هیتمن آمرزش در هر پلتفرم چگونه است؟

در ۱۳۹۱/۰۹/۰۱ , 03:57:22

بعد از شش سال مامور ۴۷ بازگشته تا به شغل شریف آدم‌کشی خود بپردازد. آخرین باری که او را در بازی‌ها دیده بودیم به خون‌بها بر می‌گردد که متعلق به نسل قبل بوده است. طبیعتا ورود قاتل خاموش به نسل هفتم، بدون تجربه‌ی موفق دو بازی کین و لینچ میسر نبود. این بازی که با استفاده از موتورپایه‌ی بازی‌سازی Glacier 2 ساخته شده‌ است در زمینه‌ی گرافیک حرف‌هایی برای گفتن دارد. IO Interactive با تلفیق مسائل فنی و هنری توانسته است هیتمن را به دوران اوج خود نزدیک کند. با این‌حال این بازی در زمینه‌ی گرافیک، مثل بقیه‌ی بازی‌ها بر روی کنسول و رایانه‌های شخصی تفاوت‌هایی دارد. البته، نسبت به گذشته نیز تغییراتی داده شده است.

بازی با حداکثر ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود. ۳۰ فریمی که دیگر تقریبا به امضای مشخص نسل هفتم تبدیل شده است و به غیر از اندک بازی‌هایی خبری از بیش از ۳۰ فریم بر روی کنسول‌ها نیست.

نکته‌ی بعدی در مورد شیوه‌های جدید نورپردازی در بازی است که به لطف موتور بازی میسر شده است و نورها و سایه‌های دینامیک‌تری نسبت به بازی‌های گذشته‌ی این استودیو را فراهم آورده. و نکته‌ی دیگر، قابلیت بارز موتور Glacier 2 است که می‌تواند هزاران نفر را در یک صحنه به صورت ریل-تایم رندر کند. در بازی از این قابلیت‌ها به نحو احسن استفاده شده.

در ابتدای مقایسه متوجه می‌شویم که بازی در هر دو کنسول به صورت ۷۲۰p اجرا می‌شود. با این‌حال، یوروگیمر این بازی را در کنسول ۳۶۰ اندکی واضح‌تر توصیف کرده است. همچنین کیفیت بافت‌ها در کنسول پلی استیشن ۳ کمی از دیگر نسخه‌ها پایین‌تر توصیف شده است. به علاوه، در قسمت‌هایی که نیاز به گرد کردن لبه‌ها بوده است، این کنسول حالت تاری به خود دیده که این بر می‌گردد به شیوه‌های آنتی آلیازینگ متفاوت به کار گرفته شده در کنسول‌ها. اطلاعات بیشتر.

طبیعتا در PC یک سری تنظیمات گرافیکی و گزینه‌های قابل تنظیم وجود دارد که در نسخه‌های کنسولی نیست. همین مورد باعث می‌شود که بسته به قدرت سخت افزاری رایانه‌ی خود، بتوانید جزئیات بیشتر، سایه‌زنی بهتر، گرد شدگی لبه‌های تیز بهتر و سایر گزینه‌ها را تجربه کنید. حتی کیفیت بافت‌ها نیز متغیر بوده و می‌تواند بهتر از کنسول‌ها تنظیم شود.

در بخش آنالیز فنی، بازی‌ها بر روی کنسول با وضوحی که گفته شد به راحتی با ۳۰ فریم در ثانیه که اغلب اوقات ثابت است اجرا می‌شود. هم در کنسول مایکروسافت و هم در کنسول سونی، افت فریم محسوسی حتی در مکان‌های شلوغ، مکان‌هایی که نیاز به رندر سریع، پردازش زیاد و تنش‌های فراوان دارند هم دیده نمی شود. با این‌حال، و در حالی که به نظر می‌رسد با این حد بهینه بودن بازی در کنسول‌ها،‌رایانه‌های شخصی قدیمی هم بتوانند بازی را بدون مشکل اجرا کنند. اما این طور نیست. بازی در PC متوسط باید ۶۰ فریم ثابت بدهد. این انتظار برآورده نمی شود. حتی اگر PC اندکی قوی‌تر هم باشد، تست‌ها نشان می‌دهند که بازی آن طور که باید بهینه نشده است. یوروگیمر، انتظار داشته که در وضوح تصویر ۷۲۰p با سیستمی با مشخصات Core i5 750 و کارت گرافیک GTX 460 بازی را بدون مشکل اجرا کند. اما بعد از اجرای بازی مشخص شده که نرخ فریم بازی بین ۲۰ تا ۶۰ متغیر بوده است که برای چنین سیستمی اصلا خوب نیست.

با همین سیستم، و بعد از کاهش میزان MSAA  تا ۴x که قدری از دلنشین بودن تصاویر می‌کاهد، میزان فریم دهی بازی بهتر می‌شود و به ۶۰ فریم دلخواه می‌رسد. به نظر می‌رسد بازی را می‌توان با رایانه‌های ضعیف‌تر بر روی ۳۰ فریم اجرا کرد.

اطلاعات بیشتر.

کیفیت بافت‌ها تقریبا در هر دو کنسول برابر است. با این‌حال، کنسول ۳۶۰ به خاطر فیلترینگ بافت‌ها حالت بهتری را نشان می دهد. در عوض کنسول سونی در برخی از میان‌پرده‌ها، بافت‌های با کیفیت‌تری را به نمایش می‌گذارد. عمق دید در هر سه پلتفرم حاضر است، با این‌حال این تکنیک در PC قوی‌تر اجرا شده است. ر.ک. منبع در نسخه‌ی پلی‌استیشن ۳ بازی از یک حالت انعکاس طبیعی‌تری نسبت به ۳۶۰ و رایانه‌های شخصی بهره می برد که باعث شده جزئیات در بسیاری صحنه‌ها در این کنسول راحت‌تر دیده شوند. سایه‌ها در نسخه PC دینامیک‌تر اند.

بر روی تصاویر کلیک کنید تا در اندازه‌ی بزرگ به نمایش درآیند.


95 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر