بهترین استودیو سال را شما انتخاب کنید
اولین دور از نظر سنجی های بهترین های سال ۲۰۱۴ از نظر کاربران سایت دی بازی را مشاهده می کنید. در این مرحله شما بهترین استودیو بازی سازی سال ۲۰۱۴ را باید انتخاب کنید. شما می توانید برای رای دادن به نظر سنجی سایت که در ساید بار سمت چپ قرار گرفته مراجعه کنید و در این پست به بحث و گفت و گو بپردازید.
Bioware
بعد از Dragon Age II و Mass Effect 3 که از طرف بسیاری از طرفداران نکوهش شد ، بایوور بالاخره توانست با انتشار Dragon Age Inquisition دل هواداران را بدست بیاورد. نه از نوع کپکامی که نیم درصد رزیدنت اویل هایش را ترسناک میکند، بلکه از نوع خودش ! Dragon Age Inquisition یکی از موفق ترین بازی های امسال و بایوور بود که از اکثر لحاظ سربلند بیرون آمد.
Nintendo
سلطان انحصاری های امسال ! کنسول های نینتندو شاید از لحاظ مولتی پلتفرم و کمپانی های دیگر مورد استقبال قرار نگیرد اما خود شرکت آنچنان در زمینه ساخت بازی های مختلف قوی هست که طرفدارانش جای کمبودی را حس نکنند. البته انحصاری بد هم نینتندو در کارنامه دارد اما اگر ترازو قرار دهیم کفه خوب هایش سفت و سخت به زمین میچسبد.
Telltale Games
در زمانه ای که استدیو های مختلف با ساخت بازی های اقتباسی از روی فیلم ها و سریال ها همیشه شکست میخورند، تل تیل به وسط میاید و با مردگان متحرک میدرخشد. ۲۰۱۴ سال کاملا پرکاری برای تل تیل دوست داشتنی بود و هنوز هم هست. فصل دوم مردگان متحرک و ساخت IP جدید گرگ میان ما که تمام شد و الحق که هر دو تجربه های لذت بخشی بودند. و هم اکنون نیز ورود به سرزمین های مرزی و قلمرو هفت پادشاهی وستروس در دستور کار قرار گرفته. تل تیل با قدرت تمام به جلو میرود و در هر کارش میتوان مسیر رو به جلو و پیشرفت را دید.
۲K Sports
استدیو ای که دور از جار و جنال های EA مانند به کار خود ادامه میدهد و همیشه نیز با موفقیت همراه است. عناوین ورزشی این استدیو همیشه علاوه بر گرافیک خیره کننده از گیم پلی لذت بخش و گیمر پسندی برخوردار است. امسال نیز با ادامه روند گذشته توانستند جزو موفق های ۲۰۱۴ قرار بگیرند.
Blizzard
محبوب ترین استدیو میان PC بازان بعد از Vale ، بلیزارد سال پر باری را برخلاف سال های پیشین پشت سر گذاشت. پورت نسخه نسل بعدی دیابلو که به شدت هم موفق بود به علاوه ساخت بسته الحاقی جدید WOW و همینطور ساخت Hearthstone: Heroes of Warcraft که به شدت موفق بود باعث شد که ۲۰۱۴ برای دوستداران این استدیو به شدت بیادماندنی شود.
[poll id=”164″]
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
نینتندو که واقعا یک تنه هم کنسولش رو حمایت میکنه هم بازی های خوبی میسازه :۱۵:
رای من تل تیل هست.این استودیو همیشه بازیهای عالی داره. همه بازیهاش هم ادمو توی دنیاهای خاص خودشون غرق میکنن.
بایویر هم شایسته این عنوان هست.
:۱۵: :۱۵: نینتندو :۱۵: :۱۵:
نینتندو خوب تونسته توی موج نسل هشتم غرق نشه
رای من که نینتندو هست به خاطر عملکرد خیلی خوبی که تیم نینتندو امسال داشت و واقعا از همه نظر کنسول هاش رو حمایت کرد.
بین این گزینه ها بدون شک نینتندو …. :۱۴:
با تشکر از همه کسانی که این برنامه رو کلید زدند
ولی بنظر بنده برای قسمت های بعد از این همون کاندیدا هایی که the game award 2014 معرفی کرده گذاشته بشن.دلیل مشخص هست اونجا کارشناسهای خفنی برای یک سال فعالیت ها رو رصد کردند تا به اون گزینه ها رسیدند.الان این ۴ گزینه خیلی شخصی هست.
باز هم صلاح خویش خسروان دانند! :*:
یوبی سافت یکی از نامزد های این مراسم بود :۲۳:
مگه یوبیسافت چشه ؟
چیزیش نیست
فقط یکم داره رو صنعت گیم خودش رو تخلیه میکنه در حال حاظر
به نام خدا
سلام خدمت دوستان خوب و “با منطق”م!
اولا که بگم با شعیب عزیز موافقم!
در درجه دوم در رابطه با:
یویسافت مونترال
در رابطه با اینکه یوبی مونترال کیه و چیه و چه کار کرده و چه هنرمندانی توش کار کردنو و میکننو اگر یکی از تیم های این استدیو فقط یکی از اون ها در یک بازه زمانی چند ساله روی “یک پلتفرم” خلاقیت ها و هنرشونو به نمایش بزاره چه کارا نمیکنه و چه خون و خون ریزی که به پا نمیشه صحبت نمیکنم…اینا تئوری قضیه هست و تقریبا همه میدونن!
میخوام یه مرور و بررسی سریع بکنم روی عملکرد امسال این استدیو.
سال ۲۰۱۴ هستیم و از ابتدای سال یوبی مونترال به عنوان سازنده اصلی یا رهبر تیم های کمپانی بزرگ یوبیسافت چهار اثر شاخص در کارنامه داشته.قبل از پرداختن به این آثار یک نکته ی جالب توی همین جمله ی قبلی در رابطه با این استدیو وجود داره!:”چهار اثر شاخص” ! بله ما داریم در رابطه با یک ابر استدیو صحبت میکنیم که یکی از عادت های معمولی این سال هاش کار بر روی چندین پروژه به طور همزمان و مطابق استاندارد های روز صنعت گیمه!آثاری که به تمام جوانب اون ها از موسیقی تا گیم پلی توجه میشه و عموما در جلب نظر مخاطب و منتقدین موفق عمل میکنن!امسال هم از این قائده مستثنی نبود و هر چهار اثر این استودیو امسال به موفقیت های قابل توجهی دست پیدا کرن!حالا بریم سراغ این چهار اثر:
Watch Dogs
یکی از مورد انتظار ترین بازی های چند سال اخیر صنعت گیم!اثری که با نمایش خیره کننده ی خودش در ای تری ۲۰۱۲ تقریبا محبوبیت و فروش خودش رو تا چند نسخه تضمین کرد!دقیقا برجسته ترین نکته در رابطه ا این اثر همین فروش استثنای اون در زمان عرضه بود!فروش بینظیر واچ داگز در زمان لانچ حتی خود کمپانی یوبیسافت رو هم شگفت زده کرد و واچ داگز تبدیلبه موفقترین آی پی جدید انگلستان تا او زمان شد!خلق یک آیپی جدید در این سطح از محبوبیت عمومی و کسب چنین فروش خارقالعاده ای کاری بود که الحق فقط از استدیویی چون یوبی مونترال بر میومد!واچ داگز در جلب نظر منتقدین هم موفق عمل کرد و گرچه اون اثری که انتظار میرفت نبود ولی به عنوان یک اپن ورلد استاندارد و خلاقانه شناخته شد وراه رو برای رفع مشکلات پر شمارش در نسخ آینده هموار کرد!
Child Of Light
یکی از عادت های کمپانی یوبیسافت خلق شاهکار های هنری خلاقانه و بدیع توسط هنرمندان برجستش هست و استدیوی بزرگ مونترال هم از این قائده مستثنی نیست!اثر نامبرده دقیقا چنین وضعیتی داره!چایلد آو لایت اثر جاودانه تیمی کوچک از دریای پتانسیل های انسانی استدیوی مونترال یوبیسافت به رهبری کارگردان شوتر تحسین شده ی این شرکت یعنی فارکرای سوم هست!زیبا ترین نکته در رابطه با ساخت این بازی هم همینه!تیم و کارگردانی که تازه عرقشان از ساخت یک شوتر خشن اپن ورلد خشک شده دست به ساخت اثری هنری ظریف و مقابل اثر پیشینشان میزنند که عملا هیچ ارتباطی به ساخته قبلیشان ندارد!و موفقیت در ساخت چنین اثری هست که فک شرکت های رقیب را به زمین میچسباند!چایلد آو لایت علاوه بر جلب نظر منتقدین به فروش عالی هم دست یافت که حتی تیم سازنده رو هم شگفت زده کرد!به یوبیسافت خوش آمدید!
Assassns Creed Unity
جنجالی ترین و بحث بر انگیز ترین اثر ۲۰۱۴ یوبی مونترال!عرضه سالانه سری اسسینز کرید سال هاست که بر عهده مونترال قرار دارد اما قضیه امسا”یک اسسینز کرید دیگر”نبود!یونیتی در نمایش ها نوید یک انقلاب در سری و بازی های هم سبک میداد و جوایز زیادی رو بدست آورد!اما زمان لانچ چیز دیگری به گوش رسید!نارضایتی های پس از عرضه و مشکلات خجالت آور بازی باعث شد که هر دو جبهه منتقدان و مخاطبین حسابی از خجالت بازی در زمان عرضه در بیاند!در هر صورت من هم دوست ندارم بازی که برایش رویا ها ساخته بودم چنین مفتضحانه جلوی چشمم با مشکلاتش به تمسخر بگیردم!
مشکلات عرضه یونیتی باعث شد که سه سال تلاش تیم وسیع ساخت بازی و سعی اونها برای تغییرات گسترده در عین پایبندی به اصول فراموش شده کمتر به چشم بیاد!از اونجایی که هیچ کس به هیچ وجه به متا اهمیت نمیدهد صحبت از شایستگی های یونیتی این روزها سخت شده!!اما به عنوان کسی که یک سال انتظار این بازی رو کشید میگم:این زیباترین وسیع ترین و “اسسینز کرید ترین”اسسینز کرید چند سال اخیر است!
Far Cry4
ساخت دنباله برای یکی از بهترین شوتر های نسل هفت شاید کار بسیار دشواری باشد ولی یوبی مونترال کار ها دشوار زیادی رو انجام داده!فارکرای چهار مطابق انتظار اثری جذاب وسیع و دنباله ای شایسته برای نسخه پیشین بود که اکنون به عنوان یکی از بهترین شوتر های امسال در رقابت با آثار دیگر حضور دارد!
یک نکته در رابطه با موضوعات گفته شده این هست که سه بازی از بازی های نام برده اپن ورلد هستند و همه به این نکته واقفند که ساخت تنها یک بازی اپن ورلد و عرضه موفقیت آمیز اون از کمر شکن ترین کار ها برای یک استدیو هست!چه برسه به سه بازی!
این که فن یوبیسافت هستم نکته ای نیست که بخوام مخفی کنم و اونو با افتخار فریادم میزنم!اما این ها فقط یک مرور منطقی بر عملکر یک سال یکی از بهترین استدیو های بازی سازی جهان بود!
شاید اگه کشتی عظیم یونیتی به سلامت به مقصد میرسید دیگه شاهد چنین بحث هایی در رابطه با شایستگی های یوبیسافت مونترال نبودیم…
یا حق!
ماشاالله
خدا قوت
خب همین اول بگم توی بحثم بازی هایی مثل COL و RM رو دخالت نمیدم چون این ها رو قبول دارم و عاشقشون هستم
اما در مورد ۳ تا بازی مونترال
چیزی که تو همشون مشخصه اینه که پیرامون همشون هایپ های فوقالعاده بزرگی شد
خب این اولین دلیل برای این که یوبی داره به صنعت گیم گند میزنه
صنعت گیم رو خدشه دار میکنه تا به پول برسه
من به عنوان گیمر دوست ندارم که سازنده ها به این صنعت فقط به عنوان یک منبع پول فکر کنن
همین که یک استدیو میاد روی ۳ تا بازی جهان باز توی یک سال کار میکنه نشون میده چقدر یوبی به پول اهمیت میده
فکر نمیکنی اگه یوبی تمام توانش رو روی یکی از این بازی ها میذاشت چقدر بهتر بود؟؟؟
من کار به فروش بازی ها ندارم
مگر کم اند سازندگانی که شاهکار میسازن اما فروش فوقالعاده بالایی دارن ؟؟؟
من با روشی که یوبی در پیش گرفته مشکل دارم
با عرضه ی ۳ تا بازی جهان باز تو یک سال مشکل دارم
فکر نمیکنی اگه یوبی رو شایسته فرض کنیم
به بتزدا و راکستار و وارنر براس چی باید بگیم؟
و همینطور به EA???
خب الان دوتا بحث با هم قاطی شد!
این چیزایی که بنده نوشتم در رابطه با استدیوی مونترال یوبیسافت،عملکرد امسالش و شایستگی های انکار ناشدنیش بود.و همچنین دلیل حضورش توی لیست بهترین استدیو های مراسم گیم آواردز بود.صحبتی که شما کردی در خصوص سیاست های کلان “کمپانی”یوبیسافت بود!
اما در این رابطه…
هایپ شدن پیرامون یک بازی بزرگ چیز جدیدی نیست و همین الانشم توسط کمپانی های دیگه انجام میشه!اما دلیل اینکه روی این جنبه در رابطه با یوبیسافت خیلی بحث میبینیم یک دلیلش محبوبیت بازی های این شرکت نزد مخاطبین هست ولی دلیل دیگش اینه که واقعا یوبی خیلی برای بازی هاش تبلیغات میکنه!بازی های بزرگ تبلیغات بزرگ احتیاج دارن ولی قطعا نه تا این حد!این موضوعی هست که منم انکارش نمیکنم و خودم بهش انتقاد دارم!
اما اینکه بیایم اینو دلیل بدونیم که یوبیسافت داره گند میزنه به گیم!!!این دیگه به هیچ وجه پایه و اساس منطقی نداره و هیت محض هست!
این به هیچ وجه شایستگی کمپانی یوبیسافت رو زیر سوال نمیبره!تا فردا صبح هم بخوام در رابطه با یوبی و شایستگی هاش صحبت کنم بازم جای صحبت هست!انقدر کیفیت در بازی های این کمپانی برامون عادی شده که اصا احساسش نمیکنیم!واقعا نمیدونم از این که بازی سطح بالایی مثل یونیتی انقدر کوبیده شد خوشحال باشم یا ناراحت!میدونم اکثر انتقادات به بازی بابت مشکلات فنی غیر قابل قبولشه ولی گاها صحبت هایی در رابطه با بازی میشنوم که نمیدونم چی بگم!یعنی واقعا متعجب و در عین حال خوشحال میشم که میبینم انقد انتظارات از یوبی بالا رفته!
در مورد حرف شما صحبت بنده اینه که میشه به یک چیز منتقد بود ولی نمیشه از بیخ و بن زیر سوالش برد!همین!
یک سوال:
ایا مونترال استدیو ی یوبی هست یا نه؟
پس کار هایی رو هم که انجام میده زیر نظر یوبی وسیاست هاش هست
در نتیجه من نمیتونم قبول کنم مونترال اونقدر که شما گفتی شایسته هست
اما در مورد بقیه حرفتون
بله بازی بزرگ نیاز به هایپ بزرگ هم داره
اما ایا واقعا WD به اندازه ی
GTA
TLOU
BS:I
و…..
چندین و چند بازی دیگه بزرگ بود که بخواد این قدر هایپ بشه
من کلا میگم بازی های یوبی در حتی نصف حدی که هایپشون میکنه هم نیستن
و دقیقا همین موضوع هم باعث میشه که یوبی حداقل در سال ۲۰۱۴ هیچ شایستگی نداشته باشه
کافیه یک مقایسه ی خیلی خیلی ریز بکنیم
وقتی TT با اون امکانات کم (نسبت به کمپانی مثل یوبی) دوتا بازی میده بیرون که یکی از یکی زیبا تر و بهترن
اونوقت یوبی با اون همه امکانات گند میزنه به دوتا IP
بله سبک اینا زمین تا اسمون با هم فرق داره ولی …..
TT در حد توانایی خودش کار انجام میده
اما یوبی لقمه ی خیلی گنده تر از دهنش رو ورمیداره چرا؟؟؟ بخاطر پول که دقیقا مشکل من همینه
شما یک دلیل به جز پول پرستی به من بده که یوبی در یک سال ۳ تا بازی از یک استدیو میده بیرون اونم هر ۳ جهان باز و فوقالعاده هایپ شده
چیزی که مشخصه یوبی بیشتر از هر شرکت دیگه ای دنبال پوله
من کلا مشکلم با یوبی همینه
وقتی روی یک استدیو فشار میاره که توی ۱ یک سال ۳ تا بازی بده بیرون شما چه فکری میکنی؟
صد در صد مونترال استدیوی یوبی هست ولی سیاست هایی که در پیش میگیره سیاست های بالا دستی هاست!اونا میگن چکار کنه و وظایفشو تعیین میکنن!ولی بحث ما سر این هست که یوبی مونترال این وظایف محول شده رو چگونه انجام میده!خوب بازی میسازه؟ بد بازی میسازه؟چطور استدیویی هست؟که صحبت هایی که بالاتر کردم بیان گوشه کوچکی از فعالیت های ۲۰۱۴ این ابر استدیو بود!پس شایستگی حضور در لیست بهترین های ۲۰۱۴ رو داره!
اون قضیه هایپ رو هم که گفتم باهات موافقم و خودم به این قضیه منتقدم!
در مورد سیاست های یوبیسافت هم خیلی از حرفاتو قبول دارم اما یادمون نره که یوبیی که زیاد واسه بازی هاش هایپ میکنه همون یوبیی هست که اجازه تبلور خلاقیت های مونترال توی ساخت چایلد آو لایتو میده!همون یوبیی هست که به بخش هنری بازی هاش در عین نگاه تجاری توجه میکنه!اینا از هم جدا نیستن…
اگه بد هست خوبم هست!
به جز بلیزارد باقالی
مابقی واقعا وزنه سنگینی برای دنیای گیم هستند
هر کدوم هم تو بخش تخصصی خودشون
با احترام به سایر استودیو ها ولی بایووار وصف ناپذیر هستش
بلیزارد باقالی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مطمئنی اشتباه نگرفتی؟؟؟؟
اگه یه نوب این حرف رو می زد تعجب نمی کردم
اما سعید میرایی جای تعجب بسیار داره
باقالی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بلیزارد باقالیه ؟؟؟؟
استاد شما چرا این حرف رو میزنید ؟ :۲۴:
خیلی ببخشید استاد. بلیزارد باقالیه؟ مطمئنی؟
اصلا بلیزاردو میشناسی؟ بازی هاشو بازی کردی؟حداقل مثل بعضی شرکت های مورد علاقه شما گند نزده به بازی هاش. شما الان میخوای بگی خیلی خاصی همیچین حرفی رو زدی؟همین بایوور چند سال بازی هاش ری.دن با اون مس افکت مثلا آر پی جیش و دراگون ایج دوش. تل تیل کلا دوتا بازی خوب ساخته قبل از واکینگ دد متای بازی های این شرکت به ۸۰ هم نمیرسید. بعد اینا وزنه ی سنگین دنیای گیمن بلیزارد یه بازی فری تو پلی میسازه ۲۰ میلیون نفر در عرض ۶ ماه میریزن توش پر فروش ترین بازی انحصاری پی سی رو ساخته. هر بازی ای میسازه از صد تا سایت معتر بهش جایزه میدن و ازش تعریف میکنن. باقالیه این شرکت هر سال سر blizzcon میلیون میلیون آدم مگه ک.سخلن بشینن بازی های یه شرکت باقالی رو نگا کنن. آقا شما دوست نداری بازی نکن لازم نیست بیای این جا به همه بگی.
شما دوست عزیز یا تاحالا تو عمرت باقالی ندیدی یا اصلا نمی دونی بیلیزارد چیه
راستی دوستان اگه خواستن کامنت سال رو بررسی کنند این کامنت دوستمون از همین الان کاندید اول شدن هست
حداقل این رو بدون که بلیزارد نه برای یک بار ، بلکه دوبار بازی های استراتژی رو به قبل و بعد از خودش تقسیم کرد. یک بار با وارکرفت ۳ و یک بار با استارکرفت ۲. در زمینه MMORPG هم هنوز هیچ شرکتی نتونسته به صد فرسخی این شرکت برسه.
میرابی هنوز بزرگ نشدی؟
۱-دوستان تازه عضو شده یاد بگیرن با بزرگترهاشون درست صحبت کنن
پیر ما داره میگه باقالی نظرش هست به شماها چه
۲-کاندید شدن بلیزارد برای ۲۰۱۴ فکر کنم زیادیه چون امسال بازی شاخی نداده دیابلو عالی بود ولی یه پورت بوده
۳- کاشکی انقدر خشتک دریده اید برای بلیزارد دیابلوش رو حداقل پول میدادید بازی میکردید تا اونجا که من یادمه pc بازها تو ایران هیچ کدوم به خاطر انلاین همیشگی بازیش نکردن و پول بابتش ندادن بس الکی خودتون رو خالی نکنید
جون عمویی
تو سایت ها نوب بنویسی مسخرت میکنن خوب من هم تو سایت مثلا نوب این رو ننوشتم خخخخخخخخخخخ
عمو جون الان کنسولم روشنه دارم بازی میکنم و نظر هم میدم اخی بمیرم برات نداری کنسول بتونی هم بنویسی هم بازی کنی خخخخخخخخ
من پی سی بازم دیابلو ۳ رو هم خریدم!جمع نبند رضا جان!یکم هم آرومتر برخورد کنی بد نیست.
من نمی دونم چرا psفن ها به ظاهر فن
می خوان pc رو بکوبونن
هدفتون چیه؟با کی کار دارید؟
بهتون می خندن زشت هست
باشه شماها فقط عناوین بلیزارد بازی کردید
اصلا بلیزارد برای شما پالادیوم
برای من یکی به اندازه باقالی هم ارزش نداره
——————————————————–
یکی ۲۰ سال دنیای گیم ترک کرده باشه
بره استار کرافت بازی کنه
متوجه توی این ۲۰ سال هیچ تحول گیم پلی نداشته
زمان براش متوقف شده
چهار خط داستان و ده دقیقه Movie به اسم بازی به خورد کدوم قشر گیمر میده
——————————————————
بله بعد از عرضه دیابلو سوم
میزان فروشش مشخص شد چقدر این بازی برای ۲۰ میلیون کاربر های که گفتید
با اهمیت بوده است
با تشکر
برادر میرابی میشه چرند نگید :۲۳:
استارکرفت فقط ۴ خط داستان و ۱۰ دقیقه فیلمه :۲۳: . شما اطالاعاتت از سبک RTS کمه برادر من . ۹۰ درصد کسایی که که استار کرفت و وارکرفت رو بازی میکنن اصلا به بخش داستانیش توجه نمیکنن( هر چند بخش داستانیش هم سبک استراتژی متحول کرد). شما کلا با سبک استراتژی مشکل داری عزیزمن. زمان برای استارکرفت متوقف شده؟ استار کرفت ۱ و وارکرفت ۳ بازی کردی؟من خیلی هارو میشناسم به خاطر تغییرات استارکرفت۲ نسبت به این ۲ بازی از بازی خوششون نمیاد. بعد شما میگی بازی تغییر نداشته. ” چهار خط داستان و ده دقیقه Movie به اسم بازی به خورد کدوم قشر گیمر میده” اگه استار کرفت اینی که شما میگی باشه. موندم لست اف اسو واکینگ دد چین. شما کلا بی خیال استراتژی بشی بهتره. فقط حرف راجبش نزن.
بله دیابلو رو خیلی از پی سی گیمر هاکوبیدن چون ساده شده بود. هرچند خیلی از شما کنسول بازا بعد بازی کردن این بازی عاشقش شدید.
هرت استون و ورد وارکرفتهم ازنظرشما لابد فیلمن و کسایی که بازیشون میکنن ک.خلن :۲۳:
برید وارکرافت ۳ (اگه انگلیسی بلد نیستید نسخه فارسی موجود هست) بخش داستانی رو تجربه کنید تا بفهمید شاهکار داستانی یعنی چی
شخصیت های متنوع، زوایای مختلف،حماسه و عشق و…
این فقط باسه یه عنوانی هست که دوازده سال پیش منتشر شده (استارکرافت هم تا تجربه نکنی نمی فهمی
درمورد گیمپلی که شهرتش جهانی هست
مسابفات جهانی رو یه نگاه بنداز
شلوغی سرور ها
تعدا پلیر آنلاین و…
شما کورکورانه دارید نظر می دید
آقای میرایی، این حرف های شما متعصبانه نیست
احمقانه هست
باکمال احترام
لطف کنید
دقیقا بگید
چه تفاوت عمده ای بین بازی استارکرافت دوم
و بازی Dune 2 که برای سال ۱۹۹۲ هستش وجود داره
اگر سنتون قد میده به این بازی
و این بازی حتی منوهایی ورودیش دیده باشید
از استودیو وستوود خدابیامرز
توضیحاتتون راجب گیم پلی و تحول زا
استارکرافت قانع کننده باشه
چون من استارکرافت تجربه کردم
و قاطعانه و مطمئن میگم
استارکرافت فقط ۱۰ دقیقه movie و چند خط داستانه
گیم پلیش از سال ۹۲ من به خاطر دارم
با ۰.۰۰۰۱ درصد همش تغییر داشته
منظورم اینه
گیم پلی که من سال ۹۲ میشناختمش
تو زمان متوقف شده
برام مهم نیست منو احمق فرض میکنید
یا کودک و یا متعصب یا کور
چیزی که مهمه برام تجربه خودم از سال ۹۲
بازی بنام Dune و بازی در سال ۲۰۱۳ بنام استارکرافت
که گیم پلی بدون تغییر تو زمان متوقف شده است
بعدشم منتظر دلایل قانع کننده
مبنی بر تحول زا بودن و تغییرات انقلابی و عمده
بازی استارکرافت نسبت به dune2 را ببینم
وارد بحث نمیشم فقط برخی دوستان شعور داشته باشن و بدونن با کاربرها و گیمرهای قدیمی سایت چگونه باید کامنت بدند ! اگه یه ابسیلن اطلاعات برا دفاع دارید مثل آدم بحث کنید اونم با گنده تر از خودتون ! سایت نمیدونستم در این حد داره به فنا میره !!
اولا سبک ریل تایم استراتژی خیلی بیتشر از استارکرفت متحول شده اگه یه کم بیشتر بازی میکردید این حرفو نمیزدید. اگه ساخته های relic . eugen systems. وMassive رو بازی کرده بودید نمیگفتید این سبک یخ زده.
در مورد تحول استارکرفت ۲ اولا بازی های بلیزارد خیلی کلاسیک تر از بازی های استودیو هایی هست که بالا گفتم. ولی بدون این که ریشه هاشو نابود کنه این سبک به جلو حل داده. از طراحی مراحل شروع کنیم. استارکرفت طراحی مراحل سبک استراتژی رو کلا عوض کرد!! قبل از اون باید منابع جمع میکردی و سعی میکردی دشمنو نابود کنی. استارکرفت اکثر مراحلش اصلا همچین چیزی رو نداشت. از لحاظ روایت داستان هم تحولی عظیم تو سبک استراتژی بود. هیچ شرکتی به جز بلیزارد بازی های استراتژی داستان درست حسابی ندارن. نحوه انتخاب مراحل در Hyperion خودش تو سبک استراتژی جدید بود. تو استارکرفت ۲ سایز آرمی(تعداد نیرو ها) پر رنگ تر از بازی های قبلی بلیزارد شده بود. نیرو ها کاملا بالانس شده بودن.دیگه مثل وارکرفت۳ بعضی هیرو ها خیلی قوی نبودن. اصلا اضافه کردن نیروی های جدید میتونه روند بازی رو تو این سبک عوض کنه. شما این چیزا رو تغییر حساب نمیکنید؟ اگر اینطور باشد سبک فایتیگ . ادونچر و شوتر هم تغییر نکرده.
خوب معلومه حتی اسم Dune 2 هم به گوشتون نخورده
———————————————–
Dune 2
مادر این سبک هستش
————————————————————————-
حالا میرسیم به به نقطه ای که باید توجه کنید
من خودم این سبک دوست دارم و عاشقش هستم
( هنوز میگم این سبک از ۲۰ سال پیش هیچ تفاوتی نکرده و فقط ۱۰ دقیقه
فیلم و چند خط داستان هستش )
—————————————————————————–
سبک استراتژی و فایتینگ از نوع استریت فایتری
چرا کپکام بعد از چند سال دوباره به سبک خودش فایتینگ برگشت
استریت فایتر ۳D کرد جواب نداد ولی دوباره به حالت کلاسیک با اندکی تغییر برگشت تو
نسخه چهارم همه عاشقش شدند
چون مثل استارکرافت فقط گیم پلی چند دهه پیش کپی و پیست کرد
حالا چرا گیمر ها عاشق یک کپی پیست ( استار کرافتی و استریت فایتری ) میشوند
چون این دو سبک نیاز دارند تا گیمر مهارتش نشون بده و به رخ حریف بکشه مهارتش
و گیمر فقط به دنبال ارتقا شیوه مبارزاتی و مهارتی خودش در این دوسبک هستش
و تا زمانی که تجهیزات گیمی پیشرفت نکنند این دوسبک تو همین مقطع میمانند
وقتی تکنولوژی VR گسترش پیدا بکنه یا دستگاهی قویتر از کینکت عرضه بشه
که در کسری از ثانیه حرکات گیمر بتونه تشخیص بده بدون لگ و تاخیر
آنوقت این دو سبک از لحاظ گیم پلی متحول میشوند
—————————————————-
بازم راجب بلیزارد میگم بیلیزارد باقالی
شما اول میرید بازی DUNE 2 تجربه میکنید
بعدا متوجه میشید که فقط عمل کپی و پیست با چند خط داستان و ۱۰ دقیقه فیلم
شده بازی بنام استارکرافت
—————————
هر وقت هم توانستید تفاوت عمده و بنیادی و اساسی
بین دو بازی DUNE و استار کرافت با فاصله زمانی ۲۲ ساله برای من یکی پیدا کنید
آنوقت منم از اینکه گفتم بلیزارد باقالی ابراز پشیمانی و ندامت میکنم
باقالی سرزمین چراق نفتیه :۲۳:
اخه تو چه میدونی بلیزارد چیه :۲۳:
بعد به ماها بگین درست صحبت کنید :۲۳: :۲۳:
برو همون مورنگی هارو بازی کن . در ضمن من دیابلو رو بازی کردم . جمع نبند وقتی چیزی نمیدونی .
هیچ کدوم inXile Entertainment :15:
ولی بین اینا بلیزارد کبیر بدون شک :۱۵:
قطعا Bioware. هرچند که باید From Software هم تو لیست می بود.