بازگشت شکارچی هیولاها | پیش‌نمایش بازی Monster Hunter: World

در ۱۳۹۶/۱۰/۰۴ , 14:00:48
Monster Hunter World, شرکت کپکام (Capcom), کنسول Xbox One

اگر با فرنچایز Monster Hunter آشنا باشید و از ابتدا (یا از چند نسخه آخر این فرنچایز که بر روی کنسول‌های دستی منتشر شدند) این سری را دنبال کرده باشید، شاید نسخه جدید Monster Hunter با نام World، که تا مدتی دیگر قرار است عرضه شود، برای شما کمی متفاوت باشد. البته، باید گفت که از آنچه که در معرفی اولیه این بازی در E3 2017 وعده داده شد، این بازی برای بازیکنان جدید نیز ترفندهای جدیدی دارد. چه از طرفداران قدیمی این سری باشید و چه برای اولین بار نام این بازی را می‌شنوید، با دنیای بازی همراه شوید تا با هم به بررسی نسخه آزمایشی بازی Monster Hunter: World بپردازیم تا ببینیم که این بار Capcom برای ما چه آشی پخته است.

سازنده: کپکام

ناشر: کپکام

سبک: اکشن/ نقش‌آفرینی

پلتفرم: پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۶/ ۲۶ ژانویه ۲۰۱۸

Monster Hunter World, شرکت کپکام (Capcom), کنسول Xbox One

پنجمین نسخه از سری Monster Hunter قرار است تا چند وقت دیگر بر روی دو کنسول PS4 و Xbox One و سیستم عامل ویندوز عرضه شود و شاید بهتر باشد که از همین‌جا بررسی این بازی را شروع کنیم. این برای اولین بار بعد از مدت‌های طولانی است که این بازی روی کنسول‌های بازی غیردستی و ویندوز عرضه می‌شود و این نشان از آشتی مجدد این فرنچایز با دنیای غرب است. هم‌چنین در این نسخه از بازی، بخش آنلاین به‌صورت کامل حضور خواهد داشت و شما می‌توانید با دوستان ماجراجوی خود به شکار در قلمروهای مختلف بپردازید و ماموریت‌های داستانی بازی را با یکدیگر انجام دهید، حتی اگر دوست شما از ژاپن باشد و شما ساکن آمریکا!

یکی از ویژگی‌های عجیبی که همیشه خیلی از افراد را در مورد سری Monster Hunter ناراحت و ناامید می‌کرد، صحنه آغازین و ابتدایی بازی و یک یا دو ساعت اولیه بازی بود. معمولا روال کار این‌گونه بود که شما در یک مکان عجیب و غریب دچار مشکل می‌شدید و باید با شکار موجودات مختلف خود را نجات می‌دادید و یا به بررسی منطقه موردنظر می‌پرداختید؛ اما اتفاقی که در شروع بازی می‌افتاد این بود که بازی شما را وادار به انجام ماموریت‌های خسته‌کننده و به‌ظاهر کم‌ارزش همچون جمع کردن چوب و گیاه و این قبیل ذخایر می‌کرد. در نسخه جدید بازی، دیگر خبری از این روال کار نیست و بازی با یک شروع بسیار عالی و با معرفی داستان کلی، شما را در اولین ماموریت‌ها وادار می‌کند تا مستقیم به شکار کردن بپردازید. بعد از پایان صحنه‌های سینمایی اولیه بازی، شما با انتخاب سلاح و ابزار و همراه خود، به دل جنگل می‌زنید تا شکار کنید.

از ابتدای بازی، سیستم طراحی بازی به‌گونه‌ای چیده شده است تا پر از اطلاعات ریز و درشت باشد تا پیچیدگی بازی حفظ شود ولی بازی برای افراد تازه‌کار و ناآشنا با این فرنچایز نیز جالب و جذاب باشد. چیزهایی کوچکی چون «شما می‌توانید هنگام راه رفتن معجون سلامتی بنوشید» یا اینکه بازی به‌طور اتوماتیک سلاح شما را وقتی در هنگام استفاده از ابزاری دیگر هستید به پایین می‌آورد و اطلاعات جامع در مورد مسائل مهم‌تر چون نحوه ارتقا دادن و بهینه کردن سلاح‌های خود نیز توضیح داده شده است. تمام این اطلاعات به‌صورت یک‌جا به بازیکن داده نمی‌شود تا باعث سر گیجه‌گرفتن او نشود و بازی به‌طور متناسب و مداوم این اطلاعات را به بازیکن‌ می‌دهد. کارگردان بازی، آقای Yuya Tokuda، در این باره گفت: «ما نمی‌خواهیم تا بازیکنان قدیمی و طرفداران ما چالش‌های بزرگ این بازی را نداشته باشند ولی از طرفی درک کرده‌ایم که منحنی یادگیری بازی بسیار ناهمگون است. بنابراین ما بخش ابتدایی بهتر و راحت‌تری برای بازیکنان طراحی کردیم و مقدمه‌چینی‌های سیستم آموزشی را تغییر دادیم تا هر کسی بتواند هر چه‌قدر که می‌تواند از بازی لذت ببرد».

Monster Hunter World, شرکت کپکام (Capcom), کنسول Xbox One

این آسان‌تر شدن و سرراست شدن بازی در گیم‌پلی نیز دیده می‌شود. به‌عنوان مثال، در بازی سیستمی تعبیه شده است تا به شما برای ردیابی بهتر موجودات کمک کند و بتوانید با پیدا کردن ردپا و شواهد دیگر، موجودات را سریع‌تر پیدا کنید و هر چه‌قدر که اطلاعات بیشتری در مورد سوژه خود داشته باشید، آن را سریع‌تر پیدا خواهید کرد. این مسئله، در مورد سلاح‌ها هم قابل مشاهده است. با وجود اینکه شما فقط قادر به استفاده از یک سلاح هستید، می‌توانید به جای اینکه به مقر خود که Astera نام دارد برگردید و در کمپ خود سلاح خود را عوض کنید. بنابر این، اگر دیدید که یک موجود بسیار سریع است، شاید بهتر باشد شمشیر بلند خود را با یک سلاح فرزتر و یا یک تیر و کمان عوض کنید.

در مورد طراحی سلاح‌ها و عناصر مربوط به آن باید گفت که طراحان و سازندگان بازی سعی کرده‌اند تا حالت حرفه‌ای و خفن(!) سلاح‌های بازی را حفظ کنند و هم‌زمان برخی سلاح‌ها را سریع‌تر و آسان‌تر برای استفاده طراحی کنند. سلاح Charge Blade که یک شمشیر بلند است و شخصیت شما آن را با یک دست حمل می‌کند، یکی از ۱۴ نوع سلاح بازی، از شمشیر کوتاه گرفته تا دو شمشیر و تیر و کمان، است که قادر است هنگامی‌که شارژش پر شده است، با یک موج برق موجودات را نابود کند. مبارزات بازی هنوز مثل قدیم آرام و باطمانینه است و نیازمند تاکتیک‌های خاص است (که بسیار شبیه به سبک مبارزات Dark Souls و BloodBorne است) ولی حس خواهید کرد که مبارزات کمی نرم‌تر انجام می‌شوند. البته، ممکن است عادت کردن به کنترل بازی در ابتدا کمی سخت باشد (مخصوصا وقتی از سلاح‌های سنگین استفاده می‌کنید). هرچند از هر سلاحی می‌توان برای نابودی تمام موجودات بازی استفاده کرد، کارگردان بازی به ما پیشنهاد کرد تا از سلاح‌های مختلف برای شکار کردن راحت‌تر موجودات استفاده کنیم. مخصوصا چون این کار با اضافه شدن امکان تعویض سلاح و ابزار در کمپ، بسیار آسان‌تر شده است. در یکی از مبارزات با موجودی روبرو شدیم که بسیار فرز و تیز بود و کشتن او با سلاح سنگین بسیار سخت بود. برای همین آقای Tokuda به ما پیشنهاد کرد که از یک تیرکمان یا یک سلاح سبک‌تر استفاده کنیم.

Monster Hunter World, شرکت کپکام (Capcom), کنسول Xbox One

در مورد اکوسیستم بازی به ما توضیحاتی داده شد که دانستن آن برای شما بسیار جالب خواهد بود. با گفتگو با تیم طراحی متوجه شدیم که طبیعی کار کردن و طراحی کردن موجودات برای آن‌ها مهم‌ترین اصل بوده است ولی آن‌ها اقرار کردند که از همه چیز برای طراحی موجودات این دنیاها استفاده کردند؛ از اتومبیل گرفته تا ماشین های بخار قدیمی. هر کدام از این موجودات در اکوسیستم خاص و در مناطق خاص زندگی می‌کنند. Tokuda به ما گفت که هر اکوسیستم همانند یک هرم است که در راس آن موجود قوی قرار دارد و بعد از آن موجودات گیاه‌خوار و بعد از آن گیاهانی که موجودات گیاه‌خوار از آن‌ها تغذیه می‌کنند. در نسخه آزمایشی بازی موفق به تجربه بازی در دو منطقه شدیم که بسیار از هم متفاوت بودند. یکی از آن‌ها جنگل بزرگی بود با درختان عظیم و پوشش گیاهی زیاد بود و دیگری یک بیابان با کمی آب. هر دوی این مناطق از لحاظ بصری زیبا بودند و موجودات آن‌ها نیز مرتبط و متناسب با محیط به‌نظر می‌رسیدند. در کل طراحی محیط بازی بسیار زیبا و چشم‌نواز است و گاهی شاید دوست داشته باشید تا فقط به مناظر بکر و طبیعی این بازی نگاهی بیندازید.

به نظر عجیب می‌رسد تا در امروزه، که اکثر بازیهای نقشه‌ها و محیط‌های بسیار بزرگ و جهان‌باز دارند، از یک بازی بگوییم که به تازگی وسیع‌تر و بازتر شده است؛ ولی حقیقت این است و به‌نظر می‌رسد که Monster Hunter: World تصمیم گرفته است تا ما را در دنیاهای بزرگ و وسیع‌تری غرق کند. این مسئله باعث خواهد شد تا عمق جدیدی به بازی اضافه شود؛ مثلا ممکن است یک موجود در یک محیط بسیار بزرگ و تا چند کیلومتر به دنبال شما بیاید و شما مجبور بشوید از دست او فرار کنید یا خود شما مجبور شوید تا چندین کیلومتر یک موجود را دنبال کنید.

Monster Hunter World, شرکت کپکام (Capcom), کنسول Xbox One

این ویژگی همچنین باعث خواهد شد تا دنیای شما فضای بیشتری برای دوستان و همراهان شما نیز داشته باشد تا بتوانید در کنار یکدیگر لذت بیشتری از بازی ببرید. درست است که در نسخه‌های قبلی سری Monster Hunter، می‌توانستید به‌صورت آنلاین و Local به بازی‌کردن با دوستان خود بپردازید، ولی در نسخه World این ویژگی از بخش Solo جدا نشده است و شما می‌توانید تیم‌هایی تا سقف چهار نفر با دوستان خود تشکیل دهید و موجودات را به کمک هم نابود کنید و یا ماموریت‌های بازی را انجام بدهید. هم‌چنین می‌توانید با شلیک منوّر در بازی دوستان خود را از محل خود باخبر سازید تا به کمک شما بیایند. هیچ چیز از یک شکار محاسبه شده و با تاکتیک در کنار دوستان لذت بخش‌تر نیست.

با وجود اینکه Tsujimoto در هنگام معرفی بازی اعلام کرد که این بازی چندان مشابه سیستم بازی‌هایی چون Destiny نخواهد بود، به دلیل اینکه بازیکنان دائما آنلاین هستند، می‌توانند از ویژگی‌های زیادی چون جوایز روزانه، ماموریت‌هایی با زمان محدود و محتواهای اضافی بهره‌مند شوند تا لذت شکار کردن هیچوقت برای‌شان تکراری و کم نشود. در کل، این نکته که بازی Monster Hunter: World آسان‌تر و عامه‌پسند تر شده است شکی نیست ولی زمان تعیین خواهد کرد که آیا این بازی واقعا به مذاق اکثر بازیکنان خوش خواهد آمد یا نه؛ ولی شواهد نشان می‌دهد که Capcom این‌گونه فکر می‌کند.

Monster Hunter World, شرکت کپکام (Capcom), کنسول Xbox One

درنهایت، باید منتظر ماند تا بازی Monster Hunter: World در تاریخ ۸ بهمن سال جاری (۲۶ ژانویه ۲۰۱۸ میلادی) روی دو کنسول PlayStation 4 و Xbox One و بعد از آن روی سیستم عامل ویندوز منتشر شود و دید که در قالب محصول نهایی خود چگونه ظاهر می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر