ری تریسینگ تو بازی های مختلف به صورت متفاوت ازش استفاده شده .و کل نور پردازی شامل میشه نه فقط چند مورد خاص . ولی سازنده از اون تنظیماتی که می خوان استفاده میکنن . مثلا تو بازی بتلفیلد از ری تریسینگ فقط برای ابجاد رفلکشن های واقعی و بعضی از متریال بازی استفاده شده . رفلکشن که مشخص از انواع مایعات و اب و شیشه هر پرتو نوری گرفته تا حتی چشم کاراکترا داخل بازی دارای رفلکشن طبیعی حتی تو زاویه صحیح صورت کرکتر خودتون توی دوربین اسلحه میبینین .مورد استفاده بعدیش استفاده برای واقعی تر کردن متریال بازی با توجه به نوع بازتاب اون که اشیاع مثل چوب که محدود به اسلحه های بازی شده وبعضی سطوح کرومیک اسلحه های خاص .ولی توی بتل ازrtx برای ایجاد هیچ نوع گلوبال ایلومنیشن استفاده نشده .ولی در بازی مترو از ری تریسینگ فقط برای گلوبال ایلومنیشن و امبینت اکولوژن استفاده شده یعنی هیچ بازی تا حالا موجود نبوده که بتونه از تمام قابلیت های نور پردازی ری تریسینگ استفاده کنه چون پردازش بسیار سنگینی داره حتی بتل وی با اپتیمایزیشن یه چیزی در حدود چهل درصد کاهش پرفورمنس بوجود میاد برای مترو باز به مراتب حتی بیشتر در حدی که یه کارتی مثل ۲۰۸۰ti پرفورمنس انچنان خوبی نمیده . بعد این تکنولوژی با توجه به هزینه ای که برای پرفورمنس و بار پردازشی داره به هیچ عنوان به صورت کامل حتی در نسل بعد کنسول استفاده نمیشه.برای همین به احتمال فراوان ری تریسنگ در حد چیزی که باید ببینیم محدود به pc میشه و کنسول ها در ۸۰ درصد کارشون از همون پوست پروسسینگ قدیم استفاده می کنن شاید مثلا مثل بتل فقط رفلکشن مدنظر قرار بدن. ولی pc محدودیت کنسول نداره امکان داره در نسل بعد گرافیک انودیا دولوپرا واقعا بدون هیچ مساله بصورت کامل ازش برای رفلکشن و گلوبال ایلومنیشن و ایجاد سایه و متریال انواع اقسامش استفاده کنن مخصوصا دولوپرایی مثل دایس که از پوش دادن نسخه pc نمی ترسن تفاوتش با کنسول بسیار زیاد میشه. مثلا یکی دیگه از تکنولوژی هایی که هیچ وقت به صورت کامل به کنسول ها نیومد تسلیشن بود.هیچ وقت حجم تسلیشن pc نداشت یا مثلا هیچ وقت hbao واقعا به کنسول نیومد .البته بازی dslr روز به روز درحال پیشرفت اگه جوری انودیا می خواد بشه واقعا به مقدار زیاد احتمالش هست حتی ری تریسینگ به صورت کامل در همین نسل ۳۰۰۰ انودیا ببینیم. ۳۰ برای پاسخ، وارد شوید
ممنون از توجه شما به این مطلب. همانطور که فرمودین، قابلیت های گرافیکی PC خصوصا کارت های انویدیا حداقل یک نسل از کنسول های موجود جلوتره. کافیه به پردازش بازی ها در ابعاد ۴K روی کارت های سری RTX2000 نگاه کنید: این کارت ها حتی سنگین ترین بازی ها هم در ابعاد ۴k با نرخ فریم بالای ۶۰ و حتی گاهی بالای ۱۰۰ اجرا میکنند، در حالی که قوی ترین کنسول های میان نسلی (XBox One X) هم به زور یک بازی ۴K انحصاری خودشون هم با نرخ ۶۰ فریم اجرا میکنند. دیگه تکنولوژی های انحصاری گرافیکی مثل Hair Works و RTX که جای خود! ۱۱
این یک مشکل نیست، هزار مشکله. چون با اون کارت، باید یک پردازنده Core i7 8700k هم بخری که با پول مادربرد و رم خودش میشه ۱۵ میلیون تومن! ۱۰