بحث بازی Medal of Honor: Warfighter

در ۱۳۹۱/۰۸/۲۸ , 01:22:57

دیگر وقت آن رسیده است که بحث بازی‌های جدید را شروع کنیم. یکی از بازی‌هایی که بسیاری امیدوار بودند بتواند تکانی به وضعیت مدال افتخار بدهد، Warfighter بود که توسط استودیوی Danger Close ساخته و توسط الکترونیک آرتز منتشر شد. بعد از انتشار، خیلی‌ها از بازی انتقاد کردند و بعضی‌ها گفتند که مدال افتخار به هدف خود رسیده است. وقت آن نیست که این دو دسته را به جان هم بیاندازیم؟

احتمالا خودتان تا الان بازی را تمام کرده‌اید و اگر امکانش را داشته‌اید اکنون در حال انجام بخش چند نفره‌اید. حالا از شما درخواست می‌کنیم که به بحث در مورد آن بپردازید. لطفا بحث‌های زیر خاک را بیرون نکشید!

رعایت قوانین بحث بازی، رعایت اخلاق، ارائه‌ی بحث با دلیل و مدرک و به صورت منطقی الزامی است.

مطلب امتیازات بازی

مطلب فروش بازی در هفته‌ی اول


118 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. بازی خوبی بود این که سلیقه ما بیشتر سراغ COD میره تاریخچه خوب این بازی است ولی اگر خوب دقت کنیم از نظر گرافیک و صدا گذاری و موسیقی MOH خیلی از COD بهتر بود ولی گیم پلی COD و داستان بازیش خیلی بهتر بود و فقط بخاطر تاریخچه بازی COD که گیمر ها بیشتر طرفدار این بازی هستن من خودمم فن COD هستم ولی بیایید منصفانه قضاوت کنیم که MOH WF بازی خوبی بود اما اگه EA به همین روند ادامه بده بعید میدونم بقیه بازی هاش مثل گذشته خوب از آب در بیاد

    ۰۰
  2. بزرگ ترین ایراد این بازی ( اصلا اکثر بازی های ea) اینه که خودش نیست. بازی تلاش میکنه کال اف باشه. تلاش میکنه به اون برسه. تمام چیزای بازی کپی از اونه. به خاطر همین همون اول کار با کله میخوره زمین. شما سکانس اول مدال و با بلک اپس ۲ مقایسه کنید. تو مدال فقط و فقط مرحله اول به این نیت طراحی شده که قدرت موتور فراست بایتو بهتون نشون میده. همین و بس. اصلا شما رو به داخله قصه و داستان پرتاب نیکنه. حالا داستان بخوره تو سرش. بازیش پر از ایراد و باگه. گیم پلیش خیلی خسته کنندست. سازنده ها سعی کردن یه گیم پلی واقعه گرایانه طراحی کنن. اما فقط تو کندی حرکت و طرز راه رفتن کاراکترا پیاده شده. بقیه چیزا همه یه بازی ارکید خالصه. و این باعث میشه احساس خستگی کنید. ea واقعا باید یه فکری به حاله بازیاش بکنه. یه تغیری چیزی. با این وضعی که این داره گند میزنه. نگرانه بقیه بازی هاش شدم.

    ۰۰
  3. نظر شخصی من که خیلی هم محترمه اینه:
    مدال فوق العاده بود و بی نظیر و فقط تنها مشکلی که داشت افت فریم شدید بازی بود که البته با انتشار پچ از سوی الکترونیک ارتز درست شد.من که حیلی حال کردم باهاش.خداییش الکترونیک ارتز کمپانی خارق العاده ایه و بازی میسازه مثل باقلوا.

    ۰۰
  4. خب اول ازهمه بهتون بگم که من فن شرکت دوست داشتنی الکترونیک ارتز هستم و البته معتقدم بتل ۳ پارسال بهترین شوتر باید انتخاب میشد نه مدرن ۳ که واقعا چ.رت بود
    خب راجب مدال باید بگم که چی فکرمیکردیم چی شد :-| از داستان شروع میکنم که بسیار م.سخره بود اصلا روایت درستی نداشت بسیار بد روایت میشه گیم پلی بازی که به جرات میگم میدادن به بچه های دی بازی ازاین بهتر درست میکردند :-| واقعا ابرو واعتبار مدال رو له کرد :(( فقط تو این خلاصه میشد که برو جلو بکش و بعدش بریچ کن واقعا کسل کننده ترین گیم پلی بود که برای بازی میتونستند بسازند فقط بخش ماشین سواریش کمی جالب بود اما این اصلا کافی نبود من به بخش گیم پلی فقط بخاطر بخش ماشین سواریش که یه تنوع میداد ۳ میدم خب بریم سراغ گرافیک بازی که واقعا یه جای کیفیت بافت میرفت برای زمان دایناسورها واقعا مشکل دار بود چهره ها هم که توبازی اصلا قابل قبول نبود وما تو این بازی اف.تضاح ترین طراحی اب رو دیدیم که واقعا اب مایع نبود بلکه جامد بود! نورپردازی نسبت به بتل افت کرده بود واقعا بعضی ازجا ها تاریک بود اعصاب ادم بهم میریخت یا مثلا مرحله ای که توروز بود دشمن ها اصلا معلوم نبود کجا بودند تا تیر نمیزدند عمرا میفهمیدی کجا بودند!اما انصافا طراحی لباس ها عالی بود انیمیشن ها هم که قربونش برم بسیار سفت و خشک بود!البته تو بازی رو میگم صداگذاری که واقعا بعضی جاها مضحک میشد نمونه بارزش هم مرحله که سوار هلی کوپتر بود که صحبت کاراکتر ها داشت میومد وحتی دشمنا اما پره هلی کوپتر صدا ازش درنمیومد و بعضی موقع ها یه دفعه صدا اسلحه ها ازکار میفتاد اما کاراکترها صدا داشتند! کلا این بخش رو ۴ میدم اما موسیقی بازی که ترکاند رامین جوادی مرد به مولا موسیقی های بازی شاهکار بود واقعا زیبا وحماسی این بخش رو ۱۰ میدم کلا این بازی نمرش خدایی حقش ۴.۵ هست

    ۰۰
  5. دفاع کردن از این عنوان بی افتخار !!! :/
    مثل قمار کردن است !!! :/
    یعنی روی هیچی حساب باز کرده اید !!! :/
    یعنی روی ورقی پولی کلانی گذاشته اید که معلوم نیست !!! اون طرف ورق چیست .
    البته آس که بعیده باشه حداکثر روی ۴ یا ۵ بچرخد .
    __________________________________
    SONY make.believe-(انجمن Martial Art’s )

    ۰۰
  6. راستش علاقه ای ندارم تو این بحث شرکت کنم. فقط یه خواهش دارمٰ لطفا فقط درباره خود مدال صحبت کنید و حرفی از کال نزنید. چون مقایسه Black ops 2 و مدال مثل مقایسه “نجات سرباز رایان” “اخراجی ها” ی ده نمکیه! بخش تک نفره منظورمه ها! چون انصافا همون اولین دیدار میسن پدر و منندز چیزی در حد یه فیلم سینمایی تمام عیار بود! ۵۰ درصد شخصیت پردازی رو همون چند دقیقه یه تنه انجام داد!
    ———————————————————————————
    CoD Team

    ۰۰
    1. به موهات قسم من اولین بار مدرن وارفر دو دیدم فکر کردم شعله دو دارم بازی می کنم .
      با شرکت سلمان خان در نقش مکتاویش و انیتا پاچان در نقش کاپیتان پرایس

      ۰۰
    2. به جان سید هنوزم تو شوک اون صحنه م! تمام عناصر فیلم نامه نویسی رو تو همون چند دقیقه می شه دید: شوکٰ تعلیقٰ شخصیت پردازیٰ حادثهٰ غافلگیری و … . دیوید گویر شاهکار کرده! بدبختی این جاست که همون مرحله اولم فقط بازی کردم! سیستمم (طبق معمول) نابود شد!
      —————————————————————-
      CoD Team

      ۰۰
    3. به جان سینا قول می دم تا اخر سال این کلمه سید از تو و از علی اون کلمه نا مبارک یه رو از شاهین کلمه عسلی رو کلا از دهن بندازم :mrgreen:
      ولی یاید بگم بله صحنه جالبی بود به اضافه رد شدن کله یکی از دوستان از بدن دوست دیگری . شوخی کردم
      ولی جدا شوخی boII یا همون cod جدید داستان پردازی خوبی داشت البته نقص شخصیت پردازی در میسن پسر دیده می شد بماند کلا نخواستن بازی زیاد گیم پلیش طول بکشه واسه همین سر ته این شخصیت هم اوردن اگه من بود داستان می کشوندم به دوره سربازی این شخصیت تا بیشتر به هدفش برای بدست اوردن و دستگیری مناندز و اشتیاقش پی ببریم . خودت می دونی چی می گم

      ۰۰
  7. خُب بحث خوبیه !!
    قبل هر چی بگم که مدال راهش رو پیدا کرده !! اما خُب این موتور قدرتمند و توانایی های اون قدری سازنده رو به وجد آورده و نفهمیده داره چی کار میکنه !!
    اما خُب نکات فنی :
    اول در مورد گرافیک که همه ایراد میگیرند ..
    گرافیک فنی ، هنری ، نورپردازی :
    این رو بگم که انگار سازنده فقط خواسته نشون بده چقدر میتونه تو طراحی و جزییات چهره عالی ظاهر بشه !! رفتار موی سر و نوع و بافت اون و همینطور تک تک رفتار های چهره در کاراکتر های اصلی (بخصوص همون زنـــ.ـهایی که میگفتن دوستان زشتن) بوضوح عالی کار شده بود .. خُب حداقل یکی از توانایی های موتور رو خوب اومدند ..
    اما نکته اصلی و ظعف اون که باعث میشد گرافیک و بافت های خیره کننده بازی — البته نه همه جا و در همه مراحل که هنوز که هنوزه برام عجیبه !! — بد جلوه کنه نورپردازی بود !! یکی از توانایی های بارز Frostbite 2.5 نسبت به رقیبش Cry Engine 3.5 همین نورپردازی هست اما سازندگان یا اصلا بلد نبودند با موتور بازی درست کار کنند یا کلا بی خیال شدند و چه اشتباه بزرگی !! نورپردازی واقعا متوسط رو به پایین در مواردی بود .. رفتار نور محیط و آبجکت هایی که نور تولید میکردند (منابع نور مثل شلیک اسلحه یا نور چراغ ها) بد کار شده بود .. سازندگان میخواستند محیط را کمی مرموز نشان بدند و فقط نور محیط را کم کردند همین !! اما همینجاست که اشتباه شده .. وقتی شما نور محیطی (نوری که همیشه هست و عموما به نور آسمان ربطش میدن) رو کم میکنید باید منابع نور جایگزین را طوری قرار بید تا به اصطلاح هم مرموزی و محیط جنگ و درگیری و خاک و خون بدست بیاد و هم کمبود نور محیط جبران بشه و گیمر مجبور نباشه در نقاط تاریک و مبهم منتظر شلیک دشمنش باشه یا تاباندن نور چراغ قوه (عملا من به نور چراغ قوه ها در تاریکی شلیک میکردم !!) درسته در تاریکی چیزی دیده نمیشه اما سایه هم در سایه دیده میشه !! منابع نور رفتارشون بایسد جوری جلوه میکرد تا لااقل انعکاسی یا سیاهی ای بیشتر از سیاهی محیط دیده میشد تا بشه دشمن رو از دیوار تشخیص داد ..
    نکات فنی دیگه هم داره که اگه خواستین میگم ..
    اما بافت گذاری و تکسچر ها در این بازی خوب کار شده بود و یکی از عواملی که به چشم نیومد همون نورپردازی بود و هم اینکه خوب پرداخت نشده بود ..
    شاید سازندگان فکر میکردند فقط باید همه چیز را بگذارند وسط و موتور همه کار میکند !!
    طراحی مراحل و گرافیک هنری را نمیشود در موردش بی انصافی کرد و تنوع و زیبایی های خاص خودش را داشت .. اما همان عنصر اصلی یعنی نورپردازی گند میزد به همه چیز !!
    —————————————————-
    صدا گذاری – موسیقی :
    در مورد صدا گذاری بازی بگم که درسته از خیلی بازی ها بهتر بود اما اگه بخواهیم با تنها شوتر ساخته شده با این موتور و به بازار آمده مقایسه مکنیم (BF3) معمولی بود !!
    همانطور که قبلا گفتم در BF3 صداهای اسلحه ها و انفجار ها به صورت کاملا حرفه ای از انفجار و شلیک های واقعی گرفته شده بودند (ضبط شده بودند) اما در این بازی فقط روی آروده شده به آرشیو بازی های قبلی و فقط کمی صدای دنگ آن را بیشتر کرده بودند !! اما با این وجود اگر شما کارت صدای قوی و یک هدست عالی داشته باشید میتوانید از شلیک ها و انفجار ها لذت ببرید .. چون نمونه بهتر از این بازی در انفجار ها فقط و فقط میدان نبرد ۳ است — البته معتقدم در بعضی موارد کراسیس هم از این بازی بهتر است —
    در مورد موسیقی بازی که شاهکار بود .. موسیقی و نحوه تزریق آن به گیم پلی و روند بازی یکی از نکات برجسته بازی بود و کلی میشود برای همین عنصر از بازی لذت برد !! مرسی رامین ..
    ————————————————-
    گیم پلی :
    این عنصر هم همان گیم پلی خاص مدال افتخار با کمی تزریق ضربان بیشتر و .. بود .. گیم پلی انصافا متوسط رو به بال بود و در مواردی هم خوب .. رانندگی که واقعا عالی بود — خیلی کم پیش میاد در بازی شوتر اینطوری رانندگی کنی — گاهی اوقات همراهان کاراکتر اصلی در بازی احمق جلوه میکردند — بارها شده بود که من همه را کشته بودم و منتظر بودم تا بیان پشت دری تا مارد اتاق شویم اما مگر میامدن احمـــ.ـقها .. آخرم گاهی مجبور بودم برم دوباره پیششون و با اونها بیام — که آنهم برمیگرده کم کاری سازندگان در هوش مصنوعی همراهان .. اما دشمنان هوش مصنوعیشان به مراتب بالاتر بود و تو ذوق آدم نمیزدند .. من از باز کردن در ها و نفوذ به اتاق ها خیلی خوشم میومد — چه سری میترکاندم !! — و نکته خوبی برای گیم پلی بود و من به شخصه منتظر نفوذ بعدی به اتاق بعدی بودم !! استفاده از ادوات اضافه جنگی مانند آن رباط های چنگی ماشینی هم نکته خوبی بود اما سازندگان نتوانسته بودند به خوبی آن را پیاده کنند ..
    در کل نکته مثبت این گیم پلی سواری با وسایلش بود — بخصوص آن قایق سواری و ..
    ————————————
    فیزیک تخرییب ، منطقی ، رفتاری :
    فیزیک در بازی به خصوص تخریبی از دیگر نکات مثبت بازی بود .. دیگر از آن شیشه شکستن های خودبه خودی — دو مورد دیدم بعد اونکه کاراکترم جان به جان آفرین تسلیم میکرد در محیطی که پنجره داشت بعد بارگذاری مجدد شیشه ها خودبخود میریختند مثل اون ویلاهه — در میدان نبرد وجود نداشت .. ریزش ساختمان ها و موج گردو خاک و .. خوب کار شده بود .. و تخریب پذیری از عوامل مثبت این بازی بود .. فیزیک منطقی و رفتاری محیط و اشیا درون اون هم خوب بودند و ایراد های تو چشم زن از آن نمیشد پیدا کرد ..
    در مورد فیزیک هم خیلی میشه حرف زد ..
    —————————-
    داستان و شخصیت پردازی ..
    خُب انصافا داستان بازی سروته درست حسابی نداشت لااقل در نسخه قبلی مدال بهتر بود .. و همین بی سروته بودن داستان عملا باعث میشد فقط مرحله رد کنی و دقت نکنی چی به چیه داستان !! اما شخصیت پردازی بهتر از داستان عملا نداشته اش بود .. من با کاراکتر اصلی و همینطور همسر و فرزندش ارتباط نسبتا خوبی برقرار کردم و به خصوص همسر (با اینکه عملا کم حرف و کم ظاهر میشد) که با کمک به طراحی عالی چهره اون (دقت کنید نگفتم زیبایی !!) میشد غم و اندوه نبودن همسر در نارش یا نگرانی از اینکه چطور بدون او سر کند یا برمیگردد یا نه را در چهره این بانو دید !!
    ولی خُب شخصیت پردازی هم هنوز نپخته و ناقص است در این بازی
    ————————————————
    خُب نکات تقریبا اصلی همینا بودند — گرچه در مورد تک تک این نکات میشه کتاب نوشت !! — و من ترجیح میدم از طولانی شدن مطلبم خودداری کنم (که هر کار یکنم نمیشه !! :-D
    اما نکته اصلی این بازی این بود که سازندگان به موتور قدرتمندی دست یافتن و همین باعص شد کمی از راه منحرف شوند و یادشان برود چه میخواستند .. شاید اگر موتور بوق کالاف میبود الان این بازی شاهکار میشد !! بیتجربه گی در کار کردن با این موتور باعث شد که همان نکات قوتی که سازندگان سعی داشتن از آن استفاده کنند — گرافیک ، صداگذاری ، فیزیک ، نورپردازی — بدرستی به ثمر نشیند و نتیجه لازم از آن گرفه نشود ..
    اما من معتقدم که این سری راه خودش را پیدا کرده است و قطعا در نسخه بعدی خیلی چیزها برای گفتن دارد (دیگر موتوری تازه ای ندارند که از شدت حیجان ندانند چه کنند !!)
    اهل امتیاز دادن به بازی نیستم ولی امتیازاتی که دوستمون سعید جان هم داد خیلی دیگه سخت گیرانه و بی انصافیه !!
    این بازی یک بازی کامل و بینقص نبود بلکه نسخه ای بود که سعی داشت بهترین باشد و و از اهرم های قدرتش به خوبی استفاده کند اما سردرگمی سازنده — که به نظرم دلیلشم موتور بینظیر و رام نشدنی BF3 بود — باعث شد یک عنوان متوسط رو به بالا ببینیم نه عنوانی که درخور نام بزرگ این بازی و کمپانی باشد ..
    اما حقیقت آنکه من این بازی به ظاهر ناقص را به MW3 به ظاهر کامل ترجیح میدهم !! (البته فقط mw3 که به نظم اصلا درخوره کالاف و mw ها نبود)
    ——————–
    با تشکر

    ۰۰
    1. اینم اضافه کنم که در مورد گرافیک اسکرین شات و .. دارم و حرفام با دلیلم هستش !!
      اگه میخواین بزارم ؟

      ۰۰
    2. اینم باز اضافه کنم که باگ صدایی و گرافیکی برای من وجود نداشت !! (صدا اصلا ،گرافیکی شاید دو مورد !!)
      اینها ممکنه مربوط به خیلی چیزها باشه ..
      برخلاف برخی دوستان من باگ داشتن رو نشان ضعف سازنده نمیدونم .. بلکه باگ ممکنه از کرکر بازی ، سخت افزاری یا حتی یک لحظه برنامه ای که در پشت صحنه و در دسکتاپ اجرا میشود (مانند رفرش کردن ویندوز اکسپلورر) بوجود بیاد .. سازنده در این موارد تقصیری نداره .. مشکل از خود سیستم گیمر هست !!

      ۰۰
    3. گفتم یه چیزی یادم رفته !! :-D
      بخش چند نفره :
      باز هم مثل بتلفیلد انگار روی این بخش بیشتر کار شده و اصلا دلیل اومدنش بخش چند نفره اونه ..
      به بتلفیلد نمیرسه !! اما تجربه خیلی خوبی به آدم دست میده ..
      نکات خوب و جالبی داره و ریتم تند قابل قبولی هم داره (البته این ریتم تند مستلزم پینگ خوب هم هست !!)
      دوربین روی موشک کنترل شونده و هدایت اون تا رسیدن به هدف و بوووم .. (از هواپیما شلیک میشه) یا قابلیتهایی نظیر رادارهای حس گری که پشت دیوار رو ببینی و کجاست طرف .. یا لحظه کشته شدنت به طور آهسته .. یا نایف کردن بسیار مشکل و واقعا پر حیجان
      مپ های حیجان انگیز و خوب که محیط خوبی رو برای درگیری آماده میکنه ..
      داشتن پوشش هایی به طور مثال کلاه ضد گلوله و .. که وقتی میپوشیشی از پشت شیشه باید ببینی .. دود و دم بسیار که وقتی براه بیافته واقعا نفس گیر میشه مبارزه ..
      شاتگان های عالی که وقتی دستت میگیری احساس پادشاه بودن در مبارزات از نزدیک داری !! نارنجک های خوشدست !! بله واقعا استفاده از اونها لذت داره و بسیار مفیدواقع میشن .. یکی از نکات خوب این بازی استفاده از نارنجک های دود زا ، انفجاری ، گیج کننده و نوری هستند که واقعا کمک زیادی میکنه ..
      نارنجک بنداز و ببین که چجوری موج انفجارش بخوبی عمل میکنه و میکشه !!
      همه اینها در مپ های متونع و تخریب پذیر از جنگلی بگیر تا شهری و خرابه ای حیجان بازی رو دو چندان میکنه ..
      و کلی نکات مثبت دیگه که باعث میشه گیمر ها بعد بتلفیلد سراغ این بازی هم در بخش چند نفره برند .. ;)

      با تشکر

      ۰۰
    4. با اینکه بعضی از نظراتم متفاوته ولی به نظر من که تا اینجا منصفانه ترین دیدگاه همین بوده و بدون جانب داری خاصی بوده
      به نظر منم این مدال نه شاهکار بود و نه مزخرف
      به نظر من با این داستان فقط میخواستن جنگ افروزی خودشونو مقدس و نشون بدن و سربازای آمریکایی هم شخصیت های کاملا سفید و قهرمان که انگار نه انگار حتی تو رسانه ها و فیلمهای خودشونم به جنایتها و تجاوزاتشون اذعان دارن و ثابت شده است. که انگار موفقم شدنو همه …

      ۰۰
    5. شما حتما باید اسم کال اف رو بیارید و بکوبیدش!!
      MW3از برخی لحاظ بازی ای بود که لنگش نخواهد امد
      بهترین داستان پردازی در یک بازی اکشن نظامی که نه بتل و نه مدال و نه حتی Bo2نتونست مثل اون باشه
      شما عادت دارید بازی رو یک بعدی تفسیر کنی:
      بازی یعنی گرافیک ؟؟؟ درسته گرافیکش در حدی نبود اما در بقیه بخش ها چیزی کم نذاشت که شد شوتر سال
      به نظر من که فنه کال اف هستم MW3به مراتب بهتر از BO2بود چون با اینکه یک چند گانه بود به اسم و ریشه کال اف پایبند بود
      در مورد مدال هم بعدا نظر میدم

      ۰۰
  8. بازی اول شخص تیر اندازی اکشن !!! :-?
    در این سبک مهمترین بخش در گیم پلی !!!
    خروج گلوله از نوک لوله اسلحه تا برخورد و اثابت به هدف مهمترین بخش است .
    که در این بازی بر عکس عنوانی مثل بتلفیلد ۳ یک افتضاح کامل بود .
    هر چقدر بتلفیلد ۳ کامل بود !!! مدال بی افتخار ناقص ناقص بود .
    ۴ تا گلوله روی مخ طرف بزنی بعد از ۴ شلیک به مخ تازه یادش بیافتد گلوله به هدف
    اثابت کرده است . واقعا وقتی همان ابتدای بازی با این صحنه مواجه شدم .
    دوست داشتم جفت پا برم توی صورت اوم گیمرانی که بازی تست کردن !!! :/
    تازه من آپدیتش را هم نصب کرده بودم !!! :/ اینگونه بوده است .
    در کل این بازی اصلا ارزش بحث را هم ندارد !!! :)
    لینکن پارک هم پر پر شد .
    اون عوامل سازنده و تست کننده های بازی را باید ریخت درون یک گودال بعد با بولدوزر
    رویشان خاک ریخت !!! تا درس عبرتی شود برای بقیه سازندگان !!! :/
    __________________________________
    SONY make.believe-(انجمن Martial Art’s )

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر