فکر بازی با دوستانتان را در No Man’s Sky به‌کلی فراموش کنید

در ۱۳۹۳/۰۹/۲۰ , 13:00:05
Hello Games, No Man's Sky

No Man’s Sky اگر دنیای نامحدودی نداشته باشد، اما عمر محدود زمین برای زیرورو کردن آن کفاف نمی‌دهد؛ تخمین زده شده است ۲.۸ میلیارد سال دیگر که نابودی خورشید، تاریکی مطلق را بر صفحه آسمان منظومه شمسی حکم‌فرما و هستی را از آن ساقط کند، آن روز No Man’s Sky هنوز هم جاهایی دارد که افراد کاوش نکرده اند.

وسعت بازی را تصور کنید، این موضوع که بازی موقع شروع هر فرد را به صورت تصادفی در نقطه‌ای رها می‌کند را هم در نظر بگیرید، و به این فکر کنید که اگر با دوست‌تان وارد بازی شوید، چقدر احتمال دارد بتوانید او را در مولتی‌پلیر بازی پیدا کرده و با هم بازی را ادامه دهید. Sean Murray رئیس Hello Games موضوع را جالب توضیح می‌دهد.

 

مردم مدام از مولتی‌پلیر بازی از ما سوال می‌کنند، و فکر می‌کنم مردم آن‌چه می‌خواهم بگویم را بدانند کاملا متوجه می‌شوند که دور بودن از یک بازیکنِ دیگر چه مفهومی می‌تواند داشته باشد. مردم مدام به ما می‌گویند قبول است، اما اگر ما بدانیم طرف دقیقا کجاست آن وقت چه؟ می‌توانیم آن جا برویم؟ پاسخ به ظاهر مثبت است. اما اولا آن‌ها باید مدت نسبتا زیادی سرجای خود بمانند، سپس هم وقتی به آن‌جا رسیدید روی آن سیاره فرود آماده و به خود می‌گویید: “من روی یک سیاره به بزرگی زمین هستم و روی یک کوه ایستاده‌ام، تو کجا هستی؟” بله می‎دانم، قضیه عجیب و دلهره‌آور است.

آقای Murray مولتی‌پلیر بازی را با مولتی‌پلیر سولز مقایسه کرده و بخش چندنفره را قلب بازی نمی‌داند، بلکه افزونه‌ای می‌داند که هدف از آن جمع کردن ده ها هزار آدم دور هم نیست، در عوض برای این است که بازیکنان پرواز یک‌دیگر را به نظاره نشسته و به صورت تصادفی با هم برخورد کنند.

No Man’s Sky انحصاری زمانی PS4 است و ساخت نسخه PC نیز پیش از این تایید شده است. نسخه اولیه‌ی این عنوان ۲۰۱۵ منتشر خواهد شد.


28 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. من تکنیک no man’s sky رو نمیفهمم. چطوری انقدر دنیای بازی بزرگه؟ توی نمایش psx هم اون تریلری که نشون دادن گفت که real-timeه. بعد اینکه فقط قراره بری دنیا رو گردش کنی؟ اینطوری آدم بعد از یه مدت خسته میشه مگر اینکه محیط های خیلی متفاوت باشه.

    ۰۰
  2. باز هم هایپ هاى بیش از حد! :|
    در تریلرا که چیز خاصى ندیدم و بازى یه جورایى (در حقیقت کاملا :۲۴: )بى هدف به نظر میومد! :| واقعا اصلا امیدى بهشندارم ولى امیدوارم بعد از عرضه ى بازى.هفتمین اشتباه من رقم بخوره و سازندگان نشون بدن قصدشون فقط به رخ کشیدن قدرت (به بیان عامیانه تر چ.س.ى اومدن! :۲۴: :۱۴: )خود و موتورشون نیست و تو این بازى واقعا کار هدفدارى میشه انجام داد و صرفا دید زدن یک سیاره, پرواز و شلیک به سنگ ها و… و فرود روى سیاره و باز گشتن و دیدن مناظر اونجا و ادامه داشتن این سیر کسالت آور سنگ پرانى,راه رفتن و پرواز نباشه!

    ۱۰
    1. Spore هم مثل این عنوان دورنمایی نسبتاً یکسان داشت. ایده ای نو و جالب که خیلی بزرگ به نظر می رسه انتظارها فوق العاده بالا میره ولی نتیجه نهایی در حد انتظارها نیست. البته Spore بازیه خوبی بود ولی خب اون ایده های بازسازی خلقت که در نمایش های قبل از بازی منتقل کرده بود در نهایت با واقعیت خود بازی هماهنگ نبود. No Man’s Sky هم مثل اون فکر بلند پروازانه هست. البته امیداورم که با پشتیبانی سونی بتونه انتظارها رو بر آورده کنه.

      ۲۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر