گزارش : سونی و مایکروسافت سازندگان را تحت فشار قرار می دهند تا فریم ریت بازیهای PC برروی ۳۰fps قفل باشد

در ۱۳۹۳/۰۷/۲۴ , 00:06:30
پی سی گیمینگ (PC Gaming), شرکت سونی (Sony), شرکت مایکروسافت (Microsoft)

بحث درباره فریم ریت و رزولوشن بازیها بین طرفداران پلتفرم ها بسیار دیده می شود و هر پلتفرمی که بتواند بالاترین فریم ریت را اجرا کند از نظر طرفدارش بهترین است. اینکه چگونه می توان در پلتفرم PC به بهترین فریم و رزولوشن رسید بستگی به کارت گرافیک و سیستم سخت افزاری شما دارد. در این بین طی یک کلاس سخنرانی که توسط یوبیسافت برگزار شد صحبت جنجال برانگیزی در آن گفته شد . در این سخنرانی گفته شد سازندگان کنسول ها توسعه دهندگان بازی را تحت فشار قرار می دهند تا فریم ریت نسخه PC عناوینشان برروی ۳۰Fps قفل باشد. این کار سازندگان کنسول به این دلیل است که PC از قدرت سخت افزاری بی نهایتی بهره می برد و بسیار قدرتمند تر از کنسول هاست. آنها با این کارشان می خواهند کنسول های ساخته خود را قدرتمند جلوه دهند تا با شکست مالی در بازار بزرگ جهانی رو به رو نشوند. این خیلی ترسناک است که سونی و مایکروسافت تلاش می کنند تا پلتفرم PC را در بین گیمرها ناتوان جلوه دهند. علاوه بر این طی گزارشی که توسط سایت Guru 3D منتشر شده بود ، این سایت می نویسد:

یک طراح بازی گفته است آنها در ساخت عناوین اخیرشان فریم ریت ۶۰Fps را هدف گرفته بودند اما به دلیل محدودیت به ۳۰fps راضی شدند. سپس کنسول سازان آنها را تحت فشار قرار داده تا فریم ریت نسخه PC را برروی ۳۰fps قفل کنند.

واقعا این موضوع ناراحت کننده است که شرکت های بزرگ کنسول سازی دست به کار ناپسندی میزنند تا بازار خود همچنان گرم نگه دارند. این بازار دروغ آنها مشخص نیست تا کی ادامه دارد و امیدواریم خود چاره ای بیاندیشند و دست از این کارهای ناپسند بردارند. شما می توانید در ادامه تصویری از کلاس سخنرانی یوبیسافت را مشاهده کنید:

hbdu5ot-3

منبع


92 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. ای پست فطرت ها
    یعنی انقدر بدبخت و بیچاره شدین که دست به همچین کارهایه کثیفی میزنین
    در همین جا قسم مخورم اگر بعد از این
    بازی را ببینم که برروی ۳۰ فریم قفل بود
    تا عمر دارم سونی و مایکرو را ترول کنم
    ای دوستان من بیایید بیعت کنیم
    ________________________________
    البته این سونی و مایکرو پست(طرفدارنشون ناراحت نشید ولی چیز دیگری نمیشه گفت)
    نمیدونن که ما
    ماد سازهایی به شدت حرفه ای داریم که ۶۰ فریم که هیچی
    برامون ۱۷۰ فریم هم جور میکنن
    پس شما انقدر الکی خودتون رو مسخره نکنید

    ۰۰
  2. من خودم به عنوان فروشنده کنسول های بازی می گم که اصلا فرض بگیریم این خبر درست ..شما یه سر به بازار کامپوتر بزنید تا سخت افزار نسل هشتمی بازی چنده ؟؟؟نتیجه خرید یه کنسول که خیلی به صرفه تره وراحت تر

    ۰۰
    1. کامپیوتر نسل نداره. این کنسوله که هر ۷ سال یه بار باید عوض شه. کامپیوتر تکنلوژی های جدیدش روزان است . همین الان یه کارت گرافیک خوب چند برابر یه کنسول قدرت داره. پس با یه پول مناسب میشه یه سیستم قدیمی تر و ولی مساوی با کنسول ها خرید

      ۰۰
  3. بعضی کامنت ها واقعا تاسف بارن!
    طرف میاد میگه بی عرضگی یوبیسافت هست که بازی رو سی فریم قفله.با این که خودم دل خوشی از این شرکت ندارم ولی انصافا شصت فریم گرفتن از یه پلتعرم که محدودیت سخت افزاری حالیش نیست برای یوبیسافت کار نداره!
    حالا این سی فریم بودن پی سی میتونه به دو دلیل باشه:
    ۱.یا یوبیسافت خودش خواسته بازی رو سی فریم قفل کنه چون میدونسته افراد کمی هستن که بتونن این بازی رو ۶۰ فریم بازی کنن پس به خودش زحمت اضافی نداده(که زیاد دلیل قانع کننده ای نیست!)
    ۲.اینا همه سیاست های کثیف سونی و مایکرو هست.
    از این حرکت یوبی هم بسیار خوشم اومد که حقیقت رو گفت.

    ۰۰
  4. والا به غیر از The Evil Within که اخیرا اومده هر چی بازی تو بازار هست توانایی اجرا شدن روی ۶۰ فریم و بالاتر رو هم دارن!
    دیگه از پورت فاینال فانتزی داغون تر که نداریم! اون هم ۶۰ فریم رو ساپورت می کرد
    بازی های خود یوبی هم که اکثرا این توانایی رو دارن من نمی دونم دیگه دردشون چیه…
    دوستان هم که منتظرن یه خبری بیاد به کنسول و انحصاری فحش بدن!
    معمولا بازی ها یا بد پورت میشن که تقصیر خود سازنده هست. یا سازنده کلی رو گرافیکش برای PC مانور هم میده
    الان که انویدیا هم داره به خیلی از سازنده ها کمک می کنه برای افکت های تصویری انحصاری برای PC
    کلا نمی دونم این یارو دردش چی بوده اومده همچین حرفی زده…

    ۰۰
    1. چرا از پورت ff هم داغون تر داریم
      Dynasty Warriors 8 Xtreme Legends
      با گرافیکی چون gta:sa در نسل ۶
      رو ۳۰ فریم رو pc هیولای من اجر اشد

      ۰۰
    2. واقعا چه بازیه مهمی! اصلا اومد نیومد این بازی برای PC هیچ وقت رو برنامه نیست حالا فریم ریتش به کنار
      این بازی همیشه پورتش بد بوده.نسخه های قدیمی ترش همیشه افت فریم داشت
      —————————————-
      ۴ تا بازی مهم رو مثال بزنید ببینم کدومش رو ۳۰ قفل بوده! مخصوصا بازی های یوبی. مثلا بازی های مهم اخیر:
      Black Flag – Watch Dogs – Farcry 3 – Wolfenstein – Crysis 3 – Bioshock – Shadow Of Mordor – Tomb Raider
      و خیلی بازی های دیگه که توی چند سال اخیر اومدن کدومشون روی ۳۰ قفل بودن که حالا این یارو اومده این حرف رو زده؟ حتی Child Of Light و Rayman هم قفل نبودن تا اونجایی که یادمه
      اگه بخوایم بازی هایی رو مثال بزنیم که بد پورت شدن Dead Rising 3 و The Evil Within و Ryse و Dynasty Warriors 8 هست که اسم پورت بد روشه!
      از الان به بعد هم همینه. Witcher 3 و Unity و Farcry 4 و خیلی های دیگه همه روی PC آنلاک هستن و روی کنسول ۳۰ فریم هستن
      نمی دونم دیگه مشکل PC باز ها چیه! به جای این که ما از ۳۰ فریم بودن بازی هامون ناراحت باشیم شما ها هم به موقع با ۶۰ فریم بودن بازی هاتون پز میدین هم به موقع ترول می کنین و الان هم اینجوری!

      ۰۰
    3. بابا شوخی کردم جدی نگیر دادا
      یادم رفت شکلک بزارم :۲۴:
      _____________________________________
      دیگه ما اینیم دیگه
      این هم از مزیت های pc هست :۲۴:

      ۰۰
    4. اصلا کلا فکر می کنید این قضیه چه نفعی برای دو کمپانی داره؟
      واقعا فکر می کنید چند درصد از افرادی که بازی رو می خرن به فریم ریت و رزولوشن توجه می کنن؟
      اصلا چند درصد از این افراد واقعا می دونن فریم ریت چی هست؟
      اصلا کمپانی ها چه جوری می تونن فشار بیارن؟
      کمپانی ها همش دنبال این هستن که نظر سازنده ها رو جلب کنن که برای کنسولشون بازی بسازن (حتی سازنده های مستقل)
      برای چی باید با فشار آوردن سازنده ها رو از خودشون دور کنن؟
      باو این یه حرفی زده من نمی دونم برای چی اینقدر همه جدی می گیرن…

      ۰۰
  5. یوبی مشکوک حرف میزنه.اول گفت به خاطر ضعف یکی از کنسولها مجبوریم کیفیت بازی های اون یکی رو هم بیاریم پایین.بعدش گفت اصن افت کیفیت درکار نیست،همش همینجوریه.حالا هم این حرفا رو زده.یا داره ضعف های خودش رو قایم میکنه،یا واقعا راست میگه!به نظرم دیگه قضیه فریم ریت و رزولوشن داره زیادی کش پیدا میکنه.پس کیفیت بازی چی میشه؟ والله تو نسل قبل از این داستانا نبود.امیدوارم یکم از نینتندو یاد بگیرن

    ۰۰
  6. چه راست باشه چه نه, من به این قضیه اعتقاد دارم.
    پورت کردن های شخمی
    انحصاری ها
    تاخیر توی انتشار برای pc
    .
    .
    ..
    .
    بعد برای کنسول بازا توهم قدرت ایجاد میشه که : نه بابا علی آباد هم شهریه….
    وقتی رفیق ps بازم گفت: آخه pc نمیتونه last of us رو پردازش کنه!!!!! من دهنم جر خورد :۲۵: :۲۶: :۲۶: :۲۶: :۲۶:
    تو کتش هم نمیرفت.
    یعنی کافیه portal 2 رو بازی کنید و ببینید چه گرافیکی با چه بهینه سازی رو pc زده والو. من بازیی از والو ندیدم که بگی یکم جای کار داشت و باید بهینه تر میبود.ولی شرکتای دیگه زاییدن با بازی ساختنشون والا
    and i don’t give a damn
    ۱۰۸۰/۳۰/delay/bad port
    when a dragon stand by my side

    ۰۰
    1. البته این حرف از لحاظی همچین بیراه نیست چون وقتی یک فرست پارتی تماما روی یک سخت افزار ثابت سالها کار میکنه و خود سونی هم کمک ش میکنه میتونه حداکثر قدرت کنسول استفاده کنه.البته پی سی هم اگر کمپانی انحصاری بسازه میتونه قدرت نهایی ازش بگیره اما ماجرا این هست که همچین استودیویی موجود نیست

      ۰۰
    2. “آخرین ما نه ولی آنچارتد ۴ رو خدایی سخته بشه با حتی یه pc خوب درست حسابی اجرا کرد” :۲۳: :11:
      انچارتد ۵ رو هم میشه با pc خوب اجراش کرد.همونطور که کرایسیس رو میشه راحت اجرا کرد.

      ۰۰
    3. محمد رضا@
      PC مطمئنا کشش Graphicی بالاتر از UC4 رو داره!
      فقط یک مشکلی هست.
      متاسفانه Developerی که بتونه تمرکز کافی و کامل روی یک سخت افزار قوی رو داشته باشه اگه نگیم اصلا نیست، خب خیلی خیلی کم هستن!
      طبیعتا اگه اعضای ND بر روی چنین Super Ultra Hardware هایی کار می کردن رسما کنسول ها که چه عرض کنم!
      کل صنعت گیم تو کف بود! :۲۴:
      Valve که میخوام صد سال بازی نسازه اگه بخواد اینجوری ملتو عذاب بده!
      استراتژی ها هم که متاسفانه مثل چندین سال پیش خوب و عالی نمره نمی گیرن.کلا گرفتن یک Meta عالی برای اثری در این سبک سخت تر از دیگر سبک هاست!
      در ضمن همه چیز که استراتژی نیست!
      Take results!
      نتیجه اینه:PC یک ابر قدرت همراه با پادشاهی بزرگه که متاسفانه بر خلاف وسعتش سکنه ی زیادی نداره و انگار در انتخاب حاکم ها و یا وزیران اشتباه عمل کرده! یا اصلا وزیری وجود نداره!

      ۰۰
    4. استاد
      leon s.k
      اگه نمیشناختمتون فکر میکردم یکی از نوب های جدید سایت داره همچین حرفی رو میزنی
      زشته باووو نزنیم این حرفا رو :۲۳:

      ۰۰
  7. ۱۰۰ درصد
    چرتی بیش نیست
    ———————————
    خیلی از بازی ها ۶۰ فریم و حتی بالاتر اجرا میشوند روی PC اینکه سونی یا مایکروسافت نمی گذاره
    چرت و پرتی بیش نیست
    اولا – سونی چه ربطی به PC داره یکی به من توضیح بده اینو :!:
    دوما – PC برای مایکروسافت هستش بهتر اجرا شدنش بازی به نفع خود مایکروسافت هستش
    حتی سخت افزار سازان PC اینکه برای اجرای فریم ریت بالا باید سخت افزار بهتر درست کنند
    و بفروشند پس یک رابطه بسیار نزدیک و مستقیم بین ( سازنده و مایکروسافت و سخت افزار ساز )
    وجود داره و یک زنجیره ای که بهم بافته شده است
    شاید از طرف مایکروسافت فشاری باشه ( که هر چند بعیده ) بخاطر کنسولش
    ولی بازم غیر منطقی هستش
    ————————————————————–
    Alien : isolotion
    ME:Shadow of mordor
    این دوتا ۶۰ به بالا اجرا میشوند روی PC
    بیگانه که ۹۰ فریم با حداکثر جزئیات و ۱۰۸۰ به راحتی اجرا میشه
    ولفنشتاین ۶۰ فریم با حداکثر جزئیات و ۱۰۸۰
    در حالی که بازی داغونی مثل واچ داگز که نه نسل بعدی بود و نه نسل قبلی
    نرخ فریم داغونی داشت و غیر بهینه بودن انجین سلام میرسوند به گیمر
    بازی و انجینش بهینه باشند مثل بیگانه و شادو بازی بدون افت فریم کارش انجام میده
    ——————————-
    شیطان درون
    انجین داغونه گفته PC گیمران روی ۳۰ قفله فقط بخاطر دیر لود شدن تکسچر
    که اونم گفتند میشه بالاتر بره ولی ممکن تجربه بازی براشون داغون باشه
    ———————————————————-
    به هر حال خالی بندی و دروغ توی رگ های اوبی سافت جریان داره دیگه
    خودتون توی این چند سال اخیر دیدید
    سالی چهارتا اس اس ینز شده و تریلر سینماتیک به خورد ملت میده
    بعد گرافیک موقع اجرای بازی ها فاجعه :11:

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر