پیش نمایش بازی Prey 2 – فرار از زندان

Jake muller توسط Jake muller
در ۱۳۹۱/۰۲/۱۹ , 16:23:20

سبک بازی های FPS سبکی است که نه تنها مهم ترین بلکه بهترین بازی های نسل در آن تولید می شود از بهترین نمونه های این سبک می توان به سری بازی های Call Of Duty و Battlfield اشاره کرد. المان هایی که در بازی های FPS به کار می روند تقریباً بر یک اصل استوار هستند. ولی این اصل می تواند توسط سازندگان بازی دست خوش تغییر شوند. درگیری ها در سبک شوتر اول شخص بیشتر از هر نوع بازی است به همین دلیل استفاده درست از المان هایی همانند تخریب پذیر محیط، امکان سنگرگیری، طراحی درست سلاح ها و مواردی از این دست در بازی اهمیت خاصی دارد. البته این سه عنصر ذکر شده تنها جزئی از عناصر اصلی بازی های FPS است. با این وجود شرکت های مختلف با دستکاری هایی که بر روی اصول اولیه بازی ها انجام می دهند سعی بر این دارند که بازی ها خود را واقعی تر و بهتر از بازی های دیگر طراحی کنند. بازی Prey 2( شکار) عنوانی است در سبک بازی های شوتر اول شخص FPS که توسط Human Head Studios ساخته می شود و وظیفه انتشار بازی بر عهده Bethesda SoftWorks است. Prey 2 بازی شماره ۲ از سری بازی های Prey است که اولین عنوان آن در سال ۲۰۰۶ روانه بازار جهانی شده است. Prey 2 برای سه پلتفرم اصلی X360,PS3 و PC عرضه می شود و هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه بازی مشخص نشده است. استقبالی که از Prey شده است خیلی خوب بوده است وهمین عامل باعث شده است که سازندگان بازی به فکر ساخت نسخه دوم از این سری بازی باشند. حالا بعد از ۵ سال دوباره Human Head وظیفه ساخت بازی را بر عهده گرفته است. بازی از ۳ سال پیش در حال تولید بوده است.

داستان بازی اینبار روایتگر داستان فردی به نام Killian Samuel است. او یک نیروی پلیس است. محل اتفاقات بازی یا همان داستان بازی در The Sphere اتفاق می افتد. Samuel در اثر اتفاقاتی که برایش به وجود امده است در این محل زندانی شده است و آزمایشات مختلفی بر روی وی انجام شده در حقیقت از او به عنوان موش ازمایشگاهی استفاده شده است. حالا بعد از مدتی Samuel موقعیت فراری برای خود به دست اورده است و نمی خواهد که آن را از دست دهد. ساموئل این عمل را در حالی انجام می دهد که از گذشته خود و اینکه چه اتفاقاتی برایش پیش امده اطلاع ندارد. تمرکز بازی بر روی ساموئل است و اینکه وی چگونه از Sphere فرار می کند. بازی از جایی آغاز می شود که شما در حال فرار هستید که از سوی دشمنانی که هویت نامعلومی دارند مورد حمله قرار می گیرد (به احتمال زیاد این افراد همان افرادی هستند که شما را زندانی کرده اند). در اثر آزمایشاتی که بر روی شما انجام شده است، شما مهارت های خاصی به دست آورده اید، در این موقعیت شما با نام شکارچی معرفی می شوید. بعد از مدتی که از انجام ماموریت ها می گذرد ساموئل متوجه می شود که تنها انسان Exodus است. او مدتی سرگردان می شود ولی در اثر اتفاقی با Tommy آشنا می شود. … داستان بازی بر این اساس طراحی شده است که شما در طول بازی حافظه خود را به دست اورید و از اتفاقاتی که برایتان افتاده است آگاه شوید. تقریباً می توان داستان بازی را الگو گیری از بازی ProTotype دانست. البته خاطراتی که ساموئل از همسر خود دارد در این راه به او کمک می کند.از قرار معلوم داستان بازی غنی تر از Prey 1 طراحی شده است و می توان امیدوار بود که داستان این بازی به یکی از جذاب ترین داستان ها تبدیل شود.

همان طور که اطلاع دارید Prey 2 در سبک بازی های FPS قرار دارد و از این رو از المان های همین سبک استفاده کرده است. البته در لابه لای این المان های می توان عناصر بازی های TPS را نیز مشاهده کرد. در بخش گیمپلی بازی تمامی حرکات شخصیت بازی زیر ذره بین قرار می گیرد و در این بخش است که استفاده از المان ها جدید و خلاقانه می تواند حرف اول را بزند. Prey 2 از ورزشی به نام پارکو در خود استفاده کرده است. شما در بازی می توانید چیزی تقریباً همانند شخصیت اصلی بازی Splinter Cell عمل کنید. از دیوار بالا بروید. از ستون ها پایین بیایید و بسیاری از کار های مختلفی که در بازی های مختلف همانند Assassins Creed به کار می رود را انجام دهید. قابلیت های این بازی از بازی Mirror’s Edge الگو برداری شده است. نبرد ها با سرعت بالایی انجام می شود، همین عامل باعث می شود که تنش ها در بازی بیشتر شود و امکان فکر کردن از شما گرفته شود در اثر کمی بی دقتی کشته خواهید شد و اگر هم کشته نشوید صدمات جدی خواهید دید. البته نباید نکات مثبت گیمپلی بازی را در نظر نگیریم، این قسمت از بازی به گونه ای طراحی شده است که به گیمر آزادی عمل می دهد. این آزادی عمل به این شکل در بازی وجود دارد که شما در هر منطقه بنا به تشخیص خود عمل می کنید و دیگر مجبور به انجام عملی از پیش تعیین شده نیستید. در برخی مراحل نیز آزادی عمل به شکل آزادی و یا کشتن وجود دارد. شما می توانید در مرحله ای فردی را که اسیر کرده اید را با پول به سمت خود جذب کنید و از او اطلاعات کسب کنید و یا اینکه او را شکنجه کنید و اطلاعات را از اسیر به دست اورید در این صورت او بعد از مدتی خواهد مرد و نمی تواند تمامی اطلاعات مورد نظر شما را در اختیارتان قرار دهد. از جمله المان ها اساسی در بازی هایی که محور از شوتر است سلاح های مورد استفاده در بازی است. در این بازی ۲۰ نوع سلاح مختلف وجود دارد و قابلیت آپگرید برای هر سلاح نیز وجود دارد که می تواند تا آخر بازی به آپگرید آن ها پرداخت. در بازی میتوان از پول برای آپگرید کردن زره، سلاح ها و توانایی ها استفاده کرد می توان گفت Prey 2 از ریشه های خود فاصله گرفته است و دیگر المان های اصلی موجود در Prey 1 در این بازی کمتر به چشم می خورد. تغییر المان ها در هنگام مبارزه با دشمنان به خوبی مشاهده می شود. بازی شما را در حالت Open –World Game قرار می دهد و شما را در انجام ماموریت ها آزاد می گذارد. عناصری که در بازی های Open-World به کار رفته است در این بازی وجود دارد. می توانید به هر منطقه از دنیای بازی بروید و با هر شخصیتی به بحث و صحبت کردن بپردازید. سیستمی به نام The Visor در بازی وجود دارد که می تواند تاثیر گذاری بالایی در بازی داشته باشد. به وسیله این سیستم می توان محل اشیا را پیدا کرد البته این مورد تنها یکی از کارکرد های The Visor است. البته می توان گفت Prey 2 قابلیت ذکر شده را از بازی Batman: Arkham Asylum قرض گرفته است زیرا چنین قابلیتی در بازی بتمن وجود داشته است و نوآوری این بازی به حساب می اید. سیستم CheckPoint جدیدی در بازی قرار داده شده است تا مشکلاتی که در نسخه شماره ۱ بازی وجود داشته است در این بازی وجود نداشته باشد. در ضمن همانند بازی SC قابلیت مخفی شدن در سایه نیز وجود دارد که می توان از آن برای نابود کردن دشمنان استفاده کرد. جنگ ها نرم و روان هستند و در بازی یاد بازی Vanquish خواهیم افتاد.
گرافیک بازی در حد خوبی قرار دارد و می توان از Prey 2 به عنوان یک گیم خوب از نظر گرافیک نام برد. Style های به کار رفته در این بازی بیشتر از دو بازی Mass Effect و Bioshock الهام گرفته شده است. همان حس غریب بازی Bio در این بازی به خوبی به گیمر القا می شود. طراحی محیط بازی با ظرافت خاصی انجام شده است و هر منطقه نسبت به منطقه دیگر ویژگی های ظاهری متفاوتی دارد که می تواند باعث جذابیت بازی شود. طراحی شخصیت اصلی بازی نیز به خوبی انجام شده با وجود اینکه سلاح های مختلف با تعداد زیاد در بازی وجود دارد ولی طراحی آن ها نیز بر اساس نمونه های خارجی انجام شده است و می توان با دیدن انها تشخیص داد که این سلاح چه سلاحی است. به دلیل اینکه استفاده از سایه ها در این بازی اهمیت خاصی دارد شرکت سازنده بازی سعی کرده است که این نکته را مد نظر خود قرار دهد. طراحی ساختمان ها و دیگر مکان های بازی نیز در حد متوسطی قرار دارد. از تصاویر منتشر شده در مورد گرافیک بازی می توان حدس زد که گرافیک بازی طراحی تیره ای داشته باشد. رنگبندی آن متناسب با محیط بازی و جو بازی انجام شده است.

با به کار گیری المان ها بازی های موفق در این بازی و همچنین استفاده از جدیدترین فناوری ها می تواند انتظار داشت که Prey 2 به یکی از زیباترین بازی های FPS تبدیل شود. استفاده از المان های KZ و ME می تواند به خودی خود باعث موفقیت بازی شود البته نباید فراموش کرد که استفاده درست و به جا از این المان ها باعث موفقیت بازی می شود.


27 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. امیر فکر نمیکردم دیگه مطلبی ازت تو سایت ببینم…( :wink: )
    فکر میکنم تو بازی نیش و کنایه های مذهبی زیادی ببینیم…چون از طرفی اسم شخصیت ساموئل و بعد اکسودوس!
    اون ورزش پارکو نیست پارکوره (شهرنوردی) :wink:
    منم که امیدی به این بازی ندارم!
    ممنون :wink:

    ۰۰
    1. حالا اگه این ایده ها رو درست تو بازی پیاده کنن اشکال نداره
      به نظرم ایده گرفتن از بازیهای موفق خوبه البته اگه درست اجرا بشه :wink:

      ۰۰
  2. ممنون امیر جان :wink: ولی راست میگی با پری ۱ تا اینجا که معلومه فاصله گرفته ولی یه چند وقت پیش هم خبری از تکذیب بازی بود که فکر کنم کنسل شد.
    بازیش خیلی وقته در دست ساخته و امید وارم به اوضای گرافیک بیشتر برسن :-|

    ۰۰
    1. زیبا بود امیر مسعود جان
      امید وارم این بازی خوب باشه تا ما هم یه حالی کنیم :wink:
      PS3 IS GOD

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر