بررسی ویدیویی: نگاهی به Resident Evil 7 – آشناپنداری
رزیدنت اویل ۷ یکی از عنواین مورد انتظار سال ۲۰۱۷ است که فاصله زیادی تا انتشارش باقی نمانده، عنوانی که اینبار سعی دارد هوادارانش را راضی و خشنود کند. رزیدنت ایول ۷ با تغییر سبکی اساسی رو به رو شده و به همین دلیل با حواشی همراه بوده است. از مهم ترین تغییراتی که در این نسخه میتوان به آن اشاره کرد تغییر زاویه دید از نمای سوم شخص به اول شخص بوده که همین موضوع نارضایتیهایی را به دنبال داشته است. اما موضوع به همین جا ختم نمیشود و ظاهرا بازی در مقابل مخالفانش حرفهای زیادی برای گفتن دارد. در بررسی ویدیوی کوتاهی که از بازی انجام دادیم میتوانید پی ببرید که رزیدنت ایول ۷ در چه مسیری قدم برداشته و به دنبال چه هدفی است.
رزیدنت اویل ۷ در تاریخ ۲۴ ژانویه مصادف با ۵ بهمن ماه برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، اکس باکس وان و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
برای کلاسیک خوندن بازی فقط نباید به تکنیک های اون بسنده کنیم بلکه باید داستانش هم کلاسیک باشه و به خط داستانی سری ربط داشته باشه …که من واقها نمیدونم آیا داستان ربطی به خط داستانی داره یا نه ؟!!!
واسه ربط داشتن که ربط داره به نسخه های قبلی حتما چون تو دموی اویل ۷ یه عکسی هست که یه هلیکوپتره و لوگوی آمبرلا روشه ولی اینکه تا چه حد به هم ربط داشته باشن باید وایسم ببینیم بازی اصلی چی میشه ولی یه حسی بهم میگه قراره به ریشه اتفاقات سری پرداخته بشه :۱۴:
ولی اراده کنن همه چیزو عینه قبل میتونن در بیارن این بازی سازا هر چیو هر کاری که بخان میتونن تو بازی ها انجام بدن حتی ممکنه یه شخصیت هم وسط داستان بازی از نسخه های قبل بیارن و یه فلش بک به گذشته بزنن بگن این شخصیت مثلا استیو در رزیدنت اویل کد ورنیکا که اخر داستان ناپدید شد بعد از این همه مدت اومده و این اتفاقاهم براش افتاده دقیقاعینه رزیدنت اویل ۵ که کریس فکر میکرده البرت وسکر وقتی با جیل ولنتاین پرت میشن از عمارت اسپنسر به بیرون هر جفتشون میمیرن ولی دیدیم که چطوری قویتر از گذشته در رزیدنت اویل۵ ظاهر شد هر جورم بخای حساب کنی چه تو سری های اصلی چه سری های فرعی رزیدنت خیلی از مباحث گنگ موند که باید کپ کام یه روزی به اینا جواب پس بده (شخصیت بری برتون بعد از اینهمه سال در رزیدنت اویل رولیشن۲ ظاهر شد) در صورتی که شما وقتی اویل کلاسیک رو بازی میکردی یکی از حالتاش این بود که بری نزدیک پایان داستان میمیره (خلاصه دوست عزیزم هیچ چیز غیرممکنی تو ساخت یه بازی برا اینا وجود نداره)
مرسی از رضا که یهو ناپدید میشه و بعدش خیلی شیک با این ویدیو ظاهر مشه :۱۵: :۲۴:
البته بگم هنوزم یه چندجا با این ویدیو مخالفم..
یکیش اینکه درسته کپکام همیشه تو سری رزیدنت اویل شجاعت ریسک داشته و تو نسخه ۴ واقعا غوغا کرد.. البته اینم بگیم همونطور که نسخه ۴ واسه خیلی ها یه انقلاب بود، واسه خیلی های دیگه (کلاسیک-پسندها) ناامیدکننده بود. من میگم بعد نسخه ۴ اونقدرا ایده خوب تو این زاویه دوربین نیومد.. اون از نسخه ۶ و رولیشنز ۲ و اون ۵ که جدا از گیمپلی خوبش (مرسی از تاکوچی) ولی بازم اون حس نسخه ۴ رو نداشت…به نظرم تغییر این دوربین پشت شونه یهو به اول شخص خیلی زوده.. (اوایل میگفتم اصن نباید بشه چون واقعا یه جور امضای رزیدنت اویله)
دوربین اول شخص مشکلاتی هم داره.. نمیشه اون حس درگیری با ۲-۳ زامبی رو منتقل کنه.. یا زاویه دید تو محیط ها و عمارت ها تغییر میکنه و بیشتر شبیه بازی هایی مثل اوت لست و امنژیا میشه..
بعدش اون ساعت هم که بحث کردیم قبلا :۲۴: .. بیشتر یه نوستالژیکه تا یه ایتم موندگار
در مورد مابقی چیزا که امیدواریم خوب عمل کنه.. هنوزم با وجود زامبی های این مدلی تو رزیدنت ۷ و دوربین و.. نمیشه زیاد با خوش بینی حرف زد
حالا مسئله مهم تر که داستانه بماند
ولی خب… با اینکه چشمه هارر هم کم کم داره خشک میشه باز هم این نسخه غنیمتیه..
بله عرض کردم خدمتتون تو کامنت اولو خونده باشید خوده یکی از تریلر هایی که یه نفر داشت بازی میکردو توضیح میداد دقیقا همون زامبی به قول شما کپکی که قبلا هم تو رزیدنت اویل رولیشن یک که کل داستان تو کشتی بود هم مشاهده شده ولی منظور من زامبی های که انسان نما هستن بود هر چند وقتی جک با اون بیل و تبرش بهمون حمله میکرد تو تریلر اصلا نمیشد گفت زامبی معمولا زامبی ها گاز میگیرن اویل ۱و۲و۳ و این گاز گرفتن اصلا تو نمای اول شخص به چشم نمیاد مگه همون سوم شخص باشه (اویل زیرو اویل یک ریمیک کلاسیک هم واقعا زامبی هاش اون جور که باید باشه بود)
فقط با یه صحنش کلی حالکردم واقعا ترسو به ادم القا میده اون صحنه ای که از راهرویی شبیه PT داری گذر میکنی بعدش جک با پتکش دیوارو خراب میکنه جلوت سبز میشه اون صحنه با هدست مجازی باید عالی باشه این صحنه همون جور که تو تریلر یاد اوری شد یاد اور صحنه ای بود که شما معمای اتاق عکاسی رو حل میکردی و لوح یا شطرنج اخرو بدست میاوردی موقع برگشتن(اصغر زامبی یک مشت ) بهت حمله میکرد دیوارو خراب میکرد :ps:
حالا حتما باید انسان نما باشن؟ :۱۴: ولی یه چیزی رو بگم زامبی های نسخه های کلاسیک دیگه تکرار نمیشن هیچوقت چون هم صداشون هم نحوه حرکت کردن و حلمه شون با توجه به دوربین ثابتی که استفاده شده بود باعث میشد خیلی منحصر به فرد بشه مخصوصا صداهاشون خیلی خوب بود دیگه زامبی های جدید اون صداها رو ندارن و اصلا ابهت هم ندارن مثه زامبی های ۲ و ۳ مخصوصا
سلام اما نظر بنده با اینکه خودم ۲۵ سال اویل بازم (تعریف از خود نباشه) همه سری های اصلی رو فرعی رو رو تمام درجه ها تموم کردم بنظرم من کپکام اومده یه سری نکات مثبت رو تو این بازی گذاشته و همچنین یه سری نکات منفی از نکات منفیش شروع کنم اینکه این بازی شباهت زیادی به عنوان سایلنت هیل پیدا کرده تو تریلر خودش داره میگه کپکام گفته دیگه خبری از زامبی کشی مثه قدیم نیس که این قسمتش اصلا راضی کننده نیس چون رزیدنت اویل واقعی ینی زامبی و زامبی زامبی کشی زامبی به همراه ترس اینکه شما یه دری باز میکنی از جلویه یه پنجره رد میشی و یهو کلاغا سگا میریزن سرت رزیدنت اویل پس باید زامبی فراروان داشته باشه بچه با توجه به تریلر هایی که من دیدم اینو فقط بهتون بگم که اینجور پیداست ماقراره فقط با خانواده بیکر اشنا بشیم زامبی هایی هم که قرار ما باهاشون بجنگیم فک نکنم جز خانواده بیکر و اون هیولاهایه کرمی( رزیدنت اویل رولیشن یک) چیز دیگه ای باشه نکته منفیه دیگش اینه که ما دیگر با شخصیت قهرمانی همچون لیون کلر کریس ایدا و البرت وسکر خدابیامرز که من شک دارم مرده باشه روبرو نیستیم و کل این مدت ما در همون عمارت بیکر باید بازی رو انجام بدیم امیدوارم این عمارت هم بتونه عینه امارت اسپنسرمخفیگاها و محیط های ترسناک رو در خودش داشته باشه واقعا طراحی عمرات اسپسنر یک شاهکار بود همچنین عمارت جیمز مارکوس در رزیدنت زیرو که بخشی از محیطش به رزیدنت اویل ۲ خطم میشد میبیند بچه ها خیلی جالب بود ما از قسمتی از محیطی از رزیدنت اویل زیرو دقیقا جای خط ریل قطار در رزیدنت اویل ۲ سر در میاوردیم اما نکات مثبتش وجود دستگاه تاپیو صندوقو گیاهان و مهمات کم برای ترس بیشتر در بازی هست و همچنین مهمترین نکته مثبتش اینه که این بازی کلا از واقعیت مجازی پشتیبانی کامل رو انجام میده و همین باعث میشه ترسو اضطراب فراوانی به گیمر القا بده در کل بگم که بشخصه منتظرم نشونه هایی از رزیدنت اویل های قبلی در این بازی باشه و حتی الامکان یه شخصیتی رو تو این بازی ربطش بدن که در گذشته در رزیدنت اویل بوده :ps: :ps:
اینکه گفتن تو ۷ خبری از زامبی کشی نیست منظورشون این بوده که مثه اویل ۴ و ۵ و ۶ قرار نیست سیل زامبی بیاد یعنی قراره مثه نسخه های قدیمی توی یه مسیر با یکی دو تا یا نهایتا سه تا زامبی بر بخوری و انقدر جا تنگه که همون یه دونه هم فرار از دستش سخته اگه دمو رو بازی کرده باشی منظورم رو میفهمی
عزیز در جوابتون باید بگم شما هم دمورو بازی کرده باشی میفهمی زامبی ها چیزی جز خود خانواده بیکر نیستن من بیش از ده بار دموشو به سه حالتی که داشت تموم کردم همه تریلر هارو دیدم یا باید با جک مبارزه میکرد یا با زنه مارگاریت
موجودات فرعی هم زیاد داره
تو ویدیویی که یورو گیمر داده بود گفت که موجوداتی شبیه به رزیدنت اویل ۴ هست و فقط اون ۵ عضو خانواده چالش بر انگیز نیستن بلکه باید تو محاسبه ی تیر اونا هم در نظر بگیری
به جز خانواده بیکر دشمنای دیگه ای هم هستن حتی تو همون دمو که میگید بازیش کردید یه موجود غیرانسانی (کپکی) هم هست داخلش اسمش molded هست که تو همون بازی اصلی هم وجود دارن
ولی من همچنان با اول شخص شدن بازی مخالفم. تمام این ویژگی هاای که آقا رضا بهش اشاره کردن درکنار یک چیز معنی پیدا می کنه و اون هم شخصیته. نمی دونم فقط من اینطور فکر می کنم یا بقیه دوستان هم با من موافقن که در ژانر اول شخص خیلی با شخصیت اصلی ارتباط برقرار نمیشه کرد. من چندتا از بازی های این سبکی مثل بایوشاک و فارکرایو بازی کردم و تنها فقط با شخصیت پورتال ازتباط برقرار کردم. و بزرگترین سوال من برای این بازی اینه که آیا شخصیت این بازی هم می تونه مثل شخصیت های سری قبل به دلم بشینه!؟
دمو رو بازی کردی؟ اگه بازی کرده باشی میشه فهمید که بازی هنوز هم شبیه به رزیدنت اویل های قدیمی هست، اون چیز رو پیدا کن با چیز دیگه امتحانش کن یا مثلا اینکه فلان ایتم رو قبل از اینکه اون اتفاق بیفته بهتره بگیرم و غیره اینا همش حس رزیدنت ایول میده. البته اینم بگم منم با اول شخص شدن بازی موافق نبودم ولی ظاهرا خیلی کمک کرده به بازی
من دمورو بازی نکردم. اما امیدوارم که طبق پیشبینی منتقدین و دوستان اویل باز ، بعد سری چهار یعنی حدود سیزده سال انتظار بالاخاره اون حس ناب چهار سری اولو دوباره تجربش کنم. این آرزوی منه. و با این عناصری که تو این فیلم بهش اشاره کرده مخصوصا تک نفره کردن کو_آپ یه امیدها ای میشه به این سری پیدا کرد.
و درمورد زاویه دوربین هم به نظر من انتخاب اول شخص به دلیل زیبایی شناسی و فرمی که مدنظر داشتن نبود بلکه دلیلش به رخ کشیدن فابلیت وی آر طبق خواسته سونی بوده.
مثل همیشه رضا یه بمبی چیزی توی جیبش داره
ممنون و خسته نباشی رضا جان