مشکل اتصال به بازی Apex Legends؛ تحریم یا زیرساخت داخل؟

در ۱۳۹۷/۱۱/۲۳ , 22:06:42
Respawn Entertainment, بازی ایپکس لجندز (Apex Legends)

یک هفته‌ای است که بازی Apex Legends منتشر شده و علاوه بر حیرت‌زده کردن صنعت بازی، مخاطبان این صنعت در ایران را نیز حیرت‌زده کرده است! مهم‌ترین بحث در ایران مشکل اتصال به بازی Apex Legends است و کاربران بسیار زیادی به دنبال چرایی این مشکلات هستند. در ادامه همراه دنیای بازی باشید تا کمی بحث را باز کنیم.

بازی جنجالی Apex Legends که امروز ۲۵ میلیونی شدن بازیکنان‌اش را با انتشار آمار و اخبار آن جشن گرفت، گویا بازیکنان با IP ایران را به بازی خود راه نمی‌دهد! این بازی که یک عنوان تماما آنلاین و در سبک بتل رویال است، از بدو انتشار اتصال به بازی با اینترنت ایران مقدور نبوده است. مشکل کمی هم عجیب بود، نه با فیلترشکن‌های رایج بازی اجرا می‌شد و با DNSهای تحریم شکن!

گیمرهای بسیاری در کنار چند رسانه و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پیگیر این قضیه شدند. پشتیبانی آنلاین EA طی صحبت با دنیای بازی گفت که عدم توانایی اتصال کاربران ایرانی به بازی به بحث تحریم‌های آمریکا برمی‌گردد و ما به عنوان یک شرکت آمریکایی، مجبور به دنبال کردن این سیاست‌ها هستیم.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همان اوایل دست به کار شد و گفت با همکاری شرکت زیرساخت در حال بررسی مشکل هستند. نتیجه‌ی این بررسی‌ها امروز توسط بنیاد منتشر شد که عکس زیر بود:

Respawn Entertainment, بازی ایپکس لجندز (Apex Legends)
بخشی از داده‌های سرورهای این بازی، از طریق سرورهای شرکت Amazon انتقال داده می‌شود و شرکت Amazon بسیار بزرگ‌تر از صرفا فروشگاهی است که اکثر ما نام‌اش را شنیده‌ایم و این شرکت در حوزه‌های کسب و کار دیگری نیز فعالیت می‌کند.

 

همین توضیح بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای واکنش‌های بسیاری داشت و بسیاری از گیمرهای کم سن و سال‌تر که اطلاعات کمتری در این زمینه داشتند شروع به مسخره کردن بنیاد کردند که شرکت آمازون که یک فروشگاه اینترنتی است چه ارتباطی به این قضیه دارد! اما می‌دانیم که سرویس‌های سرور آمازون که تحت برند AWS شناخته می‌شوند راهکارهای گسترده‌ای را برای بازی‌های آنلاین ارائه می‌کند و بازی Apex Legends نیز از این سرورها استفاده می‌کند.

تصویر زیر مصداق کامل این موضوع است، زمانی که شما قصد اتصال به بازی را دارید اگر از برنامه Resource Monitor ویندوز استفاده کنید، خواهید دید که ارتباط‌هایی با آدرس amazonaws.com به وجود می‌آید. اما چون بخش شبکه شرکت آمازون ایران را تحریم کرده است اتصال به این سرورها ممکن نیست.

مشکل بازی Apex Legends

 

با این حال مشخص است که سازنده این بازی یعنی شرکت Respawn Entertainment خود انتظار چنین استقبال گسترده‌ای از بازی را نداشت و بازی در اوایل انتشار در سراسر جهان با مشکلات متعدد روبه رو شد. ممکن است با گسترش سرورهای بازی، مشکل اتصال کاربران ایرانی به بازی نیز حل شود.

از طرف دیگر سرویس «شکن» که به عنوان تحریم شکن شناخته می‌شود نیز در حال کار روی بازی Apex است تا سرویس دهی به این بازی را عملیاتی کند. شاید سرویس شکن در آینده نزدیک بتواند بهترین گزینه برای بازی کردن Apex باشد.

به نظر شما مشکل بازی از تحریم است یا زیرساخت اینترنت کشور مشکل را ایجاد کرده؟ تاکنون توانسته‌اید به بازی متصل شوید؟ اگر بله، با چه روش‌هایی؟ نظرات خود را با یک‌دیگر به اشتراک بگذارید.


6 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. به نظر من مشکل از زیرساخت چون وقتی مشکل اتصال به APEX شروع شد همراهش هم بیشتر بازی های انلاین مانند GTA ONLINE و… به همین مشکل دچار شدند

    ۱۵۱
  2. بنده خودم با vpn موفق به تجربه ی بازی شدم و گرچه خواستم از dns استفاده کنم اما جواب نداد. حتی همین شکن که خیلی سرعتش بالاست. البته dns به خاطر ردیابی اطلاعات اینترنت توصیه نمیشه ولی واسه بازی میشه ازش استفاده کرد و بعد خاموشش کرد.
    به غیر از این مشکلات بازی خودش مشکلات زیاد و کرش های زیادی داره که واقعا رو اعصابه
    کاش تحریم برداشته بشه یا سرورهای میزبان تغییر پیدا کنند تا بتونیم بدون استفاده از هرگونه dns یا vpn از بازی لذت ببریم.
    در ضن vpn بازم کار خودشو میکنه و تو بازی لگ میندازه :| :11: :11:

    ۱۶۲
  3. خودتون سند و مدرک میاری که باسه تحریم ها هست
    بعدش اخر خبر نوشتید “به نظر شما مشکل بازی از تحریم است یا زیرساخت اینترنت کشور مشکل را ایجاد کرده؟ ”
    یعنی توقع دارید بگیم نه شما دروغ میگی مشکل از زیر ساخته ؟
    به راحتی با فیلتر شکن بازی اجرا میشه ، توقع هم نداشته باشید با اسم بردن نوع و برند تبلیغش رو بکنم ولی خوب معلومه با فیلتر شکن های رایگانی که ملت استفاده میکنند ممکنه به مشکل بخوره بازی ، بعضی از دوستان هم با ست کردن دی ان اس راحت دارن بازی میکنند .
    همون اول هم پیام میدادید به پشتیبانی میگفت به خاطر تحریم هاست ولی خوب با این وجود دم ۲۲ بهمن بودو بعضی ها میخواستند هر جور شده تخریب کنند که شاهد همچین برخورد هایی بودیم ، یکی از رسانه های گیمه داخلی که تو تلگرام نوشته بود چرا هیچ نهادی حاضر به قبول کردن مشکلات پیش امده برای Apex نیست ؟ :/

    ۴۶۴

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر