ده برتر | خاص‌ترین و برجسته‌ترین اتاق‌های بازی‌های ویدئویی

در ۱۳۹۵/۰۲/۰۷ , 22:12:50

تا به امروز همراه با دوستان تحریریه موضوعات مختلفی را سوژه‌ی ده برتر دنیای بازی کرده‌ایم و این بار سراغ ده اتاق برجسته و خاص رفته‌ایم اتاق‌هایی که ویژگی‌هایی دارند که باعث شده شاید بیشتر از بقیه‌ی اتاق‌های موجود در بازی‌های ویدئویی در یاد ما بمانند. این شما و این هم ده اتاق خاص دنیای بازی.

۱۰ – اتاق انتخاب مراحل و انتخاب شخصیت ریمن

1361294275-challengemode1

ریمن یکی از برترین بازی‌های دوبعدی است که نوآوری‌های زیادی داشت. یکی از نمونه‌های آن اتاق تابلوهای «ریمن: افسانه» است. در واقع شما در اتاقی هستید که تابلوهایی زیبا در آن به در و دیوار آویزان است که هر کدام داستانی است از ماجراجویی‌های ریمن و دوستانش. هر تابلوی موجود در این اتاق یک مرحله است که شما باید وارد آن بشوید. شما به هنگام گشت و گذار در این اتاق‌ها می‌توانید همواره با مشت و لگد از خجالت دوست‌تان هم در بیایید که برای خودش مسخره بازی جذابی است!

۹- اتاق هک سیستم عامل شهری سگ‌های نگهبان

1280x720-4jX

سگ‌های نگهبان را همه‌ی ما با ایده‌ی نو و جدید هک کردن به یاد می‌آوریم. خیلی از مراحل بزرگ بازی به اتاق‌های هک سیستم عامل مرکزی شهر منتهی می‌شدند که برای رسیدن به آن با چالش روبرو می‌شدیم. مخصوصا اینکه بعد از انجام موفقیت آمیز هک، انبوه نگهبان‌ها و پلیس‌ها به سمت شما هجوم می‌آوردند. شما در این اتاق باید یک مینی گیم کوچک هم انجام می‌دادید که مثلا هک کردن بود ولی هیچ‌گاه به یک مینی گیم جذاب تبدیل نشد و تا پایان بازی این مینی گیم هیچ وقت سخت هم نشد. به هر حال بعد از هک کردن در این اتاق خیال‌مان راحت می‌شد و بازی به صورت اتوماتیک ذخیره می‌‌شد و فاز سخت‌تر فرار از مخمصه هم آغاز.

۸- اتاق جایزه سونیک

photo_2016-04-26_04-23-39

امکان ندارد اهل بازی کردن باشید و سونیک را نشناسید. جوجه تیغی تند و تیزی که نماد کنسول به یادماندنی سگا بود. شما در این بازی دایما قل می‌خوردید و با سرعت بسیار زیاد پیچ‌ها و مسیرهای ناهموار را پشت سر می‌گذاشتید و حلقه‌های طلایی رنگ جمع می‌کردید. البته گاهی هم به اتاق رویایی جایزه‌ها راه پیدا می‌کردید که قادر بودید در آن تا دل‌تان می‌خواهد حلقه جمع کنید.

۷- ۲۲۱ B خیابان بیکر

IMG_20160426_224905

این اتاق یا در واقع آپارتمان نقلی بیش از اینکه در دنیای بازی‌های رایانه‌ای برای خودش برو و بیایی داشته باشد تاثیرات عمیقی در ادبیات داستانی و کاراگاهی و صد البته صنعت سینما داشته است. آپارتمان ۲۲۱B واقع در خیابان بیکر که متعلق به بزرگترین و مشهورترین و محبوب‌ترین کاراگاه خیالی خلق شده در یک مجموعه داستان‌ دنباله‌دار، شرلوک هلمز است در یکی دو بازی خوب، همین اواخر به صورت سه بعدی در اختیارمان قرار گرفت. این آپارتمان کوچک و شلوغ و پر از خاطره را در هر بازسازی که ببینیم چه بازی باشد و چه فیلم و سریال، ارزش قرار گرفتن در هر ده برتری را دارد.

۶- اتاق بازجویی ندای وظیفه عملیات سری

menu_16x9

ندای وظیفه عملیات سری علاوه بر این که داستان گیرا و درجه یکی داشت، منوی آغازین خلاقانه‌ای هم داشت. یک اتاق بازجویی مربوط به دوران جنگ سرد که در آن دست و پای شخصیت اصلی داستان را روی یک صندلی محکم بسته‌اند. این اتاق علاوه بر اینکه در سیر داستانی این بازی جایگاه ویژه‌ای دارد با هنرنمایی به صورت یک منوی زنده درآمده است که حتی می‌توانید اندکی هم شخصیت خود را در این منو و بر روی این صندلی کنترل کنید که بسیار جذاب است. البته اگر کمی سماجت به خرج بدهید با فشار دادن چند دکمه می‌توانید از روی صندلی‌تان بلند شده و در داخل اتاق گشت و گذار کنید.

۵- اتاق جنگ منوی مدال افتخار

 

IMG_20160426_224911

منوی شروع دو بازی نخست از مجموعه‌ی مدال افتخار در نوع خود جالب بود. یک اتاق جنگ دو بعدی که به چند بخش مختلف تقسیم شده بود. این بخش‌ها هم قسمت‌های مختلف منوی بازی را تشکیل می‌دادند. هر بخشی را که انتخاب می‌کردید با افکت صوتی طبل نظامی همراه بود. با اینکه همه چیز خیلی ساده و جمع و جور برگذار شده بود و این منو هیچ سنخیت گرافیکی و فنی با تحول عظیمی که این دوگانه در صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایجاد کردند نداشت ولی آن صدای طبل و آن منوی ساده‌ی اتاق جنگ به یکی از خاطره‌انگیزترین تجربه‌های دیداری و شنیداری ما تبدیل شد.

۴- اتاق پرو GTA sanandreas

aid5713664-728px-Change-Clothes-in-GTA-San-Andreas-Step-10

بعد از گردشی در شهر و دزدی و رفتن به پارتی و ماشین سواری و تعقیب و گریزهای فراوان هیچ چیزی به جز خوابیدن روی تخت خواب معروف جی‌تی‌ای و ذخیره کردن بازی خیالتان را راحت نمی‌کند. بعد از آن هم همیشه گذرمان به اتاق پرو لباس و عوض کردن لباس‌های مختلف و تیپ زدن ختم می‌شد. با اینکه این اتاق در بیشتر عناوین سه بعدی مجموعه‌ی GTA وجود دارد ولی بیشترین نمود را در GTA Sanandreas داشت. وقتی سی جی را خوشتیپ می‌کردیم و می‌زدیم به دل ماجرا.

۳- اتاق خواب فرمانده شپرد در مجموعه‌ی اثر جرمی

ME3_Captain's_Cabin

سفینه‌ی نرماندی، قطعا دوست داشتنی‌ترین و خاطره انگیزترین سفینه‌ای است که پا در عرصه‌ی بازی‌های رایانه‌ای گذاشته است. ولی از آن خاطره‌انگیزتر اتاق خواب فرمانده شپرد است. جایی کوچک با یک تخت خواب، یک میز کار، یک حمام نقلی و البته یک آکواریوم بزرگ دیواری پر از ماهی. چیزی که باعث شد این اتاق به نظرمان لیاقت حضور در این لیست را داشته باشد در واقع همین آکواریوم بود. آکواریومی که ابعاد شخصیتی پنهان فرمانده شپرد را وقتی خسته و درمانده به اتاقش پناه می‌آورد برای‌مان رو می‌کرد. در واقع غذا دادن به ماهی‌ها خیلی بیشتر از رمنس‌هایی که در این اتاق با شپرد از سر گذرانده‌ایم خاطره انگیز بوده‌ است!

۲- اتاق سایلنت هیل: اتاق

theroomthumb-1436481035160

هنری فریاد می‌زد: «کمکم کنید! این اتاق یه مشکلی داره! کمکم کنید! کمک! بذارید از اینجا برم بیرون!» فکرش را بکنید که روزی از خواب بیدار شوید و ببینید که در خانه‌تان زنجیر شده و نمی‌توانید از خانه خارج شوید. پنجره‌ها هم با نیرویی ماورایی مانع ارتباط شما با بیرون هستند. شما بیرون را می‌بینید ولی قادر به خروج از خانه‌تان نیستید. این تم و شاکله‌ی اصلی بازی سایلنت هیل: اتاق بود. با اینکه اتاق مشهور بازی در واقع یک آپارتمان است ولی تنگ و تاریک بودن و حس خفقان حضور هنری بیچاره درون این محبس ترسناک آن را بیشتر به عنوان اتاقی تنگ و تاریک به یاد می‌آورد. حتی افرادی که دقیقا جلوی درب ورودی اتاق ایستاده‌اند نمی‌توانند زاری‌های هنری را بشنوند؛ عجب جهنمی است این اتاق ۳۰۲ !

۱- اتاق سیو سه گانه‌ی رزیدنت اویل

Resident Evil™_20150205144537
Resident Evil™_۲۰۱۵۰۲۰۵۱۴۴۵۳۷

اگر از طرفداران مجموعه بازی‌های رزیدنت اویل باشید حتما مکانیزم ذخیره کردن بازی در سه نسخه‌ی نخست را به یاد دارید. بعد از جلو بردن بازی و حل کردن چند معمای سخت باید دستگاه تایپ معروف را پیدا می‌کردید و با کمک جوهرهایی که در بازی پیدا کرده‌ بودید بازی‌تان را ذخیره می‌کردید. تقریبا در هیچ جای بازی از گزند زامبی‌ها و دشمنان خفن و ترسناک بازی در امان نبودید و حس غالب، ترس و احساس عدم امنیت بود. ولی جاهایی در بازی وجود داشت که می‌توانستید در آن نفسی به راحتی بکشید. دستگاه‌های تایپ بازی در بیشتر مواقع داخل اتاق‌هایی قرار گرفته بود که هیچ زامبی یا موجود مزاحمی را به آن راه نبود. موسیقی لایتی که همیشه و با ورود به این اتاق‌های سیو شنیده می‌شد، احساس خوب و بی‌نظیری به مخاطب می‌داد. احساسی که با شنیدن تم این موسیقی به هر کسی که سه گانه‌ی نخست رزیدنت اویل را بازی کرده دست خواهد داد.

نظر شما درباره‌ی این لیست چیست؟ آیا اتاق خاصی را در نظر دارید که در لیست ما نیست؟

با تشکر فراوان از دوستان تحریریه که در آماده کردن این ده برتر همکاری کردند.

با تشکر فراوان از آقای قرالو و ویرایش این مقاله.


29 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. انتخاب ها کاملا به جا بود . من بلافاصله یاد اتاق ۳۰۲ و اتاق سیو سه گانه ی رزیدنت اویل افتادم.البته اتاق ۳۰۲ رو به اندازه ی اتاق سیو RE دوس دارم.
    البته یه اتاق دیگه هم هست که جا انداختین . اتاق سری بازی های the room که برای موبایل های هوشمند عرضه شد.

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر