خانه » مقالات بازی استراتژی و تمرکز Capcom برای تولید سه بازی با کیفیت جهانی در هر سال × توسط سید هادی هادیان در ۱۳۹۷/۰۷/۲۵ , 18:00:19 0 در چند روز گذشته Capcom گزارش سالانه خود را برای تحلیلگران و سهامداران مالی منتشر کرد که شامل اطلاعات بیشتری در مورد اهداف و راهبردهای این ناشر به طور مستقیم از طرف مدیر اجرایی این مجوعه یعنی آقای Kenzo Tsujimoto بود. در ادامه با دنیای بازی همراه شوید. طبق گفته Tsujimoto-san، فرانچایزهای لوکس عناوینی هستند که محتوای آنها از درجه کیفی بالایی برخوردار باشد. او گفت: در ۵۰ سال قبل که کار خودم را در زمینه رسانه شروع کردم و اکنون که در Capcom مشغول هستم، این یک اصل بنیادی بود و هم اکنون به عنوان یک پارامتر در جریان است. بازیهای درجه یک از اولویتهای تراز بالا بیبهره هستند و باید در سطح کیفیت جهانی عرضه شوند. امروزه شعار Capcom «از اوزاکا به جهان» است و فرهنگ سازمانی شرکت بر اساس اصول زیر است: اول همیشه باید روحیه کاری، مشتاق درگیر شدن با چالشهای جدید باشیم و دوم اینکه در تلاش باشیم حس افتخار به مجموعه به عنوان یک استاندارد طبقه جهانی به هر کارمند در Capcom عمیقا تزریق شود. در شش سال گذشته این شرکت بیش از۱۰۰ کارمند در هر سال استخدام کرده و در حال حاضر ۲۱۰۰ کارمند دارد. این روزها شنیده میشود که Capcom قصد دارد این تعداد را به ۲۵۰۰ کارمند فعال تا پایان سال ۲۰۲۱ برساند. یکی دیگر از عوامل مهم مطرح شده توسط Tsujimoto-san، کسب پیشرفت فنی Capcom است که برای ایجاد بازیهای سطح بالا خیلی حیاتی است. جالب توجه است که او بازیهای جدید را به عنوان پرچمداران رو به رشد معرفی میکند و هدف Capcom را انتشار حدود ۳ عنوان اصلی در هر سال اعلام کرده است. همچنین Tsujimoto-san افزود که Capcom قصد دارد تا فروش این بازیها را به سه تا چهارسال افزایش دهد و با محتوای اضافی بتواند استراتژیهای قیمتگذاری و تقویت حضور شرکت در خارج از کشور را تامین کند. از آنجا که آمریکای شمالی و اروپا تقریبا ۸۵ درصد از بازار مصرفکننده بازی های کنسولی را تشکیل میدهند، موضوع کیفیت بازیهایی در سطح جهانی اهمیت بالاتری پیدا میکند. همچنین این استراتژی شامل فهرست عناوین بازیهای قدیمیتر که قادر است به وسیله فروش اینترنتی برای Capcom کسب درآمد کند و توانایی اجرا روی کنسولهای جدید را دارد نیز میشود. Yoichi Egawa که دو سال پیش مسئولیت بخش توسعه Capcom را برعهده گرفت، درباره آمار و ارقام گزارشهای این سند اعتقاد دارد: اول باید بدانیم که اگر بازی خوب نبود، فروش نخواهد کرد و اینکه اگر اهداف جهانی را دنبال نکنی، در صنعت بازی زنده نخواهی ماند. شعار شخصی او «هرگز فرار نکنید، هرگز فراموش نکنید» است. تمرکز او برای پیشرفت در شرکت بر مبنای الگوی زیر است: ۱. تولید کیفیت و سودآوری در سطح جهانی ۲. ایجاد عناوین جذاب موبایلی ۳. پرداختن به توسعه esports و یک مدل فروش بلند مدت ۴. تقویت فناوری شبکه برای رقابتهای چند نفره ومانند آن. Egawa-san با Twujimoto-san موافق است که دستیابی به این اهداف برای Capcom مستلزم گسترش منابع توسعه با به کارگیری پرسنل فعال است، بنابراین تلاش برای استخدام آنها و آموزش developerها ادامه خواهد داشت. نویسنده سید هادی هادیان اکس باکس (Xbox)پلی استیشن (Playstation)پی سی گیمینگ (PC Gaming)شرکت کپکام (Capcom)گوشی موبایل - Mobile Phones (Smart Phones) لینک منبع مقالات بازی دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.