مایکروسافت قصد دارد کراسپلی را به همهی پلتفرمها بیاورد
مایکروسافت نشانداده که همیشه حامی قابلیت کراسپلی بوده؛ حالا نیز با همکاری نینتندو قصد دارد تا XDK کراسپلتفرم را در GDC 2019 معرفی کند. در ادامه با آخرین اخبار بازی با دنیای بازی همراه باشید.
سونی همیشه با قابلیت کراسپلی مخالف بود و اخیراً فقط با کراسپلی بازیهای Fortnite و Rocket League موافقت کرده تا از فشارها رهایی یابد. نینتندو نیز خواستار همکاری با مایکروسافت است و حتی ماه پیش Phil Spencer و Reggie Fils-Aimé، رئیس اکسباکس و نینتندو، صراحتاً از سونی به خاطر این مواضعاش انتقاد کردند.
در رویداد Game Developers Conference 2019 پیشرو، مایکروسافت قصد دارد تا Xbox Software Development Kit مخصوص پیادهسازی کراسپلی روی رایانههای شخصی، اکسباکس وان، نینتندو سوییچ، اندروید و iOS را معرفی کند. هدف مایکروسافت این است تا به بازار دو میلیارد نفری این پلتفرمها دست پیدا کند و همچنین از این بازار بزرگ بعدتر برای Project xCloud، که پروژهی استریم بازی مایکروسافت است، استفاده کند. Jeffrey Shi، مدیر برنامههای ایکسباکس، و Ramsey Khadder، مهندس نرمافزار ایکسباکس، قرار است تا این کیت توسعهی جدید را در GDC 2019 معرفی کنند.
شبکه «اکسباکس لایو» یکی از بزرگترین جامعههای بازی در جهان با دهها سال سابقه در ساخت سرویسهای بازی مختلف برای توسعهدهندگان است، تا آنها در کمترین زمان ممکن بهترین قابلیتهای ممکن را برای بازیکنان فراهم کنند.
«اکسباکس لایو» جدید قرار است که بسیار بزرگتر شود. ما قصد داریم تا با انتشار XDK جدید از ۴۰۰ میلیون دستگاههای بازی به بیشتر از ۲ میلیارد دستگاه رسیده و به بیش از ۶۸ میلیون کاربر فعال خدمات ارایه دهیم. این کیتتوسعه به توسعهدهدگان این امکان را میدهد تا کاربرانشان را در پلتفرمهای مختلف از جمله، iOS، اندروید، سوییچ، اکسباکس و ویندوز به یکدیگر متصل کنند.
با این کار کاربران میتوانند achievementها، دوستان، گروهها و غیره را از اکسباکس و ویندوز به پلتفرمهای دیگر نیز انتقال دهند. این موانع را از سر راه توسعهدهندگانی که میخواهند تا محصولشان قابلیت کراسپلی را داشته باشد، بر دارد.
همچنین بعد از اینکه ویدیوی ضبطشدهی این معرفی بعد از کنفرانس در GDC Vault قرار گرفت، جزییات کاملتری از این XDK منتشر خواهد شد. رویداد GDC 2019 از دوشنبه ۲۷ اسفند تا جمعه دوم فروردین برگزار خواهد شد.