۱۰ برتر | بهترین بازی‌ها برای آشنا کردن دوستان‌تان با دنیای بازی‌های ویدیویی

در ۱۳۹۷/۰۶/۱۴ , 16:40:04
بازی‌های ویدیویی

به اشتراک گذاشتن علایق خود با دیگران یک امری طبیعی در زندگی هر فرد است، اما وقتی علاقه شما بازی‌های ویدیویی باشد، ممکن است دوستان شما به اندازه موسیقی یا فیلم آن‌قدر مشتاق نباشند. در ادامه به ۱۰ بازی اشاره می‌کنیم که برای معرفی کردن دنیای بازی‌های ویدیویی به دوستان خود مناسب هستند؛ با دنیای بازی همراه باشید.

Quiplash

Overcooked, Until Dawn

تقریبا همه بازی‌های Jackbox Party Pack برای کسانی که زیاد به بازی‌های ویدیویی علاقه ندارند عالی هستند، ولی بازی Quiplash جایزه این بخش را از آن خود خواهد کرد. این بازی یک چارچوب بسیار ساده و قابل دسترس برای تقریبا همه است که در آن به شما یک سوال خواهد داد و شما باید جواب‌های خنده دار و گاهی احمقانه تایپ کنید و هر جوابی که رای بیشتری بیاورد، برنده خواهد شد و امتیاز خواهد گرفت. یک ویژگی خوب دیگر این بازی این است که بسیار قابل دسترس است و شما می‌توانید آن‌را حتی روی Amazon Fire TV هم تجربه کنید!

 

Until Dawn

Overcooked, Until Dawn

اگر شما و دوستان‌تان به فیلم‌های وحشتناک و جیغ و فریاد زدن در هنگام دیدن آن علاقه دارید، بازی Until Dawn برای شما یک انتخاب عالی خواهد بود. در این بازی شما در یک محیط کلاسیک فیلم وحشتناک قرار می‌گیرید و کنترل چند جوان را در دست دارید که در یک عمارت متروکه گیر افتاده‌اند، یک قاتل به دنبال کشتن آنان است و شما باید آنان را نجات بدهید. این بازی کمی ماجراجویی و کمی عنصر اکشن و تیراندازی هم دارد، ولی بهترین ویژگی آن این است که شما باید انتخاب‌هایی بکنید که روی زنده ماندن یا کشته شدن افراد تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین، می‌توانید کنترل را به دست یک نفر بدهید و بقیه‌تان بر سر او داد بزنید تا تصمیم مدنظر شما را بگیرد.

 

Days 80

Overcooked, Until Dawn

در این بازی، همانند رمان کلاسیک ژول ورن، شما با کسی شرط بسته‌اید که می‌توانید دور دنیا را در ۸۰ روز بزنید و به‌عنوان بازیکن باید مسیر سفر خود را و نحوه حمل و نقل از طریق کشتی یا هواپیما یا قطار را برنامه‌ریزی کنید. شما این تصمیمات را از طریق تعامل با یک نقشه کره زمین می‌گیرید. ممکن است مسافرت به یک شهر سریع ولی گران باشد و از طرفی سفر به شهری دیگر ارزان باشد، ولی سفر مدت زیادی طول بکشد یا با برنامه‌های دیگر شما جور در نیاید. وقتی به هر شهر می‌رسید، می‌توانید تصمیماتی بگیرید تا چگونه وقت خود را در شهر سپری کنید. این تصمیمات ممکن است برنامه شما را دست‌خوش تغییراتی کنند؛ مثلا ممکن است شب را در هند سپری کنید، ولی سر از یک ماجراجویی عجیب و استعمال دخانیات دربیاورید و برنامه شما به کلی به هم بخورد. این بازی برای کسانی که به رمان‌های پرماجراجویی ژول ورن علاقه دارند، بسیار لذت‌بخش خواهد بود زیرا باعث می‌شود بازیکنان ریسک زیادی بکنند. شما می‌توانید با دوست خود برنامه سفر خود را بچینید و با هم بحث بکنید و حتی مثل بازی بر سر تصمیمات خود شرط‌بندی هم بکنید.

 

Overcooked

Overcooked, Until Dawn

بسیاری از بازی‌های چندنفره شما و دوستان‌تان را مقابل یک‌دیگر قرار می‌دهند، ولی بازی Overcooked شما را در کنار دوست خود قرار می‌دهد. شما کنترل چند آشپز را برعهده دارید که باید با یکدیگر کار کنند تا سفارشات را آماده کنند. پخت پز و آماده کردن غذا با یک دکمه و بلند کردن و پایین گذاشتن غذاها با یک دکمه دیگر انجام می‌شود. موفق شدن در این بازی کاملا به ارتباط برقرار کردن شما با دوست‌تان بستگی دارد. البته، همیشه در یک آشپزخانه معمولی مشغول کار نیستید؛ ممکن است در قطب شمال باشید یا روی دو کامیون در حال حرکت باشید. بعضی اوقات همه چیز بهم می‌ریزد و ممکن است چند چیز دچار آتش سوزی بشود، ولی آماده کردن غذاها خستگی را از تن شما در خواهد آورد.

 

Slither.io

Overcooked, Until Dawn

اگر صاحب گوشی Nokia بوده‌اید (و هستید؟!)، احتمالا با ماربازی معروف این گوشی آشنا هستید که در آن شما کنترل یک مار را بر عهده دارید که موانعی را میل می‌کند و بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. بازی Slither.io نسخه چند نفره Snake است و در آن شما نه تنها به خودتان بلکه به دیگران نیز نباید بخورید. ممکن است بعد از چند دقیقه (ساعت!) بازی کردن، اعصاب شما کمی خورد شود؛ ولی معتاد شدن به این بازی بسیار آسان است. شما مار را با ماوس خود کنترل می‌کنید و می‌توانید بعد از Game Over شدن ماوس را به دوستان خود بدهید و با آن‌ها بر سر امتیاز بالاتر مسابقه بدهید.

 

The Quiet Year

Overcooked, Until Dawn

به‌نظر می‌رسد که بازی‌های فکری کارتی و رومیزی برای جمع دوستانه تقریبا همیشه خوب هستند؛ اما گاهی متقاعد کردن برخی دوستان‌تان برای تجربه بازی ممکن است کمی سخت باشد. بازی The Quiet Years یک بازی ساده و کم دردسر و لذت‌بخش است. اگر نمی‌خواهید نسخه اصلی بازی فکری آن را خریداری کنید، می‌توانید نسخه PDF آن را دانلود و چاپ کنید، یا از وسایلی که در خانه دارید برای ساختن بازی استفاده کنید؛ چند کاغذ برای کارت‌های بازی و یک کاغذ بزرگ برای نقشه بازی و مدادرنگی و چیزی برای امتیاز دادن. هدف این بازی، این است که بازیکنان اولین سالی که انسان‌ها روی کره زمین بعد از وقوع یک بحران عظیم آخرالزمانی سپری می‌کنند را ترسیم کنند. شما باید محل خانه‌ها، انبارها و دیگر چیزهایی که مورد نیاز افراد است را روی کاغذ (همانند شکل بالا) ترسیم کنید. بازی به چهار فصل تقسیم می‌شود و در هر فصل ممکن است اتفاقاتی بیافتد که خوب یا بد باشند. ممکن است گاهی قهرمانان جامعه شما بمیرند یا کشته شوند و مجبور شوید دوباره آن‌ها را از نو بسازید. خوبی این بازی این است که بازیکنان تقریبا در کنترل اکثر قوانین و قواعد بازی هستند. با پایان بازی، شما یک نقشه یادگاری هم دارید که می‌توانید از آن برای یادبود خاطرات استفاده کنید.

 

Mario Kart

Overcooked, Until Dawn

این یک واقعیت است که اگر کسی تا به‌حا‌ل دست به یک بازی ویدیویی نزده باشد هم در اولین فرصت دست به تجربه Mario Kart خواهد زد. این‌که این بازی، موسیقی لذت‌بخش و دنیای رنگارنگ آن را ببینید و دست رد به سینه آن بزنید، کار آسانی نیست. حتی اگر هیچ بازی ویدیویی را بازی نکرده باشید، قطعا شخصیت Mario را خواهید شناخت. یک ویژگی خوب دیگر بازی، این است که اگر شما در بازی ضعیف هستید، به شما امتیازات و ابزارهای بیشتری داده خواهد شد تا به رقبای خود برسید و از آن‌ها پیشی بگیرید.

 

Her Story

Overcooked, Until Dawn

این بازی، یک معمای رازآلود قتل است که شما در آن وظیفه اکتشاف و حل کردن آن از طریق مشاهده کلیپ‌های ویدیویی را دارید. چیزی که این بازی را جذاب می‌کند، این است که کل هدف بازی همین است و شما باید از طریق انتخاب کلماتی در موتور جستجوی بازی به تماشای ویدیوهایی بپردازید تا با دوست‌تان این معما را حل کنید. اگر شما و دوست‌تان از سریال‌هایی همانند Broadchurch و ایده نوشتن سرنخ‌ها روی یک کاغذ لذت می‌برید، بازی Her Story یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود.

 

Getting Over It

Overcooked, Until Dawn

اگر شما بازی‌های ویدیویی زیادی تجربه نکرده باشید، شکست برای‌تان عذاب‌آور و سخت خواهد بود. یک راه برای کم کردن این حس، بازی کردن عنوانی است که در آن هدف شکست خوردن است! در بازی Getting Over It هدف این است که شما از یک کوه بالا بروید. سازنده بازی، Bennett Foddy هم در حین بازی و مخصوصا زمان‌هایی که از بالای کوه به پایین پرت می‌شوید، جملاتی در مورد شکست برای شما می‌خواند که گاهی حالت فلسفی نیز به خود می‌گیرد؛ ولی کل ایده بازی احمقانه و خنده‌دار است و شما را بسیار شاد و البته عصبانی خواهد کرد. شما باید در نقش یک مرد لخت که داخل یک دیگ بزرگ قرار دارد، با یک پُتک خود را به بالای یک کوه برسانید. باید بر نقطه‌ای روی صفحه کلیک کنید تا پُتک در آن نقطه قرار گیرد و با نیروی این حرکت بتوانید خود را به سمت بالا پرتاب کنید. کوچک‌ترین اشتباه ممکن است باعث شود از بالا به پایین بیایید و دوباره به نقطه اول برسید. این بازی کمی اعصاب خردکننده است، ولی باعث خنداندن شما خواهد شد. برای دوستان شما نیز دیدن شکست شما (در این بازی) لذت‌بخش و خنده‌دار خواهد بود.

 

Florence

Overcooked, Until Dawn

بازی Florence یک بازی قابل دسترس با تلفن هوشمند iPhone است که در مورد عاشق شدن است. بهتر است به جای بازی کردن این بازی با یک نفر، آن را با فردی که برای‌تان مهم است به اشتراک بگذارید. در این بازی Florence Yeoh که یک دختر جوان است، عاشق یک ویولن سل نواز به نام Krish می‌شود. در این بازی‌ پازل‌های تاکتیکی زیبا و جذابی طراحی شده‌اند که به مراحل بازی و داستان بازی بسیار مرتبط هستند. به‌عنوان مثال، اولین بار که ویولن زدن Krish را می‌شنوید، باید چند نُت موسیقی را بنوازید تا به سوی او پرواز کنید و به او برسید؛ یا مثلا وقتی اولین بار کریش و فلورنس دعوا می‌کنند، باید پازل‌هایی را حل کنید تا حباب‌های صحبت این دو فرد را پُر کنید. صداقت روایت داستان در این بازی آن‌قدر قوی است که قطعا فرد مورد علاقه شما یا دوستان شما را جذب خود خواهد کرد. لذت شما اگر بعد از انجام بازی به صحبت در مورد رابطه کریش و فلورنس بپردازید، بیشتر نیز خواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر