چه بازی‌هایی را دوست داریم در دنیای هری‌ پاتر ببینیم

در ۱۳۹۸/۰۱/۳۰ , 21:00:46
هری‌ پاتر

الهام‌هایی که از دنیای فیلم‌ها و کتاب‌های هری پاتر در دنیای بازی‌های ویدیویی گرفته شده‌اند، زیاد جالب نیستند. اما به تازگی خبرهایی خوبی به گوش می‌رسد. حدود ۲۰ سال است که طرفداران این فرانچایز، خواستار بازی‌هایی برگرفته از دنیای هری پاتر هستند. در ادامه با آخرین مقالات بازی و بازی‌های دنیای هری پاتر با دنیای بازی همراه باشید.

البته نمی‌توان گفت تمام بازی‌هایی که در مدرسه هاگوارات جریان داشت، بد بودند. مثلا بازی LEGO Harry Potter یک عنوان موفق بود؛ ولی مشکل اصلی شاید این است که اکثر این بازی‌ها برگرفته از داستان اصلی سری هری پاتر هستند و تقریبا روایتگر اتفاقات فیلم‌های عرضه شده این فرنچایزند و هیچگونه نوآوری در آن‌ها دیده نمی‌شود. در سال ۲۰۱۷ شرکت Warner Bros اعلام کرد که استودیو Portkey Games را راه اندازی کرده است تا فقط روی همکاری با دیگر استودیوها برای ساخت بازی‌های هری پاتر تمرکز کنند. اولین نتیجه این همکاری‌ها، به دو بازی ختم شد. نخست بازی Hogwarts Mystery که یک بازی نقش آفرینی اجتماعی برای تلفن‌های همراه بود که شما را در نقش یک دانش آموز جدید در دوره‌ی زمانی‌ای که والدین Weasley در هاگوارتز بودند، قرار می‌دهد. دومین بازی، Wizards Unite بود که تقریبا شباهات زیادی به Pokemon Go (ولی طبیعتا در دنیای هری پاتر) داشت. چیزی که این دو بازی را جالب می‌کند، این مسئله است که آنان دیگر راوی دوباره رمان‌های هری پاتر نبودند؛ بلکه تنها از این جهان الهام‌ گرفته‌بودند. حال نگاهی به بازی‌هایی می‌اندازیم که دوست داریم دوباره در این جهان جادویی ببینیم.

Persona، ولی در دوره Marauderها

 

دوره Marauderها (انگلیس دهه ۷۰ میلادی و قبل از اولین جنگ جادوگران) که طرفداران از آن برای توصیف زمانی که پدر و مادر هری در هاگوارتز بودند استفاده می‌شود، همیشه جذابیت خاص خود را برای طرفداران داشته است. تنش در دنیای انسان‌ها و جادوگران حس می‌شود و خشونت علیه دورگه‌ها زیاد شده است. هم‌چنین ولدمورت شروع به افراطی کردن جادوگران زیادی کرده است.

در همین زمان ۴ شاگرد مدرسه هاگوارتز یعنی James، Sirius، Remus و Peter کیف دنیا را می‌کردند و نمی‌دانستند که تا پایان این دهه جیمز و لیلی توسط یکی از خودشان مورد خیانت واقع می‌شود و به قتل می‌رسند. واضح است که این داستان در این مدرسه بسیار شبیه به داستان‌های جنایی سری Persona است. در سال‌های آخر زندگی‌اش، جیمز باید تصمیمات مهمی بگیرد که می‌خواهد تبدیل به چگونه انسانی شود. سناریو دنبال کردن وقایع زندگی او بطور روزمره در کلاس‌ها، شوخی‌ها، تفریحاتش و البته داستان عشقش نسبت به لیلی، باعث می‌شود که ما درمورد این دو شخصیت بیشتر بدانیم و به ما نشان بدهد که چگونه جیمز از آدمی که به راحتی Snape را اذیت می‌کرد تبدیل به یک شخصیت برجسته و تاثیرگذار شد. همچنین از حیث Social Linkها که بخش مهمی از بازی Persona هستند، می‌توان شاهد روابط جیمز با Snape یا والدین Longbottom باشیم. در مورد بخش مبارزات بازی هم می‌توانیم شاهد قوی‌شدن Patronus جیمز که یک گوزن بود باشیم.

یک عنوان خوب Hogwarts Mystery

تصور کنید که دو بازی The Room و Myst را با هم ترکیب کنیم و در فضای هاگوارتز یک بازی پازل خلق کنیم. در بازی Hogwarts Mystery که نیازی به کاراکتر هم در آن احساس نخواهد شد، در داخل قلعه هاگوارتز باید به دنبال کشف رمز و رازها، حل کردن پازل‌ها و معماها باشید. چون دنیای بازی، جادویی است و امکان استفاده از ابزارها و اشیا جادویی نیز وجود دارد و حتی می‌توان از نقاشی‌ها برای طرح معماها استفاده کرد. اگر یادتان باشد زمانی که PlayStation Move عرضه شد یک بازی AR به نام The Wonderbook عرضه شد که در آن یک بازی بر اساس فضای هری پاتر به نام Book of Spells وجود داشت. هرچند این بازی کمی کوتاه بود، اما پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به یک عنوان معمایی داشت.

یک بازی استراتژیک نوبتی بر اساس Aurorها

Aurorها جادوگران بسیار حرفه‌ای بودند که به عنوان ماموران ویژه جادوگری، خدمت می‌کردند. آن‌ها به دنبال از بین بردن جادوگران خبیث و شرور هستند و هرکدام تخصص خاصی دارند. تصور کنید که یک بازی استراتژی نوبتی ساخته شود که کنترل یک گروه از Aurorها را برعهده دارید که هرکدام توانایی‌های منحصر‌به‌فردی دارند و باید با انتخاب افراد مناسب، به ماموریت‌هایی که توسط افراد مختلف به شما داده می‌شود، بروید. در کتاب‌های هری پاتر مبارزات زیادی وجود دارد ولی اکثر آنان در پیچش یک یا دو‌سه چوب جادوگری ختم می‌شود که زیاد جالب و مفرح نیست.

تصور کنید که یکی از ماموریت‌ها این است که شما باید به جنگ استاد معجونی بروید که محل نبرد را پر از معجون‌ها و تله‌ها کرده است؛ یا باید برای دستگیری یک جادوگر و بردن او به آزکابان با وی بجنگید و در همان حال با دمنتورها (دیوانه‌سازها) نیز درگیر شوید که همزمان جان یا قدرت جادویی‌تان را کم می‌کنند.

بازی Bully در فضای هری پاتر

اگر بازی قدیمی  شرکت راک‌استار یعنی Bully را به یاد داشته باشید، قطعا به این فکر خواهید افتاد که چه می‌شد اگر یک بازی مشابه آن در دنیای هری پاتر ساخته می‌شد؟ شما در نقش یک دانش آموز معمولی در زمانی که هری و دوستانش مشغول ماجراجویی‌های خود هستند به هاگوارتز می‌روید، در کلاس‌ها شرکت می‌کنید (یا از رفتن به آن‌ها خودداری می‌کنید تا به اکشتاف بپردازید)، دوست پیدا می‌کنید، طلسم‌های جدید یاد می‌گیرد (که از آن‌ها برای انجام تکالیف خود استفاده می‌کنید) و به مکان‌های مشهور بازی مثل هاگزمید یا جنگل ممنوعه سفر می‌کنید. البته با وجود اینکه شما یک دانش آموز معروف در سری هری پاتر نخواهید بود اما قادر به معاشرت با دانش آموزان معروفی مثل هری، رون و هرمیون خواهید بود و طبیعتا برخی حوادث مهم هاگوارتز نیز در زندگی شما تاثیر خواهد‌ گذاشت. وقایع داستان بازی به سمتی خواهد رفت که در نهایت به جنگ مهم هاگوارتز ختم می‌شود. شاید شما هم همیشه دوست داشته باشید که بدانید زندگی معمولی دانش آموزان در حالیکه وقایع سری هری پاتر رقم می‌خورد چگونه است و این بازی دقیقا به همین منظور ساخته خواهد شد.

Quidditch Manager

بازی کردن بازی کوئیدیچ خسته کننده و پیچیده به نظر می‌رسد ولی تجربه مدیریت یک تیم قوی کوئیدیچ ایده جالبی است. تصور کنید که بتوانید تیمی از بازیکنان حرفه‌ای چون جینی ویزلی، ویکتور کرام یا گوئناگ جونز تشکیل دهید و این بازیکن‌ها را خریداری کنید یا واگذار کنید. حتی می‌توان از عناصر داستان اصلی هری پاتر و تاثیر آنان بر بازی نیز استفاده کرد. در بازی Quidditch Manager شما می‌توانید یک تیم قوی تشکیل دهید که چند سال است بازی‌ای را نبرده است ولی یک دفعه به اوج می‌رسد.

بازی Fantastic Beast Hunter

در بازی Fantastic Beast Hunter یا شما مثل هاگرید علاقمند به موجودات عجیب هستید یا یک مامور اداره کنترل و رسیدگی به موجودات جادویی. در این بازی به مناطق مختلف سفر خواهید کرد و باید در ابتدا موجودات مختلف را بشناسید و با آن‌ها آشنا شوید تا بتوانید آن‌ها را به دام بیندازید و در چمدانتان قراردهید. شما در این بازی مثل بازی Monster Hunter دائم به دنبال کشتن هیولاها و موجودات نخواهید بود و بیشتر به دنبال تصرف و گرفتن این موجودات هستید. البته گاهی با برخی هیولاها مثل اژدها خواهید جنگید. تمرکز این بازی بیشتر روی عنوانی در سبک پازل است تا اینکه بخواهد یک عنوان کاملا اکشن باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر