خانه » مقالات بازی کهکشانیها | سیاره دوم × توسط فرشید عبدالله پور در ۱۳۹۴/۰۴/۱۵ , 20:00:31 31 یک چرخی در نمایشگاه زدم, پوسترهای تبلیغاتی دور سرم میچرخیدند,مرا اینهمه خوشبختی محال است,چشمانم دو دو میزدند,واقعا اینگار در کهکشانی قدم گذاشته ام که تازه کشف شده است و بشر توانسته بود در آن قدم بگذارد! دلم میخواست پای تماشای یکی دیگر از این کهکشانها بنشینم. نمایشش داشت شروع میشد,کمی تخمه و آجیل تهیه کردم(به سبک ایرانیها) و به سمت محل نمایش عنوانی جدید رفتم. قبلا اطلاعات زیادی از بازی منتشر شده بود و حتی نمایش هایی از آن را نیز داشتیم ولی دوست داشتم تا قبل از انتشار رسمی بازی تریلر جذابی از گیم پلیش را ببینم و حسابی سیراب شوم, پس خودم را به محل نمایش رساندم و چشمانم را به روی سن دوختم, این هم آخرالزمان نیویورکی,پیش بسوی یک دسیسه بزرگ در سرمای بی رحم نیویورک . . . کهکشانی دوم, دسیسه را خنثی کن . . . اووو… سرده, سرد. دستانم از فرط سرما ترک خورده اند و خوناب بسته اند. لایه یخی روی اسلحه مثال آینه ای شده است که هر چند وقت یکبار میتوانم ظاهر خود را در آن آراسته کنم! بیخودی وارد این نبرد بی پایان شده ایم. تمام جنگ ها حاصل سو تفاهمات,بدبینیها,اختلافات کوچک,لج بازیها و خودخواهی هاییست که نتیجه اش چنان کوبنده و درگیرکننده است که بایستی سالیان سال زحمت کشید و از نو ساخت, خود تخریب میکنیم و خود وام میدهیم و میسازیم! خیلی وقت است خانواده ام را ندیده ام. آخرین بار صدای فرزندم را از پشت گوشی تلفن شنیده ام که میتوانست مرا پدر صدا بزند. نمیدانید چه قدر شنیدن نام خود از زبان کودکتان برای بار اول شیرین است. اینجا چه میکنم در میان این همه نفرت؟! هنوز هم زبانم طعم قهوه تلخ فرانسوی همسرم را میدهد. بعضی تلخیها شیرینیش برای همیشه در ذهن ها خواهد ماند! این هوای سرد مرا به سیگارهای دم غروب معتاد کرده, همین تازه گیها بود بعد از تولد فرزندمان ترک کرده بودم,لعنت به این جنگ بی دلیل! انگشتان پاهایم درون کفش خشک شده اند باید تلاش کنم تکانشان بدهم وگرنه بی حس شده و دیگر مرا همراهی نخواهند کرد. امروز چیز زیادی بدست نیاوردیم] تنها چند تکه کاغذ! همیشه همینطور است عده ای کنار شومینه و لیوان چای در دست برای ما روی کاغذ طرح جنگی نقاشی میکشند و این ما هستیم که بدون سوال و بی چون و چرا باید آن را پیاده کنیم. به آنها میگویند افسر ارشد و ما سرباز! مگر نه این است همه ما سرباز وطنیم پس چه شده که ما جانمان را فدا میکنیم و آنها جوهرشان را؟! به نظرم فکرم هم یخ زده است, زنده ماندن شده وابسته به خاطرات خوب قدیم, اگر این خاطرات و امید دیدن کودکم نبود هیچوقت توان زنده ماندن از این همه ترکش را نداشتم. بدنم تکه تکه شده, هر وقت داد از ترکش به میان میاورم پزشکمان میگوید چیزی نیست یک زخمی سطحیست, من نمیدانم مگر سطح بدن من چقدر است که اینهمه زخم برمیدارد و باز میشود کوچک و سطحی؟! کاش این جنگ, آخری هم داشت. کاش میشد در پایانش پیش خود بگویم خوب شد شیطانی از میان رفت, مردمی از چنگال ظلم رها شدند اما نه, همه اینها دسیسه است, دسیسه ای که هر چند وقت یکبار عده ای ثروتمند شکم سیر پیاده میکنند تا تفریح کرده باشند و سرپوشی بر اشتباهات خود بگذارند. میروم, میروم تا بلکه روزی این جنگ مسخره تمام شود و بار دیگر کنار همسر زیبای خویش قهوه فرانسوی بخورم! میروم تا این دسیسه را کنار برادرانم خنثی کنم . . . جزئیاتی در حد کازینوهای لاس وگاس! ماجرای نمایش امسال این عنوان پر سر و صدا و البته با جزئیات بی بدیل, چندان تفاوت قابل ملاحظه ای با نمایش های بی مانندش در گذشته نداشت, مثل همیشه یکی دو نمایش باز هم در مناطق برفی و البته همان کیفیت خوب و گیم پلی روان و دیدنی. عنصر اصلی بازی که به شدت خودنمایی میکند گرافیک جانانه این بازی محشر است. کیفیت تکسچرها, جزئیات محیطی واقعا مثال زدنی,نورپردازی غنی, طراحی انیمیشنهای فوق العاده, افکت برف عالی,افکت انفجار زیبا, همه و همه باعث شده تا این بازی به یکی از با کیفیت ترین عنوان های در حال انتظار گیمرها تبدیل شود. مدیر اجرایی بازی فرموده است :” همه چیز بسیار در هم آمیخته است.ما تمام سعی خود را کرده ایم که از نظر بصری همه چیز در بهترین حد باشد و ما می خواهیم که این میزان جزئیات و کار در تمامی قسمت های بازی یکسان باشد. برای ما فرقی ندارد که بازیکن در محیط بیرونی شهر است یا در یکی از ساختمان های آن. قسمت زیرزمینی شهر نیویورک مانند یک پنیر سوئیسی است. این مساله به تونل های ابزار، تونل های مربوط به جنگ جهانی دوم و تونل های مترو این شهر برمیگردد. می توان گفت که این تونل ها در تمامی نقشه پخش شده اند. خیلی ها حتی از دانستن تمامی چیزهایی که در زیرزمین این شهر است عاجز هستند. در بازی به کسانی بر می خورید که شب ها برای گشت و گذار یا اکتشاف به این غارهای زیر زمینی می آیند. ما خودمان به یکی از این تونل های زیر زمینی رفتیم و تصمیم گرفتیم که این دنیای زیرزمینی را به بازیمان اضافه کنیم. پس می توان گفت که بازی ما ترکیبی از مکان های توریستی بسیار معروفی است که همه می شناسند و قسمت های زیرزمینی نیویورکی که هیچکس ندیده است. و باید بگوییم که گشت و گذار میان آنها بسیار لذت بخش است.” من معمولا یادم میرود تاریخ دقیق انتشار بازی ها را متذکر شوم برای همین سریعتر اعلام کنم که در نمایشگاه تاریخ دقیق انتشار بازی ۱۸ اسفند ۹۴ اعلام شد. ویروس خوشکله! ماجرای بازی به پخش شدن ویروسی در شهر که جهت آزمایشی در دسترس بود برمیگردد که به دلیل نامشخصی این ویروس در منطقه ای پخش میگردد. مدیر اجرایی بازی میگوید:” در داستان ما، منطقه ای وجود دارد که ویروس از آنجا پخش شده است، بهمین دلیل ویران تر. تاریک تر است، و از دیگر بخش های شهر خطرناک تر است.اینجا می توانید به بازی با دیگران بپردازید. در اینجا The Division نقش خود را اجرا خواهد کرد. اولین کاری که در بازی می کنید، ساخت شخصیت است. هیچگونه شخصیت از پیش تعیین شده ای در بازی وجود ندارد. همه چیز به شما بستگی دارد. تجربه بازی برای هر شخص متفاوت است. در مورد شخصیت ها نیز بهمین صورت است، ظاهر او را شما تعیین می کنید. من فکر می کنم، موضوع فضای فیزیکی است. اگر در فضای آزاد هستید، مبارزات از راه دور خواهد بود. گزینه های زیادی پیش رو شماست، و اتفاقات غیرقابل پیش بینی اتفاق می افتد. اگر در فضای بسته هستید، مبارزات محدود و قابل پیش بینی است. مبارزات ترکیبی از هر دو خواهد بود. اما می توانم بگویم، که بخش بزرگی از بازی در خیایان جریان دارد، اما بله مبارزات در فضای بسته نیز وجود دارد. گیمپلی پشت بام ترکیبی از تمامی موارد است، و ما نمی خواستیم که بازی روند خطی داشته باشد. ما می خواستیم از ابتدا تمام نقشه باز باشد، و به تمامی مکان ها دسترسی داشته باشید. The Division، از گشت و گذار، بررسی، و انجام کارهای دلخواه، تشکیل شده است. پس اگر بخواهید بر روی پشت بام بروید، ما جلوی شما را نمی گیریم.” این مدیر اجرایی مثالی برای بخش فیزیک بازی زد که من را به فکر واداشت, مثال سطل رنگ! ببینیم چه گفته است:” ما مدیری برای توجه به جزدیات کوچک، که بازیکنان عادی به آن توجه نمی کنند، در اختیار داریم. این موضوع به بازی رنگ و بوی واقعی بودن، می دهد. در دمو امسال، می توانید سطل رنگی را ببینید، که با شلیک به آن، رنگ به همه جا پخش می شود. این عکس العمل سیستماتیک است. اگر به بازی نگاه کنید، متوجه خواهید شد، که پخش شدن رنگ هربار متفاوت خواهد بود. این ویژگی جزئی از فیزیک بازی است. مطمئن نیستم این امکان در بازی وجود دارد یا خیر، اما می خواهم وقتی وارد فروشگاه می شوم، و به همه جا تیراندازی می کنم، پخش شدن رنگ را ببینم.” مدیر مدیره,خود مدیره! داشتن مدیری برای توجه به جزئیات! عجیب است ولی امکان پذیر ببینید تفاوت کارکردها را در داخل و در خارج! در مورد نقشه میخواهید اطلاعات داشته باشید پس به این نکته توجه کنید:” همانطوری که در هر دو دمو مشاهده کردید، نقشه یکی از ابزارهای ضروری بازی است. این روزها، زندگی بدون گوشی هوشمند سخت است، اما من فکر می کنم نداشتن نقشه در بازی سخت تر است. می توانید به نقاط مختلف دسترسی داشته باشید، برای خود و دیگران بر روی نقشه علامت بگذارید. دیدن کارهای قابل انجام، ابزار کارآمدی است.” آقا بخش تکنفره هم در بازی وجود دارد ولی دلتان را صابون نزنید چون اینترنت کانکشن و اتصال دائمی میخواهد! حتما باید سری به مخابرات بزنم و یک درگیری کوچک داشته باشم. اینبار مردم عادی وارد ماجرا میشوند و نقش هویج را نخواهند داشت. غیر نظامیان بخشی از بازی هستند، نه تنها برای واقعی و همه جانبه بودن بازی، بلکه به شما یادآوری می کنند که برای چه کسی و چه چیزی می جنگید. غیر نظامیان سعی می کنند در این بحران، زنده بمانند. نگران آینده خود، و به دنبال عزیزانی می گردند که در هرج و مرج آن ها را گم کرده اند. آقای مدیر گفت:” گروه های زیادی در نسخه The Division از نیویورک وجود دارد، که بازیکنان با آن ها رو به رو می شوند، و ما می خواهیم، در این سناریو بحران، تا حد امکان این موضوع را واقعی و قابل باور طراحی کنیم. همانطوری در دمو Microsoft دیده شد، مناطقی وجود دارد که توسط گروه های محلی یا اوباش اداره می شود، و ماموران ما برای پس گرفتن شهر نیویورک باید با آن ها مقابله کنند.” جزئیات,گیم پلی مدرن , موتور ۱۰۰۰! نام موتور بازی SnowDrop است و بازی بر روی دو کنسول نسل بعدی و PC منتشر خواهد شد. مدیر اجرایی میگوید:” ما برای این نسل کنسول ها موتور گرافیکی خاصی را به کار گرفتیم. بنابراین ما هیچ مشکلی نداشته و این موتور سازگاری کاملی با کنسول های نسل بعدی دارد. من می دانم بسیاری از بازیهای دیگر با توجه به موتورگرافیکی قدیمیشان نیاز به پورت دارند. موتورما از ابتدا برای کنسول های نسل بعدی بوده است. مدت زمانی طول خواهد کشید تا از تمام توان PS4 استفاده کنیم و این کنسول ماشین شگفت انگیزی است.” آقا احتمال دارد فریم ریت بازی و همچنین رزولوشن آن در هر نسخه متفاوت باشد چرا که:” رزولوشن و فریم ریت بازی برروی هر پلتفرمی بسته به سخت افزارآن تصمیم گیری می شود و تلاش نمی گردد که برابر باشند. هر کنسول و هر پلتفرمی نسخه مخصوص خود را دارد و ما سعی می کنیم در آن شما برای حداقل کیفیت اجرایی از اینکه به هدفتان نرسیدید رنج نکشید.” خوب تقریبا زمان زیادی تا انتشار بازی داریم پس زود قضاوت نکنید, این عنوان بدون شک برگ برنده یوبی سافت است و به همین سادگیها دست از گریبانش بر نخواهد داشت! ممکن است در برخی نمایش ها کیفیت بالا پایین شود ولی یادمان نرود زمان پولیش کاری هنوز باقی مانده است. طبق آخرین گفته کارگردان هنری بازی آقای کورتز, مطمئن باشید کیفیت نهایی بازی شما را مجذوب خود خواهد کرد و البته تفاوت در سه پلتفرم بسته به قدرت سخت افزاریشان متفاوت خواهد بود! نگران نباشید,حساس نشوید و برای این عنوان کهکشانی بزرگ خودتان و پلتفرمتان را آماده کنید! کهکشانی سوم بزودی . . . فرشید عبداله پور نویسنده فرشید عبدالله پور موفقیت یا شکست = انتخاب!!!!! مقالات بازی 31 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. با اینکه نمایش امسالش برام از نمایش های قبلیش جذاب تر بود ولی مطمئنم که با چه چیزی مواجه خواهیم شد و اون اثر نهایی آنچنان حیرت انگیز نیست و یا حداقل با انتظاراتی که نمی دونم هنوز وجود داره یا نه فاصله خواهد داشت ولی به نظرتون احترام میذارم. منتظر ۸ عنوان دیگه هستیم. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید DENIRO is Back … مثل همیشه تکرار زیباییهای کلامی و احساسی در “کهکشانیها” هم موج میزنه. حتی اگر علاقهای هم به عناوین مورد بحث سریِ “کهکشانیها” نداشته باشیم باز هم مطالعهی نوشتههای فرشید عزیز و جادوی دست نوشتههاش برامون ارزش بالایی داره. رفیق واقعا خسته نباشید که با استارت این سری مقالات یکی از موتورهایِ اصلیِ کشتیِ تابستونیِ دیبازی رو فعال کردید… در مورد سیارهی The Division نمیتونم نظر زیادی بدم چون کلا با سبک بازی ارتباط نمیگیرم و فقط میتونم یک نکتهی نچندان دلچسب در موردش بگم که اون هم افت شدید کیفیت و گرافیک و جزئیاتی بود که در نمایشهای این بازی در E3 امسال نسبت به نمایشهای سال قبل دیده بودیم. در کل به شخصه امید زیادی به موفقیت عنوان ندارم… در آخر باز هم تشکر جانانهای دارم از رفیق نازنینم فرشید عزیز که زحمت زیادی برای “کهکشانیها” کشید. با وجود اینکه مدتی هست که کمتر وقت مطالعه و دیدگاه گذاری و … دارم ولی امیدوارم که هشت سیارهی دیگر هم از دست ندم و به موقع بتونم ضبطشون کنم… با سپاس فراوان از دنیروی سایت … _______________________ ( Batman: Arkham Knight ) ۳۰ برای پاسخ، وارد شوید فقط میتونم بگم ممنونم ازت دوست خوب و سینمایی من ۰۰ خیلی ممنون بسیار زیبا بود دوست عزیز. منتظر مقاله تون در مورد خورشید هستم ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید خورشید خخخخ ۰۰ بازم مثل همیشه عالی. ممنون بابت پیش نمایش. (مقاله) ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید مقاله که معلومه… یه مقاله توپ از فرشید خان ولی به نظر من اونقدر این عنوان تو E3 به چشم نیومد.. اکثر اطلاعات و تریلرها قبل این کنفرانس نشون داده شد و چیز جذابی هم نداشت دیویژن به نظرم یه شمشیر دولبه ست.. با موفقیت دوباره اعتمادها برمیگرده نسبتا ولی اگه بازم شکست بخوره یه لکه ننگ بزرگی واسه یوبی سافته ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید بخاطر مقالت ک خیلی خوب بود ممنون ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید خیلی ممنونم از آقا عبدالهپور خیلی عالی و کامل :۱۵: بازی از لحاظ محیطی و اتمسفر خیلی خاصه و متفاوته . از لحاظ گیمپلی هم که واقعا خوب و قابل ستایشه . جزئیات گرافیکی هم که فوقالعادست . ولی چیزی که منو یکم نگران کرده کیفیت برفه که نسبت به تریلرهای قبلی افت کرده . که اونم امیدوارم درست بشه . یوبیسافت باید بهترین استفاده رو از این بازی ببره ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید اگه حتی همه اینا هایپ نباشه(که امیدوارم نباشه)این احتیاج به نتش گند زده به بازی ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید خب مقاله عالی بودش مرسی آقا فرشید عزیز ولی مهمترین نکته این نمایش رو فراموش کردید داون گرید بازی ، یعنی به شخصه می تونم بگم کلفت ترین و بزرگترین داون گرید رو تو این بازی دیدم! هنوز تریلر های ای تری های قبلی رو میبینم اشکم در میاد از زیبایی بازی از دنیای ریل هم زیبا تر شده بود لامصب ولی تریلر آخری :۲۳: بیشتر نسل هفتمی می خورد تریلر آخری تا نسل هشتمی! ۶۰ برای پاسخ، وارد شوید کلفت ترین رو خوب اومدی :lol: :lol: ۴۰ ابی کجایی؟ عشقت :lol: بشدت به این بازی بی اعتمادم هرچند که امیدوارم بازی خوبی از کار دربیاد ۲۰ برای پاسخ، وارد شوید ابوالفضل خودش گفت دیگه امیدی بهش نداره ۱۰ تا اطلاع ثانوی رابطمون بهم خورده :۲۵: تشکر بابت مقاله :۱۵: :۱۵: ۲۰ بعد انتشار بازی In rel with division :15: :lol: ۱۰ ولی به نظرم بازی ارزش بازی کردن داره هر چقدر هم داون گرید بشه خیلی خوب پرداخت شده گان پلی مشکل داره ولی میشه باهاش کنار اومد در کل ارزش خریدن داره باور کنید ۱۰ همایون گان پلی مشکل داشته باشه ینی تموم دیگ :۲۳: تو تریلرش میتونم ۱۰ تا انیمیشن داغون نشون بدم واست ۰۰ نمایش بیشتر
با اینکه نمایش امسالش برام از نمایش های قبلیش جذاب تر بود ولی مطمئنم که با چه چیزی مواجه خواهیم شد و اون اثر نهایی آنچنان حیرت انگیز نیست و یا حداقل با انتظاراتی که نمی دونم هنوز وجود داره یا نه فاصله خواهد داشت ولی به نظرتون احترام میذارم. منتظر ۸ عنوان دیگه هستیم. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
DENIRO is Back … مثل همیشه تکرار زیباییهای کلامی و احساسی در “کهکشانیها” هم موج میزنه. حتی اگر علاقهای هم به عناوین مورد بحث سریِ “کهکشانیها” نداشته باشیم باز هم مطالعهی نوشتههای فرشید عزیز و جادوی دست نوشتههاش برامون ارزش بالایی داره. رفیق واقعا خسته نباشید که با استارت این سری مقالات یکی از موتورهایِ اصلیِ کشتیِ تابستونیِ دیبازی رو فعال کردید… در مورد سیارهی The Division نمیتونم نظر زیادی بدم چون کلا با سبک بازی ارتباط نمیگیرم و فقط میتونم یک نکتهی نچندان دلچسب در موردش بگم که اون هم افت شدید کیفیت و گرافیک و جزئیاتی بود که در نمایشهای این بازی در E3 امسال نسبت به نمایشهای سال قبل دیده بودیم. در کل به شخصه امید زیادی به موفقیت عنوان ندارم… در آخر باز هم تشکر جانانهای دارم از رفیق نازنینم فرشید عزیز که زحمت زیادی برای “کهکشانیها” کشید. با وجود اینکه مدتی هست که کمتر وقت مطالعه و دیدگاه گذاری و … دارم ولی امیدوارم که هشت سیارهی دیگر هم از دست ندم و به موقع بتونم ضبطشون کنم… با سپاس فراوان از دنیروی سایت … _______________________ ( Batman: Arkham Knight ) ۳۰ برای پاسخ، وارد شوید
مقاله که معلومه… یه مقاله توپ از فرشید خان ولی به نظر من اونقدر این عنوان تو E3 به چشم نیومد.. اکثر اطلاعات و تریلرها قبل این کنفرانس نشون داده شد و چیز جذابی هم نداشت دیویژن به نظرم یه شمشیر دولبه ست.. با موفقیت دوباره اعتمادها برمیگرده نسبتا ولی اگه بازم شکست بخوره یه لکه ننگ بزرگی واسه یوبی سافته ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید
خیلی ممنونم از آقا عبدالهپور خیلی عالی و کامل :۱۵: بازی از لحاظ محیطی و اتمسفر خیلی خاصه و متفاوته . از لحاظ گیمپلی هم که واقعا خوب و قابل ستایشه . جزئیات گرافیکی هم که فوقالعادست . ولی چیزی که منو یکم نگران کرده کیفیت برفه که نسبت به تریلرهای قبلی افت کرده . که اونم امیدوارم درست بشه . یوبیسافت باید بهترین استفاده رو از این بازی ببره ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید
اگه حتی همه اینا هایپ نباشه(که امیدوارم نباشه)این احتیاج به نتش گند زده به بازی ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید
خب مقاله عالی بودش مرسی آقا فرشید عزیز ولی مهمترین نکته این نمایش رو فراموش کردید داون گرید بازی ، یعنی به شخصه می تونم بگم کلفت ترین و بزرگترین داون گرید رو تو این بازی دیدم! هنوز تریلر های ای تری های قبلی رو میبینم اشکم در میاد از زیبایی بازی از دنیای ریل هم زیبا تر شده بود لامصب ولی تریلر آخری :۲۳: بیشتر نسل هفتمی می خورد تریلر آخری تا نسل هشتمی! ۶۰ برای پاسخ، وارد شوید
ابی کجایی؟ عشقت :lol: بشدت به این بازی بی اعتمادم هرچند که امیدوارم بازی خوبی از کار دربیاد ۲۰ برای پاسخ، وارد شوید
ولی به نظرم بازی ارزش بازی کردن داره هر چقدر هم داون گرید بشه خیلی خوب پرداخت شده گان پلی مشکل داره ولی میشه باهاش کنار اومد در کل ارزش خریدن داره باور کنید ۱۰
همایون گان پلی مشکل داشته باشه ینی تموم دیگ :۲۳: تو تریلرش میتونم ۱۰ تا انیمیشن داغون نشون بدم واست ۰۰