بحث بازی «Kingdoms of Amalur: Reckoning»
سلام به همه ی دوستان عزیز. بحث بازی جدید مون مربوط می شه به بازی ظاهراً نقش آفرینی Kingdoms of Amalur: Reckoning که ماه فوریه ی امسال منتشر شد و قرار بود توی ژانر نقش آفرینی تحولی ایجاد بکنه. سازنده های بازی توی مصاحبه هاشون شدیداً برای این بازی Hype کردن و حتی خیلی جا ها ادعا شد که این بازی می تونه با Skyrim و Dragon Age: Origins رقابت بکنه. به هر حال با تمام این حرفا بازی منتشر شده و منتقد ها هم واکنش های مثبتی نسبت به بازی نشون دادن. توی این تاپیک می تونید در مورد Kingdoms of Amalur: Reckoning نظر بدید.
—————————————————
امتیازات بازی (میانگین در سایت Game Rankings 82/100):
–
https://www.gamerankings.com/xbox360/991144-kingdoms-of-amalur-reckoning/articles.html
–
——————————————————-
سایت رسمی بازی: https://reckoning.amalur.com/
صفحه ی ویکی پدیا برای پیدا کردن اطلاعات از بازی: https://en.wikipedia.org/wiki/Kingdoms_of_Amalur:_Reckoning
———————————————————
نکات زیر رو حتماً جدی بگیرید:
نکته ی ۱: هر گونه مقایسه ی غیر اصولی با بازی های انحصاری و غیر انحصاری ممنوع می باشد.
نکته ی ۲: تمام اسپم ها و دیدگاه های بی ربط به موضوع از مبحث حذف می شوند.
نکته ی ۳: در نهایت نتیجه گیری کلی بحث در این پست اضافه می شود… البته به شرطی که بحث «سر انجام» داشته باشد!
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
بتزی خوبی بود فقط مشکلش دوربینش حین مبارزات بود … که رو اعصاب میرفت
نمره من به این بازی از ۱۰(۶) هستش که اون هم فقط برای مبارزات هیجان انگیزشه
من در کل اصلا از این بازی خوشم نیومد . اولش که میخواستم شروع کنم با توجه به نظرات برخی که می گفتن شبیه اسکایریم هست با این ذهنیت شروع کردم و حسابی جا خوردم . به هیچ عنوان این دو بازی رو با هم مقایسه نکنید . گرافیک به نظرم اصلا قابل قبول نبود . موسیقی های مناسبی داشت ولی خیلی دل چسب نبودن . و کلی نکات منفی در گیم پلی بازی …..
نمره من به این بازی ۵.۵ از ۱۰
بازی خوبی بود ولی این همه تبلیغ ea خیلی انتظار از این بازی رو بالا برد این بازی نو آورانه بود ولی جای پیش رفت داره و فکر کنم تو شماره بعدی بهتر بشه
خدا اون کسی رو گفت این بازی مثل gow خدا به راه راست هدایتش کنه چون خیلی از راه دارن دور می شن
خیلی کارتونی و راحته
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
من واقعاً تعجب می کنم همه دارن می گن بازی خیلی قشنگ بود! این بازی افتضاح به تمام معنا بود. مشکلاتی که این بازی داشت از نظر من:
داستان ضعیف: داستان خیلی بده، خیلی بد. یه داستان بسیار تخیلی و بی سر و ته که هیچ خلاقیتی توش به کار نرفته. همه ی تلاش نویسنده سر این بوده که تمدن فی و دنیای آمالور رو به شما معرفی بکنه و اصلاً به خودش زحمت نداده چهار تا دیالوگ درست و حسابی برای کاراکتر ها بذاره. داستان هیچ گونه جذابیتی نداره و وسط بازی اصلاً براتون اهمیتی نداره که داستان چی هست و فکر می کنید که قرار هم نیست اتفاق خاصی بیفته ولی در پایان بازی یکباره می بینیم که همه ی حقایق بازی (که هیچ ارزشی هم ندارن) فاش می شه اون هم با صداگذاری بسیار بد Alyn Shir و وسط مبارزات! به این می گن روایت مسخره ی داستان. شخصیت پردازی همه ی کاراکتر ها هم به شدت ضعیفه و در مقابل خیلی از بازی های دیگه شخصیت های اصلی بازی مثل NPC می مونن. سیستم دیالوگ های بازی هم یه افتضاح دیگه هست. ترکیبی از Wheel Dialog و List Dialog که توی بازی های بایویر و بتسدا می بینیم ولی توی این بازی اصلاً کارکرد مناسب رو نداره. طبق معمول هیچ گونه Consequence یا عاقبتی برای تصمیمات شما وجود نداره و فقط الکی باید روی دیالوگ ها کلیک کنید! پس سیستم دیالوگ به چه درد می خوره؟ وقتی قراره بازی فقط یه پایان داشته باشه و نتیجه ی تصمیم گیری هاتون رو نبینید پس سیستم دیالوگ چه معنا و مفهومی می تونه داشته باشه؟ تازه حتی اگه تصمیمات مختلفی هم بگیرید باز هم دیالوگ ها تغییر چندانی نمی کنن! این دیگه واقعاً مسخره است یعنی شما مثلاً دیالوگ شماره ی ۱ رو انتخاب می کنید بعد طرف مقابل یه حرف کوچیکی می زنه و بعد دیالوگ X رو می گه این در حالیه که اگه شما دیالوگ شماره ی ۲ رو هم انتخاب کنید باز هم طرف مقابل تون دیالوگ X رو به زبون میاره! این یعنی سیستم دیالوگ به کل کشکه! Destiny Card هم که اصلاً معلوم نیست چی هست و به چه درد می خوره. با هر کس در مورد این حرف زدم نمی دونست واقعاً این یعنی چی و به چه کاری میاد.
گیم پلی ضعیف: ایرادات گیم پلی هم زیاده. نبود یه کلاس Ranged باعث شد حالم از بازی به هم بخوره اون هم زمانی که دشمن های شما از این نوع کلاس استفاده می کنن. دوربین بازی خیلی بد کار می کنه و بعضی وقت ها توی مبارزات حسابی مشکل ساز می شه. مثلاً سمت راست تون یه دشمن هست که می خواین بزنیدش بعد دوربین برای خودش کاملاً می ره به سمت چپ و اصلاً نمی فهمید اون طرف تون چه خبره (این ایراد بزرگ که خیلی هم بهش انتقاد شده فکر کنم توی آپدیت جدید بازی رفع بشه). خود سیستم مبارزات بازی اصلی ترین نقطه ی ضعف بازیه. نمی دونم روی چه حسابی خیلی از سایت ها از این مبارزات تعریف کردن و حتی شرکت سی دی پروجکت می خواد از سیستم مبارزات این بازی توی بازی سال آینده ش الگو بگیره ولی چیزی که توی سیستم مبارزات یه بازی نقش آفرینی مهمه به طور کلی عوامل زیر هست:
– تاکتیکی بودن.
– استفاده از استراتژی مناسب.
– استفاده ی درست و به موقع از قابلیت ها.
به همین خاطر حتی خیلی ها بازی های نقش آفرینی نوبتی رو بیشتر از نقش آفرینی های همزمان (و حتی اکشن- نقش آفرینی ها) می پسندن. متاسفانه چیزی که توی KoA: Reckoning می بینیم فقط کلیک کردن هست! کلیک، کلیک، کلیک و … سیستم مبارزات این بازی به خصوص چند ضرب های عجیب و غریبش بیشتر شبیه سری «شیطان هم می گرید» هست نه یه بازی نقش آفرینی که مبتنی بر استفاده ی درست و به جا از قابلیت ها و تاکتیک هاست. سادگی بیش از حد بازی هم یه مشکل جدی دیگه هست که ضربه ی شدیدی هم به وجه نقش آفرینی بازی و هم به گیم پلی بازی زده. غول آخر ها افتضاح هستن. به هیچ وجه از مبارزه با غول آخر های بازی راضی نمی شین. بازی شدیداً آسون هست حتی اگه بخواین سر درجه ی سختی «دشوار» هم بازی کنید باز هم بازی خیلی آسون هست، نتیجه هم این شده که نه چیزی به نام پیشرفت معنی داشته باشه و نه Crafting (چیزی که سازنده ها خیلی روش مانور داده بودن و حتی یه ویدیو هم مختص همین منتشر شده بود که یعنی خیلی قابلیت های خوبی به بازی کننده می ده). خیلی ها هم در مراسم GDC امسال به آسون بودن بیش از حد بازی اعتراض کرده بودن و گفته بودن که بازی اصلاً چالش برانگیز نیست ولی تیم سازنده به جای اصلاح این مشکل یه جواب احمقانه داد که از گفتنش عاجزم.
مشکلات فنی: از نظر فنی بازی خوبه به خصوص پرفورمنس و زمان لودینگ ولی نور پردازی به شدت بد کار شده و محیط ها خیلی مصنوعی به نظر می رسن. طراحی دشمن ها خیلی بده و اصلاً مناسب Setting بازی نبود، محیط ها الکی بزرگ و بسیار تو خالی هستن و به هیچ وجه طراحی مناسبی ندارن. فیزیک هم که اصلاً برای جنازه ها تعریف نشده.
همه ی این مشکلات باعث می شه از این بازی اصلاً لذت نبرم. یه بازی چرت بی خود که الکی اسم خودش رو گذاشته نقش آفرینی (یا اکشن- نقش آفرینی) ولی در اصل یه H&S پر از ایراد درجه ۲ هست.
یعنی موافقم باهات شدید ! من خودم کلی انتظار این بازی رو می کشیدم ولی چه معجونی از آب در اومده ! با اون بند آخرت هم صد در صد موافقم گرافیک فنی بازی که همینطوری بد هست باز این جور وقت ها آدم انتظار گرافیک هنری بازی خوب باشه که صد برابر بد تر از گرافیک فنی بازی محیط بازی به طرز وحشتاکی مصنوعی و خالی از جزییات
تازه انتخاب نژاد ها رو نگفتی و از اون بد تر شخصی سازی کاراکتر که بسیار زشت و محدود هستش
ماموریت های جانبی که انقدر طولانی بود که از شما یادتون میره داستان اصلی بازی چی هست
در کل من اولین کاری که می کنم این که بازی رو زودتر رد کنم بره!
در مورد ادعاشون که از اسکایریم بهتر بوده از چه لحاظ در بخش نقش آفرینی بله کاملا درست گفتنه اند اما از عصر اژدها :ریشه ها در هیچ بخشی هرگز بهتر نبوده ولی بنظرم از اسکایریم خیلی محیطهای زیباترو شادتر و رنگارنگ تری داشته . البته مردن در این بازی هیچ معنای ندارد حتی در درجات سختی بالا چون وقتی سلامتی به انتها میرسه می توانید حالت Reckoning فعال کنید و همه دشمنان خیلی راحت از بین ببرید این بازی بنحوی می خواسته دو طرف داشته باشه کسانی که طرفدار نقش آفرینی اصیل هستند و دیگری اکشن بازان جوان و جویای مهارت !!! حالا نمی دونم کدوم طرف بیشتر به خودش جذب کرده ولی بنظرم از اسکایریم بهتر و فاصله زیادی از عصر اژدها : ریشه ها دارد .
قهرمانی بشدت پولکی و سلاح های مختلف بیشتر نسبت به اسکایریم و یک سری اعداد برای ارمور و سلاح که سایه از عصر اژدها با خود دارد و گیمی که بنظرم ارزش بازی کردن داره .
( انجمن Martial Art’s )
داری شوخی میکنی نقش آفرینش بهتر از اسکایریم بود
مس افکت ۲ هنگام خرج کردن پوینتها یا پرکهاش بنظرم ساده ترین بخش نقش آفرینی داشت و اسکایریم بعد از مس افکت ۲ قرار داره حداقل این بازی در این بخش کمی قویتر از این دو بوده اما هرگز دلیلی بر بد بودن این دو بازی نیست ولی در جایی که ادعای نقش آفرینی دارن بسیار پر رنگ میشه البته مس افکت در بخش تصمیم گیری هاش و نتیجه تصمیم گیرهاش تونسته این خلع حسابی پر کنه و زیاد این بخش به چشم نیاید .
( انجمن Martial Art’s )
یه چیز دیگه. ممکنه مس افکت از نظر بخش لول اپ شدن ساده باشه. اما یه چیز دیگه مس افکت که واقعا فوق العده بود. سیستمه مبارزاتش بود. وقتی بازی روrpg میزاشتی. وبازی رو درجات سختی بالا بازی میکردی. واقعا یه rpg اصیل میشد. تصیم گیری درست. دستورات به موقع به یاران و فرستادنشون به نقاط استرتزی نقشه. استفاده به جا و به موقع از قابلیت خودتون و یاراتون. شناختن نقاط ضعف دشمن. و استفاده سلاح یا قابلیت مناسب هنگام رویاروی با دشمنان متنوع بازی. شرط پیروزی شما بود. بازی واقعا روی درجه سخت فوق العده میشه. اصلا میترکونه.هوش مصنوعی ام که نگم بهتره. به نظر من مس افکت. ظاهرش به یه rpg اصیل نمیخوره. اما سیستمه مبارزاتش و همین جور گفت گو ها و تصمیم گیریهای که در طول بازی انجام میدین. خیلی بیشتر از بعضی بازیها rpg تره
این مشکلای شما برای من شیرینیه بازیه :wink:
کلا با بازی افتضاح حال میکنی؟!!!
اگر با منی که بگم سخت در اشتباهی…… بازیش خوب و سرگرم کننده بود و هست گرافیکش که از اسکایریم بهتر بود تصمیمات که روی بازی تاثیر داشت ولی صدا گذاری بوق….. ماموریت های جانبیه زیاد که بازم باید بگم در حد بوق….. نژادای بازی که از ….. اصلا بازیش یه تیکه مشکل بود ولی من زمانی بازییو میکنم به هیچ کدوم از این مشکلا اهمیت نمیدم و اونوقته که حاله بازیرو میبری….. :wink:
بابا بی خیال این بازی شین تریلر جدید Resident Evil 6 رو بزارین با این سرعت نت اصلا نمیشه از یوتیوب فیلم دید
خوبه …
خیلی خوبه …
اصلا عالیه …
____________________________
Sony Computer Entertainment Inc
Grand Theft Auto V Coming 2012