بحث هفته: وقتی دست آسمان رو می شود
این هم از ماجرای No Man’s Sky! بازی که تا پیش از این تصور می شد قرار است تاریخ گیمینگ را به دو قسمت قبل و بعد تقسیم کند حالا به گوشه ای خزیده و به میانگین امتیاز ۶۹ رضایت داده.
به راستی چه چیزی باعث شد چنین تصوراتی درباره این بازی شکل بگیرد؟ بد نیست موضوع بحث این هفته را به این بازی و بحث های پیرامون آن اختصاص دهیم و بررسی کنیم چرا در دنیای گیم شاهد چنین اتفاقاتی هستیم.
– آیا شما این بازی را انجام داده و یا قصد انجام آن را دارید؟
– بطور کلی نظرتان درباره این بازی چیست؟
– اگر بخواهید نمره و یا لقبی برای این بازی انتخاب کنید آن چیست؟
– بنظر شما چه چیزی باعث شد این عنوان تا این حد انقلابی جلوه داده شود؟ تبلیغات و اظهارات سازندگان و یا زیاده روی طرفداران؟ و یا چیز دیگر؟
– بنظر شما مشکل اصلی No Man’s Sky چه چیزیست و به چه دلیلی در حد انتظارات نبوده؟
– بنظر شما تاثیر عدم موفقیت این گونه آثار در آینده صنعت گیم چگونه خواهد بود؟ آیا این تاثیر مطلوب است و یا به مانعی برای گسترش ایده های جاه طلبانه تبدیل خواهد شد؟
تنها از هرگونه توهین و اسپم پرهیز کنید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
ایا شما این بازی رو انجام داده اید یا قصد انجام ان را دارید؟داشتم ولی دیگه نه
مسئله این نیست که ایده چقدر خوبه یا چقدر عظیمه یا چقدر تازس ۶۰ درصد کار بازی سازی اجاری درست ایدس
از هایپ زیاد بازی بگذریم من خودم ب شخصه پتانسیل رو تو این ایده میدیم ولی سازنده ها نتونستن تو فاز اجاریی کاری کنن مثلا بازی ای مثل اسکایریم اون حجم محتوا رو داره چرا از بازیای بزرگ نام ببریم؟شما هر روگ لایک ساده با حجم زیر ۵۰۰مگ رو دانلود کنید شگفتیای بیشتری توش میبینید تا نو من اسکای. نو من اسکای سعی کرد خودشو چیزی نشون بده که نبود ایده رو خیلی روش مانور دادن و طرفدارام هایپ شدیدی کردن ولی در انتها یه بازی سراسر تکرار و باگ شد اگر حد اقل یه سیستم ساخت و ساز ب بازی اضافه میشد یا یه سری تمدانا درگیریا و خلاصش کنم یه سری محتوای مفید اون موقع میشد بازم بش امید وار شد ولی با این وضع نه
• آیا شما این بازی را انجام داده و یا قصد انجام آن را دارید؟
۲۰+ ساعت
•– بطور کلی نظرتان درباره این بازی چیست؟
مشکلات و موج منفی پیرامون نسخه پی سی زیاد بود، خوشبختانه هیچکدوم برای من پیش نیومد. بازی فراتر از اون چیزیه که مخالفاش سعی دارن جلوه بدن و البته اگه انتظارتون هم در حد هایپ هایی که اغلب توسط کاربرا پراکنده شده بهتره پایین کمی زیرش رو کم کنید.
بازی خیلی بیشتر از سیاره کشف کردن، منابع بدست اوردن، ولگردی و مبادله هست، ارتباط برقرار کردن با بیگانه ها کشف مونلیت ها و اطلاعات درباره زبان بیگانه ها برای درک بهتر مکالمات یا پیدا کردن بلوپرینت برای کرفت ابزارهای مختلف و خیلی چیزای دیگه شمارو مشتاق میکنه بیشتر توی محیط بگردید، درسته نسبت به پتانسیلش کمبود محتوا داره ولی عوامل کافی برای سرگرم نگه داشتن شما رو در اختیارتون میذاره، فقط بستگی به شما داره که حوصله دارید خودتون مسیرتون رو پیدا کنید یا عادت داریدبازی مسیر رو براتون مشخص کنه.
•– اگر بخواهید نمره و یا لقبی برای این بازی انتخاب کنید آن چیست؟
اممم… سوال بی محتوایی راستش، .لی خب لقب بلند پرواز میتونه خوب باشه
•– بنظر شما چه چیزی باعث شد این عنوان تا این حد انقلابی جلوه داده شود؟ تبلیغات و اظهارات سازندگان و یا زیاده روی طرفداران؟ و یا چیز دیگر؟
بازی نوع جدید و متفاوتی از جهان رو به صنعت گیم اورد، پس چیزی نیست که بگیم ادای گیم های انقلابی رو درآورد. چیزی که باعث موج منفی شد درواقع انتظار بیش از حد بسیاری از طرفدارا بود، علیرغم اینکه سازنده خودش بارها گفته بود بازی اون چیزی نیست که ممکنه خیلی ها تصورش میکنند.
•– بنظر شما مشکل اصلی No Man’s Sky چه چیزیست و به چه دلیلی در حد انتظارات نبوده؟
– باگ (نسخه پی سی)
– قیمت بالا
– کمبود بخش مولتی پلیر با توجه به پتانسیل بالای این بازی
– محتوای بیشتر میتونست بازی رو جذاب تر کنه (وسایل نقلیه بیشتر مخصوصا برای گشتن توی سیاره، اسپیس شیپ های بزرگتر، بخش مبارزه بهتر، قابلیت ساخت وساز بیس، برقراری ارتباط بیشتر با سایر پلیر ها و…)
•– بنظر شما تاثیر عدم موفقیت این گونه آثار در آینده صنعت گیم چگونه خواهد بود؟ آیا این تاثیر مطلوب است و یا به مانعی برای گسترش ایده های جاه طلبانه تبدیل خواهد شد؟
عدم موفقیت برای چنین ایده ای صددرصد به ضرر آینده صنعت گیمه، چون اگه این رو یه قدم اولیه حساب کنیم، به مرور زمان و با پیشرفت بیشتر این نوع گستردگی جهان در بازی میتونه امکانات و گزینه های دست نخورده و جدیدی برای سازنده ها فراهم کنه که شاید الآن تصورش رو هم نکنیم.
ب نظر من دلیل معروفیت این بازی اون الگوریتم و فرمول خاص موتورش بود.
من بازیش نکردم ولی انتی هایپ زیاد داشته!
مشکل بعدیش تکراری شدنشه! ویچر با اون همه عظمتش تکراری میشد. حالا بیا و یه نقشه نه؛ ۱۸ کوانتلیون سیاره!!! ۱۰۰ تاشم بری تکراری میشه واست.
نمیدونم ولی میگفتن سیاراتش خیلی شبیه بهمه و بازی خیلی یکنواخته!
این بازی برای اینده صنعت گیم هم مثبته و هم تجربه. مثبت از اینکه سبک جدیدی اورد(گستردگی و اینکه هدف و پایان نداره!) و تجربه هم از این لحاظ ک عناوین بعدی بیشتر گیمرپسند خواهد شد.
– آیا شما این بازی را انجام داده و یا قصد انجام آن را دارید؟
-حوصله دارید ها، الان یه ماهه به پلی استیشنم نگاه هم نکردم، یه سانت خاک روش نشسته. ولی ویدیوهای let’s play این بازی تو یوتیوب رو دنبال میکنم حتما,
– بطور کلی نظرتان درباره این بازی چیست؟
-نظر خاصی ندارم، اولین بار یه هفته پیش که دم ریلیز بود یه تریلرشو نگاه کردم. ولی قبل از بازی مصاحبه های شان موری رو خیلی خوندم به دلیل زیر.
– اگر بخواهید نمره و یا لقبی برای این بازی انتخاب کنید آن چیست؟
-سلطان هایپ. به نظرم الگوی شان موری (و باقی تیم هلو گیمز) در هایپ کردن، اون فرمول طلاییه که یوبی سافت و الکترونیک آرتز طی سالیان آینده حتما به کار میبرن. یه همچین چیزی:
(تیم تبلیغات یوبی داره نوت بر میداره)
– بنظر شما چه چیزی باعث شد این عنوان تا این حد انقلابی جلوه داده شود؟ تبلیغات و اظهارات سازندگان و یا زیاده روی طرفداران؟ و یا چیز دیگر؟
-جوابشو دادم
– بنظر شما مشکل اصلی No Man’s Sky چه چیزیست و به چه دلیلی در حد انتظارات نبوده؟
– با سوال دوم چه فرقی داره؟
– بنظر شما تاثیر عدم موفقیت این گونه آثار در آینده صنعت گیم چگونه خواهد بود؟ آیا این تاثیر مطلوب است و یا به مانعی برای گسترش ایده های جاه طلبانه تبدیل خواهد شد؟
– اینم جواب دادم، ولی از طرف دیگه آینده صنعت گیم در نظر من مثل آینده هر چیز دیگه توی این دنیا، خر تو خره.
با تشکر.
– آیا شما این بازی را انجام داده و یا قصد انجام آن را دارید؟ داشتم ولی دیگه ندارم
– بطور کلی نظرتان درباره این بازی چیست؟ یه بازی که خیلی بزرگ نشون داده شد ولی مکانیک خسته کننده ای داره
– اگر بخواهید نمره و یا لقبی برای این بازی انتخاب کنید آن چیست؟ بازی رو بازی نکردم و نمیتونم یه نمره مشخص بدم ولی لقب : پیروزی شکست
– بنظر شما چه چیزی باعث شد این عنوان تا این حد انقلابی جلوه داده شود؟ تبلیغات و اظهارات سازندگان و یا زیاده روی طرفداران؟ و یا چیز دیگر؟ همه ی موارد. تبلیغات طوری بود که این بازی یه بازی بی نمونه است ولی این طور نشد. سازنده ها هم این عنوان رو نو آورانه ترین بازیشون عنوان کردن ولی به نظر من این بازی می خواست جا پای ماینکرفت بذاره که نتونست،طرفدارا هم زیادی دلشونو به این بازی سپردن
– بنظر شما مشکل اصلی No Man’s Sky چه چیزیست و به چه دلیلی در حد انتظارات نبوده؟ چیزی که در نقد ها خوندم ایده ها درست پیاده نشدن و ناقص بودن
– بنظر شما تاثیر عدم موفقیت این گونه آثار در آینده صنعت گیم چگونه خواهد بود؟ بله و امیدوارم درس عبرتی بشه برای همه
آیا این تاثیر مطلوب است و یا به مانعی برای گسترش ایده های جاه طلبانه تبدیل خواهد شد؟ بله این شکست نشون میده که زیاد به ساخته خودتون نبالید و منتظر انتقاد هم باشید
خیلی مختصر میگم پس جا داره دوباره یادی کنم از دویژن که خودم توی طلایه ارتشی بودم که بازی میکوبید .
بله بازیو انجام دادم
کاملا از بازی راضی هستم
تنها مشکلی که میتونم بگیرم افت فریم بازی هست .
نمره از ۱۰ من ۷.۵ میدم بهش .
————————–
جالبه دوستان بازی نکردن فقط میکوبن بازیو به عبارتی حرفای کاربرای سایت های دیگه ، استیم رو اینجا منتقل میکنند ، شما حداقل بازی کنید بعد بکوبید .
البته بازم میگم این بازی کاملا سلیقه ای هست ممکنه من خوشم بیاد ، شما اصلا خوشت نیاد ولی حداقل بازیش کن بعد بکوبش !
خیلیاهم فکر میکنن که چون واسش پول دادم ازش تعریف میکنم
داداش مگه چقدر افت فریم داشته که ۲/۵ نمره ازش کم کردی؟ :۲۴:
سوال اول : صد درصد این بازی رو تحربه می کنم ولی زمانش معلوم نیست . شاید منتظر موندم تا تو تخفیفا خریدمش
سوال دوم . نظرم اینه که بازی ایده ی خیلی جالبی داره ولی متاسفانه کمبود محتوا داره
سوال سوم : نمره و لقب فعلا زوده اول باید بازیش کنم
سوال چهارم : یه قسمتش سیستم الگورتیم بازی و تعداد بالای سیاره ها بود یه قسمتش هایپ های زیاد
سوال پنجم : مشکل اصلیش بی هدف بودن بازیه
سوال آخر : به هر حال من این بازی ها و با این ایده ها خیلی حال می کنم . به نظرم اگه این جور ایده ها رو بیشتر پرورش بدن و محتوای بیشتر و داستان خوب اضافه کنن قطعا موفقیت آمیز خواهد بود