پیش نمایش بازی Dishonored – دسیسه ای طاعونی
سازنده: ARKANE STUDIOS
ناشر: BETHESDA SOFTWORKS
پلتفرم: PC/PS3/XBOX 360
سبک: ACTION/FIRST_PERSON
انتشار:۹ OCTOBER 2012
درجه صبر: کم طاقت
زمانی که خود را نشناسید, زمانی که ندانید روی کدامین سکه هستید, مهم نیست, مهم این است که هیچ کدام را در مورد خود نمیدانید, زمانی که گرفتار توطئه شوید, زمانی که قدرت های ماورالطبیعه داشته باشید و زمین و آسمان در اختیار شما باشد تا به اهداف خود دست یابید, زمانی که کنترل حیوانات را در چنته داشته باشید و بتوانید با آنها شکار انسان کنید, زمانی که به پوچی برسید, زمانی که حس تنهایی بر شما چیره گردد و اسیر حیله و دسیسه ای گردید که حتی خود نمیدانید آیا وجود دارد یا خیر ولی برای اثبات اینکه بگویید وجود ندارد…
استشمام بوی کثیف دسیسه
بحث بر سر داستان بازی بسیار هست که بعد از انتشار بازی بایستی مفصلا در مورد آن به پای میز تحلیل نشست ولی در همین حد بدانید که شما جناب corvo که پیشتر از محافظین جان بر کف ملکه شهر dunwall بوده اید اکنون که ملکه به دستان چند تن به قتل رسیده است شما متهم ردیف اول این جنایت هستید وبا دسیسه چینی عده ای اکنون شما خطرناک ترین و نیز مخوف ترین فرد درون شهر از دید مردم آن شهر هستید. اما اوضاع واحوال این شهر را اگر بخواهیم توصیف احوالات کنیم بایستی بگوییم که اوضاع بسیار نابسامان هست, پادشاهی ظالم سایه جور خود را بر سر مردم بیچاره این شهر افکنده است,طاعون در شهر کم کم فراگیر شده است, مردم در وضعیت بغرنجی به سر میبرند. بعد از آن دسیسه چینی ماهرانه شما به زندان افتاده اید که باز با استراتژی خاصی به شما یکسری نیروهای ماورا داده میشود تا به ظاهر از زندان فرار کنید ومتهم بودن شما به مجرم بودن بدل گردد. اما اگر ریسمان داستان بازی را تعقیب کنید وبه انتهای آن برسیدمتوجه میشوید این ریسمان به جایی ختم میشود که نوشته شده است”انتقام”.حال این شما و این نیروهای ماورا برای گرفتن انتقام از عاملین به قتل ملکه و از همه مهمتر عاملین به دسیسه چینی بر علیه شما.
گردهمایی خوبان
طراحی محیط بازی و همچنین بخش هنری آن بر دوش طراح اصلی سری بازی نیمه جان خواهد بود. خود استدیوی این بازی نیز طراحی هنری بازی بایوشاک ۲ را بر عهده داشته است. از دوبازی نام بردیم که هرکدام دنیایی از هنر و تکنیک را به همراه داشته اند ترکیب این دو را چگونه میشود ارزیابی کرد؟ این بازی ترکیبی از بازیهای بایوشاک و theif خواهد بود.
نقطه عطف منحنی رنگین کمانیDISHONORED
گیم پلی بازی بی شک نقطه قوت بازی خواهد بود. بازی اپن ورد هست؟ نمیشود کاملا گفت بلی زیرا که توان گشت و گذار را در شهر و لذت بردن از جای جای آن را دارید ولی مثلا توان اخاذی از مردم یا شنا کردن در آب و…را نخواهید داشت. بازی دارای اکشنی سریع و نفسگیر هست؟ خیر اتمسفر و ماهیت بازی آرام و بسیار ظریف هست. تا میتوانید بایستی آرام ومخفیانه دشمنان را از پای در بیاورید و نباید انتظار محیطی شلوغ و درگیرانه را داشته باشید. داستان ماسک اسکلت مانند کاراکتر بازی هم نه از روی سلیقه وجلف بازی هست نه از روی مخفی نگه داشتن چهره پیش روی مردم, بلکه به دلیل بیماری واگیردار طاعون هست که از موش ها به انسان سرایت میکند. بازگرداندن زمان به عقب که مثلا از نحوه کشتن فردی راضی نبودید میتوانید مجددا آن را بکشید و حالش را ببرید. آهسته نمودن زمان هم از دیگر قابلیتهای شما خواهد بود. دیگر قابلیت شما قابلیتیست که به کمک آن سرعت پرش ودویدن شما چندین برابر میگردد. قابلیت استفاده از سلاح گرم هم در بازی وجود خواهد داشت. در مجموع بازی اکشن مخفی کاری خواهد بود که سلاح کاربردی شما چاقو خواهد بود. یک نکته بسیار جالب بازی قابلیت نفوذ به درون موجودات هست مثلا یک ماهی یا یک موش که بعد مثلا از طریق رودخانه یا فاضلاب به درون ساختمانی راه پیدا کنید که بسیار زیبا و خلاقانه است.
گشتیم نبود نگرد نیست
خیلی در پیش نمایش ها علاقه به بیان ضعف ها و کمی ها و کاستی ها ندارم ولی چاره ای نیست جز اینکه بگوییم طراحی برخی بافتها در بازی واقعا ضعیف هست مثلا ساختمانها, طراحی سیالاتی چون آب هم کاملا غیر واقعی بوده با توجه به تریلرهای منتشر شده وهمچنین افکت آتش که اینگار بازی برای این نسل نیست. طراحی چهره ها خوب کار شده است و همچنین نورپردازی بازی هم در سطح خوبی قرار دارد. فیزیک شخصیتها متاسفانه خیلی خوب پرداخته نشده است همچنین جلوه باران بازی, بازی دارای رنگ تیره و تاریک خواهد بود که اجزای محیط هم نسبتا خوب طراحی شده اند, محیط بازی هم وسعت نسبتا خوبی دارد ولی نه در حد بازیهای اپن ورد. امیدوارم این بخش از بازی تا زمان انتشار دستی به سر و رویش کشیده شود تا بخش داستانی و به ویژه گیم پلی خلاقانه آن مورد تیر رس منتقدان قرار نگیرد و دچار کم لطفی آنان نشود. از بخش صداگذاری بازی هم اطلاعات چندانی به دست نیامده است ولی صدای شخصیت ها و رعد و برق و …خوب بوده اند. بیشتر وعده های سازندگان بازی بر بخش گیم پلی بوده است که گوشه و کنایه هایی بر بازیهای اکشن شوتری که اینروزها بازار را قبضه کرده اند هم زده اند که خلاقیتی در آنان دیده نمیشود, بایستی صبر کرد تا زمان انتشار بازی ودید که چه در آستین طراحان بازی دارند.
زگرافیک کم کن وبر گیم پلی افزای
وصف کلی بازی را در تیتر بیان کردیم بایستی دید گیم پلی نوع آورانه بازی جای گرافیک نسبتا ابتدایی بازی را خواهد گرفت یا خیر. در مجموع افراد بزرگی برای طراحی بازی آستینها را بالا زده اند و دموهای گیم پلی بازی نوید یک بازی خوش ساخت را میدهند, یک بازی تقریبا اپن ورد با المانهای اکشن ومخفی کاری ناب. پس تا ۱۹ مهرماه امسال صبر کنید تا ببینی ماین بازی میتواند جایی برای سبد خرید ما داشته باشدیاخیر.ممنون که تا پایان همراه دنیروی دنیای بازیها بودید.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
deniro جان خیلی خوب بود .دستت درد نکنه =D>
خواهش دارم عزیز دل
دادا عاشق این جملت شدم:
“به نام خداوند کوروش”
………………………………………………………………………………………..
اینم بگم که همیشه هرچی که تو مینویسی رو با اشتیاق کامل میخونم چون وقتی که براش میزارم “ارزش” داره
یعنی یه چی نوشتی بردیم تو فکر که آیا واقعا همینطور که میگی هست یا چوبکاری مطلقه واقعا خوشحالم که مطالب بازخورد خوبی داره در پوست خود نمیگنجم
نه دادا واقعا همینی که میگم هست.
اسم کوروش که میاد نمیتونم تو پوست خودم بگنجم :X
درود بر هموطن زرتشتی
فرشید جان دستت درد نکند که همچین مقاله عالی را برایمان نوشتی :X
خواهش میکنم عزیز دلم خیلی خوشحالم کار مثبت و مفیدی انجام دادم
دستت بی درد خیلی قشنگ بود.یه بار که شده یه چیز قشنگ ننویس ما ازت ایراد بگیریم :mrgreen:
________________________
دنیای بازی شماره ی ۱۲۹ در کیوسک های سراسر کشور(از جزئیات داخلش چیزی نمی گم یه وقت پیشنمایش حذف نشه) :->
سپاسگذارم سایه عالی مستدام بر سر ما نقد مورد داره اگر قبل مجله باشه نه پیش نمایش بازم ممنونم ازت
منظورم پیشنمایش شما نبود اون دفعه درباره ی محتیات داخل مجله تو یه خبر هرچی داشت رو گفتم خبر رو حذف کردن
از وقتی که اسامی این شعبه های فروش رو اعلام کردن توی شهر ما دیگه دنیای بازی پیدا نمیشه. منم حال ندارم تا رشت برم برای یه مجله. با همون گیم لند و بازی نگار سر میکنم.
یکی از اقوامم در بوشهر می گه هنوز شماره۱۳۸را در بوشهر نیامده
۱۳۸؟
منظورش ۱۲۸
راست میگه این همه مدت من منتظر ویژنامه ی e3 بودم تو ساری نیومد
این شماره بیشتر درباره ی بازی های ایرانی هست و ویژنامه ی نمایشگاه تهران.
۱۲۸ :oops:
لعنت به این کیبرد x-(
جون من این کیبوردت رو عوض کن.
تو فکرش هستم
من حدود ۷ سال هست که کیبورد perfect دارم.آخ نگفته.البته بوشهر خریدمش تو هم که اونجا رفیق داری بگو برات بخره.
اونجا ارزونتره
ممنون از راهنماییت :X
B.mg@
شما می توانید در هفته نامه های دنیای بازی ثبت نام کنید بازی نگار مجله خیلی خوبیه ولی به پای دنیای بازی نمی رسد :wink:
مجبورم…میفهمی؟؟؟ مجبور…
یاد اون جوکه افتادم :lol:
داداش دستت درد نکنه ،خوندم کامل جالب بود … =D>
من نوکرتم دادا
باز هم هنر نمایی داش فرشید گل.داستان بازی به نظر زیبا می رسه.شیوع طاعون هم به زیباییش افزوده.اما بازم به انتقام گیری ختم شده.گیم پلی هم با توجه به توضیحات عالیه.مثلا میتونی بری تو وجود یه ماهی.به نظر من ترکیب نیمه جان و بایوشاک خوب خواهد بود و منتظر این بازی هستم.و باز هم متشکر از دوست با معرفت فرشید جون.کریس از pc$
علی جان بدون که چشم و چال مایی وبرام باارزشی همین وبس
عالی حرف نداره….
هم پیش نمایش هم بازیش هر دو تک هستن.
آرش جان حقیقتا ممنونم ازت خاکستر وجودتم
دوست خوبم فرشید خسته نباشی. بهترینها رو برات آرزو دارم.
این بازی بد جور به دلم نشسته .خیلی خیلی منتظرش هستم :wink:
علی جان آرزوی تو برای من پیشتر آرزوی من برای توبوده است ممنونم ازت
خیلی خوب بود.یه سری نقص هایی داشت ولی در کل خیلی خوب بود.(پیش نمایشو میگم).
قسمت دوم کامنتت بیشتر منو به فکر فرو برد ممنون میشم اگه نواقص رو شفاف و با راه حل بگی تا بعد بررسی اعمالشون کنم.
ممنون فرشید جان…عالی بود =D>
من به شدت منتظر این بازی هستم…حال و هوای بازی خیلی من رو جذب خودش کرده….فکر کنم گیم پلی نقطه قوت اصلی این بازی باشه..اگه بازی گیم پلی خوبی داشته باشه شاید شاید گرافیک نه چندان خوبش به چشم نیاد…البته تا اینجای کار با دیدن اسکرین شات های بازی میشه گفت گرافیک بازی بد هم نیست… :-?
گرافیک darkness2 هم در اسکرین شات ها بسیار بد بود ولی در بازی خوب بود و با گیم پلی اصلا به چشم نمی امد
قربون تو برم من نه بد نیستنواقصی داره که نمیشه گرافیک رو بخش قدرتمندی دوسنت ولی میشه گفت قابل تحمل وقابل قبوله البته در قبال گیم پلی خوبش