اختصاصی: مصاحبه با استودیو دد میج

در ۱۳۹۴/۰۷/۰۷ , 19:30:25
شرکت Dead Mage, گوشی موبایل - Mobile Phones (Smart Phones)

همان‌طور که چند روز قبل وعده داده بودیم، امروز مصاحبه با استودیو دد میج را که هم‌اکنون در حال کار بر روی بازی «حماسه پادشاهان» که قرار است برای سیستم‌عامل‌های همراه عرضه شود، را برای شما همراهان همیشگی دنیای بازی آماده کرده‌ایم. موضوع اصلی این مصاحبه بازی حماسه پادشاهان است که در تاریخی نامعلوم در سال جاری میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. حال برای کسب اطلاعات بیشتر از این بازی شمارا به مطالعه این مصاحبه دعوت می‌کنیم.

  • لطفاً به‌صورت مختصر شرکت «دد میج» را معرفی کنید و از تجربه این شرکت در صنعت نوپای گیم ایران بگویید.

با سلام، این شرکت در سال ۲۰۱۰ تأسیس‌شده است و تاکنون ۳ پروژه برای رایانه‌های شخصی و یک پروژه موبایل را عرضه نموده است.

  • لطفاً خودتان را برای مخاطبان سایت دنیای بازی معرفی کنید و بفرمایید که شما در پروسه توسعه این بازی چه نقشی داشتید.

امیرحسین فصیحی هستم. مؤسس شرکت و در این پروژه هم نقش تهیه‌کننده را ایفا نموده‌ام.

  • ایده بازی حماسه پادشاهان چگونه شکل گرفت و ویژگی‌های آن چه بود که شما رابه سمت توسعه یک بازی از آن ایده سوق داد؟

هدف ساخت بازی با جذابیت‌های بصری بالا بر اساس اساطیر ایرانی است به‌نحوی‌که برای طیف وسیعی از مخاطبان بازی‌های موبایل قابل بازی باشد.

  • نخست بپردازیم به داستان بازی، به نظر شما داستان این بازی می‌توانید یکی از نقاط قوت آن باشد؟

بازی دارای داستانی است که در حین بازی و به کمک کات سین‌ها روایت می‌شود. با توجه به اساطیری بودن این بازی٬ روایت آن نسبتاً مهم است ولی هدف این نبوده که داستان از نقاط قوت باشد.

  • بر اساس تصاویر منتشرشده به نظر می‌رسد شخصیت اصلی داستان حماسه پادشاهان شباهت بسیار زیادی به شخصیت «گرشاسپ» دارد، می‌توانید پیرامون این مسئله مقداری توضیح دهید.

بله شخصیت اصلی گرشاسپ است. البته در سنینی بالاتر از گرشاسپ‌هایی که قبلاً ساخته بودیم. این‌یک ماجرای دیگر از ماجراهای ابر پهلوان ایرانی گرشاسپ است.

  • حال از بخش داستان دور شویم و بپردازیم به گیم‌پلی، این بازی شامل چند ساعت گیم‌پلی خواهد بود و اساس اصلی گیم پلی این بازی را چه عناصری تشکیل می‌دهد.

هدف این است که این بازی حداقل سه ساعت گیم پلی داشته باشد و اساس آن بر پایه مبارزه قرارگرفته است. انواع گیم پلی دیگری که حس‌های سینماتیک به بازی بدهند هم در بازی قرار دارند ولی هسته اصلی بازی را مبارزه تشکیل می‌دهد.

  • سؤال دیگری ممکن است هر کس با آن مواجه شود این است که آیا در این بازی ما شاهد قدرت‌های فرا طبیعی هم خواهیم بود یا خیر؟! می‌توانید برخی از این قدرت‌ها را برای مخاطبانمان معرفی کنید و توضیح بیشتری پیرامون آن‌ها بدهید.

گرشاسپ همانند گذشته قدرتمند است ولی منظورتان را از قدرت‌های فرا طبیعی متوجه نشدم. اگر منظورتان جادو است خیر٬‌ گرشاسپ از جادو استفاده نمی‌کند.

  • اما در مورد Boss ها چطور، آیا شاهد انواع آنان در مراحل مختلف خواهیم بود؟!

بله مبارزه با Boss نیز یکی از ارکان این بازی است.

  • و اما بخش گرافیک که به نظر می‌رسد استودیو شما در این بخش سنگ تمام گذاشته است، برایمان از ویژگی‌های این بخش از بازی بگویید، همچنین آیا ما در این بازی شاهد محیط‌های گوناگون خواهیم بود؟

این از اهداف اصلی بازی بوده است. این بازی اولین تجربه تیم ما در استفاده از موتور Unreal Engine 4  است و سعی بر این است که از حداکثر امکانات این موتور قدرتمند استفاده شود. بله این بازی دارای چهار نوع محیط متفاوت است.

  • و اما مسئله‌ای که ممکن است مخاطبانی که از تلفن هوشمند قدرتمندی برخوردار نیستند، نگران آن باشند، آیا تاکنون حداقل سیستم موردنیاز برای اجرای این بازی مشخص‌شده است، همچنین تیم سازنده اجرای این بازی بر روی تلفن‌های هوشمند رده پایین را نیز در الویت خود قرار داده است؟

هدف این است که این بازی بر روی iPhone 5 به‌خوبی اجرا شود. درهرصورت به دلیل بالا بودن کیفیت گرافیکی بازی و حجم مدل‌ها٬ بازی روی دستگاه‌های ضعیف‌تر اجرا نخواهد شد.

  • این بازی برای چه سیستم‌عامل‌هایی عرضه خواهد شد؟!

سیستم‌عامل iOS و Android.

  • از سیستم‌عامل‌های بازی Shadow Blade و حماسه پادشاهان به نظر می‌رسد رایانه‌های شخصی برای شما از دیگر پلتفرم‌ها از اهمیت کمتری برخوردار باشد، چرا این سیاست را اتخاذ کرده‌اید؟

این‌گونه نیست. ما اخیراً قسمت بعدی Shadow Blade را برای رایانه‌های شخصی منتشر کردیم و بازی Children of Morta نیز برای رایانه‌های شخصی در حال ساخت است.

  • آیا ممکن است اتفاق مشابهی که برای بازی Shadow Blade رخ داد و پس از مدتی شاهد نسخه رایانه‌های شخصی آن بودیم، این اتفاق هم برای حماسه پادشاهان رخ دهد؟

خیر این بازی صرفاً برای موبایل طراحی‌شده است.

  • آیا برنامه‌ای برای انتشار این بازی در فروشگاه‌های داخل کشور دارید یا تنها در استورهای خارجی شاهد انتشار آن خواهیم بود.

این مورد را حتماً بررسی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که در فروشگاه‌های داخلی هم عرضه شود.

  • آیا تاریخ انتشار این بازی مشخص‌شده است اگر خیر می‌توانید تاریخ تقریبی آن را اعلام کنید!

تاریخ دقیق مشخص نشده است.

  • از شما کمال تشکر راداریم و از طرف تیم تحریریه سایت دنیای بازی و مخاطبان همیشگی‌اش برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم، در پایان اگر صحبتی دارید، بفرمایید!

ممنونم از شما. یکی از افتخارات ما در این پروژه این بوده است که با آقای پویا دادگر که از بنیان‌گذاران بازی‌سازی در ایران هستند و در حال حاضر در ایران نیستند همکاری می‌کنیم.

با تشکر فراوان…


6 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. بازی خوبی هست بازی جذابی به نظر میاد گرافیکش هم قابل قبول هست
    بهترین کار رو کرده که از بازی موبایل شروع کرده اینجوری تجربه کسب میکنه و بعدا میتونه بازی های بزرگتر برای پی سی بسازه
    مثل بقیه بازی سازها از بازی های بزرگ شروع نکرده که بخواد شکست بخوره
    امیدوارم که صنعت گیم ایران هم بتونه پیشرفت زیادی بکنه تا جایی که برای کنسول ها هم بازی بسازه

    ۳۰
  2. مرسی سورنا جان.
    واقعا استدیو دوست داشتنی و خلاقی هستن بیشتراز همه منتظر childern of mortaهستم ،بنظرم تو بازیهای تلفن همرا خیلی موفق تراز استدیو های بنام هستند مثهgameloft.
    shadow bladeفقط یه مشکل داشت اونم مراحل کوتاه بود وگرنه من مشکلی ندیدم بخصوص گیم پلی فوق العاده ش،امیدوارم موفق باشن.

    ۰۱
  3. اصلا مشکل همین اساطیری بودنه.

    نمی تونی عین آدم بازی اسلطیری بسازی نساز عزیز من!! الکی اسطوره ها رو هم خدشه دار می کنین.
    اصلا من با طرز فکر ۹۰ درصد سازنده های ایرانی مشکل دارم. برا چی تلاش می کنین بازی رو از لحاظ بصری گشترش بدین؟؟
    در حالی که نه می تونین گرافیک خوبی ارائه بدین و نه به قسمت های دیگه بازی میرسین.

    این جمله رو نشنیده بگیرین ولی
    بماند که اسم استودیو هم یه جورایی مشکل دار هست…

    ۱۱
    1. شما Shadow Blade رو بازی کنی متوجه میشی که این استودیو یک سر و گردن از بقیه بازی‌سازهای فعلی و قبلی بالاتره مخصوصا از نظر گرافیکی که اشاره کردی. والا یه بازی صد و پنجاه مگی ارزشش به نظر من از صدتا میرمهنا و خلیج عدن بیشتر بود!
      گیم ایران باید یاد بگیره تقلید از مکس پین و CoD نتیجه‌ای جز هِوی شت نداره.
      اسم استودیو هم شد مشکل حالآ؟

      ۱۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر