اندکی با MW3

MacTavish توسط MacTavish
در ۱۳۹۰/۰۵/۲۱ , 03:55:50
default image

همان طور که می دانید، وظیفه ی ساخت نسخه PC و XBOX 360 و PS3 بازی MW3 به عهده ی سه استودیوی infinity ward و raven software و sledgehammer games گذاشته شده است. ما در این جا می خواهیم بررسی کنیم که اکتیویژن چرا MW3 را در شرایطی که یک رقیب به نام Battlefield 3 دارد، به دست دو استودیوی تازه در سری COD سپرده است، در حالی که یکی از این استودیو ها در حال ساخت اولین بازی شان هستند. (به این دلیل درباره علت سپردن این بازی به این اینفینیتی وارد صحبت نمی کنیم که درست است که این استودیو بسیار از کارکنان خود را از دست داده، اما همین افراد باقی مانده هم در ساخت شاهکار هایی مانند MW1 و MW2 نقش داشته اند. پس ما به کار این استودیو ایمان داریم.)

Sledgehammer games

این استودیو توسط تعدادی از کارکنان استودیوی viscreal تشکیل شده است. اگر مصاحبه یوروگیمر را با رابرت بولینگ خوانده باشید، خواهید فهمید که این استودیو بر روی داستان و فضاهای MW3 نیز فعالیت می کند. با توجه به اینکه استودیو viscreal با داستان خوب و فضاسازی مناسب توانست در سری dead space ترس را بر مخاطب القاء کند، اکتیویژن نیز از همین فرصت استفاده کرده و با آوردن این استودیو در پروژه ساخت MW3 می خواهد داستانی بسیار زیبا و فراموش نشدنی همراه با فضاسازی های زیبا را در این بازی به مخاطب تحویل دهد.

Raven software

این استودیو که یکی از استودیو های زیر مجموعه اکتیویژن است، کار ساخت بخش چند نفره MW3 را بر عهده دارد. این استودیو از استودیو های پرسابقه است و ۱۹ سال از تاسیس اش می گذرد. اولین بازی این استودیو هم در سال ۱۹۹۲ عرضه شد. این استودیو کار ساخت بازی های بزرگی همچون star wars jedi knight 2: jedi outcast، quake 4، wolfenstein و singularity را بر عهده داشته. اگر به سابقه بازی های این استودیو مراجعه بکنید، خواهید فهمید که این استودیو چه سابقه دهشتناکی در ساخت بازی های اول شخص دارد؛ به طوری که از ۲۴ بازی ساخته شده توسط این شرکت، حداقل ۱۳ تای آنها اول شخص هستند. پس با این حساب می توان گفت که اکتیویژن با توجه به سابقه این استودیو در ساخت بازی های اول شخص ساخت بخش چندنفره MW3 را به آن سپرده است.
پس می توان پیش بینی کرد که MW3 با گیم پلی شاهکار، داستان فراموش نشدنی، فضا سازی های زیبا ، صحنه های بصری عالی و یک بخش چندنفره سرگرم کننده به میان ما خواهد آمد. امیدواریم همین طور باشد.
IW engine اژدهای خاموش

این موتور بوسیلهInfinity Ward برای سری Cod گسترش داده شده. پایه این موتور id tech3 است. این موتور پس از تحول بسیار در اولین Modern Warfare استفاده شد. درحال حاضر استدیوهای Treyarch و Raven و Sledgehammer Games از این موتور استفاده می کنند. موتور IW 4 از تکنولوژی Texture Streaming استفاده میکند تا جزییات بالاتری در محیط دیده شود. استدیو تری آرک از IW 3 با کدهای مخصوص خود استفاده میکند. آخرین ورژن این موتور IW 5 از قدرت نورپردازی و صداگذاری بالاتری بهره می برد. جالب است بدانید که بازی GoldenEye 007 نیز با موتور IW 4 ساخته شده است.

اینفینیتی وارد در ساخت اولین بازی خود یعنی Call of Duty از موتور شرکت id software یعنی id tech 3 استفاده کرد. COD1 در آن زمان (سال ۲۰۰۳) و با پشتیبانی از DirectX 9 توانست یکی از بهترین گرافیک های آن دوران را در بازی ها ارائه دهد. اینفینیتی وارد در ساخت بازیهای بعدی خود، از موتور اختصاصی شرکت به نام IW Engine استفاده کرد که در واقع نسخه تغییر یافته موتور id tech 3 بود. در IW Engine از تکنیک هایی مانند HDR lighting effects و depth of field استفاده می شود تا نورپردازی بهتر و فضا های بزرگتری در بازی وجود داشته باشد. به جز ندای وظیفه ۱ و ۳ ، تمام COD ها با نسخه های مختلف IW Engine ساخته شده اند.

در زیر اسامی COD های ساخته شده با این موتور را می بینید.

Call of Duty (2003) – id tech 3

Call of Duty 2 (2005) – IW Engine 2.0

Call of Duty: Modern Warfare (2007) – IW Engine 3.0

Call of Duty: World at War (2008) – IW Engine 3.0

Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009) – IW Engine 4.0

Call of Duty: Black Ops(2010) – IW Engine 3.0 updated version

Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011) – IW Engine 5.0

در ضمن، سایت IGN این موتور را جزو ۱۰ موتور برتر برای بازی سازی معرفی کرده است.

با تشکر از کاربر Volk


64 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. mw3
    اندکی با MW3

    نویسنده: MacTavish مقالات, پیش نمایش ۱۳۹۰/۰۵/۲۱ ۶۳ نظر

    همان طور که می دانید، وظیفه ی ساخت نسخه PC و XBOX 360 و PS3 بازی MW3 به عهده ی سه استودیوی infinity ward و raven software و sledgehammer games گذاشته شده است. ما در این جا می خواهیم بررسی کنیم که اکتیویژن چرا MW3 را در شرایطی که یک رقیب به نام Battlefield 3 دارد، به دست دو استودیوی تازه در سری COD سپرده است، در حالی که یکی از این استودیو ها در حال ساخت اولین بازی شان هستند. (به این دلیل درباره علت سپردن این بازی به این اینفینیتی وارد صحبت نمی کنیم که درست است که این استودیو بسیار از کارکنان خود را از دست داده، اما همین افراد باقی مانده هم در ساخت شاهکار هایی مانند MW1 و MW2 نقش داشته اند. پس ما به کار این استودیو ایمان داریم.)

    ۰۰
  2. با احترام باید بگم به گیمرهای محترم
    ببنید شما هرچه خاطره ای خوب در مورد کال آف دیوتی بخاطر دارید فقط برخواسته از ایدهای ناب جیسون و تیم افسانه ای آن بود که نسل اول شخص را به جلو حل می داد پس لازم است که کمی تعصب بخرج دهیم برای کسانی که این شاهکار ها را ساخته اند مطمئن باشید که اگر اینها نبود اصلا MW2-MW-COD2 و کلا سری کال آف دوتی در کار نبود فقط کارتون بازی کردن نباشه برای واضح تر شدن به استودیوی تری آرک نگاه کنید که با این همه سابقه در CODهیچ بازی که لیاقت نام CODرا داشته باشد ارائه نداد حتی همین بلک آپس که هیجان کاذب بیش نبود حالا این سه استودیو: ۱-IW که اصلا وجود ندارد که اکتیویژن برای رو کم کردن EA و تیم جیسون وست و ونیز زمپلا(RESPAWN) نام آن را باقی گذاشت وRAVEN که اصلا حسابش نمیکنم و Sledgehammer games استودیوی تازه تاسیسی که اکتیوژن با لاف زدن برای آن نامی می خواهد دست پا کند، حساب باز نکنید اصلا کی سابقه داست اینفنیتی وارد سابق برای ساخت محصولش نیاز به کسی داسته باشد مطمئن باشید که جز هیجان کاذب چیز دیگری نخواهید دید البته این به سطح دید شما بستگی دارد چقدر بفهمید
    ((MW2 شاهکاری بود که خود بنده ۲۲ بار به اتمامش رساندم )) به قول جیسون وست: MW2 NEVER DEAD

    ۰۰
    1. آهان بزرگ ترین منتقد های دنیا اشتباه کردن شما درست میگی!شما که دم از گیمری میزنی و فکر میکنی خیلی بلدی برو نمره هایی که COD:BO گرفته رو نگاه کن بعد بیا حرف بزن بعدش تو صنعت فیلم سازی رو با صنعت گیم مقایسه میکنی اینا زمین تا آسمون با هم فرق دارن بعدشIW هنوز نابود نشده درسته که خیلی از کارکنانشو از دست داده ولی همونایی که موندن جزو با تجربه ترینان جوری میگی که انگار اونا تو ساخت شماره های قبلیMW هیچ نقشی نداشتن بالاخره کنار اونا بودن دو تاچیز یاد گرفتن.شما هم به تمام کاربرانی که تو این سایت هستن داری بی احترامی میکنی هم به تمام نویسندگان با منتقد های دنیا یعنی شما از متین ایزدی با طه رسولی بیش تر بلدی که میگی BO هیچی نبود من نمیدونم چرا بعضی ها میخوان با این کارا دو روز نیومده خودشون رو گنده جلوه بدن.

      ۰۰
  3. خوب من تعجب میکنم شما چرا هیچی سرتون نمیشه ولی طوری حرف میزنید که گویی کارشناسان سایت گیم اسپات هستید آخه مبتدی ها این بازی رو کسانی میسازن که کمترین تجربه در بازیه حرفی ای رو دران شما فقط دل خوش به نام این بازی می کنید اصلا میدونید کارگردان و تیم سازنده واقعی این بازی در کجا و کدوم استودیو کار میکنن بعد بیاین تز بدین
    مثال ساده: قهوه تلخ همه با کارگردانی مهران مدیری و بازیگراش میشناسن حالا فرض کنید قسمتهای بعدی این سریال را بدن دست کارگردانی دیگه و بازیگران تازه کار دیگه ای…… :!:

    ۰۰
    1. دوست من همه میدونند که وست و زامپلا چی شدند و کجا رفتند، شما ظاهرا دارید همه رو “احمق” فرض می کنید که کار درستی نیست به جان خودم … اینجا خیلی از کاربران جزئیات کار رو میدونند و بر اساس اونها از یک چیز دفاع می کنند که من انتظار دارم جبهه ی MW بیاد و از گفتش دربرابر اظهارات “عجیب” شما دفاع کنه!

      ۰۰
    2. فرمانده جبهه MW از همین الان اعلام میکنه که تمامی اعضای این انجمن حتی اسم نامزد سابق پدر پدربزرگ راب بولینگ رو میدونن(مثال غیرمنطقی زدم چون حرف Capitan priceغیر منطقی بود)
      کاپیتان پرایس فکر کردی خودت از همه بیشتر میدونی؟نکنه تو متفکر کال آف بودی؟ما هیچی سرمون نمیشه؟اتفاقا دیروز یه کلاه خریدم که سرم شد!
      مجبور نیستی نظر بدی :arrow:
      دست روی دست زیاده

      ۰۰
    3. کاپیتان پرایس اصلا از تو توقع چنین حرفی رو نداشتم. این موضوع رو نه تنها طرفدارای MW بلکه هر گیمر آماتوری می دونه. به شخصه دلیل حمایتم از MW3 به خاطر خاطرات خوشیه که با این سری داشتم و هم چنین معتقدم سری CoD از لحاظ گرافیک، گیم پلی و… پتانسیلش در اون حدی است که استودیوی درب و داغون فعلی IW بتونه یه دنباله خوب و موفق براش بسازه. در ضمن فراموش نکن که استودیوهای خوب Sledgehammer games و Raven software هم در ساخت این بازی با IW همکاری می کنن.
      ———————————–
      CoD Team = MW3 Fighters

      ۰۰
  4. آقا هر چی رو میخوان حذف کنن ولی این کاپتان پرایس رو بردارن من یکی دیگه کال آف بازی نمیکنم. نمیدونم دقت کردین یا نه کال آف رو وقتی اینفنیتی وارد میسازه روون تره خیلی حال میده، واقع گرایانه بودن حرکات و غیر قابل پیش بینی بودن حرف اول رو میزنه.

    ۰۰
  5. خوب چه میشه کرد چند سالی بود که COD یکه تاز بود حالا با این عجول بازیشون یا بهتره بگم پول پرستیشو
    ندارن MW3 خراب میکنن
    اما یه چیز مشخصه COD طرفداراش خیلی بیشتره. خدا کنه بیشتر فروش کنه تا حداقل اینجوری بزنه تو دهن BF3.

    ۰۰
  6. حالا هی ما میگیم نره شما میگی بدوش

    اقاجون امسال بالا بری پایین بری بتل فبلد سرتره یکی از اصلی ترین دلایلش هم کلیشه ای بودنش هست مگه چند درصد از گیمر ها میتونن با اون گرافیکه عظیمی که شرکتش میگه اجرا کنن که هی گرافیک گرافیک میکنن
    باید نو اوری داشته باشن
    .اما اگه اگه ناشرش های وی یو باشه بهش میشه یه امیدی داشت :lol: :lol: :lol:

    هامون از pc$

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر