بزودی اطلاعات جدید از Scalebound منتشر می شود
عنوان انحصاری XBOX ONE استودیو Platinum Games یعنی Scalebound در E3 رونمایی شد و تاکنون اطلاعات زیادی از آن به جز یک تریلر سینمایی که شامل تریلر گیم پلی نیز نبود منتشر نشده است. اما به نظر می رسد ما بزودی اطلاعات جدیدی از عنوان Scalebound استودیو Platinum Games کسب کنیم. در حالی که این خبر شایعه ای بیش نیست اما نباید نسبت به آن بی اعتنا بود.
در روز گذشته مایکروسافت علامت تجاری Scalebound را ثبت نهایی کرده است. باتوجه به اسناد و مدارک ظاهرا این علامت ماه می در افریقای جنوبی ثبت شد و روز گذشته در ایالات متحده ثبت نهایی گردید. آنچه که از مدارک مشاهده می شود ما در بازی Scalebound بخش آنلاین نیز داریم. زیرا در مدارک اطلاعاتی از جمله کلاس ۹(بازی) و کلاس ۴۱(بازیهای آنلاین) دیده می شود.
آیا این عمل مایکروسافت نشان از انتشار اطلاعات جدید از Scalebound در ماه ژانویه یا اوایل ۲۰۱۵ است مشخص نیست و تنها باید منتظر ماند. در هر صورت ما به شدت منتظر Scalebound استودیو Platinum Games
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
حیف وقتی که استاد واسه جعبه تلف کنه
امیدوارم انحصاری نمونه :۲۴:
ای کاش بازی های مثل این سبک ها زیاد بشن ، الان تنوع سبک های بازی تو زمینه گیم خیلی کم شده ،
، مایکروسافت همیچین به سبکی نیاز داره به انحصاریاش اضافه کنه
ببینم کامیا-چان چه میکنه با این بازی …
یکی از موردانتظارترین بازیهای قرن اخیر
شاهکاری از پلاتین گیمز و انحصاری فوق کنسول ایکس باکس وان
انحصاریهای مایکروسافت همیشه بی نظیره و حالا آنها در هک و اسلش هم دست نیافتنی می شوند.
:۲۴:
یه بازی رو هیچ وقت اینطور هایپ نکن
کشته مرده ی جملات حماسی تو کامنتهاتم! :۲۴:
بهترین و نامرد ترین اکشن ساز دنیا!
هم PC باز ها رو از نعمت اکشن های بی نهایت زیبای خودش محروم می کنه
هم برای هر کدوم از بازی هاش یه سری پلتفرم رو!
کلا نمیدونم چرا هرچی خوبه بده ! (پی تی بحثش جداس)
نمونش میکامی که در اوج موفقیت گند زد به مسیرش !
یا همین کامیا !
یا کلیف بی که الان هیچ خبری رسما ازش نیست !
یا امی هنینگ !
یا بانجی !
و …
این وسط فقط کوجیما خوب مونده که اونم من با سبک بازیاش حال نمیکنم هیچ وقت
البته این شیطان درون یه چیز سلیقه ای شده و من می تونم بگم به جرات حتی از آخرین ما هم بیشتر دارم ازش لذت می برم! به آخرین ما توهین نباشه ها! ولی واقعا دارم ازش لذت می برم! هر کاری می کنم ازش یه ذره بدم بیاد نمی تونم!
این قدیمی ها کار رو خراب نکردن. اینا هنوز هم بازی هاشون همون شکلیه. بقیه دارن کار های اینا رو خراب می کنن
متاسفانه اینقدر بحث مقایسه ی فروش و متا و گرافیک زیاد شده که کسی گیم پلی غنی بازی این اساتید قدیمی رو نمی بینه…
انصافا اون موقع که Resident Evil 4 بازی می کردیم یا DMC 3 کی اهمیت میداد به این که فلان منتقد نفهم چه نمره ای به بازی داده یا روی فلان کنسول چقدر فروخته!
واقعا وضعیتی که گیمر ها و منتقدین به وجود آوردن گند زده تو دنیای زیبایی که داشتیم!
نه خوب ببین من یه مطلبی خوندم میگفت یه ساعت برق کل آمریکا اگه بره ، چین از لحاظ اقتصادی میزنه جلو از آمریکا !
الانم همینه !
وقتی میکامی میاد یهو ۱۰ سال خودش رو عقب میندازه و سوروایول هارور نمیسازه ، باقی سازنده های آمریکایی میان میسازن و استاندارد های جدید طبق میل خودشون برای این سبک میسازن ! خوب طبیعاتا الان میکامی نمیتونه مشابه RE4 بده !! چون تفکر و سلیقه جماعت گیمر توی نسل هفت بدست غربی ها دزدیده شد !
اگه امثال میکامی و کامیا و باقی چشم باریک های نابغه یه نسل خودشون رو الکی عقب نمینداختن الان صنعت باز دست خودشون بود و سلیقه و دیدگاه گیمر هم به سمت و سوی خودشون بود !
چرا الان سبک مخفی کاری رو با MGS میسنجن؟ چون کوجیما چسبید به چیزی که خودش خلق کرده بود و طبق سلیقه خودش هی این سبک رو متحول کرد !!!
برعکس شما من این وضعیت رو نمیندازم تقصیر گیمر و متنقد ! میندازم تقصیر خود چشم بادومی ها ! چون یه غربی یه حدی برای خلاقیت داره ولی شرقی تا ۱۲۰ سالگیش هم خلاق میمونه !
کی گفته میکامی و کامیا گند زدن ؟!!!
زدن حاجی !
جدا شدن از کپکام هم به خودشون ضرر وارد کرد هم به کپکام !
به نظرت اگر این جدایی و مشکلات پیش نمیومد، اینجوری میشد که میکامی از ۲۰۰۵ به اینور فقط ۳ تا بازی کارگردانی کنه؟ :۲۳:
شما کارنامه میکامی از ۲۰۰۴ به قبل رو ببین فقط، یعنی بالای ۱۵ بازی شاید توش دخیل بوده باشه ! از کارگردان بگیر تا تهیه کننده و طراح و مشاور ! کلا کارخونه شاهکار سازی باز کرده بود !
یا همین کامیا از وقتی از کپکام جدا شد همش ۲ تا بازی کارگردانی کرده :۲۳: :۲۳:
واقعا اینجوری میشد؟
گند نزدن توی بازی بلکه گند زدن به مسیر موفقیت آمیزی که داشتن طی میکردن !
عزیزم صنعت بازی پرهزینه شده!
همه بازی های AAA میخوان …
شما الان نگاه کن فرضا یه استدیو بزرگ مثه ناتی داگ یا سانتا مونیکا کلا تو این ۵ سال اخیر چند تا بازی ساختن مگه؟
اون موقعه که میکامی و کامیا تو کپکام کار میکردن شرایط فرق داشت …
کپکام هم زمان ۵ تا بازی باهم میساخت چون هزینه ساخت بازی خیلی زیاد نبود…
من نمیگم اینا با رفتنشون کار خوبی کردن ولی اگر تو کپکام هم بودن مثه همین الان حداقل هر ۳ یا ۴ سال یه بار بازیشون منتشر می شد…
تنها کسی که سراغ دارم بازی کیلویی میسازه این دور و زمونه SUDA51 هست، که بازی هاش هیچکدوم AAA نیستن.
برادر من وقتی شما با صنعت همگام بری جلو که مشکلات مالی پیش نمیاد !!!
بله مثلا شما الان بازی بسازی به طور مثال میگم مثلا ۱۰ هزار تومن خرجش میشه ! بعد بازی رو میدی بیرون موفق میشه ۶۰ هزار تومن سود میکنی ! خوب برای بازی بعدی ۴۰ هزار هزینه میکنی ازش ۱۰۰ هزار سود میکنی ! همینجوری میری جلو ! ولی وقتی شما سر مرحله اول ول کنی بری ۴ سال دیگه بیای قطعا با کل سودت که ۶۰ تومن بوده هم نمیتونی یه AAA بسازی !
کوجیما رو برا بار سوم مثال میزنم !! الان مثلا کونامی با توجه به آثار اخیرش فکر نمیکنم همچین پولدار باشه !
ولی خوب بخاطر موفقیت همیشگی MGS خیلی راحت میتونه پولی که از نسخه های قبلی بدست میاد رو تزریق کنه به پروژه های جدید به علاوه یه سرمایه ای از خود شرکت !
الان ناتی داگ تقریبا هر دو سال یه بازی میده ! هر بازیش هم میترکونه ! میکامی هم میتونست این ۱۰ سال رو تو کپکام میموند و ۵ تا بازی شاهکار میداد ! واقعا شاهکار از هر لحاظ ! نه فقط از دید کسایی مثل من و شما که سبک قدیمی رو بیشتر میپسندیم ! میتونست مثل کوجیما همراه صنعت جلو بره و هر بازی که میده هم مدرن فن ها رو جذب کنه هم اولد اسکول ها رو راضی نگه داره !
در کنارش هم مثل قبل روی پروژه های دیگه کار میکرد و سازنده نابغه تحویل ملت میداد !
بیرون اومدن از کپکام یه حرکت دو سر باخت بود ! هم برای خودش هم برای ناشر !
اون موقع هر بازیی دستمون میرسید بازی میکردیم نمیدونستیم بازی خوب یا بد چیه ، اونها هم همینطور میساختن ،
هر بازیی ۳ سال طول میکشه ساختش ، ساخت بازی که آسون نیست، گرافیک بازی ها بالاتر بره باید روی جزییات بیشتر کار کنند
ببین تو ۲ تا بحث مطرح کردی!
اول اومدی گفتی میکامی و کامیا گند زدن و بازی هاشون تاریخ مصرف گذشته است!
دوم بعدش اومدی گفتی هر ۴ سال یه بار بازی منتشر میکنن!
که این ۲ بحث جداست و فرق دارن باهم …
این که میکامی و کامیا گند زدن رو تو داری از نظر منتقد ها میگی (اونم نه همه منتقد ها) …
وگرنه همین شیطان درون رو من شخصا ندیدم گیمری ازش بد بگه حداقلش این بوده گفته بازی خوبیه …
یا واندرفول ۱۰۱ کامیا از نظر منتقد ها شاید خوب نباشه وگرنه یه بازی فوق العاده است از نظر گیمر ها …
اما واسه بازی منتشر کردن ببین تو الان خودت داری میگی ناتی داگ تقریبا هر ۲ سال یا ۳ سال یه بار بازی منتشر میکنه!
خوب از نظر خودت و خیلی ها ناتی داگ یکی از بزرگترین و بهترین استدیو های جهان هست، اینطوره حالا چه انتظاری داری از استدیو های دیگه ؟
اصلا یه مثال بهتر؛ یه نگاه به Rock Star بنداز (شعبه ای که GTA میسازه)، ۱۰ سال پیشش رو نگاه کن ببین چند تا GTA منتشر کرده و با چه فاصله ای ؟ اما هرچه رو به جلو تر اومدیم فاصله انتشار بازی هاش بیشتر شده. فاصله انتشار GTAIV با GTAV نزدیک به ۵ سال هست!!!
اینکه بازی ها تو یه مدت ۲ تا ۵ ساله ساخته میشن یه چیز جهانی هست و ربطی به شخص میکامی و کامیا نداره …
تازه جنبه اقتصادیش به کنار، بازی ها نسبت به گذشته خیلی پرجزئیات تر و با کیفیت تر شدن و اگه بخوای یه چیز خوب در بیاری باید وقت زیادی هم صرفش کنی …
نه حاجی کلا منظورم رو اشتب متوجه شدی ! من منظورم از گند زدن ، این بود که مسیر موفقیت خودشون رو خراب کردن !
اتفاقا خودم با بازی هایی مثل ونکوئش، بایونتا و باقی عشق کردم ! بازی های ضعیفی هم نبودن !
من میگم کوجیما میتونست بجای ۳ تا بازی ، ۵ تا بده که هم از نظر من و تو و هم از نظر منتقد ها شاهکار باشه ! اون موقع فروش فوق العاده ای هم میکرد !
بعدش این مثال هایی که زدی بزار یه توضیح بدم، راک استار از فروش هر GTA به صورت نجومی سود میکنه ! انقدری سودش زیاد هست که اگه ۴ سال تاخیر بندازه تو عرضه بازی این ضرر و گرون تر شدن ساخت اصلا به چشم نیاد ! البته این وسط بازی های دیگه ای مثل رد دد یا DLC های بزرگ عرضه کرده ! که زیاد هم ضرر نکنه !
ناتی داگ هم به همین صورت ! البته ناتی داگ فرست پارتیه و بازیش رو یه پلتفرم میاد ! بخاطر همین مجبوره ۲ سال یه بار بازی بده ! وگرنه مطمئن باش اگر روی هر سه پلتفرم میومد بازیش و مثل راک استار نجومی سود میکرد اونم ۴ سال یه بار زیارت میکردیم :دی
ولی شما ببین یکی مثل میکامی وقتی تو کپکام بود عملا مدیر عامل بود ! تمام پروژه های کمپانی رو مدیریت میکرد ! این وسط هم بازی میساخت ! از وقتی که رفت کپکام کمکار تر و آشغال ساز تر شد !!!
ببین مثل این میمونه که مسی وقتی توی دوران اوج و درخشش خودشه یهو بارسا رو ول کنه بره ۴ سال بعد بیاد توی یه تیمه پایین تر بازی کنه ! مطمئنا باز اون هنر فوتبال خودش رو نشون میده و لذت میبریم اما قطعا به اون زیبایی ۴ سال پیش نیست چون از رو فرم افتاده ! یکم طول میکشه ! این وقفه به ضررش میشه ! توی این ۴ سال میتونست کلی افتخار کسب کنه ! از اونور هم بارسا گلزن و اعجوبه خودش رو از دست میده و کلی افت میکنه ! امیدوارم منظورم رو گرفته باشی !
این قضیه که دوستان کپ کامی کم کار بودن حقیقته. مخصوصا میکامی که کلی برای خودش چرخید. اول پلاتینیوم بود بعد با سودا۵۱ سایه دوزخیان زدن بعد تازه رفت دنبال استدیو زدن. اما مطمعنا از دنیای گیم دور نبودن. حرف من اینه که بازی هایی که ساختن هر چند کم بود ولی همشون خوب بودن حس قدیمی گیم پلی های خاص و خالص رو میدادن. این که بازی هاشون به خاطر گیمر های جدید و منتقد های جدید شکست میخوره حقیقت محضه. گیمر ها عادت کردن مثل کود توی ۳ سوت نصف مپ رو درو کنن یا مثل اساسین ۴ تا سکانس سینمایی ببینن و یه گله دشمن قلع و قمع کنن. وقتی یارو منتقده به خاطر سخت بودن از شیطان درون نمره کم می کنه دیگه چه انتظاری داری؟
گیمر ها بد عادت شدن. منتقدین هم هر چند طول کشید ولی از گیمر ها هم بدتر شدن.
هر چند فکر می کنم اگه ژاپنی ها میدون رو خالی نمی کردن منتقدین اصل و ریشه رو یادشون نمی رفت!
البته نمیشه دقیق هم گفت فلان سبک بازی باعث این اتفاق شده. چون یه بازی هایی مثل اساسین غیر از این نمی تونن باشن.
ولی باید مثل دنیای سینما میشد. در کنار یه فیلمی مثل مرد عنکبوتی شگفت انگیز یه نبراسکا باشه. در کنار اونجرز یه زندانیان باشه تا هم تعادل رعایت بشه تا هم مردم و منتقدین لذت فیلم های کم خرج و پر معنی رو فراموش نکنن!
دنیای گیم تو نسل ۷ این تعادل رو از دست داد. امیدوارم این نسل ژاپنی ها زود ناامید نشن و به همین روند تا اخر نسل ادامه بدن. کوجیما که یه تنه یه جبهه رو نگه داشت یه نسل. امیدوارم بقیه مثل کامیا و میکامی به کارشون ادامه بدن. اسکور انیکس و کپ کام هم زور خودشون رو بزنن تا دوباره موتور ژاپنی ها گرم بشه. البته میازاکی وسبک جدیدی که توی این نسل به راه انداخت و با بلادبورن اون رو ادامه میده رو هم نباید فراموش کرد
من زیاد با بازی هایی که درجه سختی مراحلشون غیر منطقی طراحی میشن حال نمیکنم، tew واقعا بازی سختیه ، سخت به این معنا که الکی الکی، بارها و بارها میمیری ولی خوب چیکار میشه کرد میکامیه دیگه، گیمر آزاری رو دوست داره ، ولی در کل به نظر این حقیر سر تا پا تقصیر شیطان درون چیزی از یه شاهکار کم نداشت، خیلی در حقش ظلم شد…
من خودمم قبلا بار ها گفتم که میکامی و کامیا میتونن مکمل خیلی خوبی باشن واسه کپکام (که موتور و سرمایه خوبی داره!)
اما دو چیز رو مطمئنم:
– یک اینکه اگه میکامی و کامیا و … همین الانش هم تو کپکام بودن با فاصله زیاد بازی میساختن و منتشر میکردن …
– دوم اینکه بازی های میکامی و کامیا رو همین الانش هم میتونی جزء بازی های کپکام حسابشون کنی!
(یعنی فرض کنی از کپکام جدا نشدن و این بازیها رو همونهجا ساختن)
چون کلا استدیو پلتینوم گیمز و تنگو رو قدیمی های کپکام تشکیل دادن!
عملا تنها تفاوتی که با کپکام دارن نداشتن موتور قدرتمند و ip های کپکام هست …
امیدوارم مث بایونتا بشه :۱۵:
وقتی که بایونتا رو میبینم وقتی که متال دد رایزینگ رو میبینم وقتی که خالق devill may cry رو پشته این بازی میبینم یقین پیدا میکنم که مایکروسافت بهترین استدیو H&S ساز رو برای ساخت بازی به خدمت گرفته.
میشه بگی “متال دد رایزینگ” دقیقن ساخت کیه؟!! احتمالن دد رایزینگیه که برای علاقه مندان به سبک متال ساخته شده! :lol: به جون کنسولت قسم که خیلی پلاتینیوم شناسی…
اون دد وسطش نمیدونم چرا امدش ولی دد رایزینگ رو همین استدیو ساخته