سوال هفته

در ۱۳۹۰/۱۲/۱۹ , 15:00:28
angry birds

سلام!

ابتدا بابت تاخیر در انتشار سوال هفته جدید پوزش می‌طلبیم و امیدواریم که از این پس هر جمعه سوال هفته روی سایت قرار بگیرد؛حالا می‌ریسم سراغ اعلام اسامی برندگان سوال هفته قبلی(اگر می‌خواستید با یک شرکت بازی‌سازی هم‌کاری کنید؛با کدام شرکت هم‌کاری می‌کردید و چرا؟)

پنج تا از نامزد‌های بهترین جواب را در زیر می‌بینید:

Ichimaro gin

vahid

et

IT

Metal Milita

و امّا برنده:

Metal Milita

حالا می‌رویم سراغ سوال هفته این هفته!

.

.

به نظر شما چرا چند پرنده کوچک و جالب و خنده‌دار،باعث این همه شهرت و محبوبیّت برای استودیو Rovio و سری Angry Birds شدند و عامل اصلی موفّقیت و تعداد دانلود بالا و…را در سری پرندگان خشم‌گین در چه می‌دانید؟چرا؟چه چیز خاصّی در این بازی وجود دارد که در دیگر بازی‌ها نیست؟

حال اگر فکر می‌کنید که بازی خوب و سرگرم کننده و موفّقی نیست نیز دلیل خود را بیاورید؟چرا از نظر شما این بازی،عنوان خوبی نبوده؟

در پایان اگر جای سازندگان بازی یعنی Rovio بودید با آینده این سری چه می‌کردید؟آیا این چند پرنده بی اعصاب را وارد دنیای سه بعدی می‌کردید؟یا آن‌ها را باز‌نشسته می‌کردید؟!و یا…؟

کامل‌ترین و معقولانه‌ترین جواب،بهترین جواب است.


75 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. مهمترین دلیل موفقیتش همونیه که اکثرتون گفتید سادگی زیاد یعنی میتونه یه بچه ۵ ساله تا یه پیرمرد۷۰ ساله رو پای خودش نگه داره _ بچه ها کسی خبر نداره بازی یورو۲۰۱۲ امسال چرا نمیاد ما عشق فوتبالها چه خاکی به سرمون بریزیم؟ :cry: :cry: :cry:

    ۰۰
  2. سلام
    رازی هست که توی همه ی بازی ها نهفته هستش.بعضی ازاین بازیا گوهروجودیشون با بقیه فرق داره که عوامل زیادی باعث اون شده
    ازویژگی های فنی بازی مثل گیم پلی وگرافیک وغیره گرفته تاعوامل بیرونی وفرهنگ وفضای حاکم برجامعه
    پرندگان بی اعصاب چیزی نیست جز یه بازی دوبعدی که اومده ازویژگی های خوب بازی های اعتیادآوروساده که عمدتاپرطرفدارن به بهترین نحو استفاده کرده و چیزی روساخته که همه ی دنیاچه کوچیک چه بزرگ رو مدت ها بدون اینکه متوجه بشن جلوی صفحه موبایل یا مانیتورشون گذاشته
    ولی عامل اصلی تر درموفقیت این بازی به اعتقادمن زمان وسیاست مناسب پشت این بازی بوده.ماقبل از این هم شاهد بازی های کوچیک وساده ای بودیم کخ دست کمی ازangry birdsنداشتن ولی هیچکدوم angry birds نشدن
    angry birdsدرزمانی عرضه شده که بازی کردن با موبایل تو اوج خودشه و همه دنبال بازی های ساده ای میگردن که اگه ۵دقیقه هم بیکارشدن بتونن بااون سرگرم بشن واین دقیقا عامل اصلی موفقیت ای بازیه
    وبه نظر من عوامل بیرونی زیادی دست بدست هم دادن تا این بازی به اینی که الان هست تبدیل بشه مه حتی ازعوامل درونی بازی هم بیشتره

    درموردآینده این بازی هم به نظرمن خواسته یا ناخواسته به تکراردچارمیشه ولیangry birdsکهcall of duty نیست ومیشه راحت باچندتانوآوری ساده اونودوباره احیا کرد حتی اگه این نوآوری خییلی هم ناچیزباشه

    به نظر من آوردنangry birdsبه دنیای سه بعدی اشتباه هست ومطمئن باشین اگه اینکاروبکنن خیلیا میان و دم از نوستالژیک نبودن بازی میزنن
    ولی خوب به نظرمن شرکتrovioمیتونه بادقت خاص و امتحان کردن راه های مختلف ودادن نسخه های مختلف برای یکبارم که شده اون رو آزمایش کنه وببینه چی از آب درمیاد چون ساخت اینطور بازیا هزینه چندانی نداره ،چه برسه به اینکه شرکت میلینوری مثل این شرکت هم پشت بازی باشه ۸)

    ۰۰
  3. هر چی بازی ساده تر باشه برقراری ارتباط با اون تو هر سنی راحت تره.
    سادگی این بازی با رنگهای شاد ملایم باعث آرامش بوده و به طور ناخودآگاه تو رو به خودش جذب می کنه.
    گیم پلی ساده و سرگرم کننده این بازی یکی دیگه از عوامل موفقیت این بازیه.
    این بازی باید سبک گرافیکی ۲D خودشه حفظ کنه تا تو اوج بمونه تنها چیزی که Angry birds احتیاج داره حفظ سادگی دلنشین این بازی هست.

    ۰۰
  4. دلایل موفقیت
    ۱.مشابهی ندارد.یعنی تمام ایده های آن برگرفته از ذهن سازندگان آن است و از هیچ بازی دیگری الهام نگرفته است.
    ۲.صداگذاری فوق العاده زیبا و خنده دار پرنده ها که با خشونتشون یه پارادوکس دوست داشتنی به وجود میاره
    ۳.این بازی به ظاهر کودکانه است اما معماهای سخت بازی بزرگسالان رو هم به خودش جذب میکنه،پس همه دوستش دارن
    ۴. یک بازی کم حجم که برای گوشیها بهترین گزینه است.
    وارد کردن این بازی به دنیای سه بعدی اشتباه بزرگی است چون این تغییر باعث میشود بازی از اصل خود دور شود. این تغییر هیچگاه در بازیها تاثیر مثبت نگذاشته است.
    اگه من سازنده این بازی بودم یه شمارش رو تو جنگل آمازون میساختم…..چی میشد.!!!!

    ۰۰
  5. دلایل موفقیت بازی : ایده خلاقانه . گرافیک کارتونی . داستان . ۲d بودنش وهمینطور اون رقابتی که باعث می شه مرحله چند باررفت تا با کمترین پرینده بیشترین امتیاز رو گرفت.
    ۲dبودن بازی از دلایل موفقیت بازی هست پس اگر این کار را کننند اشتباهی بزرگ کردند مثل worms که به نظر من تا وقتی ۲dبود خیلی قشنگتر بودو اگرجای rovio بودم کاراکتر به بازی اضافه می کردم و چالنج مد می ذاشتم برای بازی نا بخوام بازی ۳dکنم که یه ادامه ضعیف از این بازی بشه
    (انجمن martial art’s)

    ۰۰
    1. عزیز آی دی دارم سابقه هم در همین حد نزدیک یه سال کنسول باز هستم اما پی سی هم قبلش همش بازی می کردم بقیه شرط ها هم دارم شما کارت بگو

      ۰۰
    2. p.mactavish@yahoo
      ۹ سال سابقه
      انگلیسی عالی :wink:
      فقط پی سی
      بدون وقت آزاد :wink:
      و نابغه در بازیهای Call of Duty و GTA

      ۰۰
    3. مک تاویش نگو نابغه تو کال اف خیلیای دیگه قبل تو این حرفو به من زدن ولی کلشونو خوابوندم
      Milibala Is King Of Call Of

      ۰۰
    4. اینجا چه خبره؟؟؟سر گذره اینجا؟؟؟ :lol: :lol:
      به ۲ عدد بنا لیسانسه جهت تعمیر ویلام نیازمندم : :mrgreen:
      ————————
      شرمنده به خاطره اسپم اخه نتونستم جلوی خندمو بگیرم

      ۰۰
  6. :!: :-P :mrgreen: 8) به نظر من بسیار ساده و زیبا هست. البته طبق پرونده هاى دنیاى بازى زیاد خلاقانه نبوده و از بازى worms تقلید شده . ولى جالب اینجاست که این بازى هالیوودى و آمریکایى نیست و جاک لیزالو فنلاندى که طراحى کرده و واقعا ترکوند! فکر کنم روى ماشین حساب هم انگرى بردز رو طراحى کردن!!! نکته جالب اینجاست که فیزیکدانها رو برانگىخته ! مى دونستید که با محاسبات پیچیده ریاضى و فیزیکى پرنده ها پرت میشن!!! جالبتر اینکه در این کوران گرافیک و جنگ بین کنسولها و به رخ کشیدن قدرت و … اومده و خود نمایى میکنه ! پرنده هم اول سیاه و بعد زرد رنگ خوبن . سادگى بازى همه قشر رو به خودش میکشونه ولى تخم هاى طلایى و سه ستاره کردن کار هرکسى نیست! البته به نظر من بعد از یک ساعت کسل کننده میشه و امیدوارم نسخه هاى بعدى گیم پلى بهترى داشته باشه و از رقبا کم نیاره مثل plants vs zombies که واقعا شاهکاره گیم پلى هست و کسل کننده هم نیست و با حجم ۴۰ مگ ! واقعا بازى گیاهان در برابر زامبى ها که شرکتpopcap زده بهتر و قوى تر هست چون سابقى ساخت زوما رو دارن ولى راویو تازه کاره و نیاز به تجربه داره! واقعا هر کسى این دو بازیو مقایسه کنه میفهمه روى گىاهان سناریو قوى داره و سرگرم کننده تره و اگر کسى با من مخالفه بگه . در نهایت دوست دارم انگرى بردز رو بهتر و قویتر ببینم ومثل همیشه روان! خدا کنه۲dبمونه و تغییرات بنیادین نکنه و اگه۳d بشه به نظر من مسخره میشه و باید با این سرى خداحافظى کنیم! ببخشید با گوشى میام بیشتر مواقع و نمیشه کامل منظور رو رسوند و سرتون رو درد نیارم و…! با تشکر از دوستان یا حق

    ۰۰
  7. اول از همه استفاده ازرنگ های شاد .مر حله های زیاد.گیم پلی سر گرم کننده.

    اگر جایrovioبودم کاری می کردم که گیمر بتواند پرندهای جدید بسازد .

    من این بازی روبه هیچ وجه ۳d دوست ندارم وشاید دلیل جذاب بودن بازی همین سادگی هستش.

    ۰۰
  8. به نظر من این بازی با المان های ساده ای و رعایت های ساده ترین استاندارد های یک بازی به عنوان سرگرمی،تونست به یکی از سرگرم کننده ترین و مفرح ترین بازی های قابل حمل تبدیل بشه…
    که از همه مهم تر طراحی مراحل زیاد و متنوع به نحوی که جاذبه ی لازم را برای ادامه ی بازی از طرف مخاطب را دارا است…..
    سازندگان این بازی نشان داده اند انسان های خلاقی هستند،ولی به نظر من دارند در این چند وقت دست به ریسکی می زنند که ممکن است،طرفداران این مجموعه،در اینده ای نه چندان دور،شاهد سقوط این مجموعه باسند.نمونه اش ایده ی که در بخش جدید seasons این بازی و سال اژدها به کار رفته بود…..که وقتی اژدها را وارد صحنه میکردید به نظر من جاذبه ی خاصی نداشت…..حالا هم که به سوی فضا حرکت کرده اند…..احتمال این که نتوانند موفقیت مجموعه های اخیرشان را تکرار کنند چیزی حدود۳۰تا۴۰ درصد است……
    ولی به نظر بنده اگر سازندگان دارای خلاقیتی هستند،که این موصثوع را هم به همه ثابت کرده اند،نباید تا می توانند این مجموعه را برای پول در اوردن بچلونند!و این گونه با کار بر روی عنوان جدیدی می تونند هم به هدف پول در اوردن بسیار نزدیک تر بشوند….هم خودشون رو به مردم به عنوان سازنده ی عنوان های خوب معرفی میکنند…..
    مثل سازندگان flOw…..که بعد ازflOw بازی خوبflower را ساختند و حالا هم عنوان ناب journey را ساختند….با این محبوبیتی که سازندگان این پرندگان خشمگین دارند؛مطمءن باشید امضای انان پای هر بازی خوبی بخورد مانند همین مجموعه فروش میکنند و این امر به کسب اعتبار نسبت به زمان حال،به انها کمک می کند.

    ۰۰
  9. به نظر من اصلی ترین عامل موفقیت ANGRY BIRD تمرکز سازنده ها برای وارد کردن این بازی به دنیای تبلت ها و گوشی های همراه بود حالا چرا؟
    چون ANGRY BIRD یه بازی FUN بود و مطمئنا الان هیچ کس به خاطر همچین بازی هایی دنبال کنسول های خانگی نمیره و برعکس الان کسی هم توی تبلت ها یا گوشی ها دنبال بازی های هارد کور نمیگرده و هرجور که بخوایم نگاه کنیم الان دنیای تبلت ها و گوشی ها خیلی وسیع تر از کنسول هاست .
    البته با همه ی اینها نباید از نو اوری هایی که بازیش داشت هم گذشت.بازیش یه سبک کاملا متفاوت و البته جدید داشت که بایک سیستم امتیاز دهی فوق العاده اعتیاد اور کامل شده بود که میتونست همدم خوبی برای
    زمان هایی که در اتوبوس یا مترو حوصلمون سر میرفت بشه.
    و در اخر اگه من بجای ROVIO بود هرگز این عنوان رو وارد دنیای سه بعدی نمیکردم چون به نظرم به بازی لطمه وارد میشه و بیشتر سعی میکردم امکانات بازی و همچنین تعداد پرنده ها رو زیاد کنم .
    ______________________
    محسن از انجمن PS 3 IS GOD

    ۰۰
    1. البته باید به طراحی هنری بازی هم اشاره کنم که واقعا بی نظیر بود و همچنین متنوع که باعث خستگی بازی کننده از بازی نمیشد و هم چنین بازی رو دچار تکرار نمی کرد.
      __________________
      محسن از انجمن PS 3 IS GOD

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر