بحث بازی: Alan Wake

در ۱۳۹۱/۰۲/۰۵ , 23:01:30
بازی Alan Wake

همه ساله پس از عرضه بازی های بزرگ و پر سر و صدا صنعت بازی های رایانه ای طرفداران و مخالفان بسیاری را پیرامون بازی منتشر شده مشاهده می کند. یکی از این بازی های جنجال آفرین Alan Wake نام دارد که هنوز هم بحث ها در ارتباط با آن ادامه دارد.

.

Alan Wake در ماه می سال ۲۰۱۰ عرضه شد و در VGA Spike تنها در بخش بهترین بازی XBox 360 کاندیدای بهترین ها بود که در این قسمت نیز برنده نشد. اینگونه دیده نشدن Alan Wake اعتراض طیف گسترده ای از هواداران بازی را در پی داشت که در مقابل برخی از داوران نیز با دفاع از رای داده شده این بازی را در حد و اندازه های دیگر رقبا بزرگ ندانستند.

.

شماره بعد از این اکشن ماجراجویی ترسناک هم در تاریخ ۲۲ فوریه امسال عرضه می شود تا بتواند ناکامی های نسخه پیشین را جبران کند. بنابراین “دنیای بازی” نیز در راستای دامن زدن به نظر منتقدان مخالف و موافق Alan Wake بحث داغ و البته منطقی را خواهد داشت. پس آماده باشید و قلم هایتان را گرم کنید چراکه بحث پیرامون این بازی جنجالی آغاز گشته است…

.

نکته: هرگونه مقایسه غیر اصولی این بازی با بازی های انحصاری و غیر انحصاری ممنوع می باشد.

نکته ۲: تمام اسپم ها از مبحث حذف می شوند.

نکته ۳: در نهایت، نتیجه گیری کلی بحث در این پست اضافه می شود … البته به شرطی که بحث “سرانجام” داشته باشد!


229 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. من که از تک تک لحظه های این بازی لذت بردم. جز سه بازی برتریه که روی اکس باکس بازی کردم. نظر همه ی دوستان عزیز و همینطور داورهای محترم جوایز اسپایک هم برام محترمه. اما بردن یا نبردن جایزه هیچ چیزی رو ثابت نمیکنه. به خاطر همین من خیلی اهمیتی به این جوایز نمیدم.

    ۰۰
    1. من خیلی حس خوبی در مورد ادامه دادن این بازی ندارم. دوست دارم همینجا تموم شه. نمیدونم چه جوری میخوان داستان رو ادامه بدن، فکر نکنم جالب بشه.

      ۰۰
    2. خود نویسنده بازی گفته که من داستان رو جوری نوشتم که بشه براش چند شماره دیگه ادامه زد! یه مورد دیگه اینکه منم نمیدونم چرا با آمریکن نایتمار حال نمیکنم! اکشن بازی زیاد شده و اون حس کمبود مهمات و ترس و تاریکی خیلی کم شده :cry:
      -____________-
      COD Team

      ۰۰
    3. بله، میدونم دوست عزیز. از پایان بازی هم کاملا مشخصه که سازنده ها قصد داشتن ادامه بدنش. :wink:
      اما با این حال نمیدونم چرا حس خوبی نسبت به این موضوع ندارم. هر چی با خودم کلنجار میرم، میبینم که ادامه دادن این داستان خیلی جالب نمیشه. نمیدونم، امیدوارم حسم اشتباه باشه.
      در مورد کابوس امریکایی، من بازی نکردم، احتمالن بازی هم نخواهم کرد، اما در مورد این بازی هم حس خوبی ندارم، نمیدونم چرا! شاید به خاطر اینه که یه بازی دانلودیه! اسم آلن ویک همچین با بازی های دانلودی جور در نمیاد!

      ۰۰
  2. من دیشب برای پی سی گرفتم اولاشم اونجا با ماشین با یه مرد تصادف میکنم بعد یه دفعه غیب میشه بنظرم گرافیکش واقعا از نسخه های کنسولی بالاتره که من تنظیمات گرافیک رو حداکثر گذاشتم بازی افت فریم داره من دلم رو صابون زدم که این بازی رو ۶۰ فریم اجرا بشه که از این بابت نا امید شدم اما واقعا فضا سازی وجو بازی خارق العادست نور پردازی هم کمتر بتل میشه گفت نیست اون دوستانی که میگن ترسناک نیست باید به همین توجه کنند که واقعا حس تنهایی تو این بازی واون مه غلیظ اوج ترس و دلهره رو به مخاطب القا میکنه

    ۰۰
    1. افت فریم متاسفانه در این بازی هستش و مربوط به شما نیست من با دو کارت گرافیکم افت فریم دارم در بعضی جاها روی ۱۲۰ و ناگهان ۳۰ بعد دوباره ۱۲۰ . کلا نوسان داره که به بحتمال زیاد از ناهماهنگیش با کارته . البته باید بررسیش کنم (یا درستش میکنند دوستان یا درستش میکنم :wink: )

      ۰۰
    2. درسته دوست عزیز اگه رزولیشن رو بیاری پایین درست میشه . اما کلا هنوز یکم مشکل داره که دارم درستش میکنم .
      من با دو تا کارت نباید زیر ۱۲۰ بگیرم ازش اما گاهی اوقات یک پرش ۱ تا ۳ ثانیه ای روی ۳۰ !!!
      الان بهتره . مخصوصا تو دموها !!!!
      دموهارو با فریم ۳۲۵۰ اجرا میکنه :!: :!: (البته تند نمیشه و بیسش اونقدره)
      ——————
      فعلا باید دستکاریش کنم .
      :wink:

      ۰۰
    3. با سلام!
      نایت مر عزیز، ممنون!
      توضیحات شما می تواند مرا از اشتباه درآورد!
      آیا این نرخ فریم در داخل بازیها همان نرخ فریم در فیلمها و انیمیشن هاست؟!!! آیا فریم انیمیشنها یا فیلمهای بازی واقعا ۳۲۵۰ است؟ آیا فیلمهای آلن ویک از قبل ساخته شده اند(مفهومی دارد)؟ حتی فیلمهای پیشرفته سینما هم بیشتر از ۶۰ فریم یا ۱۲۰ فریم را ساپورت نمی کنند. مگر دوربینهای پیشرفته علمی و برای انجام عملیاتهای خاص.
      بنابراین اگر DVD فیلمتان در بعضی از صحنه ها یکدفعه لک انداخت از چه می تواند باشد؟ شاید یک خش بر رویش افتاده است. شاید… ؟
      درباره بازیها چرا یکدفعه در برخی مراحل این افت را شاهد هستیم؟ چه عللی می تواند دخالت داشته باشد؟ بعضی علل در نسخه های کامپیوتری مشخص هستند. مثلا برای بازی نوار لوس آنجلسی آمدند آن بسته مکمل را ارائه دادند که مشخص است اشکال از شرکت سازنده بازی نبوده است. اما در بازیهای کامپیوتری به چند علت مشخص می تواند اشاره کرد؟
      آیا فکر نمی کنید اگر علت از کرک بازی و موارد دستکاری شده نباشد، نمی توانید کار دیگری را صورت دهید جز …

      نرم افزار Fraps چقدر دقیق و حرفه ایست؟ معیارش در محاسبه فریمهای داخل بازی چیست؟ در ظرف همان دو ثانیه افت، چند فریم در ثانیه پردازش واقعی می شود؟ فریم در ثانیه… دقت فرمایید! از نقطه A به نقطه B رفتن را چگونه میتوان فریمش را در بازیها محاسبه کرد؟

      با تشکر از همه دوستان عزیزم!

      ۰۰
    4. سلام حامد جان دوست خوبم .
      داشتم فو.تبا.ل کشترین بازی تاریخ رو میدیدم !!
      ————–
      درمورد سوال اولت حامد جان میتونم بگم هم آره هم نه !!
      استا.ندار.دش همونه تقریبا اما با کمی تفاوت .
      نرخ فریم رو میشه مثل یک واگن باری در نظر گرفت که مثلا حج.مش ۵۰۰۰ تا هستش اما به خاطر استا.ندار.د ها شما نمیتونی بیشتر از ۶۰ تا بار بزنی !! (این نرخ فیلم ها هستش )
      اما نرخ رند.رگیری و پردا.زش های همزمان بسیار بالا هستش و من در اون نرخ فریمی که گفتم (۳۲۵۰) بیس و پیمانه برای پردازش کارت در اونجا اونقدره و نرم افزار Fraps اون رو مینویسه . اما فریم فیلم که در آلن ویک پخش میشه ۳۰ هستش (قبلا ضبط شدس البته در دموهای سینمایی که کاملا معلومه)
      این نرمافزار در حقیقت به شما میگه که در اون پر.دازش گرافیکی که هم اکنون شاهدش هستید کارت شما میتونه اون رو با نرخ ۶۰ یا بیشتر پر.دازش کنه .
      این به معنای این نیست که بازی باید مثلا اگه با ۱۲۰ اجرا میکنه دو برابر سریع تر بشه !! این به این معنا هستش که توانایی پر.دازش کارت برای اون لحظه از پردازش دو برابر همون لحظه هستش . البته اگه نرخ فریم زیر ۶۰ باشه (که استاندارد معمول بازی هاست) قطعا بازی تیک یا کند میشه .!!
      در مورد افت فریم در بعضی موارد دلایل مختلفه :
      – ظعیف بودن پاور !! – کم آوردن کارت گرافیک برای پردازش اون لحظه از بازی بدلیل حجم بالای مثلا بافتها و … – گرم کردن کارت گرافیک !! – کرک و .. – …
      ————-
      بله اگه علت از کرک و موارد بالا نباشه نمیشه کاری کرد چون ممکنه حتی ضعف بازی یا مچ نبودن با سیستم باشه !!
      اما باز هم روش ها و کارهایی هستش برای بالا بردن نرخ فریم که بیشترش خ.طر.نا.که !!
      Fraps : که توضیح مختصری دادم . در کل دقت خوبی داره و اس.تاندا.رد هم هستش . اما بله در هر ثانیه طبق اس.تاند.ارد باید ۶۰ فریم پردازش نرمال باشه . اما در بازی و مخصوصا رندر همزمان در بعضی بازی ها این یک اس.تاندا.رد هستش اما کاربردی نداره !! شما اگه در اون بازی (مثل اسکایریم) از A به B به سرعت ۱۰۰ متر بر ثانیه برید مقدار پرد.ازش انجام شده بر نرخ فریم بستگی به محیط و آب.ج.ک.ت های حضور یافته در اون داره مثلا ۲۰۰۰ تا پردازش !! اما اگه بار دیگه همون مسیر رو برید اینبار یک پروانه به محیط اضافه بشه میشه ۲۵۰۰ تا !!
      فکر کنم متوجه شده باشی دوست من ، منظور ک.لیم چیه !!
      ———
      در کل وقتی در یک بازی مثلا همون اولش که اجرا میکنید و لوگوی بازی میاد نرم افزار عدد ۲۵۰۰ رو نشون داد تعجب نکنید!! این یعنی کارت شما میتونه اون فیلم رو با اون سرعت پردازش کنه (در حقیقت سرعت پردازش کارت رو نشون میده)
      که اگه دقت کنید اگه vsync فعال باشه اون به ۶۰ میرسه چون کارش اینه که سرعت پردازش و اجرا اون لحظه از کارت رو با خروجی برابر کنه .

      ۰۰
    5. با سلام!
      نایت مر عزیز ممنون!
      اما… خیر! چرا؟
      استاندارد شده چون همین مقدار کفایت کرده و لازم بوده است. برای نمایش یک فیلم همانند آواتار نرخ فریم ۲۴ فریم در ثانیه کافی و لازم بوده است. بعبارت دیگر لزومی نداشته که این فیلم با ۳۰۰ فریم در ثانیه تصویر برداری شود که موجب بالاتر رفتن هزینه تولیدش می گردد. و با همین نرخ فریم بخوبی در پرده سینما درخشیده است.
      نرخ فریم به میزان به روز شدن تصاویر در ثانیه اطلاق می گردد. در فیلم و نگاتیو، هر حرکت به چندین تصویر ثابت تقسیم می شود. یعنی ۳۰ فریم بر ثانیه به معنی گرفته شدن ۳۰ تصویر در هر ثانیه می باشد. حال هر چقدر فریم بر ثانیه کمترباشد، تصاویر نمایش داده شده کمتر و در نتیجه یک حرکت که از چندین تصویر یا فریم تشکیل شده، سریعتر یا بریده بریده تر نمایش می یابد(همانند فیلمهای کلاسیک قدیمی). حال اگر تعداد فریمها افزایش یابد، میزان تصاویر ضبط شده یا فریمها بیشتر شده و در نتیجه یک حرکت که از چندین تصویر یا فریم تشکیل شده، روانتر و واقعی تر نمایش یافته و با بالاتر رفتنش این حرکت آهسته تر می شود که مورد نیاز کارهای تحقیقی و علمی است که از حرکات بسیار سریع تصویر برداری میشود.
      بنابراین نرخ فریم ۳۲۵۰ در انیمیشنها نادرست است چرا که بعنوان نمونه فیلمهای آلن ویک از پیش رندر شده بوده و دارای ۳۰ فریم بر ثانیه بوده در رزولوشن ۷۲۰*۱۲۸۰
      در بازیها این نرخ فریم یا نرخ پردازش، به سرعت به روزشدن تصاویر اطلاق می شود. در بازیها تمامی خصوصیتهای گرافیکی در نظر گرفته شده با توجه به سخت افزار موجود برای پردازشش، در نظر گرفته میشود. یعنی اگر قابلیت پردازش سخت افزار مورد استفاده پایین تر از المانهای گرافیکی باشد، برای رفتن کاراکتر از A به B در یک ثانیه، تصاویر استاتیک گرفته نمیشود بلکه بافتها و افکتها و محاسبات ریاضی دیگر نیز توسط سخت افزارها محاسبه شده و سرعت بروز شدن تصاویر از A بهB در حدود ۶۰ فریم می شود. این درصد باید بقدری بهینه و کنترل شده باشد، تا در صحنه های مختلف بازی از مقدارش کاسته نشده تا مشکلات بروز شدن تصاویر پیش نیآید. که مدیریتی بس حرفه ای بر روی منابع و ارکان بکار رفته در هر قسمت بازی می خواهد… خصوصا در کنسولها!
      به تمامی آنها کارآیی موتور بازی سازی و گرافیکی مورد استفاده را نیز بیفزایید.
      بنابراین اگر بنابر گفته شما، نرم افزار فوق در جایی نرخ فریم فیلمی را ۲۵۰۰ اعلام کرده و در جایی دیگر در داخل بازی نرخ فریم را ۶۰ اعلام می دارد که در حالت اول مقدار پردازش کارت گرافیکی ۲۵۰۰ است و در جای دیگر بدلیل مختلف آنرا ۶۰ نشان می دهد اشتباه است. چرا که نمایش فیلم و اختصاص منابع بر عهده کارت گرافیکی نمی باشد و آنچه که از نرخ فریم فیلم نمایش داده می شود، همان تعداد کل فریمهای تشکیل دهنده اش است. و این درست است!!!
      و اگر “وی سینک” فعال باشد همان میزان فریم بر ثانیه را در فیلمها نمایش می دهد.

      درباره علل افت فریم می توان این موارد را به موارد شما افزود: کارآیی موتور بازی سازی و گرافیکی، مقدار کیلوی تکسچرها و نحوه مدیریت آنها، حافظه های نهانی و فیزیکی، معماری و نوع پردازنده بکار رفته و معماری و نوع کارت گرافیکی، مدیریت المانهای گرافیکی بکار رفته در بازی، قابیلت تغییر و انتخاب پیش فرضهای گرافیکی، درایورهای مورد استفاده، مدیریت منابع سخت افزاری کاربر همانند دیسک سخت و …

      با تشکر از همه دوستان عزیزم!

      ۰۰
    6. سلام حامد جان .
      در مورد استاند.ارد و تعریف فریم در ثانیه و اونهایی که در مورد فیلم ها گفتی کاملا موافقم و اگه دقت کرده باشی من هم یکجو.رایی گفتم که چجو.ریه اما توضیح دقیق رو شما دادید .
      بله کلا فیلم از تصاویر زیاد پشت سر هم تشکیل میشه و ۳۰ فریم یعنی ۳۰ تصویر در هر ثانیه گرفته شده و … (که شما دقیق گفتی و من نیاز نمیدونم بگم)
      در مورد دوربین های سرعت بالا که صر.فا برای کند کردن یک عمل سریع از آنها استفاده میشه هم که همنظریم و کاملا درسته . مثلا یک انفجار در یک فیلم ممکنه از چند زاویه نشون داده بشه و طولش ۵-۶ ثانیه باشه !! در صورتی که در واقعیت ۱ ثانیه هم نمیشه !! (اینجا دوربین های پرسرعت میان وسط)
      ————–
      اما حامد جان خیر !!
      شما هنو.ز هم منظو.ر من رو نگ.رف.تی .!!
      وقتی در یک پرد.ازش گرافیکی که بصورت فیلم و نرخ فریم ۳۰ باشه (در حالی که وی سینک هم خاموشه) مقدار عدد نمایش داده شده خیلی بیشتر از ۶۰ مثلا ۲۵۰۰ هستش به این معنی نیست که اون فیلم داره با سرعت ۲۵۰۰ فریم (همون تصویر و عکس) در ثانیه نمایش داده میشه . به این معنی هست که چون ر.ند.ر و کار اضافی برای کارت گرافیک نیست و داره یک تصویر از پیش ر.ند.ر شده و بصورت فیلم در اومده رو نشون میده کارت گرافیک اون رو با سرعت ۲۵۰۰ پرد.از.ش میکنه اما خروجی همون ۳۰ هستش . اینجا سرعت پر.داز.ش رو نرم افزار نشون میده . تقریبا در تمام بازی ها در دموهای آغازین که لوگو بازی نشون داده میشه (که معمولا پیش ضبط شده و فیلم هستند ) سرعت خیلی بیشتر از ۶۰ هستش .
      اما در بازی به همون دلایلی که خودتم گفتی نرخ فریم رو ۶۰ میره (برای من اکثرا ۱۲۰ هستش) اما باز هم خودت اشا.ره کردی که اینجا اص.لا تصویر و خروجی یکسا.ن و از پیش آماده شده نیست که تصاویر و فریم ها مشخص باشند بلکه در همون لحظه آ.نی پردازش و خلق میشن (مثل تیر زدن به دیوار و سو.را.خ شدنش که همون سو.را.خ شدن دیوار حداقل چندین تصویروفریم به خروجی اون محیط اضافه میکنه) .
      من پر.داز.ش پشت صحنه و اونی که کا.ربر متوجه نمیشه و توسط کارت انجام میشه منظو.رمه نه خروجی که به کمک ف.ی.ل-ت-ر (vsync) میشه ۶۰ که استا.ندا.رد خروجی و مانیتور هستش . — ادامه ..

      ۰۰
    7. ادامه …
      بزارید دقیق تر بگم وقتی یک نرم افزار مثلا در کراسیس ۱۲۰ نرخ فریم رو نشون میده یعنی در اون لحظه محیط داره با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه رف.رش میشه (Refresh) نه اینکه داره با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه پخش میشه . اینها خیلی با هم فرق میکنند و من دقیقا منظورم همینه .
      شما در فیلم و تصاویر آماده Refresh رو ندارید چون همه چی آماده شدست و داره پخش میشه اما در وسط بازی تصاویر خلق میشن پس شما مدام Refresh شدن رو دارید و اون محیط مدام داره بروز و تازه میشه . دقت کردید اگه در بیشتر بازی ها وقتی به دیوار چند تیر شلیک کنید بعد از چند ثانیه رد گلوله ها کم کم محو میشه !!
      اینجا حرف من معنی پیدا میکنه چون یک محیط (همون مپ خودمون با تمام آبجکت هاش) باید Refresh بشه تا مثلا بر اثر یک انفجار و رد اون روی زمین به اون شکل باقی نمونه و اگه شما مر.دید ! و دوباره از اونجا رد شدید ، رد نارنجک روی زمین نباشه !! چون مپ از قبل لود شده اما مدام Refresh میشه . اینجاست که حرفهای من مبنی بر ۱۲۵۰ یا ۲۵۰۰ فریم بر ثانیه معنی پیدا میکنه چون مربوط به پردازش و Refresh کردن کارت در ثانیه میشه و اون نرخ فریمی که همه تصور میکنند با این فرق میکنه . و کار همون نرمافزار هم همینه و اینو نشون میده اما چون استا.ندار.دش نشون دادن بر اساس نرخ فریم در ثانیه هستش اون رو نشون میده .
      ——————
      البته این رو هم اضافه کنم که در بازی ها رو هم شما درست گفتی و تقریبا همون حرفهایی که من الان زدم رو میرسونه . شما در بازی با عواملی مطلوب که مهمترینشون قد.رت کارتتونه میتونید نرخ فریم ۱۲۰ یا بیشتر هم داشته باشید که صد البته باید (وی سینک) رو فعال کنید تا تصویر خروجی مانیتور لک و خط بر نداره تا خروجی همون ۶۰ یا ۳۰ استانداد بازی و مانیتور بشه .
      —————-
      امیدوارم متو.جه شده باشی چرا میگم مثلا در آلن ویک در دموها نرخ فریم بالا نشون داده میشه در صورتی که پردازشی انجام نمیشه و تصاویر از پیش آماده شده و فیلم هستند . کاش میتونستم نشون بدم که واقعا اینجوری نمایش داده میشه .
      ———————
      در مورد افت فریم هم که کاملا هم نظریم و تمام حرف هاتو قبول دارم
      – با تشکر از شما دوست خوبم

      ۰۰
    8. با سلام!
      دیدگاه شما:” وقتی در یک پرد.ازش گرافیکی که بصورت فیلم و نرخ فریم ۳۰ باشه (در حالی که وی سینک هم خاموشه) مقدار عدد نمایش داده شده خیلی بیشتر از ۶۰ مثلا ۲۵۰۰ هستش به این معنی نیست که اون فیلم داره با سرعت ۲۵۰۰ فریم (همون تصویر و عکس) در ثانیه نمایش داده میشه…”
      شرح من: خیر…منظورم من هم این نبود که عنوان نمودید. معلوم است که وقتی فیلمی با ۳۰ فریم بر ثانیه تهیه می شود، منظورش همان ۳۰ فریم در هر ثانیه است و نه ۲۵۰۰ !
      بنابراین خروجی همان مدنظرست که ورودی بوده است. بنابراین نوشتن ۲۵۰۰ یا هر عددی که مربوط به پردازش کارت است از طرف شما، شبهه ای را در نزد خوانندگان غیر مطلع حاصل می دارد.
      درباره “بروز رسانی” (Refresh) هم در دیدگاه خودم : ” در بازیها این نرخ فریم یا نرخ پردازش، به سرعت به روزشدن تصاویر اطلاق می شود. در بازیها تمامی خصوصیتهای گرافیکی در نظر گرفته شده با توجه به سخت افزار موجود برای پردازشش، در نظر گرفته میشود. یعنی اگر قابلیت پردازش سخت افزار مورد استفاده پایین تر از المانهای گرافیکی باشد، برای رفتن کاراکتر از A به B در یک ثانیه، تصاویر استاتیک گرفته نمیشود بلکه بافتها و افکتها و محاسبات ریاضی دیگر نیز توسط سخت افزارها محاسبه شده و سرعت بروز شدن تصاویر از A بهB در حدود ۶۰ فریم می شود. این درصد باید بقدری بهینه و کنترل شده باشد، تا در صحنه های مختلف بازی از مقدارش کاسته نشده تا مشکلات بروز شدن تصاویر پیش نیآید. که مدیریتی بس حرفه ای بر روی منابع و ارکان بکار رفته در هر قسمت بازی می خواهد… خصوصا در کنسولها!”
      بصورت کلی اشاره داشتم که با توضیحات بیشتر شما درک بهتری را برای دوستان عزیزم نتیجه می دهد.

      در کل بحثی چند خطی و خام، با سوالات و توضیحات این حقیر و در ادامه با توضیحات شما دوست عزیز، تبدیل به بحثی پخته تر و مفیدتر برای همه دوستان عزیزم شده که در این برهه زمانی، سودی برند.
      با تشکر از همه دوستان عزیزم!

      ۰۰
    9. بسیار ممنونم دوست عزیز .
      بله باید همان اول دقیق تر میگفتم که آن عدد نشانگر پردازش گرافیکی هستش نه نرخ فریم و کاملا مواقم .
      بله و اینجاست که ارزش یک دوست مشخص میشود . شاید اگر شما نبودید خیلی ها با اون حرف نصفه نیمه من (فریم ۳۲۵۰) دچار اشتباه میشدند ولی با توضیحات کامل شما و نکات من میشه گفت که بار علمی عزیزان و خود را دو چندان کردیم . از این موضوع بسیار خوشحالم دوست خوبم .
      —————
      باشد همیشه در کنار مان باشی و نکات و نکته بینی هایت را در اختیارمان بگذاری .
      به امید موفقیت روز افزونت دوست خوبم :wink:

      ۰۰
  3. ۱داستان فوق العاده قوی و منسجم .سناریو نویسی عالی . شخصیت پردازی فوق العاده وفضاسازی بینظیر این بازی باعث شد الن ویک بشه یکی از بهترین بازی های زندگی من. واقعا بازی انقدر داستان غنی داشت که میشه در رابطه با اتقاقات فرعی bright falls چندتا کتاب نوشت یا فیلم ساخت اما از همه ی اینها درخشان تر سبک روایی شگفت انگیزه سازندگان و نویسندگان بازی بود که واقعا منو تحت تاثیر قرار داد

    ۰۰
  4. فقط من یه چیزی اینجا بگم بازی الن ویک یه بازی با ژانر وحشتناک نیست بلکه مهیج هستش حالا چه فرقی میکنن این دو ژانر الان میگم ژانر وحشتناک(horror) بر اساس ایجاد ترس,انزجار و نفرت تعریف میشه در صورتی که ژانر مهیج(thriller) هیجان,اضطراب و تشویش عناصر اصلیش هست و قرار نیست توی بازیهای thriller از موجودات وحشتناک استفاده باشه. با توجه به این تعریف میتونیم بگیم که بله بازی الن ویک اصلا ترسناک نیست بلکه دلهره اوره مخصوصا این اضطراب وقتی بیشتر میشه که با پیدا کردن صفحه های کتاب از اتفاقی که هنوز نیفتاده با خبر میشی
    پیشنهاد میکنم نقد اقای متین ایزدی رو تو شماره ۷۷ دنیای بازی مطالعه کنید

    ۰۰
    1. باهات موافقم به نظر من یکی از بهترین بازیها بود که حس هیجان رو به من داد ولی این بازی رو نباید با سبک وحشتناک مثل سایلنت هیل مقایسه کرد چرا که سبکشون با هم متفاوته

      ۰۰
    2. جالبه براندو اون جایی که به نفعشه حرف از متین ایزدی میزنه و همه رو به اون ارجاع میده اما اینجا میگه بابک نمازیان!

      ۰۰
    3. در مورد پرونده آنچارتد:تو اون پرونده آنچارتد هیچ مخالفی نداشت و همه در ستایشش نوشته بودن.
      اما در مورد آلن ویک:تو اون پرونده یه نفر مخالف بازی بود و برای همین به این نکته اشاره کردم

      ۰۰
    4. آقا ما بنویسیم امضا کنیم که آنچارتد ۳ بهترین بازی تاریخ بشریت هستش شما بیخیال میشی؟! :mrgreen:
      دوست عزیز، نظر شما و همه ی دوستان گل دیگه برای من محترمه. ولی من نمیدونم هدف شما از این کامنت چی بود. دوست عزیز، آنچارتد بازی مورد علاقه شماست؟ بسیار عالی، نظر شما بالای سر بنده. ولی اینکه شما میای به در و دیوار میزنی که مثلن ثابت کنی حرف شما درسته و حرف دیگران غلطه اصلن برازنده ی شما نیست.
      مطمئن باشید سونی و مایکروسافت به تنها چیزی که فکر میکنن جیب خودشونه. اصلن درست نیست ما اینجا به خاطر اونا بزنیم تو سر و کله ی همدیگه.
      ممنون از اینگه به نظرم توجه میکنید. :wink:

      ۰۰
    5. بابا بی ادبی نشه اما بابک نمازیان کسیه که کوهنورد رو بهترین بازیه سال ایران میدونست…در حالی که طه رسولی شدیدا از بازی انتقاد کرد$پس نمیشه گفت چون یکنفر این حرفو زده بازیش خوب نیست..برو ویکی پدیا ببین راجبه الن ویک چی نوشته :wink: $

      ۰۰
    6. اقای براندو من فقط می خواستم بگم این بازی برخلاف تصور خیلیا سبکش در ژانر وحشتناک دسته بندی نمی شه حالا این بازی از بازی های دیگه تقلید کرده رو میسپرم خود بچه ها تصمیم بگیرند

      ۰۰
    7. دوست عزیزم، PLAY مهربانم.
      من نگفتم AW از کسی یا چیزی تقلید کرده،من فقط گفتم نقد بابک نمازیان رو بخونید.آقای نمازیان گفتند از چند بازی مختلف تقلید کرده

      ۰۰
    8. اگه یک بازی از بازی های دیگه (به قول شما امتحان پس داده) درس بگیره و یک اثر بیاد ماندنی بشه خب خیلی خوبه و هر منتقدی هم باید اینو قبول کنه . :wink:

      ۰۰
    9. با سلام!
      با تشکر از Play عزیز و توضیح بجای او!

      اما… آیا بازی آلن ویک نمی تواند در قامت ترسناک جلوه گر شود؟ در حالیکه بازی در سبک اکشن/ماجراجویی/ترسناک (Horror) دسته بندی شده است. بله! بازی اکشن/ماجراجویانه بوده و دارای هیجان هم باید باشد. بازی ترسناک است اما نه از نظر قیافه دشمنانش… از زیر لایه های روانشناختی ذهن و روح آلن!!! که بر بازی جاری شده است. حرفهای او در بازی مبهم و در معنا پوشیده تر است. راز آلود است. حرفهایی است که آلن(نویسنده بازی) بهتر می فهمد و برای فهمش نیاز به دقت فراوانی است که …
      کسانی که این مکاشفه های روحی را طی کرده اند می دانند که تاریکی های زیادی انسان را تهدید می کند(کلیدی برای شناخت بهتر آلن). که می توانند ترسناک باشند. ترس فقط ناشی از موجودات زشت نیست. گاهی ترس می تواند بخاطر از دست دادن چیزهای زیبا هم باشد!!!

      با تشکر از همه دوستان عزیزم!

      ۰۰
    10. بله کاملا درسته
      به نظر من القای ترس ناشی از از دست دادن چیزهای زیبا یکم سخته و نیاز به شخصیت پردازیه خوب شخصیت داستان داره طوری که خودت رو جای شخصیت داستان بدونی که به نظر من سازنده ها تونستند این ترس رو در وجود بازیباز به وجود بیارن

      ۰۰
    1. بیژن جان این ادبیات خیلی زشته . لطف کنید بذارید کسانی که جعبه ی مجهول دارن با کنسولشون که فروششم از ابر کنسول های شما کمتره راحت باشن شما جای ترول کردن میتونید نظر ندید در این پست

      ۰۰
  5. به نظر من این بازی در حقش اوج نامردی صورت گرفته … بازی ای دارای گرافیک خوب , نور پردازی عالی و داستانی گیرا ( یکی از قشنگ ترین داستان ها در میان انحصاری های x360 تا چند وقت پیش ) و صدا گذاری فوق العاده بود ولی همه ی این خوبی ها قربانیه تاخیر های بد سازندگان شد و باعث شد حتی بهترین بازی x360 هم نشه ! … ولی ۲ مورد اشکال در این بازی ( از نظر من ) وجود داره : ۱ ) کمی تکراری شدن گیم پلی در بعضی مواقع ( نه همیشه ) . ۲ ) رانندگی بازی که قبول دارم این بازی نیاز چندانی به رانندگی نداره به جز چند مورد ولی برای همون چند مورد هم رانندگی خیلی بد کار شده بود . که امیدوارم در نسخه ی بعد با حل کردن این دو مشکل بازی رو از خوب به خیلی خوب تبدیل کنند .

    ۰۰
  6. خب آلن ویک رو بریم..:
    .
    قدم های خسته و تنهای نویسنده رمان های ترسناک در جنگل تاریک روزنه روشنی همراه با چراغ قوه همیشگیش را پدیدار می کند.. در جستجوی چیست..؟ خواب یا حقیقت..؟ به دنبال همسرش می گردد یا پایان بخشیدن به کابوسی بی انتها..؟
    .
    آلن ویک شاهکار صنهت بازی های این نسل همه چی داره.. یه قصه‌ی پرگره و عمیق که شخصیت اصلی رو با اتمسفری که ساخته از دل داستان درآورده.. یه تم از موسیقی بینهایت همراه بازی و گرافیک به شدت ظریف در بافت ها مخصوصا نورپردازی و سایه زنی..
    .
    تا همین جا رو بریم..
    .
    ————————————————
    Oяіgіиαℓ ® ™
    ║▌│█│║▌║││█║▌│║█║
    Jeиeяƛℓ ShƛwƝ © ۲۰۱۲™

    ۰۰
    1. alan wake در مجموع بازیه خوبی بود و داستان جالبی هم داشت, اما نمیتونیم بگیم که توی سبک Survival Horror به پای بازیهایی مثل Fatal Frame یا Silent Hill میرسه
      یه مساله که واسه من توی بازی بود این بود که احساس میکردم دشمنام ادمهای عادی هستن و باعث میشد توی مبارزات هیچکونه حس ترس خاص یا هیجانی بهم دست نده. با توجه به شکل ظاهریشون حتی نمیشد این حالت توی ذهن به خوبی تجسم کرد که دشمنانی از تاریکی هستن. اما محیط مخوف جنگل با درختان سر به فلک کشیده که به حالت وحشتناکی تکون میخوردن و به زیبایی طراحی شده بودن همراه با صذا گذاری خوب و نور پردازی زیبا حس ترس بیشتری میداد

      ۰۰
  7. خب…به نظر من Alan wake واقعا بازیه خوبی بود…گرافیکش خیلی خوب بود….داستانش خیلی خوب بود….شخصیت Alan هم خوب بود….اما به نظر من فضاسازیه بازی و اون جوی که باید تویک بازیه ترسناک باشه تو Alan Wake نبود….دشمن های بازی هم اصلا ترسناک نبودند….در کل فکر نمی کنم کسی الان ویک رو به خاطر ترسش بازی کرده باشه….اما به عنوان یک بازی روانشناسانه با داستانی گیرا واقعا ارزش بالایی داشت… :wink:

    ۰۰
    1. راجع به فضاسازیه ترس..: بازی تو این قسمت موفقه.. چرا موفقه..؟ آلن ویک با چند تا المان اتمسفر ترس رو کاملا می سازه.. یک: احساس غربت و گم شدن آلن در کابوس – ۲:‌ استتار دشمنا به رنگ شب و درواقع نیروهایی که از تاریکی هستند – ۳: موسیقی به شدت درست.. این موسیقی مخصوصا تو جنگل اینثدر هنرمندانه کار شده و همچنین صداهای محیط که اون اتمسفر غربت جنگل رو درآورده.. حالا وقتی این هارو کنار هم قرار میدیم بازی کاملا میتونه یک روند دلهره آور به مخاطب تزریق کنه.. وقتی قدم از قدم رو با این دلعره ورمیداری که نکنه یکی از اطراف بیاد.. یعنی بازی بینهایت در ساخت فضای مورد نظرش موفقه.. آلن ویک بازی ای نیست که بخواد با موجودات ترسناک و خون و خون ریزی بترسونه.. آلن ویک با داستانشه که میترسونه با فضاهای دلهره آور میترسونه.. و بر خلاف نظر تو معتقدم حتما تو ساخت اتمسفر موفقه و کاملا حس دلهره درومده از بازی..
      .
      ———————————————–
      Oяіgіиαℓ ® ™
      ║▌│█│║▌║││█║▌│║█║
      Jeиeяƛℓ ShƛwƝ © ۲۰۱۲™

      ۱۰
    1. الن ویک کدوم الن ویک
      نکنه امریکن نایتمار رو میگید
      تخه من الن ویک رو رو کنسول ها ۱۰۰۰ سال پیش تموم کردم چیزی یادم نمیاد
      برو هر موقع یادم اومد بهت میگم بیا

      ۰۰
    2. یکی از بهترین بازی های سال ۲۰۱۰ که کلا با ناکامی های زیادی همراه بود
      همراه با اومدنش تو همون سال gow & rdr هم اومدن تا این بازی زیاد دیده نشه
      من خودم یکی دو ماه پیش تمومش کردم (رو کامپیوتر) و فوق العاده بود
      ولی اصلا ترسناک نبود :mrgreen:
      ps3 is god

      ۰۰
    3. ما که پولش را نداریم
      تازه اگر داشته باشم هم با این سرعت ایترنت ۲ ساعت طول می کشه
      فقط برای ان ها یی خوب که با pc دارند بازی میکنند :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر