بحث بازی: «Crysis»

در ۱۳۹۱/۰۲/۱۹ , 00:13:52
default image

Crysis … با شنیدن این نام اولین کلمه ای که به ذهنتان می رسد بدون هیچ شکی، «گرافیک» است. گرافیک بالای این بازی که شماره اول آن انحصاری PC بود به همگان ثابت شده است. مهم ترین عنوان حال حاضر استودیوی تقدیر شده ی کرایتک با یکی از بهترین موتورهای پایه ی بازی سازی با نام CryEngine ساخته می شود. شماره دوم این بازی هم در سال ۲۰۱۱ برای سه پلتفرم PC, PS3, Xbox 360 منتشر شد و توانست به همگان نشان دهد که کرایسیس، فقط گرافیک بالا آن هم فقط بر روی PC های قدرتمند نیست.

شماره ی سوم این بازی اخیرا معرفی شده است. این بازی در بهار سال آینده منتشر خواهد شد و از نمایش های بازی مشخص است که با یک عنوان تاپ روبرو خواهیم بود.

نکته ی قابل بحث در مورد این بازی بسیار است، بنابراین توصیه می کنیم که یکی یکی هر قسمت از بازی را که مایل اید نقد و بررسی کنید و پس از نتیجه گیری به سراغ بخش بعدی بروید. که حداقل این بار بتوانیم یک نتیجه ی درست و درمان در این پست قرار دهیم!

قوانین را همه می دانید، سخت گیری در مورد بحث بازی را هم همین ابتدا گوشزد کنیم که بعدا کسی نخواهد برای رهایی از جریمه و … رو به باند بازی و حتی عذرخواهی بیاورد. درست، با منطق و با دلیل و از روی شواهد حرف بزنید و از بازی های دیگر تا حدامکان سخنی به میان نیاورید. اگر نمی توانید، بهتر است فقط نظاره گر باشید.

میانگین نمرات  بازی ها را با هم مرور می کنیم:

Crysis

Only on PC: 90.23%

Crysis 2

PC: 85.85%

PS3: 85.33%

Xbox 360: 85.21%

Crysis Warhead

Only on PC: 84.7%

Cryis Remastered

Xbox 360:  ۸۴.۱۵%

PS3: 80.90%

نکته: هرگونه مقایسه غیر اصولی این بازی با بازی های انحصاری و غیر انحصاری ممنوع می باشد.

نکته ۲: تمام اسپم ها از مبحث حذف می شوند.

نکته ۳: استثنائا در این مبحث، قرار دادن لینک آزاد می باشد. البته نیاز به تایید مدیر دارد.


115 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. این نسل دیگه داره نفس های آخرشو میکشه ( حداقل در مورد کنسول ها میشه این حرفو زد ) به نظرم حالا دیگه فرقی نمیکنه از چه موتوری برای طراحی بازی ها استفاده میشه . مهمترین مسئله به نظر من تو هر بازی الان خلاقیته که البته تو این نسل شاهد نابودیش بودیم چون همه ی بازی ها شبیه به هم بودن ( البته این موضوع درباره ی بازی های بزرگ صدق میکنه نه بازی های ایندی و آرکید شبکه های لایو psn ) یه کم خلاقیت میتونه بازی رو نجات بده نه گرافیک بالا مثلا super mario glaxy 1&2 اگه بازی کرده باشین به اهمیت این موضوع پی میبرین چون تو این بازی نه از بافت ۱۰ ۲۰ لایه خبری بود !!! نه از رزولوشن ۱۰۸۰p !! تنها چیزی که باعث شد این بازی اینقدر بفروشه و نمرات بالایی از منتقدا بگیره (اگه اشتباه نکم ۹.۵ از ign و۱۰ از ۱۰ از game spot ) چند تا چیز بود خلاقیت و خلاقیت و خلاقیت !!!

    ۰۰
    1. آخر متوجه نشدم چی دارید می گید و اصلاً هم منبعی که آقای Dj Daniel Big Boss گذاشته رو نمی بینم. ولی چند سال پیش که یوبی سافت حقوق مادی و معنوی فارکرای رو از کرایتک خرید مجوز استفاده از کرای انجین ۱ رو هم از این استودیو خریداری کرد. در واقع این موتور Dunia خیلی از قابلیت های پایه توی کرای انجین رو هم داره چون در اصل یوبی سافت از Base Code های کرای انجین برای ساخت و توسعه ش استفاده کرده. بعداً توی شماره ی دوم فارکرای هم یوبی سافت این انجین رو بهینه کرد و حالا توی شماره ی سوم فارکرای هم قراره دوباره به شدت بهینه و پیشرفته تر بشه. جایی هم ندیدم که گفته باشن Anvil و Dunia با هم تلفیق شدن! اگه می شه منبع این حرف تون رو بدید.

      ۰۰
    2. منبع رو نمیبینید ؟؟ بزنید : www(.)mycryengine(.)com ! (پرانتزهارو بردار برو) و به قسمت Showcase مراجعه کن…
      در مورد تلفیق این دو موتور با شما به صفحه ی ویکیپدیا(اگه قبولش دارید اگه نه به لینک زیر برید و نوع تلفیق این دو موتور رو که در چند خط نوشته مشاهده کنید…

      pc.ign.com/articles/100/1003725p3.html :-D

      ۰۰
    3. این منبع اولی که دادین سایت رسمی کرای انجین بود، هیچ جاش ننوشته بود فارکرای ۳ داره با کرای انجین (مخصوصاً کرای انجین ۳) ساخته می شه. همون طور که گفتم بازی از Dunia استفاده می کنه و این توی سایت رسمی بازی هم گفته شده و Dunia هم کد های اصلیش بر مبنای کرای انجین هست (همون طور که توی کامنت بالایی گفتم و توی سایت کرای انجین هم فقط به همین اشاره شده). در مورد مقاله ی IGN هم که معتبره (لااقل معتبر تر از ویکی پدیا) اصلاً نوشته نشده که موتور Anvil با Dunia ترکیب شده فقط گفته اون کد هایی که برای طراحی و ساخت درختان و گیاهان توی Dunia هست رو توی Anvil استفاده کردن. این دو تا خیلی با هم فرق دارن (فراموش نکنید که که گفتید Anvil Next از تمام خصوصیات Dunia + Anvil استفاده می کنه در حالی که همون طور که گفتم این طوری نیست).

      ۰۰
    4. شما مثل اینکه متوجه نشدین برادر…من میگم به قسمت Showcase برید و از اونجا مشاهده کنید لیست بازی هایی که با Cryengine 3 ساخته میشن…این قضیه خیلی هم پیچیده هست که چرا اسم Farcry3 اونجاس…اگه بخوایم طبق حرف شما باشیم پس چرا Farcry 2 رو نزده بودن ؟؟ :-| :-|
      در مورد اون هم من گفتم تلفیق کردن و چیز غلطی هم نگفتم :-|

      ۰۰
    1. دنیا انجین به نوعی با موتور Anvil تلفیق شد…از قدرت پردازشی این موتور در ارائه ی محیط های وسیع با جزئیات فراوان و REAL TIME در موتور Anvil استفاده میشه…

      ۰۰
  2. @dj daniel big boss : فکر کنم اشتباه میکنی که میگی فارکرای ۳ هم موتور cryengine 3 ساخته میشه تا اونجا که من میدونم سازنده های فارکرای یه موتور اختصاصی قوی به اسم dunia endgine دارن که تو فرکرای ۲ هم از اون استفاده کردن … شاید از این موتور به عنوان مکمل dunia engine استفاده کردن نه به عنوان enigne اصلی . .

    ۰۰
  3. به نظرم علاوه بر گرافیک ،بازی گیم پلی فوق العاده ای داشت کرایسیس جزو معدود بازی های شوتری بود که به gamer آزادی کامل برای پیشبرد(البته منهای deus ex اصلی البته اگه بشه اونو شوتر حساب کرد) ماموریت میداد . . . اگه کسی مخفی کاری دوست داشت به راحتی با قابلیت های نانو سوییت میتونست این کارو انجام بده اگه کسی هم دوست داشت دشمناشو تیکه تیکه کنه کلی اسلحه سنگین و راهای مختلف برای این کار موجود بود !!! کرایسیس کلا بازی خوبی بود !!!! حتا داستانش توقع نداشتید که بازی برامون داستانی در متال گیر بگه که معمولا به جز آثار کن لویین (سازنده بایوشاک ) هیچ بازی اکشن اول شخصی داستان درست حسابی نداره پس از کرایسیس هم نمیشه همچین توقعی داشت !! همون احساس آزادی که گیمرو احمق فرض نمیکنه اونو کلا تو یه مسیر خطی نمیدازه که کلا بازی به شما میگه حق ندارین ۲ سانت از مسیرتون جابه جا یشین احساس فوق العاده ای و به آدم اینو میگه که سازنده ها برای طرز تفکر ما ارزش قائل بودن . . . ( البته ابن احساس کنابیش تو کرایسیس ۲ نابود شد !!)

    ۰۰
    1. خیر دوست عزیز اون احساس بود اما به شکل دیگه !!
      شما در کراسیس ۲ ، مثل کراسیس ۱ در محیط باز نبودید بلکه در محیط شهری بودید . محیط طبیعتا کم میشه ولی سازنده از نبوغی برای مخفی کاری و دور زدن دشمن در اینجا استفاده کرد که در کراسیس ۱ نبود (البته نیازی نبود چون محیط بزرگ بود و میشد دشمن رو دور زد و سراغش نرفت !!!)
      اون نبوغ چیه ؟
      اینه که در بازی تونل ها و کانال های فاضلاب وجود داشت که میشد در اونها وارد شد و کلا دشمن رو بدون درگیری رد کرد !!! اگه دوربین رو تو بازی میزدی نقاطی روی محیط علامت گذاری میشد و لباست میگفت ” علامت گذاری نقاط تاکتیکی !!! ” یه همچین چیزی .
      پس بر خلاف نظر بعضی از دوستان که میگن بازی خلاقیت نداره و فقط گرافیکه اینم نمونش !!!

      ۰۰
  4. در جواب اینکه شماره ۲ موفقیت شماره اول را تکرار کرد به نظر بنده هدف کرایتک از خلق صحنه های سینمایی فقط وفقط رقابت با غول پولساز شوتر اول شخص یعنیCOD بود که در این زمینه از نظر منتقدان شکست سختی هم خورد البته فقط در این زمینه ونه از نظر گرافیک که به نظر بنده همین گرافیکش تنها چیزی است که کرایتک میتواند پزش را به دیگر عناوین هم سبک بدهد

    ۰۰
    1. دوست عزیز هیچ ربطی به کال و بازی های دیگه نداره ! مگه هر بازی که صحنه های سینمایی داشته باشه از کال تقلید کرده دوست عزیز ؟؟ کال هم صحنه های سینمایش رو از هالیوود قرض کرده و هر بازیی میتونه به نوعی این جور اکشن هارو داشته باشه…
      ___
      در ضمن نمیدونم چرا شماها از گیم پلی بازی که بسیار عالی و روند فوق العاده انعطاف پذیری داشت حرف نمیزنید و فقط گرافیک بازی رو میبینید…کرایتک ثابت کرده اگه بخواهد میتونه در بازی المانهای مختلف رو به بهترین شکل به کار ببره…

      ۰۰
    2. کال هم صحنه های سینماییش را از هالیوود قرض گرفت ولی در دنیای گیم این یک نوآوری بود ولی این صحنه ها در کرایسیس یک تقلید آشکار از بازی های دیگر به خصوص COD بود ولی با این حال خیلی خوب کار شده بود(تقلید شده بود) یک بار دیگر کرایسیس را بازی کنید تا متوجه منظورم شوید در مورد گیم پلی هم عرض کردم که خوب کار شده بود

      ۰۰
    3. شما تاکید زیادی روی تقلید دارید..ولی این کار در صنعت بازی سازی تقلید به حساب نمیاد…اگر قرار باشه نقطه ی عطف صحنه های هالیوودی رو در صنعت بازی سازی رو بهتون بگم کجاس بازی BLACK رو بهتون پیشنهاد میکنم در موردش تحقیق کنید…منتقدان و بسیاری از بازی سازان این بازی رو نقطه ی شروعی برای ورود جلوه های هالیوودی در بازیها میدونن…
      اگر قرار باشه بگیم فلانی فلانی تقلید کردن میشه قضیه ی سربازی که در مدال جدید هست رو گفت که مقداری شبیه کاپیتان پرایس کال هست به خاطر تیپ و کلاهش ولی این تیپ و کلاه مربوط به بعضی سربازان جوخه ی SAS بریتانیا هست و نه انحصاری کال :wink:

      ۰۰
    4. در بازی بلک این کار ناقص بود ولی کال آو این صحنه ها را به کمال رسانید ولی این صحنه ها در کرایسیس دارای نوآوری نبود البته فقط کرایسس نه خیلی از بازی های هم سبک دیگر این کار را انجام دادند

      ۰۰
    5. آخه دوست عزیز این که شما میگین مثل این میمونه که بگیم حالا چون سامسونگ اولین تلویزیون های ۳D رو ساخت LG ,SONY و خیلی های دیگه به خاطر اینکه بعد از سامسونگ شروع به ساخت TV 3D کردن پس تقلید کردن :-| :-|

      ۰۰
    6. عزیز من برخی صحنه ها دقیقا من را یاد قسمت های مختلف کال آو مینداخت دقیقا همان صحنه ها تکرار میشد درمورد همین مثال شما سامسونگ اولین تلویزیون سه بعدی را ساخت ولی سونی با موتور براویا آن را تکمیل کرد وآن را به کمال رساند به طوری که تصویر سه بعدی سونی با سامسونگ و ال جی قابل مقایسه نیست از نظر کیفیت

      ۰۰
  5. با سلام…
    فکر کنم این اولین بحث بازی باشه که دارم توش شرکت میکنم(صرفا به خاطر اینکه وقتم تنگ هست نمیومدم)
    ___
    بحث سر بازی Crysis هست،عنوانی که نقطه ی عطف به کارگیری جدیدترین تکنولوژی های روز برای ساخت یک بازی هست و به حرات میتونم بگم هر قسمت از این بازی(مخصوصا قسمت اول)با انتشارشون تکون اساسی به صنعت بازی سازی دادن…
    ___
    خیلی ها تصور میکنن که کرایسیس ۲ موفقیت های نسخه ی اول رو نداشت ولی سخت در اشتباه هستن…کرایتک برای عرضه ی این بازی برنامه ریزی بسیار دقیقی داشت و هدف اصلیش جدا از ارائه ی یک بازی فوق اکشن با خط داستانی قویتر و گیم پلی سینمایی،معرفی موتور بازی سازی فوق العادش “CryEngine 3” به بازی سازان دنیا بود و خیلی عالی به هدفش هم رسید.
    دوستانی که شماره ی قبلی گیم لند رو خوندن حتما پرونده ی کرایتک رو هم مطالعه کردن و عناوین در دست ساخت(که فقط هشت عنوان برتر رو از عناوین بیشمار دیگه)با استفاده از این موتور بود را مشاهده کردن…
    کرایتک به نوعی از بازی Crysis به عنوان تفنگ قدرتمندی استفاده میکنه تا تکنولوژی هاشو که همون موتور کرای انجین هست،شلیک کنه و بسیار خوب هم این کار رو انجام میده.
    ___
    شرکت های زیادی لایسنس این موتور رو از کرایتک به قیمت “یک میلیون و ۲۰۰هزاردلار” دریافت کردن تا بتونن گرافیک بازیهاشون رو به نوعی تضمین کنن…یک خصوصیت بارز این موتور نسبت به موتوری مانند UNREAL ENGINE اینه که خروجی کاملا مساوی برای هر پلتفرم میده و گرافیک ارائه شده توسط موتور هیچوقت از یک حدی پایینتر نمیره.
    برای مثال برید گیم پلی Enemy Front که عنوانی جنگ جهانی دوم هست و با کرای انجین ۳ ساخته میشه در گیم اسپات مشاهده کنید و با کرایسیس،Sniper Ghost Warriror 2 و FarCry 3 مقایسه کنید.هیچ تفاوت و افتی در گرافیک اینها شاهد نیستید.ولی در بازیهایی که با UE3 هستن این تفاوت کاملا مشهود هست و متاسفانه خیلی اوقات با آثار درب و داغون هم مواجه میشیم.
    ___
    گفتم FarCry 3 شاید خیلی ها بگن داری اشتباه میکنی…خیر.UBISOFT برای ساخت قسمت سوم این بازی لایسنس موتور CryEngine 3 رو دریافت کرد و با دادن مقداری پول بیشتر کاری کرد که اسمی از این موتور در بازی نباشه.شما میتونین با مراجعه به وب سایت رسمی mycryengine و رفتن به بخش Showcase در میان عناوین ،فارکرای ۳ هم مشاهده کنید.
    ___
    در مورد Crysis 3 ،این بازی به نوعی میوه ی اصلی کرایتک از دو محصول قبل هست و به نظر خوشمزه تر و تازه تر از اونها هم به حساب میاد.تلفیق گیم پلی سینمایی قسمت دوم و محیطهای باز و آزادی عمل قسمت اول مطمئنا نتیجه ی بسیار خوبی میده و اینکه این بازی از موتور CryEngine 3/5 استفاده میکنه جای بسی شگفتی داره که با یک گرافیک کاملا نسل بعدی CG مانند طرف هستیم…
    ___
    حرف زیادی ندارم وقتم تنگ هست…اگه صحبتهام ادامه داشت که ادامه میدم… :wink:

    ۰۰
    1. بله دقیقا دوست عزیز
      کراسیس بازی ای هستش که در قدم اول فقط برای نشان دادن قدرت موتور کرایتک ساخته شده و خواهد شد . توانایی هایی که موتور داره بر کسی پوشیده نیست و بحث تخصصی هم راجبش مورد بحث این پست نیست . اما در ساختن یک بازی مهمترین چیز یک موتور قدرتمنده که این بازی از اون هیچی کم نداره !!!
      —————
      اما بله با ورود کراسیس ، موتور Cry Engine در خیلی جاها مورد استفاده قرار گرفت و این موفقیت اون رو نشون میده . اگه دوستان دقت کنند این بازی به هیچ وجه ضعیف نیست و به موتور تنها و گرافیک نمی نازه بلکه این بازی گیم پلی خاص خودش (مخصوصا مولتی کراسیس ۲ ) رو داره که بسیار موفق ظاهر شده !! کسانی که میگن نسخه اول دشمنان کمتر و محیط بازی بود میتونند به وارهد مراجعه کنند . تا به زیبایی قابلیت های موتور رو در خلق صحنه های جنگی و اکشن – سینمایی ببینند . جان سخت بودن فضایی ها و یا سربازها باعث میشه در این بازی که از ثابلیت های لباس استفاده مداوم کنی و مثلا نمیشه فقط با اصلحه جلو رفت !!!
      اصلا هدف بازی هم همین بوده !! یعنی میخواسته نشون بده که برتری لباس باعث نمیشه راحت بکشی و هرگز نمیری !!! بلکه با استفاده از قابلیت های لباس میتونی مستقیم به دل دشمن زدی و از نزدیک مبارزه سختی کنی !!! (اصلا در یکجا یکی از دیالوگهای بازی هم همینو میگه – ” تو میتونی خیلی بیشتر از یک سرباز به دشمن نزدیک بشی و از داخل نابودش کنی ” – یادم نیست کجا بود اما یه همچین چیزی !!!)
      ———–
      گیمپلی بر اساس تصمیم گیری برای اون صحنه درگیری ساخته شده و میتونی با مخفی شدن و نامریی بودن گردن بشکنی و نایف کنی دشمن رو یا از راه دور با همین مخفی شدن و اسنایپ کردن دشمن رو بکشی در حالی که دیده نمیشهی (البته باید در هنگام شلیک سریع مریی و بعدش نامریی شی – در کراسیس ۲ اون مرحله ای که باید از بندرگاه میرفتی تو آزمایشگاه بزیبایی میشد این کار رو کرد ) یا حتی میشه با قابلت های لباس با سر بری تو دل دشمن !!!
      —————————————–
      گرافیک بازی که اصلا نیازی به تعریف کردن نداره . :arrow: :!:
      ————————————————
      راستی اون لایسنس موتور رو گفتی خیلی حال کردم . :wink:
      اگه گفتی ما چی داریم !!! (البته بهتر از لایسنس خالیش :-D ) :arrow:

      ۰۰
  6. استودیو کرایتک به نظر من از بهترین استودیوهای بازی سازی است که در طول این چند سال توانست حدومرزهای رقابت میان بازی ها را گسترش دهد.کرایسس بازی بود که خصوصیاتی فراتر از بازی های منتشر شده توسط شرکت های باسابقه دیگر داشت واز فضای بازی بسیار نادر خود که بیشتربر گرافیک و جنگل های انبوه مانور داده بود تا گیم پلی و داستان در هر صورت همه و همه خبر از آینده موفق این بازی واستودیوی هوشمندش میدادتفاوت ۱۸۰ درجه‌ای کرایسیس با دیگر بازی‌ها این بود که گیم پلی و فضای بازی فوق‌العاده آن باعث شده بود که دیگر کسی چندان به داستان بازی اهمیت ندهد و سازندگان بازی هم بخوبی این را درک کرده بودند، البته داستان بازی هیچ‌گونه کم و کسری نداشت فقط در مقابل بازی به این بزرگی نقش کوچکی را ایفا می‌کرد.اما تغییری که به نظر بنده در کرایسس۲ یک نقطه ضعف به حساب ما آید تغییر فضای بازی از جنگل های انبوه شماره اول به آسمانخراشهای سر به فلک کشیده ودلگیر نیویورک است البته شهر نیویورک از بهترین مناطقی است که میتوان بازی را در آنجا اجرا کرد و صحنه های اکشن بدیعی در آن خلق کرد ولی از نظر من آن اتمسفر و فضای جذاب شماره نخست را نداشت.در مجموع باید بگم کرایسس از نظر من یک پدیده(حداقل در دنیای گرافیک) به حساب می آید که امیدوارم در شماره سوم هم چکیده ای از نقاط قوت دو شماره نخست را در آن ببینیم البته باکمی بهبود در هوش مصنوعی که به خصوص در شماره دوم این بازی کمی آزاردهنده بود.

    ۰۰
  7. از نظر من کرایسیس یه بازی ای هستش که فقط مانور گرافیکی میده ،(که اونم روی pc از همه بهتر میشه دید)……
    اگه گرافیک این بازی یه گرافیک ساده مثه بقیه ی بازی ها بود مطمعنا این نمره هارو نمیگرفت .وگرنه بازی home front هم راجعبه جنگ آمریکا علیه کره ی شمالی ….(فقط یه نانو سویت و چند تا فضایی تو بازیش کم داره که اونم با یه ماد ساده میشد توش گذاشت……راجعبه باگهاشم منم با اینکه دوبار بازیشکردم باگ خاصی ندیدم…
    گیم پلی بازی هم نسبت به عنوانایی مثه cod(45678)(9) و …. زیاد جالب نیست ….
    ولی به طور کلی اگه قرار بود من به این بازی با یه داستان پیش پا افتاده و گیم پلی محدود به چندتا قابلیتایی که بدونه اوناهم میشه بازی تا آخر رفت والبته گرافیک فنی میزان نمره بدم ۷ میدادم چون به نظر من اصلا بازی خوبی نبود…..
    اگه crysis 3 هم فقط با گرافیکش بیاد جلو سومین عنوان سوم که نسبت به نسخه های قبلیش پسرفت کرده.(اصلا منظور خاصی ندارم….)

    ۰۰
  8. همه که گفتن. چیزی باسه ما نمونده دیگه. :mrgreen:
    نه ولی بازی خوبی بود. شماره اولش از نظر گرافیک واقعا هنوز رقیبی نداره. به نظر من هنوز یه جای که این بازی توش میلنگه داستانه. که تو شماره دوم مقداری بهتر شد و یه پیچش داستانی توش داشت. اما مهم ترین عامل ضعیف بودن بازی از نظر داستانی لال بودن شخصیت اول و نشون ندادن چهرشه. که خیلی تو برقراری ارتباط تاثیر داره. گیم پلی شماره اول مقداری خشک بود( همین خشک بودن بازی رو سخت تر و حرفه ای تر میکرد)
    و شماره دوم نرم تر ویه جورای کنسولی تر شد. استفاده از نانو سوی تو هر ۲ شماره لذت بخشه ولی به شخصه تو شماره اول بیشتر حال میکردم. احساس میکنم قابلیت های بیشتری داشت اون منوی دایره ای شکلش خیلی باحال بود که تو شماره ۲ حذف شد( بازم عواقب کنسولی شدن). در مورد هوش مصنوعیشم واقعا نمیتونم نظر بدم. تو شماره اول عالی بود. اما تو شماره دوم یه ذره قاطی داشت. بعضی اوقات دشمنا مثله سگ پاچه میگرفتن. اما بعضی وقتام کاری به کارت نداشتن. در کل بازی بازیه بی نقصی ست. و همین نکنه ای که باعث میشه شما خودتونو واقعا جای یک انسانه پیشرفته یا ابر قهرمان قرار بدین و حسش کنین. ارزشمند است

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر