاده است یا می توان از آن هرزمان استفاده کرد. گرافیک بازی نیز در یک کلام فوق العاده است. تمام انیمیشن ها، حرکت و دویدن شخصیت ها، تیراندازی و … تا جای ممکن به واقعیت نزدیک شده اند. این عنوان مورد انتظار قرار است در ماه فوریه سال ۲۰۱۵ عرضه شود.

۵. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

“خشم اسیدی است که به چیزی که در آن ذخیره شد بیش تر صدمه می زند تا چیزی که بر رویش پاشیده می شود.” – مارک تواین

 

سلیقه ی “هیدئو کوجیما”(Hideo Kojima) در انتخاب آهنگ برای تریلرهایی که خودش می سازد بی نظیر است “مایک الدفیلد”… بگذریم… . با این که این تریلر حماسی و گاهی گیج کننده (برای بعضی کل تریلر گیج کننده بود) هیچ چیز از گیم پلی بازی نشان نداد، به قدری زیبا بود که امکان نداشت آن را در این لیست قرار نداد. خبر خوب این است که خود “کوجیما” با سایت های گوناگون از جمله IGN به گفت و گو نشست و اطلاعات خوبی از بازی داد.”کوجیما” شخصیت “اسنیک” در این بازی را همچون “والتر وایت”(Walter White) از سریال “برکینگ بد” (Breaking Bad) می داند. شخصیتی که از شخصیتی خوب به یک هیولا تبدیل می شود و هدف “کوجیما” هم در این تریلر و هم در بازی ایجاد حس همدلی بین بازیباز و “اسنیک” و تمام کار هایی است او برای انتقام انجام می دهد.

محیط بازی ۲۰۰ برابر بزگ تر از Metal Gear Solid: Ground Zeroes است و بازی بیش تر از این که نزدیک (از دید گیم پلی)به عنوان قبلی باشد، نزدیک به Metal Gear Solid: Peace Walker است و روح سری “متال گیر”که در طول ماموریت ها باید مخفی باقی بمانید حفظ شده است. برای انجام این کار راه های بی شماری دارید که در Ground Zeroes وجود نداشت. همانند Peace Walker، بازیباز قادر به درست کردن اسلحه و استخدام سرباز و همچنین انتخاب ترتیبی که می خواهد داستان را جلو ببرد خواهد بود. نقل قول بالا که از “مارک تواین” است، به خوبی کاراکتر “اسنیک” را در این بازی تعریف می کند. خشم “اسنیک” بیش تر از این که به دیگران صدمه بزند، به خودش صدمه می زند.

۴. The Division

“گروه” در E3 پارسال از سورپرایز های خیلی خوب نمایشگاه بود و با نمایشی شگفت انگیز، همه را منتظر انتشار بازی کرد. امسال نیز یک تریلر سینماتیک عالی و یک تریلر گیم پلی فوق العاده از بازی نشان داده شد و بازی نسبت نمایش سال پیش پیشرفت خوبی داشته است. داستان بازی در نیویورکی آخرالزمانی مبتلا به ویروسی ناشناخته جریان دارد و یک گروه به نقاط مختلف شهر می روند و بخش های مختلف نیویورک را از آشوب و تفرقه نجات می دهند. گرافیک بازی در نوع خود بی نظیر است.

حرکت شخصیت ها بسیار نرم و واقعی است و تبدیل شهری مانند نیویورک به آن محیط سرد،تاریک و آخرالزمانی فوق العاده است. یکی از قابلیت های بازی، شبیه سازی اتفاقاتی است که در طول یا قبل از وقوع شیوع اتفاق افتاده اند. در این دمو، وقتی کاراکترها در ایستگاه مترو بودند و به قطار رسیدند، اتفاقاتی که ۱۱ روز پیش افتاد بازسازی شد و بعد از آن دوباره به پیشروی ادامه دادند. یکی دیگر از نکات مهم دمو، نشان دادن اهمیت همکاری بازیبازها با یکدیگر بود. اگر ۳ بازیباز کنترل ۳ مبارز زمینی را در دست دارند، یک بازیباز می تواند کنترل یک هواپیمای کوچک بی سرنشین را به دست بگیرد و به سه بازیباز دیگر هم در حمله و هم در دفاع کمک کند. “گروه” که قرار بود امسال عرضه شود، تا سال ۲۰۱۵ تاخیر خورده و خوش بختانه قرار است برای کامپیوتر های شخصی هم عرضه شود.

۳.The Witcher III: Wild Hunt

بزرگ ترین بازی نقش آفرینی نمایشگاه امسال، بدون شک “ویچر ۳: شکاری وحشی” است. این بازی ۲۰ درصد بزرگ تر از “اسکایریم” و ۳۰ برابر بزرگ تر دو بازی قبلی سری “ویچر” است.گاهی لازم است از قایق و اسب برای رسیدن به مقصدتان استفاده کنید. سیستم مبارزه ی بازی، نسخه ای پیش رفته تر از “ویچر ۲” است.جاخالی دادن، جادو های گوناگون (که قابل ارتقاء هم هستند)، شمشیر های گوناگون، تیر و کمان و حتی حمله به دشمنان هنگامی که در حال اسب سواری هستید! به گفته ی سازندگان، در بازی ۸۰ غول مختلف وجود دارد که هیچ کدام شبیه دیگری نیست و درجه سختی های مختلف دارند.

یکی از قابلیت های “گرالت”، کاراکتر اصلی بازی پیدا کردن مکان موجودات مختلف از طریق دنبال کردن رد خون آن هاست. با فشار دادن یک دکمه می توانید خون های ریخته شده بر روی زمین و درختان را ببینید و شکارتان را پیدا کنید و اگر می خواهید سرنخ بیش تری داشته باشید،باید آن موجود را توسط تیر و کمان زخمی کنید تا خون بیش تری ریخته شود. محیط بازی “زنده” است و “زنده” به این معنی که هیچ کدام از مامویت های جانبی از پیش تعیین شده نیستند و هیچ کدام از اتفاقاتی که در شهر می افتد، از جمله حمله ی سربازان دیگر، بازار فروش وسایل مختلف و … نیز از پیش تعیین شده نیستند.

بازی در مجموع ۱۰۰ ساعت گیم پلی دارد. ۵۰ ساعت متعلق به خط داستانی بازی و ۵۰ ساعت ماموریت های دیگر و کشف کردن مکان های مختلف. “ویچر ۳” سال ۲۰۱۵ همانند “اسکایریم” سال ۲۰۱۱ است. از همه چیز که بگذریم، گرافیک بازی بی نظیر است. “ویچر ۳” ۲۵ فوریه ی سال ۲۰۱۵ برای کنسول های نسل ۸ و کامپیوتر های شخصی عرضه می شود.

۲.Rainbow Six: Siege

بدون شک یکی از بهترین سورپرایز ها و بهترین شوتر E3 امسال Rainbow Six: Siege بود. این بازی با این که دارای بخش تک نفره و co-op هم است، بیش تر تمرکزش را بر روی بخش چند نفره ی آنلاین رقابتی (همچون Counter Strike) گذاشته و این چیزی است که پلتفرم PC به آن نیاز دارد. بهتر از آن، بیش تر المان های بازی های اول این سری در این بازی برگشته اند.

دمویی که در پایان کنفرانس یوبیسافت نمایش نمایش داده شد یک راند از بخش Hostage Mode بازی را نشان می داد. در این بخش، یک تیم ۵ نفره کنترل اعضای SWAT و تیمی دیگر کنترل گروگان گیرها را به دست می گیرد.هدف تیم SWAT نجات دادن گروگان و هدف تیم گروگان گیر کشتن تمامی اعضای تیم SWAT در هر راند است. قبل از هر راند،

به هر تیم ۱ دقیقه داده می شود تا نقشه کشی کنند. تیم SWAT می تواند یک Drone کنترل از راه دور به خانه ای که بازی در آن جریان دارد بفرستد و از موقعیت گروگان گیرها و خود گروگان با خبر شود. در همین حال، گروگان گیرها نیز باید تا جای ممکن دیوار ها را محکم کنند، تله درست کنند و حتی سیم خاردار کنار دیوار ها بگذارند تا حرکت تیمSWAT را کند کنند. سپس اعضای تیم حمله کننده یا همان SWAT می توانند ایده هایشان برای حمله را بر نقشه ی مجازی بازی پیاده کنند و تا قبل از پایان ۱ دقیقه با یک نقشه وارد عمل شوند. آزادی بازی فوق العاده است و به هرشکلی که می خواهید می توانید وارد خانه شوید. می توانید با استفاده از طناب از دیوار خانه پایین بروید و سپس پنجره را بمب گذاری کنید و وارد عمل شوید یا به صورت مخفیانه از دیوارهای بیرونی خانه وارد شوید و سپس بمب گذاری کنید و … .حالا نکته ی جالب واین بخش در این است که وقتی عضوی از هر گروه کشته می شود، او قابلیت respawn شدن تا پایان هر راند نخواهد داشت. بنابراین علاوه بر تاکتیک تیمی، قابلیت های انفرادی نیز مهم است.

همچنین هر تیم می تواند از گروگان به عنوان سلاح استفاده کند و تیمی که گروگان را بکشد بازنده خواهد بود .حتی ممکن است تمامی اعضای هر دو تیم کشته شوند و تنها گروگان زنده بماند!در این حالت هیچ یک برنده ی راند نخواهد شد. هر راند نقش بازیباز ها هم عوض می شود(از تیم SWAT یا حمله کننده ها به گروگان گیرها و برعکس).در بازی کلاس های مختلف همانند “مدافع”، “پزشک”،”حمله کننده” و … .سیستم تخریب پذیری بازی نیز فوق العاده است و تمامی دیوار ها بسته به استحکامشان قابل تخریب هستند که به هیجان و سختی بازی اضافه می کند.بدون شک،Rainbow Six: Siege پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترین عناوین کامپیوتر های شخصی در چند سال گذشته را دارد.

بهترین نمایشBatman: Arkham Knight

بهترین نمایش امسال بدون شک به مورد انتظار ترین بازی سال بعد (حداقل برای من) یعنی “بتمن: شوالیه ی آرکام” اختصاص دارد. دموی بازی شگفت انگیز بود. اولین نکته ی مهم دمو، پیشرفت فوق العاده ی بازی از دید گرافیک بود. به طوری که گرافیک صحنه ی سینمایی بازی با گرافیک داخل بازی تقریبا یکی بود.

یکی دیگر از تغییرات بزرگ، شهر آرکام یا گاتام است.دیگر خبری از آن شهر مرده که هیچ کس در آن زندگی نمی کند نیست. شهر گاتام “شوالیه ی آرکام” بسیار زنده تر از سه بازی قبلی سری است. ماشین های آمبولانس و ماشین های عادی در حال حرکت هستند و دشمنان بیش تری در شهر دیده می شود. هم چنین، این شهر ۵ برابر بزرگ تر از “شهر آرکام” است. مکانیک مبارزه ی بازی تقریبا دست نخورده باقی مانده و تنها انیمیشن های بتمن پیشرفت کرده اند اما در عوض، “بتموبیل”(Batmobile) بالاخره در این عنوان قابل بازی است و بخش مهمی از مبارزات بازی را تشکیل می دهد. “بتموبیل” تمامی موانع را از سر راهش کنار می زند و به هنگام مبارزه با ماشین ها و تانک های دشمن، وارد “حالت نبرد” (Battle mode) می شود.

بتمن می تواند درجا از “بتموبیل” خارج شود و به پرواز درآید. همانند بتمن، بتمویبل هم قابل ارتقاء است و بخش های مختلف آن آپگرید می شود.یک المان جدید که به بخش مبارزه ی تن به تن اضافه شده، Fear Takedown نام دارد و در صورتی که بتمن دیده نشود، می تواند ۳ دشمن را همزمان از پا در بیاورد. نام بازی، “شوالیه ی آرکام” در واقع به دشمن اصلی بتمن که خود “شوالیه ی آرکام” است اشاره می کند. ما نمی دانیم “شوالیه ی آرکام” کیست اما احتمال دارد او “هاش” (Hush) و به عقیده ی برخی برادر “بروس وین” باشد.بهترین بخش دموی “بتمن: شوالیه ی آرکام” پایان آن، وقتی بود که ناگهان از چهره ی جدید و کمی ترسناک Scarecrow رونمایی شد و او خطاب به بتمن گفت:

 

“چند تا استخوان دیگر را خواهی شکست…؟زندگی چند نفر دیگر را برای بدست آوردن چیزی که “عدالت” می نامی خواهی گرفت…؟ تو محصول هر چیزی هستی که از آن وحشت داری. خشونت… تاریکی… درماندگی… .تنها چیزی که برایت باقی مانده، نگاه کردن من در حال کشیدن گاتام دوست داشتنی ات به فراموشی است… .”


59 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. حقّ Super smash Bros رو خوردید با اون نمایش بی نظیرش
    تو نظرسنجی هم که نذاشتید کنفرانس نینتندو رو.
    خب بگید که نینتندو دوست نداریم بره دیگه!!!!

    ولی با لیست خیلی حال کردم و منم از نمایش بتمن فوق العاده حال کردم
    مال زلدا هم خدا بود.
    از بقیه هم با آنچارتد و GTA V شدید حال کردم.
    ممنون سام

    ۰۰
  2. @ Dead Walker

    من دیگه بعد از این کامنت بحث ـو ادامه نمیدم ولی شما فقط حرف از “جوکر” و “داستان” میزنی.
    AA به هیچ وجه بازی متوسطی در مقابل AC نیست و نخواهد بود. اگه AA ـی وجود نداشت AC هم وجود نداشت و اتفاقا خیلی ها هم فکرشو می کردن که بشه. (یکم فروم های خارجی رو چک کنید بعد بیاید چیزی بگید که اصلا اساس نداره)

    شما میگی “توی AA چیزی که به نظرم داستان رو نجات دا دباز هم شخصیت جوکر بود! ” ، “باز هم”؟ AA قبل از AC ساخته شد پس حرف شما ممکنه این باشه که “تو AC چیزی که داستان رو نجات داد باز هم Joker بود” که من اصلا قبول ندارم. داستان مهمه ولی همه چیز نیست. مگه “سوپر ماریو” داستان داره که این همه معروفه و هنوز هم این همه بازی براش ساخته میشه؟ اگه “بدون جوکر اک استیدی راه سختی داره برای نوشتن یه داستان نو ” پس Arkham Knight چیه؟ Scarecrow ؟داستان و آنتاگونیست های نو! پس جوکر عملا نقش خاصی تو سری نداشته به جز این که به جذابیت و محبوب شدن بازی کمک کرد. کل این سری از قبل برنامه ریزی شده بود و از اول هم قرار بود تریلوژی باشه. اتفاقا AK تا الان از هر دو بازی قبلی مورد انتظار تره! به نظرم تو AA چیزی که بیش تر از همه داستان بازی رو نجات داد Scarecrow بود نه جوکر.

    ۰۰
  3. با سپاس فراوان از سام عزیز و گرامی که سومین پست سالیانه E3 رو مثل همیشه دلچسب و دوست‌داشتنی تهیه کردند… قبل از هر چیز باید بگم که اگر Arkham Knight اول نمی‌شد بهم بر می‌خورد :mrgreen: و باید بگم که از این انتخاب بسیار خرسند شدم و از نظر من هم قویترین نمایش از آن آخرین بتمن بود. در کل از تعداد ۱۶تایی لیست امسال میشه نتیجه گرفت که مراسم امسال نسبت به سالهای گذشته خیلی یواش‌تر بود! و سورپرایز آنچنانی‌ای نداشت. از این لیست ۱۶تایی برای من تنها عناوین Mortal Kombat X و The Evil Within و The Order: 1886 و Batman: Arkham Knight از ابهت بالایی برخوردار هستند و بس. هر چند که به نظرم جای LittleBigPlanet 3 و The CREW در این لیست خالی احساس میشه ولی همین لیست ۱۶تایی هم بسیار قابل احترام و خوب و منصفانه بود و حالمون رو خوب کرد…
    باز هم ممنون از سام عزیز…

    _________________________________________
    Best of E3:
    batman:AK + TLoU:remastered + غول + The CREW

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر