پایان سیاست های EA مبنی بر خرید استدیو ها

Leon S.K توسط Leon S.K
در ۱۳۹۳/۰۹/۱۳ , 13:00:48
شرکت بایوور (Bioware)

یکی از بزرگ ترین انتقاداتی که همیشه از همه طرف به سوی EA وارد شده مربوط به خریدن استدیو های مختلف و هدایت آنها به سوی نابودی میباشد ! لیست استدیو هایی که توسط EA خریداری شده و متعاقبا تعطیل شده یا تبدیل به استدیو داخلی شده یا اگر خیلی خوش شانس بوده باشد خیلی کوچک تر شده نسبتا زیاد است ، استدیو های مهمی که به این سرنوشت شوم دچار شده اند به این شرح است : Origin, Jamdat, Westwood, Mythic, Pandemic, Criterion, Pogo و Bullfrog . البته در این میان موفقیت هایی هم بوده است ، مانند Tiburon, DICE و BioWare . اما خوب همانطور که مشاهده میکنید EA علاقه بیشتری به خراب کردن دارد تا ساختن.

در طول ۲۰ سال گذشته کمپانی EA حداقل سالی یک بار یک استدیو بزرگ یا IP بزرگ را خریداری کرده است، لیست کامل این خرید ها را میتوانید در اینجا مشاهده کنید. دو تا از بزرگ ترین خرید هایش که در چند سال اخیر اتفاق افتاده است استدیو خلاق Popcap در سال ۲۰۱۱ با قیمت ۷۵۰ میلیون دلار و BioWare / Pandemic در سال ۲۰۰۸ با قیمت ۷۷۵ میلیون دلار بوده است. اما حال این کمپانی اعلام کرد است که چنین روز هایی به قرار است به تاریخ بپیوندند.

رئیس امور مالی EA یعنی Blake Jorgensen اعتراف کرده که این کمپانی فقط توانسته از موفقیت های حاشیه ایِ خرید هایش لذت ببرد. و از این به بعد آنها قصد دارند که رشد و خلاقیت را از داخل آغاز کنند و بسازند. ایشان در مصاحبه ای با وبسایت GameIndustry اعلام کرد که :

من فکر میکنم که داستان ما در خرید استدیو ها یکجورایی عملکرد حاشیه ای داشت. ما تعدادی خریدیم که بی نظیر هستند و تعدادی هم نتوانستند آنگونه که باید خوب عمل کنند. اینها خرید های تجاری هستند درست است؟ شما خرید هایی میکنید و همیشه مشکلاتی در جمع آوری و سازمان دهی آنها وجود دارد. البته این بدان معنا نیست که دیگر این کار را انجام نمی دهیم ولی من فکر میکنم که بیشترین موفقیت های ما در خرید های کوچک ترمان است که نسبت به آنها مشتاق شدیم.

ما فرصت های بسیار خوبی در داخل خود کمپانی داریم، ما توانسته ایم یک نیمکت واقعا قدرتمند از استعداد های مختلف در هر سطحی بسازیم. و در حال حاضر چشم انداز ما پیدا کردن ایده های بزرگ است، چه در درون استدیو های خودمان، چه در IP های خریداری شده. و میخواهیم قدرت لازم را به استعداد هایمان بدهیم تا بتوانند آن ایده ها را عملی کنند.


30 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. البته اینا حرف هست و هرگز نگفته نمی خریم منم به شخص با خریدشون مشکلی ندارم ولی از اینکه بیان و اونجا نابود بشن مشکل اصلی می دونم امیدوارم EA سیاست ها دو سال اخیرش رو ادامه بده البته کمی به فکر کیفیت بازی هاش هم باشه که بدجور دارن افت می کنن

    ۰۰
  2. قبل از هرکس خود ea بیشتر از همه نگران وضعیت شرکتشه. ea هم یه زمانی موفق بود ولی همیشه نمیشه اینطوری موند. یه شرکت برای اینکه توی بازار بمونه باید پول بدست بیاره و پول زیاد. این ربطی به سیاست پول پرستی نداره، دنیا اینطوری ساخته شده.

    ۰۲
  3. خرید باعث پیشرفت نمیشه…باید روی ساختار اداری خودشون کار کنن…نقسیم کار کنن..نه این که یه بازی رو بدن به یه زیر شاخه هیی گیر بدن زود باش زود باش…در اصل کمپانی های بزرگ میرن می خرن که کمپانی کوچک در کنار اسم اونا بزرگ شه…سایست گذاری بسیار بدی اشت امیدواریم درست شه…البته بازی های خوب هم کم نداره… :*: :*: :*: :*:

    ۱۱
  4. “EA علاقه بیشتری به خراب کردن دارد تا ساختن”
    این حرف رو با اب طلا باید نوشت!
    دنجر کلوز بدبخت یادتون رفت.یا کراسیس۳ یا دداسپس۳ یا اخیرا ضربه بدی که به دایس زد با اجبار به انتشار بازی ناقص بتل۴

    ۲۱۵
    1. شعیب جان منظورت از بازی ناقص فقط
      باگ هست نه؟
      همون گوست خیلی کامل بود :۲۳:
      بعد ی سال از انتشار بازی دایس دی ال سی هایی میده بیرون ک تو هیچ شوتری پیدا نمیشن
      این ینی احترام ب شعور مخاطب
      ن اینکه بیان صرفا ی سینگل پلیر بدن بیرون با کمی چاشنی مولتی پلیر :lol:
      از ۳ سال پیش کود شده زیر مجموعه بتل :11:
      درکت میکنم ;)

      ۱۱۵۷
    2. You have enemies? Good. That means you’ve stood up for something
      مشکلی نیس
      از سر سوزش هس
      اونایی ک دیسلایک زدن
      اسم انلاین بگوششون نخورده :11: :lol:

      ۲۲
    3. شعیب جان اگه یه نگاه به بازی های امسال EA و بعضی شرکتای دیگه (اصلا منظورم یوبی نیست! :۲۴: ) بندازی می بینی کدوم بیشتر به خراب کردن علاقه دارن!

      ۲۱
    4. منم قبول دارم بتل آنلاینش حرف نداره ولی گیم پلی کود از بتل بهتر نباشه بدتر از اون نیست نزن این حرفهارو باز آنلایک میخوری ها :D

      ۱۴
    5. هر کسی حق داره نظرش رو بگه…هر کس دیگه هم میتونه موافقت یا مخالفت کنه به هر دلیلی…لایک یا دیس لایک نشون دهنده نظر بقیس نه سوزش…باید بهش احترام بگذاریم///گفتم م

      ۱۱
    6. dead space 3 که مسئله ای در موردش وجود نداره. همه فقط تریلر هارو دیده بودن و فکر میکردن طنش مثل قبل وجود نداره ولی برعکس وقتی خودت میبینی تازه میفهمی چیه.

      ۰۱
    7. با بتلفیلد ۴ موافق هستم که حداقل کم اگه بدتر نشد ولی گوست انقدر بد بود که جای بحث نداره و حتی دفاع کردن . ولی دد اسپیس یه سقوط بود بودن هیچ تردید همین که بخش داستان انقدر سرهم بندی شده و ابکی بود به کنار کلا کیفت گیم پلی و توازنش بهم ریخته بود یکی از دلایلش هم اون بخش co-op بی ارزش بود . از سمت دیگه سر کریسیس ۳ من اشکال رو به EA وارد نمی کنم بلکه سیاست های اشتباه کرایتک دخیل می دونم حداقل در این یه مورد همه می دونن کرایتک دندون گردی کرده بود تا EA

      ۲۰
    8. بتل ۴ از ارواح و یونیتی خیلی کامل تر بود حداقل!
      در حال حاضر هم بد نیست یه نگاهی به بعضی شرکت ها بندازید ببینید تو این چند وقت کدومشون بیشتر علاقه به خراب کردن داشته!
      درضمن حداقل بحث کرایسیس رو انصافا گردن EA نندازید!به عنوان کسی که کرایسیس رو تمام و کمال چه آفلاین چه آنلاین تجربه کردم میگم مشکلاتش کاملا مشکلاتی بود که هیچ ربطی به ناشر نداره!خرابکاری بود که خود کرایتک کرد و این خراب کاریش در اثر بعدیش هم ادامه پیدا کرد تا ثابت بشه که مشکل از خودش بوده!

      ۴۰
    9. تنها بازیایی که خراب شد SimCity و NFS بود اونم بنظرم بخاطر این بود که به جای استفاده از استانداردای سریای خودش از استانداردای کلی استفاده کرده بود

      ۰۰
  5. iهمه ی این استدیو ها هموشون کارای خلاقی ساخته اند که واقعا موفق بوده اند ولی استدیو ea میاد اینا رو میخر بعد یه کار متوسط ساخته اند مبندد مثل سازنده جنرال جدید که بازی تا نسخه ی بتا پیش رفت بعد ea گرفت او نو تخته کرد
    ea باید از یوبی یاد بگیره یوبی با اینکه روز های خوبی رو نمیگذرونه ولی همه ی بازی هاشو خودش یا نمایندگیاش می سازند
    :11: :11: :11: :11:

    ۲۵۴

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر