بخش چندنفره Fallout 76: وعده‌ها در مقابل واقعیت‌ها

در ۱۳۹۸/۰۱/۲۷ , 18:08:17
بخش چندنفره Fallout 76: وعده‌ها در مقابل واقعیت‌ها

در هفته‌هایی که از انتشار بازی Fallout 76 می‌گذرد، این بازی به یکی از بازی‌های سال ۲۰۱۸ تبدیل شد که در بین طرفدارها نظرات متفاوتی دریافت کرد. صفحه متاکریتیک این بازی شبیه به حیاط مدرسه‌ای شد که در آن هر کس به یک طرف می‌دود؛ و در صفحه‌های Reddit مخصوص این بازی نیز بین کسانی که از این بازی پر از باگ و ناوفادار به قول‌هایی که در موردش داده بود و کسانی که مطمئن هستند بتسدا با عرضه این بازی کل سری Fallout  را از بالای صخره‌ به پایین انداخته، جر و بحث‌های فراوانی صورت گرفته است. هرچند هر دو سوی دعوا مبالغه زیادی می‌کنند، دغدغه و شکایت بسیاری از بازیکنان صحیح و معقول است ،زیرا بازی  Fallout 76  آنگونه که در E3 سال پیش معرفی ش، ظاهر نشد.  وب‌سایت Forbes مقاله‌ای در این زمینه نوشته است که در آن آقای «پاول تِیسی» Paul Tassi، یکی از نویسندگان مجله فوربز، وضعیت نهایی عرضه‌ی بازی را با چیزهایی که آقای «تاد هاوارد» Todd Howard در E3 2018 در مورد آن گفته بود، مقایسه کرده است؛ او در مورد قدرت تکنولوژی جدید رندرینگ بازی گفته بود که در واقعیت (به جز برخی استثنائات) بازی Fallout 76 چندان زیباتر از نسخه‌های قبلی خود نیست. او گفت که قرار است یک نسخه‌ی بتا (آزمایشی) برای بازی عرضه شود تا روند عرضه نهایی را بهتر بکند تا مشکلات احتمالی برطرف شود، ولی این نسخه‌ تقریبا چند روز قبل از عرضه، شروع شد و این باعث شد تا بتسدا نتواند از فیدبک و بازخورد بازیکنانی که بازی را پیش خرید کرده بودند استفاده کند و مشکلات بازی را برطرف سازد. در ادامه با آخرین مقالات بازی با دنیای بازی همراه شوید.

بازی بازی فال اوت ۷۶ (Fallout 76), پی سی گیمینگ (PC Gaming), کنسول Xbox One

اول و مهم‌‌تر از همه، آقای هاوارد ادعا کرد که در این بازی تعامل‌های بازیکنان هستند که داستان بازی را به جلو هدایت می‌کند:

وقتی به بازی‌ها فکر می‌کنید، می‌بینید که همه چیز در مورد دنیای بازی و تصمیماتی که می‌توانید در آن بگیرید و داستان‌هایی که می‌توانید خلق کنید است. ما بازی‌ای ساخته‌ایم که بیش از هر بازی‌ که تا به‌حال عرضه کرده‌ایم می‌تواند این امکان را برای شما فراهم کند که راوی داستان خود باشید، انتخاب‌ها را خودتان انجام بدهید و با ساختن شخصیت خوب و بد به دست خودتان آینده‌تان را رقم بزنید.

آقای تیسی در مقاله خود اشاره می‌کند که تاکنون چنین چیزی در بازی ندیده است زیرا هیچ ثباتی در خصوص دنیای بازی وجود ندارد که بازیکنان بتوانند در آن، داستان‌‌ها را رقم بزنند. اگر بازی Fallout 76 را همانند یک بازی تک نفره معمولی بازی کنید به احتمال زیاد از برخی ویژگی‌های این بازی لذت خواهید برد، ولی فعلا مشخص است که این بازی روح داستانی قوی نسخه‌های قبلی Fallout که بر اساس شخصیت رقم می‌خورد را ندارد و برخلاف چیزی که آقای هاوارد در E3 گفته است، هنوز هیچ ابزاری برای بازیکنان ساخته نشده است تا بتوانند داستان‌های جالب خود را از آن طریق بسازند.

بازی بازی فال اوت ۷۶ (Fallout 76), پی سی گیمینگ (PC Gaming), کنسول Xbox One

هر بار شما وارد بازی Fallout 76 می‌شوید، به‌صورت تصادفی به یک سرور تصادفی به همراه شخصیت، تجهیزات، میزان پیشرفت داستانی و کمپی که ساخته‌اید فرستاده می‌شوید ولی هر کاری که در دنیا (به جز در مورد ماموریت‌های از پیش تعریف شده خطی بازی) انجام بدهید بعد از اینکه بازی را ترک می‌کنید و بعد دوباره به بازی باز می‌گردید، از بین می‌رود. هرچندکه می‌توانید با دوستان خود تیم تشکیل بدهید، در تمام نقشه‌ی بازی به اکتشاف بپردازید و کمپ‌ها و مقرهای خود را هرگونه که می‌خواهید بسازید، ولی اثر هیچ‌کدام از این کارها باقی نخواهد ماند. ممکن است شما یک بازیکن دیگر را کنار یک تپه در منطقه West Virginia (که داستان بازی در آن اتفاق می‌افتد) ببینید و تصمیم بگیرید چند آیتم رد و بدل کنید و یک کارخانه‌ متروکه را مورد بررسی قرار دهید و حتی ممکن است بخواهید یک Deathclaw را بکشید و این نبرد شما بسیار به طول بینجامد و بعد از لوت کردن جنازه او با همدیگر خداحافظی کنید. در این صورت (اگر با او در بازی دوست نشوید) دیگر هیچ‌وقت یکدیگر را نخواهید دید زیرا بار بعدی که شما وارد بازی شوید در سرورهای متفاوتی خواهید بود.

آقای Howard در مورد دنیای منزوی و پر از تنهایی این بازی گفته بود:

شخصیت شما وابسته و وصل به یک سرور خاص نخواهد بود و اصلا شما وقتی بازی را شروع می‌کنید، چیزی به عنوان یک سرور نخواهید دید. بسیاری این حرف را اینگونه برداشت کردند که تشکیل دادن گروه‌های چند نفره در سرورهای مختلف آسان و بی دردسر خواهد بود ولی در واقعیت اینطور نیست و و شما نمی‌توانید هیچ نشانی از خودتان بر روی آن‌ها به‌جای بگذارید. حتی بمب اتم‌هایی که بازیکنان استفاده می‌کنند بر روی بازی تاثیر دائمی ندارند.

بازی بازی فال اوت ۷۶ (Fallout 76), پی سی گیمینگ (PC Gaming), کنسول Xbox Oneدر یکی از تریلرهای معرفی این بازی در E3 گفته شد که «بازسازی تمدن‌ها» یک بخش مهم بازی Fallout 76 خواهد بود و تلاش برای ساختن و درست کردن چیزی است که انسان را از حیوان جدا می‌کند. و بعد در این تریلر نشان داده می‌شود که گروهی از بازیکنان در کنار یک مقر به دفاع از آن در برابر سیل موجودات وحشی می‌پردازند. ولی در واقعیت اینطور نیست و چندنفر نمی‌توانند یک مقر بزرگ بسازند و هر کس می‌تواند مقر خاص خودش را بسازد (که هنگامی ‌که از بازی بیرون برود این کمپ ناپدید خواهد شد). بنابراین فرصتی برای بازیکنانی که این بازی را برای نقش آفرینی خریده‌اند نیست تا بتوانند مقرهای فرماندهی بزرگ بسازند و به‌صورت تیمی به نبرد با یکدیگر بپردازند.

البته مقرهای فرماندهی عمومی در نقشه بازی وجود دارند که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را تسخیر کنند و برای استخراج منابع از آن‌ها استفاده کنند. ولی از آنجایی که این کمپ‌ها نیز مختص هر سرور هستند، هر چیزی که در آن‌ها بسازید بعد از بیرون رفتن از بازی ناپدید خواهد شد و دیگر باز نخواهد گشت. و متاسفانه فقط یک بازیکن می‌تواند این کمپ‌ها را کنترل کند و به همین خاطر گروه‌های چند نفره نمی‌توانند ساختمان‌هایی در آن‌ها بسازند و به‌صورت گروهی از آن دفاع کنند. آقای هاوارد گفته بود که این بازیکنان هستند که شخصیت‌های Fallout 76 را خواهند ساخت ولی در این بازی این بازیکنان حتی نمی‌توانند کارهایی که در نسخه‌های قبلی Fallout برعهده شخصیت‌های غیرقابل کنترل (یا همان NPCها) بود را انجام دهند؛ آن‌ها نمی‌توانند مغازه باز کنند یا به همدیگر ماموریت بدهند.

من از ساختن کمپ و مقر در این بازی ترس دارم زیرا بازی هنوز باگ‌های زیادی دارد و با اینکه یک آپدیت ۴۷ گیگابایتی بعد از بیرون آمدن بازی عرضه شد، هنوز مشکلات زیادی در بازی وجود دارد. کمپ‌هایی که می‌سازید طبق قول‌هایی که داده شده‌اند باید قابل انتقال باشند و شما باید بتوانید تمام اجزاء آن‌ را تا وقتی که می‌خواهید در منطقه‌ی دیگری کمپ جدید بسازید، جابه‌جا کنید. ولی در اکثر اوقات اینگونه نیست و شما حتی نمی‌توانید وسایل دفاعی خود را همراه خود ببرید. بنابراین من هم اکنون به ساختن کمپ‌هایی که نیازهای اولیه و اصلی شخصیت مرا برآورده می‌کنند مشغول هستم تا کم‌تر از از دست دادن آن‌ها ناراحت شوم.

قرار بود تا بازی Fallout 76 عنوانی باشد تا آن بازیکنان بتوانند دنیای بعد از انفجار هسته‌ای منطقه ویرجینیای غربی آمریکا را بازسازی کنند و به شکوه و عظمت قبلی آن بازگردانند ولی فعلا اکثر بازیکنان بیشتر سرگرم سر و کله زدن با باگ‌ها و مشکلات بازی هستند.

آقای تاد هاوارد گفت که ما ۱۰۰ درصد سرورهای بازی را به‌صورت اختصاصی تهیه کرده‌ایم و بازی Fallout 76 حالا و برای همیشه پشتیبان تقاضای بازیکنان خواهد بود. اگر فرض کنیم (و امیدوار باشیم) که بخش آخر صحبت‌های او درست است، این بازی هنوز پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به چیزی که قولش را به ما دادند، دارد. ولی فعلا بازی‌ای که بتسدا عرضه کرده است، قطعا آن بازی نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر