خانه » اخبار بازی گلایه مدیرعامل شرکت های وی یو × توسط آرش حکیمی در ۱۳۹۰/۰۹/۰۴ , 12:56:34 10 گویا آقای اصغرپور به تازگی بخش پرسش و پاسخ با آقای فرمند را خوانده اند و برای دنیای بازی مطلبی ارسال کرده اند که عیناً درج می کنیم: جناب آقای فرمند من متاسفانه این مطالب و نظرات رو تا الان ندیده بودم به این دلیل با تاخیر زیاد این پیغام رو برای شما میگذارم. با توجه به مطالب بالا چند نکته قابل ذکر است : قطعاً مجموعه “های وی یو” مانند خیلی از عوامل دیگر صنعت بازی ایران دارای ایرادات و کاستیهایی می باشد که باید با استفاده از انتقادات سازنده و امکانات موجود نسبت به رفع آنها اقدام نماید. در مورد بسته بندی بازی ، قبل از توزیع عمومی بازی شما شخصاً از طراحی و بسته بندی بازی ابراز رضایت کامل نمودید و دقیقاً فرمودید “من خیلی مشکل پسندم ولی از این بسته بندی خیلی خوشم آمد” ولی خیلی تعجب می کنم که بجای پذیرش سلیقه های مختلف مخاطبان بعنوان مساله ای کاملاً طبیعی با همه منتقدان طراحی و بسته بندی کاملاً هم نظر شده اید( البته فقط در مورد ایرادات ناشر) شرکت “های وی یو” تمام تلاش و توان خود را جهت توزیع گسترده بازی در سطح کشور انجام داده است ولی قطعاً هیچ مجموعه ای نمی تواند این ادعا را داشته باشد که یک بازی را در همه شهرستان های کوچک و بزرگ در دسترس همه قرار می دهد . آیا فکر نمی کنید همین ایرادات فنی که ذکر شد چقدر باعث کاهش فروش ، مرجوعی و در نتیجه زیان مالی ناشر گردیده است ؟ آیا تا به حال انتقادی از طرف ناشر به شما مطرح شده است که باعث ضرر و زیان احتمالی شده اید ؟ قطعاًخیر. به این دلیل که بنده بعنوان شخصی که سالیان زیادی است در این صنف مشغول فعالیت می باشم علاقه مند به شکوفایی بازیهای ایرانی می باشم ظرفیت سود و زیان آنرا نیز دارم و ایرادات و ضعف های تکنیکی بازی سازان ایرانی نیز برایم قابل درک و طبیعی است و معتقدم که بخش های مختلف این صنعت باید با هم همکاری و همراهی داشته باشند نه اینکه هر بخش تقصیر و ایراد را به گردن دیگری بیندازد و کار خود را شاهکار بی عیب و نقص بداند. آیا فکر می کنید تبلیغاتی که برای این بازی انجام شد به اندازه و متناسب بود ؟ لازم بذکر است کلیه تبلیغات انجام گرفته با هزینه شرکت های وی یو و خارج از شرایط قرارداد صورت گرفته است. شرکت های وی یو یک شرکت خصوصی است و اختلافات شما با موسسه محترم تبیان هیچ ارتباطی با این شرکت ندارد . در پایان لازم بذکر است شرکت “های وی یو” نیز مانند شما که برای اشکالات بازی دلایلی دارید برای شرایط و محدودیتهای توزیع و فروش خود دلایلی دارد که ذکر آنها در مطبوعات و متهم کردن دیگران دردی را از آنها دوا نمی کند و فقط باعث بی اعتمادی و بی انگیزگی مخاطب می گردد زیرا مخاطب بازی کل عوامل سازنده و توزیع کننده و سرمایه گذار و … را به چشم یک تیم می بیند و توجیه اشکالات و ایرادات باعث بی اعتمادی به کل مجموعه می گردد. بنابراین بنده بعنوان ناشر این بازی بابت تمامی کاستیها از خریداران محترم عذر خواهی می کنم (هر چند شاید مقصر آنها نباشم) و به شما نیز توصیه می کنم در کارهای آینده از ابتدا تا انتهای کار با دقت و وسواس بیشتری مراحل تولید و توزیع را دنبال نمایید تا با پرهیز از همکاری با مجموعه هایی مانند های وی یو انشاالله شاهد موفقیت روز افزون جنابعالی و صنعت بازی سازی کشور عزیزمان باشیم . با تشکر- مدیرعامل شرکت های وی یو – مهیار اصغرپور نویسنده آرش حکیمی There are only 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't. 10 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. سلام آقای اصغرپور شما فرمودید : “بنده بعنوان شخصی که سالیان زیادی است در این صنف مشغول فعالیت می باشم علاقه مند به شکوفایی بازیهای ایرانی می باشم ظرفیت سود و زیان آنرا نیز دارم ” اگر ظرفیت به اندازه کافی موجود است ، چرا زیان ؟ صرف بسته بندی وتبلیغات میشد ! لطفا دراین زمینه ظرفیت شنیدن نقد را داشته باشید ، همینطورکه تولیدکنندهها دارند. “در پایان لازم بذکر است شرکت “های وی یو” نیز مانند شما که برای اشکالات بازی دلایلی دارید برای شرایط و محدودیتهای توزیع و فروش خود دلایلی دارد که ذکر آنها در مطبوعات و متهم کردن دیگران دردی را از آنها دوا نمی کند و فقط باعث بی اعتمادی و بی انگیزگی مخاطب می گردد زیرا مخاطب بازی کل عوامل سازنده و توزیع کننده و سرمایه گذار و … را به چشم یک تیم می بیند و توجیه اشکالات و ایرادات باعث بی اعتمادی به کل مجموعه می گردد.” من نمی دانم این چه تیمی است که هم تیمی هایی مثل من و شما تازه روز رونمایی بازی باهم آشنا می شوند واگر اصرار دارید تیم هستیم ، چرا مدتی بعدازرونمایی پس از جلسه ای که بنا به درخواست بنده درمحل دفتر شما برگزار شد و بنده پیشنهاد طراحی جدید بسته بندی را دادم ،شما در راستای سرمایه گذاری برای تبلیغات (که مخاطب می گوید دیده نشده) و پیشنهاد بنده اقدامی صورت ندادید؟ و به تمسخر کل هزینه آن وپوستربازی را ناچیز برآورد کردید(که نمیدانم اگر اینطور است پس چرا بالاخره هزینه نشد؟) ودرمورد جالب بودن سبک مورتال کامبت برای سرمایه گذاری و حمایت صحبت کردید و آیا ممکن است ناشری با این همه تمجید وتجربه، بقول خودش ندیده و نشناخته، بازیی با ایرادهای فنی خریداری کند ؟ حتما صلاح وسودی درآن بوده است. بسته بندی در حد محتوای ارائه شده وجایگاه اثروانتظارمخاطب نبوده، تمام. طوری صحبت میکنید که اگرکسی نداند خیال می کند سابقه بازیسازی در ایران با سابقه هنر گرافیک وتبلیغات در ایران یکسان است که شما ضعف خود را توجیه می کنید،شما کاری برای بسته بندی جز بریدن وچسباندن کارهای گرافیکی که تیم تولید وبنده طراحی واجرا کرده ، کرده اید ؟ اوه بله، اسم تولید کننده را روی بسته بندی نگذاشتید، چه راحت هم تیمی خود را فراموش کردید! درعوض از شش وجه مکعب بسته بندی شما نه بار اسم خود را در حمایت و شکوفا کردن این صنعت حک کردید. شما روز رونمایی به وجوه درخشان محصول اشاره کردید همانهایی که خیلی از مخاطبین را با تمام مشکلات فنی که مشکلاتی آشنا برای مخاطبین ایرانی است پای بازی نگهداشته تا آنرادنبال کنند پس چرا به همین میزان تلاشی نکردید ؟ این اطمینان به مخاطبین داده شده که مدیریت فنی بازی کوهنورد آقای بصارت دارتمام توان خودرا بکار گرفته اند و درزمینه فنی وتولید تجربیات سودمندی دارند که این باردیگرموتور بازی کم آورده است (بدنیست توجه کنید که خودابزارها درذاتشان تکمیل ونهایی نشده و همه نواقصی دارند). درکنارطراحی بازی و محتوای داستانی ، ساختار فنی و رشد آن اساس شکوفایی این صنعت است که هنوز محقق نشده واین موضوع مسئله ای حل شده برای مخاطب است که آگاهانه و سخاوتمندانه این صنعت را حمایت میکند. مطمئنم در کارهای آتی حتما با هم تیمیهای خود ارتباطی مناسب و به موقع برقرار خواهید کرد مخصوصا خود تیم تولید و مدیرپروژه ، نه واسطه هایی که برای کار ارزشی قائل نیستند. موفق باشید ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید جناب فرمند این مشکلات درست میشه، به هر حال مهم این بود که این بازی اون سر و صدایی که باید رو انجام داد و موفق عمل کرد. درسته که شاید نکاتی مثل دسته بندی و مشکلات فرعی دیگری داشته، اما رفقای بازی باز از یک بازیه داخلی انتظار یک بسته بندی ای مانند پک (باران شدید) یا ( GRAN TURISMO 5 ) یا خیلی از باریهای سنگین وزن جهانیه دیگه رو ندارند، مهم بازی ایه که روی مانیتور، ما با اون طرف هستیم که به نظر من و در حد و اندازه های خودم باید بگم که (کوهنورد) اولین و تا اینجای کار آخرین بازیه داخلی ای بود که این جانب تهیه کرده و بازیش کرده. و چیزی که در ذهنم به عنوان اولین رکورد این اتفاق میمونه چیزی جز ( فرهود فرمند ) نیست… ____________________________________________ ( The Adventures of TINTIN: The Secret of the Unicorn ) ۱۰ فقط آرزوی موفقیت میکنم واسه دوستانی که وقتشون رو صرف ساخت بازی ایرانی میکنن. مغز ایرانی ایول داره ۸) ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید فرهود جان جواب بده ۸) ۸) ۸) ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید بیچاره فرهود فرمند… ___________________________ Sony Computer Entertainment Inc Grand Theft Auto V Coming 2012 ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید “به شما نیز توصیه می کنم در کارهای آینده از ابتدا تا انتهای کار با دقت و وسواس بیشتری مراحل تولید و توزیع را دنبال نمایید تا با پرهیز از همکاری با مجموعه هایی مانند های وی یو انشاالله شاهد موفقیت روز افزون جنابعالی و صنعت بازی سازی کشور عزیزمان باشیم .” خوب تیکه ای پرونده ولی معلومه خیلی بهشون بر خورده. جز راست نباید گفت هر راست نشاید گفت ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید یک سوال این بازی چقد برای شرکت سود اوری داشته ؟ ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید بازی قشنگی بود . اما خیلی باگ داشت . امیدوارم روز به روز صنعت بازی سازی کشورم پیشرفت نماید… ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید جوابشون منطقیه! ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید حرفاشون به نظر منطقی میاد ولی من یه قسمتیش رو متوجه نمیشم: “لازم بذکر است کلیه تبلیغات انجام گرفته با هزینه شرکت های وی یو و خارج از شرایط قرارداد صورت گرفته است.” مگه اصلا برای این بازی تبلیغی هم شده؟ ما که هیچ تبلیغی ندیدیم. ___________ راستی دی بازی ، فرهود درستشه نه فرنود ! ( یه نگاهی به تگ ها بنداز) ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید نمایش بیشتر
سلام آقای اصغرپور شما فرمودید : “بنده بعنوان شخصی که سالیان زیادی است در این صنف مشغول فعالیت می باشم علاقه مند به شکوفایی بازیهای ایرانی می باشم ظرفیت سود و زیان آنرا نیز دارم ” اگر ظرفیت به اندازه کافی موجود است ، چرا زیان ؟ صرف بسته بندی وتبلیغات میشد ! لطفا دراین زمینه ظرفیت شنیدن نقد را داشته باشید ، همینطورکه تولیدکنندهها دارند. “در پایان لازم بذکر است شرکت “های وی یو” نیز مانند شما که برای اشکالات بازی دلایلی دارید برای شرایط و محدودیتهای توزیع و فروش خود دلایلی دارد که ذکر آنها در مطبوعات و متهم کردن دیگران دردی را از آنها دوا نمی کند و فقط باعث بی اعتمادی و بی انگیزگی مخاطب می گردد زیرا مخاطب بازی کل عوامل سازنده و توزیع کننده و سرمایه گذار و … را به چشم یک تیم می بیند و توجیه اشکالات و ایرادات باعث بی اعتمادی به کل مجموعه می گردد.” من نمی دانم این چه تیمی است که هم تیمی هایی مثل من و شما تازه روز رونمایی بازی باهم آشنا می شوند واگر اصرار دارید تیم هستیم ، چرا مدتی بعدازرونمایی پس از جلسه ای که بنا به درخواست بنده درمحل دفتر شما برگزار شد و بنده پیشنهاد طراحی جدید بسته بندی را دادم ،شما در راستای سرمایه گذاری برای تبلیغات (که مخاطب می گوید دیده نشده) و پیشنهاد بنده اقدامی صورت ندادید؟ و به تمسخر کل هزینه آن وپوستربازی را ناچیز برآورد کردید(که نمیدانم اگر اینطور است پس چرا بالاخره هزینه نشد؟) ودرمورد جالب بودن سبک مورتال کامبت برای سرمایه گذاری و حمایت صحبت کردید و آیا ممکن است ناشری با این همه تمجید وتجربه، بقول خودش ندیده و نشناخته، بازیی با ایرادهای فنی خریداری کند ؟ حتما صلاح وسودی درآن بوده است. بسته بندی در حد محتوای ارائه شده وجایگاه اثروانتظارمخاطب نبوده، تمام. طوری صحبت میکنید که اگرکسی نداند خیال می کند سابقه بازیسازی در ایران با سابقه هنر گرافیک وتبلیغات در ایران یکسان است که شما ضعف خود را توجیه می کنید،شما کاری برای بسته بندی جز بریدن وچسباندن کارهای گرافیکی که تیم تولید وبنده طراحی واجرا کرده ، کرده اید ؟ اوه بله، اسم تولید کننده را روی بسته بندی نگذاشتید، چه راحت هم تیمی خود را فراموش کردید! درعوض از شش وجه مکعب بسته بندی شما نه بار اسم خود را در حمایت و شکوفا کردن این صنعت حک کردید. شما روز رونمایی به وجوه درخشان محصول اشاره کردید همانهایی که خیلی از مخاطبین را با تمام مشکلات فنی که مشکلاتی آشنا برای مخاطبین ایرانی است پای بازی نگهداشته تا آنرادنبال کنند پس چرا به همین میزان تلاشی نکردید ؟ این اطمینان به مخاطبین داده شده که مدیریت فنی بازی کوهنورد آقای بصارت دارتمام توان خودرا بکار گرفته اند و درزمینه فنی وتولید تجربیات سودمندی دارند که این باردیگرموتور بازی کم آورده است (بدنیست توجه کنید که خودابزارها درذاتشان تکمیل ونهایی نشده و همه نواقصی دارند). درکنارطراحی بازی و محتوای داستانی ، ساختار فنی و رشد آن اساس شکوفایی این صنعت است که هنوز محقق نشده واین موضوع مسئله ای حل شده برای مخاطب است که آگاهانه و سخاوتمندانه این صنعت را حمایت میکند. مطمئنم در کارهای آتی حتما با هم تیمیهای خود ارتباطی مناسب و به موقع برقرار خواهید کرد مخصوصا خود تیم تولید و مدیرپروژه ، نه واسطه هایی که برای کار ارزشی قائل نیستند. موفق باشید ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
جناب فرمند این مشکلات درست میشه، به هر حال مهم این بود که این بازی اون سر و صدایی که باید رو انجام داد و موفق عمل کرد. درسته که شاید نکاتی مثل دسته بندی و مشکلات فرعی دیگری داشته، اما رفقای بازی باز از یک بازیه داخلی انتظار یک بسته بندی ای مانند پک (باران شدید) یا ( GRAN TURISMO 5 ) یا خیلی از باریهای سنگین وزن جهانیه دیگه رو ندارند، مهم بازی ایه که روی مانیتور، ما با اون طرف هستیم که به نظر من و در حد و اندازه های خودم باید بگم که (کوهنورد) اولین و تا اینجای کار آخرین بازیه داخلی ای بود که این جانب تهیه کرده و بازیش کرده. و چیزی که در ذهنم به عنوان اولین رکورد این اتفاق میمونه چیزی جز ( فرهود فرمند ) نیست… ____________________________________________ ( The Adventures of TINTIN: The Secret of the Unicorn ) ۱۰
فقط آرزوی موفقیت میکنم واسه دوستانی که وقتشون رو صرف ساخت بازی ایرانی میکنن. مغز ایرانی ایول داره ۸) ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
بیچاره فرهود فرمند… ___________________________ Sony Computer Entertainment Inc Grand Theft Auto V Coming 2012 ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
“به شما نیز توصیه می کنم در کارهای آینده از ابتدا تا انتهای کار با دقت و وسواس بیشتری مراحل تولید و توزیع را دنبال نمایید تا با پرهیز از همکاری با مجموعه هایی مانند های وی یو انشاالله شاهد موفقیت روز افزون جنابعالی و صنعت بازی سازی کشور عزیزمان باشیم .” خوب تیکه ای پرونده ولی معلومه خیلی بهشون بر خورده. جز راست نباید گفت هر راست نشاید گفت ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
بازی قشنگی بود . اما خیلی باگ داشت . امیدوارم روز به روز صنعت بازی سازی کشورم پیشرفت نماید… ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
حرفاشون به نظر منطقی میاد ولی من یه قسمتیش رو متوجه نمیشم: “لازم بذکر است کلیه تبلیغات انجام گرفته با هزینه شرکت های وی یو و خارج از شرایط قرارداد صورت گرفته است.” مگه اصلا برای این بازی تبلیغی هم شده؟ ما که هیچ تبلیغی ندیدیم. ___________ راستی دی بازی ، فرهود درستشه نه فرنود ! ( یه نگاهی به تگ ها بنداز) ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید