بحث بازی «درایور: سان فرانسیسکو»

در ۱۳۹۰/۱۲/۲۲ , 21:21:42

بعد از بحث داغ و جنجالی Mafia 2 که بیش از ۱۰۰ کامنت در آن به ثبت رسید و بحث انصافا خوبی بود، قرار است به سراغ یک بازی برویم که ادامه ای بر یکی از بهترین و خاطره انگیز ترین بازی های رانندگی دوران است. قرار نیست در این پست در مورد بازی قضاوت کنیم، بنابراین در مورد بازی حرفی نمی زنیم. بحث با شما در قسمت دیدگاه ها.

نام کامل بازی: Driver: San Francisco

سازنده: Ubisoft Reflections

ناشر: Ubisoft

تاریخ انتشار: September 6, 2011

پلتفرم ها:

PC: 76.67%

PS3: 79.77%

Xbox360: 81.02%

Driver: San Francisco marks the return of the established video game series that has sold 14 million copies worldwide. Gamers will play as Detective John Tanner on a relentless manhunt for crime lord Charles Jericho through the hills of the City by the Bay. Thanks to a groundbreaking gameplay feature, players can now seamlessly “shift” between well over a hundred licensed vehicles, keeping them constantly in the heart of the action. With its timeless setting, unique car handling and renewed playability, DRIVER San Francisco will revitalize the classic free-roaming, cinematic car chase experience for the current generation of gaming platforms.

نکته: هرگونه مقایسه غیر اصولی این بازی با بازی های انحصاری و غیر انحصاری ممنوع می باشد.

نکته ۲: تمام اسپم ها از مبحث حذف می شوند.

نکته ۳: در نهایت، نتیجه گیری کلی بحث در این پست اضافه می شود … البته به شرطی که بحث “سرانجام” داشته باشد!

این جا هوا چقدر داغه …


121 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. به نام خدا
    بازی درایور سان فرانسیسکو …اولین چیزی که داخل بازی به چشم میاد داستان ضعیفشه که با اینکه ضعیفه ولی از سر یک بازی مسابقه ای هم زیاده.حداقل هرچی باشه یک سروگردن از داستان (واقعا میشه اسمشو داستان گذاشت؟) نید فور اسپید ران بالاتره.قسمت بعدی که مهمه قابلیت شیفت بود.بازیهای درایور قبلی که سعی در پیاده کردن شخصیتها از داخل ماشینشون کردن به هیچ وجه موفق عمل نکرده بودند و این درس عبرت خوبی بود برای استفاده نکردن از این شیوه.بهترین فکری که میشد پیاده کرد همین بود…به جای اینکه از زمین سوار ماشین شی چه اشکالی داره اگه از هوا بری داخل ماشین.ابن قابلیت رو دوست داشتم.اما گرافیک بازی…اول تو ذوقه اما عادی میشه.جزییات ماشینا خیلی خوب کار شده.اما وقت برخورد ماشینا چیز زیادی خراب نمیشه فقط چندتا خش و شیشه شکسته.در کل تصادف کردن داخل بازی به من یکی حال نداد.
    یادی هم بکنیم از بازی خوشگل پلی استیشن یک درایور که چه خاطراتی باهاش داشتیم.شبها کنسول رو کرایه میکردیم تا صبح درایور و فوتبال ۹۸ بازی میکردیم.یاد اون دوران بخیر….
    _____
    آخرین اخبار از سینمای جهان در بلک سینما :arrow:

    ۰۰
    1. فیزیک بازی که عالی بود … نمی دونم چه طور حال نکردی باهاش :roll:
      در مورد شیفت حق با توئه، چون منطق پشت این ایده است و به راحتی باور پذیر میشه، خوب به کار گرفته میشه و چیزای دیگه …

      ۰۰
    2. آفرین بر شما جناب Sam Fisher A Splinter Cell که خوب گفتی… اما اون قسمت گرافیک رو کاش نمی فرمودید، شما که بازی NFS. r رو تجربه کردید دیگه چرا آخه؟؟؟…

      ______________________
      ( Dr. Seuss’ The LORAX )

      ۰۰
  2. به نظر من خوبی های این بازی کاملا با بدی هایش مساویه
    یعنی به تعداد خوبی خوبی هاش بدی داره
    یکی از مزیت هاش نوآوریشه و یکی از بدی هاش گرافیک و طراحیشه…
    درکل درایور یه بازیه پیره که خوب تونسته از پس خودش بربیاد

    ۱۰
    1. من که موافق نیستم، چون خوبی های بازی خیلی خیلی بیشتر از بدی هاش هست ( البته تازه اگر داشته باشه ).
      اگر ممکنه بیشتر توضیح بدید در مورد بدی های بازی کدومها هستند که بحث رو ادامه بدیم…

      ______________________
      ( Dr. Seuss’ The LORAX )

      ۰۱
    2. من خودم این بازی رو انجام دادم…
      خیلی هم لذت بردم ولی بدون شک به پای بازی غول ریسینگ امسال نمیرسه…
      بدی هاش مثل گیم پلی، گرافیک ( البته گرافیکش خوبه ولی در مقابل بقیه بازی ها کم میاره ) ، طراحی و…
      البته من از این بازی لذت بردم :-D

      ۰۰
    3. اکثر رفقایی که از DRIVER S,F راضی نیستند مشکلشون با داستان بازیه، حالا اگر این مواردی رو که فرمودید رو هم باهاش جمع کنیم میشه کل بازی! که من حرفی برای گفتن ندارم و میتونید از مابقی دیدگاهام برای دریافت نظرم استفاده کنید. در هر صورت از پاسخ شما ممنونم و همین که از بازی لذت بردید خبر خوبی بود… :wink:

      __________________________
      ** هر روزتان نوروز / نوروزتان پیروز **

      ۰۰
  3. Driver:San francisco یکی از بهترین بازی های ریسینگی بود که تاحالا دیدم…واقعا لذت بخش بود..از هر لحاظی بگی خیلی خوب بود…
    اول از همه در مورد داستان بازی بگم…هیچ کس از یک بازی ریسینگ نباید انتظار داستانی پر پیچ و خم مثل L.a Noire یا Alan wake داشته باشه…این بازی ریسینگه یعنی باید از راننگی لذت ببری نه داستان…با این حال داستان برای یک بازی ریسینگ کاملا قابل قبول بود.
    گیم پلی بازی به لطف مکانیزم “شیفت” واقعا جذاب بود…این ایده به نظر من خیلی خوب تو بازی پیاده شده بود و کمتر کسی از گیم پلی این بازی خسته می شد.
    کنترل ماشین ها بی نظیر بود…واقعا یه همچین کنترلی رو من کم دیده بود.حتی تو بعضی از قسمت های نید فور اسپید هم انقدر کنترل ماشین ها خوب نیست.
    تنوع ماشین ها هم خیلی خوب بود.فقط تنها ایرادش شاید صدای موتور ماشین ها بود که شبیه به هم بودند.
    یه ایراده دیگه ای هم که شاید بشه به بازی گرفت در مورد گرافیکش هست که اگه یه خورده بیشتر روش کار می شد شاید نتیجه بهتری حاصل می شد.
    به نظر من درایور:سانفرانسیسکو یکی از بهترین و خوش ساخت ترین ریسینگ هایی است که من تو این چند وقته اخیر دیدم. :wink:

    ۲۰
    1. قابل قبول بود؟؟برای بازی ریسینگ چنین داستانی شاهکار بود..بازی های ریسینگ هیچکدومشون داستان نداشتن..امیدوارم درایور پایه گذار داستان غیرکلیشه ای در سبک ریسینگ باشه..
      و….به نظر من درایور:بهترین و خوش ساخت ترین ریسینگ سال بود..

      ۱۰
    2. البته در شبک ریسینگ ارکید نه اینکه بیان تو FORZA یا GT داستان بزارن که نمیدونم یارو یکیش مرده اومده تو این صنعت جبران کنه اله و بله

      ۰۰
    3. خب درایور یه تحول ایجاد کرد بااین کارش..۴شاخصه اصلی هر بازی:صدا-گرافیک-گیم پلی-داستان…
      داستان تو سبک ریسینگ یه چیز بی معنی شده بود..درایور به اولین بازی که این مشکل از بین برد..واقعا باید بهUbisoft Reflectionsبرای تحولی که ایجاد کرد درود فرستاد..

      ۰۰
    4. به نظر منکه یکم اغراقانه ازش تعریف کردی .در مورد داستان کاملا باهات موافقم چون یه بازی ریسینگ داستان رو می خواد چیکار تازه همینیم که داشت اضافی بود.ولی با قسمت دوم حرفت کاملا مخالفم چون مسخره ترین ایده ایی که میشد تو بازی وارد کرد همین مکانیزم شیفت بود که واقعا مسخره بود .اخه یعنی چی هی از این ماشین بپری تو یه ماشین کاملا عین یه پتکی بود که تا می خواستی غرق دربازی شی میزد توسرت و از اون حس و حال بیرون می اوردتت .درباره ی گرافیکم باهات موافقم گرافیکش زیاد باحال نبود.درباره ی کنترل ماشین ها هم باهات موافقم چون واقعا عالی بود .
      یه چیز دیگه هم که بهش اشاره ای نکردی طراحی شهرش بود که خیلی ضایع و تکراری بود وهمین موضوع یکم گیم پلی بازی رو تکراری کرده بود.
      _____________________
      محسن از انجمن PS 3 IS GOD

      ۰۰
    5. “یه چیز دیگه هم که بهش اشاره ای نکردی طراحی شهرش بود که خیلی ضایع و تکراری بود وهمین موضوع یکم گیم پلی بازی رو تکراری کرده بود.”
      نمی تونی این رو به بازی نسبت بدی … شهر کاملا شبیه سازی شده، پس مشکل از خود سان فرانسیسکو باید باشه …
      البته کاملا با این که شهر ضایع یا تکراری باشه کاملا مخالفم، تکراری که اصلاً … کجای سان فرانسیسکو تکرار یه جای دیگشه؟ ضایع هم نمی دونم منظورت چیه، ولی تنها ایرادی که خودم از شهر می گیریم، جزئیات پایینشه … که اصلا ایراد بزرگی به حساب نمیاد. حالا اگه بیای یکم باز تر کنی این تکراری یا ضایع بودن رو بهتره …

      ۰۰
    6. حالا میگیریم مشکل از خود سان فرانسیسکو باشه .حالا من ازت یه سوال دارم ایا سازندگان برای انتخاب شهر بازی محدودیتی داشتن ؟
      اونا میتونستن یه شهری رو انتخاب کنن که بیشتر بشه روش مانور داد.ساختمان ها ,چهار راه ها,خیابان ها , حتی ادم ها کاملا شبیه هم طراحی شده بودند.
      درباره ی تکراری بودنش هم باید بگم که شاید هیج جای شهرشبیه جای دیگش نباشه ولی سازنده ها با یسری ماموریت که واقعا خیلی ابتدایی کار شده بود بازی رو برای ادم تکراری میکردن
      یعنی خود بازی ماموریت هایی رو میداد که بازی کننده مجبور میشد برای انجام ان ها فقط تو چندتا خیابون رفت و امد کنه یعنی درواقع مراحل فقط توی بخش کوچیکی از شهر جریان داشت وبخش های دیگه کاملا بی استفاده مونده بود که همین مورد باعث میشد که تو مراحل اصلی بازی یه ساختمون یا خیابون رو خیلی ببینی که این خودش یکم باعث تکراری شدن مراحل اصلی بازی میشد و کسی هم که فقط دنبال مراحل اصلی بازی بود فکر میکرد شهر تکراری هستش.
      ________________________
      محسن از انجمن PS 3 IS GOD

      ۰۰
    7. نمیدونم چرا ولی خیلی برام جالبه که یکی از مولفه هایی که عاشق بازی شدم این بود که به هیچ وجه احساس تکراری بودن بهم دست نداد، در صورتی که خودم همیشه خیلی به این موضوع دقت میکنم که باعث میشه بازیهای معروفی که همه ازشون تعریف میکنند برای من تکراری و نچسب بشه ( مثل: assassin’s creed و … ) و یه خواهش دیگه که برام جالبه اینه که امکان داره بدونم شما با چه دستگاهی بازی رو تجربه کردید و این که آیا بازی رو به اتمام رسوندید یا خیر؟ با تشکر…

      ____________________
      ( Dr. Seuss’ The Lorax )

      ۰۰
    8. ولی من بر خلاف شما خیلی احساس تکراری بودن میکردن که که به نظرم دلیلش همونطور که در بالا گفتم طراحی بد مراحل اصلی بازی بود.در ضمن من بازیرو رو PS 3 وPC بازی کردم و بازیرو تموم نکردم ولی تا اخراش رفتم (فکر کنم حدود ۱ ساعت مونده بود تا بازی تموم بشه)
      بعدشم دوست عزیز من منظورم از این ایرادا این نیست که بازیه ضعیفی هستش و اصلا هیچ خوبی نداره بلکه ویژگی های بسیار خوبی هم داره به طور مثال کنترل ماشین ها واقعا عالی بود و من خودم به شخصه همچین چیزی رو تو بازی های ریسینگ چند سال اخیر ندیده بودم وعاشق دریفت زدن سر چهار راه ها یا پرش از روی ماشین های حمل اتومبیل هستم
      ______________________
      محسن از انجمن PS 3 IS GOD

      ۰۰
    9. ممنونم از شما دوست عزیز که جواب دادید، ولی باز هم فکر میکنم که اگر مراحل آخر بازی رو انجام میدادید به اوج تنوع در بازی میرسیدید…

      ______________________
      ( Dr. Seuss’ The LORAX )

      ۰۰
  4. من از این بازی خوشم اومد ولی نه در اون حدی که ازش توقع داشتم ….
    با این نظر که روند بازی خسته کننده میشد کاملا موافقم . کاش سازنده ها به این مورد توجه بیشتری میکردن .
    در مورد گرافیک هم باید بگم که درحد خوب بود . خیلی عالی نبود ولی رضایت بخش بود .
    در مورد صداگذاری و موسیقی هم باید بگم صداگذاری خوبی داشت ولی من فقط از یکی دو تا از موسیقی های بازی خوشم اومد که واقعا مناسب با فضای حاکم بر بازی بود .
    در کل باید بگم بازی متوسط رو به بالا بود اگر نمره ی کلی بخوام به این بازی بدم از ۸۰ از ۱۰۰ خواهد بود
    ( البته من فقط نسخه pc رو بازی کردم )

    ۰۰
    1. روند رو بالا توضیح دادم. اما گرافیک … شهر به این بزرگی رو به شدت عالی شبیه سازی کردن و این قدر ماشین تو خیابون ها راه انداختن که خود به خود جلوه های دیگه به زیر کشیده میشن. اما در مورد گرافیک بازی باید یکم منطقی فکر کنیم. انتظار بافت هایی به کیفیت آنچارتد نداشته باشیم، یه مدل سازی عالی و کم نقص هم کار بازی رو راه می اندازه که انداخته و به خاطر این مدل سازی کم نقص گرافیک بازی در رده ی “خیلی خوب” قرار می گیره.
      در مورد صداگذاری باید بگم که ادای دیالوگ ها در بازی به نحو احسنت انجام میشه. مخصوصا این رفیق تانر، که دیالوگ های عالی رو با لهجه ی امریکایی خودش می گه. صداگذاری ماشین ها هم مگه میشه بی نقص نباشه؟ هیچ موسیقی ها هم خیلی خوب بودند و متناسب، شما خوشت نیومده از بسیاری از اون ها که خب کاملا درسته حرفت، خوشت نیومده. ولی موسیقی های انتخاب شده عالی هستند.

      ۰۲
    1. وقتی شما یک چیز کامل رو در بازی قرار می دید، این که چطوری از اون چیز کامل استفاده کنید مهمه … درایور یک مکانیسم رانندگی کامل رو داره، از لحاظ فرمان پذیری ماشین ها که به نظر من بهترین در این نسله، از لحاظه شلوغی به موقع خیابون ها، از نظر شیفت، از نظر هوش مصنوعی عالی و … پس رانندگی بازی که روند اون رو می سازه کاملا عالیه و بی نقص، حالا موقع استفاده از این عنصره که با کارگردانی بی نقص، ازش استفاده شده. تو بازی مراحل خیلی زیادی وجود داره که اصلی ها و فرعی ها برای اولین بار در یک بازی FREE-ROAMING در کنار هم قرار گرفتند. اصلی ها یک سبک خاص روایت دارند و فرعی ها همون سبک رو با مراحل ساده ای همراه کردند. این نکته مانع تکراری شدن و خسته کننده شدن مراحل بازی میشه. بازی همچنین پر از مراحل ریزه میزه است که تقریبا نقشه رو پر کردن و هر جایی که بری کار برای انجام دادن هست.

      ۱۰
  5. با تمام احترام مخالف شما هستم…با اینکه شروع خوبی داشت اما عنصر غافلیگیری رو نداشت…منظورم اینه که کاملا اول بازی لو میداد که جان تنر تو کما…میتونستن از این نکته به نفع داستان استفاده کنن(به عنوان برگ برنده)و آخر بازی رو میکردنش…
    منم با حرف آقای Mohhamad.m موافقم…هیچی اون درایور قدیمی یه نمیشه…

    ۱۰
    1. عنصر غافل گیری نمی تونست داشته باشه، صحنه ی شروع بازی بازسازی صحنه ی پایانی DRIV3R هست. تصادف رو قبلا در بازی قبلی دیدیم و می دونیم که تانر تو کماست! پس عملا حرف شما امکان پذیر نیست. :wink:

      ۱۰
  6. درایور از نظر من از نظر فضاسازی عالی بود.صداگذاریم خوب بود و طراحی خودرو متوسط اما گیم پلی بازی یه کم خسته کننده بود.خط داستانی متوسطی داشت اما یه حس بسیار باحالی به آدم دست میداد که تو خیابونای سانفرانسیسکو رانندگی کنیم.سرعت رو تجربه میکردی و لذت میبردی.خیلی مزیت ها و اشکالات دیگه که جا زیاد میخواد.مرسی از بچه های سایت.

    ۱۰
    1. فضا سازیش خیلی بد بود
      ایده اش خیلی ابتدایی بود که شخصیت اصلی بازی بعد تصادف رفته تو کما بعد یارو انقدر خوره ماشینه وانقدر عقده ای تشریف دارن که تو اونجا هم دست از سر جریکو بر نمیداره
      این قابلیت شیفتینگ کلا هیجان بازی رو از بین برده بود توی هر صحنه ای هر جایی از یه ماشین به اون ماشین از این به اون بازی رو خیلی ضایع کرده بود
      گرافیک هم که نگو اصلا دوست ندارم دربارش حرف بزنم
      در کل به نظر من سازنده ها همون درایور ۱ رو باز سازی میکردن سنگین تربودن

      ۰۱
    2. “بعد یارو انقدر خوره ماشینه وانقدر عقده ای تشریف دارن که تو اونجا هم دست از سر جریکو بر نمیداره”
      واقعا؟! جان تانر رو میشناسی؟! یه سری دیالوگ کوتاه و با مزه موقع رانندگی می گه جان تانر الان یکیش به شدت به درد تو می خوره:
      Hey … Get Over it
      :wink:

      ۲۰
    3. اره جان تانر یه زمان شاگردم بود :lol: :lol:
      خودم این جمله رو بهش یاد دادم :mrgreen:
      اصلا خودم بهش گواهینامه دادم

      ۰۱
    4. شروع مناسب و جنجالی؟ میخوای همین جا ۴۰ تا فیلم مثال بزنم برات که با همین ایده ی تصادف شروع میشن؟ تازه به دلایل زیادی این بازی رو از همه ی اون ها سر تر می دونم …

      ۲۱
    1. شرمنده عزیزم ولی خداییش پر ایراده.من وقتی تریلرهای این گیمشو دیدم خیلی خوشم اومد….ولی…..
      دوربین مزخرف،روند تکراری،بافت های بی کیفیت و و و ،باعث شد دیگه ادامه ندم.در ضمن رو پی سی بازی کردم.شاید رو کنسول بهتر باشه.از لحاظ هیجان و آرکید بودن به نظر من برن اوت و ان اف اس بجز آخری خیلی بهترن.

      ۰۲
    2. همه قبول دارن که این درایور اصلا به پای درایور۱ نمیرسه ولی بازی بود که تقریبا دلتنگی گیمر هارو کم کرد فضا سازی بازی عالی بود فضای سن فراسیسکو ۱۹۷۰ رو خوب تو فضای ۲۰۱۱ پیاده کرده بود ماشینهای کلاسیک ۱۹۷۰ هندلینگ عای ماشینها واقعا ادم رو راضی میکرد مخصوصا ماشینهای کلاسیک که عالی بود .
      به نظر من سیستم شیفت رو در بعضی مواقع محدود میکردند بهتر بود.یکم هم داستان ابکی داشت ولی کلا بازی قابل قبولی بود مخصوصا دریفت کشیدن پریدن توی خیابونای سن فرانسیسکو و…….. عال بود :-D

      ۳۰
    3. ALUCARD عزیز، پاراگراف اولت رو خیلی دوست داشتم، توصیف جالبی از بازی بود که سخت میشه انکارش کرد. اما در مورد محدودیت شیفت، این که برای خود شیفت limit بذارن، با منطق خاص بازی جور در نمیاد، اما برای استفاده از اون یه سری قواعد خاص تنظیم کردند که کمک زیادی به این نو آوری می کنه. مثلا موقع تعقیب و گریز اگر از شیفت استفاده کنی و زود بر نگردی به ماشین خودت باختی … پس مجبوری برای در آوردن روند رانندگی از شیفت یه استفاده ی مختصر بکنی و برگردی … تازه کاملا در استفاده از اون بسیاری از اوقات مختاری.
      داستان بازی آبکی نیست. Makarov حرفای خوبی در مورد داستان بازی زد که یه پاسخ دارم براش، همون رو بخونی متوجه خواهی شد که داستان بازی آبکی نبود. :wink:

      ۰۰
    4. من هم میگم قبول دارم که به پای شماره ۱ نمیرسه ( حتی شاید شماره ۲! ) اما هر چیز جای خود دارد، و قبلا هم گفتم که ادامه دادن یک بازی پر طرفدار بعد از یک مدت طولانی، کار هر شرکت و سازنده ای نیست. در مورد خط دوم و سوم نظر کاملا موافق هستم. در مورد محدود کردن شیفت هم که به نظرم خیلی به جا تو بازی این کار انجام شده، به خصوص در اواخر بازی. در مورد داستان آبکی هم که دیگه دست و صفحه کلیدم مو در آورد، لطفا رجوع شود به مابقی نظرات…

      _______________________
      ( Dr. Seuss’ The LORAX )

      ۰۱

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر