امتیاز آخرین بازی انجام شده توسط شما
از شما می خواهیم آخرین بازی یا بازی هایی که انجام دادهاید را معرفی کنید. نام کامل بازی به همراه نام سازنده و ناشر آن و پلتفرمی که شما بازی کردهاید را حتما ذکر کنید. بعد از این میتوانید اطلاعاتی در مورد روند داستانی بازی بنویسید و بازی را به صورت خلاصه نقد کنید و سپس به بازی امتیاز دهید و در نهایت درباره نقد های یکدیگر، نظر بدهید و بحث کنید.
تنها از هرگونه توهین کردن و اسپم دادن خودداری کنید
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
The Evil Within
تعجب نکنین به خاطر کنکور نتونستم به موقع بازیش کنم.
بازی در کل خوب بود ولی اون چیزی نبود که من میخواستم . من یه دنباله واسه Resident evil 4 میخواستم ولی این بازی هیچ شباهتی به اون نداره نبایدم داشته باشه چون رزیدنت دیگه مرده.
خوب از گیم پلی شروع میکنیم . بازی یه srvival horror واقعیه چون ویزگی اصلی این سبک که کمبود مهمات و تنوع اسلحهست توش کاملا رعایت شده . تنوع دشمناهم که عالیه ولی یه چیزی تو گیم پلی منو عذاب میداد اونم این بود جاهایی که میتونستیم راحت از ترس سکته کنیم توسط کارگردان چشم پوشی شده بود یعنی اگه یه کم باهوش باشیم از اوایل بازی میتونیم بفهمیم که کجا قراره بترسیم و کجا نه.
در مورد داستان هم که باید گفت عالی بود . بعد از Alan Wake بالاخره یه ماجرای مریض و مرموز و تجربه کردم.
گرافیک روی XBOX 360 خوب بود . عالی نبود ولی با نورپردازی خوبش ضعف های گرافیکی رو پوشونده بودن.
به نظرم بهترین بازی ۲۰۱۴ بود.
حسین عزیز.
در صورتی میتونی ادعا کنی فلان بازی بهترین ۲۰۱۴ بود که تمام آثار فاخر ۲۰۱۴ رو بازی کرده باشی. مثل دارک سولز و دراگون ایج.
ایول ویثین هم
از نظر طراحی مراحل عالی بود ولی نکته اینجاست که ((ترسناک نبود.))
“”به نظرم” بهترین بازی ۲۰۱۴ بوده.”
نظر شخصی ایشون هست!
هیچ اشکالی هم بهش وارد نیست.
نه فکتی صورت گرفته و نه ادعایی!
منم موافقم
بهترین بازی سال ۲۰۱۴ بود
یجورایی داستانش مثل فیلم اینسپشن میمونه :۱۲: ……این که همه وارد زهن و رویای یکی دیگه میشن…..اتفاقا از نظر من هم این و دراگون ایج بهترین های ۲۰۱۴ بودند :۱۵:
HALO TMCC:
HALO 1: 10/10
تو نسل ۶ گولاخی بوده باسه خودش
HALO 2: 9/10
تنوع مراحلش بهتر شده ولی گیم پلی خیلی پیش رفت نکرده
HALO 4: 9/10
محیط ها کوچیک شده ولی گرافیکش نسل هشتمیه لامصب
Teslagrad
Rain Games
PC
Puzzle/Platformer
یه عنوان مستقل بسیار زیبا با گرافیک تمیز. داستان بازی بسیار جالبه. شما نقش یه پسربچه رو دارید که ابتدای کار میبینید که عدهای سرباز به خونهی شما هجوم میارن و شما از دستشون فرار میکنید و در نهایت به دروازهی ورود به یک برج بسیار بزرگ به نام Teslagrad میرسید که رازهای بسیاری در خودش نهفته داره. با حل کردن معماها و رد شدن از موانع پلتفرمر که به شکلی فوقالعاده طراحی شدهن و یواشیواش تا پایان بازی سخت و سختتر میشن میتونید کتیبههایی رو پیدا کنید که نقش تکههای پازل رو دارن و برای رسیدن به پایان بازی بهشون نیازه؛ روایت داستان واقعاً استثنائیه. با وجود اینکه توی بازی یک کلمه هم دیالوگ وجود نداره اما با یه روایت تصویری حیرتانگیز روبهرو هستیم. با حل کردن هر کدوم از معماهای کلیدی بازی به بخشی از برج که شبیه به سالن تئاتره میرسید که بخشی از داستان گذشتهی دنیای بازی رو به صورت نمایش خیمهشببازی به نمایش در میاره و بعد از اون میتونید به بخش بالاتری از برج دسترسی پیدا کنید. بعد از دیدن تمام نمایشهای خیمهشببازی به یک درک کلی از حوادثی که اتفاق افتاده میرسید و حقایق ماجرا براتون مشخص میشه. این وسط چیزی که مخاطب از داستان برداشت میکنه تا حدودی شخصیه و بستگی به دقت و توجه اون شخص داره اما در اصل یک داستان Canon وجود داره که اگه دقت کنید متوجهش میشید.
طراحی مراحل و طراحی لوکیشنها عالیه. طراحی باسها هم خیلیخیلی جالبه. به جز یه باگ کوچیک هیچ مشکلی نه توی گرافیک، نه توی داستان، نه توی طراحی مراحل، نه توی طراحی معماها و موانع پلتفرمر ندیدم. از نظر من بازی تقریباً بینقصه و توی نقدها هم با یه مشت ایراد چرند ازش نمره کم کردن…
نمره: Great
Ryse Son of Rome
Crytek
MS
Xbox one
اول از از داستان شروع کنم درباره یک ژانرال رومی هست خلاصه درگیر جنگ میشه برای نجات روم باید مبارزه کنه داستان زاید پیچیده نیست البته ساده هم نیست برای منی که عاشق دوران روم هستم (از بن هور و اسپاتاکوس بگیرید تا گلادیاتور و سریال اسپاتاکوس) جذاب هست ولی در کل معمولیه گرافیک بازی هم میگم واقعا فوق العاده مخصوصا برای منی که عاشق اون دوران بودم ولی مشکل گیمپلی خیلی شدید هست بازی خوب شروع میشه ولی از اول بازی تا اخره بازی شما با یک شمشیر و سپر هستید چنتا جا هم میتونید نیزه پرتاب کنید خیلی سریع گیمپلی بازی تکراری میشه به شخصه دوست داشتم مثلا با دوشمشیر یا تک شمشیر بدون سپر دست چاقو خلاصه سلاح های مختلف کمبو های مختلف بزنم بیشتر گیمپلی بازی مثل نسخه بتا از نسخه اصلی میمونه !
نمره ۵/۱۰
Battlefield Hardline
Visceral Games
Electronic Arts
Xbox one
بازی دو بخش تک نفره و مولتی پلیر داره اول از بخش تک نفره شروع کنم بخش تک نفره شروع میکنم مرحله اول خیلی فوق العاده هست ادامه بازی به شدت معمولی بهتر بگم یک کلون بی کیفیت از فارکرای هستش در کل برای کسایی که میخوان مغزشون رو بذارن تو حالت استند بای فقط شلیک کنن خوبه داستانش هم همین داستان کلیشه یک نیروی ویژه پلیس درستکار تو یک سیستم فاسد هستش و …. درباره مولتی پلیر من خودم مولتی بازه حرفه ای نیستم که بوام چند ماه صرف مولتی یک بازی کنم ولی اولین چیزی که متوجه میشید ضعیف تر شدن مولتی نسبت به بتفیلد ۴ هستش سلاح ها کمتر هست و مپ ها کوچیک تره ولی بازم حس و حال خودش رو داره خوبه
۶.۱۰
Halo The Master Chief Collection
۳۴۳ Industries (البته چنتا استدیو هم در ساخت این کالکشن همکاری کردن میتونید گوگل سرچ کنید)
MS
کلا درباره بازی های خوب صحبت کردن واقعا سخته چون چیزی نمیمونه برای انتقاد ولی راحت میتونم بگم اصلی ترین دلیل که تو ایران مخصوصا با x360 خیلی زیاد نتونستن با هیلو ارتباط بر قرار کنن راه حلشون اینجاس هیلو یک بازی هست باید از اول بازی کنه ادم قشنگ با تک تک یونیورس اعظیم بازی اشنا بشه.اصلا به اون شکل فایده نداره ادم بره داستان های نسخه های قدیمی رو بخونه و بخواد از نسخه های سوم و چهارم شروع کنه نسه اول و دوم واقعا نقش کلیدی توی داستان و مستر چیف دارن . داستان بازی از نسخه اول ساده شروع میشه چند دقیقه اول اصلا نمیتونستم دوربین بازی رو کنترل کنم ولی بعد از نیم ساعت چنان غرق دنیای بازی شدم که نمیتونستم ازش دل بکنم داستان های مستر چیف توی نسخه دوم واقعا پیچیده تر میشه یکی از جذاب ترین بخش هاش شخصیت اربیتر هست که به جاش هم بازی میکنیم اول جا میخوریم باید به جای یک الیت بازی کنیم ولی اخره بازی یک جورایی با اینکه خیلی کارکتر سرد و درون گرایی هست مجذوب سرنوشتش میشید نسخه سوم یکی تاثیر ترین قسمت ها بود برای من حمله کاونت ها و فلود ها به زمین خیلی درگیر کننده بودش.نسخه چهارم روایت داستان قشنگ یک سطح بالاتر رفته بودش ولی شخصا با سکانسی که مستر چیف و کورتانا مقابل هم بازی میکنن خیلی مشکل دارم اون حس اپیک بودن رو نداشت ولی باز در ادامه جایی که مستر چیف میره زره اشو رو هم در میارهباز اونحس حماسه ای کار بر میگرده.امیدوارم تو نسخه پنچم دنبال حماسه کار باشن .
درباره گیمپلی که اصلا چیزی نمیشه گفت به شخصه باورم نمیشه همچین گیمپلی واقعا تو اون سال ها خلق شده فوق العاده سخت بود واقعا همین خیلی خوب یعنی گیمر هایراحت طلب اصلا نمیتونن با هیلو به خاطره همین گیمپلی سخت ارتباط برقرار بعضی جنگ ها واقعا عظیم بود به نوعی میتونم بگم تک تک مراحل بازی تو ذهنم موندگار و بخشی از خاطرات زندگیم شدن. همین نداشتن auto aim اول های بازی واقعا اذیت میکنه ولی کم کم شیفته نبود همین قابلیت میشید کشتن سه نوع از دشمن ها هم واقعا لذت وصع ناشدنی داشتن یکی هدشات کردن همین کوتوله ها که خیلی بامزه و بزدل بودن.یکیهم کشتن فلود ها با شاتگان در نهایت کشتن نایت ها تو قسمت چهارم وقتی که پودر میشدن یک مایع مذاب مانندی تو هوا پخش میشدش حس قدرت به ادم دست میداد.در نهایت صحبت از بازی زیاده همین که شصت فریم شده خیلی نرم و روون شده و گرافیک های بازسازی شده قشنگ در حده بازی های با کیفیت نسل هفتمی شدن واقعا نیاز بودش کلید سوییچ موتور بازی هم شاهکار بودش تو قسمت اول هر جا میرفتم میزدم با خودم میگفتم wow ببین چی بوده چی شده چیزی که اصلا از روی عکساین چیزا نمیشه تشخیص داد .
در کل بخوام به این بازی نمره بدم فقط نیم نمره کم میکنم به خاطره قسمت چهارم چون محیط ها رو محدود کرده بودن
۹.۵
البته جا داره بگم من تمام این شیش تا بازی رو توی ده روز تموم کردم
Witcher 3
۱۰??? به نظرم هرکی و هر سایتی به این بازی نمره کامل بده واقعا میتونم بگم تجربه گیمی خیلی کمی داره!!
اول از همه باید عرض کنم که بازی از سر تا پاش دروغ سازنده های بازی میباره. واضح ترینش که گرافیک بازیه و فقط میتونم بگم واسه سی دی قرمز متاسفم بابت هایپ های الکیش. و نکته بعدی هم این بود که سازنده ها میگفتن بازی تو کل مپش یه دونه لود هم نداره!! واقعا نمیدونم منظورشون از این حرف چی بوده!! چون بازی سرتاسرش لودینگه!! حتی اگز شما به عنوان مثال از یه منطقه تو VELEN بخواین به یه منطقه ی دیگش تو همون ولن فست تراول کنید نزدیک ۳ دقیقه باید در و دیوارو نگاه کنید!! دیگه سفر به شهر های مختلف بازی به کنار!! دروغ بعدی هم این بود که میگفتن ۲ ساعت طول میکشه تا کل مپ بازی رو طی کنید :۲۶: :۲۶: اولا که اصلا چنین چیزی شدنی نیست چون اصلا غیر از فست تراول راه دیگه ای وجود نداره که بخواین از یک شهر به شهر دیگه سفر کنید! دوما اگر منظورش هر شهره که محاله بیش از ۲۰ دقیقه طول بکشه تو بزرگترین شهر!! شاید تو اسکلیگه به خاطر دریا های بیش از حدش با قایق بشه یه کم لفت داد اما توجه داشته باشیم که سازنده های گفتن با “اسب”!
نکته بعدی هم آسون بودن بیش از حد گیم پلی است!! اصلا این archemy به چه درد میخوره تو بازی؟؟ شما من قولتون میدم که اگه یه گیمر حواس جمع باشید محاله رو درجه سختی آخر بازی Death Match واسه تموم کردن بازی بازی حتی به یه دونه پوشن نیاز پیدا کنید!! چیزی که اصلا شایسته و برازنده یه نقش آفرینی نیست
اما از نکات منفی بازی که بگذریم میتونیم به محیط بی نهایت زیبا و همچنین داستان عالی بازی اشاره کنیم
نمره هم فکر میکنم ۷.۵ خوب باشه
چه عجب پیدات شد رضای بی معرفت :
نمره رو هم عالی دادی :*:
دقیقا حرفه دل منو زدی
alchemy رو واقعا نمیدونم برا چی تو بازی گذاشتن
بلک اسمیت هم تا حدودی
همین وضع رو داره. . . .
با اینکه نقشه بزرگه ولی سفر کردن توش خیلی زود انجام میشه
فست تراول ها هم اینقد تو بازی زیادن که گاهی مزه گشتن تو نقشه رو میگیرن
همون دوتایی که گفتی نقطه عطف های بازین
مزخرفترین بخش بازی همین کیمیاگری بازی هست کلا بی استفاده هست
“سازندهها میگفتن بازی تو کل مپش یه دونه لود هم نداره!” اگه همچین تصوری داشتی که باید بگم یا اصلاً اخبار بازی رو دنبال نکردی و حواست نبوده CDP واقعاً چیگفته یا خیلی خیالپرداز بودی…
سازندهها هیچ موقع نگفتن توی مپ بازی هیچ لودی وجود نداره. مثلاً چه انتظاری داشتی؟ اینکه با یه سیستم داغون بازی رو اجرا کنی و به محض اینکه اراده کردی توی یه چشم به هم زدن کل دنیای بزرگ بازی بیاد جلوت؟!
سازندهها با توجه به بزرگی بیسابقهی نقشهی بازی گفته بودن موقع گذر از یه منطقه به منطقهی دیگه هیچ صفحهی لودینگی نداره، یعنی مثل چیزی که در ویچر ۲ دیدیم نیست که فرضاً وقتی داری توی محیط حرکت میکنی و مناطق پیشِروت لود نشده، بازی چند لحظه متوقف بشه و بره توی لودینگ و بعدش ادامه…
این یه چیز خیلی طبیعی بود که از CDP انتظار میرفت و انجامش داد، حتی راکاستدی هم قبل از انتشار بتمن جدید گفته بود هیچ صفحهی لودینگی وسط بازی وجود نداره…
فکر کنم شما انتظار یه معجزه داشتید. :۱۲:
خب مگه تو بتمن بود؟؟
والا ما که ندیدیم . . .
نه بروس عزیز!
وحید جان به عنوان مثال از بتمن استفاده کردن.
من خودم تعجب کردم از عزیزانی که انتظار داشتن بازی نهایی هیچ لودینگی نداشته باشه.
خیلی واضح بود که منظور از نبود بارگذاری رفت و آمد بدون لودینگ هنگام پرسه زدن در محیطه.
با اینحال اگر کسانی اشتباهی فکر کردن نبود لودینگ در تمام بخش های بازی بوده تقصیر خودشون نیست بلکه بیشتر به فردی بر میگرده که خبر رو اشتباه اطلاع رسانی کرده.
در رایطه با الکمی: شما چطور بازی رو بدون سالو پوشن تموم کردید نه چطوری؟ در ضمن الکمی یک ابزار هستش و این بر عهده گیمر هست که ازش استفاده کنه. شما برای شکست دادن مثلا یک نوه روح باید حتما از یک نوه پوشن استفاده کنید. معلومهه اصلا در گیر بازی نشدید.
Mithrandir اصلا یادم رفته بود همچین بخشی وجود داره
شما برای کشتن انواع روح ها فقط کافیه از مجیک ترپ استفاده کنی! گولاخ ترین روح ها هم تو اون تله دایره شکل سبز رنگ از پا به راحتی درمیاد! بدون استفاده از حتی یه دونه پوشن
دشمن بگو من بهت بگم چه جوری با جادو هات به ساده ترین شکل ممکن بکشیشون
من بازی رو درجه سختی دث مچ بدون استفاده از الکمی تموم کردم
.همه مراحل بازی رو گفتی که
حداقل بنویس که می خوای اسپویل کنی.همه مراحل بازی رو گفتی که
Dark Souls II
Namco Bandai Games
Developer: From Software
PC
خیلی از این بازی شاکیم، به هیچوجه نتونست منو راضی کنه. نسخهی اول رو با وجود اعصابخوردیهای زیاد تحمل کردم و فکر کردم این نسخه دیگه واقعاً طبق گفتههای خود سازنده Accessible میشه اما…
ویژگیهای مثبت این نسخه تقریباً همون چیزهاییه که توی بازی قبلی بود (مثل طراحی بسیار خوب دشمنها، لوکیشنها، Lore و …) فقط حس Original بودن و یونیک بودن تا حدی از بین رفته و انگار همهچیز آشنا و تا حدی تکراریه.
گلهی اصلی من اصلاً چیزایی مثل NPC Interaction بسیار ضعیف یا Choice & Consequence زیر صفر یا نداشتن هیچگونه ماموریت جانبی و Grindy بودن دیوانهوار بازی نیست (هر چند تمام اینا نقص محسوب میشه اما کسی به خاطر این موارد DS بازی نمیکنه)؛ مشکل من اینه که DSII توی چیزایی که قصد ارائه دادنش به مخاطب داره رو هم خوب عمل نکرده.
۱- مبارزات هیچ بهبودی پیدا نکرده: یعنی کل خلاقیت سازنده واسه مبارزات Ranged باید این باشه؟ نسخهی قبلی هم همینجوری بود. Auto-Targeting بازی واقعاً رو مخه؛ همینطوری یه دکمه رو فشار میدی، خودش میزنه… مبارزات با تیر و کمان توی این بازی رو مقایسه کنید با همین مورد توی سری بینظیر Gothic و Risen 1. (هر چند اینجا کسی Gothic بازی نکرده!)
الان سری DS تبدیل به یه نماد Combat شده. قبول دارم مبارزات بازی توی حالت Melee استثنائیه مثلاً آزادی کامل داری توی دست چپ و راستت هر چی میخوای بگیری مثلاً ترکیب جادو و شمشیر یا ترکیب شمشیر و سپر یا ترکیب Miracle و Pyromancy و … و سلاحها و زرهها هر کدوم وزن دارن و سنگینی هر کدوم رو کاملاً توی مبارزات احساس میکنی و خیلی ویژگیهای مثبت دیگه… همهی اینا عالیه اما مبارزات توی بخش Ranged اصلاً بینقص نیست. استفاده از انواع کمانها واقعاً مضحکه. تو این بخش کاملاً هدفگیری خودکار وجود داره و قهرمان شما با فشار دادن یه کلیک به صورت کاملاً اتوماتیک و بدون هیچ زحمتی دشمن رو میزنه!
این نکته رو هم بگم که کلاً مبارزات Ranged بازی مشکل داره. ببینید اصلاً اسمش روشه؛ Ranged یعنی مبارزات از راه دور اما شما واسه مبارزه کردن توی این حالت باید به اندازهی کافی به دشمن نزدیک بشید تا هدفگیر روی دشمن قفل کنه وگرنه اکثر موارد نمیتونید دشمن رو بزنید. :۱۲: بهتر نبود یه هدفگیر میذاشتن که گیمر خودش به صورت دستی از هر فاصلهای که میخواد تنظیمش کنه؟ شما میای هدفگیر خودکار میذاری توی بازی و جدای از اینکه لذت هدفگیری دقیق و حرفهای رو از گیمر میگیری کلاً فلسفهی مبارزات از راه دور رو هم زیر سوال میبری؟!
۲- شخصیتپردازی واقعاً ضعیفه:
دیگه نمیتونم فکرش رو هم بکنم کاراکترها ضعیفتر از اینهم میتونستن پرداخته بشن؟
الف) ۹۹% کاراکترهایی که «میبینید» هیچ تاثیری توی داستان ندارن. همهشون یه مشت آدم اضافهن که دو حالت دارن؛ یا یه جایی زندانی شدن و منتظرن تا تو بری نجاتشون بدی یا فروشندهن و بهت سلاح، جادو، انگشتر و … میفروشن.
ب) چون اکثر شخصیتها هیچ تاثیری توی پیشبرد داستان ندارن، تقریباً دیالوگهای همهشون هم کاملاً چرت و پرت و اضافه است.
ج) هیچوقت شما NPC ها رو از نزدیک نمیبینید، منظورم اینه که دوربین هیچوقت روشون زوم و کلوزآپ نداره که شما قشنگ قیافهشون رو ببینید. کاراکترها موقع حرف زدن هیچ حس و حالی ندارن، هیچ تحرکی نه توی صداشون و نه توی بدنشون نمیبینی و فقط مثل یه جسد میایستن همونجا و بهت آیتم میفروشن.
د) پرستیژ و صداگذاری و کلاً حس و حال همهی کاراکترها مثل همه، مثلاً Solaire (توی DS1) و Emerald (توی DS2) و N تا کاراکتر دیگه که با یه پرستیژ یکسان مثل احمقها به افق خیره شدهن و از ثانیهی اول بازی تا ثانیهی آخر یه بار هم از سر جاشون جُم نمیخورن.
نویسندههای داستان به جای خلق چهار تا کاراکتر درست و درمون و یونیک که توی داستان اصلی نقش داشته باشن به زور سعی کردن یه مشت کاراکتر چرند رو به خورد مخاطب بدن. مثلاً اون گربه که توی Majula هست، یا اون زنه که تبدیل به سنگ شده، یا اون موشه، یا اون پیرمرده که روی صندلی چرخداره، اون جنازه توی قبر که توی اون محیط پُر از مه هستش، اون دختره که مثل کولیها نشسته و توی Shrine of Amana با صدای بلند آواز میخونه و یه مشت دیالوگ دریوری در مورد رقص کوچولوها و … میگه و خیلی کاراکترهای مزخرف دیگه که سازنده به زور مثلاً خواسته متفاوت و یونیک نشونشون بده ولی حتی در حد NPC های درچه N ـم بازیهای دیگه هم نیستن و فقط توی بازی گنجونده شدن تا فضای خالی رو پُر کنن.
۳- طراحی مرحله تا حدی نقص داره:
در اینکه طراحی لوکیشنها عالیه شکی نیست. تمام مناطق چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ گیمپلی پُر جرئیات و قابلتوجه هستن. مثلاً میتونم Shrine of Amana رو مثال بزنم که یه منطقهی پُر از آبه. دشمنهای ویژه که با Miracle بهت حمله میکنن و سرعتت رو کم میکنن، حرکت توی آب باعث میشه سرعتت توی این مکان همیش کم باشه و توی همین وضعیت شوالیهها و جک و جونورهای زیر آب بهت حمله میکنن، به خاطر تاریک بودن محیط و عمیق بودن بخشهایی از آب امکان افتادن توی بخش عمیق آب و مرگ وجود داره پس باید Torch رو روشن کنید اما موقع مبارزه اگه Rolling انجام بدید مشعلتون خاموش میشه (اینجا Light Spell بهترین گزینه است) … تفاوت گیمپلی توی لوکیشنهای مختلف ستودنیه اما من یه مشکلی دارم باهاش…
بعضی از مناطق اصلاً با هم همخوانی ندارن. مثلاً محیطهای پُر از Poison، قلعهی Drangleic، بخشهای پُر از آتشفشان و مواد مذاب، Shrine of Amana که بسیار تاریک و غرق در آبه… یه جورایی انگار همهجور لوکیشنی توی بازی هست. این مشکل از اونجا غیرمنطقی و Immersion-Breaking میشه که شما توی بازی مجبورید صدها هزار بار مناطق مختلف رو بگردید و جابهجایی پیدرپی فرضاً از منطقهای پُر از مواد مذاب به داخل قلعه و از اونجا به منطقهای پُر از سم و زهر و از اونجا به منطقهای درون تاریکی مطلق و … اصلی حس خوبی نداره و باعث میشه آدم احساس Explore کردن یه منطقهی یکپارچه و واحد رو نداشته باشه.
۴- مرگهای چیپ:
خود بازی به اندازهی کافی سختی الکی و Grind-Based داره بعد چرا باید خیلی وقتا به خاطر ویژگیهای بیخود بازی بمیریم؟ تقریباً هزاران بار بیخود و بیجهت از پرتگاهها سقوط کردم؛ این مورد فکر کنم بیشتر از تعداد دفعاتی بود که باسها کشتنم. خیر سرمون داریم نقشآفرینی بازی میکنیم نه پلتفرمر. نمیدونم سازندهها چه بیماریای داشتن که بازی رو پُر از پرتگاه ساختن، یه جوری که عمداً هزاران بار بیفتی توشون و بمیری. خب که چی؟ مطمئنم این مورد واسه تمام کسایی که DS بازی کردن پیش اومده. راحت میتونستن در جاهای مناسب Invisible Wall قرار بدن.
چرا خیلی وقتا توی نقاط تنگ و باریک، بازی عمداً دشمن سر راهت قرار میده؟ چندین بار اتفاق افتاد که جاهایی که ستون سنگی یا دیوار هست (یا جایی که اگه شمشیر بزنی، شمشیرت به سنگ میخوره) به خاطر فیزیک بد بازی دشمن از پشت سنگ یا ستون منو زده.
یا فرضاً چرا توی مبارزه با Giant Lord (که وارد خاطرات گذشته میشی) قبل از اینکه بهش برسی توپهای آتشین از تو آسمون نازل میشه و صاف میخوره تو فرق سرت و میمیری بدون اینکه کوچکترین کاری از دستت بر بیاد؟
ای کاش حالا که بازی سخته و تمرکز و حوصلهی زیادی میخواد لااقل سازندهها دست از این ایدههای مزخرفشون که عمداً واسه اذیت کردن بازیکنندهها طراحی کردن، بردارن.
تمام مواردی که گفتم به اضافهی یه سری ایرادات منطقی که توی گیمپلی دیدم ولی زیاد حال ندارم وارد جزئیاتشون بشم. کلاً اصلاً از نسخهی دوم DS راضی نبودم. امیدوارم DS بعدی داستان بهتر، کاراکترهای بهتر و کاتسینهای بیشتری داشته باشه و طراحان گیمپلی هم اینقدر روی سنتهای احمقانهشون پافشاری نکنن تا نتیجهی نهایی، بازیِ منطقیتری باشه.
نمره: Medicore At Best
ممنون بابت اینکه اینهمه نشستی نوشتی
تا آخر خوندم.
راستی یه چیزی
من gothic رو بازی کردم :۲۴:
ایراداتی که گرفتید یکم بی انصافی هست اول از همه بخش ranged .
Ranged attack توی بازی فک کنم شما کلید زوم کردنو پیدا نکردید خیلی راحت میشه با اون روی دشمنا زوم کنید مثلا من خیلی وقتا با دشمنایی که نمیشه از نزدیک جنگید از راه دور با تیر کمون حسابشونو میرسم !
مثلا توی همون shrine of amana اون دشمنایی که از دور به شما spell میزنن رو خیلی راحت میشه با تیر کمون از پا در اورد فقط کافیه دکمه زوم رو بگیری و از دور بزنی اتفاقا تیر کمون خیلی هم کمک میکنه و از اونجایی که که چندین کلاس تیر کمان بازی داره! بسته به انتخاب خودتون میشه با اونها حمله کنید ! توی بازی میتونید زوم کنید و از راه خیلی دور هم به دشمن حمله کنید! فقط کافیه کلید زوم رو پیدا کنید! :۲۴: بگردید و کلید هدف گیرو پیدا کنید .
—————————-
سیستم قفل کردن روی دشمنا اتفاقا خیلیم کار اماده ! مخصوصا توی مبارزه با باس ها ! البته شما مایلید هر طور دلتوندمیخواد یا روی هدف قفل کنی یا نکنی ! خیلی جاها خودم همین کارو میکنم! این سیستم مخصوصا برای رول کردن عالیه!.
—————————–
این که میگید شخصیت پردازی ضعیفه و کاراکتر ها از جاشون جم نمیخورن و تاثیری ندارن بگم شاید خوب بازی رو نگشتید . و دنبال نکردید یا شاید زیاد دنبال نکردید :۲۴: شاید اصلا حوصله بازی کردن نداشتید :۲۴:
راستش بعضی ان پی سی ها رو حتی توی گیمپلی و مبارزه با باس ها هم کمک میکنن این بماند حالا ربطی به داستان نداره .
خیلی از ان پی سی ها معمولا نقششون بریا کاوننت هاست و عهد ها و بخش انلاین در مورد این که میگید کوعست ای ندارن اشتباه میکنید یا ۱۰۰٪ نقشی ندارن !
برای مثال royal sorcerer navlan اگه وقتی به طرف اون میرید undead باشید و البته اون هاله لعنتی کجوشو باز نکرده باشید که زندانی کردش.
و یکم از وقتی اونو میبینید بیشتر پیشروی کنید براتون یه quest میده برای کشتن بقیه و چنتا ان پی سی ! و اخریشم کشتن همون emerald هست. که البته میشه هیچکدومو نکشت!
ولی اگه ازادش کنید دیگه یه چند جای بازی navlaan بهتون حمله میکنه !
بیشتر نقش ان پی سی ها دادن اطلاعات در مورد بازی هست و بیشترایشون داستان خودشونو میگن و دنبال میکنید!
برید و در مورد knight catarina توی شماره اول دارک سولز تحقیق کنید .
اون که در مورد solair گفتید باید بگم solaire رو توی ۵-۶ بار توی دارک سولز اول ملاقات میکنید توی مکان های مختلف و به دنبال داستان خودش! و البته یه حالت quest هم داره و در اخر با solaire مبارزه میکنید!
Emerald توی دارک سولز ۲ نقش مهمی داره و البته داستان خودش و توی طول داستان هم ۲-۳-۴ بار دیگه هم توی مناطق مختلف مشاهدش میکنن و توی رویداد های مهم ! و در اخر براتون همچی رو در مورد خودش میگه ! (توی throne of want ) اون کاراکتر های که شما میگید چرا دیالوگ های خاصی ندارن و چیزی نمیگن و یا از جاشون جم نمیخورن باید بگم اونا کاوننت لیدر هستن و برای بخش انلاین که اگه انلاینو بازی کنید اونها هم quest دارن .
و اون milifanito های توی shrine of amana براوتون در مورد رقص ادم کوچلو ها میگن و اینطور چیزا باید بهتون بگم اونها هم یه quest دارن و پیدا کردن یکی دیگه از رفقاشون توی قلعه drangleic! :24:
و اون خانومه که توی harvest valley اول اول میبینم دختر همون blacksmith توی ماجولاست! :۲۴:
——————————–
طراحی مرحل .
اول اینکه توی shrine of amana همچین چیزی مبینید که roll کنید مشعل خاموش میشه و همچین چیزی باید بگم اصلا اونجا مشعل مصرف نمیشه :۲۴:
یعنی چطور بگم اصلا اونجا مشعل مصرف نمیشه :۲۵: تازه تیو اون منطقه یکی از ان پی سی هارو میتونید اسپاون کنید :۲۴: برای کمک!
و دلیل دیگش اینه اونجا راز های مهمی بازی داره جای مهمی هست مثلا روح vendrik رو اونجا پیدا میکنید دوتا از مهم ترین spell ها و راه رفتن دیدن مجسمه old dead one و یک سلاح مهم شما یکم فکر کنید و اون منطقه رو یدون یه همچین چیدمانی تصور کن! :۲۴:
به ظاهر لوکیشن ساده ای میاد و خالی ولی خیلی خیلی خیلی پره :۲۴: و البته این بازی سخت هست و به همین میناسنش و اصلا هم طراحیش غیر منطقی نیست!
در مورد حس اکسپلور کردن و اینطور چیزا بگم شما کافیه به کوه ها و حال هوای مناطق مختلف دقت کنید و دور نماشوتو تا بفهمید چرا با هم تفاوت دارن البته اینو قبول دارم توی شماره دوم مناطق با هم تفاوت میکنن یکدفعه.
ولی دقت کنید نسبت به هم بی ربط نیستن .
مثلا shaded woods قبل drangleic castel و، aldias keep و البته crystal cave اگه یکم دقت کنید این سه تا بی ربط نیستن!
یا مصلا no man’s warf قبل از the last bastile !
حالا اینجا یه چیز درسته که iron keep و earthen pike با هم تفاوت دارن :۲۴: زیاد :۲۴:
اینکه چرا توی قلعه drangleic توش اتاق سم اینا هست از عوامل جذابیت بازی هست بنظرم و مگه میشه همچین اتقای که یه ایتم مهم توض وجود داره خالی باشه؟ twinkling titanite نخیر! بالاخره ایتم ها مفت بدست نمیان .
——————————
دارک سولز دوم بازی غیر منطقی نیست ! و سختی بازی واقعا منطقی هست ! و چیز الکی. اخل بازی وجود نداره!
دارک سولز بازی هست که باید سخت باشه اگه سخت نباشه هیچ فایده نداره مگه فقط سختی سری سولز قراره فقط دضمناش باشن؟!
من اینطور فکر نمیکنم!
اتفتقا اون تله ها واقعا بجا و درست هستن ! دفعه اول میمیری دفعه دوم دستت میاد هرچند اگه خوب به دور و برت نگاه کنی فک نکنم اون تله ها خیلی خطر ناک باشن!
و راستی اون تله ها و پرتگاه ها که فقط برای کشتن شما نیستن که! شما میتنی از اونا علیه خود دشمنا استفاده کنی ! قشنگ یامه اون لاکپشت توی forest of fallen رو میبردم جای اون تیرکمونای بزرگ توی اون اتاق تاریک ! صرف جوی در وقت و انرژی ! :۲۴:
یا. مثلا اون ابجکت های توی iron keep که اتیش میزدن هم میشد غیر فعالشون کرد هم علیه دمشنا استفاده کرد! :۲۴:
اون که چرا اول اول قبل جاینت لورد یه گلوله اتشین میخوره توی سرت برای کشتن دشمناست شما میتونی خیلی راحت اونجا جاخال بدی :۲۴: :۲۴:
و کشتن اون دیوای بزرگ ! :۲۴:
————————————————–
دارک سولز ۲ یک بازی شاهکار هست .
تا سال ها هم فراموش نمیشه! و یکی از برترین ار پی جی های این چند سال هست ! یکی از لذت بخش ترین بازی های بوده که بازی کردم!
خیلی از جزییات سری سولز هم برای بخش مولتی پلیرش هست و این سری قطعا با بازی کردن با چند نفر دیگه ساده تر میشه . !
خب امیر جان که خیلی هارو توضیح داد فقط اون چیزایی نگفته رو میگم :۲۴:
ایرادهایی که گرفتین ۹۰ درصد سلیقه هست! اول اینکه بگم این بازی با بقیه RPG ها مقایسه نکنین اشتباهتون همین هست و همینم باعث شده دارک سولز به دلتون نشینه! اصلا توقع شخصیت پردازی در حد دراگون ایج و … نداشته باشین! بازی که این روش روایت داستان باشه نمیتونه هیج وقت در اون حد شخصیت پردازی داشته باشه! خب حالا بخش هایی از ایراد ها:
۱.خیر سرمون داریم نقشآفرینی بازی میکنیم نه پلتفرمر. نمیدونم سازندهها چه بیماریای داشتن که بازی رو پُر از پرتگاه ساختن، یه جوری که عمداً هزاران بار بیفتی توشون و بمیری. خب که چی
۲.چرا خیلی وقتا توی نقاط تنگ و باریک، بازی عمداً دشمن سر راهت قرار میده؟
۳.یا فرضاً چرا توی مبارزه با Giant Lord (که وارد خاطرات گذشته میشی) قبل از اینکه بهش برسی توپهای آتشین از تو آسمون نازل میشه و صاف میخوره تو فرق سرت و میمیری بدون اینکه کوچکترین کاری از دستت بر بیاد؟
۴.این مشکل از اونجا غیرمنطقی و Immersion-Breaking میشه که شما توی بازی مجبورید صدها هزار بار مناطق مختلف رو بگردید و جابهجایی پیدرپی فرضاً از منطقهای پُر از مواد مذاب به داخل قلعه و از اونجا به منطقهای پُر از سم و زهر و از اونجا به منطقهای درون تاریکی مطلق و … اصلی حس خوبی نداره و باعث میشه آدم احساس Explore کردن یه منطقهی یکپارچه و واحد رو نداشته باشه
۵.و بولشت ترین قسمت نقدتون:
اکثر شخصیتها هیچ تاثیری توی پیشبرد داستان ندارن، تقریباً دیالوگهای همهشون هم کاملاً چرت و پرت و اضافه است
:۲۶: :۲۵:
نقدو خوندم اولین چیزی فهمیدم این بود: کرکتر که ساختی شروع کردی به کشتن انمی ها و باس ها و … تموم و دارک سولز شد مذخرفترین بازی واست!
این ایرادی ک گرفتی: //اکثر شخصیتها هیچ تاثیری توی پیشبرد داستان ندارن، تقریباً دیالوگهای همهشون هم کاملاً چرت و پرت و اضافه است// دوست عزیز این یعنی هیچی از داستان نفهمیدی! فقط گیم پلی! میدونی داستان بازی چجوری میفهمی ؟ از زبون تک تک این شخصیت هایی که از نظر شما بی تاثیر بودن! از روی تک تک ایتم های بازی … حتی بعضی جاها از قیافه ی دشمنا و محیط باس فایت و …
اخه یعنی چی اینا ایراد هستن؟؟ دقیقا اینایی که گفتی یعنی”” “Dark Souls” “”. این عذاب و بدبختی توی هیج بازی دیگه ای پیدا نمیکنی! اگه اینا نبودن پس خاص بودن سری چی میشه؟ اینا از نظرتوبد هستن! ولی این اصل و سختی بازی هست.. .یکی عاشقش میشه یکیهم نه! بازم میگم چون داری با دیگر بازی های نقش افرینی مقایسه میکنی!
و اون تیکه: (هر چند اینجا کسی Gothic بازی نکرده!)
نه اینجا فقط شما بازی کردین بقیه باقالی هستن … مقایسه با Gothic؟ اون از اول Range اصل بازی بوده! این چه مقایسه ایه؟ مثل این میمونه من بیام بگم در GTA خیلی بد از روی دیوار بالا میره شما یه نگا به سری اساسینز کرید بنداز چقدر خوب بالا میره :۱۲: اصلا ربطی نداره … یه جمله معروف هست در باره سری سولز: your biggest enemy is camra
بارها از زبون خیلی ها اینارو شنیدیم . سری سولز واسه هرکسی نیست. بازی کاملا خاص و سلیقه ای هست باید درک بشه باید باهاش ارتباط برقرار کنی … همین ایرادهایی که گرفتی دلایلی هستن که ما فن بازی هستیم بخاطرشون :۱۵:
– بخش اولی که گفتی رو قبول دارم. من دقیقاً داشتم دنبال همون حالت زوم میگشتم و تمام مدت تعجبم از این بود که چرا حالت زوم نداره. به هر حال اشتباه از من بود، اما مشکل اینجاست که کلاً بازی هیچ بخش Tutorial درست و حسابی نداره. همهش دکمههای گیمپد ایکسباکس رو نشون میده، خب آدم از کجا بفهمه؟! بازی قبلی هم همینطوری بود؛ یه سری چیزا رو تازه آخر بازی یاد میگرفتی!
– Target-Locking مشکلش اینه که زیادی خشک شده. توی DS قبلی وقتی چند تا دشمن بهت حمله میکردن خیلی راحت میتونستی سر موقت بین دشمنها سویچ کنی (با تکون دادن ماوس) اما اینبار کنترل ماوس به اندازهی کافی Sensitive نیست و زیادی خشکه، طوری که سویچ کردن به موقع بین دشمنا واقعاً سخته.
– در مورد داستان، واقعاً منو چی فرض کردید؟! من بازی رو تموم کردم اونم صرفاً با یکی دو بار استفاده از راهنما. تمام اون بخشهای داستانی که گفتید رو میدونم. تمام شخصیتها رو باهاشون ملاقات کردم و تا کلمهی آخر ازشون حرف کشیدم و دقیقاً میدونم کی چی گفت و کی کدوم کوئست رو داشت، حتی اون کوئست پیدا کردن خواهر Milifanito یا پیدا کردن Navlaan رو انجام دادم و … تمام راههای مخفی رو پیدا کردم و با تمام شخصیتها صحبت کردم. فکر میکنید ۶ ماه جلوی سیستمم داشتم چی کار میکردم؟ خودمو باد میزدم؟! من میگم بازی کاراکتر عمیقی که نقش اساسی توی داستان داشته باشه، نداره. بعد شما میای میگی لیدر کاوننتها توی بخش آنلاین کاربرد دارن؟! من چی میگم، شما چی میگی! من خط داستانی بخش تکنفره مد نظرمه.
مثلاً Emerald که اصلیترین کاراکتر داستانی بازیه چه حرفی واسه گفتن داره؟ چه نقشی داره آخه به جز اینکه هی میری پیشش واسه آپدیت فلاسک؟ خداوکیلی فنبازی هم حدی داره! داری ما رو دست میندازی؟! مثلاً فکر میکنی من نمیدونم Summon کردن توی بازی وجود داره؟! یا مثلاً فکر کردی نمیدونم توی Shrine of Amana باید Light Spell استفاده کنی؟!
:۱۲: من دیگه حرفی ندارم…
والا من یه کلمه جواب بین حرفای شما پیدا نکردم به جز اینکه داری اتفاقات بازیی رو که ۶ ماه وقت سرش گذاشتم رو واسه خودم تعریف میکنی … که فلانی رفت فلانجا، یا فلانجا فلان کوئست وجود داره یا فلان منطقه خیلی قشنگه و …
واقعاً خسته نباشی. با همین بازی Grinder که نه C&C داره، نه چهار تا NPC درست و حسابی و فقط باید بکشی بری جلو خوش باش. شاهکار اینه!
هفته دیگه سه ۴ ساعت وقت اضافه دارم میام کامنت هاتون رو می خونم :lol: چه خبره باو قصه حسین کرد شبستری رو نوشتین همتون :lol: در کل بازی دارک سولز بازی همه پسندی نیستش من به زور با بلادبورن کنار اومدم این بازی که جای خود داره! بنا براین از قشر کاربر عام نمیشه انتظار داشت با بازی کنار بیان
نه انگار «من» باقالی هستم که شما پیش خودت فکر کردی داستان مزخرف این بازی رو که سر جمع ۴ خط بیشتر نیست رو فقط خودت فهمیدی! LOL
بابا من گوشم پُره از این حرفا که دارکسولز داستان خفنی داره و … LOL مثلاً میخواید بگید شما خیلی بلدید و بقیه هیچی حالیشون نیست، نه؟ LOL آره. ۹۰% اینایی که هی دارکسولز دارکسولز میکنن واسه اینه که بگن آره ما بازیهای سخت و چالشبرانگیز و بازیهایی که داستانشون پیچیده است (و بقیه نمیفهمن مثلاً) رو دوست داریم… جملاتی مثل “بازی خاصه” و “هر کسی از این بازیها خوشش نمیاد” و … آقا باشه شما فکر کن ما هیچی حالیمون نیست.
سایت پُر شده از یه مشت فن سونی ژاپنیپرست که با تعصب از زبالههای ژاپنی دفاع میکنن.
بالاتر در مورد داستان توضیح دادم. دیگه حال و حوصله ندارم چیزی که واضحه رو واست اثبات کنم. شما بشین همونطوری لاف بزن که دارکسولز فلانه و بهمانه… ولی بالا بری پایین بیای دارکسولز ۲ حتی ۴ خط داستان هم نداره و کاراکترهاش هم خیلی خیلی افتضاحن و در مقابل ۹۰% نقشآفرینیهای غربی صفر هم نیستن.
کاملاً مشخصه اصلاً بازی نکردی و مطمئنم اصلاً داستان بازی رو هم نمیدونی و فقط یه چیزی که در موردش توی سایتها و فرومهای مختلف پُر شده رو داری قرقره میکنی.
برو با همین عذاب کشیدنت توی دارکسولز ۲ خوش باش…
AnGel Of Death@
من مخاطب عام نیستم. من مخاطب خاص بازی هستم چون عشقم نقشآفرینیه و نسخهی قبلی و این نسخه رو هم تموم کردم. یه جوری میگی همهپسند انگار که من تا دیروز داشتم Angry Birds بازی میکردم و الان اومدم میخوام RPG بزنم!
طرف یه فنِ متعصبه که نمیخواد قبول کنه دارکسولز یه Grinderـه که نه داستان داره نه C&C و فقط میخواد نوشتن یه مشت چرت و پرت در مورد بازی نشون بده خیلی هاردکوره. طرف خودش داره میگه من از اینکه توی بازی «عذاب» میکشم خیلی خوشم میاد… حالا تو بیا به این ثابت بکن که دارکسولز ۲ بازی احمقانهایه!
شما اگه ۶ ماه سر این بازی وقت گذاشتی من از موقع انتشار تا الان دارم بازی میکنم ! :/
در مورد target locking که دیگه واقعا فهمیدم مشکل شما چیه لازم نیست دیگه بحث کنیم ! دیگه لازم نیست چون کسی دارک سولزو با موس و کیبرد بازی نمیکنه :lol:
در مورد داستان اگه جذابیتی توی بازی نبود این همه دنبال نمیرفتم ! این همه وقت و انقدر ازش لذت نمیبردم که بیام ازش جلو شما ازش دفاع کنم! اگه دلیل نداشتم همچین کاری نمیکردم ! اگه ان پی سی ها واقعا بدرد نخور بودن همچین کاری نمیکردم! خب اگه شما کوعست های ناولان خواهر میلیفانتیو هارو دیدی و کلا همجارو گشتی چرا میگی اینا هیچی ندارن و کلا دارن خلع رو پر میکنن ؟ lol
اهان وایسا ببینم تو نقش افرینی های دیگه وقتی کوعست هارو انجام میدی میان بهت گل میدن و میان ان پی سی ها بقلت میکنن؟ یا نه reward و xp توی quest که انجام دادی رو بهت میدن؟ توی ماموریت های فرعی ؟
این ایرادای الکی چیه؟
حالا یفعهذاز داستان دور شدم اگه دارک سولز داستان نداشت نه من و خیلیا دیگه مرض نداشتن این همه در موردش بحث کنن اگه توی تک تکاون ان پی سی ها سرگذشت و داستان نبود مگه دیونانه بودیم که براشون خودمون داستان بسازیم و در موردشون بحث کنیم ! نمسدونم شما تا حالا میدونستی در مورد این سری ملت تعوری میسازن !!! و حال میکنن ! مثل من ! چون واقعا بی نظیره ! اگه سری دارک سولز یونیورسو داستان عالی ای نداشت انقدر عاشقش نبودم!
اون که میگی من در مورد مین استوری دارم حرف میزنم بزار بهت بگم مولتی پلیر داک سولز چسبیده به مین استوری و خارج از بازی نیست و کاوننت لیدر ها وقتی براشون کوعست های مورد نظرو انجام مدی لب به سخن میگشایند!
هیچ چیز الکی نیست و همه توی بازی جایی استفاده دارن .
اگه شما تا حالا summon کردی و ازشون توی بتل ها استفاده کردی چرا میگی بی استفاده ان؟
اتفاقا ان پی سی های دارک سولز برخلاف بقیه نقش افرینی ها دیگه تا اخر بازی نمیرن پی کارشون و هر کدوم قابل استفادن .
اینکه توی داستان اصلی با شخصیت رابطه عاطفی ندارن یا نمیان بقلش کنن یا بوسش کنن بخاطر اینکه شما یه اندد انتخاب شده هستی و همهاز شما وحشت دارن !
اینکه میگی emerald هیچی برای گفتن نداره واقعا بی انصافی تمومه!
اگه واقعا سری سولز عیی از نظر داستانی نداشت الان من اینقدر ازش دفاع نیمکردم!
در مل بهتون بگم که نمیشه با چهارتا کلمه قلمبه سلمبه و دیگه حرفی ندارم … یکی از بهترین بازی های تاریخو بکوبی دارک سولز از همه نظر شاهکاره شاهکار به تمام معنا ! اگه هیچ چیز نداشت من اینجا نمیومدم و ازش دفاع کنم …
و در مورد جمله اخرتون بگم همین بازی با همین چیزایی که میگی چنان پوز نقش افرینی های درجه ۳-۴ مثل ریزن و.
شما اگه ۶ ماه سر این بازی وقت گذاشتی من از موقع انتشار تا الان دارم بازی میکنم ! :/
در مورد target locking که دیگه واقعا فهمیدم مشکل شما چیه لازم نیست دیگه بحث کنیم ! دیگه لازم نیست چون کسی دارک سولزو با موس و کیبرد بازی نمیکنه :lol:
در مورد داستان اگه جذابیتی توی بازی نبود این همه دنبال نمیرفتم ! این همه وقت و انقدر ازش لذت نمیبردم که بیام ازش جلو شما ازش دفاع کنم! اگه دلیل نداشتم همچین کاری نمیکردم ! اگه ان پی سی ها واقعا بدرد نخور بودن همچین کاری نمیکردم! خب اگه شما کوعست های ناولان خواهر میلیفانتیو هارو دیدی و کلا همجارو گشتی چرا میگی اینا هیچی ندارن و کلا دارن خلع رو پر میکنن ؟ lol
اهان وایسا ببینم تو نقش افرینی های دیگه وقتی کوعست هارو انجام میدی میان بهت گل میدن و میان ان پی سی ها بقلت میکنن؟ یا نه reward و xp توی quest که انجام دادی رو بهت میدن؟ توی ماموریت های فرعی ؟
این ایرادای الکی چیه؟
حالا یفعهذاز داستان دور شدم اگه دارک سولز داستان نداشت نه من و خیلیا دیگه مرض نداشتن این همه در موردش بحث کنن اگه توی تک تکاون ان پی سی ها سرگذشت و داستان نبود مگه دیونانه بودیم که براشون خودمون داستان بسازیم و در موردشون بحث کنیم ! نمسدونم شما تا حالا میدونستی در مورد این سری ملت تعوری میسازن !!! و حال میکنن ! مثل من ! چون واقعا بی نظیره ! اگه سری دارک سولز یونیورسو داستان عالی ای نداشت انقدر عاشقش نبودم!
اون که میگی من در مورد مین استوری دارم حرف میزنم بزار بهت بگم مولتی پلیر داک سولز چسبیده به مین استوری و خارج از بازی نیست و کاوننت لیدر ها وقتی براشون کوعست های مورد نظرو انجام مدی لب به سخن میگشایند!
هیچ چیز الکی نیست و همه توی بازی جایی استفاده دارن .
اگه شما تا حالا summon کردی و ازشون توی بتل ها استفاده کردی چرا میگی بی استفاده ان؟
اتفاقا ان پی سی های دارک سولز برخلاف بقیه نقش افرینی ها دیگه تا اخر بازی نمیرن پی کارشون و هر کدوم قابل استفادن .
اینکه توی داستان اصلی با شخصیت رابطه عاطفی ندارن یا نمیان بقلش کنن یا بوسش کنن بخاطر اینکه شما یه اندد انتخاب شده هستی و همهاز شما وحشت دارن !
اینکه میگی emerald هیچی برای گفتن نداره واقعا بی انصافی تمومه!
اگه واقعا سری سولز عیی از نظر داستانی نداشت الان من اینقدر ازش دفاع نیمکردم!
در مل بهتون بگم که نمیشه با چهارتا کلمه قلمبه سلمبه و دیگه حرفی ندارم … یکی از بهترین بازی های تاریخو بکوبی دارک سولز از همه نظر شاهکاره شاهکار به تمام معنا ! اگه هیچ چیز نداشت من اینجا نمیومدم و ازش دفاع کنم …
و در مورد جمله اخرتون بگم همین بازی با همین چیزایی که میگی چنان پوز نقش افرینی های درجه ۳-۴ مثل ریزن و.
ببخشید کامتم دوبار اومد
و جمله اخرمو کامل میکنم .
همین بازی با همین ایراداتی که میگی چنان پوز بازیای درجه ۳-۴ ای مثل ریزن و گاتیگ رو ژمین زده که حتی کسی اونارو حساب نکنه! :)
که به این دوتا گفت بازی احمقانه و مزخرف!
“شما پیش خودت فکر کردی داستان مزخرف این بازی رو که سر جمع ۴ خط بیشتر نیست”
-اگه اینطوریه تموم بازی ها رو میشه تو ۴ خط خلاصه کرد… خیلی خیلی راحت! از ویچر و فاینال فانتزی گرفته تا دئوس اکس و دراگون ایج.. همشون تو ۴ خط خلاصه میشن! داستان و روایت داستان ۲ چیز متفاوته. شما میتونی یه داستان قوی رو به بدترین صورت ممکن پرت کنی تو صورت مخاطب یا کلیشه ای ترین داستان رو به بهترین نحو ممکن تو تک تک تکسچر بازی جا بدی.. کاری که تو سری دارک سولز انجام شده. سایت های معروف گیم به همین موضوع اعتراف کردن. در نتیجه این جمله تون واقعا بی معنی و از روی عصبانیته
“۹۰% اینایی که هی دارکسولز دارکسولز میکنن واسه اینه که بگن آره ما بازیهای سخت و چالشبرانگیز و بازیهایی که داستانشون پیچیده است (و بقیه نمیفهمن مثلاً) رو دوست داریم”..
– باز هم پارانوییدی های مسخره… درسته که اکثر افراد یه دور هم دارک سولز رو تموم نکردن ولی تو این سایت خیلی خیلی بعیده دوست من. همین شخصی که داری باهاش بدون هیچ منطقی بحث میکنی یکی از سرسخت ترین افرادی هست که دارک سولز بازی کرده. بهتره اون کلمه “یکی” از وردارم.. چرا توهم داری؟؟
اکثر افراد اینجا اونقدر با بازی های سخت قدیمی پوست کلفت شدن و دارک سولز رو به خاطر چالش جدیدش مطمئنا تجربه کردن. اینطوری قضاوت میکنی در مورد طرفدارا واقعا جای سوال و فکر داره
“سایت پُر شده از یه مشت فن سونی ژاپنیپرست که با تعصب از زبالههای ژاپنی دفاع میکنن.”
-اگه این زباله ها نبودن حالا حالاها مونده بود با دئوس اکس آشنا بشی برادر من…
بسه دگ.. یه ذره عینک کوریتو وردار از چشمت.. زباله ژاپنی؟؟؟ خوشت میاد من بگم آشغال ترین و کپی ترین بازی آر پی جی و مخفی کاری ممکن دئوس اکسه؟؟؟ اونم الکی؟؟
خجالت بکش گیمر جان… دگ سرسخت ترین فن غرب پسند منکر عظمت بازی های ژآپنی نیست
همین سبک آر پی جی رو برو یه ذره بسرچ… تحقیق کن.. بعد بیا کامنتتو بخون و بخند
هنوز کاربرد LOL نمیدونی چیه :lol:
من هیچی نمیگم فقط نقد خودتو بخون! همون ۱تا ۵ نوشتم بخون ! فکر کنن یک منتقد هم اینجوری بازی رو نقد کنه :۲۵: :۲۶: اون مثال رایزن
شما هارد کور RPG (طبق تصور شخصی خودتون البه) داری اینجوری نقد میکنی! من چی بگم بهت … میگه سایت پُر شده از یه مشت فن سونی ژاپنیپرست که با تعصب از زبالههای ژاپنی دفاع میکنن.!!! زبالههای ژاپنی !!!! :۲۶:
همین نشون میده در چه وضعیتی به سر میبری و چقدر از گیم میدونی! خودتو RPG باز میدونی و داری باز های ژاپنی زباله میدونی؟!
جاالب ترین چیز! :۲۶: تصویر پروفایلت! همین deus ex و Square Enix جز زبالههای ژاپنی هستن ! صد درصد هم نمیدونستی اینو …
کسی بگه زبالههای ژاپنی اصلا نمیدونه RPG چیه! به هیج وجه دیگه بحث نمیکنم باهات.
آهان…
پس زباله های ژاپنی…
آره چون شما میگی پس دارکسولز بازی خوبیه.
حرف شما وحی منزله، تموم شد رفت، منم برم سرسره بازی کنم.
اصلاً نمیخواستم جواب بدم چون اگه الان بیام چند تا CRPG مثال بزنم که توی خیلی از جزئیات صدها برابر سرتر از این بازی مزخرفن، الان میای دوباره مثل همین دوست هاردکورتون میگید این بازی رو نباید با نقشآفرینیهای دیگه مقایسه کرد.
“شما اگه ۶ ماه سر این بازی وقت گذاشتی من از موقع انتشار تا الان دارم بازی میکنم.”
لاف نزن.
“دیگه لازم نیست چون کسی دارکسولز رو با موس و کیبرد بازی نمیکنه.”
یه حرف بیمعنی دیگه، جوابی نمیدم.
“تو نقشآفرینیهای دیگه وقتی کوئستها رو انجام میدی میان بهت گل میدن و میان NPC ها بقلت میکنن؟ یا نه Reward و XP توی Quest که انجام دادی رو بهت میدن؟ توی ماموریتهای فرعی؟ این ایرادای الکی چیه؟”
توی نقشآفرینیهای دیگه وقتی یه کوئست رو انجام میدی، ترازت میره بالا، پول گیرت میاد، داستان به معنی واقعی کلمه پیشرفت میکنه، اگه اون بازی C&C داشته باشه میتونی باعث تغییر داستان بازی و زنده موندن یا مردن خیلی از کاراکترها و یا تغییر نقششون در داستان بشی، دیالوگهای شخصیتهای دیگه کاملاً تغییر میکنن، NPC ها به نسبت به کاری که انجام دادی واکنش نشون میدن (مثلاً تحسینت میکنن یا بهت لعنت میفرستن و از دستت ناراحت میشن)، شما کوئستها رو میتونید به روش خودتون و با شکل متفاوتی با توجه به Factionـی که داخلش هستید انجام بدید (نه اینکه Faction ها فقط تو بخش آنلاین تاثیر داشته باشن!) و هزار و یک عامل تاثیرگذار دیگه که زمانی که یک کوئست رو انجام میدید (توی بازیهای دیگه) احساسشون میکنید…
توی دارکسولز ۲ تقریباً چیزی به نام کوئست وجود نداره اصلاً، فقط دشمنها و باسها رو میکشی و سول میگیری که قویتر بشی بری سراغ دشمنها و باسهای بعدی. LOL
در مورد داستان…
اون تئوریهایی که میسازن رو خودمم میدونم ولی بازم میگم داستان اصلاً جذاب نیست. داستانش واقعاً هیچی نداره؛ فقط روایتش یه کم گنگه و چون روایتش خیلی مرموز و گنگه طرف فکر میکنه خیلی داستانش خفنه در حالی که وقتی تکههای داستانی رو بذاری کنار هم و یه کم بیشتر در مورد حوادثی که قبلاً اتفاق افتاده، بفهمی، میبینی که اصلاً برات جذاب و درگیرکننده نیستن و شاید اصلاً بهشون اهمیت ندی.
بشخخصه وقتی کامنت های مدافعان داستتان و شخصیت پردازی دارک سولز رو می خونم سرم رو می کوبم به دیوار. طرف می گه نگشتی اخه این همم میشه دلیل؟ شخصیت رو بازیساز بای برامون پرداخت در سیر روایی بازی نه اینکه چهار تا کتاب و فلان چیز بذاره بگه برید بخونید. سری سولز هیچ وقت داستان درست و حسابی نداشته و گیم پلی اش به جای لذت بخش بودن گریندر روح ادم هست و سازنده های این بازی به جای سرگرم کردن ادم که رسالت اصصلی بازی ها هستند به شکنجه کردنش می.پردازن.
بابت اشتباهات تایپی عذر می خوام با گشی تایپ کردم.
MasterFARDIN@
من کشتهمردهی سواد گیمی شما شدم… تو رو خدا آدرس بده بیام زیارت… LOL
آخه پسر خوب، چند سالته تو؟ نمیدونی Deus Ex های قدیمی رو Ion Storm ساخته که یه شرکت آمریکایی بود؟! بعدشم Eidos Montreal هم غربیه. الان ادعاتم میشه که خیلی میدونی هان آقای دانا؟!
یه ترولر هستی که به جای بحث کردن منطقی اومدی فقط دعوا راه انداختی. رفتی تو Ignore List کلاً.
the director@
شما تکلیفت مشخصه. کسی که میاد چهار تا پُست پایینتر در مورد بازیی که تموم نکرده (Bloodborne) همینطور کیلوکیلو ۹.۵ و ۱۰ صادر میکنه معلومه چه فنِ ژاپنیپرستیه.
===
من به هزار و یک دلیل از بازیهای ژاپنی بدم میاد و اصلاً سرم هم درد نمیکنه که بازی رو کی ساخته… استاد (!) میازاکی یا استاد (!) کوجیما؟ I don’t give d a m n
بازی، هندی باشه، داستانش چرند باشه یا هر نکتهی غیر واقعی و غیرمنطقی توی گیمپلی (مثلاً در صندوق رو باز میکنی بعد از توش تیرهای Poison دار به سمتت پرت میشن! یا وسط اون همه بدبختی و جک و جونور و بیماری و … یه دختر خوشکل ایستاده و سنگ جادویی میفروشه) یا داستان (هزار و یک عامل میتونم بگم) داشته باشه میزنم لهش میکنم.
میتراندیر
از بس داستان بازی رو خیای راحت تو نقش آفرینی ها به مخاطب نشون دادن معلومه گیمر عزیز دگ رغبت نمیکنه بره سراغ داستانی که با گشت و گذار واقعی معلوم میشه
پس بهتر بکوبونی به دیوار…
وحید
یعنی حرفی نمونده… فقط میشه خندید به این همه بی منطقی.. خبری هم از احترام نیست
له؟؟؟ عظمت بازی های ژاپنی اونقدری هست که بشه امثال بازی هایی مثل دعوس اکس رو با منطق خودتون له کرد
ولی همون بهتر که از بازی های ژاپنی بدت بیاد
دو دوست عزیزی که درک نکردین هنوز روایتی دیگر هم به غیر از تو کاسه جلوتون گذاشتن وجود داره بهتره بیخیال این بازی ها بشین و همون بهتر درکش نکنین.
والله اینجوریه منم می تونم بگم همین ارباب حلقه هایی که کرکتراشو نام کاربریش می ذارین یه داستانی مثله بقیست که نبرد خیر و شر هستشو فقط دنیاش بزرگه !! چرا چون می تونم بگم فیلمش که کلیشه ای بود ، کتابشم که میشه همون قضیه ای که می گن برو ۴تا کتابشو بخون و بفهم !!!!!
هر هر هر هار هار هار ! :۲۳:
اولن اولش گفتی لاف نزن اول طرفتو بشناس .
دوم گفتی حرف بی معنی حقیقت اینه هیچکس حاضر نمیشه دارک سولزو با ماوس و کیبورد بازی کنه بزار یدونه از اون لول های خودت بزارم اها اینا LOL
ان که بقیه نقش افرینی ها ترازت میره بالا و همچین چیزی سول هارو داریم ! ان پی سی ها نمیتوننن تیو سرنوشت بقیه تاثیر گذار باشن یا توی نبرد ؟ به اون شوالیه توی زندان و همون navlaan که البته ناولان انتخابی هست خیلی های دیگه هم داریم که همدیگه رو میکشتن ! یا توی سرنوشت و داتان هم تاثیر گذار میشدن توی این سیر زیادن .حتی توی گیمپلی هم تاثیر میزارن درسته توی اخر اخر بازی تاثیری ندارن و اتفقا حداقل توی روند داستانی و ادامه بازی تاثیر دارن!
اسن faction های که میگی گروه های pve هم داره بازی مثل همون pilgrim of dark .
——
اما در مورد داستان
این دیگه سلیقه تو هست ما که بشخصه خیلی از داستان لذت بردیم همچون حس خفن یودنم موقع شت گذار نداشتیم ! اگه بنظر شما جالب نیست لازم نیست دنبال کنی .
و البته دارک سولز داستان محور نیتس و قرار نیست داستانی در حد ویچر داشته باشه ! چون ویچر بدون داستانش نمیشه تصورش کرد !
دار
جان هرکسی که دوست داری ادامه نده ! با هر کامنت یه چیزی جدیدی میگی واسه خودت … اولا کل سری نگفتم و تاریخچه! همه میدونن پابلیشر و دولوپرش چی بود
Eidos Montreal غربی نیست :lol: ! و Eidos Montreal الان Square Enix اروپا به حساب میاد و فعالیت میکنه! میشه همون Square Enix
جالب اینجاست حالا من شدم ترولر :۲۵:
سر تا پای دارک سولز ترول کردی(ولی در تخیل خودت مثلا نقد کردی به شیوه ی کاملا جالبی!)
سایت هم که پُر شده از یه مشت فن سونی ژاپنیپرست
زبالههای ژاپنی
استاد (!) میازاکی یا استاد کوجیما U don’t give damn
…
چقدر ترول کردم من! از دوستان واقعا عذر میخوام :lol:
u are just a little hater …
Eidos Montréal اسمش مشخصه: Montréal
حالا مونترئال چهجوری ربط پیدا میکنه به ژاپن رو من نمیدونم.
واسه این ادعاهای دروغین چه حرفی داری؟ خجالت بکش به جای اینکه یه مشت دروغ و چرت و پرت توی سایت ترویج بدی یه ذره به حرفات فکر کن.
من اگه هیتر بودم دو ساعت وقت نمیذاشتم اون همه بنویسم؛ خیلی راحت با ۴ تا جمله بازی رو میکوبیدم. من فقط نظرمو گفتم، حالا یه عده چون فنبوی تشریف دارن نمیخوان بپذیرن.
واقعاً واسه این سایت متاسفم؛ به شدت جو بچهگانهای داره و متاسفانه بر خلاف سابق پُر شده از فنهای سونی (=هیترهای همهچیز غیر از بازیهای مرتبط با سونی).
خیلیخیلی از این سایت ناامید شدم.
وحید جان…چند تا از زباله های ژاپنی رو نام ببر.
واقعا دلیل بعضی حرف ها رو نمی فهمم :۱۲: بازی آیتماش ۴۰۰صفحه داستان داره می گی داستانش کلا ۴ خطه :!: ؟؟
big like
بالاخره یک هم نظر پیدا شد
Silent Hill Homecoming
یکی دو ساعته نصب کردم خیلی چیزیه مخوفی هستش یاد الن ویک افتادم!
ترسیدم حالا چرا می زنی دوست عزیز :۱۲: :۱۲: :۱۲: