پیش‌نمایش بازی Overwatch 2

در ۱۴۰۱/۰۷/۰۹ , 11:00:02
هر آنچه در مورد نسخه دوم اوورواچ می‌دانیم

شاید باورش سخت باشد اما شش سال از انتشار اوورواچ می‌گذرد… . شش سال از انتشار پروژه‌ی جدید بلیزارد که با گرافیکی کارتونی، قهرمان‌هایی دوست داشتنی و مبارزات اول شخص نفس‌گیر جای خود را در دل گیمرها باز کرد گذشت. شش سال از زمانی که اوورواچ، این بازی تمام آنلاین چند نفره، در عین ناباوری بسیاری، جایزه بهترین بازی سال را دریافت کرد گذشت… . حال، در سال ۲۰۲۲، تنها چند روز با انتشار بازی Overwatch 2 فاصله داریم… . دنباله‌ای که وعده‌ی تغییرات زیادی را داده ولی طرفداران نگرانند، نگران از این که آیا این تغییرات در جهت بهبود بازی هستند یا برعکس؟… کار به جایی رسیده که حتی عده‌ای این سوال را مطرح کردند که آیا اصلا نیازی به بازی اوورواچ ۲ بود؟ در ادامه‌ی پیش‌نمایش بازی Overwatch 2 همراه دنیای بازی باشید، چرا که پس از تجربه بتای بازی و جمع آوری هر آنچه در مورد نسخه دوم اوورواچ می‌دانیم؛ می‌خواهیم ببینیم نسخه دوم اوورواچ چه تغییراتی را برایمان به ارمغان خواهد آورد و آیا اصلا نیازی به نسخه‌ی دوم بود؟

تریلر زمان عرضه‌ی نسخه دوم Overwatch

پیش‌نمایش بازی Overwatch 2: معرفی

پیش‌نمایش بازی Overwatch 2

بازی Overwatch 2 دنباله‌ی عجیب و غریب شوتر آنلاین محبوب بلیزارد، یعنی Overwatch است. عجیب و غریب؟ چرا که اشتباه نیست اگر آن را به جای یک نسخه جدید، در واقع به روزرسانی‌ای وسیع برای بازی قبلی بدانیم. تک تک قهرمان‌های اوورواچ ارجینال را در بازی اوورواچ ۲ نیز شاهد خواهیم بود، در حالی که نسخه دوم اوورواچ تنها سه قهرمان جدید از خود دارد. گیم‌پلی بازی تغییر بنیادینی (جز در تعداد بازیکن هر تیم) ندارد و تنها به افزودن چند مود و نقشه جدید اکتفا شده. از طرفی، با این که گرافیک بازی تغییر کرده اما تم کارتونی آن ثابت است و تنها می‌توان گفت کمی مدرن‌تر شده… .

اطلاعات جالب: گرافیک نسخه نینتندو سوییچ Overwatch 2 ضعیفتر خواهد بود

از آن سو، سرورهای بازی قبلی یک روز پیش از انتشار بازی اوورواچ ۲، یعنی در یازدهم مهر برای همیشه از دسترس خارج خواهند شد و Overwatch ارجینال به تاریخ خواهد پیوست… . توجه داشته باشید که اوورواچ ۱ بر خلاف بازی اوورواچ ۲ رایگان نبوده و بلیزارد در واقع دارد محصولی را که به بسیاری فروخته، از دسترس آن‌ها خارج می‌کند و در عوض مقدار ناچیزی آیتم و امتیازات در نسخه دوم به آن‌ها می‌دهد… . با این تفاسیر، آیا شما به طرفداران اوورواچ حق نمی‌دهید که از این دنباله‌ی عجیب و غریب ناراحت، نگران و حتی شاکی باشند؟

برای این که بهتر و کاملتر متوجه شویم که با انتشار نسخه دوم Overwatch چه تغییراتی در این فرانچایز به وجود خواهد آمد، بهتر است نسخه اول و دوم را در کنار هم قرار دهیم و هر آنچه در مورد نسخه دوم اوورواچ می‌دانیم را در کنار بازی اصلی مقایسه کنیم.

مقایسه بازی اوورواچ ۲ با نسخه قبلی

پیش‌نمایش بازی Overwatch 2

اوورواچ در سال ۲۰۱۶ با بیست و یک قهرمان و به قیمت چهل دلار عرضه شد. تعداد قهرمان‌های بازی با گذر سال‌ها و به روز رسانی‌های مختلف به سی و دو هیرو رسید. بازی اوورواچ ۲ در پاییز ۲۰۲۲ به صورت رایگان (مسلما با خریدهای درون برنامه‌ای) منتشر خواهد شد. تعداد قهرمان‌های نسخه دوم Overwatch همان سی و دو قهرمان بازی قبلی است، به علاوه‌ی سه قهرمان جدید در هر یک از سه دسته‌ی «تانک»، «دمیج» و «پشتیبان» بازی که تعداد هیروهای اوورواچ ۲ را به سی و پنج خواهد رساند. در بازی قبلی گیمرها در دو تیم شش نفره در مقابل هم قرار می‌گرفتند که در حالت نقش‌های مشخص، دو هیرو از هر یک از سه دسته مذکور بازی در اختیار هر تیم قرار می‌گرفت. در اوورواچ ۲ اما شاهد تیم‌هایی پنج نفره هستیم که به جای دو تانک، یک تانک در هر تیم حضور دارد.

در ادامه پیش‌نمایش بازی Overwatch 2 باید گفت که مسئله مورد توجه سیستم درآمدزایی متفاوت دو بازی است. اوورواچ ارجینال به عنوان یک محصول به فروش می‌رسید ولی اوورواچ ۲ به عنوان یک سرویس رایگان در دسترس قرار خواهد گرفت… . البته هر دو بازی دارای خریدهای درون برنامه‌ای بوده و خواهند بود، اما این خریدها در بازی قبلی تنها مربوط به لوت باکس‌هایی می‌شد که یک سری پوشش‌های جدید را برای قهرمان‌های مختلف در اختیار بازیکن قرار می‌داد. اما وضعیت خریدهای درون برنامه‌ای بازی Overwatch 2، متفاوت و نگران کننده است:

در کنار لوت باکس‌ها، بازی اوورواچ ۲، دو نوع خرید درون برنامه‌ای دیگر را نیز در بر خواهد داشت:

هر آنچه در مورد نسخه دوم اوورواچ می‌دانیم: ۱- سیستم بتل‌پس:

بتل پس! واژه‌ای که چند سالی است از دهن اغلب گیمرها شنیده می‌شود. عده‌ای بد و بیراه نثارش می‌کنند و عده‌ای برای خریدش لحظه شماری… . بتل‌پس در واقع سیستمی برای جایزه دادن به گیمرها بر اساس میزان بازی کردن آن هاست که با بازی رایگان و پرطرفدار «فورتنایت» شاهد رواجش بودیم. پس از فورتنایت نیز بسیاری از بازی‌های رایگان به استفاده از بتل‌پس روی آوردند. بتل‌پس سطح‌های مختلفی دارد که هر مخاطب بدون کوچکترین هزینه‌ای می‌تواند با بازی کردن و بازی کردن و بازی کردن به سطح مشخص شده برسد و جایزه مشخص شده را دریافت کند… . خب، این که خیلی عالی به نظر می‌رسد، این طور نیست؟ سیستمی رایگان که بازیکنان را به بیشتر بازی کردن ترغیب می‌کند؛ پس مشکل کجاست؟

مشکل این جاست که بتل‌پس‌ها دارای سطوح بسیار بسیار زیادی هستند و اتفاقا جایزه‌های بزرگ و ارزشمندشان هم معمولا در سطوح بالا قرار دارند. سطوحی که به قدری بالا هستند که عملا اگر گیمری بخواهد بدون خرج کردن به آن‌ها برسد، باید شب و روز خود را وقف بازی کند… . سیستم‌های بتل‌پس هم غالبا بسیار تنگ‌دست هستند و در قبال بازی کردن گیمر، تنها مقدار اندکی سطح او را بالا می‌برند. در نتیجه اگر جایزه‌های رده بالای بتل‌پس چشم گیمری را بگیرد، او یا باید کار و زندگی خود را رها کرده و فقط بازی کند، یا این که دست به جیب شود و مبالغ مختلف و اغلب فراوانی را روانه‌ی جیب بازی‌ساز نماید تا طوح بالای بتل‌پس را بخرد.

از این به بعد هیروهای جدید اوورواچ رایگان در اختیار همه قرار نخواهند گرفت! در این میان، بسیاری از گیمرها راه میانه را انتخاب می‌کنند. آن‌ها هر چقدر که بخواهند بازی می‌کنند و بتل‌پس را تا هر جا که توانستند بالا می‌برند و سعی می‌کنند به جوایز سطوح خیلی بالا دل نبندند؛ خود من نیز از این دسته هستم! اما در مورد بتل‌پس بازی اوورواچ ۲ مشکلی وجود دارد. بلیزارد اعلام کرده قهرمان‌های جدیدی که زین پس به اوورواچ اضافه خواهند شد رایگان نبوده و گیمرها باید برای بازکردن این هیروها، بتل‌پس خود را به سطح بیست برسانند یا این که، بله! دست به جیب شوند… .

این نوع بتل‌پس زنگ خطر است! ایجاد تفاوت در هیروهایی که در دسترس گیمرهای مختلف قرار می‌گیرد ممکن مشکلاتی جدی برای تعادل سختی بازی ایجاد کند و گیمری که نمی‌خواهد پول خرج کند یا نمی‌تواند را با مصائبی شدید رو به رو نماید. همین سیستم بتل‌پس نامتعارف یکی از مهمترین دلشوره‌های طرفداران اوورواچ است. اما خریدهای درون برنامه‌ای اوورواچ ۲ این جا به پایان نمی‌رسد!

هر آنچه در مورد نسخه دوم اوورواچ می‌دانیم: ۲- محتویات داستانی:

اوورواچ ۱ یا این که حالت داستانی نداشت و تمام چند نفره و رقابتی بود، ولی تهی از داستان هم نبود. پیش‌زمینه‌های داستانی فراوانی که در رویدادهای مختلف بازی به آن‌ها پرداخت می‌شد و از طرفی، کمیک‌ها و رمان‌هایی که بلیزارد منتشر می‌کرد، جهان داستانی بازی را همواره گسترش می‌دادند. از همان ابتدای معرفی نسخه دوم Overwatch اعلام شده بود که این بازی حالت داستانی خواهد داشت. در ابتدا قرار بود یک حالت داستانی در زمان عرضه بازی موجود باشد ولی بعدتر تصمیم بلیزارد عوض شد و در انتشار پاییز بازی، شاهد حالتی داستانی نخواهیم بود. اعلام شده که نخستین حالت داستانی بازی در بهار در دسترس مخاطبین قرار خواهد گرفت؛ اما سوال اینجاست: به چه قیمتی؟!

بخش داستانی Overwatch 2 رایگان نیست! متاسفانه باید به اطلاعتان برسانم که حالت‌های داستانی اوورواچ ۲ (چون یکی نیستند و احتمالا هر کمپین داستانی ماجرای یکی از قهرمانان بازی را روایت خواهد کرد) رایگان نیستند و بلیزارد رسما اعلام کرده که برای سر درآوردن از داستان اوورواچ، باید دست به جیب شوید… .

در دنیای بازی بخوانید: جدول زمانی بازی Overwatch

می‌بینیم که بلیزارد با این که بازی خود را رایگان منتشر خواهد کرد، اما حسابی برای آن دندان تیز کرده و این طمع و خریدهای درون برنامه‌ای متعدد و عجیب و غریب، دقیقا همان چیزی است که طرفداران را نگران ساخته.

از موارد نگران کننده‌ی بازی Overwatch 2 سخن گفتیم. حال بهتر است نگاهی به موارد امیدوار کننده‌ی بازی بیاندازیم؛ مواردی که متاسفانه پرتعداد نیستند… . پس از تجربه‌ی نسخه بتای بازی باید بگویم که حقیقتا تغییر چندانی در حس و حال بازی را احساس نکردم و مودهای جدید بازی نیز از جمله در اختیار گرفتن کنترل یک ربات، چندان چیز جدیدی را ارائه نمی‌دهند. تنها نکته‌ای که واقعا در مورد اوورواچ ۲ در خورد اهمیت است، قهرمانان جدید آن هستند:

پیش‌نمایش بازی Overwatch 2: معرفی هیروهای جدید

پیش‌نمایش بازی Overwatch 2

این سه هیرو جدید نسخه دوم Overwatch عبارتند از: «سوجورن»(Sojourn) قهرمان دمیج، «جانکر کویین»(Junker Queen) قهرمان تانک و «کیریکو»(Kiriko) قهرمان پشتیبان.

۱- سوجورن:

پیش‌نمایش بازی Overwatch 2

سوجورن قهرمان دمیج جدید اوورواچ ۲ است که به یک تفنگ انرژی مجهز است. این اسلحه در دو نوع گلوله و بمب انرژی شلیک می‌کند. قدرت کناری این قهرمان روی زمین سر می‌خورد که تحرک بالایی را به این قهرمان می‌بخشد. از طرفی، قدرت ویژه‌ی او میزان خسارت اسلحه‌اش را برای مدتی به شدت افزایش می‌دهد و همچنین تعداد هدفگیری‌های تفنگ را نیز از یک هدف به چند هدف تغییر می‌دهد. تحرک بالای سوجورن در کنار خسارت قابل توجه سلاحش، این قهرمان را برای DPSبازهایی که اهل هیروهای فرز و چالاک هستند ایده‌آل می‌کند.

۲- جانکر کویین:

نسخه دوم اوورواچ

قهرمان تانک جدید نسخه دوم Overwatch که دیدنش در بازی به معنای دردسر است! این هیرو میزان سلامتی بسیار بالایی دارد و از طرفی، خسارتی که به دشمنان وارد می‌کند نیز کم نیست… . با این حال جانکر کویین بیشترین خسارت ممکن را از نزدیک به دشمنان وارد می‌کند و از دور کاربرد چندانی ندارد. اگر از تانک‌بازهایی هستید که عاشق گرد و خاک به پا کردنید، عاشق این قهرمان جدید خواهید شد. از قدرت‌های او می‌توان به برتاب یک تبر اشاره کرد و قدرتی پیش‌زمینه‌ای که در مواقع درگیری میزان سلامتی و سرعت جانکر کویین و همراهانش را افزایش می‌دهد. همچنین قدرت ویژه‌ی این قهرمان، یک چاقو را به طرف دشمن پرتاب می‌کند که اگر به او برخورد کند، جانکر کویین می‌تواند آن دشمن را به طرف خود بکشد.

۳- کیریکو:

هر آنچه در مورد نسخه دوم اوورواچ می‌دانیم

کیریکو آخرین و جدیدترین قهرمان معرفی شده برای اوورواچ ۲ است که در بتای بازی حضور نداشت. این قهرمان پشتیبان، همانند «مویرا» هم دارای قابلیت خسارت زدن به دشمنان است و هم دارای قابلیت افزایش سلامتی خودی‌ها. کیریکو اصالتی شرقی دارد و همانند دو برادر ژاپنی پیشین بازی «هانزو» و «گنجی» قادر است از دیوارها بالا برود. قدرت ویژه‌ی کیریکو روباهی را ظاهر می‌کند که هر قهرمان خودی که در مسیرش باشد را تقویت می‌کند. اگر دوست دارید در کنار پشتیبانی از تیمتان برای تیم دشمن هم لقمه‌ی چرب و راحتی نباشید، کیریکو می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

سخن آخر

خوشبختانه فاصله‌ی چندانی تا انتشار نسخه دوم Overwatch نداریم و در هفته‌ی آینده می‌توانیم به تجربه‌ی این بازی بپردازیم. حقیقتا از صمیم قلب امیدوارم که بازی Overwatch 2 شگفت‌زده‌ام کند و درست همانند نسخه‌ی قبلی که باید در هیمن چند روز با آن خداحافظی کنیم، لذت‌بخش و دوست‌داشتنی باشد. متاسفانه اما وضعیتی که می‌بینیم و در پیش‌نمایش بازی Overwatch 2 شرح دادیم، جای چندانی برای امیدواری باقی نگذاشته… . در کمتر از یک هفته دیگر مشخص می‌شود که آیا با یک شاهکار دیگر طرف هستیم یا با یکی از بدترین دنباله‌های تاریخ صنعت گیم، شاید هم بازی اثری معمولی بین این دو از آب در بیاید… باید دید.

این بود هر آنچه در مورد نسخه دوم اوورواچ می‌دانیم. امیدواریم که از مطالعه پیش‌نمایش بازی Overwatch 2 لذت برده باشید. شما چقدر به نسخه دوم Overwatch امید بسته‌اید؟


1 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر