نسخه جدید Assassin's Creed هر آنچه درباره نسخه جدید Assassin’s Creed می‌دانیم
در ۱۴۰۱/۰۶/۱۰ , 22:00:53

هر آنچه درباره نسخه جدید Assassin’s Creed می‌دانیم

1
در ۱۴۰۱/۰۶/۱۰ , 22:00:53

پس از اینکه یوبی سافت در سال ۲۰۱۷ و با بازی Assassin’s Creed Origins هسته گیم‌پلی، طراحی مراحل و طراحی سیستم مجموعه Assassin’s Creed را بازتعریف کرد و پس از عرضه سه نسخه موفق و پرفروش با این فرمول ظاهرا نسخه جدید Assassin’s Creed نقطه عطف دیگری در تاریخ پر فراز و فرود یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای بازی‌های ویدیویی خواهد بود؛ بازی جدید اساسین کرید در شایعات با نام «بازی Assassin’s Creed Infinity» شناخته می‌شود. دقیقا چه مواردی درباره این نسخه مرموز مشخص شده‌اند؟ شایعات در این باره چه می‌گویند؟ آیا می‌توان نسبت به این تصمیم ناشر خوشبین و امیدوار بود؟ بازی Assassin’s Creed Mirage که به تازگی شایعاتی از آن منتشر شده چیست؟ برای پاسخ به پرسش‌ها در ادامه این مطلب با دنیای بازی همراه باشید.

نسخه جدید Assassin's Creed

تنها با یک نگاه اجمالی و گذرا به تاریخچه و سوابق مجموعه اساسین کرید کافی است تا به این نکته پی ببریم که سازندگان و خالقان این مجموعه هیچگاه از اعمال تغییرات مختلف، آزمودن گزینه‌های تازه و به طور کلی پذیرفتن ریسک واهمه‌ای نداشته‌اند. چه منظور از تغییر، تغییر خط زمانی داستان اصلی، تغییر جهان بازی، تغییر شخصیت اصلی یا حتی باز تعریف هسته گیم‌پلی بازی از مخفی کاری به نقش آفرینی باشد. نزدیک به دو سال از انتشار Assassin’s Creed Valhalla، سومین نسخه این مجموعه پس از روی آوردن سازندگان به سبک نقش آفرینی می‌گذرد. در هر نسخه رفته رفته ایرادات بیشتری از این سبک جدید رفع شدند و ظاهرا به عقیده سازندگان نوبت به آزمودن یک نگرش جدید رسیده است. نگرشی که شاید برای همیشه نحوه تعامل مخاطبان را با این مجموعه عوض کند. زیرا که ظاهرا ناشر قصد دارد به تبعیت از روند حاکم فعلی بر بازی‌های ویدیویی، به سراغ تولید یک لایو سرویس برود.

برای اولین بار رسانه بلومبرگ به این مسئله اشاره کرد و بعدتر ناشر نیز آن را تایید کرد؛ نسخه جدید Assassin’s Creed مسیر آینده این مجموعه را مشخص می‌کند. اینکه دقیقا منظور از این عبارت چیست هنوز به صورت دقیق مشخص نیست اما، طرفداران باید از این تصمیم جدید خوشنود باشند یا نگران؟ در ادامه به تمامی اطلاعات و شایعات قابل اتکا درباره این نسخه مرموز اشاره می‌کنیم:

تاریخ انتشار Assassin’s Creed Infinity و پلتفرم‌های مقصد آن

نسخه جدید Assassin's Creed

مطابق انتظار هنوز تاریخ انتشار بازی جدید اساسین کرید مشخص نیست و اینسایدرها و رسانه‎‌های مختلف، اطلاعات و اظهار نظرهای متفاوتی در این باره دارند. به گزارش رسانه بلومبرگ در جولای سال ۲۰۲۱ میلادی Assassin’s Creed Infinity سال‌ها تا عرضه و وارد شدن به فاز نهایی ساخت فاصله دارد. کمی بعد از انتشار این خبر، آقای جیسون شریر (Jason Schreier) خبرنگار نامدار بلومبرگ کمی واضح‌تر درباره این خبر سخن گفت و اعلام کرد نمی‌توان حداقل تا اواخر سال ۲۰۲۴ میلادی منتظر انتشار نسخه جدید Assassin’s Creed باشیم.

با توجه به اینکه تاریخ انتشار این عنوان مشخص نیست، نمی‌توان درباره پلتفرم‌های مقصد آن نیز به صراحت سخن گفت اما، انتظار می‌رود کنسول‌های نسل نهم سونی و مایکروسافت، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس در کنار رایانه‌های شخصی از کاندیدهای اصلی یوبی سافت برای انتشار محصول جدید باشد. با فرض صحیح بودن ادعای بلومبرگ و عرضه بازی در اواسط نسل نهم شاید بتوان گفت ناشر کنسول‌های نسل هشتم را کنار خواهد گذاشت.
معمولا کنسول هبریدی نینتندو به عنوان یکی از پلتفرم‌های مقصد نسخه جدید اساسین کرید جایگاهی ندارند اما، با توجه به اینکه بازی Assassin’s Creed Odyssey از طریق کلود استریم در دسترس کاربران نینتندو سوییچ قرار گرفت و با توجه به پیشبینی‌ها مبنی بر ارتقا و پیشرفت روز افزون سرویس کلود، شاید از طریق این شیوه شاهد حضور این بازی روی سوییچ نیز باشیم.

گیم‌پلی و جهان بازی Assassin’s Creed Infinity

نسخه جدید Assassin's Creed

نزدیک به دو سال از زمانی که یوبی سافت وجود داشتن و ساخته شدن بازی جدید اساسین کرید را تایید کرده‌ است می‌گذرد. ولی یوبی سافت هنوز هیچ توضیحی درباره ماهیت این بازی نداده‌است. بنابر برخی شایعات این بازی با توجه به لایو سرویس بودن، قرار است Free 2 Play باشد که این موضوع هنوز از سوی ناشر تایید یا رد نشده‌است و آن‌ها از اظهار نظر رسمی در این باره خودداری کرده‌اند. مباحثی که در ادامه مطرح می‌شوند برگرفته از گزارش افراد و رسانه‌های سرشناسی مانند بلومبرگ هستند و هیچ کدام جنبه کاملا رسمی ندارند.

Assassin’s Creed Infinity نسخه جدید Assassin’s Creed یا یک بازی مستقل مانند Assassin’s Creed Odyssey یا Valhalla نیست. این عنوان قرار است یک پلتفرم جدید و یک نقطه عطف در ماهیت و پیکره این مجموعه باشد و جامعه مخاطبان مجموعه را در پلتفرم‌های مختلف افزایش دهد. با توجه به ماهیت لایو سرویس بازی (عنوانی که با گذر زمان دریافت آپدیت‌های متعدد و محتوا و چالش‌های جدید بروزرسانی می‌شود.) احتمالا این بازی یک حالت هاب گونه برای مخاطبان داشته باشد. بازی‌های آینده سری طی سالیان آینده عرضه شوند و تمامی آن‌ها به نحوی از Assassin’s Creed Infinity پشتیبانی می‌کنند و از این طریق جهان تمامی نسخه‌های مجموعه که وقایع آن‌ها در برهه‌های تاریخی گوناگون رخ می‌دهد، به یکدیگر مرتبط می‌شوند. زمانی که نسخه‌های جدید اساسین کرید عرضه شوند یا بسته‌های گسترش دهنده برای نسخه‌های عرضه شده منتشر شود، این اقلیم‌های جدید روی بازی Assassin’s Creed Infinity نیز در دسترس خواهند بود و به گزارش techradar هدف غایی و نهایی در اینفینتی یکپارچه سازی تمامی جهان‌ها و تمامی خطور داستانی در تاریخ مجموعه خواهد بود.

با توجه به سبک روایت داستانی که فرنچایز اساسین کرید دنبال می‌کند، در حال حاضر نیز تمامی برهه‌های زمانی و خطوط داستانی به نحوی به یکدیگر متصل هستند و شخصیت اصلی به کمک دستگاهی به نام Animus می‌تواند از وقایع گذشته مطلع شود. کافی است سازندگان اراده کنند و در هر فصل رویداد سراغ یکی از خطوط زمانی و یکی از اساسین‌ها بروند و روایت جدید و یکپارچه‌ای از نحوه تعامل جهان Assassin’s Creed Infinity با یک نسخه دیگر از مجموعه داشته باشند.

مثال موفق چنین ترکیبی را می‌توانیم بازی Himan III در نظر بگیریم. استودیو IO Interactive هر نسخه سه‌گانه هیتمن را درون یک پکیج یکپارچه و یکدست قرار داد و با طراحی ماموریت‌های آدمکشی جدید در مکان‌ها و لوکیشن‌های گوناگون دائما به مخاطبان خود بهانه‌ای برای سر زدن به مراحل قدیمی و جدید این سه‌گانه را داد. با توجه به اینکه یوبی سافت از مدت‌ها قبل کار روی این ایده را آغاز کرده انتظار داریم یک مسیر و نقشه مشخص برای رجوع به جهان نسخه‌های مختلف و ساخت مراحل جدید برای آن‌ها برنامه داشته باشد و تکه‌های پازل این جهان عظیم را به صورت منطقی کنار یکدیگر بچیند. بدون شک این مجموعه پتانسیل آن را دارد تا معادل جهان سینمایی مارول در بازی‌های ویدیویی باشد.

چندان جای تعجب ندارد اگر در نسخه جدید Assassin’s Creed چندین مکان با حال و هوای امروزی وجود داشته باشد. مکان‌هایی که دستگاه Animus وجود دارد و به بازیکن این امکان را می‌دهد که به هر برهه تاریخی که باب میل وی بود سفر کند. جهان‌هایی از نسخه‌های مختلف مجموعه که طی این دو دهه توسط استودیوهای مختلف یوبی سافت طراحی و خلق شده‌اند.

روند ساخت بازی Assassin’s Creed Infinity

نسخه جدید Assassin's Creed

از زمانی انتشار اولین نسخه فرنچایز Assassin’s Creed همواره به صورت چرخشی ناشر وظیفه تولید نسخه جدید را به یکی از استودیوهای زیر مجموعه خود واگذار کرده‌ بود و هر نسخه توسط یک تیم مستقل روانه بازار می‌شد. البته منظور این نیست که در روند ساخت استودیوهای دیگر کامل بی‌نقش بوده‌اند و در این میان آن‌ها نیز به عنوان تیم مکمل فعالیت داشته‌اند. با توجه به برنامه‌های جاه‌طلبانه یوبی سافت برای بازی جدید اساسین کرید قرار است این عنوان حاصل همکاری نزدیک و تنگاتنگ تمامی استودیوهای یوبی سافت باشد و تمامی تیم‌های فعال در این کمپانی برای Assassin’s Creed Infinity تولید محتوا داشته باشند.

یوبی سافت اعلام کرده حداقل دو استودیو به صورت مستقیم روی این بازی کار خواهند کرد و تیم خلاقیت و نوآوری نیز دو کارگردان خواهد داشت. آقای کلینت هاکینگ (Clint Hocking)، کارگردان مجموعه Splinter Cell و Watch Dogs Legion رهبری تیم استودیو Ubisoft Montreal بر عهده خواهد داشت و آقای جاناتان دومانت (Jonathan Dumont)، کارگردان Assassin’s Creed Syndicate و Odyssey نیز تیم استودیو Ubisoft Quebec را رهبری خواهد کرد.

فعالیت‌های این دو تیم و محتوایی که ساخته‌‎اند توسط آقای Marc-Alexis Côté، تهیه کننده ارشد کل فرنچایز اساسین کرید و تیم وی مورد بررسی و بازبینی نهایی قرار می‌گیرد. آقای Côté عضو هیئت مدیره استودیو Ubisoft Quebec است و پیش از اینکه به سمت‌های اجرایی در کمپانی یوبی سافت برسد، روی دو نسخه مجموعه یعنی Brotherhood و Syndicate کار کرده بود.

خانم Nathalie Bouchard و آقای Christophe Derennes مدیران ارشد استودیوهای Ubisoft Quebec و Ubisoft Montreal این تصمیم ناشر را اینگونه تفسیر می‌کنند:

جای اینکه مانند گذشته وظیفه ساخت نسخه جدید از بازی به بازی دیگری موکول شود، تصمیم گرفتیم این شیوه جدید را دنبال کنیم. این فرصت خوبی برای یکی از مجوب‌ترین مجموعه‌های یوبی سافت است تا یکپارچه‌تر و متمرکزتر تولید شود و محتوای بازی به دست تمامی اعضای بااستعداد و توانمند یوبی سافت ساخته شود و محدود به یک استودیو نباشد.

نکته مهم بعدی اینجا است که مجموعه اساسین کرید همواره توسط تیم‌هایی که شامل افراد با ملیت‌ها و فرهنگ‌های گوناگون بوده‌اند، ساخته شده‌ است. این پیشینه فرهنگی و تاریخ تیم سازنده روی جهان و شخصیت‌های بازی اثر مستقیم داشته‌است. با گسترده‌تر شدن تیم سازنده تنوع میان فرهنگ، سنت و روحیات اعضا بیشتر می‌شود و این تنوع به رگ‌های بازی نیز خون تازه‌ای می‌دمد.

با گذر زمان و عرضه نسخه‌های متعدد از مجموعه رفته رفته محتوای اساسین کرید از یک بازی تک نفره با ساعات گیم‌پلی محدود به یک جهان-باز عظیم که میان تمامی نسخه‌های آن ارتباط مستقیم وجود دارد تبدیل شد و هر نسخه بخش جدیدی را به مجموعه می‌افزود. Assassin’s Creed Brotherhood بخش چند نفره رقابت محور را معرفی کرد. Black Flag به بازی یک حالت متا گیم داد به نحوی که جهان بازی حتی زمانی که کنسول مخاطب خاموش بود نیز در جریان بود و بازیکنان دیگر می‌توانستند با کشتی وی هجوم آورند و آن را غارت کنند.  Assassin’s Creed Unity ماموریت‌های کو-آپ را اضافه کرد و به مخاطبان این امکان را داد تا با دوستان خود در داستان بازی پیشروی کنند و در Origins چالش‌های هفتگی معرفی شد تا دائما مخاطبان بهانه‌ای برای بازگشت به جهان بازی داشته باشند. Assassin’s Creed Odyssey با بسته‌های گسترش دهنده ماهانه دائما به خط داستانی خود را امتداد می‌داد و Assassin’s Creed Valhalla اولین نسخه‌ای بود که بسته‌های الحاقی داستان محور با محتوای کاملا منحصر به فرد را به مچموعه معرفی کرد.

ده‌ها برهه تاریخی و خط داستانی مختلف در اختیار یوبی سافت است و بی‌مورد نیست که این کمپانی تصمیم گرفته مجموعه را به سمت چارچوب لایو سرویس ببرد. DLCها و محتواهای گسترش دهنده قبلی به خوبی نشان داده سازندگان توانایی خلق محتوای جالب توجه و رضایت بخش پس از عرضه بازی را دارند و حتی زمانی که تحت فشار ضرب الاجل زمانی نباشند به مراتب موفق‌تر عمل خواهند کرد.

باید دید یوبی سافت این محصول خود را چگونه به مخاطبان عرضه می‌کند. آیا پس از نسخه جدید Assassin’s Creed دیگر شاهد عرضه نسخه تک نفره دیگری نخواهیم بود؟ آیا مانند ایکس باکس گیم پس یک سرویس اشتراکی متخص مجموعه اساسین کرید است یا شاید به صورت سیزن پس و رفته رفته منتشر شود. مدلی که اپیک گیمز با فورتنایت ثابت کرد در صورت پیاده سازی درست می‌تواند درآمد فوق العاده‌ای داشته باشد.

اخبار و شایعات پیرامون Assassin’s Creed Infinity

نسخه جدید Assassin's Creed

۱.Assassin’s Creed Infinity شامل یک بازی در ژاپن است:

به گزارش چندین منبع مختلف در بازی  یک بازی کوچک‌تر در کشورهای شرق آسیا و بویژه ژاپن جریان دارد. به گزارش Kotaku این بازی با اسم رمز Project Red شناخته می‌شود و مستقل از Assassin’s Creed Infinity نیست. پس از انتشار این گزارش توسط کوتاکو، آقای جیسون شریر از رسانه بلومبرگ اعلام کرد Project Red بخشی از Assassin’s Creed Infinity است و مستقل نیست.

۲.طرفداران زودتر از یوبی سافت دست به کار شدند!

هنوز به صورت رسمی شاهد نمایشی از نسخه جدید Assassin’s Creed نبوده‌ایم و شاید تا انتشار اولین تریلر رسمی بازی زمان زیادی باقی مانده باشد. مطابق پیشبینی‌‌ها بازی شامل چندین کشور و اقیلم آب و هوایی مختلف است. همانطور که اشاره شد در این میان اسم ژاپن دائما به گوش می‌رسد و یکی از کاربران یوتیوب به نام TeaserPlay به کمک موتور بازی سازی آنریل ۵ اقدام به ساخت دمو کوتاهی از بازی کرده‌ است. شما می‌توانید این دمو را از اینجا تماشا کنید.

۳.پیش از عرضه Infinity یک نسخه دیگر منتشر می‌شود

به گزارش بلومبرگ پیش از عرضه Assassin’s Creed Infinity یک بازی دیگر از مجموعه که با اسم رمز Rift شناخته می‌شود، منتشر خواهد شد. این بازی یک اسپین آف از Valhalla خواهد بود و Basim که در اساسین کرید والهالا معرفی شد، شخصیت اصلی آن است. بلومبرگ مدعی است Rift به وسعت نسخه‌های قبلی مچموعه و نقش آفرینی نخواهد بود و بیشتر روی مخفی کاری تمرکز دارد.

۴.یوبی سافت رسما ساخت بازی جدید اساسین کرید را تایید کرده‌است

همانطور که اشاره شد در ماه جولای ۲۰۲۱ خانم Nathalie Bouchard و آقای Christophe Derennes مدیران ارشد استودیوهای Ubisoft Quebec و Ubisoft Montreal با انتشار بیانیه‌ای به صورت رسمی ساخت بازی Assassin’s Creed Infinity را تایید کردند. عنوانی که محصول مشترک دو استودیو نام برده خواهد بود. هنوز اطلاعات رسمی چندانی درباره گیم‌پلی بازی در دسترس نیست.

[آپدیت:] نسخه جدید Assassin’s Creed بازی Assassin’s Creed Mirage است؟

قسمت جدید Assassin's Creed Mirage
تصویر منصوب به بازی Assassin’s Creed Mirage

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد مطابق ادعای بسیاری از رسانه‌ها و اینسایدرها، یوبی سافت پیش از عرضه بازی Assassin’s Creed Infinity، قصد دارد یک نسخه کوچک‌تر که یاد آور ریشه‌های مجموعه و نسخه‌های ابتدایی است را روانه بازار کند. مجله گیم اینفورمر اوایل سال میلادی جاری و مدتی پس از عرضه بازی Assassin’s Creed Valhalla طی گزارشی مدعی شد یوبی سافت قصد دارد نسخه جدید Assassin’s Creed را به عنوان دنباله معنوی والهالا روانه بازار کند و شخصیت Basim پروتاگونیست این بازی خواهد بود.

مدتی پیش یکی از کاربران یوتیوب به نام j0nathan که بیش از ۱۷۸ هزار دنبال کننده دارد در ویدیویی ضمن تایید اطلاعات فوق مدعی شد نسخه بعدی Assassin’s Creed در بغداد جریان خواهد داشت و بازه زمانی رویدادهای آن نیز از ۸۶۰ الی ۸۷۰ پس از میلاد، در جریان کودتای سامراء است.

به گفته j0nathan نسخه بعدی قرار است اولین بازی تاریخ مجموعه باشد که دارای تم نسبتا مدرن است و از این حیث با نسخه‌های پیشین، به ویژه سه نسخه قبلی متفاوت خواهد بود. هسته گیم‌پلی بازی یادآور نسخه‌هایی مانند Brotherhood و بازی اساسین کرید ۲ است و مخفی‌کاری در آن نقش مهمی دارد.

المان‌های نقش آفرینی (تقریبا) به صورت کامل از بازی حذف شده‌اند و خبری از سیستم ارتقا لول و انتخاب دیالوگ نیست. j0nathan می‌گوید اسم کامل این بازی Assassin’s Creed Mirage است.

شهر بغداد در این بازی به چهار بخش کلی تقسیم شده و هر بخش شامل دشمنان، شرایط اقلیمی، طراحی مراحل و باس فایت خاص خود است. سیستم دید عقاب (Eagle Vision) در بازی Assassin’s Creed Mirage احیا شده است و به طور کلی تجربه بازی، حال و هوای نوستالژی نسخه‌های ابتدایی را به مخاطب القا می‌کند.

ریمیک نسخه اول اساسین کرید نیز که در دست ساخت است نه به صورت مستقل، بلکه به عنوان سیزن پس بازی Assassin’s Creed Mirage در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

خبرنگار مشهور، آقای جیسون شریر (Jason Schreier) در توئیتر بخش زیادی از این اطلاعات را در مورد بازی Assassin’s Creed Mirage صحیح دانست.

تاریخ انتشار بازی Assassin’s Creed Mirage، احتمالا بهار سال ۲۰۲۳ میلادی تخمین زده می‌شود. یوبی سافت قصد دارد رویداد انحصاری خود را در ماه سپتامبر برگزار کند و مسئولان رسما اعلام کرده اند در این رویداد مسیر مجموعه Assassin’s Creed در آینده مشخص می‌شود و بنابراین احتمال معرفی بازی Assassin’s Creed infinity در این رویداد نیز بسیار بالا است.

[آپدیت:] بازی Assassin’s Creed Mirage تایید شد. 

نسخه جدید Assassin's Creed Mirage

یوبیسافت با انتشار این تصویر، رسما بازی Assassin’s Creed Mirage را به عنوان نسخه جدید Assassin’s Creed تایید کرد. از تصویر مشخص است که شایعه جریان داشتن بازی در بغداد دوران خلفای عباسی صحت دارد و بعید نیست که باقی اطلاعات لو رفته و شایعات هم درست باشند. به هر حال، برای اطلاعات رسمی بیشتر از این بازی، باید تا مراسم Ubisoft Forward که کمتر از یک ماه دیگر برگذار خواهد شد صبر کنیم.

سخن پایانی

یوبی سافت قصد دارد هم‌زمان با روند و طرز فکری که اکنون بر صنعت بازی‌های ویدیویی حاکم است، حرکت کند و چه گزینه‌ای بهتر از Assassin’s Creed، یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای تاریخ در اختیار آن‌ها است؟ Infinity پتانسیل این را دارد که به یکی از پرطرفدارترین و فراگیرترین لایو سرویس‌های حال حاضر تبدیل شود و علاوه بر جذب هزاران مخاطب، سود خوبی را نیز به ناشر برساند. اما در صورت اینکه سازندگان از این پتانسیل بالا به خوبی بهره نبرند، شاید یکی از بزرگ‌ترین و فراموش نشدنی‌ترین شکست‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی را شاهد باشیم.

نظر شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید بازی جدید اساسین کرید در قالب لایو سرویس یک فرمول موفق خواهد بود یا این بازی نیز در کنار Fallout 76 و Cyberpunk 2077 در ردیف اول ناامیدکننده‌ترین بازی‌های دهه اخیر قرار می‌گیرد؟ برای کدام یک بیشتر امیدوار هستید؟ بازی Assassin’s Creed Mirage یا بازی Assassin’s Creed Infinity؟ نظرات خود را در دنیای بازی به اشتراک بگذارید.

محسن شجاعی
بازی Assassin's Creedبازی Assassin's Creed Mirage
مقالات بازی

1 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر