مقدمه‌ای بر بازی سازی: قسمت هشتم – اشیاء شکل دهنده‌ی محیط ۴

در ۱۳۹۱/۰۵/۱۴ , 05:33:32

اگر شما هم جزو معدود دنبال کننده ها ی این سری مقاله باشید میدانید که در قسمت قبل به ساخت جسم تخریب پذیر پرداختیم.
و اگر جزو معدود افرادی هم هستید که آموزش‌ها را در رایانه خود ادامه می‌دهید (اگر هستید حتما در دیدگاه خود ذکر کنید) متوجه ایرادات جسم تخریب پذیر شده‌اید. پس وقت حل کردن مشکلات رسیده.

بزرگ ترین و اولین مشکل که متوجه آن می‌شوید این است که جسم تخریب پذیر با برخورد اولین گلوله از جای خود کنده می‌شود. یک گلوله‌ی کوچک یک ستون سنگی را از جا می‌کند! برای رفع این مشکل از مرورگر اکتورها جسم را پیدا کرده و پنجره‌ی تنظیمات آن را باز کنید. گزینه ای را که در شکل فعال کرده‌ام فعال کنید.

حال که این مشکل حل شد به سراغ مشکل بعد می‌رویم. همانطور که می‌بینید داخل جسم متریال ندارد. پس یک متریال از مرورگر اکتورها انتخاب کرده و مطابق تصاویر زیر عمل کنید.

خوب این مشکل هم حل شد. مشکل خاص دیگری وجود ندارد!

اما برای تنظیمات بیشتر گزینه های بیشماری (واقعا بیشمار) در اختیار شما قرار دارد که با کمی وارد بودن به انگلیسی از کارشان سر در می‌آورید و با تغییر متغییر های آن نتیجه را مشاهده می‌کنید.

اما دو نکته‌ی مهم

۱-برای قرار دادن افکت برخورد گلوله از روش زیر استفاده کنید:

ابتدا یک افکت را از مرورگر انتخاب کنید.
سپس:

با این کار شما حس تخریب را بهتر به مخاطب القا میکنید.

۲-قرار دادن جسمی غیر قابل تخریب در جسم تخریب پذیر: ابتدا جسم مورد نظر را از داخل مرورگر انتخاب کرده و سپس:

همانطور که دیدید کیفیت کاری این بخش انرل اصلا در حد و اندازه‌های انجین‌های قدرتمند فراسبایت و کرای انجین نیست ولی می‌تواند نیاز شما به تخریب پذیری را برطرف کند.


10 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر