نگاهی به شرکت سازنده بازی پابجی

در ۱۴۰۰/۰۶/۲۱ , 23:30:40
کشور سازنده بازی پابجی

شرکت سازنده بازی پابجی در سال ۲۰۱۷، بازی بتل رویال خود را روانه بازار کرده و آغازی برای ژانر جدیدی در صنعت بازی‌های موبایل بود که بعدها مورد توجه جمع کثیری از گیمرها نیز قرار گرفت. با دنیای بازی همراه شوید.

استودیو کرفتون (Krafton) که پیش‌تر با عنوان بلوهول (Bluehole) به فعالیت در صنعت بازی‌های ویدیویی مشغول بوده است، در کره جنوبی واقع شده و بازی‌های ویدیویی خود را در سئونگنام تولید و روانه بازار می‌کند. این شرکت، در سال ۲۰۰۷ و توسط چانگ بیونگ گیو تاسیس شده است و به‌دلیل توسعه بازی‌های TERA در سال ۲۰۱۱و PlayerUnknown Battlegrounds در سال ۲۰۱۷ شناخته می‌شود. این شرکت نسخه دوم بازی پابجی به‌عنوان PUBG: NEW STATE را نیز در سال ۲۰۲۱ ارائه کرده و توانسته است که فعالیت موفق خود در دنیای آثار بتل رویال را همچنان ادامه دهد. پابجی از اولین‌ بازی‌هایی بود که در این فضا رشد کرده و بعد از آن، آثار دیگری مانند فورتنایت قدرت گرفتند.

دو بازی مهم پابجی که در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ روانه بازار شده‌اند، توسط شرکت تابعه یعنی PUBG Studios توسعه پیدا کرده‌اند. در نوامبر سال ۲۰۱۸ بود که سازنده بازی پابجی، به کرفتون تغییر نام داده و تحت عنوان جدید Krafton Game Union به فعالیت در صنعت گیم ادامه داد. شرکت سازنده پابجی هم‌اکنون دارای دارایی خالص ۲.۹ میلیارد دلاری بوده و بنیان‌گذار آن، یکی از هفت میلیاردر معروفی است که در کره جنوبی به فعالیت می‌پردازد. حال ما در ادامه قصد داریم که بیشتر با این شرکت بزرگ آشنا شده و از ویژگی‌های آن برای شما صحبت کنیم.

تاریخچه سازنده ی پابچی

عکس سازنده پابجی

پس از موفقیتی که بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds برای این استودیو فراهم کرد و منجر به سرمایه‌گذاری عظیم روی هلدینگ تنسنت و توسعه و خرید استودیوهای بیشتر شد، بلوهول تصمیم گرفته که کرفتون را در ۵ نوامبر سال ۲۰۱۸ تاسیس کرده و از آن به‌عنوان هلدینگ ویژه برای ساخت بازی‌های ویدویی استفاده کند. کرفتون براساس نام صنایع دستی مربوط به قرون وسطی انتخاب شده است و کیم چانگ هان، مدیرعامل شرکت PUBG Corporation که بازی پابچی را توسعه داده است نیز به‌عنوان مایرعامل شرکت کرفتون انتخال شد.

این شرکت برنامه‌های خود برای عرضه عمومی سهام شرکت را در جولای سال ۲۰۲۱ اعلام کرده و تائید کرده که لیست خود را برای فعالیت در بورس اوراق بهادار اعلام کرده است. این شرکت قصد دارد که ۵.۶ تریلیون پوند (۵ میلیارد دلار آمریکا) به ارزش کنونی شرکت یعنی ۳۰ تریلیون پوند (۲۷.۲ میلیون دلار آمریکا) بیفزاید. رویداد IPO در دهم آگوست سال ۲۰۲۱ برگزار شد و شاهد روند متفاوتی برای شرکت پابجی بوده‌ایم. آن‌ها ۸.۸ درصد از قیمت اولیه شرکت را از دست دادند، اما هنوز هم ارزش کرفتون با ارزش ۱۹.۳۲ میلیارد دلار به فعالیت خود ادامه داده و برنامه‌های بیشتری در سر می‌پروراند.

بیشتر بخوانید: فورتنایت بهتره یا پابجی؟

بخش بزرگی از سهام شرکت چینی و خارجی بازی‌های ویدویی از جمله تسنت، که بزرگ‌ترین شرکت بازی‌های ویدیویی در چین است است، معمولا بازی‌های خودشان را با محدودیت خاصی در کشور خودشان عرضه می‌کنند. حال به دلیل محدودیت‌های جدید اعمال شده توسط دولت چین، این روند عرضه در کشور چین کاهشی بوده است و همین موضوع سبب کاهش ارزش شرکت در بازار بورس نیز بوده است. دولت چین اعتقاد داشته است که بازی پابجی باعث خشونت شده و فیلم‌برداری بازی را نیز نامناسب عنوان کرده است. چین به‌دلیل تراکم جمعیت، بازار بسیار مهمی برای بازی‌های ویدیویی است و همان قوانین سبب می‌شود که مشکلات زیادی برای عرضه بازی‌ها در این کشور وجود داشته باشد. این روند برای کرفتون نیز ویرانگر تمام شده و شرکت پابجی موبایل را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

شرکت‌های فرعی Krafton

سازنده بازی پابجی

همان‌طور که گفتیم، کرفتون به‌عنوان اصلی‌ترین شرکت پشت سازنده پابجی قرار دارد و چند شرکت فرعی نیز همراه با آن به فعالیت خودشان ادامه می‌دهند. این شرکت‌ها هرکدام دارای سابقه‌ای هستند . در ادامه می‌خواهیم بیشتر در مورد آن‌ها صحبت کنیم.

استودیو بلوهول

استودیو Bluehole در ماه مارس سال ۲۰۰۷ و توسط چانگ بیونگ گیو در سئول کره جنوبی تاسیس شد. چانگ قبلا شرکتی به‌نام Neowiz را در سال ۱۹۹۷ و توسط هفت نفر از بنیان‌گذاران دیگر تاسیس کرده بود و در سال ۲۰۰۵ هم به سراغ توسعه موتورهای جستجوی First Snow رفت. این شرکت در سال ۲۰۰۶ و با رسیدن به سرمایه گذار دیگر، فروخته شد. این شرکت در ۲۲ آوریل ۲۰۱ اعلام کرد که نام خود را به بلوهول تغییر نام داده است و در صنعت بازی‌های ویدیویی فعالیت می‌کند.

در آگوست سال ۲۰۱۷ بود که هلدینگ چینی به‌نام تنسنت، اعلام کرد که پس از رد پیشنهاد خرید استودیو بلوهول، مبلغ نامعلومی از دارایی خود را در بلوهول سرمایه‌گذاری کرده است. بلوهول در ابتدا این سرمایه‌گذاری را کامل رد کرد، اما بعد‌ها اظهار داشت که آن‌ها مذاکره‌های زیادی را با استودیو تنسنت داشته‌اند و گویا مذاکراتی هم در زمینه خرید سهام خالص بلوهول توسط Tencent انجام شده بود. متعاقبا هم اعلام شد که تنسنت ۱.۵ درصد از بلوهول را به مبلغ ۷۰ میلیارد پوند خریداری کرده بود.

تنسنت در نهایت، تصمیم خود برای به‌دست آوردن کامل استودیو بلوهول در نوامبر ۲۰۱۷ را کاملا تائید کرد. یک مجله کره‌ای، اعلام کرده بود که استودیو بلوهول در یک عرضه اولیه، به یک شرکت عمومی تبدیل خواهد شد و هیچ انقلاب صنعتی در مورد آن روی نخواهد داد. در چنین زمانی، ۳۸ شرکت ارتباطی که لیست آن توسط این شرکت کره‌ای منتشر شده بود، ارزش این شرکت را ۵.۲ تریلیون پوند اعلام کردند و تنسنت قصد داشت که ۵۰۰ میلیارد پوند دیگر سرمایه گذاری کند تا بتواند ۱۰ درصد از مالکیت دیگر شرکت را نیز تصاحب کند. این موضوع سبب می‌شد که کل سهام آن‌ها به ۱۱.۵ درصد افزایش پیدا کند.

استودیو PUBG Studios

سازنده پابجی موبایل

این استودیو وظیفه طراحی پابجی را برعهده داشته است و یکی از بنیان‌گذاران اصلی بازی نیز محسوب می‌شود. حالت‌های کاربردی دیگری هم در این استودیو فعال بوده است، اما تمرکز آن‌ها از همان ابتدا روی ساخت بازی پابجی بوده است. در ابتدای ماجرا، استودیو Ginno Games توسط کیم چانگ هان برای توسعه MMO ها تاسیس شده بود، اما در سال ۲۰۱۴، این شخص مجبور شد که یک سوم از کارکنان خود را اخراج کرده و در نهایت استودیو را در سال ۲۰۱۷ به بلوهوم بفروشد. مدت زمان کوتاهی بعد از خریداری استودیو توسط بلوهوم، آن‌ها روند کار روی بازی جدید خود را شروع کردند و بنیان‌گذار مجموعه با آقای گرین تماس گرفته و از او برای ساخت یک بتل رویال جدید در استودیو بلوهوم کمک خواست. گرین پذیرفته و پابجی برای اولین‌بار در مارس ۲۰۱۷ در دسترس مخاطبین قرار گرفت. در نهایت این استودیو بلوهوم بود که در سپتامبر ۲۰۱۷ به پابجی کورپوریشن تغییر نام داد.

بنابراین، سال ساخت پابجی به سال ۲۰۱۷ بازگشته و کشور سازنده پابجی نیز در کره جنوبی جریان داشته است. دفتر دوم استودیو در ویسکانسین و در اواخر سال ۲۰۱۷ تاسیس شد. دو دفتر دیگر هم در آمستردام و ژاپن افتتاح شده و شرکت به واسطه فروش خوب مجموعه پابجی، توانست که استودیو دیگری را هم در نیویورک و به‌نام PUBG MadGlory تاسیس کند. آقای گرین که در دفاتر سئول PUBG Corporation مستقر شده بود، در مارس سال ۲۰۱۹ این بخش را ترک کرده و زیر مجموعه جدیدی به‌نام PUBG Special Projects را در دفتر آمستردام تاسیس کرد. آن‌ها پرولوگ اولین بازی خودشان را در مراسم گیم اواردز سال ۲۰۱۹ و در ماه دسامبر اعلام کردند. در این پرولوگ نمایش داده شده، ارتباط کاملی با بازی پابجی نمایش داده شده و گیم‌پلی و فناوری استفاده شده در آن نیز کاملا جدید بود. گفته شده که تجربه کنندگان این بازی می‌توانستند که لحظات بیادماندنی و منحصربه‌فردی را از بازی پابجی داشته باشند.

در پایان سال ۲۰۱۹ بود که استودیو تنسنت برنامه‌های بزرگی را برای پابجی در آینده اعلام کرد و آن‌ها گفتند که قصد دارند در رویدادهای ESport نیز شرکت کنند. کرفتون در سال ۲۰۲۰ استودیو PUBG Corporation‌ را به‌صورت کامل در خود ادغام کرده و و تیم سازنده بازی را نیز به PUBG Studios تغییر نام داد. پابجی موبایل با همکاری Metro Exodus، حالت جدیدی به‌نام مترو رویل را با به‌روزرسانی نسخه ۱.۱ این بازی منتشر کرده و مهم‌ترین ویژگی آن را با اضافه کردن دو نقشه جدید، سلاح‌های جدید، شخصیت‌های دیگر و سلاح‌ جدیدی به نام Tikhar در اختیار بازیکنان قرار داد.

این بازی دارای چالش‌های منحصربه‌فرد و جدیدی بود که با الهام از محیط بازی مترو توسعه داده شده بود و شاهد هیولاهای بیشتر و شخصیت‌های ترسناک در مجموعه پابجی بودیم. در نوامبر سال ۲۰۱۹ هم اعلام شد که کرفتون در G-Star 2020 شرکت می‌کند تا بازی آنلاین چندنفره خود به‌نام Elyon را معرفی کند. آن‌ها یک نمایش بسیار خوب از بازی مخصوص ای‌اسپورت خودشان ارائه دادند و صحبت‌هایی نیز پیرامون بازی پابجی مطرح شد.

در سپتامبر سال ۲۰۲۰، دولت هند، بازی پابجی موبایل همراه با چند برنامه و بازی دیگر را به‌دلیل مسائل مربوط به حریم خصوصی کاربران در این کشور ممنوع کرد. کرفتون برای عرضه دوباره بازی در هند، کنترل IP این مجموعه را از تنسنت پس گرفت. نسخه جدیدی از بازی که مخصوص کشور هند بود، در جولای ۲۰۲۱ برای اندروید و iOS منتشر شده و این بار بازی تحت مالکیت IP کرفتون در این کشور منتشر شد.

توسعه دنباله بازی پابجی در سال ۲۰۲۱

پابجی ساخت کجاست

در سال ۲۰۲۱، شرکت سازنده پابجی، کار روی دنباله بازی به‌نام PUBG: New State را معرفی کرد که گویا در سال ۲۰۵۱ جریان دارد و قرار است که سپرهای جدید، امکان سفارشی‌سازی سلاح‌ها، مناظر بیشتر، امکان احیای هم تیم‌ها، پهبادها و دیگر اقلام دیگر را در بازی داشته باشیم. مکانیسم‌های جدیدی به بازی اضافه شده است و بازیکنان می‌توانند تجربه جدیدی را با آن داشته باشند. در اوایل ماه جولای بود که کرفتوت گزارش جدیدی را منتشر کرده و اعلام کرد که بیش از ۲۰ میلیون پیش ثبت نام در فروشگاه گوگل پلی برای بازی به ثبت رسیده است و رکورد ایپکس لجندز موبایل کمپانی EA را شکسته است.

این بازی قرار است که در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ منتشر شود. گویا این بازی قرار نیست که در بازار اصلی هند و چین منتشر شود و هم‌اکنون در مرحله تست آلفا قرار دارد. باید منتظر ماند و دید که سرنوشت دومین نسخه از بازی پابجی به کجا خواهد کشید و آیا استودیو می‌تواند روند موفقیت بازی پابجی را بعد از حضور رقیبان قدرتمندی مانند ایکس لجندز و فورتنایت تکرار کند. در بخش کامنت‌ها می‌توانید نظرات خود را در این رابطه اعلام کنید.


21 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. ۵۱۹۸۱۲۱۸۰۱۰
    ایسو از من خرید کردن پول نداده
    منو بلاک کردن میشه کاری کرد با شما شکایت کردم

    ۴۲
  2. ترو خدا ترو خدا ترو خدا ترو خدا سازنده پابجی رو افلاین کن ترو خدا ازت التماس میکنم خیلی نت میبره ترو خدا

    ۱۹۲۸
  3. سلام مابرای بازی تو پابچی موبایل با فیلتر میایم میگن از سیزن بعد بن دیواس میشیم حالا ماکه از ترفداران بازی هستیم یعنی باید بازی را کنار بگذاریم

    ۳۳۱۲
    1. سلام اره این بازی میتواند بماند ولی یی خواهش لطفاً برای من یوسی روان کنید این آیدی منه ۵۱۷۹۳۶۱۳۸۵۶

      ۱۳۱۶
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر