پیش نمایش بازی Dark Souls III | ارمغان تاریکی
غرق در اعماق تاریکیها، دنیای آخرالزمانی. دنیای این روزهای ما آخرالزمانی است. ترس دارد. بله دیدن این همه تاریکی برای ما نیز ترس دارد. ترس از تاریکی قلبهای انسانها، ترس دیدن شکنجهی آنها، قساوت قلبشان، فقرشان، فسادشان، بیرحمیشان، خجالت از دیدن این همه کش مکش، جنون و جنگ، بله همه اینها ترس دارد. این روزها دنیای آخرالزمانی برای ما انسانها تعبیر دیگری دارد. ترس از مردن نداشته باش! شعار جالبی است. به ما گونهی دیگری را میآموزند. دیدن یک اتاق خالی در تاریکی هم ترس دارد! این نوع دید ما است. نوع نگاه ما از اشیا و اتفاقات پیرامونمان و تعبیر ما از آنها برای ما خالق ترس خواهند بود. کسی از موری بر روی دیوار میهراسد و کسی دیگر حتی از برخورد شمشیر تیز و بران بر تن نحیفش هم نمیهراسد! دیدها تفاوت میکند. شجاعت رسمی دیگر بر طریق دیدن ما در فضای تاریکیها است.
میدانم که مقدمهی عجیبی بود. برای خود نویسنده هم عجیب بود. فضای عنوان پیشرو تاریک است. فضای قلبهای این روزهای خیلی از ماها نیز تاریک است. عنوان پیشرو سخت و سنگین است و زندگی این روزهای ما نیز خیلی سخت و سنگین است. خواستم با تک تک لغات و جملات خود چیزی را فریاد بزنم، تاریکی و ترس از آن به نوع نگرش از ما از اتفاقات پیرامونمان بستگی دارد. شما را به چند سطری وارسی در باب عنوان پیشرو از اطلاعات منتشر شده از آن میهمان میکنم، چند لحظهای را در این مسیر همراه دنیای بازی باشید.
عنوان : Dark Souls III
سازنده : From Software
ناشر : Bandai Namco
سبک : Action/Third Peson/Role Playing
پلتفرم : PC/XONE/PS4
تاریخ انتشار : ۲۰۱۶ میلادی
داستان قسمت سوم بازی ارواح تاریک (Dark Souls III) در قالب یک آخرالزمان دیگر اتفاق می افتد و شخصیت اصلی بازی تحت عنوان Dark Hero قصد دارد تا Lord of Cinders )ارباب خاکستر) را به قتل برساند. ارباب خاکستر کسی است که ابزاری با نام ) First Flame اولین آتش) را روشن کرده. این وسیله، که ریشهی تمام آتشهای دنیای دارک سولز است، برای جلوگیری از رشد اژدهایان در گذشته استفاده می شد. نکتهی ابهام آمیز این است تنها یک نفر در این مجموعه به عنوان ارباب خاکستر شناخته می شود؛ این مورد باعث به وجود آمدن فرضیاتی مبنی بر زمان اتفاقات قسمت سوم شده است. شاید به طور خلاصه دو کلمه بیانگر کلیه جریانات و تم و فهوای اصلی بازی باشد؛ تاریکی و سختی.
شما در بازی با تم اصلی بازی و اتمسفر آن و البته لوکیشنها و شخصیتهای بازی متوجه داستان اصلی و چکیده و خلاصه داستان خواهید شد. مجموعهی ارواح تاریک راهنمایی زیادی در طول بازی انجام نمیدهد و باید با استفاده از صبر، هوش و آزمون و خطا (که در این مجموعه یعنی همان مردن!) مکانیکهای بازی را یاد بگیرید. لذت بازی کردن ارواح تاریک مردنهای مکرر و یادگیری درباره چگونه کشتن غولآخرهای بازی است. اکنون با سرعت بیشتری که در حرکات شخصیت اصلی و حملات وی شاهد هستیم گیمر میتواند بسته به سبک بازی و سلیقهاش از هر سلاحی استفاده کند. مهمتر شدن نقش تیر و کمان و جادو نیز خود مزید بر این علت خواهد بود.
از دیگر تغییراتی که گیم پلی بازی داشته میتوان به اضافه شدن سیستم Battle Arts که قبلا با عنوان Weapon Arts شناخته می شد اشاره کرد. در این سیستم، که برای اولین بار در این مجمعه شاهدش خواهیم بود، برای هر سلاح یک حرکت ویژه و قدرتمند در نظر گرفته شده تا ضربه مهلکتری به حریف وارد شود. به عنوان نمونه، در یکی از تریلر های بازی، شخصیت اصلی با دو شمشیر به دور خود چرخیده و ضرباتی را به دشمنان اطراف وارد میکرد.
ممکن است به واسطه اضافه شدن این ویژگی از سادهتر شدن بازی بترسید اما سازندگان محدودیتی برای این ویژگی در نظر گرفته اند؛ به گونهای که میزان استفاده از این حرکات در مدت زمان معین و به شکل محدود خواهد بود. به عبارت دیگر، همانند Estus Flask طریهایی که جان بازیکن را افزایش میدهند در Bonfireها (محلی که بازی سیو شده و گیمر با استراحت در آن میزان سلامتی اش کامل می شود) شاهد کامل شدن این ویژگی هستیم.
معمولا بون فایرها نیز در فاصلهای از هم قرار دارند که باید در مصرف قابلیتهای محدودتان بیشترین دقت را داشته باشید. نکته قابل توجه این است که Battle Arts تنها محدود به سلاحها نخواهد بود و برای جادوها نیز می توان از آن بهره برد.
استفاده از این سیستم جدید موجب شده برخی گیمرها نسبت به پیچیدهتر شدن بازی ابراز نگرانی کنند. بازی با امکاناتی که در بخش مبارزات میداد به خودی خود سخت بود و اغلب با یک زمانبندی مناسب میشد از موانع عبور کرد. اکنون که یک سیستم جدید به مبارزات اضافه شده و شاهد ترکیب شدنش با دیگر بخشهای گیم پلی هستیم، امکان دارد بازیکن از پیچیدگی بیش از حد کلافه شود. سازندگان بازی این فرضیه را رد نموده و از واژه در دسترستر بودن برای توصیفش استفاده کردهاند.
در واقع افزایش گسترهی انتخابها در بخش مبارزات باعث میشود مخاطبان راحتتر با بازی ارتباط برقرار کرده و آن را همان طور که دوست دارند پیش ببرند. یکی از ویژگیهایی که در قسمت سوم شاهد خواهیم بود اضافه شدن نوار MP یا همان Mana Points میزان جادواست. البته این ویژگی در ارواح شیاطین (Demons Souls)هم وجود داشت ولی بعدها در مجموعهی ارواح تاریک از آن استفاده نشد. این نوار با هر جادویی که بازیکن استفاده کرده کاهش یافته و فرد میتواند با استفاده از Ash Estus Flask آن را پر کند.
با نگه داشتن دکمهای که با آن جادو میزنید، شاهد استفاده بیشتر از MP و ضربات مهلک تری خواهید بود. در دو قسمت قبلی تنها با استفاده از سلاحهای غیر جادویی میشد از ضربات سنگین استفاده کرد.
اضافه شدن نوار MP، تعداد نوارهای درون بازی را در کنار نوار سلامتی و نوار استقامت (Stamina) به رقم سه افزایش میدهد. استقامت را میتوان از مهمترین ارکان ارواح تاریکهای اولیه نام برد. هر ضربه به حریف باعث کاهش نوار استقامت میشد و کاهش بد موقع آن مساوی بود با مردن. حتی دفاع کردن هم با توجه به سپر یا شمشیری که در اختیار داشتید یا ضربه ای که دشمن به شما وارد می کرد از نوار استقامت کم میکرد. حالا برای استقامت لازم نیست از بطری استفاده کنید و این نوار خود به خود با سرعت خوبی پر میشود.
جدای از تمامی این بحثها، کارگردان بازی آقای میازاکی حرف جالبی در مورد محتوای بازی زده است:” اگر شمارهی اول بازی در مورد کشتن خدایان بود، حالا در شمارهی سوم همه چیز مربوط به کشتن لُردها و پادشاهان است.”
نظر میازاکی در مورد مخاطبین و نظرات آنها در مورد خودش چیست؟:”من فکر نمیکنم خود شخص من دارای طرفداران زیادی باشم. به نظر من خواستهی بازیکنان بسیار ساده است؛ بازیهای با ارزش و شگفتانگیز. اگر بازیهایی که من طراحی یا کارگردانی میکنم با خواسته آنها همخوانی داشته باشد، باید بگویم که من بسیار خوش شانس خواهم بود. چیزی که من فکر میکنم این است که تا زمانی که من همچنان خوش شانس هستم، باید به طور مداوم تا جایی که میتوانم بازی بسازم.”
موتور بازی موتور عنوان بلادبورن (Bloodborn) است اما با تغییرات مهم و خوبی در باب بخش تکنیکی و نورپردازی آن انجام شده که ظاهرا شکل و شمایل بازی را بسیار بهتر کرده است. عنوان ارواح تاریک ۳ قرار است عنوانی موفق از باب استفاده از نکات مثبت دو عنوان قبلی و عنوانی بهتر در بخش داستانی و تم باشد. انتظار برای ورد به دنیای تاریک و پر از نکبت و بدبختی شمارهی سوم ارواح تاریک انتظار شیرینی است که به تحمل کردنش میارزد. ممنون که تا پایان همراه ما بودید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
از بین چندگانه اقای میازاکی فقط موفق به تجربه قسمت دوم شدم.اونم برای ۱۵ ساعت.ولی پانزده ساعت واقعا متفاوتی بود.از اولین قدمم در دنیای این بازی مرگ و یاس خورد تو صورتم و کمی که جلوتر رفتم،متوجه شدم اون فقط نسیمش بود و باید برم در دل طوفان!!
قبل از قسمت سوم،هرموقع وقت شد،دوباره باید برم سراغ قسمت دوم و اندفعه یه ۵۰ ساعتی بهش اختصاص بدم ببینم چقدر حاضرم نوشته تو مردی رو تحمل بکنم.دفعه قبلی که استانه تحملم چندان زیاد نبود
تشکر از اقا دنیرو عزیز که گویا دوباره قراره بطور مداوم شاهد نوشته های زیباشون در سایت باشیم.
ممنون بابت پیش نمایش :۱۵:
بعد از Persona 5 و Uncharted 4 مورد انتظار ترین بازی ساله برام.
با دو شماره ی قبلی اینقدر مردم و زجه زدم که شمارش از دستم در رفته… امیدوارم این یکی هم همونقدر زجر آور باشه
l 2016 is Ours l
امیدوام سختیش در حدی نباشه که اشکمونو در بیاره، همون اعصابمون خرد بشه کافیه
خیلی قشنگ گفتی. :۲۴:
گیم پلی بازی و سبک گرافیکیش مثل dark souls1 هستش.اگه مث
شماره دومش بود خیلی بهتر بود.واقعا شماره دومش پیشرفت زیادی از شماره قبلیش داشت و بهتر بود
دقیقا همینطور که شما میگی dark souls 2 از خیلی نظر پسشرفت کرده بود ولی متاسفانه طراحی لوکیشناش و بعضی از دشمناش بشدت افت کرده بود
سلطان بازی ها هرچی در باره این بازی .خوب بگم کم گفتم بی نظیره بازیش :pc: :15: :15:
این بازی با کد تقلب هم سخت هست!
بنظرم چند نفره ش منطقی تر باشه تا اینکه تکی بازی کنی
بعد از the last guardian مورد انتظارترین بازی هست که منتظرشم داغ بلاد بورن هنوز تو دلم مونده :۱۵:
دستمون بهps4 که نمیرسه لااقل با این اعصابمون خرد کنیم !
این بازی به تنهایی کلافه کنندس
فک نکنم با دو سه مورد اصافی دردسر ساز باشه چون این بازی دردسر معنی میکنه
با تشکر از پیش نمایش
پیش نمایش خوبی بود.همچنان منتظریم.