خانه » مقالات بازی ۳۲ نکته جالب از ۱۲ مرحله برتر Call of Duty × توسط دنیای بازی در ۱۳۹۳/۰۴/۲۹ , 15:34:58 143 شاید خیلی از گیمرهای این مرز و بوم تاکنون چند مرتبه هرکدام از نسخه های ندای وظیفه یا Call of Duty را تمام کرده باشند. سوال اینجاست که هرچه قدر هم یک بازی را تمام کنید نکاتی نهته و جالب در مراحل بازی وجود خواهد داشت که از آنها بی خبر مانده اید! ایده اصلی این نوشته بنده نیز معرفی ۱۲ مرحله برتر Call of Duty و دلیل برتری آن به همراه گفتن نکاتی جالب از آن مراحل است. به تفکیک سال انتشار پیش میرویم. راهنمای درک معیارها : “بدون مشابه”= از لحاظ داستانی یا گیم پلی درهیچ بازی هم سبک سال های پیش از انتشارش تکرار نشده. ” نوستالژیک”= یادآور قسمتی خاص از بازی یا فیلم یا حوادث گذشته. ” ماندگار”= به دلیل جایگاه داستانی یا گیم پلی برجسته و یا فضاسازی منحصربه فرد در یادها خواهد ماند. All Ghillied up Call of Duty 4: Modern Warfare – مرحله All Gillied Up (معیار برتری: “بدون مشابه” “ماندگار”) کاراکتر: جان پرایس مکان: اوکراین هدف: ترور ایمران زاخایف *جالب است بدانید این مرحله در نسخه Wii رنگی تر است! *امکان کشتن تمام دشمنان در این مرحله وجود دارد.(بدون ری اسپاون مجدد دشمن درصورتی که دیده نشوید) *این تنها مرحله از سری کال آو دیوتی است که در دهه نود میلادی رخ میدهد. – مرحله The Sin’s of the Father (معیار برتری: “بدون مشابه” ” ماندگار”) کاراکتر: جان مکتاویش مکان: جنوب روسیه هدف : دستگیری پسر ایمران زاخایف *اگر در گرفتن ویکتور زاخایف در پشت بام تعلل کنید او به زبان روسی به شما میگوید:”بزودی خواهی مرد” *مشخص نیست چرا Gaz و Griggs برای گرفتن ویکتور پیش از شما اقدامی نمیکنند! -مرحله The Cuop (معیار برتری: “ماندگار” “بدون مشابه”) کاراکتر: رییس جمهور یاسر الفولانی مکان: عربستان سعودی هدف: اعدام رییس جمهور الفولانی *وقتی ماشین از کوچه های تنگ عبور میکند میتوانید صورت نقاشی شده مردی را ببینید که همان “جیسون وست” از اینفینیتی وارد است. *در آغاز مرحله رییس جمهور را داخل یک مسجد دستگیر میکنند. *در آغاز مرحله روی پارچه نوشته ای سیاه نام “اینفینیتی وارد” به عربی نوشته شده است. Call of Duty : World at War – مرحله Eviction (معیار برتری: “نوستالژیک”) کاراکتر: دمیتری پترونکوو مکان: برلین – آلمان هدف: پیشروی ارتش سرخ در برلین *بعد از سوزاندن اسیرهای آلمانی با موتولف تنها دو جسد قابل مشاهده است و بقیه ناپدید می شوند. *تانک های روسی میتوانند از روی یک سرباز زنده روسی رد شوند بدون اینکه سرباز بمیرد! Call of Duty : Modern Warfare 2 – مرحله Of their own Accord (معیار برتری: “بدون مشابه” “ماندگار”) کاراکتر: جیمز رمیز مکان: واشنگتن هدف: باز پس گیری کاخ سفید *کل مرحله تقریبا کنایه ای است به حمله بریتانیایی ها به کاخ سفید در سال ۱۸۱۲. *اسلحه های FAL هم تیمی ها و دشمنان درموقع شلیک تمام اتوماتیک عمل میکند اما وقتی شما یک FAL به دست بگیرید نمیه اتوماتیک عمل میکند. *درصورتی که دیرتر به بالای پناهگاه بروید ساعت شروع مرحله تغییر خواهد کرد. – مرحله The Enemy of my Enemy (معیار برتری: “بدون مشابه” “ماندگار”) کاراکتر: کاپیتان مکتاویش مکان: افغانستان هدف: فرار از تله شپرد *وقتی سوار جیپ می شوید مهمات اسلحه شما به صورت اتوماتیک پر میشود! *در درجه سختی Recruit به سختی میتوانید بدون دریافت گلوله ای به جیپ برسید. Operation 40 Call of Duty : Black Ops – مرحله Operation 40 (معیار برتری:” ماندگار” “بدون مشابه”) کاراکتر: الکس میسون مکان: کوبا هدف: ترور فیدل کاسترو *این دومین مرحله از سری کال آو دیوتی است که درآن میتوان یک زن را کشت(اولین بار در CoD 2 ) *این دومین مرحله از سری کال آو دیوتی است که در آن پلیس حضور دارد(اولین بار MW2) *روی شیشه های آب جو در کافه آرم تری آرک(استدیو سازنده) وجود دارد. – مرحله Numbers (معیار برتری: ” ماندگار” “نوستالژیک”) کاراکتر: جیسون هادسون مکان: هنگ کنگ هدف: فرار به همراه دکتر کلارکسون *این مرحله پر از اشاراتی است به فیلم های اکشن جان وویی.شامل باراد شدید,نبرد در پشت بام ها,نئون های رنگی. *میتوان با تمام کردن این مرحله تنها با اسلحه های Double Handed اچیمونت بدست آورد. *در اتاق سلاح ها میتوان یک چاقوی بالستیک پیدا کرد ولی غیرقابل استفاده است. Call of Duty : Modern Warfare 3 – مرحله Mind the Gap (معیار برتری: “بدون مشابه”) کاراکتر: مارکوس بنرز مکان: لندن هدف: دفع خطر حمله تروریسی *این مرحله بسیار شبیه به حمله تروریستی هفتم جولای در مترو لندن است. *اگر تصمیم بگیرید کات اسکین کشت شدن خانواده دیویس را رد کنید کامیون مشکوک منفجر شده و همه به جز مارکوس برنز و وارکرفت می میرند. *در نقشه روی دیوار خطوط مترو میتوان نام های طنزی که برای هرکدام از خیابان ها گذاشته اند دید مانند : “What is this St.” و “Jizz Jazz St.” *در انتهای مرحله فقط اجازه کشتن یکی از پلیس ها را دارید. – مرحله Eye of the Storm (معیار برتری: “نوستالژیک” ” ماندگار”) کاراکتر: یوری مکان: پراگ – جمهوری چک هدف: دور زدن خطوط دشمن و رسیدن به کلیسا *در این مرحله میشود کاماروف را برای اولین بار پس از MW1 دید.(او برای دومین بار در پیش بینی امکانات دشمن اشتباه خواهد کرد!) *موزیکی که در هنگام مخفی کاری با مکتاویش پخش میشود نسخه ریمیکس شده از موزیک مرحله All Gillied Up است. *زنان عضو نیروهای مقاومت اسلحه نداشته و فقط مشغول رسیدگی به مجروحان هستند. *بعد از اینکه کاپیتان پرایس سیگارش را درون آب می اندازد , سیگار خاموش نمی شود! Call of Duty : Black Ops II -مرحله Celerium (معیار برتری: “بدون مشابه” ” ماندگار”) کاراکتر: دیوید میسون مکان: میانمار هدف: بدست آوردن میکروچیپ ساخته شده از سلریوم *بعد از دفع اوللین موج حمله دشمن و نزدیک شدن به غار میتوانید مجسمه ای را ببینید که درواقع به Thor اشاره دارد. *در ابتدای مرحله روی اسلحه هارپر صداخفه کن مشاهده میشود ولی پس از ورود به غاز نه. -مرحله Fallen Angel (معیار برتری: “ماندگار”) کاراکتر: دیوید میسون مکان: لاهور – پاکستان هدف: جاسوسی از رائول منندز *در قسمتی از مرحله وارد اتاقی خواهید شد که بسیار شبیه به اتاقی است که در آن از الکس میسون بازجویی میشد (Black Ops) . دیالوگ هایی نیز بین هارپر و الکس میسون در اینباره رد و بدل میشود. ******** توجه : به دلیل کبود نکات (Trivia) برای بازی COD:Ghosts در منابع اینترنتی از آوردن دو مرحله برتر این بازی به همراه نکاتش صرف نظر کرده و به ذکر نام مراحل اکتفا میکنیم: Call of Duty : Ghosts مرحله Into the Deep (معیار برتری: “ماندگار” “بدون مشابه”) کاراکتر: لوگان واکر مکان: اقیانوس اطلس – آمریکای جنوبی هدف: ایمن سازی مسیر برای حمله به سکوی نفتی مرحله Legends Never Die (معیار برتری: “ماندگار”) کاراکتر: الیاس واکر مکان: کاراکاس – ونزوئلا هدف: متوقف کردن آلماگرو نویسنده دنیای بازی وبسایت خبری تحلیلی دنیای بازی Call of Dutyبازی Call of Duty: Black Opsبازی Call of Duty: Modern Warfare 2 مقالات بازی 143 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. بسیار خب! فقط جای مرحله شهادت گوست خالیست! تک تک دیالوگای اون مرحله رو حفظم! :cry: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید loose ends اون مرحله ۷۰ درصدش یه چیزی شبیه دفاع از قلعه بود. با وجود بارداستانی بی نهایت خوب آخرش نمیتونستم جز مراحل برتر قرار بدم.(اگه قراره مرحله دیگه ای از مدرن وارفیر ۲ اضافه بشه اون The Gulag هست) ۰۰ می تونست باشه حالا یکی بیش تر که عیب نداره ۰۰ با تشکر از مکتاویش عزیز.منتظر مقالتون بودم.عالی بود!واقعا با انتخاب ها موافقم.بخصوص All Gillied Up!به نظرم MW1 بهترین نسخه از این فرنچایز هست و بار ها و بارها میشه بازیش کرد.در زمان خودش واقعا انقلابی بود این بازی.یادمه با چه شور و شوق خاصی بازیش میکردم! :X در مجموع بهترین لحظه کشتن ماکاروف و تلخ ترینش هم مرگ Soap بود. منتظر مقاله بعدی هستم. $Pc ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید Black Ops II جز بهترین شوتر های اول شخصی بود که تجربه اش کردم و بدون هیچ شکی با فاصله از نظر داستانی در صدر این سری قرار می گیره . مدرن وارفر ۱ هم از نظر گیم پلی خیلی عالی بود مخصوصا اون مرحله ی ترور از بالای ساختمانش جز محبوب تزین مراحل این سری برای من هست . ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید خدا رو شکر کسی پیدا شد مثل ما طرفدار بلک اوپس ۲ باشه!نمیدونم چرا همه ترولش میکنن!البته از حیث بخش آنلاین واقعا افـتـضاح بود این نسخه ولی کمپین واقعا عالی بود. ۰۰ کی موافق نیست ؟ خدایی بی انصافی اگه این عنوان دوست نداشته باشن :X ۰۰ خیلی ها! کلا همون منندز به تنهایی واسه دوست داشتن این نسخه کافیه! :X ۰۰ بعد از سری مدرن وارفیر بهترین کال او دیوتی همین بلک آپس ۲ هست. ۰۰ ما از سری فیلم های هندی وارفر صحبت نمی کنیم :)) ۰۰ بنده شخصا این نسخه رو از سری مدرن وارفیر بیشتر دوست دارم. ۰۰ علی من بالا گفتم که.. بهترین گیمپلی رو همین بلک اوپس دو داشت! ۰۰ گیم پلی نه داستان ۰۰ یکمکی بلک اوپس یک بهتر بود در داستان. ولی این نسخه هم عالی بود.بخصوص منندز ۰۰ دعوا نکنید برای حل این ابهامات هم مقاله خواهیم داد. حرفاتون رو نگه دارین برای اون روز ۰۰ واقعا خسته نباشید….با اینکه دل زده شدم از COD(این جدیدا)ولی خیلی بهم چسبید ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید گیمری نیست که بتونه سری مدرن وارفیر رو فراموش کنه. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید نیست… نیست… ۰۰ به ترتیب: Call of Duty 1: بازی نکردم #۲: نظری ندارم! #۳: اون زمان با وجود MoH خیلی سمتش جذب نشدم ModernWarfare: مثال دقیقی برای یک بازی ناب… World At War: خیلی ارتباط برقرار نکردم MordernWarfare2: اولین باری که من توی یک بازی اشک ریختم BlackOps: فوق العاده ModernWarfare3: آبکی، مزخرف، اکشن اسباب بازی وار، در نهایت بول شت BlackOpsII: به درد لای جرز دیوار یا جرز لای دیوار (!؟) میخوره… شکار هلیکوپتر با اسب Ghosts: خودت چطوری؟! AdvancedWarfare: چه خبر؟ ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید نمردیم و یه نظر منطقی دیدیم :/ ۰۰ نظر شخصی منه. منطقی و غیر منطقیش رو فکر میکنم در موردش قبلا بحث کردیم و شما هم پیچیدی کوچهی علی چپ. ۰۰ خودتو معرفی کن ۰۰ پیام خصوصی بده اینجا حموم زنونه نشه.. ۰۰ black ops 1 رو هم بگو! ۰۰ گفته که. ۰۰ اثراته این آواتارستا :lol: ۰۰ ناب ترین و عالی صحنه های COD داخل سری modern warfare وجود داره ۲۱ برای پاسخ، وارد شوید ممنون مقاله خوبی بود ! برای منکه به ترتیب world at war و مدرن ۲ و بلک اپس و مدرن ۱ بازی های خوب و خاطره انگیزی بودن بخصوص world at war بقیشون هیچگونه ارزشی برام نداشتن! این سری یه دو سه سالی هست که از زندگی گیمری من رفته بیرون فقط در یک صورت امکان اشتی دوباره من با این سری وجود داره اونم فقط فقط انتشار یه world at war دیگه هستش! ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید تشکر از دوست عزیزمون. کل سری cod رو جمع کنی به پای MW 1 و کل مراحل Cod رو جمع کنی به پای All Gillied Up نمی رسه. خداییش من چقدر بازی کردم این مرحله رو دیگه از دستم در رفته. فکر کنم دوستان هم موافق این نظر باشن. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید سلام یولداش نجورسن؟ کنکور نجه اولدی؟ ۰۰ ساغول کیشی؛ سن نجه سن ؟ یاهو آی دی وارون یوللا گلسین قارداش. ۰۰ به به بیزیم ترک قارداشلاریمیزدان بیردادا وار ۰۰ سلام(حتمن پانوشت ها را بخوانید)! ظاهرا مکتاویش از دنیای مردگان(اشاره به شخصیت بازی و دوست عزیزم) به دنیای بازی(دیبازی) بازگشته است. با تشکر از مکتاویش عزیز! به یاد COD تیم! چند نکته درباره این مطلب(تریویا): در COD:MW2 : شاید علت نیمه اتوماتیک عمل کردن اسلحه Fal به خاطر سیستم فعال سازی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در صفحه کلید یا دسته بازی باشد که این امکان به بازیبازان داده شده است. برای سربازان در حالت اتوماتیک است. همچنین مهمات بر روی جیپ به این علت پر می شود که درگیری بر روی جیپ صورت می گیرد و احتمالا یک دوباره بارگذاری برای شروعی دیگر بر روی جیپ انجام می گیرد. در COD:MW3 : اگر سیگار پرایش در آب خاموش نمی شود نتیجه می گیریم که ضد آب بوده است. هی هی هی… در COD:BO2 : فکر می کنید چرا اسلحه هارپر در بدو ورود به غار، بخش صدا خفه کن ندارد؟ از او پرسیدم(به شوخی). خب، از روی اسلحه بازش کرده است(مهم نیست). شاید می خواستند یادآوری کنند که بابا! صدا خفه کن هم داری. اگر نداری از رفیقت بگیر. هااااااااااااااا… در COD:MW : علت نگرفتن ویکتور به توسط گز و سرباز دیگر اینست که افتخارش نصیب بازیباز شود. === درCOD:MW3 : کدام یک دوستان می تواند معنی واقعی Mind the Gap را بگوید(نام مرحله هم هست)؟ در ارتباط با مرحله! === من هم این مورد را اضافه می کنم که شاید هیچ کجا نخوانید: در COD:Ghost : در مرحله جذاب و خاص ایستگاه فضایی، در فضاپیما مورد حمله قرار می گیرید. خون سربازها به در و دیوار می پاشد. اما این امکان ندارد. در فضا بی وزنی است و خون در فضا شناور می ماند. این مرحله ما را به یاد بازی فضای مرده(Dead Space) می اندازد که از حرکت در خلا و اکشن در آن، استفاده می کرد. در ضمن ترجمه کتاب “فضای مرده: قربانی” به بازار عرضه شده است. علاقمندان مطالعه کنند. حتمن جذبش می شوید(این حتمن همان حتما است. منتها پارسی شده است). === آقای فخار عزیز! چرا بخش ارسال خبر باز نمی شود. این می تواند کمکی به سایت برای به روز شدن بکند. با تشکر! پانوشت۱: جوانان خلاق ایرانی فرصت دارند با مشارکت در نخستین دوره «جایزه چالش نوآورانه»، ایدههای خود را در معرض قضاوت داوران داخلی و بینالمللی قرار دهند و از حمایتهای مادی و معنوی متنوع بهرهمند شوند. زمینههای مورد نظر شامل برنامههای کاربردی تلفن همراه، طراحی و توسعه وبسایتها، کمپینهای رسانهای، بازاریابی در شبکههای اجتماعی، تبلیغات انبوه، ابزارهای فناوری اطلاعات و یا برنامههای حامی آنها برای گروههای برخط، طرحهای فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت گسترش سواد دیجیتال در جامعه، مدیریت شهری، آموزش، فرهنگ، کشاورزی، کسبوکار، ورزش، هنر و سایر زمینههای مرتبط است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این همایش و ثبتنام میتوانید به سایت آن به نشانی اینترنتی http://www.pictweek.ir و برای شرکت در مسابقه چالش نوآورانه به نشانی اینترنتی http://www.irigp.ir مراجعه کنید .(منبع از ایتنا). پانوشت۲: گوگل تیمی از هکرها و متخصصان امنیتی تشکیل داده تا در مواقع ضروری بتوانند از کاربران در برابر حملات سازمانیافته هکرها و دولتها حمایت کنند. این تیم ویژه فعالیت خود را با عنوان “پروژه صفر” در گوگل آغاز کرده است. شرکت گوگل برای مقابله با این تهدیدات٬ گروهی از متخصصان و “سوپرقهرمانان دنیای امنیت” را به خدمت گرفته تا در قالب “پروژه صفر” بر کشف و خنثیسازی باگها و آسیبپذیریهای امنیتی متمرکز شوند. کریس ایوانس٬ مدیر گروه پژوهشی که این تیم را تشکیل داده٬ در یادداشتی در وبلاگ رسمی گوگل نوشت: شما باید بدون هراس از اینکه مجرمان سایبری یا عناصر تحت حمایت دولتها از ضعفهای امنیتی برای آلوده کردن سیستمتان استفاده میکنند٬ یا ارتباطاتتان را زیر نظر میگیرند٬ بتوانید از اینترنت بهره ببرید. او افزود: در حملات سازمانیافته علیه فعالان حقوق بشر و نیز در جاسوسی صنعتی اقداماتی انجام میشود که برای مقابله با آن میتوان کارهای بسیاری انجام داد. اسم “پروژه صفر” که در آن گوگل تلاش میکند تا با بهرهگیری از این هکرهای کارآمد راه نفوذ دیگر مجرمان سایبری را ببندد هم با الهام از نام آسیبپذیریهایی ساخته شده که برای اولین بار کشف میشوند و پیش از آن کسی درباره آن اطلاعاتی ندارد. در اصطلاح فنی دنیای امنیت به این حفرهها “آسیبپذیریهای روز صفر” (Zero Day) گفته میشود. (منبع از ایتنا). پانوشت۳: ادوارد اسنودن سرویس دراپباکس را ناقض حریم خصوصی دانسته و به کاربران سراسر جهان پیشنهاد کرده برای ذخیرهسازی دادهها به سرویسهایی کوچ کنند که نمیتوانند به محتوای فایلها دسترسی داشته باشند. توصیه او به کاربران این است که از سیستمهای جایگزین و ایمنتر از جمله SpiderOak برای ذخیرهسازی دادههای شخصی خود استفاده کنند. به گفته اسنودن، ساختار اسپایدر اوک به گونهای است که کاربران میتوانند دقیقا از امکاناتی که سرویسی نظیر دراپباکس ارائه میکند بهرهمند شوند٬ با این تفاوت که آنها هیچ دسترسیای به محتوای فایلها و دادهها ندارند. به گزارش دویچه وله، پیشنهاد ادوارد اسنودن به کاربران این است که برای ذخیرهسازی دادههای خود از سرویسهایی استفاده کنند که در اصطلاح فنی “دانش صفر” (Zero Knowledge) نامیده میشوند؛ یعنی سرویسهایی که هیچگونه دسترسی به دادههای ذخیره شده روی سرورهای خود ندارند و نمیتوانند اطلاعات مرتبط با آن را در اختیار دیگران قرار دهند و سرویس SpiderOak یکی از آن سرویسهاست. (منبع از ایتنا-ایسنا) ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید Mind the Gap معمولا هشداری هست به شهروندان که توی مترو های انگلیس مینوسین. . . . من برگشتم…بله… از یه بازنشستگی اجباری برگشتم و حالا اومدم که شروعی دوباره داشته باشم… به یاد COD Team ۰۰ سلام! مکتاویش عزیز! بله! اما آنجا که مترو نبود. چه مفهومی در رابطه با محتوای همان مرحله می توانست داشته باشد؟ همین جا برایت می گویم. معنای آن کلمه به “حفظ فاصله” اشاره دارد. اگر در آن حادثه، فاصله با کامیون حفظ نشود، خواهی مرد(بازیباز). اگر آن مرحله به درخواست بازیباز اجرا نشود همان طور که گفتی می شود. در بازی دوم از این سری به یادت می آید که حادثه تروریستی در مترو به دست افراد ماکاروف انجام می شود. آنجا هم می توانستی آن مرحله را نادیده بگیری. این نام مرحله می تواند به آن حادثه هم اشاره داشته باشد. همیشه حفظ فاصله با نیروهای شر و جنایتکار می تواند مفید واقع شود. در آنجا هم یکی از شخصیت ها، با کناره گیری از گروه تروریستی به فرجام بهتری می رسد. باتشکر! ۰۰ ایول دمت گرم فقط از cod مطلب بزار ک عاشق این بازیم ۰۰ سلام بر حامد خان عزیز!با احترام:در رابطه با توضحیتون درباره اون مرحله ایستگاه فضایی موافق نیستم.درسته بی وزنی هست،اما خوب وقتی در شرایط بی وزنی به چیزی نیرو وارد بشه،اتفاقا خیلی راحتر تر در جهت نیرو ب حرکت در میاد.فکر میکنم پاشیده خون روی دیوار مشکلی نداشته باشه. ۰۰ سلام! مصطفی عزیز! شاید این توضیحات مکمل بدرد بخورد(در صورت تمایل و علاقمندی، حتمن صحت و سقم آنرا تحقیق کنید). در فضا ثقل یا جاذبه نداریم. بنابراین می تواند وزن یک گلوله با یک پر یکی باشد. اگر بطری آب را باز کنید آب به بیرون نمی آید. باید تکان تکان داد تا آب به صورت گلوله های معلق به بیرون بیاید. علت آنکه مایعات بر روی زمین به فرم ظرف در می آیند به دلیل نیروی ثقل وارد بر مایعات است. اما در فضا آنچه که باعث می شود مایعات در بطری باقی بمانند نیروی مولکولی مایعات است که به چسبندگی معروف است. اگر مایع را بخواهیم در ظرفی بریزیم در داخل ظرف نمی ریزد(همانند زمین) بلکه سطح ظرف و زیر و روی آنرا می پوشاند و لایه های مختلف مایع بر روی هم قرار می گیرند. راه حل اینست که سطح پشت ظرف را با روغن چرب کنیم تا آب در داخل آن باقی بماند. در بی وزنی و خلا فضا، اشک نمی ریزد. بلکه به صورت گلوله های کوچک در آمده و به پایین نمی ریزد. بر روی سطح چشم باقی می ماند. در خلا فضا، مایعات به مانند زمین نوشیده نمی شوند. نمی توانیم در داخل دهان بریزیم. اما بکمک نی می توانیم آنها را مکیده تا به درون دهان ریخته شوند. در یک فضا بسته است که این امکان مهیا می شود تا فشار هوای بسته به کمک آمده و مکش آب صورت گیرد. هوا به خاطر خاصیت گازی می خواهد منبسط شود اما در یک فضای بسته، فشار هوا موجود است. در زمین به دلیل نیروی جاذبه مانع از انبساط هوا می شود. ابتدای بازی در مس افکت ۳ ، شاهد به بیرون پرت شدن فرمانده و سوختن به انضمام تجزیه جسم وی بودیم. اما این نابودی در خلا فضا برای جسم پیش نمی آید. حتا خون در رگها نمی جوشد. در فضا بیشتر سرما داریم. نرسیدن اکسیژن به مغز از دردسرهای اصلی است(نمی توانیم نفس مان را نگه داریم). پارگی گوش، آفتاب سوختگی(در صورت نزدیکی فاصله با آفتاب- آیا فرمانده به آفتاب نزدیک بود؟)، کمی باد کردن و موارد دیگر است(برگرفته از مقالات). مثلن در فیلم یادآوری مطلق با بازی آرنولد(در مقاله ای خواندم)، در لباس کارگر فضایی سوراخی پدید می آید و هوا به بیرون درز می کند. فشار کاهش می یابد و بدن وی باد کرده و منفجر می شود. اما اینچنین نمی شود. با تشکر! ۰۰ با تشکر از پاسختون. تمام محتوای کامنت شما کاملا صحیحه و قبولش دارم.ولی بر اساس قانون دوم نیوتون اگر به جسمی نیرویی وارد بشه،جسم در همون راستا شتاب پیدا میکنه و به حرکت در میاد.به هر حال خون در رگ ها در جریانه و اگر رگ پاره بشه (به واسطه شلیک گلوله) فشار خون باعث پرتاب شدن ذرات خون میشه.این استنباظ من هست.حالا شاید هم من اشتباه فکر میکنم. ۰۰ نمایش بیشتر
بسیار خب! فقط جای مرحله شهادت گوست خالیست! تک تک دیالوگای اون مرحله رو حفظم! :cry: ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
loose ends اون مرحله ۷۰ درصدش یه چیزی شبیه دفاع از قلعه بود. با وجود بارداستانی بی نهایت خوب آخرش نمیتونستم جز مراحل برتر قرار بدم.(اگه قراره مرحله دیگه ای از مدرن وارفیر ۲ اضافه بشه اون The Gulag هست) ۰۰
با تشکر از مکتاویش عزیز.منتظر مقالتون بودم.عالی بود!واقعا با انتخاب ها موافقم.بخصوص All Gillied Up!به نظرم MW1 بهترین نسخه از این فرنچایز هست و بار ها و بارها میشه بازیش کرد.در زمان خودش واقعا انقلابی بود این بازی.یادمه با چه شور و شوق خاصی بازیش میکردم! :X در مجموع بهترین لحظه کشتن ماکاروف و تلخ ترینش هم مرگ Soap بود. منتظر مقاله بعدی هستم. $Pc ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
Black Ops II جز بهترین شوتر های اول شخصی بود که تجربه اش کردم و بدون هیچ شکی با فاصله از نظر داستانی در صدر این سری قرار می گیره . مدرن وارفر ۱ هم از نظر گیم پلی خیلی عالی بود مخصوصا اون مرحله ی ترور از بالای ساختمانش جز محبوب تزین مراحل این سری برای من هست . ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
خدا رو شکر کسی پیدا شد مثل ما طرفدار بلک اوپس ۲ باشه!نمیدونم چرا همه ترولش میکنن!البته از حیث بخش آنلاین واقعا افـتـضاح بود این نسخه ولی کمپین واقعا عالی بود. ۰۰
به ترتیب: Call of Duty 1: بازی نکردم #۲: نظری ندارم! #۳: اون زمان با وجود MoH خیلی سمتش جذب نشدم ModernWarfare: مثال دقیقی برای یک بازی ناب… World At War: خیلی ارتباط برقرار نکردم MordernWarfare2: اولین باری که من توی یک بازی اشک ریختم BlackOps: فوق العاده ModernWarfare3: آبکی، مزخرف، اکشن اسباب بازی وار، در نهایت بول شت BlackOpsII: به درد لای جرز دیوار یا جرز لای دیوار (!؟) میخوره… شکار هلیکوپتر با اسب Ghosts: خودت چطوری؟! AdvancedWarfare: چه خبر؟ ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
نظر شخصی منه. منطقی و غیر منطقیش رو فکر میکنم در موردش قبلا بحث کردیم و شما هم پیچیدی کوچهی علی چپ. ۰۰
ممنون مقاله خوبی بود ! برای منکه به ترتیب world at war و مدرن ۲ و بلک اپس و مدرن ۱ بازی های خوب و خاطره انگیزی بودن بخصوص world at war بقیشون هیچگونه ارزشی برام نداشتن! این سری یه دو سه سالی هست که از زندگی گیمری من رفته بیرون فقط در یک صورت امکان اشتی دوباره من با این سری وجود داره اونم فقط فقط انتشار یه world at war دیگه هستش! ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
تشکر از دوست عزیزمون. کل سری cod رو جمع کنی به پای MW 1 و کل مراحل Cod رو جمع کنی به پای All Gillied Up نمی رسه. خداییش من چقدر بازی کردم این مرحله رو دیگه از دستم در رفته. فکر کنم دوستان هم موافق این نظر باشن. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
سلام(حتمن پانوشت ها را بخوانید)! ظاهرا مکتاویش از دنیای مردگان(اشاره به شخصیت بازی و دوست عزیزم) به دنیای بازی(دیبازی) بازگشته است. با تشکر از مکتاویش عزیز! به یاد COD تیم! چند نکته درباره این مطلب(تریویا): در COD:MW2 : شاید علت نیمه اتوماتیک عمل کردن اسلحه Fal به خاطر سیستم فعال سازی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در صفحه کلید یا دسته بازی باشد که این امکان به بازیبازان داده شده است. برای سربازان در حالت اتوماتیک است. همچنین مهمات بر روی جیپ به این علت پر می شود که درگیری بر روی جیپ صورت می گیرد و احتمالا یک دوباره بارگذاری برای شروعی دیگر بر روی جیپ انجام می گیرد. در COD:MW3 : اگر سیگار پرایش در آب خاموش نمی شود نتیجه می گیریم که ضد آب بوده است. هی هی هی… در COD:BO2 : فکر می کنید چرا اسلحه هارپر در بدو ورود به غار، بخش صدا خفه کن ندارد؟ از او پرسیدم(به شوخی). خب، از روی اسلحه بازش کرده است(مهم نیست). شاید می خواستند یادآوری کنند که بابا! صدا خفه کن هم داری. اگر نداری از رفیقت بگیر. هااااااااااااااا… در COD:MW : علت نگرفتن ویکتور به توسط گز و سرباز دیگر اینست که افتخارش نصیب بازیباز شود. === درCOD:MW3 : کدام یک دوستان می تواند معنی واقعی Mind the Gap را بگوید(نام مرحله هم هست)؟ در ارتباط با مرحله! === من هم این مورد را اضافه می کنم که شاید هیچ کجا نخوانید: در COD:Ghost : در مرحله جذاب و خاص ایستگاه فضایی، در فضاپیما مورد حمله قرار می گیرید. خون سربازها به در و دیوار می پاشد. اما این امکان ندارد. در فضا بی وزنی است و خون در فضا شناور می ماند. این مرحله ما را به یاد بازی فضای مرده(Dead Space) می اندازد که از حرکت در خلا و اکشن در آن، استفاده می کرد. در ضمن ترجمه کتاب “فضای مرده: قربانی” به بازار عرضه شده است. علاقمندان مطالعه کنند. حتمن جذبش می شوید(این حتمن همان حتما است. منتها پارسی شده است). === آقای فخار عزیز! چرا بخش ارسال خبر باز نمی شود. این می تواند کمکی به سایت برای به روز شدن بکند. با تشکر! پانوشت۱: جوانان خلاق ایرانی فرصت دارند با مشارکت در نخستین دوره «جایزه چالش نوآورانه»، ایدههای خود را در معرض قضاوت داوران داخلی و بینالمللی قرار دهند و از حمایتهای مادی و معنوی متنوع بهرهمند شوند. زمینههای مورد نظر شامل برنامههای کاربردی تلفن همراه، طراحی و توسعه وبسایتها، کمپینهای رسانهای، بازاریابی در شبکههای اجتماعی، تبلیغات انبوه، ابزارهای فناوری اطلاعات و یا برنامههای حامی آنها برای گروههای برخط، طرحهای فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت گسترش سواد دیجیتال در جامعه، مدیریت شهری، آموزش، فرهنگ، کشاورزی، کسبوکار، ورزش، هنر و سایر زمینههای مرتبط است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این همایش و ثبتنام میتوانید به سایت آن به نشانی اینترنتی http://www.pictweek.ir و برای شرکت در مسابقه چالش نوآورانه به نشانی اینترنتی http://www.irigp.ir مراجعه کنید .(منبع از ایتنا). پانوشت۲: گوگل تیمی از هکرها و متخصصان امنیتی تشکیل داده تا در مواقع ضروری بتوانند از کاربران در برابر حملات سازمانیافته هکرها و دولتها حمایت کنند. این تیم ویژه فعالیت خود را با عنوان “پروژه صفر” در گوگل آغاز کرده است. شرکت گوگل برای مقابله با این تهدیدات٬ گروهی از متخصصان و “سوپرقهرمانان دنیای امنیت” را به خدمت گرفته تا در قالب “پروژه صفر” بر کشف و خنثیسازی باگها و آسیبپذیریهای امنیتی متمرکز شوند. کریس ایوانس٬ مدیر گروه پژوهشی که این تیم را تشکیل داده٬ در یادداشتی در وبلاگ رسمی گوگل نوشت: شما باید بدون هراس از اینکه مجرمان سایبری یا عناصر تحت حمایت دولتها از ضعفهای امنیتی برای آلوده کردن سیستمتان استفاده میکنند٬ یا ارتباطاتتان را زیر نظر میگیرند٬ بتوانید از اینترنت بهره ببرید. او افزود: در حملات سازمانیافته علیه فعالان حقوق بشر و نیز در جاسوسی صنعتی اقداماتی انجام میشود که برای مقابله با آن میتوان کارهای بسیاری انجام داد. اسم “پروژه صفر” که در آن گوگل تلاش میکند تا با بهرهگیری از این هکرهای کارآمد راه نفوذ دیگر مجرمان سایبری را ببندد هم با الهام از نام آسیبپذیریهایی ساخته شده که برای اولین بار کشف میشوند و پیش از آن کسی درباره آن اطلاعاتی ندارد. در اصطلاح فنی دنیای امنیت به این حفرهها “آسیبپذیریهای روز صفر” (Zero Day) گفته میشود. (منبع از ایتنا). پانوشت۳: ادوارد اسنودن سرویس دراپباکس را ناقض حریم خصوصی دانسته و به کاربران سراسر جهان پیشنهاد کرده برای ذخیرهسازی دادهها به سرویسهایی کوچ کنند که نمیتوانند به محتوای فایلها دسترسی داشته باشند. توصیه او به کاربران این است که از سیستمهای جایگزین و ایمنتر از جمله SpiderOak برای ذخیرهسازی دادههای شخصی خود استفاده کنند. به گفته اسنودن، ساختار اسپایدر اوک به گونهای است که کاربران میتوانند دقیقا از امکاناتی که سرویسی نظیر دراپباکس ارائه میکند بهرهمند شوند٬ با این تفاوت که آنها هیچ دسترسیای به محتوای فایلها و دادهها ندارند. به گزارش دویچه وله، پیشنهاد ادوارد اسنودن به کاربران این است که برای ذخیرهسازی دادههای خود از سرویسهایی استفاده کنند که در اصطلاح فنی “دانش صفر” (Zero Knowledge) نامیده میشوند؛ یعنی سرویسهایی که هیچگونه دسترسی به دادههای ذخیره شده روی سرورهای خود ندارند و نمیتوانند اطلاعات مرتبط با آن را در اختیار دیگران قرار دهند و سرویس SpiderOak یکی از آن سرویسهاست. (منبع از ایتنا-ایسنا) ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
Mind the Gap معمولا هشداری هست به شهروندان که توی مترو های انگلیس مینوسین. . . . من برگشتم…بله… از یه بازنشستگی اجباری برگشتم و حالا اومدم که شروعی دوباره داشته باشم… به یاد COD Team ۰۰
سلام! مکتاویش عزیز! بله! اما آنجا که مترو نبود. چه مفهومی در رابطه با محتوای همان مرحله می توانست داشته باشد؟ همین جا برایت می گویم. معنای آن کلمه به “حفظ فاصله” اشاره دارد. اگر در آن حادثه، فاصله با کامیون حفظ نشود، خواهی مرد(بازیباز). اگر آن مرحله به درخواست بازیباز اجرا نشود همان طور که گفتی می شود. در بازی دوم از این سری به یادت می آید که حادثه تروریستی در مترو به دست افراد ماکاروف انجام می شود. آنجا هم می توانستی آن مرحله را نادیده بگیری. این نام مرحله می تواند به آن حادثه هم اشاره داشته باشد. همیشه حفظ فاصله با نیروهای شر و جنایتکار می تواند مفید واقع شود. در آنجا هم یکی از شخصیت ها، با کناره گیری از گروه تروریستی به فرجام بهتری می رسد. باتشکر! ۰۰
سلام بر حامد خان عزیز!با احترام:در رابطه با توضحیتون درباره اون مرحله ایستگاه فضایی موافق نیستم.درسته بی وزنی هست،اما خوب وقتی در شرایط بی وزنی به چیزی نیرو وارد بشه،اتفاقا خیلی راحتر تر در جهت نیرو ب حرکت در میاد.فکر میکنم پاشیده خون روی دیوار مشکلی نداشته باشه. ۰۰
سلام! مصطفی عزیز! شاید این توضیحات مکمل بدرد بخورد(در صورت تمایل و علاقمندی، حتمن صحت و سقم آنرا تحقیق کنید). در فضا ثقل یا جاذبه نداریم. بنابراین می تواند وزن یک گلوله با یک پر یکی باشد. اگر بطری آب را باز کنید آب به بیرون نمی آید. باید تکان تکان داد تا آب به صورت گلوله های معلق به بیرون بیاید. علت آنکه مایعات بر روی زمین به فرم ظرف در می آیند به دلیل نیروی ثقل وارد بر مایعات است. اما در فضا آنچه که باعث می شود مایعات در بطری باقی بمانند نیروی مولکولی مایعات است که به چسبندگی معروف است. اگر مایع را بخواهیم در ظرفی بریزیم در داخل ظرف نمی ریزد(همانند زمین) بلکه سطح ظرف و زیر و روی آنرا می پوشاند و لایه های مختلف مایع بر روی هم قرار می گیرند. راه حل اینست که سطح پشت ظرف را با روغن چرب کنیم تا آب در داخل آن باقی بماند. در بی وزنی و خلا فضا، اشک نمی ریزد. بلکه به صورت گلوله های کوچک در آمده و به پایین نمی ریزد. بر روی سطح چشم باقی می ماند. در خلا فضا، مایعات به مانند زمین نوشیده نمی شوند. نمی توانیم در داخل دهان بریزیم. اما بکمک نی می توانیم آنها را مکیده تا به درون دهان ریخته شوند. در یک فضا بسته است که این امکان مهیا می شود تا فشار هوای بسته به کمک آمده و مکش آب صورت گیرد. هوا به خاطر خاصیت گازی می خواهد منبسط شود اما در یک فضای بسته، فشار هوا موجود است. در زمین به دلیل نیروی جاذبه مانع از انبساط هوا می شود. ابتدای بازی در مس افکت ۳ ، شاهد به بیرون پرت شدن فرمانده و سوختن به انضمام تجزیه جسم وی بودیم. اما این نابودی در خلا فضا برای جسم پیش نمی آید. حتا خون در رگها نمی جوشد. در فضا بیشتر سرما داریم. نرسیدن اکسیژن به مغز از دردسرهای اصلی است(نمی توانیم نفس مان را نگه داریم). پارگی گوش، آفتاب سوختگی(در صورت نزدیکی فاصله با آفتاب- آیا فرمانده به آفتاب نزدیک بود؟)، کمی باد کردن و موارد دیگر است(برگرفته از مقالات). مثلن در فیلم یادآوری مطلق با بازی آرنولد(در مقاله ای خواندم)، در لباس کارگر فضایی سوراخی پدید می آید و هوا به بیرون درز می کند. فشار کاهش می یابد و بدن وی باد کرده و منفجر می شود. اما اینچنین نمی شود. با تشکر! ۰۰
با تشکر از پاسختون. تمام محتوای کامنت شما کاملا صحیحه و قبولش دارم.ولی بر اساس قانون دوم نیوتون اگر به جسمی نیرویی وارد بشه،جسم در همون راستا شتاب پیدا میکنه و به حرکت در میاد.به هر حال خون در رگ ها در جریانه و اگر رگ پاره بشه (به واسطه شلیک گلوله) فشار خون باعث پرتاب شدن ذرات خون میشه.این استنباظ من هست.حالا شاید هم من اشتباه فکر میکنم. ۰۰