خانه » مقالات بازی به سوی فردایی ناامید کننده | پیشنمایش بازی Call of Duty: Infinite Warfare × توسط میلاد تیرداد در ۱۳۹۵/۰۸/۱۱ , 14:00:53 16 خیس، گل آلود، خسته. با نفسهای آرام اسلحه را در دستش محکمتر میگیرد. «متمرکز بمون!» این جمله شمارش معکوس آغاز یک نبرد سریع و مخرب خواهد بود. با شروع نبرد گویی به جای خون، آدرنالین در رگها جریان دارد. چه ام۴ و کلاشینکف در دستانتان باشد و چه اسلحههای عجیب و غریب لیرزی، چه با قدیمیترین شاتگانها کلهی زامبی بترکانید و چه روی هوا پرش دوم را بزنید و با بارانی از گلوله بر فرق سر دشمن فرود بیایید. با هر کدام از این حسها که «ندای وظیفه» را تجربه کرده باشید به احتمال زیاد این مجموعه در لیست بازیهای مورد علاقهتان حضور پررنگی دارد. در بیفروغترین روزهای این بازی همچنان فروشش سرسامآور است. گول این دیسلایکهای یوتوب را نخورید! ندای وظیفه باز هم فروش ترسناکی خواهد داشت و کسانی که به نسل هشتم دسترسی ندارند با حسرت تیزر و تریلرهایش را تماشا خواهند کرد. امسال چند رکورد فروش توسط «جنگاوری بینهایت» جابهجا خواهد شد خدا میداند. افتخارات این مجموعه پایانی ندارد؛ اکشن اول شخص مدرنی که امروزه شاهدش هستیم را به ندای وظیفه مدیونیم، حتا مجموعههای شاخصی مثل «هیلو» و «فارکرای» از این عناوین تاثیرات واضح و مشخصی گرفتهاند اما یک جورهایی حال و روز ندای وظیفه شبیه به حال و روز تیم فوتبال «میلان» است! کوهی از افتخار پشتوانهات باشد اما از اسب افتاده باشی، حال میخواهی به همه ثابت کنی از اصل نیفتادهای اما حتا «پسکارا» را یک بر صفر میبری! نمیشود منکر خوبی «تایتانفال» یا «بتلفیلد» شد اما واقعا کار به جایی رسیده که هر اکشن اول شخصی برای ندای وظیفه شاخ و شانه بکشد؟ گیم را چه شده است؟ این متن را به حساب یک طرفدار مغموم و ناراحت ندای وظیفه بگذارید. کسی که در پیشنمایش میدان نبرد با هیجان و شور و ذوق مینوشت اما افق روشنی برای جنگاوری بینهایت نمیبیند، کسی که چند بار «عملیات سری» را تمام کرده و اولین شماره این سری را بهترین شمارهی ندای وظیفه میداند. یادتان هست که چطور بلاکهایمان را باست کرد؟ سخت است عمری با بخش چندنفره و زامبی سر و کله زده باشی و حالا محبوبت را درحال نابودی ببینی! جدای از این حرفها و جو سنگینی که علیه این بازی به وجود آمده بیایید نگاهی بیندازیم به «ندای وظیفه: جنگاوری بینهایت» (Call of Duty: Infinite Warfare) که تا چند روز دیگر عرضه میشود و ما چشم به راه آن هستیم؛ با دنیای بازی همراه باشید. جنگ ستارگان؟! «لوک اسکای واکر» کجایی که…! قصهی جنگ حتما میدانید ندای وظیفه به ارائهی یک تجربهی سینمایی به مخاطب مشهور است؛ درمورد این جنس سکانسها و گرافیک در ادامه مفصل صحبت خواهیم کرد اما در این بخش می خواهیم از قصه صحبت کنیم. از داستان بازی و قبل از پرداختن به نسخهی جدید نگاهی به سابقهی این مجموعه در گذشته داشته باشیم. میدانید این یک پیشنمایش ساده نیست که در گوگل بزنید و تمام اطلاعاتی که از بازی ارائه شده را بخوانید و بروید! ندای وظیفه مجموعهی بزرگ و مهمی است و یک هوادارش هم نویسنده این متن، پس این جنس خاطره بازیها عجیب نیستند. آخر مگر میشود از ندای وظیفه بگویی و اسمی از سیگار «کاپتان پرایس» نبری؟ از «فرانک وودز» و «الکس میسون»؛ از بازیهای پیشرو در قصهگویی آن هم در شوترهای اول شخص که اغلب قهرمانانشان لال بودند! با وجود لکههای سیاهی نظیر نسخهی «ارواح» و شخصیتها و داستان نچسبش، نقاط درخشانی چون پرایس عزیز وجود دارند که انتظارمان را از داستان و شخصیتهای ندای وظیفه بالا میبرند. هنرنمایی «کوین اسپیسی» در «جنگاوری پیشرفته» را به یاد دارید؟ آن روزها هنوز از جنگهای آینده دچار تهوع نبودیم و گیمپلی سریع و نفسگیر بازی در کنار داستان خوب و حضور کوین اسپیسی حسابی به دلمان نشست. و اما جنگاوری بینهایت، این بازی بر اساس نمایشهایی که از بازی دیدهایم در آیندهای دور اتفاق میافتد؛ خیلی دور، در حدی که تمامی منابع طبیعی و حیاتی زمین به پایان رسیده است و این باعث شده تا کشورهای مختلف با هم متحد شوند و سازمان UNSA یا United Nations Space Alliance را تشکیل دهند. اما برای چه و با چه هدفی؟ قصد آنها سفر به دیگر منظومهها و سیارات است تا منابع آن سیارات را برای زمین و مصارف زمینیان استخراج کنند. اما در این میان گروهی نظامی افراطی به وجود میآیند که میخواهند پاسگاههای بین کهکشانی مختلف را کنترل کرده و جدای از UNSA فعالیت کنند. رهبر این گروه یک تبهکار شرور است که نقش او را Kit Harrington -بازیگر معروف سریال «بازی تاج وتخت»- بازی کرده است. آنها گروه خود را Settlement Defense Force مینامند (به اختصار SDF) و باعث شروعی جنگی بزرگ و بین کهکشانی با UNSA میشوند. در طول بازی شما در نقش کاپتان Nick Reyes خواهید بود، فرماندهی نیروی هوایی ویژهی UNSA که باید در نبردهای پرتعدادی در مقابل نیروهای SDF صفآرایی کند، البته در این راه کشتیهای فضایی خاصی شما را پشتیبانی خواهند کرد که Jackals نامیده میشوند. راستی، Kit Harrington تنها سلبریتیای نیست که در جنگاوری بینهایت خواهید دید، مانند ستارههای ورزشی دیگری که در نسخههای پیشین این سری دیده بودیم (برای مثال Marshawn Lynch)، در این بازی «لوییز همیلتون» هم ایفای نقش خواهد کرد! طبق گفتهها قرار است در شش سکانس از بازی او را ببینیم اما میزان اهمیت نقش او در بازی و داستان مشخص نیست و تا چندروز دیگر مشخص خواهد شد. چیزی که از آن مطمئن هستیم، تنوع و گوناگونی و به درد بخور بودن سلاحها است. پوچ مثل آینده… به مبحث اصلی میرسیم؛ جایی که قرار است گرافیک، گیمپلی، اسلحهها و امکاناتی که قرار است در بازی ببینیم را مرور کنیم. ندای وظیفه ما را با گرافیک خوب و خوش رنگ و لعاب و صد البته نرخ فریم بسیار خوب و اغلب ثابتش بد عادت کرده است، گاهی حتا سازندگان این مجموعه قید کیفیتهای بالاتر بافتها، سایهها و غیره را میزنند تا به ۶۰ فریم جذاب همیشگی دست پیدا کنند. شاید در ندای وظیفه تخریب محیط پر زرق و برق میدان نبرد را نبینید و یا دورنماهای خفن نقشههای چندنفره میدان نبرد سرتر از گرافیک و نقشههای ندای وظیفه باشد اما هواداران این مجموعه خیلی هم از این وضع ناراضی نیستند! اگر نه چند سال پیش به میدان نبرد کوچ میکردند. گرچه که ممکن است مثل من به هر دو عنوان علاقهمند باشید و تجربهشان کنید، اما یک هوادار CoD پس از مدتی که باز به سراغ این بازی میآید یک آخیش در دلش میگوید. فرمول هرچند تکراری اما جذاب گیمپلی این مجموعه سالهاست که اجازهی ریسک و تغییر به سازندگان نمیدهد، آدم که به ترکیب تیم برنده دست نمیزند! اما بالاخره نوآوری هم لازم است، خوشبختانه با وجود تناقضی عجیب در این جملات، این مشکل اکتیویژن و استودیوهایش است که هم ترکیب تیم برنده را بهم نزنند و هم نوآوری و جذابیت را به این مجموعه برگردانند و ما گیمرها با خیال راحت غر میزنیم! باید اعتراف کنیم هنوز هم صحنههای سینمایی ندای وظیفه تکراری نیستند و دهان مخاطب را باز میگذارند اما بهترین غذا را هم که چند روز متوالی بخورید بالاخره خسته میشوید. کار سختی پیش روی سازندگان است، مخاطبان چیزی میخواهند که خودشان هم نمیدانند چیست! اگر بازی شبیه میدان نبرد شود بازخوردهای شدید و منفی خواهد داشت، اگر همین باشد همچنان همه میگویند تا کی تکرار با این که مخفیانه هر سال عنوان جدید را تجربه میکنند! پس بیایید امیدوار باشیم سازندگان این مجموعه معجزهای رو کنند. نمایشهای جنگاوری بینهایت بیکیفیت نبودهاند اما مخاطب واقعا از آیندههای دور و تخیلات عجیب خسته است. باور کنید ما هیلو نمیخواهیم! ما آمدهایم CoD بزنیم! ما «جهان در جنگ» و عملیات سری میخواهیم. سفینه سواری در ندای وظیفه؟؟ منظورتان چیست واقعا؟ راستش حتا من هم امید چندانی به این فردا و سفینهها و نارنجکهای لیزریاش ندارم. این روزها بازیسازها وقتی ایده کم میآورند «گرپل» را وارد گیمپلیشان میکنند! فرزند ناخواندهای برای یک مشت دلار جنجالهای نمایش بازی و دیسلایکهای یوتوب را هم که فراموش کنید همچنان نکاتی عجیب درمورد ندای وظیفهی جدید وجود دارد، یکی از این موارد عجیب و جنجالی حجمی است که این بازی در دستگاه شما اشغال خواهد کرد. حدودا صد و سی گیگابایت آن هم برای یک بازی نسل هشتمی و یک ریمستر قدیمی. مگر جنگ است دوستان؟ «آنچارتد» به آن عظمت حتا به ۶۰ گیگابایت نرسید! اصلا این ریمستر چه میگوید این وسط؟ تازه اگر دیسک جنگاوری بینهایت را نداشته باشید ریمستر «ندای وظیفه جنگاوری مدرن ۱»، قابل بازی نخواهد بود! با توجه به محدودیت حجم هارد کنسولها و مشکلات عجیبی که ظاهرا قرار است با نسخهی بازسازی شدهی جنگاوری مدرن داشته باشیم لذت این ملاقات دوباره و واضحتر با پرایس گرانقدر را رسما کوفتمان کردید که! خدا میداند تا کی میخواهید از ساختههای قبلی خود پول به جیب بزنید و خاطرههای مخاطبان بیچاره را بچلانید. به اعتبار و اسم خود رحم کنید واقعا. دارد حالمان از محتواهای دانلودی و بهروز رسانیهای پوچ و رو اعصاب بهم میخورد. میمیرید اگر یک بازی را تمام و کمال به مخاطب بدهید؟ حداقل محتوا دانلودی ساختن را از ویچر و اسکایریم یاد بگیرید! و اما در پایان میخواهم بگویم یک ندای وظیفهی دیگر در راه است. هرچقدر هم از تکرار خسته و معترض باشید دست رد به سینهی این بازی زدن غیر ممکن به نظر میرسد. با اینکه امید چندانی به این عنوان ندارم اما عطش یک سال انتظار برای CoD را رفع خواهد کرد. خلاصه از ارواح که بهتر است! لبخند بزنید، توقع خود را کمی پایین بیاورید و از ندای وظیفه لذت ببرید. آنقدر هم با میدان نبرد مقایسه نکنید؛ شاید کیفیت آثار، میزان فروش و کلکلهای بین هوادارن این دو مجموعه بالا و پایین داشته باشد، اما نه، این جنگ هرگز عوض نمیشود! یکی از نقشههای بخش چندنفرهی بازی؛ آیا نقشهی مدار زمین و پرواز در خلا هم در بخش چند نفره وجود خواهد داشت؟! نویسنده میلاد تیرداد شرکت اکتیویژن مقالات بازی 16 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. کالاف همین طوری پیش بره دیگه کارش تموم میشه اخه زمان اینده چیه همش میره سمت اینده فقط بتل ۱ :۱۵: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید من که واقعا نمیدونم با چه انگیزه ای باید برای خرید این بازی اقدام کنیم، سینگل ناامید کننده و مولتی تکراری، چه چیز جدیدی برای خرید دارن؟ ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید مولتی تکراری ! ۰۰ بخش کمپین کالاف روز به روز داره بدتر میشه . ولی کمپین فقدر ۲۰ درصد مجموعه هست و ۸۰ درصد کالاف دیوتی بخش مولتیش هست که ون بهش امید دارم . ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید با اینکه بازی به هیچ وجه شباهتی به ندای وظیفه نداره،باهاش کنار اومدم به شخصه با توجه به تریلرها امید دارم بتونم کمپین خوبی ببینم،هرچند با کمپین معرکه ای که تایتان فال ۲ رقم زد کار سخت میشه. اما از بخش آنلاین هرچی بیشتر تریلر دیدم بیشتر بدم اومد!هرچی ایده چرند به ذهنشون رسیده چپوندن توش مخصوصا اون سگ مکانیکی!هرچند برای من فرقی نمیکنه چون هیچ وقت از بخش مالتی این سری خوشم نیومده و بیشتر از سه ساعت تحملش نکردم.تو این سبک تایتان فال تجربه خیلی بهتری بهم میده و بتلفیلد هم که همیشه شوتر اصلی و محبوبم بوده. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید به احتمال زیاد این نسخه رو تجربه می کنم . بخش مولتی پلرش زیاد واسم مهم نیست و کلا تو این بخش بتلفیلد رو ترجیح میدم . ولی بخش داستانی رو مشتاقم که تجربش کنم . ولی تریلر ها درمورد گیمپلیش زیاد منو جذب نکرده ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید با تشکر از پیش نمایشتون…. ما قدیمیا از این بازی نارنجل لیزری و اسلحه های عجیب و غریب نمیخوایم…. والا ما نمیدونیم بخش زامبی دقیقا تو cod چیکار میکنه..اخه cod رو چه به زامبی اونایی که میگن تری ارک بهتر از اینفینیتی cod میسازه برن cod 3 شاهکار تری ارکو تجربه کنن.. اوناییم که عشق زامبی کشین برن days gone…left 4 dead…dying light بازی کنن زامبی به نظر من هیج جایی تو cod نداره و کسی که میخ حال بهم زن جنگ های اینده و غیر واقعی رو کوبید تو این سری تر ارک بود…..ما زامبی نمیخوایم…اسلحه عجیب و غریب نمیخوایم…ما اصالت سری cod رو میخوایم…داستان…گیم پلی…. به نظر من اینفیتی تو حفظ این اصالت خیلی موفق تر بوده و تری ارک چیزی که داره به ما میده اسمش cod نیست ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید متوجه فازتون نشدن دوست عزیز. اولا این نسخه اصلا ساخته تریارک نیست. دوما بخش زامبی از نسخه پنجم وارد سری شده و از همون اولین حضورش تبدیل به یکی از بهترین بخشهای فرعی سری شده. تا جایی که نسخههای جدید برخلاف قبلیها که بخش زامبی فقط در ساختههای تریارک حضور داشت، در تمامی نسخهها قرار است حضوری جدی داشته باشد. سوما، شما اصلا بخش زامبی رو بازی کردید و سیر پیشرفتش رو از جهان در جنگ تا بلکاپس سوم دیدید؟ تنها بخشی از عملیات سری سه که بازیش کردم همین بخش زامبیش بود که به همراه برادر گرامی میل شد و بسی نیز چسبید. اوج بلوغ تیم سازنده در ساخت این بخش فرعی بود. چهارما، درمورد ذات سری سخن گفتید. ذات سری جنگ جهانی یا جنگهای مدرن نیست. ذات سری یک روایت سریع و اکشن پرهیجان سینماییه کوتاست که قراره در هفت ساعت خون رو در قلب منجمد بکنه و بس. ندای وظیفه اصلا بخاطر این بود که به جایگاه کنونی رسیده. دلیل محبوبیت بیاندازه عملیات سری اول چیست؟ در نظر داشته باشید که بخش چند نفره خوبی هم نداشت این قسمت. ولی داستان بسیار غنی و خوبی رو همراه خودش اورده بود. همین موضوع در خصوص قسمت دومش نیز صادق است. یه روایت و شخصیت پردازی عالی انتاگونیست که هنوز مزه لهجه فوقالعادهاش زیر زبانمه. ندای وظیفه از نسخه ارواح کم کم تبدیل به یه اثر صرفا چند نفره شد و همون نقشی رو بخش تک نفره براش ایفا میکنه که این بخش برای میدان نبرد. صرفا هست دیکه. ولی توقع یه داستان ادرنالینی و پرهیجان رو دیگر نباید داشت. العان روزاییه که برای جذابتر کردن و داغتر کردن تنور هایپ، کوین اسپیسی و حان اسنو میارن!! صرفا با میخوان با توصل به محبوبیت چهرهها هنوز دیده بشن. ندای وظیفه کنونی، یه عنوان تمام انلاین است و بس. وقتی تریارک با اون سابقه خوبش در ساخت بخش تک نفره، عملیات سری رو انقدر ضعیف دراورد، واقعا دیگه نمیشه توقعی داشت. درمورد افت و خیز بخش چند نفره هم سخنی به میان نمیاورم چون نه اطلاعی دارم و نه علاقهای به این بخش. پس لطفا گیر الکی ندهید. ندای وظیفه کنونی تنها راهیه که اکتیویزن میتونست با توصل به اون سری رو ادامه بده و هیجان بخش چند نفره رو نیز تضمین بکنه. البته همیشه مثالهای نقضی مثل میداننبرد یک هست :۱۸: که قشنگ خلاف این حرف عمل کرد کسی هم نگفته ندایوظیفههای تریارک بهترینه. نویسنده این متن با این نسخه بسیار حال کرده،شما با یه نسخه دیگه. مهم اینه که خوبن و تونستن بعد از گذشت این همه وقت هنوز با فکر کردن بهشون یه خاطره خوشایند رو بیادمون بیاریم. ۰۱ دوست عزیز حرف شما درست اما به نظر من باعث این همه ضعفی که توی بخش کمپین به وجود اومده از کارای تری ارک بوده وگرنه من میدونم که سازنده این کالاف تری ارک نیست تو بخش موولتی هم از ۲ تا bo3 رو بازی کردم اما مولتی هیچکدوم به اندازه mw1 و mw3 بهم نچسبید پس با این حساب باید ما منتظر یه نسخه به نام cod : modern zombie باشیم!!! ۰۰ اگه یه درصد این بازی بیاد و بترکونه واقعا جالب میشه. قشنگ سه چهارم جمعیت کرهی زمین فِیل میشن :۲۴: من خودم به سینگلش واقعا امیدوارم این دفعه. ولی مولتیپلیر مزخرف تر از همیشه به نظر میاد. ۱۱ برای پاسخ، وارد شوید ببخشید دوست من پیش نمایشی که تهیه کردین باید اسمشو میذاشتین پیش ناله. ۳۳ برای پاسخ، وارد شوید تشکر بسیار از اقای تیرداد عزیز بابت این پیشنمایش خوبشون :۱۵: امیدوارم هم جنگاوری بینهایت و هم میداننبرد اول موفق بشوند( که نمراتش گویا یک موفقیت تازهاست). من که با هیچکدومشون کاری ندارم. مبارک طرفدارا ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید بخش کمپین کی کار داره خیلی ها به زور شاید بخش کمپین یه بارتموم کنند چه بد باشه چه خوب مبحث اصلی بخش مولتی هستش که همیشه شلوغ و پر ترافیک —————————————————— نکته ای هم که باید بگم اینقدری که توی بتلفیلد کمپر داره توی کود نداره این تجربه کردم به خوبی هم دیدم توی بتلفید خیلی ها با سطح لول بالا کمپر خالص هستند اسنایپر یا DMR با IR نصب شده رو سلاح یه گوشه کمپ میکنند کیل میگیرند —————————————————– در نهایت هرکدوم لذت خودش داره چه بتلفیلد چه کود شاید شوتر نظامی هم باشند ولی کلا مبحثشون از یکدیگر سواست ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید “اینقدری که توی بتلفیلد کمپر داره توی کود نداره” مپ های عظیم با ۶۴ پلیر که علاوه بر نبردهای نزدیک برای نبردهای دور هم بهینه شدن، طبیعیه که بیشتر داشته باشه!چیز عجیبی هم نیست. اما توی بازی هایی مثل کود و تایتان فال کمپرها واقعا غیر قابل درکن!کلا فلسفه بازی رو می برن زیر سوال!تو این سبک بازی ها که هدفشون ران اند گان و شوتر سرعتیه باید مپ ها حتی الامکان طوری طراحی بشن که جلوی کمپری گرفته بشه. ۳۰ نمایش بیشتر
کالاف همین طوری پیش بره دیگه کارش تموم میشه اخه زمان اینده چیه همش میره سمت اینده فقط بتل ۱ :۱۵: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
من که واقعا نمیدونم با چه انگیزه ای باید برای خرید این بازی اقدام کنیم، سینگل ناامید کننده و مولتی تکراری، چه چیز جدیدی برای خرید دارن؟ ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
بخش کمپین کالاف روز به روز داره بدتر میشه . ولی کمپین فقدر ۲۰ درصد مجموعه هست و ۸۰ درصد کالاف دیوتی بخش مولتیش هست که ون بهش امید دارم . ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
با اینکه بازی به هیچ وجه شباهتی به ندای وظیفه نداره،باهاش کنار اومدم به شخصه با توجه به تریلرها امید دارم بتونم کمپین خوبی ببینم،هرچند با کمپین معرکه ای که تایتان فال ۲ رقم زد کار سخت میشه. اما از بخش آنلاین هرچی بیشتر تریلر دیدم بیشتر بدم اومد!هرچی ایده چرند به ذهنشون رسیده چپوندن توش مخصوصا اون سگ مکانیکی!هرچند برای من فرقی نمیکنه چون هیچ وقت از بخش مالتی این سری خوشم نیومده و بیشتر از سه ساعت تحملش نکردم.تو این سبک تایتان فال تجربه خیلی بهتری بهم میده و بتلفیلد هم که همیشه شوتر اصلی و محبوبم بوده. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
به احتمال زیاد این نسخه رو تجربه می کنم . بخش مولتی پلرش زیاد واسم مهم نیست و کلا تو این بخش بتلفیلد رو ترجیح میدم . ولی بخش داستانی رو مشتاقم که تجربش کنم . ولی تریلر ها درمورد گیمپلیش زیاد منو جذب نکرده ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
با تشکر از پیش نمایشتون…. ما قدیمیا از این بازی نارنجل لیزری و اسلحه های عجیب و غریب نمیخوایم…. والا ما نمیدونیم بخش زامبی دقیقا تو cod چیکار میکنه..اخه cod رو چه به زامبی اونایی که میگن تری ارک بهتر از اینفینیتی cod میسازه برن cod 3 شاهکار تری ارکو تجربه کنن.. اوناییم که عشق زامبی کشین برن days gone…left 4 dead…dying light بازی کنن زامبی به نظر من هیج جایی تو cod نداره و کسی که میخ حال بهم زن جنگ های اینده و غیر واقعی رو کوبید تو این سری تر ارک بود…..ما زامبی نمیخوایم…اسلحه عجیب و غریب نمیخوایم…ما اصالت سری cod رو میخوایم…داستان…گیم پلی…. به نظر من اینفیتی تو حفظ این اصالت خیلی موفق تر بوده و تری ارک چیزی که داره به ما میده اسمش cod نیست ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
متوجه فازتون نشدن دوست عزیز. اولا این نسخه اصلا ساخته تریارک نیست. دوما بخش زامبی از نسخه پنجم وارد سری شده و از همون اولین حضورش تبدیل به یکی از بهترین بخشهای فرعی سری شده. تا جایی که نسخههای جدید برخلاف قبلیها که بخش زامبی فقط در ساختههای تریارک حضور داشت، در تمامی نسخهها قرار است حضوری جدی داشته باشد. سوما، شما اصلا بخش زامبی رو بازی کردید و سیر پیشرفتش رو از جهان در جنگ تا بلکاپس سوم دیدید؟ تنها بخشی از عملیات سری سه که بازیش کردم همین بخش زامبیش بود که به همراه برادر گرامی میل شد و بسی نیز چسبید. اوج بلوغ تیم سازنده در ساخت این بخش فرعی بود. چهارما، درمورد ذات سری سخن گفتید. ذات سری جنگ جهانی یا جنگهای مدرن نیست. ذات سری یک روایت سریع و اکشن پرهیجان سینماییه کوتاست که قراره در هفت ساعت خون رو در قلب منجمد بکنه و بس. ندای وظیفه اصلا بخاطر این بود که به جایگاه کنونی رسیده. دلیل محبوبیت بیاندازه عملیات سری اول چیست؟ در نظر داشته باشید که بخش چند نفره خوبی هم نداشت این قسمت. ولی داستان بسیار غنی و خوبی رو همراه خودش اورده بود. همین موضوع در خصوص قسمت دومش نیز صادق است. یه روایت و شخصیت پردازی عالی انتاگونیست که هنوز مزه لهجه فوقالعادهاش زیر زبانمه. ندای وظیفه از نسخه ارواح کم کم تبدیل به یه اثر صرفا چند نفره شد و همون نقشی رو بخش تک نفره براش ایفا میکنه که این بخش برای میدان نبرد. صرفا هست دیکه. ولی توقع یه داستان ادرنالینی و پرهیجان رو دیگر نباید داشت. العان روزاییه که برای جذابتر کردن و داغتر کردن تنور هایپ، کوین اسپیسی و حان اسنو میارن!! صرفا با میخوان با توصل به محبوبیت چهرهها هنوز دیده بشن. ندای وظیفه کنونی، یه عنوان تمام انلاین است و بس. وقتی تریارک با اون سابقه خوبش در ساخت بخش تک نفره، عملیات سری رو انقدر ضعیف دراورد، واقعا دیگه نمیشه توقعی داشت. درمورد افت و خیز بخش چند نفره هم سخنی به میان نمیاورم چون نه اطلاعی دارم و نه علاقهای به این بخش. پس لطفا گیر الکی ندهید. ندای وظیفه کنونی تنها راهیه که اکتیویزن میتونست با توصل به اون سری رو ادامه بده و هیجان بخش چند نفره رو نیز تضمین بکنه. البته همیشه مثالهای نقضی مثل میداننبرد یک هست :۱۸: که قشنگ خلاف این حرف عمل کرد کسی هم نگفته ندایوظیفههای تریارک بهترینه. نویسنده این متن با این نسخه بسیار حال کرده،شما با یه نسخه دیگه. مهم اینه که خوبن و تونستن بعد از گذشت این همه وقت هنوز با فکر کردن بهشون یه خاطره خوشایند رو بیادمون بیاریم. ۰۱
دوست عزیز حرف شما درست اما به نظر من باعث این همه ضعفی که توی بخش کمپین به وجود اومده از کارای تری ارک بوده وگرنه من میدونم که سازنده این کالاف تری ارک نیست تو بخش موولتی هم از ۲ تا bo3 رو بازی کردم اما مولتی هیچکدوم به اندازه mw1 و mw3 بهم نچسبید پس با این حساب باید ما منتظر یه نسخه به نام cod : modern zombie باشیم!!! ۰۰
اگه یه درصد این بازی بیاد و بترکونه واقعا جالب میشه. قشنگ سه چهارم جمعیت کرهی زمین فِیل میشن :۲۴: من خودم به سینگلش واقعا امیدوارم این دفعه. ولی مولتیپلیر مزخرف تر از همیشه به نظر میاد. ۱۱ برای پاسخ، وارد شوید
تشکر بسیار از اقای تیرداد عزیز بابت این پیشنمایش خوبشون :۱۵: امیدوارم هم جنگاوری بینهایت و هم میداننبرد اول موفق بشوند( که نمراتش گویا یک موفقیت تازهاست). من که با هیچکدومشون کاری ندارم. مبارک طرفدارا ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید
بخش کمپین کی کار داره خیلی ها به زور شاید بخش کمپین یه بارتموم کنند چه بد باشه چه خوب مبحث اصلی بخش مولتی هستش که همیشه شلوغ و پر ترافیک —————————————————— نکته ای هم که باید بگم اینقدری که توی بتلفیلد کمپر داره توی کود نداره این تجربه کردم به خوبی هم دیدم توی بتلفید خیلی ها با سطح لول بالا کمپر خالص هستند اسنایپر یا DMR با IR نصب شده رو سلاح یه گوشه کمپ میکنند کیل میگیرند —————————————————– در نهایت هرکدوم لذت خودش داره چه بتلفیلد چه کود شاید شوتر نظامی هم باشند ولی کلا مبحثشون از یکدیگر سواست ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
“اینقدری که توی بتلفیلد کمپر داره توی کود نداره” مپ های عظیم با ۶۴ پلیر که علاوه بر نبردهای نزدیک برای نبردهای دور هم بهینه شدن، طبیعیه که بیشتر داشته باشه!چیز عجیبی هم نیست. اما توی بازی هایی مثل کود و تایتان فال کمپرها واقعا غیر قابل درکن!کلا فلسفه بازی رو می برن زیر سوال!تو این سبک بازی ها که هدفشون ران اند گان و شوتر سرعتیه باید مپ ها حتی الامکان طوری طراحی بشن که جلوی کمپری گرفته بشه. ۳۰