ساخت حساب کاربری ایکس باکس

در ۱۴۰۰/۰۵/۰۴ , 22:52:22
ساخت حساب کاربری ایکس باکس

کنسول ایکس باکس (XBOX) برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ توسط شرکت مایکروسافت (Microsoft) به صنعت بازی های ویدیویی معرفی شد. این کنسول توانست از زمان عرضه تاکنون به یکی از محبوب ترین ابزار سرگرمی دیجیتالی بدل شود. ما در این مقاله قرار است نحوه ساخت حساب کاربری ایکس باکس را به شما آموزش دهیم. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

تا به حال چهار نسل از کنسول های ایکس باکس راهی بازار شده اند که جدیدترین آن ها همین چند وقت پیش به دست کاربران رسید. این کنسول رقیب اصلی پلی استیشن به حساب می آید و با این که دیرتر کار خود را شروع کرده، تا حد زیادی توانسته برای شرکت سونی شاخ و شانه بکشد. با این حال بازی های انحصاری کنسول پلی استیشن موجب شده که کمی کنسول های مایکروسافت زیر سایه سونی قرار گیرد. مایکروسافت نیز بی تفاوت نبوده و در نسل نهم و با عرضه ایکس باکس سری ایکس و اس، سعی دارد عناوین انحصاری خود را افزایش دهد. خریدهای جدید مایکروسافت نظیر گرفتن حق مالکیت شرکت بتسدا (Bethesda) نشان از عزم راسخ این شرکت دارد و نوید آینده ای روشن برای طرفداران این ایکس باکس را می دهد. همچنین خبرهایی از همکاری ایکس باکس با کوجیما نیز در ماه های اخیر دست به دست شده که عملی شدن آن برای کاربران کنسول های مایکروسافت بسیار جذاب خواهد بود.

این روزها بازی های زیادی را می توانید روی ایکس باکس تجربه کنید و همچنین وجود سرویسی نظیر ایکس باکس گیم پس (XBOX Game Pass) موجب شده که افراد بیشتری به سمت کنسول مایکروسافت بیایند. جدیدا بازی های زیادی در روز عرضه راهی این سرویس می شوند و چیزی بیش از این نمی تواند خرسندی طرفداران را به دنبال داشته باشد. همچنین گیم پس موجب می شود که کاربران هزینه ی کمتری صرف بازی ها کنند و اجازه می دهد که بدون نیاز به خرید نسخه فیزیکی آثار مختلف، بتوانید آن ها را تجربه کنید. قابل ذکر است که هر ماه عناوین جدیدی به صورت رایگان در اختیار کاربران این سرویس قرار می گیرید، پس اگر از کنسول ایکس باکس استفاده می کنید، خرید حق اشتراک گیم پس برای شما یکی از واجبات محسوب می شود.

به هر حال پیش از هر چیز برای تجربه بازی روی کنسول ایکس باکس باید یک حساب کاربری داشته باشید. از همین رو ما تصمیم گرفته ایم که در این مقاله نحوه ساخت حساب کاربری ایکس باکس را به شما آموزش دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه ساخت حساب کاربری اکس باکس وان

ساخت حساب کاربری ایکس باکس

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، برای بازی کردن روی کنسول های ایکس باکس، باید حساب کاربری بسازید. این اکانت های آنلاین و رایگان به شما اجازه می دهند که روند پیشرفت در بازی های مختلف را زیر نظر بگیرید، با سایر دوستان گیمرتان در ارتباط باشید و از داده های تان در فضای ابری پشتیبانی بگیرید تا در مواقع لزوم، مثل ارتقا کنسول، آن ها را از دست ندهید. اگر شما برای اولین بار یک کنسول ایکس باکس خریده باشید، در طی روند آماده سازی دستگاه، به طور کامل نحوه ساخت حساب کاربری XBOX را یاد خواهید گرفت.

یکی از ساده ترین راه های ساخت حساب کاربری XBOX، استفاده از ایکس باکس وان است. شما با استفاده از این کنسول کافی است چند مرحله کوتاه را پشت سر بگذراید تا سریعا به نتیجه دلخواه تان برسید.

۱.  دکمه ایکس باکس روی کنترلر را فشار دهید تا بخش Guide برای تان باز شود.

ساخت حساب کاربری ایکس باکس

۲. گزینه Sign in را انتخاب کنید.

ساخت حساب کاربری ایکس باکس

۳. روی گزینه Add new بایستید و دکمه A را فشار دهید. 

ساخت حساب کاربری ایکس باکس

۴. به صورت خودکار یک صفحه کیبورد روی نمایشگر برای تان ظاهر می شود. دکمه B روی کنترلرتان را فشار دهید.

ساخت حساب کاربری ایکس باکس

۵. روی گزینه Get a new email بایستید و دکمه A را فشار دهید تا وارد پروسه ساخت حساب کاربری ایکس باکس شوید.

مهم: اگر در حال ساخت حساب کاربری برای یک کودک هستید، سن واقعی او را وارد کنید و مواظب باشید که سن خودتان را وارد نکنید. این کار موجب می شود که بتوانید روی محتوا و تنظیمات نظارت داشته باشید و از طریق XBOX Family محدودیت های مورد نیاز را اعمال کنید.

نکته: نیازی نیست که برای هر کنسول به صورت جداگانه حساب کاربری بسازید. صرفا با ساخت یک حساب کاربری XBOX می توانید از آن روی سایر کنسول های مایکروسافت نیز استفاده کنید.

نحوه ساخت حساب کاربری ایکس باکس از طریق وب

ساخت حساب کاربری ایکس باکس

اگر بنا به دلایلی نمی خواهید یا نمی توانید با استفاده از کنسول تان حساب کاربری ایجاد کنید، می توانید از طریق سایت رسمی ایکس باکس دست به این کار بزنید. از آن جایی که در این روش می توانید از موس و کیبورد به جای کنترلر ایکس باکس استفاده کنید، احتمالا روند کار برای تان ساده تر پیش خواهد رفت. همچنین شما پیش از راه اندازی کنسول تان نیز می توانید از طریق وب یک حساب کاربری ایجاد کنید تا پس از آماده شدن ایکس باکس نیازی به وقت گذاشتن روی این بخش نداشته باشید. در ادامه ما نحوه ساخت حساب کاربری ایکس باکس از طریق وب را به شما آموزش می دهیم.

۱. مرورگر دلخواه تان را باز کرده و وارد سایت رسمی ایکس باکس شوید.

ساخت حساب کاربری ایکس باکس

۲. در گوشه ی بالا سمت راست، روی آیکونی به شکل آدمک کلیک کنید.

ساخت حساب کاربری ایکس باکس

۳. گزینه Create one را انتخاب کنید.

ساخت حساب کاربری ایکس باکس

۴. آدرس ایمیل تان را وارد کنید.

ساخت حساب کاربری ایکس باکس

نکته: اگر ایمیل ندارید، گزینه Create a new email address را انتخاب کرده و یک حساب Outlook بسازید. علاوه بر این، می توانید با انتخاب گزینه Use a phone number instead، به جای ایمیل از شماره تلفن همراه خود برای ساخت حساب کاربری ایکس باکس استفاده کنید.

۵. روی Next کلیک کنید.

ساخت حساب کاربری ایکس باکس

۶. یک رمز عبور برای اکانت ایکس باکس تان انتخاب کنید.

ساخت حساب کاربری ایکس باکس

نکته: برای امینت بیشتر و محافظت از حساب کاربری تان از یک رمز عبور مناسب استفاده کنید. بهتر است رمز عبورتان از حروف بزرگ و کوچک و اعداد تشکیل شده باشد.

۷. نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید.

ساخت حساب کاربری ایکس باکس

نکته: پس از تکمیل فرایند ساخت حساب کاربری، می توانید وارد بخش تنظیمات اکانت خود شده و نام خود را مخفی کنید.

۸. گزینه Next را انتخاب کنید.

ساخت حساب کاربری ایکس باکس

۹. از طریق منوی آبشاری محل سکونت خود را انتخاب کرده و سپس تاریخ تولدتان را وارد کنید.

ساخت حساب کاربری ایکس باکس

۱۰. روی Next کلیک کنید.

ساخت حساب کاربری ایکس باکس

۱۱. در این مرحله یک ایمیل تایید برای تان ارسال می شود. کدی که برای تان ارسال شده را در کادر مشخص شده وارد کرده و Next را بزنید.

ساخت حساب کاربری ایکس باکس

۱۲. سوال امنیتی را پاسخ داده و روی Next کلیک کنید.

ساخت حساب کاربری ایکس باکس

۱۳. گزینه I Accept را انتخاب کنید. حالا حساب کاربری ایکس باکس شما ساخته شده است. پس از تکمیل فرایند، به صورت خودکار وارد اکانت خود در سایت XBOX خواهید شد.

ساخت حساب کاربری ایکس باکس

حالا با استفاده از رمز عبور خود می توانید از طریق کنسول یا سایر برنامه ها به حساب کاربری تان دسترسی داشته باشید.

نکته: شما می توانید از حساب کاربری XBOX به عنوان اکانت مایکروسافت استفاده کنید. این بدان معنا است که شما از طریق حساب کاربری ایکس باکس،قادر به استفاده از سرویس هایی نظیر اسکایپ یا آفیس خواهید بود.

چرا به حساب کاربری ایکس باکس نیاز داریم؟

ساخت حساب کاربری ایکس باکس

شما احتمالا بنا به دلایل زیر، به حساب کاربری XBOX نیازی نخواهید داشت:

  • شما از طریق بخش تنظیمات اکانت می توانید نام و Gamertag خود را تغییر دهید و برای عوض کردن آن ها نیازی به ساخت یک حساب کاربری جدید نخواهید داشت.
  • از یک حساب کاربری ایکس باکس می توانید روی کنسول ها و دستگاه های مختلف استفاده کنید. در واقع اگر با ایکس باکس ۳۶۰ اکانت ساخته اید، می توانید از همان حساب کاربری روی کنسول های ایکس باکس وان، ایکس باکس وان اس، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس استفاده کنید. پس با خرید یک کنسول جدید نیازی نیست که اکانت تازه ای بسازید.

شما می توانید هر تعداد که تمایل دارید حساب کاربری ایکس باکس بسازید، اما به خاطر داشته باشید که قابلیت انتقال میزان پیشرفت بازی ها به اکانت های دیگر وجود ندارد.

مهم: ساخت یک حساب کاربری جدید بدان معنا است که شما هیچ تاریخچه ای از بازی های قدیمی تان نخواهید داشت و ارتباط با دوستان تان را نیز از دست خواهید داد.

آیا برای بازی کردن باید حساب کاربری Xbox Live داشته باشیم؟

ساخت حساب کاربری ایکس باکس

پس از راه اندازی کنسول ایکس باکس و دیدن اعلان ساخت اکانت XBOX Live ممکن است کمی سردرگم شوید، اما نیازی به نگرانی نیست. اکانت Microsoft XBOX Live در واقع نام دیگر حساب کاربری ایکس باکس است که شما از قبل آن را ساخته اید.

با این حال بد نیست اشاره کنیم که برای تجربه برخی از بازی های آنلاین، باید حق اشتراک XBOX Live Gold را تهیه کنید. XBOX Live Gold در واقع یک سرویس اشتراک محور است که به شما اجازه می دهد بازی های آنلاین را تجربه کرده و هر ماه آثار جدیدی را به صورت رایگان دریافت کنید.

این بود نحوه ساخت حساب کاربری ایکس باکس. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره کنسول های مایکروسافت چیست؟ فکر می کنید برنده نسل نهم کنسول های خانگی تا این لحظه کدام شرکت بوده است؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر