ناتی داگ نمی خواهد Uncharted 4 در صورت کاهش لذت گیم پلی اش با نرخ فریم ۶۰fps اجرا شود
استودیو موفق ناتی داگ در توسعه بازی Uncharted 4 بیشتر به تجربه گیم پلی بازیکنان توجه می کند و نرخ فریم بازی برایش اهمیتی ندارد. در آخرین شماره مجله EDGE کارگردان بازی آقای Bruce Straley تایید کرد دموی Uncharted 4 مراسم PlayStation Experience با نرخ فریم ۳۰fps اجرا می شد. وی همچنین بیان کرد بازی می توانست نرخ فریم بیشتری داشته باشد اما برروی ۳۰fps قفل شده بود.
وی به مجله EDGE گفته است :
ما در حال حاضر نرخ فریم بالاتر از ۳۰fps هستیم اما ما آن را در نسخه دمو برروی ۳۰fps قفل کردیم.
ایشان افزودند:
ما قصد داریم هرکاری را انجام دهیم تا از بازی خود اطمینان داشته باشیم. اگر ما می توانیم به نرخ ۶۰fps دست یابیم و در مقابل لذت تجربه گیم پلی بازیکنان کاسته شود ما به عنوان توسعه دهندگان نرخ فریم ۳۰fps را انتخاب می کنیم. در نتیجه ما قصد داریم به نرخ فریم بیش از ۶۰fps دست پیدا کنیم.
چنین عقیده را ناتی داگ برای تمامی عناوینش داشته و این نخستین بار نیست. Uncharted 4 در سال جاری برای PS4 عرضه خواهد شد.
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
از اول هم گفتن هدفشون ۶۰ فریم و ۱۰۸۰ هست حالا به این هدف برسن یا نه خدا داند!
بنظرم فریم ۳۰ روی لست بهتر جواب میداد ولی گیم پلی سرعتی آنچارتد ۶۰ فریم رو بیشتر میطلبه و بازی خیلی هیجانی تر و بهتر میشه! :)
الانم که فریم روی ۳۷ هست تا پایان کار خیلی تفاوت ایجاد میشه! :)
من که به نیل درکمن خییلی اعتقاد دارم و کلا ناتی داگ یه دونس آنچارتدم هرجور باشه :۱۵: :ps: :15:
بهترین بازیه ۲۰۱۵ میشه چه ۳۰ فریم باشه چه ۶۰ ناتی داگ تو بازی کردن با روح و روان
گیمرا یه مهارت خییییلی خاصی داره
از اولین رونمایی این حرفو میزدن قابل قبول بود نه الان.
این حسو میده که خب نشد، نتونستیم.
اما این بازی ۶۰fpsخواهد شد، اینا حرفه همش
یه عده تو یه شرکتی جو ۱۰۸۰ و ۶۰ دادن یه سری استدیو ها هم همراهی کردن!
اگه بخوان به گرافیک E3 تو کل بازی برسن احتمالا ۶۰ فریم نشه
ممکنه بتونن از ۳۰ فریم بیشترش بکنن مثلا ۴۰ اما ۶۰ با اون گرافیک کار غول ترین PC های دنیا شاید باشه!
ولی باید تا E3 2015 منتظر موند تا نتیجه ی تقریبا نهایی رو دید…
میگم چطوره یک نسخه بزنن واسه pc های غول
با نرخ فریم نا محدود و رزولوشن ۴k :24:
:۲۳:
۳۰ فریم تجربه سینمایی هست درست اما سینمای الان هم داره رفته رفته به سوی فریم ریت های بالاتر از ۳۰ می ره. پیتر جکسون استارتش رو زد و امسال کامرون با اواتار اون را تثبیت می کنند. بشخصه ترجیح می دم رو فریم ریت بالاتر بازی کنم تا جزییات رو بیارم بالا در ازای قربانی کردن فریم ها. اما کاش ناتی داگ از همون اول هم روی فریم ریت و رزولوشن مانور نمی داد مثل سی دی پراجکت رد ، تا در آینده اگر هم تصمیمی می گیرند ، توسط اینترنت نرد ها زیر سوال نرند :۲۴:
به هر حال آنچارتد از اولین نسل بعدی های واقعی هستش که به قولی Generational Leap رو می خواد به همه نشون میده! Keep Going Naughty Dog!
آواتار امسال نمیاد!! این هزار بار
در ضمن الان مگه استاتید ناتی داگ تایید کردن که بازی با فریم ۳۰ اجرا میشه؟ گفتن که داریم نهایت سعیمونو میکنیم که به نرخ ۶۰ دست پیدا کنیم دیگه
آقا یکی باید به این شرکت بگه تو فقط بدم اصلا بمیر و بدم :۱۵: بعد از تجربه ی بده آنچارتد۳(بدشم خوبه) بازی آنچارتد گلدن ابیز یادم اوورد که چقدر این بازی خوبه. البته از قضا این بازی اصلا ربطی به نوتی داگ نداره و ساخت بند استودیو هستش! فقط آخرش که تموم شد یه نوتی داگی نوشت ولی رو جعبه خبری نیس. حتی وقتی جستجو بکنید uncharted.com یه تارنما که توش تمام آنچارتد ها هستن میاره ولی وقتی جستو میکنی Naughty Dog.com اصلا توش خبری از گلدن ابیز نیس.
چون ناتی داگ هست ۳۰ فریم اشکالی نداره. بلکه بهتر هم هست :lol: اگه یکی دیگه بود اینو گفته بود الان خشتکشو رو سرش کشیده بودن :lol:
حرف دلمو زدی
عزیزم مسئله اینجاست که اون شرکت های آشغال ساز دیگه هرگز نمیتون خروجی حتی در حد پشم آنچارتد ۴ تحویل مردم بدن تا دو سال آینده شما برو به اوبی یا فرست پارتی های مایکی بگو یه بازی بسازن که گرافیکش در حد آنچارتد ۴ باشه اون موقع ما فریم ریت ۱۰ رو هم قبول داریم واسشون!!
این همه بازی با گرافیک بالا دارن میسازن. مگه انچارتد چه فرقی داره؟!
ویچر ۳ یه نمونش هست. متال گیر یکی دیگه. خود بازیهای دیگه سونی مثل اوردر
از بین بازیهای مایکرو هم کوانتوم بریک کیفیت فنی مثال زدنی داره.
منتظر rise of tomb raider میمانیم
یکم صبر داشته باشین الان اینو با چی داری مقایسه میکنی دوست عزیز؟ nate drake :12:
یا خدا داری چیرو با چی مقایسه میکنی
تومب ریدر یه عنوانه که قراره برا نسل قبل هم عرضه بشه :lol: :lol:
یعنی خودشون رو جر بدن هم نمیتونن یک سوم گرافیک آنچارتد ۴ رو با این شرایط داشته باشن :lol: :26:
یعنی تصور اینکه یه بازی سر تا پا اسکی رفته رو با یکی از بهترین عناوین تاریخ بخوای مقایسه کنی هم باعث میشه آدم از خنده غش کنه !
دیگه وقتی یکی مثل فیل اسپنسر اینکار رو میکنه حرفی نمیشه زد :۲۶: :۲۶: :lol:
ویچر هم که فعلا بدجور داونگریدش کردن ! صدای ملت در اومده ! شصت دفعه هم بازی رو تاخیر زدن ! درکل شما یه بازی نمیتونی پیدا کنی که علاوه بر داشتن کیفیت فنی مشابه با آنچارتد، روی ۱۰۸۰ کامل و ۳۰ فریم قفل کار کنه ! فقط و فقط The Order !
حتی همی اردر هم بخوای باز مقایسه کنی میبینی که آنچارتد از خیلی فضا ها و محیط های فوق العاده بزرگتری استفاده میکنه ! کیفیت صورت و بافت ها خیلی بیشتره ! نه اینکه اردر بد باشه ، بلکه داریم بین دو تا شاهکار در زمینه گرافیکی مقایسه میکنیم ! اگه لول آنچارتد توی طراحی مدل و صورت هزار باشه ، اردر ۷۰۰ تاست ! تازه پایین هم توضیح دادم هنوز اینکه آنچارتد روی ۳۰ فریم اجرا بشه تایید نشده ! فقط گفتن اگه مشکل به وجود بیاد اینجوری میشه ! یعنی خواستن یه اخطار بدن که اگه فردا روزی نزدیک به لانچ اعلام کردن مردم عصبی نشن ! اما با این حال انقدر به آنچارتد ایمان داریم که زیاد نگران نباشیم ! دیگه وقتی TLOU بعضی وقتا فریم ریتش به ۸۰ هم میرسید آیا جایی برای حرف زدن میمونه؟
حاجی انچارتد یه بازی نسبتا خطی ادونچره. ویچر اندازش ۱۰۰۰ برابر بزرگتره و در کل عظیم ترین گرافیک نسل ۸ رو یدک میکشه.
اینجوری باشه که کوانتوم بریک هم از همشون بالاتره چون هر چیزی توی این بازی واقعا دارای فیزیک هست. ولی ابعاد بازی محدوده و نسبتا خطی هم هست.
توم ریدر همین نسخه قبلیش هم گرافیک بالایی داشت چه برسه به نسخه بعدی. الان فارکرای ۴ واسه نسل قبل هم اومد ایا گرافیکش کم بود؟! اتفاقا بهترین گرافیک امسال داشت.
باورم ن میشه یه عده دارن رو آنچارتد اسکی میرن!!!
چه ۶۰ فریم چه ۳۰ فریم
چه ۷۲۰p چه ۱۰۸۰p
Uncharted فوق العادست.
شک ندارم که فریم ریت ۳۰ را انتخاب خواهند کرد
نه به این علت که ناتی داگ استدیو ناتوانی است و یا اینکه کنسول سونی برای ۶۰ فریم مناسب نیست
بر عکس ، چون ناتی داگ را یکی از هوشمند ترین استدیوهای جهان میشناسم ، شک ندارم که ۳۰ فریم را انتخاب خواهند کرد
واقعا در یه بازی مثل انچارتد ، ۶۰ فریم چه چیزی را عوض میکند ؟؟؟
وقتی میتوان توان سخت افزار را در نورپردازی بهتر ، هوش مصنوعی پویاتر ، تکسچرهای با کیفیت تر ، عمق میدان و زاویه دید بیشتر
و …….ده ها مورد دیگر هزینه کرد
به شخصه اعتقاد دارم ، نرخ فریم ۶۰ در یه بازی مثل انچارتد ، به هیچ عنوان اولویت تیم سازنده نیست و نبایدم باشد
و برای بعضی از سلیقه ها ، همچون بنده ، به علت لطمه شدیدی که به احساس سینمایی بودن بازی میزنه ، اصلا دلپذیر نیست
هر چند که احتمالا برای بسیاری جذاب تر خواهد بود
ولی به طور مثال بنده the last of us remaster ابتدا با ۶۰ فریم شروع کردم
بعد از یکی دو ساعت ، دیدم اصلا اون حال و هوای فوق العاده نسخه ps3 را نداره ، بازی را reastart کردم و از اول با ۳۰ فریم شروع کردم
کلی سازنده های بازی را دعا کردم که انقدر با شعور بودند که نرخ فریم ۳۰ را همچنان بتونی انتخاب کنی
در هر حال uncharted 4 فوق العاده خواهد بود ، فکر نکنم کسی شکی داشته باشه
حالا ۶۰ فریم باشد و یا ۳۰ فریم
، هر تصمیمی که تیم سازنده بگیره ، بدون شک بهترین تصمیم خواهد بود
بله بله جذابتره جدیدا ۳۰فریم بهتر از ۶۰فریم هست
ناتی داگ بعد از عرضه ی tlou برای ps4 و ۶۰fps بودن بازی گفت دیگه هرگز دوست ندارید به ۳۰ برگردید و ۳۰fps غیر قابل قبول است.
حالا مسئله اینجاست، ۱- آیا ناتی داگ چرت گفته بود؟ ۲- آیا ps4 توان اجرای بازی بصورت ۶۰fps با جزییات فراوان را ندارد؟ و ۳-سونی از خدایان است و ۳۰فریم سونی بهتر ۶۰ فریم است؟
اگر به کامنت بنده دقت میکردید ، نوشتم برای بنده
و حتی نوشتم که برای بسیاری همچون شما ، احتمالا اینجور نیست
ناتی داگ هرگز نگفته به ۳۰ فریم بر نمیگرده ، لطفا منبعتون را اعلام کنید.
حتی دموی e3 را به جز ۶۰ به صورت ۳۰ فریم هم منتشر کردند
و یا برای نمایش گیم پلی ۳۰ را انتخاب کرده بودند
تا حالا از خودت پرسیدی چرا ناتی داگ امکان انتخاب فریم ریت ۳۰ را در the last of us گذاشته ؟؟؟
و یا چرا میکامی بزرگ در evil within ، حتی در pc های high end فریم ریت را روی ۳۰ قفل کرده ؟؟؟
و اکیدا تاکید داشت که کسایی که pc های قوی هم دارند ، بازی را روی ۳۰ فریم تجربه کنند
حتما دوستانی هستند که متوجه منظور بنده شده باشند ،
حتما تو این سایت کسایی هستند که فریم ریت جادویی ( ۲۴ fps) و تاثیر آن را میشناسند
و میداند که مثلا فریم ریت ۲۵ تا چه حد ماجرا را تغییر میدهد و همان یک فریم اضافه حس تصاویر و زیبایی شناسی ان را در ذهن مخاطب چقدر جا به جا میکند ، تا حدی که بیش از صد سال است صنعت سینما روی ۲۴ فریم قفل شده
در کل بنده انتظار ندارم که شما مقصود بنده را درک کنی ، شما یاد گرفتی که ۶۰ فریم همیشه بهتر است ،
بنده هم ۶۰ فریم را دوست دارم ، ولی در call of duty و battelfield ,
و نه در uncharted و the last of us
اول در مورد منبع بگم که من براتون میزارم ولی میره واسه تایید پس بهتره خودتون هم خبر اینکه هدف ما ۶۰فریم هست رو بخونید، و توییتی که گفته شده بود بعد از بازی کردن tlou روی ۶۰فریم دیگه رغبتی به ۳۰فریم بازی کردن نخواهید داشت رو بخونید. چه اصراری دارید به خودتون دروغ بدید؟ دوستان عزیز هم که خیلی اصرار بهشون دارید حتما میدونند که ۶۰فریم در هر شرایطی بازی، واکنش بازیباز و انتقال اون به بازی رو بهتر میکنه، ۶۰فریم همه چیز رو بهتر میکنه
و متاسفانه متاسفانه اطلاعاتتون زیر خط فقره!!! که فریم ریت استفاده شده در صنعت سینما رو با گیم مقایسه میکنید
در کل بنده انتظار ندارم شما مقصود بنده رو درک کنی، شما یاد گرفتی هر چی از طرف سونی میاد و گفته میشه رو چشم بسته قبول کنی، حتی اگر driveclub یک ریسینگ درون پیست با ۳۰fps باشه!
being able to compare apples to apples like we have now with The Last of Us, going back and playing the 30 Hz version feels, to quote some people in the office, ‘broken.’ There’s something that can’t be captured in screenshots and playing an adventure game where you just walk around and experience the world at the smooth 60 Hz.t.”
…………………………………………
“A lot of it was because we could try something out on our PS4 engine,” Meyer said of the decision to do a PS4 version of The Last of Us. “How far can we do it? Can we do a 1080p, 60fps game? We always wanted to do that, but for the types of effects we wanted to put on screen 720p30 was just fine. Now with the push to go even further that’s not fine enough. So we’re trying to rise to meet that kind of challenge too.”
That means next year’s Uncharted 4 will also be targeting 1080p60.
……………..
کافیه فقط قبول کنید که ناتی داگ هم اشتباه میکند، همین و بس!
” ۳-سونی از خدایان است و ۳۰فریم سونی بهتر ۶۰ فریم است؟”
:۲۳: :۲۳: :۲۳:
آره بهتر است
اینکه ۳۰ فریمه
صفر فریمشم از جعبه در پیت بهتر است
فشار سونی روت زیاد بوده که هی بالا میری ازش؟
به بحث شما کاری ندارم، ولی در مورد Evil Within اونی که می گید روی ۳۰ فریم قفل کرده یکی از اشتباهات سازنده های بازی بوده و توی پچ جدید بازی قابلیت Unlock کردن بهش اضافه شد و دلیل قفل کردن فریم ریت حس سینمایی و لذت و این حرف هایی که میزنید نیست. سیستم های مختلف توانایی های مختلفی دارند. خیلی از سیستم ها نمی تونن در تمامی قسمت های بازی یک فریم ریت ثابت رو بدن و این افت و خیز فریم ریت باعث ایجاد مشکل Screen Tearing میشه و ما بریدگی هایی رو در تصویر میبینم. فریم لاک و V-Sync جلوی این مشکل رو میگیره.
بعد هم می خواهید مثال بزنید یک بازی رو مثال بزنید که به خاطر مشکلات گرافیکی شناخته شده نباشه.
انقدر تو این سایتهاى ایرانى مثل بچه دبیرستانى ها سر سونى و مایکروسافت با هم کل کل کردید
که همیشه فکر میکنى دارى با یه فن بوى شبیه خودت حرف میزنى
من کجاى حرفام از سونى طرفدارى کردم ؟؟؟؟؟ اصلا چه ربطى داره !!!!! مگه بنده گفتم ناتى داگ اشتباه نمیکنه ؟؟؟؟؟؟
بعد هم Drive club این وسط چیکار میکنه و به این بحث چه ربطى داره !!!!!!!! بنده قادر به درکش نیستم !!!!
بنده گفتم از یه سازنده هوشمند و با سابقه اى مثل ناتى داگ خیلى بعیده که ه ذخیره سخت افزار کنسول را که به شدت هم محدود است ، را به جاى هزینه کردن در
هوش مصنوعى پویاتر ، نورپردازى بهتر ، تکسچرهاى با کیفیت تر ، AA بیشتر و ده ها پارامتر دیگه که مستقیم در تجربه گیمر
تاثیر میذاره ،
بیاد صرف ۶٠ فریم کردن بازى بکنه ، که اصلا ۶٠ فریم بودن به خاطر سبک و ژانر مورد نظر ، تاثیر متحول کننده اى ایجاد نمیکنه
این اگه درک کردنش براى شما خیلى سخته ، بذار پاى اطلاعات زیر خط فقر بنده
به امید خدا با وجود امثال شما در این سایت ما هم یواش یواش سطح دانشمون از خط فقر خارج میشه
من که از اول هم گفتم انتظار ندارم شما حرفاى منو درک کنى ، !!
من از همون کامنت اول شما
فهمیدم ، شما سطح دانشتون خیلى فراتر از منو ، امثال بنده است اى کاش روزى برسه که من هم اندکى از این دریاى بى کران معلومات شما ، استفاده کنم
به امید اون روز
آمین .
برا من پلی ۴ با این بازی شروع میشه.