آشتیکنان تدریجی نینتندو | پیشنمایش بازی Mario + Rabbids: Kingdom Battle
ماهها قبل از برگزاری نمایشگاه E3 2017 شایعاتی دربارهی ساخته شدن یک بازی با حضور شخصیتهای دنیای «ماریو و ربیدز» منتشر شد؛ اما نینتندو حاضر نبود وجود آن را تأیید کند و به خوبی توانست تا شروع مراسم یوبیسافت جلوی درز اطلاعات آن را بگیرد و در نهایت مشخص شد ساخت این عنوان از مدتها قبل زیر نظر مستقیم نینتندو در حال انجام است.
معرفی بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle در نمایشگاه امسال غافلگیری و شادی بسیاری را به همراه داشت و توانست نظر طرفداران را به خوبی جلب کند؛ اما آیا یویبسافت موفق شده است ترکیب دو دنیای یاد شده را به خوبی انجام دهد. در ادامه با پیشنمایش بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle همراه دنیای بازی باشید.
هجوم خرگوشهای دیوانهی یوبیسافت به سرزمین قارچها
داستان این بازی در مورد یک اتفاق نامشخص است که باعث میشود ربیدزهای شیرین عقل به دنیای ماریو وارد شده و هر کدام از آنها به سمت یک جبهه جذب شوند. از طرفی به نظر میرسد «بوزر» و پسرش نیز مانند همیشه سعی دارند از این فرصت برای رسیدن به اهداف همیشگی خود استفاده خواهند کرد. از آنجایی که اطلاعاتی از داستان بازی منتشر نشده است مستقیماً نگاهی به مکانیکهای بازی خواهیم پرداخت.
بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle را میتوان در دسته بازیهای «استراتژی نوبتی با المانهای نقشآفرینی» (Turn Base Strategy/TPG) دستهبندی کرد. در این محصول شخصیتهای دنیای ماریو برای اولین بار به سلاح مجهز شده و با همکاری ربیدزها باید به مبارزه بپردازند. محیط طراحی شده برای بازی بسیار گسترده است و بازیکن میتواند به اختیار خود در آن حرکت و مناظر را مشاهده کرده و رازهای آن را کشف کند؛ اما در میانهی راه برای پیشرفت مجبور میشود مبارزانی را نیز انجام دهد.
مانند هر بازی مبارزهای نوبتی دیگری هرکدام از شخصیتها دارای خصوصیات و سلاحهای مخصوص به خود هستند. هر کدام از آنها یک نوع سلاح اصلی و جانبی دارند که در هر نوبت میتوان یک بار از آنها استفاده کرد و با توجه به امتیازات کسب شده آنها را ارتقا داده یا نمونههای جدیدی را خریداری کرد. به عنوان مثال برد حملهی ماریو متوسط؛ اما از توان حرکتی بالایی برخوردار است. در مقابل «لوییجی» کمتر حرکت کرده و به عنوان تکتیرانداز تقریباً به تمام نقشه دسترسی دارد؛ همچنین میتوان با قرار گرفتن پشت موانع از آنها به عنوان سنگر بهره گرفت.
هر یک از شخصیتها محدودیت حرکتی خاص خود را دارند؛ اما یوبیسافت قابلیتهایی را در بازی کار گذاشته است تا بازیکنان بتوانند فراتر از حد خود پیش بروند. قابلیت «پرش گروهی» (Team Jump) به بازکنان اجازه میدهد تا شخصیتهای تحت کنترل خود را به خارج از محدودیت تعیین شده بفرستند. از طرفی با پرش روی سر هر یک از دشمنان میتوان این کار را به صورت زنجیر بار تکرار کرد. روش جابهجایی سریع دیگر استفاده از لولهها است که علاوه بر انتقال سریع بین نقاط خاصی از نقشه ممکن است یک راه مخفی خاص را نیز برای شما باز کند.
ویژگیهای یاد شده به بازی عمق بسیاری بخشیده است و به همین دلیل بازیکنان نیاز دارند با دقت هر چه تمامتر به مبارزه بپردازند. همچنین میتوان در یک نوبت فقط با یک شخصیت چندین حرکت متفاوت انجام داد. برای نمونه میشود با ماریو به دشمنان تکل زد سپس با کمک دیگر شخصیتها آن را به روی دشمنانی که نزدیک به یکدیگر هستند پرتاب کرده و زنجیره چندتایی از پرشها ایجاد کرد که در نهایت پشت دیواری سنگر کرده و با سلاح اصلی شلیک کرد یا سلاح جانبی را به کار گرفت. این آزادی عمل در هر نوبت ممکن است تعادل بازی را برهم بزند، هر چند در نمایشها چنین اتفاقی رخ نداد؛ اما باید برای مشاهدهی نتیجه تا لحظهی انتشار بازی صبر کرد.
مبارزات بازی دارای چندین حالت خاص مانند حالت معمولی، محافظت از یک NPC، فرار از نقشه و حتی باس فایت یا مبارزه با غول آخر میشود که این مورد آخر قرار است حسابی سرگرمتان کند. تنها باس فایت به نمایش درآمده یک ربیدز بسیار بزرگ بود که با خوردن موز جانش پر میشد و بازیکن ابتدا باید راهی برای از بین بردن موزها پیدا میکرد. خوشبختانه با توجه به نمایشهای بازی، محیطها، سلاحها، شخصیتها، دشمنها و ارتقاها از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و هیچگاه برای کاربر تکراری نخواهند شد.
یکی از نکات جالب بازی وجود المانهایی از هر دو دنیا در آن است. به عنوان مثال ۸ سکه ی قرمز معروف دنیای ماریو در هر زمین مبارزه وجود داشته و مخفی شدهاند و پیدا کردن همهی آنها چالشها و مبارزهی عمیقتری را پیش روی کاربر قرار میدهد. در طرف مقابل، شوخیها و حرکات احمقانهی ربیدها دست از سر شما برنخواهند داشت.
دنیای خوش آب و رنگ
مانند همیشه بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle نیز از لحاظ گرافیک فنی بسیار عالی ظاهر شده و دارای طراحی هنری بسیاری جذابی بوده که با محیطهای متنوع، رنگارنگ و شادیآوری همراه شده است و سر ذوقتان میآورد. تنوع دشمنها، شخصیتها و محیط به شدت بالا است و از طرفی هر یک از آنها انیمیشن و صداگذاری خاص خود را دارند که به خوبی ایجاد شده و حتی میتوانند لبخند را روی لب بازیکن بنشانند.
به نظر میرسد نینتندو در حال تغییر سیاستهای سختگیرانهی خود است. این شرکت مدتی قبل به یک بازی که تقلیدی ۱۰۰٪ ازThe legend of Zelda: wind waker بود اجازه داد روی سوییچ عرضه شود و هماکنون نیز شخصیتهای دنیای ماریو را به یوبیسافت سپرده و اجازهی تولید بازی بر اساس دنیایش را به یک شرکت شخص ثالث داده است.
در هر صورت نمایشهای بازی تاکنون بسیار درخشان بودند و تقریباً تمام افرادی که آن را در نمایشگاه E3 بازی کرده یا ویدئوهای آن را مشاهده کردهاند، به اتفاق توضیح دادند که یکی از شادترین لحظات گیمی خود را تجربه کردهاند. از طرفی، نینتندو از Mario + Rabbids Kingdom Battle به عنوان محصولی در لاینآپهای اصلی خود نام نبرد؛ اما پتانسیل موجود در این بازی توانایی تبدیل کردن آن به یکی از پرطرفدارترین سرگرمیها را دارد. حال، تنها باید منتظر عرضهی بازی ماند و دید آیا یوبیسافت توانسته است به تمام وعدههای خود عمل کند یا خیر.