امتیاز آخرین بازی انجام شده توسط شما
این هفته نیز مانند همیشه با پست امتیاز آخرین بازی انجام شده در خدمتتان هستیم.
از شما می خواهیم آخرین بازی یا بازی هایی که انجام دادهاید را معرفی کنید. نام کامل بازی به همراه نام سازنده و ناشر آن و پلتفرمی که شما بازی کردهاید را حتما ذکر کنید. بعد از این میتوانید اطلاعاتی در مورد روند داستانی بازی بنویسید و بازی را به صورت خلاصه نقد کنید و سپس به بازی امتیاز دهید و در نهایت درباره نقد های یکدیگر، نظر بدهید و بحث کنید.
تنها از هرگونه توهین کردن و اسپم دادن خودداری کنید
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
Game Dev Story
Android
۷/۱۰
ایده خوب اما بعد از مدتی فوق العاده تکراری میشه!
Final fantasy XIII-2
:pc:
فکر کنم تا هفته دیگه طول بکشه تمومش کنم
_______________
کمی هم ماین زدم بر بدن از جو ژاپنی خارج شدم
Max Pane 1 & 2
Remedy
یه نگاهی به گذشته انداختیم دوباره. . باید بگم که خدا لعنت کنه راکستار رو با اون مکس پین ۳ ای که ساخت
واقعا در مقابل ساخته های رمدی هیچی نبود…
لذت بی نهایت زیادی دارن این دو تا نسخه. مخصوصا نسخه دوم که تمام بازی بارون میاد :۱۵:
نسخه اول رو هم یادم رفته بود اینقدر سخت بوده! میلیمتر به میلیمتر شونصد تا دشمن از در و دیوار میریزن که همگی تا جا داره سگ جون تشریف دارن! البته من هم کار رو برای خودم سخت کرده بودم از پین کیلر هام خیلی کم استفاده می کردم!
نمره به هر دو بازی ۱۰
———————-
The Legend Of Zelda Wind Waker
PC/Dolphin
چقدر زیبا. چقدر حماسی. چقدر روون. چقدر کامل! واقعا بازی ایراد نداره! طراحی محیط ها با موسیقی زیبا در می آمیزن و آدم رو محسور کنن!
نمره ۱۰
———————
GTA V
PS4
بالاخره گرفتم بازی رو. همه چی عالی تر شده. همه چی روون تر شده. کننرل بهتر شده. فقط…
گرافیک…
انتظارم بیشتر بود. مشکلات گرافیکی بازی نابخشودنیه…
به بازی اصلی ۱۰ دادم. ولی به این به خاطر این مشکلات گرافیکیش ۹.۵ میدم
اتفاقا من همیشه با یکی از دوستان راکستار دوستم همیشه بحثم سر اینه که max payne 3 اصن در حد ۱ و ۲ که کار رمدی بود نیست جدای از همه نکات اتمسفر و داستانی که رمدی به mp1.2 داده بود خیلی خیلی با ۳ فرق میکرد اصن واسه یه دنیای دیگه ست این max payne 3 البته بازی عالیه ولی بنظر من یکی اصن در حد ۱.۲ نمیرسه حتی یه ذره !
بله. مکس پین ۳ اگه جدا از نسخه های قبلی بهش نگاه بکنیم در مقابل خیلی از شوتر های آبکی این دوره و زمونه شاهکاره! اما متاسفانه این بازی نسخه های قبلی داره! و خود راکستار هم خیلی زیاد از حد سعی کرده این نسخه رو ربط بده به قدیم که بدتر کرده کار رو.
واقعا وضعیتی که مکس آخر نسخه دوم پیدا کرد دیگه بعید بود بتونه رو پای خودش وایسته. (از نظر روحی میگم) حالا تو این نسخه که شامورتی بازی هم در میاره!
نویسنده ی مکس پین ۳ به جای این که سعی کنه بازی رو مثل مکس های قبلی در بیاره سعی کرده شبیه بقیه ساخته های خود راکستار بشه. برای همین خراب شده. چون واقعا هیچ ربطی به هم ندارن…
من max payne 2 رو خیلی وقت پیش بازی کردم یادم نمیاد دقیقا آخرش چی شد فقط چیزی که ته ذهنم دارم باید یارو روسه (مو سفیده یا بلوند ) میکشتی…بهرحال همونطور که شما گفتی و از اسم بازی مشخص بود آخرش اونطوری شد ولی max payne 3 اینطوری حرفه قشنگی میزنی برادر…کلا بنظر من کار یه استدیو رو نصفه نیمه بدن دست یه تیم دیگه اینجوری خراب میشه…
اتفاقا ب نظرم داستان مکس ۳ هم خوب کار شده بود…ی ادم بریده از زندگی ک جون خودش هم براش مهم نبود…
ی الکی…واقعا لذت بخش بود
فکر میکنم اسمش vlad بود
Kshn_Hey آخرش اونه که اون یارو مونا رو میکشه( با اون یارو فلجه!!!!!!) بعدش مکس دنبالش میفته اونم میره بالا ی یه چیزی( دقیق نمیدونم!!!) اون مردک هم از اون بالا هی دینامیت میندازه پایین و زمین زیر پات سوراخ میشه بعدش هم تو باید لولا های اون چیزه(!) رو با تیر در بیاری و اونم میفته پایین و جان به جان آفرین تسلیم میکنه. وقتی هم میفته پایین یه نقاشی رو دیواره که ….. اوه اوه!!!
راستی حضور ذهن رو حال کردی؟
ایول والا ما دیگه مغزمون پیر شده
موزیک Late Goodbye هم اخرش بعد از مرگ مونا پخش میشه :۱۵:
واییییییی peots of fall من روانیه این آهنگ بودم اصن هدف اصلی که بازی تموم میکردم late goodbye آخرش بود یادش بخیر چه دورانی بود
max payne 3 چرا قبلا اینو بازی نکرده بودم عالی بود عاااااااااااااااالی توضیح هم فکر نکنم نیاز باشه ۱۰۰………………………………. ShadowOfMordor خیلی خوب بود فقط تنها چیزی که ازیت میکنه تکراری بودن ۷۰% مراحل هست همش باید یکی رو بکشی موسیقی هم متوسط بود داستان رو که اصلا ول کن میرسیم به گرافیک این عنوان به نظر بنده بهترین گرافیک نسل ۸ رو بعد از drive club داره واقعا زیبا بود مخصوصا قسمت دوم نقشه اما در کل ۷۰ ………………………….. Metro 2033 Redux گیمر های قدیمی حتما این عنوان رو بازی کردن البته نسخه اورجینال رو وقتی نسخه باز سازی شده رو دیدم و مقایسه کردم با اون نسخه ای که چند سال قبل بازی کرده بودم این حالت در من بدیدار شد :۲۱: خلاصه واقعا ریمستری بود برای خودش اما بازی مشکل همیشگیش رو داشت یعنی صداگذاری اصلا خوب کار نشده مخصوصا صدای اسلحه ها من که زیاد خوشم نیومد ۹۰……………….
HALO 2 برای بار ۱۰۰۰ :۱۵: :۱۵: :۱۵: :۱۵:
کلمه ای در وصفش نیست…فقط شاهکار
شرکت سازنده : BUNGIE
پلتفرمی که بازی کردم : xbox و pc
Farcry 4
بالاخره فرصتی شد و انجامش دادم.
گیم پلیی که نسبت به نسخه ی ۳ بسیار بهبود پیدا کرده و در کنارش تنوع بیشتری داره و بسیار سرگرم کنندست،گرافیک فک انداز و بی نظیر،محیط وسیع،اتمسفر خوب و موسیقی خوب،صداگذاری های نسبتا خوب،بخش آنلاین سرگرم کننده و از اون مهمتر کووپ بسیار لذت بخش!هم همه چی عالی پیش میره فقط خواهشا بازی رو از لحاظ داستانی حتی الامکان جلو نبرید که بد میخوره تو ذوقتون از ما گفتن بود…عین نسخه ی ۳ داستانی بیخود،شخصیت های بیخود و پوچ ولی الکی اغراق شده(هرچتد خود پگان مین غنیمت بود) حسابی اذیت میکنن و در اخر پایان های مضخرف حسابی لذت چندین ساعتتون از تو دماغتون درمیاره!پس به هیچ وجه به هوای داستان سراغ بازی نرید و تا میتونید ول بچرخید و لذت ببرید و از تموم کردن خط داستانی دوری کنید!اصلا اگه خواستید تموم نکنید بازی رو! :lol: :lol:
اما به طور کلی اثری لذت بخشه و لحظات خوشی رو رقم میزنه.میتونم بگم بعد از دراگون ایج،دومین بازی برتر سال واسه من محسوب میشه.
نمره:۹
نقد کوتاه اما جامع وخوبی بود. شخصا از نقدهای شما خوشم با اینکه چند وقتی هست کوتاه شده.اما نقد دراگون ایج شما را متاسفانه نه خوندم و نه دیدم . با این قسمتم ۱۰۰% موافقم: :lol:
تقریبا با تمام حرفتون موافقم جز یک مورد که اونم:
عین نسخه ی ۳ داستانی بیخود،شخصیت های بیخود :۱۲: و پوچ ولی الکی اغراق شده.
خدایش واس شخصیت خوبی بود گرچه که از شخصیت اصلیش زیاد خوشم نمی امد.
من مثل شما از گشتن در بازی بسیار لذت می بردم.
اصلا اگه خواستید تموم نکنید بازی رو! :lol: :lol:
پایه ی اصلی داستان کپی نسخه ی ۳
گرافیک در حد نسخه ی ۳
گیمپلی کپی نسخه ی ۳
نوع شخصیت پردازی کپی ۳
یکی از آشغال های امسال همین فارکرای ۴ هست
Prince Vergil2@
اینا نقد نیست عزیز…نقد واژه ی بزرگیه!اینا صرفا توضیحی مختصر از نظر خودم در مورد بازیه!دراگون ایج و بازی هایی مثل اون که حرف برای گفتن زیاد دارن هم در این قالب کوتاه نمیگنجن!واسه همین توضیحی ندادم جز اینکه ارزشی ورای نمره داره.
در مورد واس من از مین خیلی بیشتر خوشم میومد تا واس!مین لااقل سرگذشتی داره،دلیلی برای شخصیتش داره،کلا لااقل شخصیت داره!اما واس چی؟!تنها چیزی که از واس واسه ما تعریف کردن یه آدم روانی بی اعصاب بود که فقط فاک فاک میکرد و فحش میداد و یه زمانی مثلا آدم خوبی بوده توسط شخصیت هویت فاسد شده(هویت هم که کلا رو هوا بود!بود و نبودش خیچ فرقی نداشت!)رسما هیچ بعد شخصیتی نداشت!تنها اون دیالوگ معنای جنونش خوب بود و بس!
Ali-killer 22@
تو کلا از هر چی بازی خوبیه خوشت نمیاد! :lol: :lol:
گرافیک کجاش در حد نسخه ی سوم بود؟!برو یه بار دیگه سه رو بازی کن یادت رفته!گیم پلی فرمولش همون بود ولی تغییرات خیلی خوبی کرده بود و قابل قبول بود!همون سیستم اشتراک گذاری جهان تو کووپش خودش کافی بود!
علی بابا
گرافیک فقط یکم بالا رفته له دلیل نسل ۸ و اصلا قابل قبول نیست
اسکی کامل از نسخه ۳
صد رحمت به اساسینس :lol:
Very Big Daddy یعنی همون کاری که شما انجام دادید هر چند کوتاه
نقد یعنی پیدا کردن خوبی ها از میان بدی ها
در مورد دراگون ایج با شما موافقم.راستش دیگه مثل قبل مجله ای نیست و نقد خوب و جامع هم کمتر پیدا میشه یا نوشته میشه به همین دلیل…. :۱۹:
درباره واس هم باس بگم شما بدجور نسبت به اون کینه ای تشریف دارید یا یه چیز دیگه :۲۴:
Ali-killer 22@
گفتم که یه بار دیگه برو فارکرای ۳ رو ببین میفهمی چقدر پیشرفت کرده حساب کار دستت میاد!درست یادت نیست گرافیک فارکرای ۳ رو!پوست . خز حیوانات،دراو دیستنس،جهش عالی کیفیت گیاهان و درختان،نورپردازی و سایه پردازی بهتر و … دیگه چقدر باید پیشرفت کنه؟!فقط طراحی چهره پیشرفت خاصی نکرده بود.
Prince Vergil2@
حرف شما در مفهوم نقد درسته ولی خب این توضیحی که من میدم اینقدر گذرا و خلاصست که حیفه اسم نقد روش بره!
کینه که چرا باید کینه داشته باشم؟!ولی خب واقعا شخصیت پوچی بود!مخصوصا نسبت به تعریف های بیخودی که ازش میشه!
علیع کیلر این که میگی گرافیکش مثل نسخه سه هست غلطه گرافیک اتفاقا حدود ۵ شش برابر نسخه ۳ هست ولی اینجا ایتایلر گرافیکی فارکرایهست که اینا رو شبیه هم میکنه ولی گرافیک شماره ۴ خیلیخلیخیلی بالاتر از سومیه
اسکایریم اولترا مادد ۴k . اصن انگار داری الدر اسکرولز ۶ بازی میکنی.
السویر،هاوایی،فالسکار، تل نالتا ۲،خونه درختی و … :۱۵:
یه عالمه ماموریت و شخصیت جدید که کاملا صداگذاری شدن. :۱۵: :۱۵:
فیزیک جدید برای راه رفتن و پریدن و جنگیدن. :۱۵:
۹.۷/۱۰
The Swapper – PS4
یه بازی مرموز و تاریک یه شاهکار تمام نشدنی (هنوز تموم نکردم) یه بازی خوش ساخت ، یه دنیای رنگی به بزرگی معما های پیچیده طوری که وقتی یه پازل رو حل میکنم احساس میکنم با یه باس فایت نفسگیر مبارزه کردم واقعا غیر قابل توصیف این بازی از موزیک متن گرفته تا رنگ بندی همه و همه شما رو با داستانی زیبا همراهی میکنه این عنوان رو از دست ندید :ps: :ps: :ps: :15: :15: :15: :15:
پ.ن: همه چیز گرافیک نیست :۱۵:
خواستم در مورد The Swapper بنویسم که کامنت شما رو خوندم….بازی زیبایست…یه بازی دو بعدی، ساده و اعتیاد آور نه بزن و بکش داره و نه گرافیک فوق العاده و تنها مانور بازی روی پازل و حل معماهایش است.
گیم پلی اعتیاد اور موسیقی و طراحی زیبا اما بنظر من داستانی گنگ…اما باعث نمیشه از لذت حل پازل هاش بسادگی گذشت.
در کل ۹/۱۰…راستی جزو بازی های رایگان این ماه پلی ۴ هست پس اگر عاشق و دلخسته ی بازی های پلتفرمر هستید و یا هر از گاهی برای رفع خستگی به این بازی ها دست درازی میکنید،حتما تجربش کنید…
@Dathush17
یکی از بهترین ها هست واقعا لذت خاصی داره لامصب بازی کردن این عنوان :۱۵: :ps:
FALLOUT 3
PC
از برترین نقش افرینی های تاریخ گیمی که هرگز ادمو خسته نمیکنه نمیدونم چقدر یک بازی میتونه فوقلاده باشه چقدر میتونه سرگرم کننده باشه
این شاهکار واقعا تاثیر عجیبی رو ادم میزاره دل کندن هم ازش فوقلاده وحشتناکه .
۱۰/۱۰
FRACRY 4
خب بالاخره تموم شد واقعا پایان بازی واقعا از حد فقر هم پایین تر بود خیلی خیلی خیلی وحشی وحشتناک مسخره :۱۲:
از اوم ور داستان چرت کشک .
واقعا این شماره از نظر موضوع محتوای داستانی یه چرت به تمام معنا بود ولی از اون طرف گیمپلی گرافیک موزیک صدا خیلی به ادم میچسبه!
۸.۵/۱۰
BATTLEFIELD 3 MULTIPLAYER
شاهکار!
۱۰/۱۰
Fallout 3 یه شاهکاره فوق العادست
هر کی این عنوان رو بازی نکرده نصف عمر گیمریش بر فناست :۱۵: :۱۵:
حتما سراغ Fallout new Vegas هم برو بعدش.
متاسفانه new vegas به هیچ وجه برام شماره سوم نمیشهذ
new Vegas عنوان خوبی بود ولی به نظر من FALLOUT 3 شاهکار تکرار نشدنی ای بود بزرگ ترین مشکل نیو وگاس باگ های فراوانش بود که می توانست ادم را از بازی زده کتد
The Evil Within
PS4
تنگو گیمز ورک
خوب هفته پیش یه نیمچه نقدی نوشتیم و حالا که بازی تموم شد میریم سراغ ادامش !
خوب همونطور که گفتم بازی در ۲-۳ چپتر اول افتضاحه به تمام معناست ! ولی از چپتر چهار و به خصوص ۵ یه اوج خیلی خاصی میگیره و بالاخره اون حس لذت بردنه میاد ! اما فقط تا چپتر نهم ! که تازه داستان بازی از اونجا شروع میکنه یکم حرکت کردن ! ولی شروع داستان مساویه با پایان گیم پلی ! ۶ چپتر پایانی بازی یکی از بزرگ ترین نقطه ضعف هاش هست ! جایی که گیم پلی تشکیل میشه از یه سری کار های تکرای و خطی ، عوض شدن بیش از حد محیط به صورت غیر منطقی و سختی غیر معقول ! این ضعف در دو چپتر پایانی به اوج خودش میرسه ! به طوری که دیگه آخرای چپتر ۱۴ من دلم میخواست بالا بیارم ! در چپتر ۱۵ هم که کار خاصی عملا نمیکنی تا میرسی به باس فایت پایانی و با یک مبارزه فوق العاده ناامید کننده سر و ته قضیه رو جمع میکنی !
به طور کلی گیم پلی شیطان درون تشکیل شده از المان های قدیمی این سبک که خود میکامی به وجود اوردشون و به همون صورت فقط با تغییر ظاهری گذاشته تو بازی، و تعدادی ایده جدید که همشون به صورت نامنظم از طرف تیم سازنده به سمت بازیکن پرت میشه تا ببینن کدومشون به هدف میخوره ! قطعا از بین این ایده های جدید تعدادی شون به هدف میخوره اما خیلی هاشون خیر ! خیلی از باس فایت های پایانی بازی روش های غیر استانداری برای مبارزه می طلبیدن ! مثلا چرا من باید در هنگام مبارزه با یه غول چند تنی با اون سرعت دویدن بالا و در یک محیط نه چندان بزرگ برم قایم شم تا چشم مخفیش در بیاد و بهش تیر بزنم؟ :۲۳: یا چرا وقتی به خودم کیت کامل خون تزریق میکنم دنیا یهو تیره و تار بشه و شخصیت اصلی تلو تلو بخوره؟ :۲۳: چرا با اینکه نشانه گیر اسلحه روی مخ طرفه ولی تیرم باید خطا بره؟ :۲۳: هر کسی که بیاد بگه اینا نوآوریه یا میکامی اینا رو گذاشته تا بازی سخت تر بشه فقط و فقط داره به خودش تلقین میکنه ! به خودش این مشکلات رو جوری تلقین میکنه که ازشون لذت ببره ! سیستم آپگرید بازی هم که اصلا اون حس و حال لذت بخشی که در رزیدنت اویل ۴ به آدم تزریق میشد رو نداره ! درسته هر آپگرید تاثیر بسزایی داره اما خیلی ساده این سیستم طراحی شده ! من دوست داشتم مثل رزیدنت اویل ۴ هر طبقه از سلاح ها از طیف مختلفی اسلحه تشکیل بشن نه اینکه کل بازی رو با یه نوع هندگان برم ! لزوما شخصیت اصلی نباید افلیج یا دست و پا بسته باشه تا بازی ترسناک بشه ! بازی اتمسفر و محیط هاش نفس گیره و بدون سخت کردن غیر معقول و ضعیف کردن شخصیت اصلی میشد بازیکن رو ترسوند ! یعنی میشه گفت میکامی و تیمش فقط از ۴۰ درصد این فضاسازی بی نظیر برای ترسوندن مخاطب استفاده کردن ! حالا اینا به کنار ، من وقتی قراره دو قدم جلو تر اتو سیو بشم دیگه چه نیازی به سیو دستی در سیف روم دارم؟ :۲۳: هرچند سیف روم بازی عالی طراحی شده و در نوع خودش یه نوآوری یا حتی انقلاب در این سبک حساب میشه اما خوب سیو دستیش به شدت بی مصرف بود !
خیلی چیزا در بازی الکی هی تکرار میشن ! نیازی نیست من هر دفعه وارد سیو روم میشم آینه بترکه ! نیازی نیست سر هر کات سین دکمه اسکیپ بیاد اون پایین !
من هنوزم با اون نوار سیاه ها مشکل دارم شدید ! کلا این نوار سیاه ها بدجور با ساختار گیم پلی بازی تناقض دارن ! دشمنان بازی قطعا اگه مثل رزیدنت اویل های کلاسیک بودن میشد قبولش کرد ! اما چنین دشمنان سریعی نیاز به عکس العمل سریع تری دارن ! و این نوار های سیاه فقط باعث میشه دوربین بازی خشک و تسلط روی محیط بازی سخت بشه ! مثلا شما دوربین و کلا ساختار کنترل کاراکتر بازی در عناوینی مثل دد اسپیس های ۱ و ۲ یا TLOU مشاهده کنید که در عین ترسناک و سخت بودن ، به شما اجازه عکس العمل سریع ، تسلط کامل بر محیط و کلا یه رفلکس خیلی بالا میدن ! و اینا هم درست متناسب با دشمنان بازی ساخته شده که اغلب سریع و باهوش هستن !
یکی دیگر از مشکلات گیم پلی بازی هم نحوه شروع فوق العاده آماتور گونش هست ! بازی در ابتدا شما رو مجبور به مخفی کاری میکنه و در مرحله بعدش هم طوری طراحی شده که مخفی کاری برید جلو ، خوب این طراحی مراحل به بازیکن این حس رو القا میکنه که نباید از اسلحه زیاد استفاده کرد ، مهمات قراره به شدت کم باشه و بهتره فقط با مخفی کاری جلو رفت ! اما در اصل در ادامه بازی اصلا مخفی کاری انجامش به شدت سخت و ۸۰ درصد مواقع غیر ممکنه ! بازی مثل رزیدنت اویل ۴ میمونه و شما باید با دشمنان رو به رو بشید ! مهمات زیاد نیست اما قطعا کم و کمیاب هم نیست ! فقط به اندازه ای بهتون داده میشه که بتونید از پس دشمنان بر بیاید و بتونید مدیریتش کنید !
همینطور لودینگ ها هم واقعا رو اعصاب هستن ! بازی نسبت به باقی عناوین زمان نسبتا زیادی رو برای لود شدن صرف میکنه و در چنین بازی ای که مردن خیلی عادی و زیاده ، و حتی خیلی جا ها خودتون میخواید ریلود کنید این زمان زیادی که موتور بازی صرف میکنه واقعا رو اعصابه و به شدت ضربه میزنه به بازی !
در پایان میشه گفت گیم پلی بازی اصلا برای ۱۴ ساعت و ۱۵ چپتر طراحی نشده ! خیلی از مراحل اضافی هستن و فقط باعث تکراری شدن بازی در مراحل پایانی میشن ! به طور کلی باید حداقل ۴۰ درصد بازی یا از سرش یا از تهش زده میشد ! اینجاست که پختگی و ظرافت طراحی مراحل بازی هایی مثل TLOU نشون داده میشه که با پایان بازی شما کاملا سیر شدید ! نه احساس زیادی میکنید نه احساس کمی ! یا حتی همون رزیدنت اویل ۴ که ساخته خود میکامی بود، با پایان بازی آدم به اندازه کافی پر میشد ! اما با پایان شیطان درون شما زیاد از حد اشباه شدین و کم ترین رقبت ممکن برای شروع دوباره رو دارین !
در کنار این مسائل گیم پلی و اینا میرسیم به داستان بازی ، روایت داستانی اون افتضاحی که دوستان قبلا میگفتن نیست ! اما خوب زیاد هم خوب از آب در نیومده ! حداقل اینکه شما رو میتونه تا پایان بازی نگه داره ! اما خوب در کنار این روایت داستانی افتضاحی به اسم شخصیت پردازی میاد وسط ! دو تا همکار سباستین یعنی کیدمن و جوزف از لحاظ شخصیت پردازی نابود هستن ! حالا لااقل جوزف رو میشه زیر خط فقر حساب کرد ولی کیدمن لامصب توهین حساب میشه !!!! حیف صدای بانو دبرا فاکینگ مورگان ! هرچند که در زیمنه صداپیگشی هم فاجعه عمل کردن ! خود شخصیت سباستین هم فرا تر از متوسط نمیره ! اما خوب در مقابل روویک خیلی خوب و قابل قبول شخصیت پردازی شده و میشه ازش به عنوان یه شخصیت منفی پدر مادر دارد نام برد !
به طور کلی میشه گفت داستان بازی ایدش عالیه ! بعضی جا ها خوب بهش پرداخته شده اما خوب اگر میخواید کشف و درکش کنید باید زیر یه خروار خرابه بگردید تا دستتون بیاد !
از اونور هم میرسیم به گرافیک بازی که واقعا در لول خیلی خوبی قرار داره ! طراحی چهره ها و مدل صورت ها خیلی خوبه، فضا سازی و اتمسفری که باهاش در طی مراحل به وجود اوردن فوق العادست ! نور پردازی و سایه های بازی جدا شاهکار هستن ! افکت خون جالبه ، لازم نیست ریالستیک باشه ، همین که موقع ترکوندن سر دشمنان خوب تو محیط پخش بشه کافیه ! ولی خوب افکت آب و آتش خیلی نسل قبلی و ناجوره ! اما در مقابل فیزیک و مدلینگ بازی واقعا در مرحله قابل قبولی هست ! اما خوب این افت فریم بازی در مراحل شلوغ خیلی ضدحاله ! معمولا وقتی محیط ها بزرگ و دشمنان زیاد میشن ، پردازش بازی اوردوز میکنه و افت فریم خیلی شدیدی رو تجربه میکنید ! اما با این حال واقعا گرافیک بازی راضی کنندس !
در آخر هم موسقی های بازی راضی کنندس ، عالی نیست اما خوب اونقدر هم بد نیست ! برای یه عنوان سوروایل هارور نمیشه زیاد انتظار خاصی داشت ! اما در عوضش صداگذاری بازی فوق العادس و به شدت به اون اتمسفری که اشاره کردم کمک میکنه ! یعنی به طور کلی صداگذاری بازی واقعا تونسته درخور یه سوروایل هارور اصیل ظاهر بشه و در خیلی مواقع شما رو بترسونه ! اما خوب صداپیشه های بازی به جز روویک واقعا گند زدن ! خیلی بی احساس و خشک و در خیلی موارد آماتور گونه کار کردن ، شخصیت پردازی ها همینطور داغون بود اینا دیگه زدن کلا لهش کردن. روویک تنها شخصیته که تو کل بازی خیلی خوب گلیمش رو از آب میکشه بیرون !
به طور کلی شیطان درون به هیچ وجه عنوانی درخور میکامی نیست ، درسته که لحظات و مرحله های خیلی خوب و بیادماندنی ای داره اما در مقابل واقعا مشکلات خیلی بیشتری هستن که سخت میشه این خوبی ها رو دید ! شاید به قول منتقد یوروگیمر این یک سوروایول هارور متحول کننده یا ناب نیست ! این فقط دیدار دوباره میکامی با گذشته پر شکوه خودشه که در یک آلبوم بی کیفیت قرار داده شده ! و قطعا این مشکلات تقصیر میکامی نیست ! میکامی یه آدمه ! همه کاره که نیست ! بالاخره اون تیم زبردست و خبره ای که موقع ساخت رزیدنت اویل ۴ زیر دست میکامی بود کجا ، این تیم تازه کار و تازه تاسیس کجا ! باید یه فرقی باشه !
گیم پلی: ۷.۵
داستان: ۷
گرافیک: ۸.۵
موسیقی و صداگذاری: ۸.۵
نمره کلی: ۷.۵
به طور کلی شیطان درون به هیچ وجه عنوانی درخور میکامی نیست ،
فقط خود استاد میکامی میتونه رو دست بازی های ساخته شدش عنوان جدیدی رو ارائه بده !!! چه حرفی بود خدای زدی ؟!
یکی از بهترین Survival – horror کلاسیک بود که تو این دهه اخیر عرضه شد و به شدت مورد علاقه حداقل خود بنده قرار گرفت همین عنوان بود ، بعدم شما بازی رو با TLOU مقایسه کردی ؟!!! هم سبک این بازی اگه تونستی بهترین بازی رو معرفی کنی اونموقع حرف شما درست ولی بازی ذکر شده :۱۲:
در کل باید گفت بازی های استاد میکامی یه ذائقه خاص خودشو طلب میکنه نه تنها شما خیلی ها به این بازی خرده گرفتند !!! ولی به شخصه یکی از بهترین تجربه های گیمریم همین TEW بود ….
برادر ایشون خودشون با توجه به نام کاربری قبلیشو رزیدنت اولین فن و میکامی هستند! :۲۴: :۲۴: :lol:
بازی درسته خیلی عالی بود اما خیلی تو گل گیر کرده بود! مخصوصا از نظر داستانی!
فکر کنم اونایی که گیر داده بودن و سر و صدا میکردن که چرا اویل ویدین تو لیست انتخاب بازی سال نبوده پاسخ لازم و کافی رو گرفته باشن
جان و بن مایه نقد هم فقط همین یه جمله ست :
به طور کلی شیطان درون به هیچ وجه عنوانی درخور میکامی نیست
خدا قوت محمدرضا! :lol: :lol: من که دیگه پیر شدم حوصله ی نوشتن این جور کامنت ها رو ندارم! :lol: :lol:
@علی بابا
خدایی دست خودم نیست
همینجوری که شروع میکنم یهو کلمات میاد ! سرم رو بلند میکنم میبینم انقدر شده !
@محمدرضا کاشفی کلا تو این سایت هر کسی رو مورد نقد قرار میدی سریع بهش بر میخوره ، جمع شدیم اینجا نظارت همو مورد بررسی قرار بدیم دیگه غیر از اینه !!! میتونستی به قول خودت بازی رو همون ابتدا رها کنی وقتی ضعف های بازی رو دیدی !!!! اشتباه ما اینه که بازی ها رو با همدیگه مقایسه میکنیم رزیدنت اویل یه سبک و داستان خاص خودش رو داشت این بازی هم سبک خاص و روند داستانی خودش رو داره !!! در آخر هم اگه دقت کردی گفتم خیلی ها از این بازی خرده گرفتند سلیقه ایی هست دیگه به هر حال نظر شما هم قابل احترام کما اینکه بنده هم نظر خودم رو گفتم …
نه عزیز من بهم بر نخورد !
منم دارم از نحوه جواب دادن شما انتقاد میکنم !
شما اومدی میگی من خیلی خوشم اومد و اینا خوب خیلی هم عالی ! منم از واکینگ ددی که اکتیویژن ساخت خیلی خوشم اومد اما قطعا نمیشه از این مسئله که در نگاه ۹۹ درصد مردم افتضاح بود گذشت !
بعدشم اولا شما برای نقد هر چیزی نیاز به سنگ محک داری ! و سنگ محک منم TLOU هست که واقعا بی نقصه ! دوما من خیلی جا ها مقایسه نکردم ! فقط خواستم خواننده رو از منظورم روشن کنم ! وقتی میگم طراحی مراحل بده ، یه مثال از طراحی مراحل خوب هم جلوش میزنم که خواننده منظورم رو درک کنه !
داستان ها درسته باهم متفاوته اما خوب شما اون روند رشد شخصیتی TLOU با این رو مقایسه کن، روایت داستانی و غیره رو مقایسه کن ! کاملا میفهمی که شیطان درون واقعا بد عمل کرده خیلی جا ها ! بعضی جا ها هم خوب عمل کرده ! اما یه عنوان عالی و درخور میکامی نباید انقدر جسته و گریخته باشه ! باید یه روند محکم و منسجم رو پیش بگیره تا بشه حتی کاندید بازی سالش کرد ! چه برسه خود بازی سال !
محمد جان TLOU یه شاهکاره تکرار نشدنیه این که فقط خود ناتی داگ میتونه مثل خود این بازی رو بسازه ، به خاطر همین میگم مقایسه شما درست نبوده قربونت برم سرمایه و تیم ناتی داگ رو با یه کمپانی نو پا مثل تانگو گیم ورک مقایسه کردی ؟!! زمین تا آسمون فرق بین این دو تاست استاد میکامی هم به تنهایی قادر به رسیدگی به همه امور نیست !! حرف کلی بنده اینه که با توجه به موارد ذکر شده باید به این بازی فرصت داد تا بهتر و بهتر عمل کنه باور کن به فرنچایز شدن این عنوان هم ایمان دارم ینی داستانش انقدر پتانسیل داره که میتونه حالا حالا آدمی رو دنیای Psychological خودش غرق کنه بازم هم تاکیید میکنم این نظر بنده هست نمیدونم چرا انقدر امیدوارم به این عنوان و عنوان های آتی ….
به شدت با کامنتت موافقم بازی اصلا و ابدا بالانس نیست نه به اون مراحل ابتداییش که علنا فقط داری تو محیط چرخ میزنی نه به اون مراحل پایانیش که واقعا سختی عجیب و غریبی داره اصلا و ابدا شخصیت بازی در حد باس فایت های بازی نیستش و بعضی مرحله ها یدفه میبینی بعد یه مبارزه طولانی با یه باس فایت و تموم شدن مهمات تازه بازی یادش میوفته کلی هم دشمن که مهماتشون بیشتر از خود بازی کننده هست میفرسته سراغت!!!
سر اویل ۵ همه اعتراض کردن که چرا زامبی ها تو بازی اسلحه دارن ولی باعث تعجبه که چرا تو این بازی که انواع و اقسام اسلحه ها رو دارن کسی اعتراضی نکرد!!
در ضمن با حرفت در مورد کند بودن سباستین هم موافقم تا می خواستی یه عکس العمل نشون بدی هیچی از سلامتیت نمونده بود.اونم در مقابل یه چیزی مثل اون دشمن که اره برقی داشت!!!
محسن جالبیش اینه که از رزیدنت اویل ۶ هم یکی دو جا ضایع کپی کرده بود :۲۴:
من نمیدونم چرا دوستان اصلا بهش اشاره نکردن !
اون بخش لودینگ روی :pc: یا :pc: درست حسابی که بهش برنخوردیم :lol:
————————————————–
موافقم با خیلی از خطوط نوشته شده ات اما مخفی کاری که مشکلی نداره
یعنی راحت این عمل مخفی کاری صورت میگیره البته با سختی زیاد هوش دشمنان
یعنی ۸۰ درصد بازی مخفی کاری میشه رفت بعضی جاها رو که اصلا نمیشه رفت
فرضا اون جا که یه تیغه بزرگ میچرخه کله میپرونه و ۲۰ درصد درگیری کامل و اجباری داره
نمره هم خوبه
:lol: منم از The Evil Within متنفرم!
در کل شیطان درون عنوان شاهکاری نبود ولی خیلی خوب بود :۱۵: به همین دلیل باید به یاد داشته باشید که تیم کپکام میکامی خیلی با تجربه تر و کامل تر از تانگو گیم هستند :۱۵:
ضعف نمرات و… این نسخه هم این بود که همه این نسخه رو با رزیدنت اویل ها ، مخصوصا نسخه ی ۴ مقایسه میکردند
دیگه حال ندارم درباره ی نکات منفی و مثبت این عنوان توضیح بدم :۱۲: