۷ ووکانگ برتر در بازی های ویدیویی

در ۱۴۰۳/۰۶/۰۶ , 21:00:00
۷ ووکانگ برتر در بازی های ویدیویی

با عرضه بازی Black Myth: Wukong بار دیگر دنیا شاهد ورود جانانه این شخصیت قدرتمند و دوست‌داشتنی به بازی‌های ویدیویی بود. اما آیا این اولین بار است که ما شاهد حضور Wukong در بازی ها هستیم؟ با مقاله ۷ ووکانگ برتر در بازی های ویدیویی قصد داریم بپردازیم به هفت مورد از اصلی‌ترین حضورهای این شخصیت در جهان بازی‌ها. با بخش مقالات بازی در وبسایت دنیای بازی همراه باشید.

در ابتدا به ریشه‌های اصلی شخصیت ووکانگ می‌پردازیم. Wukong یا میمون‌شاه چه کسی است و از کجا پیدایش شده؟ هدفش چیست و چه قدرت‌هایی داراست؟ آیا باید او را به‌عنوان یک شخصیت مثبت در نظر گرفت و یا اینکه با موجودی شرور طرف هستیم؟

ووکانگ برای نخستین بار در رمانی چینی به نام سفر به غرب(Journey to the West) در قرن شانزدهم میلادی پا به جهان گشود. این رمان که توسط وو چنگن(Wu Cheng’en) در دوران سلطنت امپراطوری مینگ به تحریر درآورده شده، ووکانگ را به‌عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی داستان معرفی می‌کند. وقایع داستان همگی مربوط به سفر راهبی بودایی به نام «تان سان‌زانگ»(Tang Sanzang) به غرب (هند) است که در این سفر ووکانگ(میمون‌شاه) و دو هم‌سفر دیگر محکوم به همراهی‌اش می‌باشند.

در دنیای بازی بخوانید:

معرفی انیمه‌های تابستان ۱۴۰۳

معرفی انیمه‌های تابستان ۱۴۰۳

و اما در دنیای اساطیری چینی که در این رمان نقش بسته است گفته شده ووکانگ در ابتدا از درون سنگی تخم‌مرغ شکل به دنیا آمده است. او سپس با تمرینات تائو قدرت‌های فراطبیعی به‌دست آورده و به مخالفت با بهشت و بودا می‌پردازد. تا جایی که بودا شخصاً او را شکست داده و به‌مدت ۵۰۰ سال در زندانی زیر کوه حبس می‌کند. این حبس تا زمانی ادامه دارد که ماموریت همراهی و نگهبانی کردن از سان‌زانگ به او واگذار می‌شود تا بلکه جبرانی باشد بر اعمال گذشته‌اش.

در ادامه مقاله ۷ ووکانگ برتر در بازی های ویدیویی می‌رسیم به بررسی قدرت‌های این شخصیت شوخ‌طبع، که از حق نگذریم کم هم نیستند. به‌طور کلی قدرت‌هایی که به میمون‌شاه نسبت داده می‌شوند شامل جاودانگی، قدرت و استقامت فراطبیعی، قدرت تغییر شکل (۷۲ موجود و شکل متفاوت)، استفاده از ابرها برای جابجایی سریع و هم‌چنین شیطنت‌های بی‌رقیب هستند.

سلاح مورد علاقه پادشاه میمون‌ها عصایی جادویی است که قابلیت تغییر اندازه و شکل قابل توجهی دارد. او هم‌چنین همواره مشک کوچکی به همراه خود دارد تا در پرمخاطره‌ترین لحظات مبارزه و مسیر، گلویی تازه کند. علاوه‌بر تمام این موارد، گفته شده ووکانگ آنقدر سریع است که می‌تواند با یک جهش به سرعت پنجاه و چهار هزار کیلومتر برسد و آن‌قدر نیرومند است که می‌تواند دو کوه را هنگام دویدن روی دوش خود حمل کند!

همان‌طور که می‌دانید، چنین شخصیت قدرتمند و جالبی قطعا در صنعت بازی‌های ویدیویی جایگاه مطلوبی خواهد داشت. نمی‌توان به قدرت‌ها و ویژگی‌های این شخصیت دوست‌داشتنی فکر کرد و در ذهن، بازی به‌عنوان او را متصور نشد. طراحان بازی نیز به‌خوبی از این مسئله آگاه بوده و نه تنها از او برای الهام گرفتن برای طراحی بسیاری از شخصیت‌ها استفاده کرده‌اند، بلکه هستند بازی‌هایی که ووکانگ در آن‌ها به‌عنوان شخصیت اصلی و یا یکی از شخصیت‌های اصلی ظاهر می‌شود.

به‌همین منظور، در ادامه و در مقاله ۷ ووکانگ برتر در بازی‌های ویدیویی قصد داریم تا به بررسی حضور او در هفت عنوان مختلف بپردازیم. البته قبل از خواندن این هفت حضور برتر باید به این موارد توجه کرد:

  • خوب یا بد بودن بازی برای انتخاب آن در جایگاه مشخص شده کاملا بی‌تاثیر است؛ چراکه پررنگ بودن حضور شخصیت ووکانگ ملاک اصلی انتخاب این بازی‌ها بوده است.
  • این لیست برگرفته از بررسی علایق و تجربیات شخصی نویسنده بوده و حاکی از برتر بودن قطعی موردی نسبت به دیگری نیست.
  • سعی شده تا عناوینی انتخاب شوند که حضور ووکانگ در آن‌ها به‌عنوان خود او و نه به‌عنوان شخصیتی برگرفته‌شده از او باشد.
7 حضور برتر ووکانگ در بازی‌ ها

اولین مورد در مقاله ۷ ووکانگ برتر در بازی های ویدیویی مربوط است به بازی ارباب ابر(Cloud Master) که ووکانگ در آن به‌عنوان شخصیت اصلی حضور دارد. این بازی تیراندازی سایداسکرولر در سال ۱۹۸۸ توسط شرکت Taito روانه بازار بازی‌های آرکید شد. در این بازی، ووکانگ سوار بر ابر به سوی هدف خود رفته و با پرتاب بمب و تیراندازی به دشمنانش آن‌ها را از سر راه خود برمی‌دارد. با توجه به سال انتشار این بازی و پیشرفت فناوری در آن زمان، تمام پتانسیل و توانایی‌های این شخصیت به تصویر کشیده نشد، اما با تجربه‌ی مفرحی در باب شخصیت ووکانگ طرف هستیم.

7 Wukong برتر در بازی های ویدیویی

عنوان بعدی در مقاله ۷ ووکانگ برتر در بازی های ویدیویی یک اثر اکشن دو‌بعدی است که در سال ۱۹۹۴ برای سیستم‌عامل DOS عرضه شد و مستقیما روایت‌گر رویدادهای رمان سفر به غرب است. در این بازی شما می‌توانید از بین ووکانگ و یا همراهان او یک شخصیت را انتخاب کرده و به بازی بپردازید. دشمنان زیادی در مقابل شما قرار می‌گیرند که باید به‌وسیله‌ی توانایی‌های مختلف خود آن‌ها را از سر راه بردارید. همچنین گه‌گاهی با غول‌های متفاوتی روبرو خواهید شد که بیشتر از موقعیت‌های دیگر شما را به چالش خواهند کشید.

بهترین ووکانگ در بازی های

بازی‌های سبک MOBA همواره توجه خاصی به شخصیت ووکانگ نشان داده‌اند که خب البته دور از انتظار هم نیست. به همین دلیل، می‌توان ووکانگ را در بسیاری از این بازی‌ها به‌عنوان یکی از شخصیت‌های قدرتمند مشاهده کرد. در مقاله ۷ ووکانگ برتر در بازی های ویدیویی اما سعی شده تا تنها به یک مورد از آن‌ها اشاره کنیم که به‌خوبی توانایی‌های این شخصیت محبوب را نشان داده باشد. در سال ۲۰۱۶ شاهد ملحق شدن میمون‌شاه به لیست قهرمانان بازی Dota 2 بودیم که نه تنها با استقبالی فراوان روبرو، بلکه تبدیل به یکی از محبوب‌ترین قهرمانان این بازی شد.

بازی های ویدیویی قدیمی معروف

در این بازی تقریبا با تمام ویژگی‌های ووکانگ مواجه خواهید شد و نه تنها می‌توانید تغییرشکل دهید، بلکه می‌توانید در همان حالت سوار بر ابر خویش با سرعتی بیشتر حرکت کنید.شما همچنین می‌توانید با پریدن روی درخت‌ها و جابجایی از طریق آن‌ها از چشم حریفان خود مخفی بمانید. نمی‌توان تاثیر شگرف ووکانگ و توانایی‌هایش بر مسابقات و رقابت‌ها را نادیده گرفت و این دلیلی شد برای حضورش در لیست ۷ ووکانگ برتر در بازی های ویدیویی.

میمون شاه در بازی ها

در جایگاه چهارم لیست ۷ ووکانگ برتر در بازی های ویدیویی، عنوانی قرار دارد که نه تنها ووکانگ، بلکه منزل تعداد زیادی از افسانه‌ها و اساطیر چین و حتی سایر کشورهاست. بازی جنگویان اوروچی و هم‌چنین هم‌خانواده‌اش یعنی بازی جنگجویان سلسله عناوینی هستند که با کمال میل پذیرای این شخصیت دوست‌داشتنی شده‌اند. در شماره‌های چهارم و سوم سری بازی جنگجویان اوروچی می‌توان پس از گذراندن چالش‌هایی از قبیل به اتمام رساندن خط داستانی و یا دیدن تمام پایان‌ها، شخصیت ووکانگ را به‌عنوان شخصیتی قابل بازی آزاد کرد. جدا از این‌ها، ووکانگ در عناوین مذکور نقش مهمی در پیشبرد وقایع داستانی داشته و نمی‌شود از تاثیرگذاری او چشم‌پوشی کرد.

۷ ووکانگ برتر در بازی های ویدیویی

چیزی که باعث شد این بازی در لیست ۷ ووکانگ برتر در بازی های ویدیویی قرارگیرد کاملا در تصویر مشخص است؛ بازی میمون‌شاه: بازگشت قهرمان برای شخص شخیص ووکانگ ساخته شده است! این بازی براساس یک انیمیشن با همین نام ساخته شده. از حق نگذریم بازی بدی هم نیست؛ اما خب بازی خوبی هم به شمار نمی‌رود! به‌طور کلی می‌توان گفت این بازی از اکشن خوبی برخوردار بوده که می‌تواند شما را سرگرم نگه‌دارد اما نباید انتظار وقایع شگفت‌انگیز از آن داشته باشید. چیزی که باید درمورد این عنوان گفت این است که اگر به‌دنبال تجربه‌ای خوب از شخصیت ووکانگ هستید، این بازی یکی از بهترین تجاربی است که می‌توانید داشته باشید.

۷ ووکانگ برتر در بازی های ویدیویی

در نگاه اول شاید بگویید این شاهکار شرکت Ninja Theory که درمورد ووکانگ نیست! و دقیقا همین‌جا است که چشمانتان شما را فریب می‌دهند! این بازی که توانست رتبه دوم در لیست ۷ ووکانگ برتر در بازی های ویدیویی را از آن خود کند، اقتباسی کامل است از وقایع داستان سفر به غرب، اما در آینده‌ای تقریبا نزدیک. در این بازی شما باید کنترل شخصیت اصلی یعنی Monkey(میمون) را به‌دست بگیرید و در مسیری پرمخاطره از شخصیت Trip (که نقش سان‌زانگ ماجرا را بازی می‌کند) محافظت کنید.

راهنمای ایکس باکس سری اس: آموزش ۰ تا ۱۰۰ راه اندازی و تنظیمات تا کار با کنسول

اگر همچنان قبول نمی‌کنید که شخصیت اصلی این بازی همان ووکانگ است، باید بگوییم اولین باری که شما با این میمون روبه‌رو می‌شوید، از یک سلول سنگی تخم‌مرغی شکل درمی‌آید؛ سلاح اصلی او یک عصای قابل تغییر شکل است و نمی‌توان سربند معروف ووکانگ را که حالا به‌عنوان سربند بردگی از آن نام برده می‌شود روی سرش نادیده گرفت… بیخیال، حتی نام بازی «سفر به غرب»(Odyssey To The West) است!

۷ ووکانگ برتر در بازی های ویدیویی

فکر نمی‌کنم جای تعجب باشد اگر جایگاه نخست در لیست ۷ ووکانگ برتر در بازی های ویدیویی متعلق به عنوانی باشد که نه تنها کامل‌ترین تصویر ممکن از این شخصیت را نشان می‌دهد، بلکه با نقدها و نمرات بسیار خوبی نیز از آن استقبال شد. در این بازی که بعید نیست اگر بتواند عنوان بهترین بازی سال را از آن خود کند (البته اگر نقص‌های فنی آن برطرف شوند)، شما قرار است شاهد داستان تقریبا کاملی از سرنوشت میمون‌شاه باشید و در این مسیر به تمام ویژگی‌های او دسترسی خواهید داشت.

غول آخرهای نفس‌گیر، مبارزات جذاب، گرافیک چشم‌نواز و توانایی‌های لذت‌بخش شخصیت ووکانگ همگی دست به دست یکدیگر داده‌اند تا تجربه‌ای به شدت لذت‌بخش برایتان رقم بزنند. حتی میان‌پرده نخستین شروع این بازی قرار است ابهت فراوانی از شخصیت قدرتمند ووکانگ را به رخ شما بکشد. به قول یکی از شخصیت‌های خیرخواه دنیای سرگرمی یعنی Homelander(فرودآورنده‌ی خانه؟!): این بازی بی‌نقص است، بی نقص تا کوچکترین جزئیات آن.

به‌طور کلی، ووکانگ یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین شخصیت‌ها در تمام دنیای رسانه و سرگرمی است. آن‌قدر این شخصیت محبوب است که اگر ما قصد داشتیم فهرستی از تمام حضورهای او تهیه کنیم، آن‌گاه شما می‌بایست حداقل یک روز کاری را برای خواندن آن کنار می‌گذاشتید! بار دیگر باید گفت که سعی شده تا بهترین و پررنگ‌ترین حضورهای این شخصیت در بازی‌های ویدیویی در این لیست گنجانده شود و قطعا هستند موارد زیادی که به ناچار از این لیست جا مانده‌اند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر