۵۰ بازی نقش آفرینی برتر تاریخ

در ۱۳۹۳/۰۶/۲۵ , 21:00:42
بازی های نقش افرینی rpg

به نام خدا – بهترین بازی های نقش آفرینی یا بازی RPG از جمله بازی های پرطرفدار و محبوب بین گیمرهاست. در این مطلب به معرفی ۵۰ بازی نقش آفرینی برتر تاریخ خواهیم پرداخت. قسمت های بعدی این مقاله را در لینکهای زیر می توانید دنبال کنید.

 

برترین بازی های نقش افرینی تاریخ

 

کلاس شخصیت خود را انتخاب کنید، اسلحه ی خود را بردارید، یک همراه برای خود انتخاب کنید. بله شما وارد دنیای بازی های نقش افرینی شده اید. این شما و این ۵۰ بازی برتر نقش آفرینی تاریخ.

 

۵۰- بازی نقش آفرینی برتر Secret of Mana 

بهترین بازی های نقش افرینی ps4 Secret of Mana 

Secret of Manaسیستم مبارزه ی همزمان ، گرافیک حیرت انگیز –برای زمان خودش- ، موسیقی متن درخشان ، مطمئنن برای برخی از ما یکی از بهترین عناوین تاریخ است . حتا با وجود اینکه سیستم منوی بازی در ابتدا بسیار ناامید کننده به نظر میرسد و البته داستان بیش از حد ژاپنی است اما سیستم همکاری دو نفره ی بی نظیر و هوش مصنوعی بسیار عالی نسبت به زمان عرضه ی آن باعث یکتا شدن بازی می شود.

و در نهایت مهم تر از همه به شما اجازه میداد تا سوار اژدهایی شوید که به صورت سه بعدی بالا تر از سطح زمین پرواز میکرد! میدانم….اما بی خیال شوید! این بازی تقش آفرینی برتر ۲۰ سال قبل عرضه شده اما همچنان میتواند شما را به وجد آورد.

 

۴۹-بازی نقش آفرینی برتر نشل هشتم Guild Wars

 

بازی نقش آفرینی برتر نشل هشتم Guild Wars
Guild Wars

 

در اواسط سال ۲۰۰۵ شرکت ArenaNet تصمیم گرفت تا با یک بازی که شامل محیط های مبارزه ی بازیکن در برابر بازیکن ، قابلیت ایجاد گروه و انجام ماموریت با NPC ها و همچنین عدم اجبار برای پرداخت حق

اشتراک ماهیانه ، وارد دنیای پررقابت نقش آفرینی های کلان شود.

تا آپریل سال ۲۰۰۹ ، ۶میلیون نسخه  از بازی فروخته شده بود.ادامه ی بازی -جنگ های قبیله ای ۲- در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، گرافیک ارتقا یافته تغییر و بهبود در مکانیک های گیم پلی ، روند تعاملی داستان با فعالیت های بازیکن در طی بازی ، سیستم ایجاد ماموریت داینامیک در عوض سیستم ماموریت سنتی بازی های هم سبک  و دنیای به یاد ماندنی همه از تغییرات مثبت نسخه ی دوم این بازی نقش افرینی برتر نسل هشتم بودند. همه ی تغییرات و باز هم بدون نیاز به اشتراک ماهانه! هر دو نسخه روحی تازه به سبک نقش آفرینی کلان تزریق کردند که شایسته ی تحسین است.

۴۸-بهترین بازی نقش آفرینی کامپیوتر The Elder Scrolls: IV: Oblivion

بهترین بازی های نقش آفرینی کامپیوتر The Elder Scrolls: IV: Oblivion
The Elder Scrolls: IV: Oblivion

پرچمدار نسخه های مدرن شده ی سری بازی کتیبه ی بزرگان که به شکل غیر منصفانه ای توسط نسلی که آن را به اندازه ی نسخه ی قبل (Morrowind) دوست نداشتند مورد تمسخر قرار گرفت. چگونه میتوانید طرفدار بازی ای نباشید که نقش آفرینی های غربی را برای همیشه متحول کرد و پلتفرم اصلی آن ها را به کنسول تغییر داد؟

هنوز هم در برابر برادر بزرگ تر خود، بزرگ ، فانتزی ، حماسی و یکی از مهم ترین نسخه های سری بازی کتیبه ی بزرگان است.

 

۴۷-دانلود بازی نقش آفرینی برتر The Legend of Dragoon

دانلود بازی نقش آفرینی 2020 The Legend of Dragoon
The Legend of Dragoon

درست است که مبارزه ها کمی تکراری و سیستم کمبو در بسیاری اوقات نامناسب بود ، اما افسانه ی اژدها بازی بسیار خوبی بود. اگر غیر از این بود چرا هواداران بی شماری درخواست ساخت قسمت جدید را به سونی دادند؟

بازی نقش آفرینی برتر زیبا بود ، خط داستانی محکمی داشت ، میتوانستید از آیتم های فراوانی که در جای جای بازی برای کشف شدن وجود داشتند برای بهبود وضعیتتان استفاده کنید.

 

۴۶-بازی نقش افرینی کامپیوتر برتر تاریخ Ultima Online

بازی نقش افرینی کامپیوتر Ultima Online
Ultima Online

از کجا شروع میکنید؟ با اولین بازی نقش آفرینی کلان گرافیکی موفق؟ با ۹ هسته ی اصلی بازی و یک دوجین اسپین-آف؟ با قدرت بسیار زیاد آخرین سیستم اورجین ؟ یا شاید با دیوانگی احتمال “ریچارد گاریوت” کسی که عاشق دنیاهایی است که  خلق کرده . “اولتیما” یک نقش آفرینی خالص غربی است که اگر بهترین نباشد حداقل یکی از بهترین هاست.

 

۴۵-دانلود بازی rpg برای کامپیوتر Fable

دانلود بازی rpg برای کامپیوتر Fable
Fable

در بیشتر زمان ها فیبل تازه و سرگرم کننده به نظر میرسد. انتخاب ها ی دشوار در طی بازی همیشه بین خوبی و شر خالص خلاصه میشود- انتخاب ها ی خاکستری وجود ندارند- اما در طول بازی شما میتوانید ازدواج کنید ، نوشیدنی بخورید و کار های فراوان دیگری انجام دهید. در هر صورت با یک بازی نقش آفرینی برتر تاریخ سرگرم کننده طرف هستید.

 

۴۴-بازی نقش افرینی برتر نسل هشتمی System Shock 2

بازی نقش افرینی دخترانه System Shock 2
System Shock 2

ممکن است کن لیوین مکانیک های گیم پلی خود را سال ها بعد از انتشار این بازی تکمیل کرده باشد اما این وحشت بقای نقش آفرینی سایبرپانک باعث هدایت تیم سازنده به ساخت تمام نسخه های بایوشاک شد.

در سال ۱۹۹۴ به عنوان یک مجوعه دنباله دار عرضه شد . نسخه ی ۱۹۹۹ بازیکن برای متوقف کردن یک طغیان ژنتیکی به یک کشتی فضایی ارسال می شد.

مانند نسخه ی قبلی ، بازی ترکیبی از اکشن اول شخص و قابلیت ساختن و انتخاب مهارت ها و ویژگی ها است. اگرچه از بازی به عنوان یک موفقیت تجاری یاد نمیشود اما  الهام بخش بسیاری از شوتر ها و سایر ژانر های پس از خود بود . البته این بازی نقش افرینی برتر ابدا بازی ای نیست که بخواهید در تاریکی و تنهایی بازی کنید مگر اینکه بخواهید خود را خیس کنید! لیاقت سیستم شاک ۲ این است که در همه ی “بهترین ” ها حاضر باشد.

 

۴۳-بازی RPG برتر تاریخ Ni No Kuni: Wrath of the White Witch

بهترین بازی های rpg اندروید Ni No Kuni: Wrath of the White Witch
Ni No Kuni: Wrath of the White Witch

 

برای بیشتر ما “Level-5” نمیتواند مرتکب هیچ اشتباهی بشود ، و البته Ni No Kuni نظر ما را اثبات میکند. ترکیب شده با استایل انیمیشنی Ghibli  داستانی قابل لمس را تعریف میکند ، اولیور باور دارد که میتواند مادرش آلی را زنده کرده و به مردم شکسته قلبی که در مسیر میبیند کمک کند. در نهایت هنگامی که به جادوگر سفید میرسد ، با یک پایان فانتزی تلخ و شیرین روبرو میشویم.

 

۴۲-بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر Anachronox

 

بازی های نقش آفرینی xbox 360
Anachronox

بازی فراموش شده ی Ion Storm  . نام “تام هال” همچنان در بین طرفداران این پروژه ی زیبا با احترام برده میشود ، البته برای آن دلایل بسیار قانع کننده ای هم دارند : دنیای زیبا ، در کنار راضی نگه داشتن بازی کن در طی بازی و نویسندگی بسیار خوب. محدود کردن بررسی این بازی به اصول سنتی بی انصافی است ، و Anachronox لایق بهتر از آن است.

 

۴۱- بازی نقش افرینی دخترانه The Legend of Heroes

بازی نقش افرینی دخترانه The Legend of Heroes
The Legend of Heroes

 

اگر برای دانستن ارزش Nihon Falcom عناوین Ys برای شما کافی نیست ، حتما باید یکی از عناوین بی شمار به نام بازی نقش افرینی دخترانه The Legend of Heroes را امتحان کنید. The Legend of Heroes ابتدا به عنوان یک بازی اکشن با نام Dragon Slayer متولد شد ، بعد از نسخه ی دوم ، Falcom ، آن را رها کرد تا بر روی یک نقش آفرینی نوبتی تمرکز کند.

ممکن است تمام سری در کل به نظر اندکی مبهم باشد ، اما به شکل ماهرانه ای تمام طرفداران JRPG  و niche را جذب میکند. به همین دلیل است که در هر لیست مرتبط با بازی های نقش آفرینی عنوان قابل ذکری است.

برترین بازی های RPG تاریخ

۴۰. بازی نقش افرینی Lord of the Rings Online

بازی های متعددی در تاریخ بر اساس کتاب های تالکین ساخته شده اند.اما به لطف پیتر جکسون و فیلم هایش که درون مایه ی اصلی و فرهنگ غنی این مجموعه را به خوبی در فیلم هایش نشان داد، تنها چند بازی بعد از آن توانستند لیاقت یدک کشیدن نام ارباب حلقه ها را داشته باشند.شاید بخاطر بازی های قبلی این سری، دیدگاه بدی نسبت به این عنوان داشته باشید اما این بازی که در سبک MMORPG است، شما را غرق در خود می کند و به شما فرصت غوطه ور شدن در افسانه ها و داستان ها را می دهد.هیچ حسی بهتر از این نیست که برای اولین بار در این بازی به دروازه های Argonath خیره شوید. LOTRO با داشتن داستان های غنی و مناظر چشم نواز هر طرفدار تالکینی را به وجد می آورد هرچند که همه این ها فقط در یک بازی باشند. ۵۰ بازی های نقش افرینی برتر تاریخ را از دست ندهید.

بازی های نقش افرینی

۳۹. بهترین بازی های نقش آفرینی کامپیوتر The Last Story

یکی از بازی های بی نظیری که روی کنسول Wii منتشر شد The Last Story نام دارد. The Last Story تمام چیزی که شما از یک بازی نقش آفرینی می خواهید را برای شما به ارمغان می آورد. داستانی بی نظیر، سیستم مبارزه  منحصر به فرد و موسیقی ای شنیدنی و دیگر بخش ها، همه در این بازی عالی هستند. به طور حتم این بازی، یکی از بهترین بازی هایی است که که برای کنسول Wii منتشر شده. همچنین شنیده شده که این عنوان قرار است برای ios و android عرضه شود.با امید به اینکه Hironobu Sakaguchi چیزه خاصی برای طرفداران آماده کرده باشد و آن ها را بیش از این منتظر نگذارد.

بهترین بازی های نقش آفرینی کامپیوتر laststory

۳۸. دانلود بازی نقش آفرینی Dragon Quest

غیر ممکن است که درباره ی بازی های RPG صحبت کنیم و نامی از دانلود بازی نقش آفرینی Dragon Quest نبریم. این سری بازی که محصولی از کمپانی Square Enix است، سبکی متمایز با بازی Dragon Ball Z دارد و طراح آن آقای Akria Toriyama است و راهی جدا را پیش می گیرد. مغز متفکر و رهبر اصلی گروه سازنده ی این بازی آقای Yuji Horii که بازی ای بی نظیر را برای شما پدید می آورد.می توان گفت اوج این سری بازی Dragon Quest 9 است.

دانلود بازی نقش آفرینی Dragon Quest

۳۷. بازی نقش افرینی کامپیوتر EverQuest

در حالی که می توان سبک MMORPG را یک سبک همه گیر دانست که همه را جذب به خود می کند، اما یک بازی RPG می تواند با یک بخش آنلاین بی نظیر میلیون ها گیمر را در سراسر دنیا به خوذ مشغول کند.این بازی یکی از درگیر کننده ترین و جاه طلبانه ترین بازی هایی بود که بخش سرگرمی های سونی منتشر کرده است. بعد از گذشت ۱۵ سال و ۲۰ پک توسعه برای بازی، می توان گفت این بازی واقعا اعتیاد آور است و مانند ویروسی به زندگی گیمر های دنیا رخنه کرده است.

بازی نقش افرینی کامپیوتر EverQuest

۳۶. دانلود بازی rpg برای کامپیوتر Wasteland

درست شبیه Fallout است. مگر نه؟ خواهشا بشینید و کمی تاریخ یاد بگیرید! اگر در تاریخ بازی ای به اسم دانلود بازی rpg برای کامپیوتر Wasteland  ساخته نمی شد، هیچ وقت هم شاهکاری به نام Fallout پدید نمی آمد. برایان فارگو کسی بود که با تاسیس شرکت Interplay  این بازی را ساخت و در آینده پایه های بازی ای مثل  Fallout را پی ریزی کرد.و خبر خوش اینکه این بازی بعد از ۲۵ سال بار دیگر این بازی بازگشته است و امیدواریم که بتواند به موفقیت های گذشته اش بار دیگر برسد.

دانلود بازی rpg برای کامپیوتر Wasteland

۳۵. بازی های نقش افرینی برای pc Vampire: The Masquerade – Bloodlines

دوران اوج این بازی را می توان سال ۱۹۹۰ دانست. یکی از بازی هایی که در محیط کدنویسی جریان داشت.اما با وجود خوبی ها ، این بازی در زمان خودش هم مشکلات زیادی داشت تا جاییکه خیلی از طرفداران با وجود تمام احترامی که برایش قائل بودند آن را مورد انتقاد و بعضا حتا توهین قرار می دادند. اما اگر از موضوعات بگذریم به داستان زیبای بازی می رسیم که هنوز هم افرادی هستند که آن را در ذهن داشته باشند.

بازی های نقش افرینی برای pc

۳۴. بازی نقش افرینی دخترانه Tales series

از  سال ۱۹۹۵ تا به حال، این سری یکی از بهترین rpg هایی است که در مغازه ها وجود داشته. این بازی که توسط  Bandai Namco ساخته شده است.در حالی که غربی ها به قوا معروف این بازی را فقط مزه می کنند ، ژاپنی ها با هر بار انتشار دیوانه وار از این بازی استقبال می کنند.این بازی توسط آقای Yoshiharu Gotanda  ساخته شده است و می توان گفت که نام شرکت  Bandai Namco با این بازی پر آوازه شد.

بازی نقش افرینی دخترانه

۳۳. بهترین بازی های نقش افرینی ps4 Xenogears

اگر هنوز از این متعجب هستید که چرا برخی افراد زمانی که  Xenoblade Chronicles X برای wii u تایید شد به سختی نفس می کشیدند و چشم و گوششان بسته شده بود و دیگر در این دنیا نبودند باید چشمانتان را باز کنید و نگاهی به گذشته ی PSone بیندازید و ببینید که سری  Xenogears با طرفدارانش در آن زمان چه کار کرد! این بازی با ترکیپ فرهنگ غنی شرق و فلسفه ی گسترده غرب توانست ترکیب و هارمونی ای بی نظیر را به وجود بیاورد مخصوصا با اشارات مستقیمی که به فلسفه ی نیچه زده شده بود.و همین باعث شد تا یکی از بزرگترین اکتشافات دنیای بازی های رایانه ای تولید شود.ممنون از نینتندو برای زنده نگه داشتن این اثر.

 

۳۲. بهترین بازی های rpg برای ps4 Torchlight

زمانی که دیابلو ۳ بعد از مدت زمان زیادی که طرفدارانش انتظارش را می کشیدند  با قفل های امنیتیش باعث آزار آن ها شد، این  Torchlight بود که توانست طرفداران بسیاری را جذب خود کرد. در آن زمان کسی انتظار بازی ای مانند  Torchlight را نداشت اما این بازی آن سال را به سالی رویایی برا بهترین بازی های rpg برای ps4 باز ها تبدیل کرد. در واقع  Torchlight چنان بازی خوبی بود که به سرعت محبوب شد و کاری کرد که حتی بعضی افراد از diablo 3 غافل شوند.

 بازی های نقش آفرینی xbox 360

۳۱. دانلود بازی های نقش آفرینی کم حجم برای کامپیوتر Jade Empire

تنها هیرو های کلاسیک  Wuxia و یا فرهنگ سنتی و قدیمی چین از  Jade Empire  یک بازی بی نظیر و عظیم در سبک rpg نساخته اند بلکه این بازی تمام مهارت ها و قابلیت هایی را دارد که ما  هیچ وقت از bioware  انتظارش را نداشته ایم تا وقتی که این بازی عرضه شد. نمیتوان این را انکار کرد که در این بازی توجه به جزئیات و افسانه ها و قهرمان هایی که دنیا را نجات داده اند همه و همه در بالاترین حد خود هستند و این هنر bioware است. توجه بسیار بالا به جزئیات و خلق کردن داستان های بی نظیر. مطمئنا کسی در سبک rpg غربی هیچوقت چنین چیزی را تا قبل از این بازی تجربه نکرده بود.

دانلود بازی های نقش آفرینی کم حجم برای کامپیوتر

بهترین بازی های نقش آفرینی کامپیوتر و PS4

۳۰. دانلود بازی نقش آفرینی TitanQuest

دانلود بازی نقش آفرینی TitanQuest

دانلود بازی نقش آفرینی TitanQuest هک اند اسلش را به دلیل شباهت با  دایابلو ۲ به باد انتقاد گرفتند. اگرچه بازی گیم پلی تقریبا مشابهی با دایابلو داشت اما جلوه های گرافیکی بالا تر فیزیک رگدال و چرخه ی زمانی آن را تبدیل به بازی متفاوتی میکرد. با موضوعی برگرفته از خدایان و شیاطین یونان باسطان بازی بسیار زیبا و از همه مهم تر سرگرم کننده بود. همچنین بازی دارای یک سیستم ادیتور بسیار خوب بود که ماهای جدیدی به بازی اضافه میکردد چیزی که حدود ۱۵۰ ساعت به گیم پلی بازی اضافه میکرد.

۲۹. بازی نقش افرینی کامپیوتر Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars

بازی نقش افرینی کامپیوتر Super Mario RPG: Legend of the Seven Stars

اولین بازی از سری ماریو که از گیم پلی پلتفرمر همیشگی خارج شد . بازیکن باید آهنگر را شکست میداد و قطعات مسیر ستاره ای را در کنار هم جمع میکرد. گرافیک سه بعدی بازی بسیار دلنشین و زیبا بود که توسط سیستم رندر سه بعدی SNES اجرا میشد. یکی از آخرین بازی های ماریو که توسط شیگورو میوماتو برای SNES ساخته شد. و حق جا گرفتن در ۵۰ بازی نقش افرینی کامپیوتر را دارد.

۲۸. بازی نقش آفرینی Shadowrun

بازی نقش آفرینی Shadowrun

هنگامی که در باره ی  Shadowrun صحبت میکنیم در واقع در مورد دو بازی صحبت میکنیم! تفاوت های تقریبا مهمی بین نسخه ی SNES و Mega Drive وجود داشت. در واقع با یک بازی ایزومتریک همانند نسخه های کلاسیک فا اوت روبرو هستید که با فضایی سایبرپانک ساخته شده است. البته بازی نتوانست موفقیت خیلی خوبی در برابر افراد بالغ داشته باشد!

۲۷. دانلود بازی rpg برای کامپیوتر Pokemon

در حقیقت پکمان یک بازی نقش افرینی عادی نیست، منصفانه است که بگوییم سبک خودش را دارد. بسیار پیچیده است .یک نقش افرینی ست؟ یا یک بازی مبارزه ای؟شاید هم یک بازی کالکشن؟ یا همه ی اینها؟؟
البته که هست! تا کنون چندین بار در حین بازی“Gotta Catch ‘Em All” را شنیده اید؟ بازی را چند بار تکرار کرده اید؟ حتمن شما هم انیمه های مربوط به بازی را بار ها نگاه کرده و نقاشی های آن را به دیوار زده اید!
۴۰۰۰ سال دیگر زمانی که بیگانگان فضایی به زمین می آیند و خرابه های تمدن ما را نگاه میکنند….بدون شک از میان وسایل فراوان مرتبط به پوکمان عبور خواهند کرد و تصور میکنند که این ها بخشی از نوعی الهه ی انسان هاست که آن را می پرستیدند!

۲۶. بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر Suikoden

بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

غیر ممکن است فقط یکی از شماره های  Suikoden را از میان بسیاری از عناوین عالی این بازی انتخاب کنیم. اگرچه رای گیری ها نشان میدهد که Suikoden 2 محبوب تر است. سیستم جمع آوری و لول همانند Pokemon در یک محیط فانتزی عالی و اساطیر کلاسیک چینی. بدون شک Suikoden یک بازی نقش آفرینی برای کامپیوتر ژاپنی کامل است.

۲۵. دانلود بازی نقش افرینی Demon’s Souls

دانلود بازی نقش افرینی Demon’s Souls

خشن ، تاریک ، ناامیدانه ، تماشایی . این ها تنها برخی از صفاتی هستند که با فکر کردن به  Demon’s Souls به ذهنتان خطور میکنند. به درستی که بازی موفقیتش را مدیون فضای تاریک افسرده ی فانتزی و سیستم مبارزه ی متغیر و درجه ی سختی بالا است. بازی به محبوبیت بسیار بالایی رسید و راه را برای Dark Souls باز کرد. بعد از ۵ سال هنوز گرافیک و گیم پلی بازی مثال زدنی است.

۲۴. بهترین بازی نقش آفرینی Neverwinter Nights

بهترین بازی های نقش آفرینی Neverwinter Nights

اگر بایوور را تنها با KOTOR ،Mass Effect و Dragon Age میشناسید احتمال دلیل هیجان بالا را هنگام معرفی آخرین فرانچایز را نمیدانید.
با عرضه ی Baldur’s Gate بایوور به ساخت نقش آفرینی های فانتزی با کیفیت شهرت یافت. اما در Dungeons & Dragons استاندارد های جدیدی برای روایت داستان و آزادی گیمر تعریف کرد . سیستم Aurora toolset و prolific fan community یعنی یک ماجراجویی بی پایان!

۲۳. بازی های نقش افرینی برای pc The Bard’s Tale

بازی های نقش افرینی برای pc The Bard’s Tale

بهتر است به سال ها قبل برویم خبری از گرافیک نیست! تعجب نکنید….این بازی سخت ترین دشمنان را در زمان خود داشت. بدون شک لیست ما بدون این بازی ناتمام است.

 

بازی نقش افرینی دخترانه Kingdoms of Amalur: Reckoning

شما نمی توانید  Kingdoms of Amalur: Reckoning را به خاطر کمبود محتوا مورد حمله قرار دهید. برای روزهای زیادی محتوای مفید دارد. انبوهی از انتقادات بی جا بسیار متعصبانه به تیم خلاق سازنده ی بازی روانه شد. در حالی که سیستم مبارزه بازی بسیار روان و جذاب است. تا کنون بازی نقش آفرینی به این جذابی و سرگرم کنندگی دیده بودید؟

مهم نیست سیستم شخصی سازی با محدودیت همراه است یا ایراداتی در گیم پلی وجود دارد…به شما قول میدهم این عنوان ارزش وقت گذاشتن دارد.

 

بهترین بازی های نقش افرینی ps4 Might and Magic 6: Mandate of Heaven
۲۱. Might and Magic 6: Mandate of Heaven

بهترین عنوان در این سری بعد از Might and Magic 3: Isles of Terra . MM6 به شما اجازه میدهد تا از کوهستان ها بالا بروید و در نقشه ی بزرگ بازی جست و جو کنید . همچنین میتوانید بین مبارزات هم زمان یا نوبتی یکی را با سلیقه ی خود انتخاب کنید. الببته بازی به شما اجازه نمیدهد تا نژادی غیر از انسان انتخاب کنید اما همچنان کلاس ها و سیستم مهارت منحصر به فردی دارد. حدود ۱۰۰ ساعت گیم پلی مفید در بازی باعث شده که MM6 یکی از بهترین شماره ها در این سری باشد.

بهترین بازی های نقش آفرینی PC و PS4

۲۰.دانلود بازی نقش آفرینی کم حجم برای کامپیوتر  Fallout (Bethesda)

دانلود بازی های نقش آفرینی کم حجم برای کامپیوتر

Fallout 3کامل تر از هر بازی از سری بایوشاک امریکای کلاسیک را نشان داده است . زنده ماندن در دنیایی که در آن همه در حال کشتن یک دیگر هستند و روبات ها جولان میدهند. باید زنده بمانید. شما چه خواهیدکرد؟ آیا کار درست را برای مردم و کشور انجام میدهید یا تنها تبدیل به یکی از خلافکاران در دریایی از خلافکاران خواهید شد؟

Obsidian با ” وگاس جدید” بازی به سمت جلو برد و باعث پیشرفت بازی شد. این باز در میان شهری پرجنایت بودید و برایتان مقدر شده بود تا به دنبال گرفتن انتقام در محیط جست و جو کنید. به دلیل شباهت ” وگاس جدید”  با نسخه ی سوم و همچینی دارا بودن بسیاری از المان های نسخه ی دوم ” وگاس جدید” برای طرفداران عناوین کلاسیک بسیار سرگرم کننده و نوستالوژی است.

 

۱۹. بازی های نقش آفرینی  Breath of Fire

بازی های نقش آفرینی xbox 360

با وجود اینکه از سال ۲۰۰۲ هیچ Breath of Fire  جدید منتشر نشد و آخرین نسخه بعد از آن تنها برای تلفن های همراه عرضه شد – lord love a duck – ما ایمان خود را نسبت به این بازی از دست نمیدهیم. رقیبDragon Quest کپکام نوعی دلربایی ویژه ی خود را دارد. بازی سرعتی و آزاد با قوانین خودش بدون شک داستانی در باره ی Ryu و Nina را از نو ایجاد میکند . Breath of Fire 3 در میان بهترین داستان گویی ها قرار دارد.

 

۱۸. بهترین بازی های rpg برای ps4 Earthbound

بهترین بازی های rpg برای ps4

Earthbound یا Mother 2 از sci-fi اجتناب میکند تا یک ویژگی دیگر را معرفی کند. همسایگی مجاور شما. Shigesato Itoi سعی در تبدیل سری به یک playground را داشت. مملو از چیزهای ناچیز…و شما کودکی خود را میبینید که همانند گرما در تابستان تراووش میکند. نمیدانم که چگونه ویژه بودن این بازی را برای شما توضیح بدهم در کنار اینکه تا چه میزان این ویژه بودن از چیزهای کوچک درست شده است!

دنباله هایی وجود دارند که زندگی شما را تغییر میدهند.

 

۱۷. بهترین بازی های نقش افرینی ps4 Knights of the Old Republic

بهترین بازی های نقش افرینی ps4
۱۷. Knights of the Old Republic

غیرممکن است که از میان دو نسخه ی Knights of the Old Republic  یکی را انتخاب کنیم. نسخه ی اصلی توسط بایوور ساخته شده بود و نقش آفرینی را وار دنیای مدرن کرد. همان کاری که بعد ها با اثرجرمی آن را ادامه داد. دنباله ی بازی توسط آبسیدیان پر از باگ و ناقص بود اما هر دو این بازی ها همچنان بهترین شبیه ساز ها برای Sith هستند! چی؟ بی خیال! هیچ کس Jedi بازی نمیکند! مگر نه؟

نه نگاه کنیید، میدانم . دلایل فراوانی هست تا نسخه ی اصلی را به ادامه ی آن ترجیح دهیم . بایوور نسخه ی اول راساخته . اما ابسیدیان در میانه ساخت بازی با کمبود وقت و سرمایه مواجه شد. و به همین دلیل بازی را قبل از اتمام کار منتشر کرد.

بازی در زمان انتشار از marathon of Starship Troopers هم بیشتر باگ داشت!

اما همانند اکثر بازی های پرباگ آبسیدیان این بازی هم بهترین داستان نویسی و دوست داشتنی ترین شخصیت ها را داشت.

البته بعد ها پچی برای بازی ارائه شد که پایان ناقص بازی را تکمیل میکرد!

 

۱۶. بهترین بازی های rpg برای ps4 Dragon Age: Origins

 

بهترین بازی های rpg برای ps4
۱۶. Dragon Age: Origins

یک بار دیگر بایوور و یک شاهکار دیگر در سبک نقش آفرینی. جانشین خلف Baldur’s Gate در سال ۲۰۰۹ به گفته ی خود Dr. Ray Muzyka  شامل ترکیبی از مکانیک های مختلف گیم پلی بازی پیشین Edmonton studio است.

همانند Baldur’s Gate مبارزات به صورت همزمان هستند اما به بازی کن این اجازه را میدهد تا در میانه ی کار بازی را متوقف کند تا حوادث را سامان دهد. از میان ویژگی های بسیار بازی انتخاب های بیشتر و روابط شخصیت ها سیستم game’s party  که از Star Wars: Knights of the Old Republic وام گرفته شده بود بهترین ها بودند. بازیبسیار بزرگ است و اگر ۹ دی ال سی و نسخه ی اضافه ی ” بیدار کردن” را هم به بازی اضافه کنیم صدها ساعت بازی نقش آفرینی خالص خواهیم داشت!

 

۱۵. بهترین بازی های نقش افرینی ps4 Deus Ex

بهترین بازی های نقش افرینی ps4
۱۵. Deus Ex

نسخه ی کلاسیک و بهترین نسخه ی کل سری Deus Ex سینماتیک و اکشن مخفی کاری اول شخص را ترکیب کرد و المان های نقش آفرینی را به آن افزود. Deus Ex به دلیل گیم پلی سند باکس و بسیار خوب در شرایطی باعث اتفاقات دور از انتظار و هیجان انگیز خواهد شد . در اصل این آزادی عمل بی مانند همان چیزی است که ی که بازی نقش آفرینی باید باشد! مگر این طور نیست؟؟

البته دنباله های بازی اندکی از جذابیت خود را از دست دادند اما با این حال نسخه ی Human Revolution یک الماس با ارزش است اگر از برخی پچ ها و دنباله هایش صرف نظر کنیم.

بهترین بازی های نقش آفرینی کامپیوتر
۱۴. Chrono Trigger

بر خلاف _عقیده ی _ طرفداران سرسخت فاینال فانتزی Chrono Trigger هرگز از مد خارج نشد.  هیچ مورد آزار دهنده ای در این نقش آفرینی دیده نمیشد که تجربه ی فانتزی بازی را خراب کند.

ساخته شده توسط یک تیم رویایی نقش آفرنی ساز که یکی از بهترین و پیچیده ترین داستان ها را در دوران ۱۶ بیتی دارد.

 

۱۳. بازی نقش افرینی دخترانه Persona

بازی نقش افرینی دخترانه
۱۳. Persona

سری Persona در اصل یک اسپین آف از سری Shin Megami Tensei است . اما Atlus تصمیم گرفت تا یک داستان رمان مصور با استایل و مرکزیت سری dungeon crawling برایش بنویسد.

مطمئن باشید هیچ گروه نوجوان بهتری برای همراه شدن با آن ها و گذراندن ماجرا در صفحه ی تلویزیون نخواهید یافت!

 

بازی های نقش افرینی
۱۲. Morrowind

یک دستاورد عالی در سری کتیبه ی بزرگان . اولین عنوان از فرانچایز بتسدا که برای کنسول ها منتشر شد در حالی که مشکلات فراوانی از جمله باگ های عجیب و دید سوم شخص غیر قابل استفاده در بازی وجود داشت اما در زمان خودش نه تنها از بزرگ ترین نقش آفرینی ها بود بلکه گرافیک خیره کننده ای هم داشت. بازی که توسط Todd Howard و Ken Rolston ساخته شده بود شامل شخصی سازی بسیار زیاد و دامنه دید خیره کننده به همراه جزییات فراوان محیط و شخصیت ها و بافت های محیط میشد. افکت و تکستچر آب بهترین در زمان خودش بود . علاوه بر زیبایی بسیار بالای بازی مبارزات هم بسیار چالش برانگیز و جذاب بودند و کافی است به همه ی این ها بی شماری اتاق و محیط برای گشتن را هم اضافه کنید تا صدها ساعت گیم پلی مفید وسرگرم کننده داشته باشید.

 

۱۱.بازی نقش افرینی  Planescape: Torment

بازی های نقش افرینی
۱۱. Planescape: Torment

 

اگر سابقا از نقش آفرینی های مدرن با مبارزات سریع لذت میبردید باید بگویم Planescape: Torment برای شما نوعی شوک خواهد بود!

Planescape: Torment یکی از بهترین مثال ها برای بازی های نوشتاری است که تا کنون ساخته شده. بیشتر باید تا از یک سری دستورات اطاعت کنید تا اینکه چالش یا مبارزه ای داشته باشد.  یک نمونه ی عالی برای ساخت و ترکیب اجسام در یک بازی. در هر حال بازی سرگرم کننده تاریک و به شدت عظیم است! تا مدت ها بعد از خداحافظی آخر با بازی در ذهنتان خواهد ماند.

 

برترین بازی های نقش افرینی برای کامپیوتر و PS4 در کل دنیای گیم

۱۰. بازی نقش افرینی The Witcher

بازی نقش افرینی The Witcher
The Witcher

اولین بازی نقش افرینی ویچر قابلیت حرکت در دنیای بزرگ و کشتن هیولا ها و ملاقات با افراد جذاب را میدهد . این که CD Projekt RED میخواهد نسخه ی دوم را بسازد بسیار خوشحال کننده بود. انجین کاملا جدید به همراه نسخه های کنسولی همه و همه بازی را تبدیل به یک پروژه ی بسیار بزرگ برای تیم جوان CD Projekt RED میکرد. در حالی که طرفداران در حال تلاش برای کنار امدن با سیستم مبارزه بازی بودند اما بازی به عنوان یکی از درخشان ترین نقش افرینی های مدرن شناخته شد.

بهترین بازی های نقش افرینی ps4
۰۹. Zelda 2: The Adventure of Link

اگرچه شاید خیلی ها اعتقاد داشته باشند سری ذلدا در واقع یک بازی اکشن ماجرایی است اما به هرحال ما به جای لیک نقش افرینی میکنید. Zelda 2: The Adventure of Link  در اصل یک نقش افرینی اکشن است که با سیستم مبارزه و سیستم جادوگری قوی ترکیب شده است. بدون شک Zelda 2: The Adventure of Link  بهترین و ارزشمند ترین عنوان در سری است.
حتی اگر با نقش افرینی بودن بازی موافق نباشید بدون شک قبول دارید که سری زلدا از بهترین عناوین تاریخ است.

۰۸. بهترین بازی های نقش افرینی ps4 Final Fantasy

JRPG, MMORPG, RPG, بازی بایوشاک اینفینیت (BioShock Infinite), پی سی گیمینگ (PC Gaming), کنسول Xbox 360
Final Fantasy

تنها بازمانده از میان نقش افرینی های قدیمی ژاپنی در میان غربی ها هنوز حرفی برای گفتن دارد.
انتخاب از بین آن ها به عنوان بهترین سخت است. FF6 بهترین بر روی SNES بود. FF7 نقش افرینی را جذاب کرد. FF10 قلب های نوجوانمان را شکل داد. اگر نامی از FF5 و FF9 نبریم احتمالا به زودی کسی اقدام به کشتن ما میکند! شاید FF13  مورد حمله قرار گرفته باشد اما FF14 یک دست اورد درخشان بود.انتظارات از FF15 هم بسیار بالاست.

۰۷. بهترین بازی های rpg برای ps4 Dark Souls

بهترین بازی های rpg برای ps4
۰۷. Dark Souls

کاری که Demon’s Souls نیمه کاره رها کرده بود Dark Souls به بهترین وجه ممکن ادامه داد. ادامه ی معنوی بازی Demon’s Souls که کل مجموعه با نام سری ارواح شناخته میگردد.پایه گذار سبک جدیدی به نام inaccessible action RPGs شد. بازی عملا برای سنجش میزان هماهنگی مغز شما با انگشتانتان است و این که چقدر سریع مبارزه میکنید است. نکته ی مهم: هرگز انگشتتان را از دکمه ی شیلد بر ندارید!

۰۶. بازی نقش افرینی دخترانه Diablo 1 & 2

بازی نقش افرینی دخترانه
۰۶. Diablo 1 & 2

پیدا کردن عامل اصلی موفقیت دیابلو کار سختی است. سیستم دایره ای لوت کردن؟ سطح دشواری منعطف؟ لذت نابودی شیطان با یک دوست؟ یا شاید ارتقا و پیشرفت از یک سطح پایین به سطح های بالای مهارت و آسیب رسانی به دشمن؟ شاید هم همه ی این ها! با اینکه عنوان سوم هم طرفداران خود را دارد اما نتواست به خوبی دو نسخه ی اول عمل کند.

=

بهترین بازی های نقش افرینی
۰۵. Fallout (Interplay)

دو نسخه ی Fallout و Fallout2 که توسط دو استودیو Interplay و Black Isle به ترتیب در سال های ۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ منتشر شدند همچنان از بهترین عناوین نقش آفرینی ای هستند که حتی با گذشت ۳۰ سال میتوانند صفحه ی کامپوترتان را زینت بخشند.
بازی در دنیایی فرا آخرالزمانی در کالیفرنیای جنوبی دنبال میشود. بی شک با دیدن دنیای بسیار بزرگ غربی بازی به وجد خواهید آمد. یار و همراه وفادار خود – Dogmeat – را فراموش نکنید. چند بار بازی سیو شده را دوباره لود کردید فقط به این دلیل که او مرده بود؟

۰۴. بهترین بازی های نقش افرینی World of Warcraft

بازی نقش افرینی کامپیوتر
۰۴. World of Warcraft

یک نیروی عظیم در دنیای MMORPG .در بهترین دوران یعنی سال ۲۰۱۰، ۱۲ میلیون مشترک داشت که تا اکنون به ۷ میلیون کاهش یافته. با این حال WoW همچنان بی رقیب است و با توجه به بسته ی الحاقی تا ۱۰ سال با قدرت ادامه خواهد داد. WoW بالا ترین سرعت رشد را در بین تمام بازی ها در تاریخ با ۱۰۰ میلیون اکانت در یک سال دارد. WoW تاثیرات فراوانی بر کمیک بوک ها زندگی و بسیار دیگر از جنبه های سرگرمی گذاشت. WoW منبع الهام بسیاری از سازندگان MMO هست و خواهد بود.

۰۳. بازی نقش افرینی کامپیوتر  Baldur’s Gate

بازی نقش آفرینی

با اینکه اولین Dungeon & Dragons هنوز منتشر نشده بود اما  همچنان یکی از بهترین نقش آفرینی ها بر اساس Ed Greenwood بود و تبدیل به یک استاندارد برای بازی های نقش آفرینی دیگر شد. زاویه ی دید ایزومتریک و البته سیستم مبارزه ی هم زمان باعث شدند تا بازی تبدیل به صدر نشین جداول بهترین ها شود. مجموعه ای عالی از مراحل و مبارزات به همراه ساعت ها گیم پلی و مهم تر از آن بیش از صد ساعت مراحل جانبی بازی را تبدیل به یک مکنده ی زمان کردند.- یعنی بازی تمام وقت شما را میگرفت –

۰۲. دانلود بازی نقش آفرینی Mass Effect

دانلود بازی نقش آفرینی
۰۲. Mass Effect

با وجود فروش بسیار زیاد بازی های نقش آفرینی اما خیلی از ناشران آن را به عنوان یک سبک مستقل نمیشناختند تا اینکه Mass Effect از راه رسید. درست است! بازی پر است از بنگ بنگ و تیر اندازی اما فراموش نکنید شما بیشتر زمان خود را در حال مکالمه با همراهان خود هستید یا در سفینه قدم میزنید و کوله پشتی خود را مدیریت میکنید .(ugh!) همانطود که شما تیراندازی میکنید. بنگ بنگ بنگ ! کافی است ۵ دقیقه همراه بازی شوید تا عاشق شپرد و دار و دسته ی فضاییش شوید. یک سگانه ی عالی!

۰۱. بهترین بازی نقش آفرینی کامپیوتر The Elder Scrolls V: Skyrim

بهترین بازی های نقش آفرینی کامپیوتر
۰۱. The Elder Scrolls V: Skyrim

بدون شک اسکایریم در درست ترین مسیر یک بازی نقش آفرینی قرار دارد. هم تازه کاران به راحتی با بازی ارتباط برقرار کرده و هم حرفه ای ها میتوانند در دنیای بسیار بزرگ ، سیاست ، ساخت و ساز ، جست و جو و اکتشاف ، نبردهای خونیین و از همه مهمتر نبرد های عظیم با اژدها ها غرق شوند. اسکاریم به طرز کودکانه ای بهترین داستان و ماجراها را با جذابیت فراوان در یک دنیای فانتزی دقیقا همانطور که باید باشد تعریف میکند.

 

[select-faq faq_id=’290105′]

 

منبع :vg247


72 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. سلام من دنبال یه بازی تو سب انیمه over lord هستم یعنی شخصیت انتخاب کنی بین جادوگر جنگجو …. بعد بری برا ارتقا قدرت . همچین بازی کسی سراغ داره اگر داره اسمشو لطف کنه ممنون میشم

    ۰۱
  2. با سپاس از مقاله
    :*: :*: :*:
    به نظر من فاینال فانتزی و دراگون کوئست و دارک کلود جزو ۵ تای اولن
    :۱۵: :۱۵: :۱۵:

    ۰۰
  3. سیستم شاک ۲ واقعا یه عنوان درخور ستایش و عالی و در عین حال کاملی بود!
    محیط ترسناک بازی از بهترین ها در زمان خودش بود
    باید رتبه ش بالاتر از این حرفا باشه…!
    با تشکر

    ۰۰
  4. Oblivion یکی از اون بازیهایی هستش که واقعاً ارزش وقت گذاشتن رو داشت و داره. در زمان خودش جوایز زیادی رو برد و واقعاً یلی بود تو بازیهای اون سال! :*:

    ۰۰
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر