امتیاز آخرین بازی انجام شده توسط شما
این هفته نیز مانند همیشه با پست امتیاز آخرین بازی انجام شده در خدمتتان هستیم.
از شما می خواهیم آخرین بازی یا بازی هایی که انجام دادهاید را معرفی کنید. نام کامل بازی به همراه نام سازنده و ناشر آن و پلتفرمی که شما بازی کردهاید را حتما ذکر کنید. بعد از این میتوانید اطلاعاتی در مورد روند داستانی بازی بنویسید و بازی را خیلی خلاصه نقد کنید,سپس به بازی امتیاز دهید. بحث کردن در مورد بازیها هم بلامانع است.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
civilization beyond earth
۸/۱۰
wasteland 2
چقد این بازی خوبه!!!! فضای بازی فوق العادس. ساید کوئست های بازی عالین. آزادی عملی که تو این بازی هست تو هیج بازی دیگه ای تو تاریخ!! نیست. فضای پسا آخر زمانی بازی همه بازی های آخر زمانی دیگه( حتی فال اوت و لست اف آس) رو میخوره.داستان بازی بی نظیره. بازی تنها یک مشکل بزرگ داره اونم باگ و گلیچ های فراوانه.
۹.۵/۱۰ :۱۵: :۱۵: :۱۵: :۱۵:
این هفته رفتم COD:AW رو گرفتم اجرا نشد یه Fatal error میده که مربوط به cpu هستش
امروز کرک codex ریختم درست شد
(فقط گفتم اگه کسی مشکل منو داره اینو امتحان که شاید درست شد)
assassinscreedrogu8
assassinscreedunity10
unity رو چجوری بازی کردی؟
هیلو ۲
به مناسبت عرضه هیلو کالکشن به پیشوازش رفتم.
بازی در کنار هاف لایف ۲ از بهترین شوترهای اون زمان محسوب میشه. روندن وسایل نقلیه خیلی خوب طراحی شده و لذت بخشه. داستان هم خوب و حماسی هست. اسلحه ها شبیه مس ایفکت هستن(البته برعکسش درسته! :۲۴: )
در کل شباهتهایی بین هیلو و مس ایفکت وجود داره. هر ۲ توی سبک خودشون بهترین هستن و هر ۲ قهرمانهای محبوبی دارن و هر ۲ توی فضا و اینده رخ میده.
نمره: ۱۰/۱۰
the evil within :۲۴: :۲۴:
به نظر من میکامی کار خودش رو به وجه احسن انجام داده ولی خب مشکل اینه که بازی مثل re4 یک عنوان انقلابی و بنیان گذار نیست که به اون اندازه بتونه نظرها رو جلب کنه! سطح توقع بالایی که از میکامی بوده و اینکه منتظر یک اثر انقلابی دیگه از اون بودن باعث کسب اون نمرات شد! البته از لحاظ فنی و برخی المان ها ضعیفتر از رزیدنت ۴ هست ولی برای عشاق میکامی مطمئنا بازی اثر خوشمزه ای هست ! گفتنی ها در نقد استاد رسولی گفته شد و فقط باید بگم تا سر حد مرگ از این بازی لذت بردم!
یکی از سرگرمی های من در این بازی گرفتن اسکرین شات بود! یعنی ۹۰ درصد لوکیشنها جون می داد برا گرفتن عکس های هنری و تماشایی!
به هر حال بازی طوری تموم شده و جوابهایی رو بی پاسخ گذاشته که خبر از دنباله های بعدی خودش می ده!
بزرگترین انتظاری که از شماره ی بعدی دارم تغییر دوربین بازی هنگام تیر اندازی و تبدیل اون به حالت پشت شانه مشابه re4&5 هستش!
نمره : ۹
—————————————-
middle earth :som
به عنوان کسی که تالکین و ارباب حلقه ها رو می پرستم و سه گانه ی پیتر جکسون رو بهترین فیلم عمرم می دونم و کلا این دنیای فانتزی که تالکین خلق کرده دوست داشتنی ترین دنیای من هست مشتاقانه منتظر این بازی بودم و لی بعد تهیه این بازی و انجام دادنش تنها چیزی که کمتر از هر چیزی حس کردم همون حس و حال ارباب حلقه هایی و غرق شدن در دنیاش بود! به نظر من بازی اصلا نتونسته اون جو موجود در دنیای تالکین رو خلق کنه و فقط در اندک لحظاتی می شد اون حس رو درک کرد ( تاکید موکد: این اصلا ضعف نیست و فقط انتظار معنوی شخص بنده بوده :۲۴: )
حالا از این بگذریم در مجموع با یک عنوان خیلی خوب طرفیم که الهام بسیار شدید و غلیظی از ابر شاهکاری به اسم Assassins creed گرفته! مطمئنا اکثرتون بازی رو تجربه کردید و می دونید بازی عناصر ریز و درشت زیادی رو از اون بازی گرفته و خیلی خوب پیادش کرده! گیم پلی چه در بخش اکشن و چه مخفی کاری خوب کار شده! البته بعضی وقتها در مبارزات احساس می کنید تعداد دشمن ها و کاپیتانها زیاده مثلا دارید با یک باسی می جنگید یک دفعه از اون طرف میدان یک باس دیگه براتون رجز خوانی می کنه و دروبین به یکباره به سمت اون می ره و کمی تمرکزتون رو به هم می ریزه!
سوای سیستم عالی نمسیس یکی از نکاتی که نظرم رو جذب کرده طراحی خارق العاده و پر جزئیات ارک ها بود که به طور عجیبی عالی کار شده! :۱۵:
از طراحی محیط اصلا خوشم نیومد خیلی ساده و کم جزئیات که احساس تکراری ببودن رو بهتون میده!
فی المجموع بازی خیلی خوبی بود
نمره :۸.۵
—————————
ryse :son of rome
خب هیولاترین گرافیکی که رو پی سی تجربه کردم همین بوده! با اینکه گرافیکش رو تک تک بخش ها تا بالارتین سطح کشیدم با اون گرافیک عالیش متوسط ۱۰۰ فریم می گرفتم! کار کرایتک در زمینه فنی وبهینه سازی تحسین برانگیزه!
فک نمی کردم داستان و شخصیت پردازی خود ماریوس هم به این خوبی باشه!
در واقع چیزی که من رو تا آخر بازی کشون به غیر از دیدن لوکیشن های مختلف و تماشا کردن و لذت بردنشون همین داستان و خود ماریوس و ایضا کات سین های تماشایی بود!
ولی خب در رکن اصلی گیم پلی بوق بود آق بوق
—————————–
cod:aw
خب تقریبا ۴ ساعتی بازی کردم! گرافیکش نسبت به نسخه های قبلی خیلی بهتر شده ولی خب باز هم انتظارا بیشتره!
روند بازی کماکان مثل قبل هست ولی خب مکانیک های بیشتری به گیم پلی بازی ترزیق شده که بازی رو سینمایی تر و سریعتر از قبل می کنه!
صحنه های سینمایی هم در بین اکشن های اول شخص کماکان بی رقیبه و شدیدا لذت بخش و تماشایی!
داستان هم کماکان از کلیشه ها استفاده می کنه و چیز خاصی نداره !
تمومش نکردم ولی تا اینجا ۸ سزاوارشه!
اون دوربین هیچ گاه تغییر نمیکنه
البته مگر اینکه چهارتا فنچولک مثل تو و سایر فنچولک های در سایر بلاد دیگر
بتسدا و میکامی تحت فشار بگذارند
تغییر بکنه
———————————————
دوربین و لبه های سیاه یک معنی داشته
دید محدود تر که برای کلاسیک بازها پر معنا هم بوده
همین دید محدود مثل نسخه های اولیه رزیدنت اویل
دردسر ساز هستش
که پوئن مثبتی برای بازی هستش
:۲۴:
به هر حال این دوربین برا من جذاب نبود و تیر اندازی هم باهاش کمی بد قلق بود!
خوب دیگه
پس میبینی که عناصر کلاسیک به راحتی وارد دنیای مدرن کرده است
Alien Isolation
:ps: 4
روند پیشروی داستان آرومه و ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی حوصله سر بره ولی اوج گیری واقعا خوبی داره و تا آخر شما رو پای بازی نگه میداره. باید توجه داشت داستان بازی همون کلیشه های قبلی هنر هفتمه..آیتم های مورد نظرتون هم که در هر محیط میتونید پیدا کنید و با توجه به نورپردازی کم مراحل با یه چشمک نارنجی پیدا میشن که واقعا کار رو آسون کرده..شاید بعضی ها بگن نبود مینی مپ تو بازی یه ذره آزاردهنده ست ولی من واقعا از این کار سازنده ها خوشم اومد چون فضا و جو بازی رو به شدت دلهره آورتر میکنه.میشه گفت یکی از نقص های بازی این Marker هستش که یه ذره آدمو گیچ میکنه.عدم وجود Checkpoint بعضی مواقع واقعا روی اعصابه… فکر کنم فقط دارک سولزو میتونم درک کنم :lol: :lol:
Motion Tracker واقعا کمک خوبی به بازی کرده و خوشبختانه استرس بازی رو بیشتر هم کرده… هر چقدر شما بیشتر گشت و گذار کنید آیتم های بیشتری گیرتون میاد ولی در عوضش احتمال کشته شدن توسط آلین هم بیشتر میشه.. در ضمن Motion Tracker همیشه آلین رو به درستی یا کاملا نشون نمیده که مدل فیلم های کلاسیک فضایی درست شده و استرس رو به شدت زیاد میکنه
در زمینه گرافیک واقعا میشه اختلاف رو دید.. تو نسل هشتم واقعا عالی عمل کرده..قطرات عرق که از ترس بروی صورت کاراکترها بوجود میاد و جزئیات ایستگاه فضائی و نورپردازی ها بسیار زیبا… نورمهتابی های نیم سوز شده و چشمک صفحه مانیتور های قدیمی و انیمیشین های آلین و .. همه و همه یه حس خاص کلاسیک ترسناک رو تو آدم زنده میکنه..
Alien Isolation صراحتا به گیمر این مطلب رو می گه که امکان کشته شدن Alien وجود نداره،تنها ابزاری رو در اختیارتون میذاره که بتونید اون رو از خودتون دور کنین.آیتم های مثل Molotov , EMP Mine, Noise Maker ,Smoke Bomb در بازی هست که واقعا کاربردیه و بازی رو زیادی اکشن نکرده….طراحی مراحل بازی واقعا خوبه.. هوش مصنوعی آلین هم واقعا میشه گفت یه نوع جهشه… :۲۱:
نمره: ۹
Motion tracker
عزیزم اسمش روشه
وقتی بیگانه حرکت میکنه نشونش میده وقتی جای هر دشمنی ثابت بشه حرکت نداشته باشه
نشون نمیده
That is motion tracker
no !!!!!!!!!! enemy tracker
understand شدی
الان مشکل چیه سعید خان؟ :۲۳:
منم گفتم Motion Tracker همیشه آلین رو نشون نمیده… این الان مشکلی نیست
چون همین آبجکت تو بازی های دیگه ای هم سبک بوده و حتی تو نسخه قبلی آلین هم بوده ولی اونجا همیشه نشون داده… به خاطر همین گفتم
وگرنه معلومه که ثابت باشه نشون نمیده.. در ضمن اگه دقت کرده باشین مراحل آخر آلین رو وقتی تو جاهای باریک مثل تهویه هوا و… هست و داره حرکت میکنه رو نشون نمیده.. البته همیشگی نیست
بازی های دیگه مثلا !!!!
اونا ( انمی ترکر ) هستش ( البته با اسامی مختلف )
موشن ترکر اسمش روش هست
———————-
من کل بازی جویدم
هر جا بیگانه حرکت میکرد نشون میداد
هرجا هم که متوقف میشد از کار میافتاد
همین بیپ بیپش اگر بیگانه نزدیک باشه صداش در بیاری میاد میگردت
موشن ترکر و بیگانه و آماندا یه مثلث هستند که باید درست عمل کنند
ممکنه من اشتباه کرده باشم… چون اکثر مواقع به فکر آیتم های محیط بودم تا زودتر بهشون برسم
البته اینو مطمئنم که تو بازی قبلی آلین نشون میداده..
البته حرف شما صحیحه.. اسمش روشه و با حرکت کار میکنه….
Final Fantasy XIII
پلتفرم pc
بازی خیلی قشنگیه نقش آفرینی ژاپنی و نوبتی خونم که اومده پایین را تنظیم کرد
اصلا هم مثل چیزی که می گفتن تصویر تار نیست
تنها چیزی هم که تا اینجا تو ذوق زده خطی بودنشه که ظاهرا نیمه دوم بازی به بعد درست میشه
نمره ۹/۵
وایروانی ین جور بازیم
اخرین بازی که انجام دادم evil with in اخرین ساخته ، استاد میکامی بود
قبلش این توضیح رو بدم بنده سالهاست که کارهای شینجی میکامی رو دنبال کردم
از اولین resident evil و god hand
تا vanquish و حالا هم evil within
اینم بگم که بند یکی از عاشق های بازیهای ژاپنی هستم و اعتقاد دارم این صنعت از ریشه به ژاپنی ها وابسته است
و با وجود تمام افت سالهای اخیر ،شرکت های ژاپنی ، همچنان بر این باورم ، فوت کوزه گری بازی سازی و شاهکار خلق کردن
نزد مردمان سرزمین افتاب تابان است و بس
و اثار ، کوجیما ، ایتاکاگی ، کامیا و ……و
البته شینجی میکامی در هیچ کجای این کره خاکی دیگر تکراری نخواهد داشت
اما در مورد evilwithin
چون نمیخوام کامنتم ، بیش از حد طولانی بشه به طور خلاصه
متاسفانه نکات نا امید کننده هم در بازی وجود داشت که البته اکثرا مربوط به قسمت فنی و البته انجین بازی میشود
ولی بنده به شخصهً امتیازم رو به بازی به میزانی که ازش لذت بردم و منو درگیر کرد میدهم
امتیاز من به بازی ۸.۹ است
از دسته بازی هایی که اومده بیرون
کال واقعا گل کاشته ۸ از ۱۰
شیطان درون هم خوبه ولی کسل کننده ۷ از ۱۰
پر روم هم بد نیست ولی بعد دو مرحله روند عادی میشه ۶از ۱۰
wtf
evil چندتا مشکل داشت اما کسل کننده؟
همین جوری زد به سرم فقط سبک مخفی کاری بازی کردم این هفته
Hitman Absolution
بازی از همه نظر عالیه گرافیک تنوع گیم پلی موسیقی داستان هیچ کم کاستی نداره عالی عاشق اون مرحلم که باید اون شیش تا زنه رو بکشی یکی از بهترین مراحل سری هیتمن هست
۹
Splinter Cell Blacklist
بعد هیتمن بازیش کردم بزگترین مشکلی که باحاش داشتم این دگمه های کیبورد بود که با هیتمن قاطی می کردم
درابطه با بازی درسته از شماره قبل خیلی بهتر بود ولی هنوز هس و حال شاهکار های قدیمی این سری رو نمی داد داستانش بعد نبود گیم پلی نمی شه گفت تغییری کرد نسبت به شماره قبل میشه گفت اشکالات رو اصلاح کرده بودن گرافیک خوب نبود اصلا راضی نبودم خیلی بدکارکرده بودن بعضی از بافت های بازی خیلی تو ذوق می زد در کل تو این قسمت هم زیادپیشرفتی نکرده بود ولی در کل از شماره قبل که فقط اکشن بود خیلی بهتر بود
۷
Metal Gear Solid 3: Snake Eater
والله در رابطه با این شاهکار نمی دونم چی باید بگم اخه کوجی چه مغزی داری اوج لذت رو میشه با این بازی احساس کرد گیم پلی خیلی خوب گرافیک خوب داستان شاهکار و موسیقی عالی بی صبرانه منتظرم تا شماره ۵ رو رو pc بازی کنم این و peace walker رو با مبدل بازی کردم یکم سخت بود درست کردن تنظیمات کنترل بدبختی کشیدم
۱۰(مگه میشه کمتر از ۱۰ به این شاهکار داد)
دوستان اگه غلط املایی دیدین ببخشین به بزرگی خودتون
راستی همه رو با :pc: سلطان :۱۵: ها بازی کردم
به نظرم در مورد نقد بازی Hitman :Absolution زیاده روی کردید،
موسیقی متن تکراری و کم، گیم پلی خوب طراحی نشده، و… از مشکلات این بازی هستند. رسالت هیتمن که کشتن در خفا بود و همین هم سری هیتمن را منحضر به فرد کرده بود در این بازی از دست رفته و تقریبا به یک بازی Shooting, Action تبدیل شده.
داستان جذاب است اما معلومه که بهش آب بستن. نمونش هم نقش همان زن هایی هستن که فقط مدت بازی را بیشتر می کنن و معلوم نیست از کجا آمدند. و در آخر معلوم نشد که ان دختر که خیلی قوی بود، چرا خودشو نجات نمی داد و منتظر هیتمن بود؟
تکستچر ها در اثر شلیک اصلا واکنش خوبی ندارند و کمی در آنها زیاده روی شده.
و در آخر، هیتمن با نابود کردن سازمان خودش، قابلیت بازی را از نسخه های بعدی گرفت، چه کسی قرار است به هیتمن ماموریت بدهد؟ :۱۲:
موسیقی نمی شه گفت تکراری بود تقریبا برا هر مرحله یه موسیقی بود اسکایریم با اون عطمت که چهارتا cd فقط البم موسیقی بود اکثر اوقات اهنگ تکراری پخش میشد دیگه از این بازی چه انتظاری داری تو این قسمت البته میشه کیفیت رو فدای کمیت کرد مثل Deus Ex که کل بازی ۱۲ قطع موسیقی داشت ولی شاهکار بود.
گیم پلی هم نمی دونم منظورت چیه ولی به نظر من راضی کننده بود می شه گفت برا رد کردن هر مرحله همیشه بیشتر از سه راهکار بازی جلوت قرار می داد که بیشترشون بسته به نوع بازی خودت خوب طراحی شده بودن
داستان اره میشه ایراد گرفت ولی این سری و Splinter Cell همیشه از نظر داستانی تا همین حد بودن انتظار داستان شاخی مثل mgs من ازشون ندارم در رابطه با اون زن ها هم اونام یکی مثل ۴۷ هستن دیگه مگه وقتی ۴۷ میره یکی رو بکشه اون طرف از همه جزایات ۴۷ باخبر فقط معلوم بود یه ربطی به MI6 داشتن.
واکنش تکستچرها رو قبول دارم خیلی بد بود ولی در کل گرافیک خیلی خوبی داشت یه سر و گردن از Splinter Cell بالاتر بود.
شماره بعدم دیگه باید منتظر بمونیم ببینم چی میدن ولی ماموریت بده زیاده این سازمان نشد یکی دیگه