نمرات The Evil Within منتشر شد

Leon S.K توسط Leon S.K
در ۱۳۹۳/۰۷/۲۲ , 12:50:10
The Evil Within

بالاخره بعد از مدت ها انتظار طاقت فرسا، جدید ترین ساخته پدر سبک “ترس و بقا” یعنی “شیطان درون” امروز به طور رسمی منتشر میشود و به دنبال آن نیز نقد ها و نمراتش هم انتشار یافته است. همانطور که نگران بودید میکامی نتوانسته قله های موفقیت قبلی خود را از نظر “منتقدان” دوباره فتح کند.

The Evil Within

البته قابل ذکر است که نمرات رنج وسیعی را در بر گرفته است و خواندن نقد ها لازمه فهمیدن نظر منتقدان است، زیرا سایت معتبری مانند IGN نمره بالا و قابل قبولی را در نظر گرفته اما برای مثال Joystiq پایین ترین نمره را داده، پالیگان نیز که کلا جزو منتقد ها حساب نمیشود. البته هنوز نمرات وبسایت های معتبر دیگر مانند گیم اسپات و یورو گیمر باقی مانده که به محض انتشار اضافه خواهد گردید.

چیزی که واضح است این است که منتقدان پس از گذشت این همه سال هر کدام دیدشان نسبت به این سبک عوض شده و چند دستگی شدید میان نقد ها دیده میشود.

آپدیت۱: با آمدن نمرات جدید متای هر نسخه یک نمره بالا رفت.

[tabs type=”vertical”][tabs_head][tab_title]متاکریتیک | PS4[/tab_title][/tabs_head][tab]نقد مثبت:    |||||||||||||||||||| ۲۰

نقد متوسط: |||||||| ۸

نقد منفی: ۰

میانگین نمرات: ۷۶[/tab][/tabs]

 

[tabs type=”vertical”][tabs_head][tab_title]متاکریتیک | Xbox One[/tab_title][/tabs_head][tab]نقد مثبت:    |||||||||| ۱۰

نقد متوسط: ||| ۳

نقد منفی: ۰

میانگین نمرات: ۸۴[/tab][/tabs]


130 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. واقعا متاسفم واس کسایی ک بازی استادو با متا میسنجن :11:
    اونایی ک دیر شدن تکسچر هارو ایراد گرفتن اینا با ی پچ حل میشه
    چیزی از توانایی های استاد کم نمیشه و هویتشون زیر سوال نمیره
    ولی میتونستن یکم اونورتر بندازن
    یادمه تاریخ انتشار ۲۱ اکتبر بود خودشون ی هفته انداختن زودتر :11:

    ۰۰
    1. باز جا شکرش بقیه اون پریویو‌های منفی‌ قبل از بازی اومدن و انتظارات رو کم کردن، وگرنه یهو با دیدن این نمره‌ها اونم بازی که خود میکامی نفر اولش حساب میشده یه چی‌ در حد سکته مغزی میبود.

      ۰۰
    2. “ارزش نمره‌ها بر عکس سال‌های آخر نسل قبل داره شدیدا میاد بالا”
      این باز بافت :11:
      مثلا آخرین ما نمراتش بی ارزش بود؟

      ۰۰
    3. محمدرضا به نظر منم کمی درست میگه! پارسال و پیارسال هر بازی میومد بازار نمرات بالا میگرفت! امسال باز سختگیری ها بیشتر شده…

      ۰۰
    4. باو محمدرضا راست میگه دیگه بنده خدا!الان خیلی ارزش نمرات رفته بالا.وقتی یه بازی متای ۸۵ به بالا میگیره الان همه تحسینش میکنن اون زمان عادی بود! :۱۲: اتفاقا تو به دید خوبش نگاه کن که نمرات آخرین ما ریمستر چقدر نمراتش ارزش دارن!

      ۰۰
    5. تو حالت خوب نیستا
      یه چیزیت میشه
      این‌همه ارادت نشون دادیم به tlou خوبه
      بنده خد ا فقط میخواد پاچه بگیره

      ۰۰
    6. من یخودم دقیقا یادمه میگفتی که آخره نسل سخت گیر شدن و با این سخت گیری های اخره نسل سخته نمره گرفتن چون آخرای نسل قبل هم همین اتفاقات داشت میفتاد (مخصوصا سال ۲۰۱۲ و اون داستانا) ولی چون ۲۰۱۳ حالا چند تا بازی ۹۰+ نمره گرفتن میگی آخره نسل دست و دلبازی میکردن ! البته نمیشه منکر شد که دو سه سالیه با وجود ثبت شدن نمرات برخی سایت ها متا بالا گرفتن سخت شده

      ۰۰
    7. اگه الان هم یه بازی مثل آخرین ما یا جی تی ای یا بایوشاک بیاد همتون مطمئن باشین که متاشون همون قدر میشه (تلو ریمستر اومد و متاش هم مجدد ۹۵ شد)!! سال ۲۰۱۳ ip موفق خیلی زیاد بود!!! درست مثل سال ۲۰۱۱ که یه عالمه متا بالا ۹۰ داشتیم حتی بیشتر از سال ۲۰۱۳!
      این قدر این موضوع سخته که نمیتونید تمییزش بدید؟ :|

      ۰۰
    8. منم همینو گفتم !! سال های آخر منظورت کل نسل و ۵ , ۶ سال که نبوده ؟ ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ بوده دیگه که سال ۲۰۱۲ خیلی ها از جمله جنابعالی میگفتید که سخت گیر شدن منتقدها و چون آخره نسله سخت شده نمره خیلی بالا گرفتن که الان با این جملت “ارزش نمره‌ها بر عکس سال‌های آخر نسل قبل داره شدیدا میاد بالا” داری میگی یعنی آخره نسل نمره بالا میدادن و تازه ارزش واقعی هم نداشته که هم با حرف های قبلی خودت نمیخونه و هم اشتباهه چون این سایت های اضافی که الکی شلوغش میکنند و نمره پایین میدن پارسال و ۲ سال پیش هم بودن ! تازه منم که دارم میگم در دو سه سال اخیر نمره بالا گرفتن سخت تر شده بخاطر همین سایت ها که خودت هم میدونی ولی دیروز دیدیم که میشه ۹۰+ شد .

      ۰۰
    9. والا حرفه منو نمی‌تونین انگار تمیز بدین
      مشکلتون اینه فکر کردین میخوام ارزش امتیاز بالای tlou یا gta و بیارم پایین.
      حوصله‌‌ لیست کردن گیمهای سالهای ۲۰۰۹-۲۰۱۱ رو ندارم که فله‌ای بالا ۸۰ می‌شدن و صدا همه درومده بود که امتیاز دیگه بی‌ ارزش شده

      ۰۰
    10. end of جان هر چی‌ تو میگی‌ درسته بی‌خیال دیگه.

      اون موقع که ما می‌گفتیم منتقد‌ها سخت گیر شدن (۲۰۱۲-۲۰۱۳) میگفتی نه و داری برا هیلو چهار میگی‌.

      الانم که اینطوری. تکلیف خوتو روشن کن

      ۰۰
    11. خب راست میگفتم دیگه و ۲۰۱۳ حرفم کاملا ثابت شد :۲۴: منتقدها نمیشه گفت سخت گیر شدن بلکه همونطور که بالا هم گفتم موضوع اینه که چند سایت که نمراتشون ثبت میشه و نباید ثبت بشه از جمله تام و پولیگان و یکی دو تا دیگه نمرات رو از میانگین که باید بشن پایین تر میارن در حد ۱ یا ۲ , نهایت ۳ نمره که نمونه هاشو همون پارسال یعنی ۲۰۱۳ هم دیدیم .

      ۰۰
    12. دو تا سایت نخاله که کلا متا رو یکی‌ دو تا (نهایت ۴ تا) اینور اونور می‌کنن باعث این داستان شدند!!!
      نخیر عزیز من. روند سختگیری از دو سه‌ سال پیش شروع شد و به اینجا رسید که تازه ارزشمند شده متا.
      سخت گیری موقع تلو هم بوده و اونقدر خوب بوده که بتونه متا +۹۰ بیاره.

      ۰۰
    13. خب درست اون خط آخرت هم من تایید میکنم خوبه ؟
      خودت الان داری میگی سخت گیری از دو سه سال پیش شروع شد و به قول خودت اون موقع شما می‌گفتید منتقد‌ها سخت گیر شدن (۲۰۱۲-۲۰۱۳) . این ها رو الان مگه خودت نگفتی ؟ پس چطوری الان در اولین کامنت اینو گفتی : “ارزش نمره‌ها بر عکس سال‌های آخر نسل قبل داره شدیدا میاد بالا”
      من برا همین نقل قول کردم که آقا جون خودت میگفتی که آخره نسل سخت گیر شدن که پس چرا الان اینو میگی !!
      اگه منطورت سال های قبل ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ هست که اون میشه وسطای نسل :۲۴:

      ۰۰
    14. چرا خودتو عذاب میدی؟
      رو چی‌ بحث میکنی‌؟ “سال‌های آخر”؟
      ۴ سال آخر میشه سالهای آخر
      حله الان؟

      ۰۰
    15. تیکه “نسل قبل” رو جا انداختی , رو “سال های آخر نسل قبل” دارم بحث میکنم . نمیدونم شاید نسلی که ۷ سال بود ۴ سال آخرش میشه سال های آخره اون نسل ! چون به قول خودت هم اون سخت گیریه از ۲۰۱۲ شروع شد پس با ۲ سال قبلش (که وسطای نسله) نمیتونه جمع بشه !
      حله :۲۴:

      ۰۰
    16. هفت سال؟ از وقتی‌ که کنسول نسل بعد معرفی‌ شد فاتحه خوندی؟ بعد نسل رو با ps شروع کردی یا xbox?

      دیگه کلا حله :10:

      ۰۰
    17. وای پیچوندی الان منو !!! :۲۳:
      مرد حسابی چه فرقی داره ! با PS3 میشه ۷ سال با ۳۶۰ میشه ۸ سال !! اگه ۳۶۰ هم حساب کنی و یکم ریاضیات هم در حد باشه فکر نکنم آخر نسل ۴ سال باشه :11: فکر نمیکردم از این موضوع بخوای استفاده کنی !! :۲۴:
      حله اقا حله :!:

      ۰۰
    18. حرص نخور حالا
      ۲۰۰۵-۶-۷-۸-۹-۱۰-۱۱-۱۲-۱۳-۱۴
      میشه ۱۰ سال
      هنوز‌م زندست و بازی روز میاد براش.
      اگه اختلاف داری دیگه برا من مهم نیست چون این سال‌ها رو آخر نسل میدونمblink

      ۰۰
    19. ایول , ۲۰۱۴ هم حساب میشه ؟! من فکر کردم ۲۰۱۳ که نسل جدید اومده آخرین سال نسل قبل بوده نمیدونستم که تا هر وقت براش بازی بیاد و زنده باشه حساب میشه !!
      ۳۶۰ (لانچ نوامبر ۲۰۰۵) :
      نوامبر ۲۰۰۵ تا نوامبر ۲۰۰۶ (۱ سال)
      نوامبر ۲۰۰۶ تا نوامبر ۲۰۰۷ (۲ سال)
      نوامبر ۲۰۰۷ تا نوامبر ۲۰۰۸ (۳ سال)
      نوامبر ۲۰۰۸ تا نوامبر ۲۰۰۹ (۴ سال)
      نوامبر ۲۰۰۹ تا نوامبر ۲۰۱۰ (۵ سال)
      نوامبر ۲۰۱۰ تا نوامبر ۲۰۱۱ (۶ سال)
      نوامبر ۲۰۱۱ تا نوامبر ۲۰۱۲ (۷ سال)
      نوامبر ۲۰۱۲ تا نوامبر ۲۰۱۳ (۸ سال)
      نوامبر ۲۰۱۳ نسل جدید وارد شد …
      بله ۴ سال آخر میشه ۴ سال آخر ولی مشل اینه که اون جمله ۴سال آخره نسل قبل بود .
      no problem

      ۰۰
    20. خوب کاملا اشتباه فکر میکردی، وقتی‌ هنوز‌م پا به پای نسل حاضر داره براش بازی میاد.
      “اون جمله ۴سال آخره نسل قبل بود .”
      با اینکه بحث به این سادگی‌ و نمیدونم برا چی‌ به دستور زبان تبدیل کردی اما
      قربون آدم چی‌ز فهم
      ۴ سال آخر نسل قبل
      میشه همون ۲۰۱۰-۲۰۱۱
      دیگه پیله نکن

      ۰۰
    21. نمی خواد با کسایی که بحث می کنی رو راست باشی یکم با خودت رو راست باش. نمرات منتشر شده و اون متایی که داریم می بینیم از اساس مشکل دارن . توی این چند سال هیچ بازی نتونسته یه همچین فضا سازی رو به وجود بیاره . شینجی بینظیر عمل کرد . مشکل اصلی موتور بازی بود که پر از ایراد. تیم کار خودش به بهترین شکل انجام دادن داستان پیچیده گیم پلی ترکیبی از بهترین وحشت و بقا و موسیقی همخوان با محیط بازی . تنها چیزی که جلوی یه انقلاب دیگه رو گرفته موتور گرافیکی id tech 5 بود .

      ۰۰
    22. id Tech 5 از برترین Engine هاست!
      فقط میدونی مشکل چیه؟؟
      به درد جان کارمکو id Software میخوره!
      یعنی Engine خوش خلقی نیست!!
      و اینجور که مشخصه اصلا تیم میکامی بلد نبوده باهاش دستو پنجه نرم کنه!
      الکی به موتور نچسبونین وقتی خود تیم طرف نتونسته بهره ی لازم رو ببره! در ضمن بهینه بودن اصلا ربطی به حجم بازی نداره!
      بحث بحثه خروجیه که یه چیز جداگونست!
      @
      علی کره ای و آبتین :۲۴: @
      مشخصا دلیل این سخت گیری یه چیز بیشتر نیست.
      New gen!!
      انتظار متقابل
      خروجی نا متعارف!
      منتقد ها یه چیز نو و ” در حد نسل هشتم” می خوان!
      زمانی که واقعا وارد این نسل شدیم ممکنه دوباره همه چیز به حالت قبل برگرده!
      و مشخصا در سال ۲۰۱۵ شاهدش هستیم!
      البته امیدوارم…

      ۰۰
  2. بریزین دور این نمره ها رو این همه متا پرست نباشین اینا نظرات ۴ تا ادم مثل خودتون یکی خوشش اومده یکی بدش اومده خودتون بازی کنید بعد نظر بدید به خدا همین دستینی که این همه کوبیدنش من الان دارم با هاش زندگی میکنم نمیگم مشکل نداره داره ولی قابل چشم پوشی لذتی که انتظارش داشتم رو بهم داده مطمینم از شیطان درون هم خوشم مباد مگه میشه میکامی کار بد بده بیرون شاید به مزاق منتقد Joystiq خوش نیومده به ما ربطی نداره به درک بره ماریو بازی کنه :|

    ۰۰
    1. مگه ماریو چشه؟! :۱۲:
      اما این رو قبول دارم که منتقدای گیم عموما مثل خودمون گیمرن.فرق بین مخاطبا و منتقدا تو گیم مثل سینما خیلی زیاد نیست.

      ۰۰
    2. منظورم این نبود که ماریو بازی بدیه بخاطر این گفتم ماریو چون همیشه متاش بالا میشه گفتم کسایی که متا پرستن همش باید همونه بازی کنن الان ملتفت شدین!

      ۰۰
    3. ماریو اگه متاش بالاست حقشه. درهیچ بهره ای از زمان نبوده یه پلتفرمر بهتر از ماریو باشه چرا؟ چون مغز پشتش هیچ وقت دست خالی نیست همیشه یه ایده داره و برای اجرای این ایده عظیم ترین استودیو گوش به فرمانشه
      ماریو متاش بالاست چون هدفش بالاست…
      هدف این نیست که پس فردا n قدر سود کنه هدف اینه اونی که بازی میکنه لبخند رضایت به لبش باشه…

      ۰۰
    1. آره من یه لحظه متوجه نشدم جدا کردن PS4 و XONE رو. ولی خب باز هم نمره های خوب هست و هم متوسط، یه جورهایی ازتریلرها هم مشخص بود که همین طوری میشه.

      ۰۰
    1. “گویا به تنها کسی که دیگه میشه تو این سبک اتکا کرد نیل دراکن و بروس استرلیه!”
      حوصله بحث ندارم…
      ولی زیاد میشه در مورد این حس تعصبت (که خوب هم هست) حرف زد..
      همون آخرین مایی که فکر میکنی تو سبک ترس خیلی موفق بود هم نوآوری ای نداشت…
      کسایی زیادی مثل کوجیما..تویاما..و حتی همین میکامی هستن که میتونن انقلاب ایجاد کنن

      ۰۲
    2. دیدم چه قدر تونستن :lol:
      شایدم میتونن ولی واسه اینکه ریا نشه نمیخوان بازی خوب بدن :lol:
      ———————-
      همون آخرین مایی که تو میگى نوآورى نداشت مخفی کارى اویل کپی برابر اصل آخرین ماست، ;)

      ۲۳
    3. والا آخرین ما نقطه احیای این سبک بود :lol: :lol:
      نو آوری نداشت؟
      والا الان حتی خود پدر این سبک هم ازش الهام گرفته !
      بازی های دیگه بماند !

      ۳۰
    4. البته دوستان به این حرف من به هیچ وجه به چشم بد نگاه نکنن ها…من میگم آخرین ما المان های موفق گذشته رو ترکیب کرد و یک بازی خوش ساخت و عالی از آب دراومد که روح تازه ای هم در سیک خودش دمید.اما خودش چیز جدیدی به گیم اضافه نکرد.حداقل من که نوآوری نمیبینم که آخرین ما اختراعش کرده باشه.

      ۰۱
    5. اگه بخوایم در مورد آخرین ما و نوآوری صحبت کنیم باید با دقت صحبت کنیم:

      آخرین ما یه بازی هست که ساختش فقط از عهده خود ناتی داگ بر میاد، اما در این شکی نیست که از المان های رزدنت ایول و قدیمی بهره میبره.
      نمیشه گفت آخرین ما نوآوری نداشته؛ اما میشه گفت نوآوریش خیلی کم بود.
      بهترین نوآوری که داشت سیستم مبارزه تن به تن بود که خیلی سینمایی کار شده بود و دوم هوش مصنوعی خوبش؛ در کل برجسته ترین نوآوریش سیستم “Balance of Power” بود!
      اما چرا این بازی خیلی ها رو تحت تاثیر خودش قرار داده، چون تونسته همون المان های قدیمی رو به شکلی خیلی خوب و مدرنی داخل بازی پیاده کنه و با یه ترکیب عالی همه رو حیرت زده کنه.

      در کل ژانر ترس بقا داره با بن بست رو به رو میشه!
      باید کلیشه ها رو دور ریخت !!!
      شما نگا کنید میکامی سال ۲۰۰۴ واسه رزدنت ایول ۴ داخل بازی جعبه های آیتم طراحی کرد !
      با گذشت ۱۰ سال هنوز این جعبه ها رو داریم میبینم هم تو شیطان درون، هم تو رزدنت ایول و هم تو دد اسپیس!
      هر وقت از چنین کلیشه هایی رهایی پیدا کردیم اون موقع است که حس تازگی و نواوری بهمون دست میده !
      که فکر میکنم به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

      ۱۰
    6. با استاد موافقم
      سازنده و ناشر شرقی به شدت در این سبک گم شده اند
      میدونید مشکل کجاست !؟
      بازار مصرفی غرب و جوامع گیمر غرب زده
      ———————————–
      شرقی ها ( سازنده و ناشر ) بین دنیای شرق و غرب گیر کردند
      هم راه رفتن خودشون یادشون رفته هم نمیتونند مثل آنها راه بروند
      بلاتکلیف شده اند
      از یک طرف فروش می خواهند تا در رقابت باقی بمانند
      از یک طرف گیم پلی هم برای شرقی ها می خواهند و هم برای غربی ها
      که ۱۰۰۰ به توان n با هم در متفاوت و در تضاد هستند
      ————————————————————–
      اویل ۴ تکرار نشدنی هستش حتی تا چند دهه دیگه هم غیر قابل تکرار ( مگر اینکه …… )
      همپاش موجود نیست و نخواهد بود
      بازی که سراسر نوآوری بوده و حتی بعد از یک دهه هنوز که هنوزه
      پیرو و مرید و اسکی رو داره
      پس تا زمانی که یک لیدر جدید معرفی نشه دنیای سوروایوور هاروور هیمنی که هستش
      خواهد باقی ماند بدون نوآوری خاصی به راهش ادامه میدهد

      ۰۱
    7. “در کل ژانر ترس بقا داره با بن بست رو به رو میشه”
      تو پست خودت تو فیسبوک هم گفتم رضا: ۲۲مهر روز دادگاه این سبکه که گویا حکم مرگش هم داره صادر میشه! اینکه پدر این سبک بود این کارو کرد دیگه مطمئنا کارِ کوجیما هم در هاله ای از ابهام قرار میگیره که قراره با یه ip مثل سایلنت هیل که سیبر شدید نزولی رو سیر کرده چه کار کنه…
      ولی بحث من اینه که چرا سازندگان ناتی داگ میتونن بعد از گذشت ۱۰ سال این چنین المان های سروایول هارور رو به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنن ولی میکامی که خودش عمریه تو این سبکه تو این کار عاجز و شکست خورد!
      در کل من معتقدم که دیگه باید بین غربی ها دنبال یه سروایول هارور ناخالص ولی کامل و بی نقص باشیم تا اینکه بین شرقی ها دنبال یه هارور به شدت ترسناک اما معیوب و پرایراد…

      ۰۰
    8. این مرگ باید اتفاق می افتاد تا فرزند جدید از ترسِ بقا متولد بشه!
      تقریبا مسائل بازار مصرفی رو میرابی توضیح داد و یکی از مشکلات اساسی همونه.

      اما واسه کوجیما وسایلنت هیلز،
      کوجیما شخص خیلی خیلی باهوش و زرنگی هست!
      و قبل از اینکه یه بازیساز خوب باشه، یک بازار یاب و تاجر زیرک هست.
      من فکر نمیکنم کوجیما با سایلنت هیلز بر به مشکل بخوره،
      چون شخصی با استعداد از غرب به نام گیرمو دل تورو در کنارش هست.
      یک تیم بسیار قدرتمند داره!
      موتور قدرتمندی مثه فاکس داره!
      خود استاد هم که بسیار قهاره!

      سایلنت هیلز از همین الان تضمین شده است، چون تمام عواملی که برای موفقیت یک بازی لازم هست…
      واسه سایلنت هیلز فراهم شده.
      از موتور قدرتمند بگیر تا تیم و کارگردان قوی …

      کوجیما یا راهی رو نمیره یا گه بره خیلی سنجیده شده حرکت میکنه.

      ژانر ترس روانی با سایلنت هیلز مجددا آغاز میشه.
      اما ترسِ بقا رو کی میتونه مجددا استارت بزنه ؟ فعلا سوال بی جواب هست!

      ۰۰
    9. مسئله سر اینکه آخرین ما مخلوطی از ایده هایی بود که قبلا اجرا شدن.. با اینکه خیلی خوب این وصله زدن ها انجام شده بود ولی اونطوری که شما میگی و انتظار انقلاب داری..اصلا تو آخرین ما انقلابی دیده نشده!
      سبک بقا خودش شامل سیر زیادی از ترس ها و عوامله دیگه مثل صداگذاری…باس فایت ها..موقعیت های دشوار و به یاد ماندنی و تاثیر گذاری رو ذهن بازیبازه
      مثل رزیدنت اویل ۱-۲-۳-۴ و سایلنت هیل و فتال فریم و کلاک تاور و…
      وقتی میگی کوجیما نمیتونه یا نمیخواد باعث خنده ست… مگه طرف دیوونه ست بیاد تو یه راهی قدم بذاره که تهش بن بسته؟ … مطمئن باش این سبک خیلی بیشتر جا داره واسه انقلاب و همونطور که خودتم تجربه ش کردی (p.t) میدونی بازی کردن با روح و روان و ایجاد یه موج نو از ایده های ناشناخته کار کوجیما و ژاپنی هاست
      ولی یه مشکلی وجود داره و اون هم کشیده شدن شرکت ها به طرف ترس غربیه… ایده های غربی (اسکی رفته از شرق) بین مردم بیشتر باب شده (متاسفانه) و شیطان درون هم گرفتار این سی.است های غلط شده

      ۰۱
    10. انقلاب آخرین ما تعاملش بود !
      تمامی عناصر اصلیش دست به دست هم داده بودن و در خدمت هم بودن !
      داستان در خدمت گیم پلی بود و متقابلا گیم پلی هم در خدمت داستان بود !
      گرافیک در خدمت هر دو بود و هر دو هم در خدمت گرافیک بودن !
      و در آخر هم موسیقی و صداگذاری بی همتاش رو به این شبکه اضافه کن !
      این انقلابی هست که نمونش تا به حال در هیچ بازی دیگه ای دیده نشده !
      استفاده درست از تمامی المان های یه سبک میشه ولفنشتاین !
      اما آخرین ما این المان ها رو متحول کرد !
      نحوه تیر اندازی بازی به طور مثال و تعامل این بخش با دشمنانش ! چیزی که الان رزیدنت اویل داره از روش اسکی میره !
      یا میلی اتک ها ! جدا از سینمایی بودنشون ، ترس و بقایی بودن ! مثلا توی اویل ۶ میتونی با میلی اتک یه ارتش زامبی رو نفله کنی اما آخرین ما به این صورت نیست، برای کشتن یه رانر یا استاکر با دست خالی باید سختی بکشی و ریسک اینکه ضربه بخوری رو تحمل کنی !
      اصلا طرف بلوتر و کلیکر هم که نمیشه رفت چون درجا یا میخورت یا جرت میده !
      همچین میلی اتک های استادانه ای (جدا از انیمیشن و سینمایی بودن) در هیچ بازی هم سبکی دیده نشده !
      حس اکتشاف و بقا ! در بازی های هم سبک اکتشاف فقط برای پیدا کردن جایزس اما در آخرین ما برای بقاست !
      کل محیط رو میگردی که بلکه بتونی چهار تا سنگ و چوبی برای مجهز کردن خودت پیدا کنی، یا کمی ریسورس گیرت بیاد بتونی آیتم بدرد بخوری کرفت کنی ! من در هیچ بازی دیگه ای همچین چیزی ندیدم ! که این بخش با طراحی محیط بی نظیر هم ترکیب میشد !
      خیلی سخته که هم بتونی در اکتشاف حالت وجود در دنیای بهم ریخته رو حس کنی هم خوشحالی پیدا کردن یک محیط مخفی !

      ۰۰
    11. leon s k..تموم حرفات متین
      بحث در مورد سروایوال هارر بودن آخرین ما هست… تو این سبک بودن آخرین ما در کنار عناوینی مثل رزیدنت اویل و سایلنت هیلز.. واقعا جای سوال داره
      حس ترس و وحشت رو با آخرالزمانی یه ذره فرق داره… البته سیستم مدیریت سلاح ها و مهمات واقعا عالی بود ولی هوش مصنوعی بالا بازی جوری طراحی شده بود که به مخفی کاری شبیه بود تا هارر
      میدونم کلیکرها چقدر به یاد موندنی بودن.. سیستم دوربین و تیراندازی و هوش مصنوعی واقعا بالا بود ولی تموم ایده ها و گیمپلی انقلابی موجود.. همه تکراری بودن
      درسته حس عالی رو منتقل میکرد و انقلابی بودنش یه ذره جای بحث داره
      رزیدنت ۴—تم آخرالزمانی—- کرفتینگ.. همشون خیلی خوبن ولی بازم از ایده های انقلابی های دهه گذشته استفاده شده و یه چیز یونیک محسوب نمیشه

      ۰۰
    12. واقعا آخرین ما هیچ چیز جدیدی نداشت. از اون گذشته کاملا مشخص بود سازنده قصد ترسوندن بازی کن هارو نداشت برای همین نمیدونم چرا اینجا حرفش شد! از این حرف ها گذشته اگه همینطوری تنها از بابت کیفیت بصری و ترسناک بودن (فقط اینا) مقایصه کنیم این بازی در مقابل دموی تپه های خاموش جوسک میشه. نظر شخصی

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر