پیش نمایش بازی Wolfenstein II: The New Colossus – بلاسکویچ، بی‌.جی بلاسکویچ

در ۱۳۹۶/۰۸/۰۴ , 23:30:13
ولفنشتاین

سبک تیراندازی اول شخص را می‌توان به جرات محبوب‌ترین سبک در بازی‌های رایانه‌ای دانست. هیجان و احساس نزدیکی به میدان نبرد در این سبک از بازی‌های جنگی، باعث شده تا همه‌ی بازیکنان جهان تجربه‌ی بازی‌هایی مثل «میدان نبرد» (Battlefield) یا «ندای وظیفه» را داشته یا حداقل نام آنها را شنیده باشند. اگر شما هم از طرفداران این سبک از بازی‌های رایانه‌ای هستید، باید خود را مدیون سری Wolfenstein بدانید؛ زیرا این سری پدر سبک تیراندازی اول شخص بوده و برای اولین بار این سبک ر ا در بازی Wolfenstein 3D به دنیا معرفی کرده است. اگر دوست دارید تا بیشتر در خصوص تاریخچه‌ی این بازی و آن‌چه در جدید‌ترین قسمت آن یعنی بازی Wolfenstein II: The New Colossus می‌گذرد بدانید، با دنیای بازی همراه شوید.

قلعه‌ی گرگ‌ها

اولین قسمت از این سری، یک بازی دو بعدی به نام «قلعه‌ی ولفنشتاین» بود که در سال ۱۹۸۱ میلادی برای رایانه‌های شخصی (اپل و کومودو) و کنسول آتاری ۸ بیت عرضه شد. در این عنوان شما باید در نقش یک سرباز اسیر، از قلعه‌ی مذکور فرار کنید. این بازی در زمان خود اثری شگفت انگیز بود: امکان نابود کردن درها با استفاده از نارجک، امکان تغییر لباس و گول زدن دشمنان و حتی گروگان گرفتن آنها برای کسب مهمات و …! در قسمت دوم این عنوان که «آن سوی قلعه‌ی ولفنشتاین» نام داشت، علاوه بر نکات فوق، امکانات دیگری مثل رشوه دادن به ماموران، مخفی کردن اجساد دشمنان و کشتن مخفیانه‌ی آنها با خنجر هم به بازی اضافه شده‌ بود. با توجه به موارد یاد شده، تعجبی ندارد که قسمت سوم این بازی بنیان‌گذار سبکی جدید در دنیای بازی‌های رایانه‌ای باشد! Wolfenstein 3D راه را برای شاهکارهای دیگری مثل DOOM (از همین سازندگان) و Half-Life بازکرد تا این سبک پرطرفدار بتواند در دنیایی که به تسخیر بازی‌های «سکو بازی» درآمده بود، رخ بنماید. البته، همه‌ی نسخه‌های این عنوان هم تا این اندازه موفق نبوده‌اند، نمونه‌ی آن قسمت هفتم این سری بود که در سال ۲۰۰۹ عرضه شده و به نوعی المان‌‌هایی از بازی «شوک زیستی» (Bioshock) را به این سری آورده بود. با آمدن «ولفنشتاین: قلمرو نوین» (Wolfenstein: The New Order) این بازی یک بار دیگر به روزهای اوج خود بازگشت و طرفداران این سری تجربه‌ای شگفت انگیز از مبارزات خشن و سریع نسخه‌های کلاسیک و تنوع سلاح و داستان را به‌دست آوردند.

https://www.myabandonware.com/media/screenshots/c/castle-wolfenstein-3l/castle-wolfenstein_2.gif
Castle Wolfenstein: اثری که سرنوشت جهان بازی‌های رایانه‌ای را تغییر داد.

شانس تازه‌کار یا…

وقتی شرکت «ماشین گیمز» (Machine Games) برای ساخت نسخه‌ی یاد شده (نظم نوین) معرفی شد، هیچ‌کس نمی‌دانست باید انتظار چه چیزی را داشته باشد. این بازی اولین تجربه‌ی بازی‌سازی این شرکت بود و بسیاری از طرفداران نگران بودند که سری محبوب‌شان به دست مشتی تازه‌کار به باد فنا برود اما همه چیز برعکس شد. «نظم نوین» به شدت محبوب شد و به دلیل تمرکز انحصاری بر بخش تک‌نفره، توانست داستان و شخصیت‌پردازی شگفت‌انگیزی نه‌تنها برای این سری، بلکه برای این ژانر محبوب ارائه کند. با این تفاسیر دور از ذهن نبود که دیر یا زود دنباله‌ای بر این قسمت توسط «ماشین گیمز» ساخته شود. «خون کهن» به عنوان یک بسته‌ی الحاقی مستقل این کار را تا حدودی انجام داده و بیش از پیش قدرت «ماشین گیمز» در ساخت آثار این‌چنینی را به رخ کشید. دیگر وقت آن رسیده بود که یک اثر تمام و کمال دیگر در این سری خلق شود.

ولفنشتاین

مردی که نمی‌ترسد

از تاریخچه و سوابق این بازی که بگذریم، باید به قهرمان اصلی آن بپردازیم. «بی‌.جی‌ بلاسکویچ» یک سرباز کله شق و بی‌اعصاب است که هیچ چیز در دنیا بیشتر از کشتن نازی‌ها برایش لذت‌بخش نیست. او اصالتا لهستانی بوده، اما در آمریکا متولد و به ارتش ملحق شده است. اگر همیشه دوست داشتید بدانید حاصل ترکیب «جیمز باند» و «رامبو» چه خواهد بود، جواب شما بلاسکویچ است، بی‌.جی بلاسکویچ! در بازی Wolfenstein II: The New Colossus بی‌جی باز هم زمین گیر شده و البته در شرف پدر شدن است. داستان بازی با توجه به تریلرهایی که تاکنون مشاهده کرده‌ایم، چیزی شبیه به اثر معروف «فیلیپ کی‌.دیک» یعنی «مردی در قلعه‌ی بلند» است: نازی‌ها پیروز جنگ جهانی شده و اکنون کنترل دنیا را در دست دارند. البته، این بخش از داستان در واقع در قسمت قبلی اتفاق افتاده است و داستان قسمت جدید از ورود بی‌.جی به ایالات متحده آغاز می‌شود. طبق معمول بی.جی برای از بین بردن رژیم نازی با افراد و گروه‌های مختلفی آشنا شده و شروع به همکاری می‌کند. همان‌طور که پیداست، داستان چندان با قسمت قبلی تفاوتی ندارد، اما چیزی که برای بسیاری جای سؤال است، وجود شخصیت‌هایی از قسمت پیشین است که در طول ماموریت‌ها یا در انتهای بازی کشته شده بودند. برای پاسخ به چگونگی این وقایع، باید تا آمدن بازی و تجربه‌ی آن صبر کنیم!

ولفنشتاین
مهر پدری و بی.جی؛ دو کلمه که هرگز در یک جمله قرار نمی‌گیرند!

زیباتر و سنگین‌تر

بازی Wolfenstein II: The New Colossus از موتور گرافیکی Id Tech 6 استفاده می‌کند، موتوری که پیش از این تجربه‌ی بازی DOOM را با آن داشته‌ایم. با توجه به آنچه در DOOM شاهد بودیم، می‌توان انتظار داشت در نسخه‌ی جدید ولفنشتاین شاهد محیطی با جلوه‌های بصری زیبا و البته بهینه‌سازی مناسبی باشیم. طبق آن‌چه در تریلرها نشان داده شده، در این نسخه‌ هم تنوع بالایی از سلاح‌ها و امکان تقویت وشخصی سازی آنها را در اختیار خواهیم داشت. از مهم‌ترین عناصری که برای اولین بار در این قسمت به بازی اضافه شده‌اند، لباس مخصوص بی.جی، پاهای مکانیکی و قابل تغییر ابعاد (مثل پاهای کارآگاه گجت) و امکان عبور از دیوارها (شکستن یا بریدن آنها به وسیله‌ی سلاح لیزری مخصوص بی.جی) است. لباس ذکر شده چیزی شبیه به فناوری نانو مشاهده شده در بازی «کرایسیس» است. از چند و چون و جزئیات دقیق توانایی‌های این لباس، چیز زیادی در دسترس نیست، اما مطمئنا امکانات جدید وتاثیرگذاری به بازی اضافه خواهد کرد. پاهای مکانیکی هم گشت و گذار در محیط را راحت‌تر کرده و امکان عبور و مرور روی سقف خانه‌ها و بالکن‌ها را فراهم می‌کند. شکستن دیوار هم پیش از این در «خون کهن» تجربه کرده بودیم، اما این‌بار در حین مبارزات و به صورت آنی این امکان در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. سایر عناصر محبوب این سری مثل راه‌های مخفی و استفاده هم‌زمان از دو سلاح که از جذاب‌ترین خصوصات نسخه قبلی بود نیز در این بازی وجود دارد، با این تفاوت که این‌بار شما می‌توانید از دو سلاح مختلف به صورت همزمان استفاده کنید؛ به قول شاعر: «یک دست شاتگان و یک دست مسلسل، رقصی چنین میانه‌ی میدانم آرزوست!»

بازی Wolfenstein II: The New Colossus
همان‌طور که از دست بی.جی پیداست، او لباسی (یا شاید بدنی) ماشینی دارد که در جلوه‌های بصری بازی هم بسیار خوب کار شده است.

«سیستم مورد نیاز» یا چگونه طرفداران را دق مرگ کنیم

متاسفانه چندی پیش سیستم مورد نیاز این بازی برای رایانه‌های شخصی اعلام شد که موجب گرخیدن و شگفت‌زدگی طرفداران بود! آنچه که بیش از هرچیز جای سوال داشت، حداقل پردازنده‌ی مورد نیاز برای اجرای این بازی در پایین‌ترین کیفیت ممکن بود: یک پردازنده‌ی i7 3770. با توجه به بازدهی این موتور گرافیکی در بازی DOOM، معرفی یک پردازنده‌ی i7 برای حداقل سیستم مورد نیاز بسیاری را متعجب کرد، زیرا بازی‌های دیگری مثل قسمت جدید «فرقه‌ی اساسین» که تا چندی دیگر به بازار عرضه خواهد شد، سیستمی به مراتب ضعیف‌تر از این عنوان را به عنوان سیستم پیشنهادی خود معرفی کرده‌اند. البته، زمزمه‌های موجود در فضای مجازی، خبر از ناباوری کاربران و اعتقاد آنها به دست بالاگرفتن سیستم مورد نیاز توسط شرکت سازنده با هدف توجیه عدم بهینه‌سازی مناسب بازی روی رایانه‌های شخصی دارد. شاید این موضوع را بتوان تنها عامل نگران‌کننده در خصوص این عنوان دانست. هرچند که تا عرضه‌ی رسمی این عنوان و رویت بنچمارک‌های بازیکنان، تمام صحبت‌های یاد شده در حد شایعه باقی خواهد ماند.

بازی Wolfenstein II: The New Colossus یکی از مورد انتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۷ است و شاید بتوان آن را پس از قسمت جدید «ندای وظیفه»، مورد انتظار‌ترین عنوان تیرندازی اول شخص امسال دانست. «ماشین گیمز» پیش از این به خوبی به طرفداران ثابت کرده که از پس برطرف کردن انتظارات آنها برخواهد آمد. «بتسدا» هم با ارائه‌ی جدیدترین قسمت DOOM نشان داد که می‌داند چه‌طور در عین پایبندی به ریشه‌ها، نوآوری و تنوع را در عناوین بزرگ و تاریخ‌ساز صنعت بازی ایجاد کند. بازی Wolfenstein II: The New Colossus در تاریخ پنجم آبان در اختیار طرفداران بازی‌های تیراندازی و منتظران این عنوان قرار خواهد گرفت و یک‌بار دیگر فرصتی در اختیار ما گذاشته خواهد شد تا با بی.جی همراه شده و یک «مشت» نازی را بکشیم. شما می‌توانید به عنوان حسن ختام، تریلر زمان عرضه این عنوان را با زیرنویس فارسی در ادامه تماشا کنید.


1 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر