خانه » مقالات بازی نگاهی بر تئوری عجیب بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain × توسط John Doe در ۱۳۹۴/۰۴/۰۵ , 06:54:48 52 نگاهی بر تئوری عجیب بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain؛ تراوشات هزارتوی یک مغز پیچیده هیدئو کوجیما (که دیگر در وصفش نیازی به گزافهگویی و سخنهای تکراری نیست)، یک نابغهی تمام عیار است. نه به این خاطر که میبینیم تحولی در مخفیکاری یا داستانسرایی بهوجود میآورد، بلکه بخاطر مشغول کردن ذهن طرفدارانش که کار هر انسان معمولیای نیست. سازندههای زیادی میشناسیم که در طراحی و دیزاین بازیهایشان یک شاهکار خلق میکنند و شاید کارهایی بکنند که دست کوجیما را از پشت ببندند، اما در عوض، کوجیما هم یک کاری میکند که همان سازندهها هم نمیتوانند به گرد پایش برسند! اگر هم برسند، ممکن است یک نمونهی نصفهونیمه را خلق کنند که در نهایت یک اسکی (!) خیلی تابلو میشود. فعلاً سعی ندارم تا این حرفم را در همینجا اثبات کنم و مهم نیست که باور میکنید یا خیر، فقط پیشنهاد میکنم که تا ته متن را بخوانید تا متوجه حرفم شوید و صد البته، بهطور کامل ایمان بیاورید. دیگر دیدن تئوریهای قبل از انتشار یک نسخه از متالگیر، مطمئناً برای طرفداران عادی شده است. با اینکه این تئوریها بعضیشان چیزهای فوقالعاده عجیبی که در بازی نهایی نیستند را مطرح میکنند، اما باز هم بسیار قابل توجهاند و میتوانند در بازی نهایی وجود داشته باشید. برای این نسخه از بازی هم تئوریهای واقعاً زیادی موجود است اما یکی از آنها که بحثها و ویدئوهایی زیادی پیرامونش قرار گرفته، یک تئوری واقعاً جالب است و در عین حال شاید مهمترین تئوری؛ این تئوری موضوعش بهطور خلاصه اثبات کردن این است که بیگباسی که در بازی کنترل میکنیم، همان Gray Fox است! ابلهانه بهنطر میرسد اما فراموش نکنیم که کوجیما چند سال پیش اعلام کرده بود که دوست دارد متالگیری بسازد که شخصیت اصلیاش گریفاکس باشد. از آن جهت هم که این به احتمال بسیار زیادی آخرین متالگیری است که میسازد، مطمئناً دوست دارد که تمامی آرزوهای بربادرفتهاش را در آخرین نسخهی این سری قرار بدهد. شاید هم کوجیما دلش هوس کرده تا دوباره همان قضایای MGS2: Sons of the Liberty را تکرار کند. در ضمن، بهتر است این قسمت از صحبتهای کوجیما با لحجهی دست و پا شکستهی انگلیسیاش که میگوید: «ما در واقع دو تا اسنیک متفاوت داریم.» همیشه آویزهی گوشمان باشد. دلیل اینکه خیلیها ممکن است تصور کنند این بیگباس، همان گریفاکس نیست، این است که او برخلاف بقیهی سربازها که از اسلحه استفاده میکنند، از شیوههای رزمی و سنتی (نینجامانند) بهره میبرد؛ بنابراین او امکان ندارد که بیگباس جدید باشد ولی خب، اشتباهتان همینجاست که کوجیما را دست کم گرفتهاید. این عکس مربوط میشود به سال ۱۹۹۵. همینطور هم که میبینید هنوز خبری از نینجا شدن گریفاکس نیست. Naomi Hunter، در یکی از نسخهها دربارهی گریفاکس که مثل برادرش میماند توضیحاتی میدهد. هنگام توضیح، ما تصاویری را هم از آن زمان گذشتهی گریفاکس مشاهده میکنیم و میبینیم که او در آن زمانها، از جهت لباس مثل بیگباس است و هنوز به یک نینجا تبدیل نشده. نائومی در یکی از دیالوگهایش که به گریفاکس مرتبط میشود میگوید: «من توی چشمهاش میدیدم که اون انگار توسط شخصی ترسناک بیخانمان شده ولی من هیچوقت این سوال رو ازش نپرسیدم و هیچوقت هم به من دربارهی اون موضوع، جوابی نداد.» حالا سری میزنیم به قسمتی از آهنگ Sins of the Father که در طی نمایش بازی در E3 2013 پخش شد. در قسمتی از شعر میبینیم که گفته میشود: «در قلبم فقط این رو میدونم که تا زمانی که تاریکی در چشمهایش هست، راهی برای برپا کردن روشنایی نیست.» از آن جهت که همیشه آهنگهای پخششده در تریلرهای این بازی، با خود داستان ارتباط معنایی داشتهاند، این قسمت از شعر هم قطع به یقین ارتباطی ناگسستی با گریفاکس دارد؛ به این دلیل که بیگباس تنها یک چشم دارد اما گریفاکس هر دو چشم. فارق از زبان، دو موضوع محوری دیگر هم حول و پیرامون داستان بازیاند که مربوط میشود به نژاد و انتقام. در MGS2: Solid Snake گریفاکس به ما میگوید که در ویتنام توسط شخصی سیاهپوست (مربوط به نژاد) شکنجه میشود. از آن جهت هم که بیگباس در آن قسمت به بچههایی سیاهپوست شلیک میکند (مربوط به انتقام)، میتوان باز هم اینگونه برداشت کرد که بیگباس مشاهده شده در آن صحنه، خود گریفاکس است. در یکی از نمایشهای بازی میشنویم که گفته میشود: «سایفر یعنی زیرو…». چیز سادهای است مگر نه؟ حتماً شما هم فکر کردید که مقصود از این جمله به میهنپرستان و سردستهی آنها یعنی David Oh مربوط میشود اما بهشدت در اشتباهید! به این دلیل که معنی دیگر زیرو، Null است و Null هم نام دیگر گریفاکس. این هم سرنخی دیگر که اشاره به تئوری ما دارد. به زیر اسم Venom Snake دقت کنید، این وسط یک چیز اصلاً با عقل جور در نمیآید. چند وقت پیش عکسی کاملاً رسمی منتشر شد که متالگیرها و اسنیکها را به ترتیب سال عرضهی بازیها نشان میداد. در آن عکس میتوانیم ببینیم که زیر نام مستعارهای بیگباس در نسخههای سفیر صلح و سطح صفر از بیگباس استفاده است اما برای بیگباس در MGSV: TPP هیچ نام مستعاری (حداقل بیگباس) انتخاب نشده! آن هم در صورتی که اسنیک در پایان سفیر صلح میگوید: از الان به من بگید بیگباس.» این شاید اولین عکس از بیگباس واقعی باشد که بعد از نه سال کما میتوانیم ببینیم؛ چون که صورت بیگباس هیچ خط و خراشی برخلاف بیگباس قلابی (!) ندارد و به جزء آن، از سیگار واقعی استفاده میکند نه Phantom Cigar. البته از آن جهت که بیگباس در این عکس با دست چپ سیگار میکشد (کاری که هیچوقت بیگباس واقعی نکرد!) باز هم میشود گفت این همان گریفاکس است. اسنیک نشان داده شده در سطح صفر، همان اسنیک واقعی است ولی آن اسنیکی که در طی نمایش E3 2013 بازی دیدیم خیر؛ بنابراین میتوان نتیجه گرفت صداپیشهی قدیمی اسنیک یعنی دیوید هایتر، به این نسخه برمیگردد و تغییر صداپیشهی او به این دلیل است که کوجیما نمیتوانست برای دو شخصیت متفاوت از یک صداپیشه استفاده کند؛ به همین دلیل کیفر ساترلند را جایگزین اسنیک (یا بهتر بگویم اسنیک جدید) میکند. ضمن اینکه شما در نسخهی PC بازی میتوانید سه فایل صوتی گوش کنید که صدایش شباهت عجیبی به دیوید هایتر دارد. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که اگر اسنیک در سطح صفر همان واقعیاش است، پس چرا باز هم بهجایش از کیفر ساترلند استفاده شده؟ جواب سوال در خود حرفهای کوجیما هم هویداست. او گفته که تغییراتی جزئی در داستان داده است؛ بنابراین مواردی را میبینید که با آیندهی داستان این سری در تضاد به سر میبرد؛ بهطور مثال همان دست مصنوعی بیگباس هست و شاید تغییر صداپیشه هم جزئی از این تغییرات باشد. هر چند که شاید هم نباشد و اعتبار این قسمت را بکاهد. در پایان سطح صفر دیدیم که بازدید آزانس انرژی اتمی از پایگاه مادر، تنها یک حقهی فریبنده بوده تا پایگاهشان را نابود کنند. همهی این اتفاقات، در نهایت منجر میشود تا اسنیک بر اثر منفجر شدن دومین بمب موجود در بدن پاز، به یک کمای نه ساله برود. بعد از اینکه اسنیک به آنجا میرود، در یکی از تریلرهای بازی میبینیم که دوستش یعنی کاز میلر، به شخصیت سومی که از دیدش حوادث را میبینیم اشاره میکند که احتمال میرود همان فرنک ییگا یا گریفاکس باشد که در ادامه میگوییم چرا. تصادف؟ در قسمتی از دههی ۷۰، بیگباس، گریفاکس را از یک پایگاه ارتشی واقع در ویتنام نجات میدهد. وقایع نسخهی سفیر صلح هم در ۱۹۷۴ رخ میدهد و متوجه میشویم که نجات دادن گریفاکس تا سال ۱۹۷۴ اتفاق نیفتاده است. از آن جهت هم که سطح صفر ادامهی همان سفیر صلح است، ما میبینیم که باز هم تا آن زمان بیگباس هنوز گریفاکس را نجات نداده و به کما میرود و در ۱۹۸۴ بههوش میآید. پس چطور ممکن است کسی که تا آن زمان نمیتوانسته کسی را نجات دهد، گریفاکس را نجات میدهد؟ همین مورد، میتواند کمای نه سالهی بیگباس را زیر پا بگذارد که در ادامه دربارهاش توضیح میدهم. بعضی از طرفدارها ممکن است برایشان این سوال پیش آید که اگر این همان گریفاکس است، پس چرا دست مصنوعیاش با بیگباس واقعی مو نمیزند؟ خب، برای جواب این سوال میشود به همان اولین نمایش بازی در VGX (یا همان VGA مرحوم) سال ۲۰۱۲ اشاره کرد. شاید بشود گفت آنجا تنهایی جایی هست که میتوانیم بیگباس واقعی را ببینیم و مشاهده کنیم که دست مصنوعیاش شبیه دزدان دریایی است نه گریفاکس. حالا جدا از آن، دست مصنوعی قرمز بیگباس هم شباهت عجیبی به آن زمانی دارد که لباس قرمر گریفاکس را بر تنش میبینیم. هر چند میدانم در طول متنم به آن زیاد اشاره کردهام، اما آیا باز هم این یک تصادف است؟ پیشگویی ما این هست که اسنیک موجود در Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (که زین پس بهطور اختصار آن را MGSV: TPP مینامیم) که از صداپیشگی کیفر ساترلند بهره میبرد، همان گریفاکس است و وطیفه دارد تا زمانی که اسنیک در کما هست، از وی مراقبت کند. اکنون شاید این سوال مطرح شود که پس قیافهاش چه و چه توجیحی پشت آن پنهان شده است؟ جواب بسیار ساده است. میتوانیم بگوییم که گریفاکس صورت خراشیدهای دارد (همانطور که اکثر مواقع از ماسک استفاده میکند)؛ بنابراین طی یک جراحی پلاستیک یا شاید هم با استفاده از ماسک، توانسته چنین قیافهای دست و پا کند. البته کوجیما زرنگتر از آن است که ما را با چنین سناریوی منسوخشدهای روبهرو کند و ممکن است قضیه فراتر از اینها برود. برایتان خیلی آشنا نیست؟ فعلاً فلشبکی میزنیم به گذشته؛ به گذشتهای نسبتاً دور و جایی که کوجیما اقدام به رونمایی از موتور پایهی جدیدش یعنی فاکس انجین (Fox Engine) کرد. اگر یادتان باشد، در آن زمان کوجیما اقدام به انتشار چندین عکس مختلف کرد برای قدرتنمایی. در لابهلای عکسها اگر دقت کنید، صورت شخصی را میبینید که شباهت غیرقابل انکاری به گریفاکس دارد. اگر به جای زخمش هم دقت کنید، دقیقاً با قسمتی که شاخ اسنیک در آمده یکی است. تصادف آیا؟ متاسفانه در تریلرها دید درستی از چشمهای اسنیک نداشتهایم تا بهطور دقیق رنگش را تشخیص دهیم، ولی در E3 2013، بهوضوح میشود دید که رنگ چشم بیگباس سبز است. در صورتی که بیگباس اصلی، چشمانی آبیرنگ دارد. این مورد هم از حرفهای کلنل ولگین (که میگوید من از چشم آبیها متنفرم) مشخص است و هم از عکسها. چشمهای گریفاکس هم رنگی شبیه بیگباس جدید دارد. دوباره تصادف؟ جدا از رنگ چشم، به گیس کردن موهای بیگباس میرسیم که خلاف نوع موهای بیگباس است. او حتی در آینده هم از بند برای موهایش استفاده نمیکند. یک فلشبک میزنیم به نمایش E3 2013 بازی؛ آنجایی که آسلات خطاب به بیگباس میگوید: «انتظار دارم تا بهخوبی به چشمهات مسلط شده باشی؛ چشمهایی به حرکت بعدیت جهت میدن.» دقت کنید که آسلات چشمها را جمع بست در صورتی که بیگباس تنها یک چشم دارد. اگر به چشمبند بیگباس در طول همهی نسخهها دقت کنید، میبینید همهیشان چشمبندی دو بنده دارند ولی چشمبند بیگباس در این نسخه، سه تا بند دارد. از حرف آسلات میشود اینطور برداشت کرد که بیگباس میتواند از چشمبندش بهعنوان یک دوربین استفاده کند؛ چیزی مانند سالید اسنیک در MGS4: Guns of the Patriots. در نمایشها هم اگر توجه کنید، شاهدید که اسنیک بدون اینکه دوربینی داشته باشد، میتواند مثل یک دوربین دشمنانش را نشانهگذاری و حتی زوم کند در صورتی که بیگباس واقعی چنین کاری از عهدهاش خارج است. البته توجه کنید که اگر ما همان گریفاکس باشیم، تنها شاید یکسوم بازی را با او سپری میکنیم و بالاخره بعد از نه سال میتوانیم بیدار شدن اسنیک از کما را ببینیم؛ چرا که تئوریای هم هست که میگوید شخصی که خودش را اسماعیل میخواند، همان گریفاکس خودمان است! برای همین هم هست که میبینیم کیفر ساترلند صداپیشگیاش را به عهده داشته. آیا واقعاً فکر میکنید دو شخصیت متفاوت، از یک صداپیشگی بهره میبرند؟ تا به حال فکر کردید که چرا بعد از اینکه اسنیک واقعی از کما بیرون میآید، دیگر کلام یا صحبتی از او نمیبینیم؟ بنابراین میشود گفت که بیگباس واقعی صداپیشهاش همان دیوید هایتر است. اگر هم اخبار چند روز پیش را دنبال کرده باشید، میبینید که او عکسی از خودش منتشر کرده که او را در صداپیشگی نشان میدهد. البته دلیل دیگری هم هست که اثبات میکند اسماعیل همان گریفاکس است. اگر در نسخهی اول Metal Gear به دیالوگهای بین سالید اسنیک و گریفاکس توجه کنید، میبینید که او میگوید: «من زمانی توسط یک سرباز رومانیایی شکنجه شدم، اما او (بیگباس) دوباره من رو نجات داد. اونها داشتن گوش و بینیام رو میبریدن.» آیا شما فکر میکنید که این هم تصادف است که شخصیت مرموزمان گوش و بینیاش را باندپیچی کرده است؟ آیا باز هم خطوخراشهای عمیق روی بینی و گوش بیگباس به اصطلاح جدید تصادف است؟ برمیگردیم به اولین نمایش بازی. اگر به صحبتهای اسماعیل هنگام بلند کردن بیگباس گوش کنید، او به بیگباس میگوید: «On your feet soldier». چیز ساده و غیرمهمی است مگر نه؟ ولی اشتباه نکنید، کوجیما برای تکتک دیالوگها ساعتها فکر کرده است. عبارات مذکور، دقیقاً همان حرفهای گریفاکساند که در کمیک MGS1 هنگام بلند کردن سالید اسنیک به او میگوید. حتی نام اسماعیل (گریفاکس) هم شک برانگیز است. این اسم، میتواند به یک شخص مطرود یا سرگردان اشاره داشته باشد. یا بهتر بگویم، کسی که نقش یک سرگردان را در بیابان دارد که با بیگباس در افغانستان خیلی جور در میآید. در قسمتی دیگر از نمایش بازی در E3 2013، میبینیم که بیگباس تعدادی الماس در دستهای چند کودک آفریقایی میگذارد ولی بعد از آن، با حالتی سراسیمه از بیگباس فرار میکنند. بلافاصله بعد از این صحنه، ما میبینیم که بیگباس شروع به تیراندازی میکند که احتمالاً به همان سمتوسوی آن بچههاست و پسزمینهی تصویر این عامل را قوت میبخشد. با توجه به اینکه ما بچههایی آفریقایی را میبینیم، میتوانیم اینطور نتیجه بگیریم که این مربوط به سال ۱۹۷۹ و جنگ Rhodesian (کشوری در قارهی آفریقا) است که گریفاکس هم از قضا در آن شرکت داشت و یک خانوادهی بیگناه را کشت. البته شاید در آن صحنه، بیگباس به هیچ پسربچهای شلیک نکرد؛ چرا که کشتن کودکان در طول بازیها، از خشنترین صحنههای بازیاند و ESRB مطمئناً مخالفت سنگینی با آن میکند. بهطوری که بهجای ردهی سنی +۱۸، به آن Adult Only را میدهد که حتی ممکن بود منجر به افت فروش بازی در کشورهای خارجی شود. !?The trojan horse (Deepthroat) is in! Dafauq اگر وقایع Shadow Moses را به یاد داشته باشید، در آنجا گریفاکس نام مستعار Deepthroat را برایاش انتخاب میکند. حالا میرسیم به سطح صفر؛ آن قسمتی که Skull Face (جمجمهی سوخته) از Trojan Horse حرف میزند. در نگاه اول شاید تصور کنید معنی اصلی این موضوع، به یک شیوه قدیمی در جنگ مربوط است که یونانیان سالیان پیش برای جنگ با دشمنان خود ابداع کردند؛ بدین معنا که دشمنان سوار بر اسبی بزرگ و چوبی به عنوان یک مکان تفریحی وارد شهر میشدند اما در حقیقت این یک حیله برای قایم کردن سربازان در آن بود. در لغتنامه برای این واژه توضیح داده میشود که هر ترفند یا حیلهی جنگی برای نابودی دشمن مساوی است با اسب تروجان، ولی کوجیما قضیه را پیچیدهتر میکند. اسب تروجان میتواند به Win32. Deepthroat اشاره داشته باشد که معادل یک اسب تروجان است. به هر حال هر چه باشد، باز هم اشارهای دارد به گریفاکس. E3 2014 بود که تریلری دیگر از بازی منتشر شد که از آهنگ Mike Oldfield – Nuclear بهره میبرد. این قطعه هم مثل بقیهی موسیقیها رابطهای تنگاتنگ با داستان بازی داشت. در قسمتی از شعر از عبارت «بچههای متروک» استفاده میشود. در بسیاری از مواقع، این لقب را میتوان به بچههای جنگ نسبت داد. گریفاکس هم در بچگی روزهایی را به عنوان «بچه سرباز» در جنگهای Mozambican سپری میکند. همان جنگهایی که بعد از آن او پدر و مادر Naomi را میکشد و بعد، در مقابل گناههایش ابزار پشیمانی میکند؛ چون که دیگر نمیتواند آنها را پاک کند. حالا میرسیم به یکی از تکستهای آهنگ Sins of the Father که میگوید: «گناهان هرگز نمیمیرند و ما این خونها رو نمیتونیم پاک کنیم.» این قسمت، رابطهی عجیبی با گریفاکس دارد و این غیرقابل انکار است. حتی آهنگ Nuclear هم در کنار ارتباطش با خود بیگباس، اشاراتی هم به گریفاکس دارد. در این آهنگ گفته میشود: «در قلب یک شیشهی شکسته، که در اعماق یک بچهی متروک (بچهی جنگ) قرار داره.» ایمان آوردید؟ تعداد تئوریهای دیگری هم دربارهی بقیهی چیزها هست که میشود در قسمتهای بعدی بهطور مفصل به آن پرداخت اما فعلاً سعی شد تا یکی از جنجالیترین آنها مطرح شود. این تئوریها آنقدر پیچیدهاند که شاید تا زمان انتشار بازی نتوانید کاملاً بهشان پی ببرید؛ زیرا هنگامی که مچ کوجیما را بگیرید، در نقطهی بعدی او هم مچتان را قطع میکند و هم تئوریتان! دریای گستردهی اینها عمیق است و یقیناً نمیشود متوجهی آنها شد ولی باز هم استاد منت بر سر طرفداران گذاشه و با چندین نشانه سعی کردهاند تا ما را به فکر فرو ببرند. البته شاید هم تنها یک حقه برای سرکار گذاشن ما باشد. به هر حال، زمان پاسخگوی معماهای این انتقام (؟) مجهول خواهد بود. بهشخصه فکر میکنم این تئوریها در جایی دست کوجیما را میبندند و به سوزهای برای منتقدان تبدیل میکند؛ چون که شما وقتی به تئوریای برخورد کنید، بعد از آن باز با چیزی روبهرو میشوید که آن را کاملاً نقض میکند و امیدوارم که کوجیما از دست چنین داستانی بهخوبی بر بیاید. فقط امیدواریم که این هم ماجرایش شبیه به MGS2: SotL نشده و تنها بخش کوچکی را با گریفاکس سپری کنیم و بقیه را با بزرگترین جنگوی قرن بیستم! در پایان، مقاله را با خلاصهای از صحبتهای یک فیلمساز با اسم Avi Arad که کوجیما را تحسین میکند به اتمام میرسانم. فیلمساز مشهور Avi Arad (که سری فیلمهای X-Men و Spider Man را در کارنامهاش دارد) در کنار کوجیما. فقط ببینید که او را چگونه مورد مدح و ثنا قرار میدهد. «Metal Gear Solid V: The Phantom Pain [و کارگردانش هیدئو کوجیما] واقعاً نمایشهای خیرهکنندهای رو ارائه میدن. اینها مملو از نمادهایی فلسفی و عمیقاند که همگی از آقای کوجیما توقع داریم. اگر چه اون خیلی خوب بلده داستان [بازی] رو از طرفدارهاش پنهان کنه و سپس یک نمایش فریبنده ارائه بده.» نویسنده John Doe مقالات بازی 52 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. ۱۰۸ ترکش به خاطر انفجار بمب داخل بدن پاز در آخر mgs5:gz وارد بدن بیگ باس میشه پیوند چیه دیگه که البته از این ۱۰۸ ترکش دوتاشو تا الان میدونیم که مونده تو سر و بدن بیگ باس یکیش زائده ی شاخ مانند روی سر و یکی دیگه هم نزدیگ قلب که خارج کردن این دوتا ترکش خطرناک بوده و ممکن بوده باعث مرگ بیگ باس بشه ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید استفاده از کیفر ساترلند به عنوان صدا پیشه و کنار گزاشتن هایتر بدون دلیل میتونه سند محکم تری برای این تئوری باشه ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید اساتید محترم بیگ باس بعد از کما نه ساله ۱۰۸ قطعه یا چند تا بود یادم نیست عضو بهش پیوند میزنن ولی چرا دستش رباطی هستش ؟؟؟؟ یکی ما رو شیر فهم کنه از این سردرگمی بیرون بیایم :۲۴: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید دلیل خاصی نداره. مده. وقتی بازی نهایی اومد خواهید دید که رنگ فلان چیز اصلا ربطی به داستان نداشته و همش بول شیتی بیش نبوده! ۰۰ شما کلا اشتباه متوجه شدید ۱۰۸ترکشه عضو پیوند شده نیست :۱۲: کسانیم که بازی نکردن نسخه های قبلیو فکر کردن این بازی داستانش مثه دیگر بازیها آبکیه که سخت در اشتباهید. ۶۰ ممنون جالب بود ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید دو تا نکته توی صورت و بدن بیگ باس هست که عبارتند از:رنگ چشم بیگ باس که در گروند زیرو آبی بود و در تریلر E3 2015 اون قسمتی که صورت بیگ باس خونیه و خودشو در آینه نگاه میکنه به وضوح میبینیم که چشماش سبز بود_۲_زخم S شکل روی سینه ی بیگ باس که در بعضی کانسپت آرت ها وجود نداره. در ضمن از نظر علمی کسی که ۹سال در کما بوده باید یک دوره ی چند ماهه به ریکاوری بپردازه ولی در تریلر vga 2012 همراه بیگ باس همون اسماعیل مرموز رو میبینیم که خیلی سر حاله و نیاز به ریکاوری پزشکی نداره :lol: در ضمن اون قابلیت های زوم کردن و مارک کردن که بهش اشاره کردید بنظرم ربطی به چشم بند نداره یعنی اگه ما شخصیت قابل بازی گراند زیرو را بعنوان بیگ باس در نظر بگیریم و به شخصیت قابل بازی در فانتوم پین شک داشته باشیم این قابلیت زوم کردن و مارک کردن در گرند زیرو هم وجود داشت. ۹۰ برای پاسخ، وارد شوید زخم S مانند روی سینه ی بیگ باس کار خودش بود یعنی تاتو بود این کار رو کرده بود که شبیه باس بشه اون زخم قبل از این جریانات از روی سینه اش پاک شد هم زخم و هم پیشونی بند نشونه های باس بودن ۴۰ بسیار عالیی ۲۰ برای پاسخ، وارد شوید چی میگه ، این استاد معلوم نیست با کی کار داره ، من که هیچی نفهمیدم :!: با تشکر از حاج بونس ۳۰ برای پاسخ، وارد شوید بسیار زیبا و مفید بود یه تشکر ویژه مخصوص یونس عزیز مقاله رو خوندم و توی دنیای کوجیما گم شدم .چه خاطراتی که با Sons of Liberty داشتم شب روز برام نزاشته بود ..واقعا وقتی فکر میکنی اون زمان همچین داستانی رو پایه ریزی کرده ابن بشر …….. از قدیم بحث های زیادی سر این تئوری ها بوده سر یه سری به نتیجه رسیدیم و یه سری هم همچنان گنگ و شک بر انگیز باقی موندن همین تئوری ها باعث تمایز کوجیما از بقیه افرادی میشه که تو این صنعت فقط شاهکار ساختن و وقتی اسم این افراد برده میشه اون کارنامه درخشان و سطح فکری و تز هاو ایده هایی که دارن جلوی چشم ما نمایان میشه ….واقعا وقتی به اثار کوجیما نگاه میکنی مدیون بودن صنعت گیم به کوجیما رو توش میشه حس کرد کونامی مطمئنا چوب جدایی کوجیما رو میخوره بازم سپاس یونس جان ۱۷۰ برای پاسخ، وارد شوید خب تئوری گری فاکس نظریهی قوی هست، اما باز هم نتاقض هایی وجود داره که نظریه رو باطل میکنه. یکی از نتاقض ها اینه که رنگ چشم های گری فاکس طبق انچه که تو نسخه های قبل دیدیم خاکستری هست نه سبز و یا آبی! نکته بعدی چشمبند اسنیک هست که گفته شده میتونه دوربین باشه، در صورتی اگه بخوایم منطقی نگاه کنیم میبینم تو سال ۱۹۸۵ چنین تکنولوژی وجود نداشته که بخواد چنین دوربین کوچیکی رو طراحی کنه، چراکه تو نسخه ۴ با وجود اینکه بازی تو سال ۲۰۱۴ اتفاق میفته میبینم که سالِد اسنیک چشمبندی داره که دوربینش به راحتی قابل مشاهده هست. اگه به تریلر E3 2013 هم دقت کنید متوجه میشید که اسنیک موقعه استفاده از دوربین یه چیزی رو با دستش استفاده میکنه که احتمال زیاد همون دوربین دوچشمی هست. نکته ای دیگه ای که راجبه چشمبند گفته شده که اینبار چشم بند اسنیک ۳ تا بند داره، این نکته عجیبه خودش، ولی خیلی ها میگن که ممکنه این ۳ تا بند بخاطر طوفان شن و گرمای بیابان های افغانستان باشه تا بتونه چشمبندش رو محکم تر رو سرش نگه داره. تناقض دیگه ای که هست راجبه صداپیشهی بیگ باس، و اسماعیل هست. ما میدونیم تو گروند زیرو صداپیشه بیگ باس کیفر سادرلند هست، تو بیمارستان هم نتنها صداپیشهی بیگ باس، بلکه صدا پیشهی اسماعیل هم کیفر هست! که اصلا مشخص نیست چه جریانی پشت این قضیه هست!!! نکته بعدی مربوط به همون شلیک اسنیک به بچه های سیاهپوست هست، این قضیه هم قبلا در موردش بحث شد که به راحتی میتونه یه تدوین ساده باشه. اگر قراره بر اینه که اسماعیل همون گری فاکس باشه، تو بیمارستان ما میبینم که اسماعیل نه شاخی داره و نه دست مصنوعی. و برعکس بیگ باس که از کما بیدار شده این ویژگی ها رو داره! در کل همینطور که بالاتر هم گفتم، این نظریه خیلی قوی هست، گرچه تضاد هایی هم واسش وجود داره، و البته ما نظریه پیوند سر رو هم فراموش کردیم که اگر وجود داشته باشه خیلی از معادله ها رو بهم میزنه! گری فاکس میتونه تو این نسخه حضور داشته باشه. اما به عنوان یه بدل برای بیگ باس در عین حال که تاحدی ممکن هست، بعید بنظر میاد. در پایان چیزی که میشه گفت اینه که فانتوم پین قطعا بهترین روایت داستانی این سری رو خواهد داشت، که مملو از غافلگیری و پیچیدگی های خاص خودش هست. و مطمئنا در پایان هممون رو شگفت زده میکنه؛ این خصلت کوجیما است! پ.ن: حرف آخر اینکه فقط خود کوجیما میتونه کوجیما رو پیش بینی کنه!!! با سپاس از زحمات نویسنده _______________ V+ HAS COME TO ۱۷۰ برای پاسخ، وارد شوید من الان یه بار دیگه رفتم عکسا رو مرور کردم و دیدم چشم بیگباس تو این نسخه همون آبی هست. احتمالاً بهخاطر نورپردازی اونطوری شده. اینم قضیهاش عین همون موهای سفید بیگباس شده که بعضیها میگفتن بیگباس رفته آینده و اینا. تناقض دوم هم تا حدودی درسته ولی خب کوجیما همیشه یه سری المانهای تخیلی یا چیزایی که تو اون زمان وجود ندارن رو میتونه اضافه کنه. نمونش iDroid هست. درباره دوربین هم میتونم بگم رجوع شود به دقیقهی ۱۱:۲۰ تا ۱۱:۳۰ گیمپلی ۳۰ دقیقهای بازی. اونجا بیگباس برا دوربین واقعاً دستش رو نمییاره بالا در صورتی که من تو گراند زیرو بارها تست کردم اینطوری نیست و بیگباس خیلی واضح برای دوربین استفاده کردن دستش رو میبره بالا. دربارهی بقیه به جزء آخری هم یه سری دلایل رو اوردم. ولی بهشخصه بزرگترین تناقض رو این میدونم چرا بیگباس توی MGSV: TPP که معتقدیم همون گریفاکسه حرکات بدنش و انیمیشنهاش چرا با بیگباس واقعی توی سطح صفر یکی هست؟! البته یه تئوریای هست که میگه یه پروسهی شبیهسازیشده با فناوری VR یا یه چیزی شبیه «کنترل ذهن» بوده. که گریفاکس مثل اینکه یه اشاراتی میکنه به همچین چیزی که توش هم میگه ما میتونستیم بینهایت بدویم که همونطور که هم دیدیم تو سطح صفر میشد بینهایت بدویم! (اولینبار هم هست همچین چیزی رو میشه دید.) حتی تریلر E3 2015 هم یه اشاراتی داره که تقریباً میگه سطح صفر یه دروغ بوده… (حالا قرار هست یه تحلیلی از نمایش امسال برم که بیشتر این مورد رو توش توضیح میدم.) دیگه بقیهی تناقضها اگه باقیان که خب طبیعی هستن. کوجیما مطمئناً نمیتونست همهی سرنخها رو بدون یه بنبست (!) قرار بده. تشکر بابت توجه… ۷۰ والا دیگه از تئوری مئوری خسته شدم بزار بازی خودش بیاد ما هم زیاد اسپویل نشیم نمیخونیم با تشکر ۵۰ برای پاسخ، وارد شوید نمایش بیشتر
۱۰۸ ترکش به خاطر انفجار بمب داخل بدن پاز در آخر mgs5:gz وارد بدن بیگ باس میشه پیوند چیه دیگه که البته از این ۱۰۸ ترکش دوتاشو تا الان میدونیم که مونده تو سر و بدن بیگ باس یکیش زائده ی شاخ مانند روی سر و یکی دیگه هم نزدیگ قلب که خارج کردن این دوتا ترکش خطرناک بوده و ممکن بوده باعث مرگ بیگ باس بشه ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید
استفاده از کیفر ساترلند به عنوان صدا پیشه و کنار گزاشتن هایتر بدون دلیل میتونه سند محکم تری برای این تئوری باشه ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید
اساتید محترم بیگ باس بعد از کما نه ساله ۱۰۸ قطعه یا چند تا بود یادم نیست عضو بهش پیوند میزنن ولی چرا دستش رباطی هستش ؟؟؟؟ یکی ما رو شیر فهم کنه از این سردرگمی بیرون بیایم :۲۴: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
دلیل خاصی نداره. مده. وقتی بازی نهایی اومد خواهید دید که رنگ فلان چیز اصلا ربطی به داستان نداشته و همش بول شیتی بیش نبوده! ۰۰
شما کلا اشتباه متوجه شدید ۱۰۸ترکشه عضو پیوند شده نیست :۱۲: کسانیم که بازی نکردن نسخه های قبلیو فکر کردن این بازی داستانش مثه دیگر بازیها آبکیه که سخت در اشتباهید. ۶۰
دو تا نکته توی صورت و بدن بیگ باس هست که عبارتند از:رنگ چشم بیگ باس که در گروند زیرو آبی بود و در تریلر E3 2015 اون قسمتی که صورت بیگ باس خونیه و خودشو در آینه نگاه میکنه به وضوح میبینیم که چشماش سبز بود_۲_زخم S شکل روی سینه ی بیگ باس که در بعضی کانسپت آرت ها وجود نداره. در ضمن از نظر علمی کسی که ۹سال در کما بوده باید یک دوره ی چند ماهه به ریکاوری بپردازه ولی در تریلر vga 2012 همراه بیگ باس همون اسماعیل مرموز رو میبینیم که خیلی سر حاله و نیاز به ریکاوری پزشکی نداره :lol: در ضمن اون قابلیت های زوم کردن و مارک کردن که بهش اشاره کردید بنظرم ربطی به چشم بند نداره یعنی اگه ما شخصیت قابل بازی گراند زیرو را بعنوان بیگ باس در نظر بگیریم و به شخصیت قابل بازی در فانتوم پین شک داشته باشیم این قابلیت زوم کردن و مارک کردن در گرند زیرو هم وجود داشت. ۹۰ برای پاسخ، وارد شوید
زخم S مانند روی سینه ی بیگ باس کار خودش بود یعنی تاتو بود این کار رو کرده بود که شبیه باس بشه اون زخم قبل از این جریانات از روی سینه اش پاک شد هم زخم و هم پیشونی بند نشونه های باس بودن ۴۰
چی میگه ، این استاد معلوم نیست با کی کار داره ، من که هیچی نفهمیدم :!: با تشکر از حاج بونس ۳۰ برای پاسخ، وارد شوید
بسیار زیبا و مفید بود یه تشکر ویژه مخصوص یونس عزیز مقاله رو خوندم و توی دنیای کوجیما گم شدم .چه خاطراتی که با Sons of Liberty داشتم شب روز برام نزاشته بود ..واقعا وقتی فکر میکنی اون زمان همچین داستانی رو پایه ریزی کرده ابن بشر …….. از قدیم بحث های زیادی سر این تئوری ها بوده سر یه سری به نتیجه رسیدیم و یه سری هم همچنان گنگ و شک بر انگیز باقی موندن همین تئوری ها باعث تمایز کوجیما از بقیه افرادی میشه که تو این صنعت فقط شاهکار ساختن و وقتی اسم این افراد برده میشه اون کارنامه درخشان و سطح فکری و تز هاو ایده هایی که دارن جلوی چشم ما نمایان میشه ….واقعا وقتی به اثار کوجیما نگاه میکنی مدیون بودن صنعت گیم به کوجیما رو توش میشه حس کرد کونامی مطمئنا چوب جدایی کوجیما رو میخوره بازم سپاس یونس جان ۱۷۰ برای پاسخ، وارد شوید
خب تئوری گری فاکس نظریهی قوی هست، اما باز هم نتاقض هایی وجود داره که نظریه رو باطل میکنه. یکی از نتاقض ها اینه که رنگ چشم های گری فاکس طبق انچه که تو نسخه های قبل دیدیم خاکستری هست نه سبز و یا آبی! نکته بعدی چشمبند اسنیک هست که گفته شده میتونه دوربین باشه، در صورتی اگه بخوایم منطقی نگاه کنیم میبینم تو سال ۱۹۸۵ چنین تکنولوژی وجود نداشته که بخواد چنین دوربین کوچیکی رو طراحی کنه، چراکه تو نسخه ۴ با وجود اینکه بازی تو سال ۲۰۱۴ اتفاق میفته میبینم که سالِد اسنیک چشمبندی داره که دوربینش به راحتی قابل مشاهده هست. اگه به تریلر E3 2013 هم دقت کنید متوجه میشید که اسنیک موقعه استفاده از دوربین یه چیزی رو با دستش استفاده میکنه که احتمال زیاد همون دوربین دوچشمی هست. نکته ای دیگه ای که راجبه چشمبند گفته شده که اینبار چشم بند اسنیک ۳ تا بند داره، این نکته عجیبه خودش، ولی خیلی ها میگن که ممکنه این ۳ تا بند بخاطر طوفان شن و گرمای بیابان های افغانستان باشه تا بتونه چشمبندش رو محکم تر رو سرش نگه داره. تناقض دیگه ای که هست راجبه صداپیشهی بیگ باس، و اسماعیل هست. ما میدونیم تو گروند زیرو صداپیشه بیگ باس کیفر سادرلند هست، تو بیمارستان هم نتنها صداپیشهی بیگ باس، بلکه صدا پیشهی اسماعیل هم کیفر هست! که اصلا مشخص نیست چه جریانی پشت این قضیه هست!!! نکته بعدی مربوط به همون شلیک اسنیک به بچه های سیاهپوست هست، این قضیه هم قبلا در موردش بحث شد که به راحتی میتونه یه تدوین ساده باشه. اگر قراره بر اینه که اسماعیل همون گری فاکس باشه، تو بیمارستان ما میبینم که اسماعیل نه شاخی داره و نه دست مصنوعی. و برعکس بیگ باس که از کما بیدار شده این ویژگی ها رو داره! در کل همینطور که بالاتر هم گفتم، این نظریه خیلی قوی هست، گرچه تضاد هایی هم واسش وجود داره، و البته ما نظریه پیوند سر رو هم فراموش کردیم که اگر وجود داشته باشه خیلی از معادله ها رو بهم میزنه! گری فاکس میتونه تو این نسخه حضور داشته باشه. اما به عنوان یه بدل برای بیگ باس در عین حال که تاحدی ممکن هست، بعید بنظر میاد. در پایان چیزی که میشه گفت اینه که فانتوم پین قطعا بهترین روایت داستانی این سری رو خواهد داشت، که مملو از غافلگیری و پیچیدگی های خاص خودش هست. و مطمئنا در پایان هممون رو شگفت زده میکنه؛ این خصلت کوجیما است! پ.ن: حرف آخر اینکه فقط خود کوجیما میتونه کوجیما رو پیش بینی کنه!!! با سپاس از زحمات نویسنده _______________ V+ HAS COME TO ۱۷۰ برای پاسخ، وارد شوید
من الان یه بار دیگه رفتم عکسا رو مرور کردم و دیدم چشم بیگباس تو این نسخه همون آبی هست. احتمالاً بهخاطر نورپردازی اونطوری شده. اینم قضیهاش عین همون موهای سفید بیگباس شده که بعضیها میگفتن بیگباس رفته آینده و اینا. تناقض دوم هم تا حدودی درسته ولی خب کوجیما همیشه یه سری المانهای تخیلی یا چیزایی که تو اون زمان وجود ندارن رو میتونه اضافه کنه. نمونش iDroid هست. درباره دوربین هم میتونم بگم رجوع شود به دقیقهی ۱۱:۲۰ تا ۱۱:۳۰ گیمپلی ۳۰ دقیقهای بازی. اونجا بیگباس برا دوربین واقعاً دستش رو نمییاره بالا در صورتی که من تو گراند زیرو بارها تست کردم اینطوری نیست و بیگباس خیلی واضح برای دوربین استفاده کردن دستش رو میبره بالا. دربارهی بقیه به جزء آخری هم یه سری دلایل رو اوردم. ولی بهشخصه بزرگترین تناقض رو این میدونم چرا بیگباس توی MGSV: TPP که معتقدیم همون گریفاکسه حرکات بدنش و انیمیشنهاش چرا با بیگباس واقعی توی سطح صفر یکی هست؟! البته یه تئوریای هست که میگه یه پروسهی شبیهسازیشده با فناوری VR یا یه چیزی شبیه «کنترل ذهن» بوده. که گریفاکس مثل اینکه یه اشاراتی میکنه به همچین چیزی که توش هم میگه ما میتونستیم بینهایت بدویم که همونطور که هم دیدیم تو سطح صفر میشد بینهایت بدویم! (اولینبار هم هست همچین چیزی رو میشه دید.) حتی تریلر E3 2015 هم یه اشاراتی داره که تقریباً میگه سطح صفر یه دروغ بوده… (حالا قرار هست یه تحلیلی از نمایش امسال برم که بیشتر این مورد رو توش توضیح میدم.) دیگه بقیهی تناقضها اگه باقیان که خب طبیعی هستن. کوجیما مطمئناً نمیتونست همهی سرنخها رو بدون یه بنبست (!) قرار بده. تشکر بابت توجه… ۷۰
والا دیگه از تئوری مئوری خسته شدم بزار بازی خودش بیاد ما هم زیاد اسپویل نشیم نمیخونیم با تشکر ۵۰ برای پاسخ، وارد شوید