هیتمن آمرزش در هر پلتفرم چگونه است؟

در ۱۳۹۱/۰۹/۰۱ , 03:57:22

بعد از شش سال مامور ۴۷ بازگشته تا به شغل شریف آدم‌کشی خود بپردازد. آخرین باری که او را در بازی‌ها دیده بودیم به خون‌بها بر می‌گردد که متعلق به نسل قبل بوده است. طبیعتا ورود قاتل خاموش به نسل هفتم، بدون تجربه‌ی موفق دو بازی کین و لینچ میسر نبود. این بازی که با استفاده از موتورپایه‌ی بازی‌سازی Glacier 2 ساخته شده‌ است در زمینه‌ی گرافیک حرف‌هایی برای گفتن دارد. IO Interactive با تلفیق مسائل فنی و هنری توانسته است هیتمن را به دوران اوج خود نزدیک کند. با این‌حال این بازی در زمینه‌ی گرافیک، مثل بقیه‌ی بازی‌ها بر روی کنسول و رایانه‌های شخصی تفاوت‌هایی دارد. البته، نسبت به گذشته نیز تغییراتی داده شده است.

بازی با حداکثر ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. ۳۰ فریمی که دیگر تقریبا به امضای مشخص نسل هفتم تبدیل شده است و به غیر از اندک بازی‌هایی خبری از بیش از ۳۰ فریم بر روی کنسول‌ها نیست.

نکته‌ی بعدی در مورد شیوه‌های جدید نورپردازی در بازی است که به لطف موتور بازی میسر شده است و نورها و سایه‌های دینامیک‌تری نسبت به بازی‌های گذشته‌ی این استودیو را فراهم آورده. و نکته‌ی دیگر، قابلیت بارز موتور Glacier 2 است که می‌تواند هزاران نفر را در یک صحنه به صورت ریل-تایم رندر کند. در بازی از این قابلیت‌ها به نحو احسن استفاده شده.

در ابتدای مقایسه متوجه می‌شویم که بازی در هر دو کنسول به صورت ۷۲۰p اجرا می‌شود. با این‌حال، یوروگیمر این بازی را در کنسول ۳۶۰ اندکی واضح‌تر توصیف کرده است. همچنین کیفیت بافت‌ها در کنسول پلی استیشن ۳ کمی از دیگر نسخه‌ها پایین‌تر توصیف شده است. به علاوه، در قسمت‌هایی که نیاز به گرد کردن لبه‌ها بوده است، این کنسول حالت تاری به خود دیده که این بر می‌گردد به شیوه‌های آنتی آلیازینگ متفاوت به کار گرفته شده در کنسول‌ها. اطلاعات بیشتر.

طبیعتا در PC یک سری تنظیمات گرافیکی و گزینه‌های قابل تنظیم وجود دارد که در نسخه‌های کنسولی نیست. همین مورد باعث می‌شود که بسته به قدرت سخت افزاری رایانه‌ی خود، بتوانید جزئیات بیشتر، سایه‌زنی بهتر، گرد شدگی لبه‌های تیز بهتر و سایر گزینه‌ها را تجربه کنید. حتی کیفیت بافت‌ها نیز متغیر بوده و می‌تواند بهتر از کنسول‌ها تنظیم شود.

در بخش آنالیز فنی، بازی‌ها بر روی کنسول با وضوحی که گفته شد به راحتی با ۳۰ فریم در ثانیه که اغلب اوقات ثابت است اجرا می‌شود. هم در کنسول مایکروسافت و هم در کنسول سونی، افت فریم محسوسی حتی در مکان‌های شلوغ، مکان‌هایی که نیاز به رندر سریع، پردازش زیاد و تنش‌های فراوان دارند هم دیده نمی شود. با این‌حال، و در حالی که به نظر می‌رسد با این حد بهینه بودن بازی در کنسول‌ها،‌رایانه‌های شخصی قدیمی هم بتوانند بازی را بدون مشکل اجرا کنند. اما این طور نیست. بازی در PC متوسط باید ۶۰ فریم ثابت بدهد. این انتظار برآورده نمی شود. حتی اگر PC اندکی قوی‌تر هم باشد، تست‌ها نشان می‌دهند که بازی آن طور که باید بهینه نشده است. یوروگیمر، انتظار داشته که در وضوح تصویر ۷۲۰p با سیستمی با مشخصات Core i5 750 و کارت گرافیک GTX 460 بازی را بدون مشکل اجرا کند. اما بعد از اجرای بازی مشخص شده که نرخ فریم بازی بین ۲۰ تا ۶۰ متغیر بوده است که برای چنین سیستمی اصلا خوب نیست.

با همین سیستم، و بعد از کاهش میزان MSAA  تا ۴x که قدری از دلنشین بودن تصاویر می‌کاهد، میزان فریم دهی بازی بهتر می‌شود و به ۶۰ فریم دلخواه می‌رسد. به نظر می‌رسد بازی را می‌توان با رایانه‌های ضعیف‌تر بر روی ۳۰ فریم اجرا کرد.

اطلاعات بیشتر.

کیفیت بافت‌ها تقریبا در هر دو کنسول برابر است. با این‌حال، کنسول ۳۶۰ به خاطر فیلترینگ بافت‌ها حالت بهتری را نشان می دهد. در عوض کنسول سونی در برخی از میان‌پرده‌ها، بافت‌های با کیفیت‌تری را به نمایش می‌گذارد. عمق دید در هر سه پلتفرم حاضر است، با این‌حال این تکنیک در PC قوی‌تر اجرا شده است. ر.ک. منبع در نسخه‌ی پلی‌استیشن ۳ بازی از یک حالت انعکاس طبیعی‌تری نسبت به ۳۶۰ و رایانه‌های شخصی بهره می برد که باعث شده جزئیات در بسیاری صحنه‌ها در این کنسول راحت‌تر دیده شوند. سایه‌ها در نسخه PC دینامیک‌تر اند.

بر روی تصاویر کلیک کنید تا در اندازه‌ی بزرگ به نمایش درآیند.


95 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. پسر نسخه های کنسولی عجب کیفیتی دارند…باریک =D
    البته برا پی سی هم خوبه ها ولی وقتی میبنیم در آخر نسل و زمانی که کنسولها در آستانه ی بازنشستگی هستند با سیستم های به روز تفاوت خاصی ندارند باید به کنسول به سازنده ها به ناتی داگ به اپیک و به هر چی که تو دنیای گیم عشقه باریک گفت :D
    بازیش هم که نیاز به توضیح نداره و یکی از خوش گرافیک های سال هستش :X

    ۰۰
    1. :| عزیز من امده حجمش هم ۲۶ گیگه :O نسخه فول انلاک که نسخه نهایی و کاملترین نسخه بازی که همون نسخه دلوکس خودمون هست :D

      ۰۰
  2. تفاوتشون بین نسخه pc و کنسول ها کمه!
    اصلا هم بهینه ساخته نشده سیستم خیلی قوی میخواد!که خیلی ها ندارن!
    ((البته الان دوستان میان میگن که گرافیک ما فلانه و رم ۱۶ و …!شما اینطور سیستمی دارین بقیه ندارن!))

    ۰۰
    1. نه داداش. سیستمه خیلی قوی هم نمی خواد. من اسنایپر چلنجو تونستم رو یه سیتمه متوسط اجرا کنم. فقط رزولوشنو اوردم پایین.بقیه تنظیمات رو high بود. حالا نمیدونم این یکی چه قدر فرق داره

      ۰۰
    1. اگر عکس ها رو بزرگ کنی میفهمی که اجسام توی دو کنسول بافتاشون خیلی تاره اما روی پیسی کیفتشون فوقالعاده هست, برای مثال عکس پنجمی رو بزرگ کن

      ۰۰
    2. باز شما الکی تلاوت فرمودید ؟؟؟
      خیلی تاره؟؟؟ …..هیچ فرقی با پی سی نداره.
      میدونی چرا ؟؟ چون SONY make.believe
      —————————
      SONY make.believe

      ۰۰
    3. علی این یعنی چی الان؟ :| میدونی چرا ؟؟ چون SONY make.believe
      تو فن بازی هیچ کنسولی رو درنمی اوردی اما حالا کلا عوض شدی تو اون علی قبلی دیگه نیستی :-x :((

      ۰۰
    4. تسلیم هر چی شما بگی…با اینکه اصلا حرفتو قبول ندارم ولی باشه هر شما بگی!
      البته این هم فراموش نشه pc هست تا pc
      :wink: :D

      ۰۰
    5. victor hogo@
      علی جان, درسته کنسول های این نسل که در اواخر نسل خود هستند بسیار عالی عمل کردند ولی نباید این وسط به قدرت نمایی PC کبیر شک کرد.حتی اگه کنسول های نسل بعد نیز رونمایی بشند PC یقینا با تمامی طرفدارانش دوباره شاهکاری در صنعت گیم به پا می کنند. ;) :wink:
      ________________________
      Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۲ MEA Co. All rights reserved
      انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

      ۰۰
  3. هنوز دستم نرسیده این ۴۷ !!! ولی اسنایپر چلنج تقریبا بخش گرافیکی بازی اصلی به
    نمایش گذاشت !!! :/ که کاملا زیبا بود .
    ————————————————————————————————
    البته جدیدا بازیها متغییر شده اند !!! :/
    مثلا بوردلندز روی پی سی هم ۲۰ تا ۶۰ متغییر بود و جزو گزینه های انتخابی !!! :/
    ولی روی ۶۰ فریم هم قفل میشد !!! البته همه چیز به سیستم هم بر میگردد !!! :/
    ۲۰ تا ۶۰ فریم مخصوص همان سیستمهای قدیمی است !!! :/
    که در محیط های شلوغ با تنظیمات متوسط تا ۲۰ فریم و در محیط های معمولی تا ۶۰ فریم
    هم میرسند !!! :/ البته بحث PC سوا است .
    ————————————————————————————————–
    چون اکثریت سیستم ها متغییر است !!! مچ بودن یک سیستم خیلی مهم است !!! :/
    ————————————————————————————————-
    من به شخصه عاشق تنظیمات گرافیکی هستم !!! :/
    یک بخش لذت بخش قبل از شروع بازی برای من هستش !!! :/
    حتما باید Nvidia Control Panel را برای هر بازی تنظیم کنم تا درونم آرام بگیرد !!! :/
    ————————————————————————————————
    کنسول ها : سخت افزاری ثابت دارند و توان بازیسازان را به نمایش میگذارد .
    PC : دست بازیسازان را باز میگذارد اما اولویت کنسول ها هستند .
    نظر شخصی خودم !!! :
    کار روی سخت افزاری محدود و ثابت برای ارائه نمایشی زیبا بسیار سخت تر از
    کار بروی سخت افزارهای قوی است و توان گرافیکی آن بازیساز را روی سخت افزار
    ثابت نشان میدهد .
    __________________________________
    SONY make.believe-(انجمن Martial Art’s )

    ۰۰
    1. سعید این هیتمن بازیش خیلی حال میده یعنی عاشق این بازی شدم هر مرحلش رو به چند روش مختلف تموم کنی که این اوجشه دیگه این بازی رو به هر گیمری توصیه میکنم

      ۰۰
  4. ممنون سعید جان بابت مطلب تخصصی ـت. واقعاً جای تقدیر داره که اینقدر ارزش قائل میشی و وقت می ذاری و چنین مطلب با کیفیت و چالش بر انگیزی رو روی سایت می ذاری. واقعاً ممنونم.
    در مورد تصاویر و این بازی. متأسفانه پورت PC بازی واقعاً ضعیفیه و با بهترین سیستم ها هم ، هرچقدر بازی رو به تنظیمات کنسولی اش نزدیک تر کنید ، پاسخگویی بهتری میده.
    توی تصاویر هم مشخصه که تقریباً هیچ تفاوتی بین نسخه ۳۶۰ و PC نیست ، غیر از یه سری سایه زنی ها و مقداری تکسچر ها و یه مقدار هم جزئیات بهبود پیدا کرده.
    Adel_97

    ۰۰
    1. جان؟ الان به نظر تو pc از همه بهتره؟ یه بچه ۳ساله هم می فهمه ps3 از همشون بهتره
      ______________________________
      PS3 is GOD

      ۰۰
    2. اون بچه که احیانا فن PS نیست ؟ هست ؟ :|
      تصاویر فریاد میزنن که PS با Xbox فرقی نداره !
      تا اینجا که PC ضعیف و تار نشون داده !

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر