خانه » مقالات بازی بحث بازی: «Crysis» × توسط سعید زعفرانی در ۱۳۹۱/۰۲/۱۹ , 00:13:52 115 Crysis … با شنیدن این نام اولین کلمه ای که به ذهنتان می رسد بدون هیچ شکی، «گرافیک» است. گرافیک بالای این بازی که شماره اول آن انحصاری PC بود به همگان ثابت شده است. مهم ترین عنوان حال حاضر استودیوی تقدیر شده ی کرایتک با یکی از بهترین موتورهای پایه ی بازی سازی با نام CryEngine ساخته می شود. شماره دوم این بازی هم در سال ۲۰۱۱ برای سه پلتفرم PC, PS3, Xbox 360 منتشر شد و توانست به همگان نشان دهد که کرایسیس، فقط گرافیک بالا آن هم فقط بر روی PC های قدرتمند نیست. – – شماره ی سوم این بازی اخیرا معرفی شده است. این بازی در بهار سال آینده منتشر خواهد شد و از نمایش های بازی مشخص است که با یک عنوان تاپ روبرو خواهیم بود. نکته ی قابل بحث در مورد این بازی بسیار است، بنابراین توصیه می کنیم که یکی یکی هر قسمت از بازی را که مایل اید نقد و بررسی کنید و پس از نتیجه گیری به سراغ بخش بعدی بروید. که حداقل این بار بتوانیم یک نتیجه ی درست و درمان در این پست قرار دهیم! قوانین را همه می دانید، سخت گیری در مورد بحث بازی را هم همین ابتدا گوشزد کنیم که بعدا کسی نخواهد برای رهایی از جریمه و … رو به باند بازی و حتی عذرخواهی بیاورد. درست، با منطق و با دلیل و از روی شواهد حرف بزنید و از بازی های دیگر تا حدامکان سخنی به میان نیاورید. اگر نمی توانید، بهتر است فقط نظاره گر باشید. میانگین نمرات بازی ها را با هم مرور می کنیم: Crysis Only on PC: 90.23% Crysis 2 PC: 85.85% PS3: 85.33% Xbox 360: 85.21% Crysis Warhead Only on PC: 84.7% Cryis Remastered Xbox 360: ۸۴.۱۵% PS3: 80.90% نکته: هرگونه مقایسه غیر اصولی این بازی با بازی های انحصاری و غیر انحصاری ممنوع می باشد. نکته ۲: تمام اسپم ها از مبحث حذف می شوند. نکته ۳: استثنائا در این مبحث، قرار دادن لینک آزاد می باشد. البته نیاز به تایید مدیر دارد. نویسنده سعید زعفرانی http://www.last.fm/user/SaeeD22000Z مقالات بازی 115 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. با سلام! (نام نقد ِ طنز گونه: تذکره الاحوالات بازیباز) اگر جملات آشنا با بعضی دیدگاههای خودتان دیدید و خنده ای بر لبانتان جاری گشت بدانید که … سو تفاهم نشود هدفم اصلی چیز دیگریست. — گیم پلی: گیم پلی این بازی یکجور توهین به سایر بازیهاست. تماما تکراری از حرکات کاراکتر گرفته تا نحوه استفاده از اسلحه ها و استفاده از تجهیزات نظامی… همگی بارها در بازیهای هم سبکش استفاده شده است!!!… دریغ از یک ذره تغییر… بطوریکه بازیباز دائما به حالت عادت شدگی رفته و حس جذابیت را از دست می دهد. تنها لباس و زره ویژه کاراکتر است که خصوصیات خاصی را به بازیباز منتقل کرده که انهم در بازیهایی همچون شیفت زمانی استفاد شده بود. حتی در بازی بتمن نیز به نوعی استفاده از زره مخصوص را چشیده ایم. این ابتکار جدیدی نیست که در بازی کرایسیس استفاده شده است. بطوریکه استفاده از چنینی زره هایی را به بازیهایی همچون ندای وظیفه (COD) و چرخ دنده های جنگ(Geow) و سایر بازیهای توصیه می گردد تا از برچسب تکراری بودن در امان بمانند!!! این بازی برای اینکه به یک بازی مورد نظر بازیبازان تبدیل شود باید موارد زیر را لحاظ کند، لیست تغییرات: اضافه شدن خاصیت پرواز در هوا به قابلیتهای زره، تبدیل شدن زره به تانک در هنگام حرکت، قابلیت بزرگ شدن زره همانند هالک(قهرمان کمیک ها)، امکان تله پاتی و انتقال روح به بدن افراد دشمن، امکان دریافت و پرتاب اجسام مختلف، امکان درگیری رو در رو با دشمنان با لگد و مشت و کله، امکان تخریب ساختمانها با مشت و لگد، امکان پرش از ساختمانهای بلند و فرود آمدن با چتر و امکان استفاده از خانه امن برای تعویض زره به رنگهای مختلف، رفتن به کافه به دوستان و دور شدن از محیط جنگ و خوردن گیلاس صلح و … امکانات جدید دیگر که متعاقبا اعلام خواهد شد!!! این بازی اصلا یک شبیه ساز جنگی ِ مدرن نیست!!! که در زمان آینده اتفاق افتاده باشد. خودش و کاراکترهایش بیشتر شبیه بازیهای آرکید هستند. صدای اسلحه اش همانی که باید باشد، نیست اصلا لگد اسلحه اش شبیه واقعی نیست. کرایسیس ۲ نسبت به بازیهای گذشته این سری افت فاحشی کرده و درواقع یک لگد به اونجای گذشته اش زده است. این همه تغییر در گیم پلی و محیط بازی… از جنگل به محیط شهری آمده!!! و اصلا آن حس بازی با لاک پشت کنار ساحل در عنوانهای قبلی را نمی دهد. پس لاک پشتش کجاست؟ اصلا چرا کاور گیری مد نظرمان را شبیه بازی مس افکت ۳ نداشت؟! و چراهای دیگر… که آقای یرلی هم برایش پاسخی ندارد… بازی ساخته اید با اینهمه تکرار مکررات و بی پاسخی ها؟!!! — داستان: بازی اصلا داستان نداشت سنگین تر بود. آن از عنوانهای اول که وارد کره شمالی و آزمایشات عجیب و غریبش شدیم و این هم کرایسیس ۲ که شخص بنام پرافت(بدون شخصیت پردازی) یک سرباز بی نشان تر از خودش را از آب به بیرون می کشد و با گفتن دیالوگ “این جنگ است…” او را روانه درگیریهای رخ داده شده می کند و این سرباز بی نام و نشان که شخصیت پردازی درستی ندارد حتی نام درستی هم ندارد به یکباره با زره و نحوه کارش آشنا شده و به دنبال هدفی نامعلوم رهسپار می شود. در انتها هم با از میان برداشتن دشمنان فرازمینی، نیویورک و کلهم زمین را تا یک زمان معین نجات می بخشد، یا شاید در آینده ای دیگر… اینهم داستان بود که تعریف شد؟… اصلا داستانی که از بطن فضاسازی کاراکترهایش را بیرون آورده!!! و در شخصیت پردازی شخصیت های دیگر وامانده است، و سبک اکشن را با داستانگویی خود به انزوا کشانده و لوث کرده است، و کاراکترهایش یا سیاه هستند یا سفید و خاکستری نیستند، چه حرفی برای گفتن دارد؟! بدون حتی یک اکشن عاطفی، بدون دیدن صورت کاراکتر اصلی… اصلا داستان هندی ِ هندی است یک فیلم فارسی تمام و کمال… فقط یک رقص روی شیشه کم دارد تا شبیه فیلم شعله با بازی آمیتاباچان شود. اگر کاراکترهایش هندی نباشند هنگ کنگی که هستند با آن پرشهای مضحک!!! ادامه دارد… ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید گرافیک: آقا من موندم این گرافیک بود که سازنده ها ادعا می کردند با موتور جدیدشان عرضه خواهند کرد؟ موتور کرای انجین ۳ باید برود فعلا غاز بچراند و جلوی دانشمان لنگ بیندازد. تکسچرها بی کیفیت، بافت آبها خیلی ناشکل و حس طبیعی بودن را القا نمی کردند اما زلال بودند، بازتابش نور کامل و انکسار نور خوب نبود، قابلیت آینه نبودن آبها و سطوح صاف، تکسچر ِ تنه درختان بی کیفیت و برگها خوب، کیفیت تکسچرها از طریق دید زدن از درون دوربین اسنایپ ها خوب نبود، قابلیت تخریب پذیری همانند فلان بازی نبوده و حس پخش شدن سیمانها و گچ ها بخوبی رندر نشده بود شاید اشکال از مصالح و دوغ آب بوده، فیزیک آتشش خوب اما فیزیک بادش خوب نبود، نورپردازی بازی دارای پخش نور فراوان و غیر طبیعی بوده و آفتاب در صلات ظهر بخوبی آن درخشش و گرمای لازم را نداشته است و فضای تیره با نورپردازی غبارآلود که حکایت از زمین تسخیر شده دارد که در افق از گوشه سمت چپ نور سفید به سمت مرکز در حال گسترش است و حس امید را در بازی باز زنده می کند و ناگهان سفینه ای از دوردست ظهر میشود و آه مای گاد… این سفینه نرماندی است و کاپیتان شپرد بهمراه اشلی و نژادهای اصیل حیوانی برای نجات زمین آمده است… اینکه برای این بازی نبود، اصلا چرا سه بعدی نبود… آهان این یکی را بود!!! در کل گرافیک بازی تغییر آنچنانی نسبت به گذشته نداشته!!! دریغ از تغییر بر روی یک سنگ یا یک تکه آجر….حالا شانس آوردیم که بسته مکمل گرافیکی را برای نسخه کامپیوتری به بیرون دادند، و گرافیک بازی تغییراتی بخود دید که به مدد دایرکت ایکس ۱۱ صورت گرفته بود. اصلا چرا باید در دایرکت ایکس ۹ چنین تغییری را شاهند نباشیم؟ اصلا این گرافیک بازی باعث شد که لذت کافی را از بازی نبرده و به گرد فلان بازی دیگر با موتور بازیسازی فراست کـِنـِف کن ۳ نرسد!!! باید با موتور بازیسازی و گرافیکی فراست کـِنـِف کن ۳ ساخته میشد. بازی اگر گیم پلی هم نداشته باشد، باید حتما گرافیک داشته باشد چرا که همان اسلحه های شبیه واقعی و تخریب پذیریش را عشق است!!! — صداگذاری: صدای گلوله هایش(مخصوصا صدای خارج شدن گلوله از خزینه اسلحه) شبیه مدل واقعی نیست یا اصلا صدایش به گوش نمی نشیند!!! صدای درهم شکستن استخوانهای دشمنان فرازمینی بخوبی شبیه سازی نشده بود و صدای آنها شبیه مرغ در حال تخم گذاشتن بود. اما… از آقای زیمر عزیز چی بگویم. عاشق کارهای ایشان هستم. گاهی بازی را رها می کردم و شبیه آی پاد به موسیقی بازی گوش می دادم. آلبوم موسیقی این بازی جزو هات های عرضه شده دنیای موسیقی است. موسیقی این بازی به کل هیکل بازی می ارزید. فقط جای دتس متال خالی بود… که بعد نت ریز هفتم، هارمونی را عوض می کرد و با یک نت بالای سوم، می رفت روی دلها… This is a Dead Noob Games on The Hell of G.G.G…amers ادامه دارد… ۰۰ سبک: این بازی اکشن/تیراندازی/ اول شخص است. اما برای من یک بازی اکشن ِ فان و تیراندازی آسون و اول شخص کمدی است. این بازی در استفاده از المانهای اکشن یک Gimmick است!!! اصلا اکشنش با بازی ویچر۲ و Doom2 قابل قیاس نیست!!! اصول اکشنش با بازیهای کلاسیک اکشن همخوانی ندارد. منوهای سلامتی و قدرت در پایین صفحه همانند آنها نیست. بخش مخفی کاری و اکشنش در هم آمیخته شده و نه اکشن درست و حسابی است و نه تاکتیکی اصیل!!! بابا می مردید این همه تغییر نمی کردید و سبک را اینهمه به جلو نمی بردید… گیم پلی را تغییر بدهید اما سبک را خیر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! از راه دور اسنایپ کردن که کاری ندارد. یک بچه دوازده ساله هم بلده که چیکار کند و اکشنش، سختی کار ندارد برای بازی باز ِ هم سن و سال من بعد از گذراندن سی چهل سال ِ مفید در دنیای بازیها!!!… ما مار خوردیم شدیم افعی… شما چی، شرکت کرایتک ِ فست فودی خور! — هوش مصنوعی: تک سلولی… اصلا با قابلیت مخفی شدن می توان براحتی سر این موجودات بی زبان را کلاه گذاشت. موجودات با دیدن شما حمله کرده و ما هم با دیدن آنها به سرعت با اسلحه خود تارومارشان می کنیم. استفاده از قدرتهای زره بسیار بازی را راحت کرده و باید از قدرتهای زره کاسته شود. این موجودات چطوری با این هوش توانسته اند زمین را اشغال کنند؟! تک یاخته ای ها… بی سلولها… — مادی هم که توسط بازیسازان این سرزمین بر اساس امکانات کرای انجین ساخته شده، اولا… داستان ندارد و از معایبش است. دوما… موسیقی گاهی روی اعصاب است اما یک سمفونی حماسی است(امتیاز ۷)، سوما… گرافیک (شبیه کرایسیس)، قابل ستایش!!! چهارما… مراحلش بی دلیل طولانی است، پنجما… گیم پلی اش همانند بازی کرایسیس است با کم و کاستی ها(امتیاز ۹)!!! ششما، استفاده از ماشین بیش از حد، هفتما…باگهای تکنیکی!!!، هشتما… جذابیت بالا(امتیاز ۸)، نهما…فاز طراحی خیلی سرد و ترسناک است… و باعث میشود اسلحه ها با دستانتان یخ بزنند و نبرد با دشمنان کره ای سختتر شود… فاز طراحی در فاز گرافیک! امتیاز کلی به این ماد: ۸ (امتیاز بازی اصلی کرایسیس در سایت گیم اسپات ۹.۵ در سایت یوروگیمر ۹ در سایت گیک تریلرز ۸.۸ و آی جی ان برای کنسولها ۸) ادامه دارد… ۰۰ امتیاز کلی به بازی: داستان: ۳.۵۸ گرافیک: ۳.۵۹ گبم پلی: ۵.۰۱ صدا و موسیقی: ۱۰ ارزش تکرار: ۰ نوب: ۱۰ جذبه: ۱.۰۲ قاب بازی: ۰.۵ ارزش نسبت به عنوانها قبلی: ۰ قابلیت استفاده از دیالوگهای مختلف و پایانهای چندگانه: ۰ سندباکس: ۰ سبک اکشن: ۳.۱۴ میزان هندی و آبگوشتی بودن: ۱۰ امتیاز کل(یا آنچه لایقش است): ۰.۵ — این بازی خیلی پیر و داغون است، یک حال بهم زن واقعی… یک بزن بکش برو جلوی آسان، سخت نیست. اصلا سختی چیه؟ ناتوان و درجا زده است، بازی که نیست، سوسول بازیست. ما که نوب نیستیم این بازی نوب است، این بازی برای نوب های سوسول است. ما بازی باز ِ نانوب(نقیض نوب) هستیم، این بازی… اصلا بازی نیست. — امیدوارم مفاهیم اصلی را رسانده باشم و سو تفاهمی حاصل نگشته باشد. چرا که نظر هر فرد قابل احترام است در عین حال که صحیح نیست اما باید قابل انعطاف باشد. با تشکر از همه دوستان عزیزم! ۰۰ سلام دوست خوبم و مرسی حامد جان ! نظر طنز بسیار خوبی بود و لا اقل من یکی بسیار لذت بردم :wink: آن سبک تیراندازی اول شخص فان رو خوب اومدی (یاد بحثمون تو پست .. افتادم !!!) اینم تاییده حرفهای شما توسط من باز هم به سبک فانی !!! بله این بازی اصلا نباید ساخته میشد چون هیچی نداشت بغیر تکرار ها و .. !! کلا نباید هیچ بازی ای بعد از کال و مس افکت و … ساخته بشه چون همشون تکرار اون بازی ها هستند !!! —————————————————- با تشکر از شما دوست خوبم برای طنز خوبت که خدایی لازم بود یکم بخندم آخه امروز عصبانیم از دست بعضی …. (اتفاقات مکرر در دنیای واقعی!!!) و تشکر از دوستان و عزیزان دیگرم در سایت دیبازی :wink: ۰۰ راستی من همین الان رو سیستم دمو ها و تصاویری که خودم از بازی کردنم گرفتم (نسخه وارهد و کراسیس ۲ یا حتی ۱ !!) رو دارم که اگه دوستانی که میگن نسخه وارهد بخصوص بد بود میتونم نشونشون بدم تا هم از گرافیک و هم از گیم پلی بازی و … ببینن تا برن دوباره بازیش کنن !!! ۰۰ با سلام! نایت مر عزیز! بابا گلی به مرامت(داش، بچه محل داش آکل نبودی شما!!!)… اگر بحث بازی ندای وظیفه بین من و شخص دیگری پیش گرفته میشد، تا ماهها با من حرف نزده و قطع رابطه می کرد. در تاپیک “بحث آلن ویک” سوالاتی را از دوستان عزیزم پرسیده بودم که ظاهرا موجب دلخوری بعضی از آنها واقع شده(نه همگی آنها – شاهین عزیز که با من از طریق ایمیل ارتباط برقرار کرد. دمش گرم) و جواب مرا هم نمی دهند. امیدوارم درست نبوده باشد(بخش ارسال پیام خصوصی هم که خراب است و نمی شود جویای احوالشان شد). امیدوارم فضای دلها و فکرهای همه ما به سمت پاکی و دوستی خالص پیش رود. — در ضمن دیدگاهی را در تاپیک ” شایعه: Resident Evil: Downfall” نوشته ام که امیدوارم مورد پسند واقع گردد. با تشکر از شما و دیگر دوستان عزیزم! ۰۰ سلام حامد جان . دلخوری یا قطع رابطه چرا دوست عزیز !! اتفاقا برای من بحث و بررسی یک موضوع به معنی بیشتر پی بردن به اون موضوع و تبادل نظر هستش و به هیچ وجه نباید دلخوری ای پیش بیاد (از نظر من) . امیدوارم دوستیهامون همچنان پایدار بمونه و من در خدمت شما عزیزان در دیبازی باشم و از سخنان و بررسی های زیبای شما دوستان خوبم استفاده برده و چیزی هم بیاموزم :wink: ——————— با تشکر از شما و دیگر دوستان خوبم . دوستی و دنیایش بیش از اینها ارزش دارد و دوست خوب ناآگاهی و مشکل دوستش را مشکل خود دانسته و نهایت تلاشش را میکند تا او را هم آگاه کند – مانند شما دوست خوبم :wink: ۰۰ میزان هندی و آبگوشتی بودن: ۱۰ =)))) بارک الله! ۰۰ با سلام! آلبرت عزیز! یک گیم پلی متغیر از من را شاهد بودید… امیدوارم کمی مفید بوده باشد. در هر صورت هر چقدر که به پیش برویم(علم، حق…) بیشتر به این نتیجه می رسیم که چیزی نمی دانیم و این موضوع بر منائت طبع اثر خواهد گذاشت. و اگر دلخوری پیش آید به همان سرعت هم برطرف خواهد شد. در هر بحثی ممکن است سوالاتی پیش آید که هدفش می تواند آموختن باشد بنابراین در برابر چیزهای ِ ندانسته نباید احساس بدبینی و بدذهنی پدید آید. تنها اشتیاق به دانستن علم(حتی جزیی ترین و کوچکترین علوم) است که می تواند موجب ترقی شود و ذهنیت های تیره بازدارنده است. امید است که این حقیر هم در همین راستا قدم بردارم(نجوایی بود با خودم که در این گستره جاری شد). — الان بعضی از دوستان مرا متهم به قوه قضاییه نویسی می کنند… متن های ثقیل در ظاهر و در باطن برای پر کردن عریضه!!!… یا خودنمایی یا … (مرا ببخشید. من هم روزی همچون نسیم صبح… روزی و روزگاری… از برابر شما خواهم گذشت شاید برای شخصی… این وزش کوتاه تاثیری داشته باشد… و به وزشهای بی شمارش دیگر توجهی کند …همانند دوستان و یارانی که دیگر در کنارمان نیستند… دیگر نمی وزند…!!!) با تشکر! ۰۰ قسمت اول بازی یک نو اوری کامل بود. هر چی که بگن بده و فلانه ولی در این زمینه هیچ شکی نیست. گرافیک بازی بی نظیر بود و گیم پلی بازی با توجه به اون قدرت های چند گانه استثنایی بود. بعد از اون بود که دید جدیدی در صنعت بازی نسبت به قابلیت نامرئی شدن شکل گرفت و توجه ها جلب شد. ولی این بازی فروش کمی داشت و تمام تقصیر ها گردن EA هست با تبلیغات خودش که نتونست جو سازی خوبی کنه. — قسمت دوم بازی برای من ناامید کننده بود! اول بازی لینک شده رو بازی کردم و به شدت نا امید شدم. بعد از مدتی که نسخه کامل اومد. به این نتیجه رسیدم که واقعا گرافیک بیشتری از این بازی انتظار داشتم! و همین طور دشمن های بازی و طراحی مراحل ادم رو اون طور که باید نمی کُشه! داستان بازی هم چنگی به دل نمیزد. ولی جو سازی EA عالی بود و بازی چسبید! — حالا که نسخه سوم داره ساخته میشه. من یکی که خیلی خوشحال شدم که بازی به اون اتمسفر قسمت اول برگشته و همین نو اوری در حد کمان هم امیدوار کننده است. گرافیک بازی اون چیزی هست که باید باشه و با توجه به این که اخر های نسل هستیم عنوانی شده که باید انتظارش رو کشید. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید کسی نگفت که به کال اف ربط داره ،میگیم که گیم پلی درس حسابی نداره ،در مورد موسیقی هم چون hans موسیقی های خوبی داره پس واسه بازیشم باید خوب باشه ؟؟؟؟؟(دوک ps2 خوب بود ولی…….) این بازی فقط واسه مانور گرافیکی ساخته میشه نه چیز دیگه ای ولی بازم با این گرافیکشه که همرو مجبور به خریدش میکنه…….. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید اصلا نمیفهمم ربط این بازی به کال چیه؟؟؟؟کلا چرا عادت کردیم همه چی رو مقایسه کنیم…. کرایسیس صحنه های سینمایی نداشت؟؟؟؟ ۸-O یکی به من بگه اونجا که Alien ها میان میزنن آلکاتراز رو درب و داغون میکنن چی بود؟؟؟یا اونجا که دارن تا سر حد مرگ بهش شوک میدن….؟واقــــــــــعا جریان بازی کرایسیس هیچ استرس و هیجانی رو بهت وارد نمیکرد؟؟؟؟ در ضمن اگرم میگید بازی موسیقی خوبی نداشت کافی فقط برید تو WIKI اسم Hans Zimmer رو سرچ کنید….لیست بلند بالای کاراش رو که ببینید دیگه از این حرفا نخواهید زد…. تنها چیزی که توی کرایسیس کمتر جلوه میکرد داستانش بود که میان عناوین در این سبک چیز خیلی افتضاحی هم نبود….تا حالا با خودتوم فکر کردید که چرا با اینکه قهرمان بازی با اینکه حرف نمیزد ولی اینقدر با شما رابطه ی خوبی برقرار میکرد….”اینها که اصلا دلیل بر شخصیت پردازی خوب نیست” !!!!!!!!!؟ :?: من خودم داستانش رو دوست داشتم….هرچی که منتقدا میگن آدم نباید چشم بسته قبول کنه که….داستانش خیلی هم ضعیف نبود….. Vito ی عزیز شما , واقعا گرافیک هنری بازی بد بود؟؟؟؟؟دیگه چه جوری باید New Yotk رو نشون میدادن….چجوری باید Alien ها رو نشون میدادن که شما راضی بودی؟؟؟؟ینی به نظر شما مثلا گرافیک هنری مرحله ی پاریس کال از کرایسیس بهتر بود؟؟؟ در مورد باگ هم که خودم اینایی رو که گفتید دیدم ولی خیلی کم , تو ۲ باری که تموم کردم ۳ بار دیدم….کلا اونقدر زیاد و اعصاب خرد کن نیستن که اذیتت کنن , هستن؟ ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید یه بازی تووووووووپ ۸) ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید به نظر من یکی از ضعف های بازی نبودن تنوع در بازیه… مثلا نبود اسلحه های مختلف ولی در کل بازی خیلی توپی بود ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید :lol: آقا تا می تونید از این بازی ایراد بگیرید. اصلاً کرایسیس آشغاله. به خدا آرزو به دلم مونده یه بار یه نفر بیاد ۴ کلمه حرف حساب بزنه طوری که حداقل یه کلمه از حرفاش رو قبول داشته باشم. وقتی یه بازی زیادی خوب می شه همه سعی می کنن از زمین و زمان بهش ایراد بگیرن. شما هم تا دلتون می خواد از بازی ایراد بگیرید و بگید صحنه های سینمایی نداره! حالاً خوبه لحظه به لحظه ی بازی صحنه های سینمایی هست! بگید داستان بازی ضعیفه! در حالی که اصلاً این طوری نیست. درسته داستان در حد بایوشاک نیست ولی در حد Setting خودش هیچ مشکلی نداره. من اصلاً هیچی نمی گم دیگه هر کس کرایسیس رو با دقت بازی کرده باشه و بی خودی نخواد فن بازی در بیاره متوجه می شه که این بازی به عنوان یه FPS خالص یکی از بهترین های تاریخه. حالا دوستان عزیز و فن بوی و فن گرل (!) های طرفدار COD هی بیاین گیر بدید به بازی که چرا صحنه های سینمایی داره؟ حتماً فقط COD باید سکانس های سینمایی داشته باشه! چرا بازی موسیقی خوب نداشت؟! چرا کاراکتر نقش اول بازی حرف نمی زد؟! (فراموش کردین جک و دلتا هم توی بایوشاک حرف نمی زدن؟ پس چرا داستان و فضاسازی خارق العاده داشتن؟ چرا نقش اول فارکرای ۲ حرف نمی زد و قیافه ش رو نمی دیدیم؟ اصلاً چرا گوردون فریمن توی هاف لایف حرف نمی زد؟ اصلاً چرا توی بازی های نقش آفرینی قهرمان داستان حرف نمی زنه؟! دلیل داره، بازم مثال بزنم؟…)… وای خدا خندم می گیره که بعضی ها حتی به گرافیک، طراحی چهره ها و طراحی هنری بازی هم ایراد می گیرن! :mrgreen: آقایون ادامه بدید! ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید دقیقا موافقم خیلی ها که به بازی ایراد میگرن فکر میکنن چون کال اف فروش زیادی داره باید استانداری بشه برای سایر بازیهای شوتر و میگن هر بازی که بتونه مولفه های کال اف رو اجرا کنه خوبه وگرنه به درد نیمخوره! به نظر من این بازی رو باید بدون توجه به بازیهای دیگه بررسی کرد چون این بازی خصوصیاتی داره که توی بازیهای دیگهیا وجود نداره یا اگر هم باشه در این سطح نیست! ۰۰ ببخشید من اون بالا پس ز* زدم ؟ ۸-O 8-O 8-O ۰۰ نسخه ی۲ بازی از گرافیک خوبی بهرهمیبرد ولی محیط های زیبایی نداشت… صدا گذاری بازی خوب و روی چهره ها هم خوب کار شده بود ولی گیم پلی بازی مشکلاتی داشت که نمیشه گذشتکرد و امید وارم اینبار همه رو بر طرف کنن… یا درجه ی سختی بازی آب بود… باگ هایی بازی داشت از جمله روهوا موندن دشمن ها بعد از مرگ ۸-O ولی بیشترین چیزی که بازی نیاز داشت یک گرافیک هنری و یک داستان خوب که در این بازی نمیشد پیدا کرد. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید جان من متوجه شدی داستان چی بود؟ دقیقاً کجای داستان بد بود؟ می شه ایراداتش رو بگی؟ مثلاً حفره ی داستانی بدی داشت یا ایراد روایی داشت؟ گرافیک هنری بازی بد بود؟ لطف بکن گرافیک هنری رو برای من تعریف بکن. خیلی ممنون می شم جواب سوال های من رو بدی. ۰۰ خوب بود اما دشمنان خنگ بودند.گاتوره وار میریختن رو سر آدم انگار نه انگار که موجود فضایی هستن.چالش نداشتن.اما خوب بود ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید ای بازی گیم پلی خوب درگیر کننده محیط سند باکس مخفی کاری خوب تنوع سلاح و صداگذاری خوبی داره فقط داستانش همیشه ضعیف بوده که اگه روی داستان کار بشه معرکه میشه گرافیکشم که نگم دیگه خودش مشخصه ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید نمایش بیشتر
با سلام! (نام نقد ِ طنز گونه: تذکره الاحوالات بازیباز) اگر جملات آشنا با بعضی دیدگاههای خودتان دیدید و خنده ای بر لبانتان جاری گشت بدانید که … سو تفاهم نشود هدفم اصلی چیز دیگریست. — گیم پلی: گیم پلی این بازی یکجور توهین به سایر بازیهاست. تماما تکراری از حرکات کاراکتر گرفته تا نحوه استفاده از اسلحه ها و استفاده از تجهیزات نظامی… همگی بارها در بازیهای هم سبکش استفاده شده است!!!… دریغ از یک ذره تغییر… بطوریکه بازیباز دائما به حالت عادت شدگی رفته و حس جذابیت را از دست می دهد. تنها لباس و زره ویژه کاراکتر است که خصوصیات خاصی را به بازیباز منتقل کرده که انهم در بازیهایی همچون شیفت زمانی استفاد شده بود. حتی در بازی بتمن نیز به نوعی استفاده از زره مخصوص را چشیده ایم. این ابتکار جدیدی نیست که در بازی کرایسیس استفاده شده است. بطوریکه استفاده از چنینی زره هایی را به بازیهایی همچون ندای وظیفه (COD) و چرخ دنده های جنگ(Geow) و سایر بازیهای توصیه می گردد تا از برچسب تکراری بودن در امان بمانند!!! این بازی برای اینکه به یک بازی مورد نظر بازیبازان تبدیل شود باید موارد زیر را لحاظ کند، لیست تغییرات: اضافه شدن خاصیت پرواز در هوا به قابلیتهای زره، تبدیل شدن زره به تانک در هنگام حرکت، قابلیت بزرگ شدن زره همانند هالک(قهرمان کمیک ها)، امکان تله پاتی و انتقال روح به بدن افراد دشمن، امکان دریافت و پرتاب اجسام مختلف، امکان درگیری رو در رو با دشمنان با لگد و مشت و کله، امکان تخریب ساختمانها با مشت و لگد، امکان پرش از ساختمانهای بلند و فرود آمدن با چتر و امکان استفاده از خانه امن برای تعویض زره به رنگهای مختلف، رفتن به کافه به دوستان و دور شدن از محیط جنگ و خوردن گیلاس صلح و … امکانات جدید دیگر که متعاقبا اعلام خواهد شد!!! این بازی اصلا یک شبیه ساز جنگی ِ مدرن نیست!!! که در زمان آینده اتفاق افتاده باشد. خودش و کاراکترهایش بیشتر شبیه بازیهای آرکید هستند. صدای اسلحه اش همانی که باید باشد، نیست اصلا لگد اسلحه اش شبیه واقعی نیست. کرایسیس ۲ نسبت به بازیهای گذشته این سری افت فاحشی کرده و درواقع یک لگد به اونجای گذشته اش زده است. این همه تغییر در گیم پلی و محیط بازی… از جنگل به محیط شهری آمده!!! و اصلا آن حس بازی با لاک پشت کنار ساحل در عنوانهای قبلی را نمی دهد. پس لاک پشتش کجاست؟ اصلا چرا کاور گیری مد نظرمان را شبیه بازی مس افکت ۳ نداشت؟! و چراهای دیگر… که آقای یرلی هم برایش پاسخی ندارد… بازی ساخته اید با اینهمه تکرار مکررات و بی پاسخی ها؟!!! — داستان: بازی اصلا داستان نداشت سنگین تر بود. آن از عنوانهای اول که وارد کره شمالی و آزمایشات عجیب و غریبش شدیم و این هم کرایسیس ۲ که شخص بنام پرافت(بدون شخصیت پردازی) یک سرباز بی نشان تر از خودش را از آب به بیرون می کشد و با گفتن دیالوگ “این جنگ است…” او را روانه درگیریهای رخ داده شده می کند و این سرباز بی نام و نشان که شخصیت پردازی درستی ندارد حتی نام درستی هم ندارد به یکباره با زره و نحوه کارش آشنا شده و به دنبال هدفی نامعلوم رهسپار می شود. در انتها هم با از میان برداشتن دشمنان فرازمینی، نیویورک و کلهم زمین را تا یک زمان معین نجات می بخشد، یا شاید در آینده ای دیگر… اینهم داستان بود که تعریف شد؟… اصلا داستانی که از بطن فضاسازی کاراکترهایش را بیرون آورده!!! و در شخصیت پردازی شخصیت های دیگر وامانده است، و سبک اکشن را با داستانگویی خود به انزوا کشانده و لوث کرده است، و کاراکترهایش یا سیاه هستند یا سفید و خاکستری نیستند، چه حرفی برای گفتن دارد؟! بدون حتی یک اکشن عاطفی، بدون دیدن صورت کاراکتر اصلی… اصلا داستان هندی ِ هندی است یک فیلم فارسی تمام و کمال… فقط یک رقص روی شیشه کم دارد تا شبیه فیلم شعله با بازی آمیتاباچان شود. اگر کاراکترهایش هندی نباشند هنگ کنگی که هستند با آن پرشهای مضحک!!! ادامه دارد… ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
گرافیک: آقا من موندم این گرافیک بود که سازنده ها ادعا می کردند با موتور جدیدشان عرضه خواهند کرد؟ موتور کرای انجین ۳ باید برود فعلا غاز بچراند و جلوی دانشمان لنگ بیندازد. تکسچرها بی کیفیت، بافت آبها خیلی ناشکل و حس طبیعی بودن را القا نمی کردند اما زلال بودند، بازتابش نور کامل و انکسار نور خوب نبود، قابلیت آینه نبودن آبها و سطوح صاف، تکسچر ِ تنه درختان بی کیفیت و برگها خوب، کیفیت تکسچرها از طریق دید زدن از درون دوربین اسنایپ ها خوب نبود، قابلیت تخریب پذیری همانند فلان بازی نبوده و حس پخش شدن سیمانها و گچ ها بخوبی رندر نشده بود شاید اشکال از مصالح و دوغ آب بوده، فیزیک آتشش خوب اما فیزیک بادش خوب نبود، نورپردازی بازی دارای پخش نور فراوان و غیر طبیعی بوده و آفتاب در صلات ظهر بخوبی آن درخشش و گرمای لازم را نداشته است و فضای تیره با نورپردازی غبارآلود که حکایت از زمین تسخیر شده دارد که در افق از گوشه سمت چپ نور سفید به سمت مرکز در حال گسترش است و حس امید را در بازی باز زنده می کند و ناگهان سفینه ای از دوردست ظهر میشود و آه مای گاد… این سفینه نرماندی است و کاپیتان شپرد بهمراه اشلی و نژادهای اصیل حیوانی برای نجات زمین آمده است… اینکه برای این بازی نبود، اصلا چرا سه بعدی نبود… آهان این یکی را بود!!! در کل گرافیک بازی تغییر آنچنانی نسبت به گذشته نداشته!!! دریغ از تغییر بر روی یک سنگ یا یک تکه آجر….حالا شانس آوردیم که بسته مکمل گرافیکی را برای نسخه کامپیوتری به بیرون دادند، و گرافیک بازی تغییراتی بخود دید که به مدد دایرکت ایکس ۱۱ صورت گرفته بود. اصلا چرا باید در دایرکت ایکس ۹ چنین تغییری را شاهند نباشیم؟ اصلا این گرافیک بازی باعث شد که لذت کافی را از بازی نبرده و به گرد فلان بازی دیگر با موتور بازیسازی فراست کـِنـِف کن ۳ نرسد!!! باید با موتور بازیسازی و گرافیکی فراست کـِنـِف کن ۳ ساخته میشد. بازی اگر گیم پلی هم نداشته باشد، باید حتما گرافیک داشته باشد چرا که همان اسلحه های شبیه واقعی و تخریب پذیریش را عشق است!!! — صداگذاری: صدای گلوله هایش(مخصوصا صدای خارج شدن گلوله از خزینه اسلحه) شبیه مدل واقعی نیست یا اصلا صدایش به گوش نمی نشیند!!! صدای درهم شکستن استخوانهای دشمنان فرازمینی بخوبی شبیه سازی نشده بود و صدای آنها شبیه مرغ در حال تخم گذاشتن بود. اما… از آقای زیمر عزیز چی بگویم. عاشق کارهای ایشان هستم. گاهی بازی را رها می کردم و شبیه آی پاد به موسیقی بازی گوش می دادم. آلبوم موسیقی این بازی جزو هات های عرضه شده دنیای موسیقی است. موسیقی این بازی به کل هیکل بازی می ارزید. فقط جای دتس متال خالی بود… که بعد نت ریز هفتم، هارمونی را عوض می کرد و با یک نت بالای سوم، می رفت روی دلها… This is a Dead Noob Games on The Hell of G.G.G…amers ادامه دارد… ۰۰
سبک: این بازی اکشن/تیراندازی/ اول شخص است. اما برای من یک بازی اکشن ِ فان و تیراندازی آسون و اول شخص کمدی است. این بازی در استفاده از المانهای اکشن یک Gimmick است!!! اصلا اکشنش با بازی ویچر۲ و Doom2 قابل قیاس نیست!!! اصول اکشنش با بازیهای کلاسیک اکشن همخوانی ندارد. منوهای سلامتی و قدرت در پایین صفحه همانند آنها نیست. بخش مخفی کاری و اکشنش در هم آمیخته شده و نه اکشن درست و حسابی است و نه تاکتیکی اصیل!!! بابا می مردید این همه تغییر نمی کردید و سبک را اینهمه به جلو نمی بردید… گیم پلی را تغییر بدهید اما سبک را خیر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! از راه دور اسنایپ کردن که کاری ندارد. یک بچه دوازده ساله هم بلده که چیکار کند و اکشنش، سختی کار ندارد برای بازی باز ِ هم سن و سال من بعد از گذراندن سی چهل سال ِ مفید در دنیای بازیها!!!… ما مار خوردیم شدیم افعی… شما چی، شرکت کرایتک ِ فست فودی خور! — هوش مصنوعی: تک سلولی… اصلا با قابلیت مخفی شدن می توان براحتی سر این موجودات بی زبان را کلاه گذاشت. موجودات با دیدن شما حمله کرده و ما هم با دیدن آنها به سرعت با اسلحه خود تارومارشان می کنیم. استفاده از قدرتهای زره بسیار بازی را راحت کرده و باید از قدرتهای زره کاسته شود. این موجودات چطوری با این هوش توانسته اند زمین را اشغال کنند؟! تک یاخته ای ها… بی سلولها… — مادی هم که توسط بازیسازان این سرزمین بر اساس امکانات کرای انجین ساخته شده، اولا… داستان ندارد و از معایبش است. دوما… موسیقی گاهی روی اعصاب است اما یک سمفونی حماسی است(امتیاز ۷)، سوما… گرافیک (شبیه کرایسیس)، قابل ستایش!!! چهارما… مراحلش بی دلیل طولانی است، پنجما… گیم پلی اش همانند بازی کرایسیس است با کم و کاستی ها(امتیاز ۹)!!! ششما، استفاده از ماشین بیش از حد، هفتما…باگهای تکنیکی!!!، هشتما… جذابیت بالا(امتیاز ۸)، نهما…فاز طراحی خیلی سرد و ترسناک است… و باعث میشود اسلحه ها با دستانتان یخ بزنند و نبرد با دشمنان کره ای سختتر شود… فاز طراحی در فاز گرافیک! امتیاز کلی به این ماد: ۸ (امتیاز بازی اصلی کرایسیس در سایت گیم اسپات ۹.۵ در سایت یوروگیمر ۹ در سایت گیک تریلرز ۸.۸ و آی جی ان برای کنسولها ۸) ادامه دارد… ۰۰
امتیاز کلی به بازی: داستان: ۳.۵۸ گرافیک: ۳.۵۹ گبم پلی: ۵.۰۱ صدا و موسیقی: ۱۰ ارزش تکرار: ۰ نوب: ۱۰ جذبه: ۱.۰۲ قاب بازی: ۰.۵ ارزش نسبت به عنوانها قبلی: ۰ قابلیت استفاده از دیالوگهای مختلف و پایانهای چندگانه: ۰ سندباکس: ۰ سبک اکشن: ۳.۱۴ میزان هندی و آبگوشتی بودن: ۱۰ امتیاز کل(یا آنچه لایقش است): ۰.۵ — این بازی خیلی پیر و داغون است، یک حال بهم زن واقعی… یک بزن بکش برو جلوی آسان، سخت نیست. اصلا سختی چیه؟ ناتوان و درجا زده است، بازی که نیست، سوسول بازیست. ما که نوب نیستیم این بازی نوب است، این بازی برای نوب های سوسول است. ما بازی باز ِ نانوب(نقیض نوب) هستیم، این بازی… اصلا بازی نیست. — امیدوارم مفاهیم اصلی را رسانده باشم و سو تفاهمی حاصل نگشته باشد. چرا که نظر هر فرد قابل احترام است در عین حال که صحیح نیست اما باید قابل انعطاف باشد. با تشکر از همه دوستان عزیزم! ۰۰
سلام دوست خوبم و مرسی حامد جان ! نظر طنز بسیار خوبی بود و لا اقل من یکی بسیار لذت بردم :wink: آن سبک تیراندازی اول شخص فان رو خوب اومدی (یاد بحثمون تو پست .. افتادم !!!) اینم تاییده حرفهای شما توسط من باز هم به سبک فانی !!! بله این بازی اصلا نباید ساخته میشد چون هیچی نداشت بغیر تکرار ها و .. !! کلا نباید هیچ بازی ای بعد از کال و مس افکت و … ساخته بشه چون همشون تکرار اون بازی ها هستند !!! —————————————————- با تشکر از شما دوست خوبم برای طنز خوبت که خدایی لازم بود یکم بخندم آخه امروز عصبانیم از دست بعضی …. (اتفاقات مکرر در دنیای واقعی!!!) و تشکر از دوستان و عزیزان دیگرم در سایت دیبازی :wink: ۰۰
راستی من همین الان رو سیستم دمو ها و تصاویری که خودم از بازی کردنم گرفتم (نسخه وارهد و کراسیس ۲ یا حتی ۱ !!) رو دارم که اگه دوستانی که میگن نسخه وارهد بخصوص بد بود میتونم نشونشون بدم تا هم از گرافیک و هم از گیم پلی بازی و … ببینن تا برن دوباره بازیش کنن !!! ۰۰
با سلام! نایت مر عزیز! بابا گلی به مرامت(داش، بچه محل داش آکل نبودی شما!!!)… اگر بحث بازی ندای وظیفه بین من و شخص دیگری پیش گرفته میشد، تا ماهها با من حرف نزده و قطع رابطه می کرد. در تاپیک “بحث آلن ویک” سوالاتی را از دوستان عزیزم پرسیده بودم که ظاهرا موجب دلخوری بعضی از آنها واقع شده(نه همگی آنها – شاهین عزیز که با من از طریق ایمیل ارتباط برقرار کرد. دمش گرم) و جواب مرا هم نمی دهند. امیدوارم درست نبوده باشد(بخش ارسال پیام خصوصی هم که خراب است و نمی شود جویای احوالشان شد). امیدوارم فضای دلها و فکرهای همه ما به سمت پاکی و دوستی خالص پیش رود. — در ضمن دیدگاهی را در تاپیک ” شایعه: Resident Evil: Downfall” نوشته ام که امیدوارم مورد پسند واقع گردد. با تشکر از شما و دیگر دوستان عزیزم! ۰۰
سلام حامد جان . دلخوری یا قطع رابطه چرا دوست عزیز !! اتفاقا برای من بحث و بررسی یک موضوع به معنی بیشتر پی بردن به اون موضوع و تبادل نظر هستش و به هیچ وجه نباید دلخوری ای پیش بیاد (از نظر من) . امیدوارم دوستیهامون همچنان پایدار بمونه و من در خدمت شما عزیزان در دیبازی باشم و از سخنان و بررسی های زیبای شما دوستان خوبم استفاده برده و چیزی هم بیاموزم :wink: ——————— با تشکر از شما و دیگر دوستان خوبم . دوستی و دنیایش بیش از اینها ارزش دارد و دوست خوب ناآگاهی و مشکل دوستش را مشکل خود دانسته و نهایت تلاشش را میکند تا او را هم آگاه کند – مانند شما دوست خوبم :wink: ۰۰
با سلام! آلبرت عزیز! یک گیم پلی متغیر از من را شاهد بودید… امیدوارم کمی مفید بوده باشد. در هر صورت هر چقدر که به پیش برویم(علم، حق…) بیشتر به این نتیجه می رسیم که چیزی نمی دانیم و این موضوع بر منائت طبع اثر خواهد گذاشت. و اگر دلخوری پیش آید به همان سرعت هم برطرف خواهد شد. در هر بحثی ممکن است سوالاتی پیش آید که هدفش می تواند آموختن باشد بنابراین در برابر چیزهای ِ ندانسته نباید احساس بدبینی و بدذهنی پدید آید. تنها اشتیاق به دانستن علم(حتی جزیی ترین و کوچکترین علوم) است که می تواند موجب ترقی شود و ذهنیت های تیره بازدارنده است. امید است که این حقیر هم در همین راستا قدم بردارم(نجوایی بود با خودم که در این گستره جاری شد). — الان بعضی از دوستان مرا متهم به قوه قضاییه نویسی می کنند… متن های ثقیل در ظاهر و در باطن برای پر کردن عریضه!!!… یا خودنمایی یا … (مرا ببخشید. من هم روزی همچون نسیم صبح… روزی و روزگاری… از برابر شما خواهم گذشت شاید برای شخصی… این وزش کوتاه تاثیری داشته باشد… و به وزشهای بی شمارش دیگر توجهی کند …همانند دوستان و یارانی که دیگر در کنارمان نیستند… دیگر نمی وزند…!!!) با تشکر! ۰۰
قسمت اول بازی یک نو اوری کامل بود. هر چی که بگن بده و فلانه ولی در این زمینه هیچ شکی نیست. گرافیک بازی بی نظیر بود و گیم پلی بازی با توجه به اون قدرت های چند گانه استثنایی بود. بعد از اون بود که دید جدیدی در صنعت بازی نسبت به قابلیت نامرئی شدن شکل گرفت و توجه ها جلب شد. ولی این بازی فروش کمی داشت و تمام تقصیر ها گردن EA هست با تبلیغات خودش که نتونست جو سازی خوبی کنه. — قسمت دوم بازی برای من ناامید کننده بود! اول بازی لینک شده رو بازی کردم و به شدت نا امید شدم. بعد از مدتی که نسخه کامل اومد. به این نتیجه رسیدم که واقعا گرافیک بیشتری از این بازی انتظار داشتم! و همین طور دشمن های بازی و طراحی مراحل ادم رو اون طور که باید نمی کُشه! داستان بازی هم چنگی به دل نمیزد. ولی جو سازی EA عالی بود و بازی چسبید! — حالا که نسخه سوم داره ساخته میشه. من یکی که خیلی خوشحال شدم که بازی به اون اتمسفر قسمت اول برگشته و همین نو اوری در حد کمان هم امیدوار کننده است. گرافیک بازی اون چیزی هست که باید باشه و با توجه به این که اخر های نسل هستیم عنوانی شده که باید انتظارش رو کشید. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
کسی نگفت که به کال اف ربط داره ،میگیم که گیم پلی درس حسابی نداره ،در مورد موسیقی هم چون hans موسیقی های خوبی داره پس واسه بازیشم باید خوب باشه ؟؟؟؟؟(دوک ps2 خوب بود ولی…….) این بازی فقط واسه مانور گرافیکی ساخته میشه نه چیز دیگه ای ولی بازم با این گرافیکشه که همرو مجبور به خریدش میکنه…….. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
اصلا نمیفهمم ربط این بازی به کال چیه؟؟؟؟کلا چرا عادت کردیم همه چی رو مقایسه کنیم…. کرایسیس صحنه های سینمایی نداشت؟؟؟؟ ۸-O یکی به من بگه اونجا که Alien ها میان میزنن آلکاتراز رو درب و داغون میکنن چی بود؟؟؟یا اونجا که دارن تا سر حد مرگ بهش شوک میدن….؟واقــــــــــعا جریان بازی کرایسیس هیچ استرس و هیجانی رو بهت وارد نمیکرد؟؟؟؟ در ضمن اگرم میگید بازی موسیقی خوبی نداشت کافی فقط برید تو WIKI اسم Hans Zimmer رو سرچ کنید….لیست بلند بالای کاراش رو که ببینید دیگه از این حرفا نخواهید زد…. تنها چیزی که توی کرایسیس کمتر جلوه میکرد داستانش بود که میان عناوین در این سبک چیز خیلی افتضاحی هم نبود….تا حالا با خودتوم فکر کردید که چرا با اینکه قهرمان بازی با اینکه حرف نمیزد ولی اینقدر با شما رابطه ی خوبی برقرار میکرد….”اینها که اصلا دلیل بر شخصیت پردازی خوب نیست” !!!!!!!!!؟ :?: من خودم داستانش رو دوست داشتم….هرچی که منتقدا میگن آدم نباید چشم بسته قبول کنه که….داستانش خیلی هم ضعیف نبود….. Vito ی عزیز شما , واقعا گرافیک هنری بازی بد بود؟؟؟؟؟دیگه چه جوری باید New Yotk رو نشون میدادن….چجوری باید Alien ها رو نشون میدادن که شما راضی بودی؟؟؟؟ینی به نظر شما مثلا گرافیک هنری مرحله ی پاریس کال از کرایسیس بهتر بود؟؟؟ در مورد باگ هم که خودم اینایی رو که گفتید دیدم ولی خیلی کم , تو ۲ باری که تموم کردم ۳ بار دیدم….کلا اونقدر زیاد و اعصاب خرد کن نیستن که اذیتت کنن , هستن؟ ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
به نظر من یکی از ضعف های بازی نبودن تنوع در بازیه… مثلا نبود اسلحه های مختلف ولی در کل بازی خیلی توپی بود ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
:lol: آقا تا می تونید از این بازی ایراد بگیرید. اصلاً کرایسیس آشغاله. به خدا آرزو به دلم مونده یه بار یه نفر بیاد ۴ کلمه حرف حساب بزنه طوری که حداقل یه کلمه از حرفاش رو قبول داشته باشم. وقتی یه بازی زیادی خوب می شه همه سعی می کنن از زمین و زمان بهش ایراد بگیرن. شما هم تا دلتون می خواد از بازی ایراد بگیرید و بگید صحنه های سینمایی نداره! حالاً خوبه لحظه به لحظه ی بازی صحنه های سینمایی هست! بگید داستان بازی ضعیفه! در حالی که اصلاً این طوری نیست. درسته داستان در حد بایوشاک نیست ولی در حد Setting خودش هیچ مشکلی نداره. من اصلاً هیچی نمی گم دیگه هر کس کرایسیس رو با دقت بازی کرده باشه و بی خودی نخواد فن بازی در بیاره متوجه می شه که این بازی به عنوان یه FPS خالص یکی از بهترین های تاریخه. حالا دوستان عزیز و فن بوی و فن گرل (!) های طرفدار COD هی بیاین گیر بدید به بازی که چرا صحنه های سینمایی داره؟ حتماً فقط COD باید سکانس های سینمایی داشته باشه! چرا بازی موسیقی خوب نداشت؟! چرا کاراکتر نقش اول بازی حرف نمی زد؟! (فراموش کردین جک و دلتا هم توی بایوشاک حرف نمی زدن؟ پس چرا داستان و فضاسازی خارق العاده داشتن؟ چرا نقش اول فارکرای ۲ حرف نمی زد و قیافه ش رو نمی دیدیم؟ اصلاً چرا گوردون فریمن توی هاف لایف حرف نمی زد؟ اصلاً چرا توی بازی های نقش آفرینی قهرمان داستان حرف نمی زنه؟! دلیل داره، بازم مثال بزنم؟…)… وای خدا خندم می گیره که بعضی ها حتی به گرافیک، طراحی چهره ها و طراحی هنری بازی هم ایراد می گیرن! :mrgreen: آقایون ادامه بدید! ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
دقیقا موافقم خیلی ها که به بازی ایراد میگرن فکر میکنن چون کال اف فروش زیادی داره باید استانداری بشه برای سایر بازیهای شوتر و میگن هر بازی که بتونه مولفه های کال اف رو اجرا کنه خوبه وگرنه به درد نیمخوره! به نظر من این بازی رو باید بدون توجه به بازیهای دیگه بررسی کرد چون این بازی خصوصیاتی داره که توی بازیهای دیگهیا وجود نداره یا اگر هم باشه در این سطح نیست! ۰۰
نسخه ی۲ بازی از گرافیک خوبی بهرهمیبرد ولی محیط های زیبایی نداشت… صدا گذاری بازی خوب و روی چهره ها هم خوب کار شده بود ولی گیم پلی بازی مشکلاتی داشت که نمیشه گذشتکرد و امید وارم اینبار همه رو بر طرف کنن… یا درجه ی سختی بازی آب بود… باگ هایی بازی داشت از جمله روهوا موندن دشمن ها بعد از مرگ ۸-O ولی بیشترین چیزی که بازی نیاز داشت یک گرافیک هنری و یک داستان خوب که در این بازی نمیشد پیدا کرد. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
جان من متوجه شدی داستان چی بود؟ دقیقاً کجای داستان بد بود؟ می شه ایراداتش رو بگی؟ مثلاً حفره ی داستانی بدی داشت یا ایراد روایی داشت؟ گرافیک هنری بازی بد بود؟ لطف بکن گرافیک هنری رو برای من تعریف بکن. خیلی ممنون می شم جواب سوال های من رو بدی. ۰۰
خوب بود اما دشمنان خنگ بودند.گاتوره وار میریختن رو سر آدم انگار نه انگار که موجود فضایی هستن.چالش نداشتن.اما خوب بود ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
ای بازی گیم پلی خوب درگیر کننده محیط سند باکس مخفی کاری خوب تنوع سلاح و صداگذاری خوبی داره فقط داستانش همیشه ضعیف بوده که اگه روی داستان کار بشه معرکه میشه گرافیکشم که نگم دیگه خودش مشخصه ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید